Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 797
113
pöcshuszár

Nekem azért furcsa ez a védet utas dolog, mert onnan ahonnan a bicajos jön nincs jelezve.
Meg egy híd lábáról beszélünk ahova ép elméjű ember nem rak keresztbe be egy "védet" utat.

De mondok egy másik példát.
A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége. Védet úton megy. Ha valaki izomból kifut a zebrára és én e miatt elütöm, akkor ki a hibás?
Mert ha nincs kamera akkor én, hiszen elütöttem a zebrán egy ártatlan gyalogost.
Ha van kamera akkor ő, mert látszana rajta, hogy szándékosan olyan helyzetbe hozott amit nem lehet elkerülni, akkor sem ha szabályosan járok el.
Ez utóbbi jó analógia a biciklis esetre (az ugye még gyorsabb).
Szóval a helyzet az, hogy tényleg keleti szláv közlekedési színvonalunk lett, egyszerűen kellene a kamera minden autóba. Mert ez így tarthatatlan.
A videóval kapcsolatban meg akkor annyit pontosítanék, hogy a város tervezésnél aki erre a megoldásra rábólintott, annak a kurva anyját.
 
M

molnibalage

Guest
pöcshuszár

Nekem azért furcsa ez a védet utas dolog, mert onnan ahonnan a bicajos jön nincs jelezve.
Meg egy híd lábáról beszélünk ahova ép elméjű ember nem rak keresztbe be egy "védet" utat.

De mondok egy másik példát.
A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége. Védet úton megy. Ha valaki izomból kifut a zebrára és én e miatt elütöm, akkor ki a hibás?
Mert ha nincs kamera akkor én, hiszen elütöttem a zebrán egy ártatlan gyalogost.
Ha van kamera akkor ő, mert látszana rajta, hogy szándékosan olyan helyzetbe hozott amit nem lehet elkerülni, akkor sem ha szabályosan járok el.
Ez utóbbi jó analógia a biciklis esetre (az ugye még gyorsabb).
Szóval a helyzet az, hogy tényleg keleti szláv közlekedési színvonalunk lett, egyszerűen kellene a kamera minden autóba. Mert ez így tarthatatlan.
A videóval kapcsolatban meg akkor annyit pontosítanék, hogy a város tervezésnél aki erre a megoldásra rábólintott, annak a kurva anyját.
Már elnézést, de akkor hol menjen át a zebra és a bringaút? Mást nemigen tudsz csinálni, ahol van lehajtó és nem aluljárózás van... Valahol keresztezni kell...
Akkor hol legyen és hogyan..?
https://www.google.hu/maps/@47.5364...4!1sim4c1GuQPZe5sJhFQhDxEQ!2e0!7i16384!8i8192

A bibi az, hogy ha tényleg balra nézett a sofőr, akkor ő is kicsit buta volt mert arra szinte semmi szükség és legfeljebb a zebra és bringaút kereszteződése után kell. Ugyanis saját sávba hajt fel, ami a meglevő KK. körút MELLÉ kerül oda.
Záróvonal kéne még 100 méter hosszan, hogy még véletlenül se lehessen az, hogy a nagy sebességű forgalomból valaki itt akarjon a külsőbe sorolni. Szerintem ennyi kéne csak és akkor, aki ismeri a helyet tudná, hogy balról nincs veszély. Kiéve, ha vonalra szaró balfasz vált sávot...
https://www.google.hu/maps/@47.5364...4!1sim4c1GuQPZe5sJhFQhDxEQ!2e0!7i16384!8i8192
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 797
113
molnibalage

Megnéztem amit küldtél. Jó hülye adottságú hely, jó hülyén megcsinálva.
Az utolsó pillanatban betontömbbel sávszűkítés is megér egy misét.
Ezek alapján nyugodt szívvel mondom, hogy aki ezt csinálta az egy barom!

A sávszűkítést vagy 30-50 méterrel lejjebb meg kellene már csinálni.
A zebrát meg a bicikli utat pedig a betontömbtől kb. 5 méterrel lejjebb kellene átvinni.
Így gyakorlatilag egy sima kétsávos úton való áthaladás lenne, az autósok csak rájuk figyelnének, és csak utána lenne a kereszteződés a kocsiknak. Ami megint egy újabb szituáció, de már a gyalogosok, biciklisek veszélyeztetése nélkül!
Látom, hogy a túloldalt "völgy" kezdődik, de az is mesterséges. Azon a kb. 10 méteren simán ki lehetne pótolni, hogy legyen hely a járdának meg a bicikli útnak.

Szóval tartom a véleményem a várostervezéssel kapcsolatban egyelőre.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
ha tényleg balra nézett a sofőr, akkor ő is kicsit buta volt mert arra szinte semmi szükség és legfeljebb a zebra és bringaút kereszteződése után kell
Nem igaz, balról is jöhet kerékpáros, és egyszerre nem tud két irányba nézni. Kénytelen is balra is nézni az elsőbbség adás kötelező a kerékpárosoknak tábla (autósokra valóban csak a zebrán túl számíthat), és a zebra miatt.

Legalább egy másodperc mire másik irányba is nézett, ha figyel is, és fel is dolgozza amit látott, és nyilván úgy közelíti meg az átkelőt, hogy előtte felmérte, hogy nem kell _biztosan megállnia_, de olyan sebességgel megy, hogy ha szükséges, könnyen és biztonságban meg tudjon állni. Megállnia nem kötelező, nem STOP tábla van, csak akkor kell megállnia, ha olyan közel van keresztirányú forgalom, hogy azt akadályozná, ha elé hajtnia. Amikor balra fordította a fejét, ezt a kerékpárost még nem ítélte olyan közelinek, hogy azt gondolja, hogy nem mehet ki elé. Egy főútra is kifordulhatsz a macisajttól, ha a távolból látsz közeledni valamit, és biztonságban bemehetsz elé.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Megnéztem amit küldtél. Jó hülye adottságú hely, jó hülyén megcsinálva.
Az utolsó pillanatban betontömbbel sávszűkítés is megér egy misét.
Ezek alapján nyugodt szívvel mondom, hogy aki ezt csinálta az egy barom!

A sávszűkítést vagy 30-50 méterrel lejjebb meg kellene már csinálni.
A zebrát meg a bicikli utat pedig a betontömbtől kb. 5 méterrel lejjebb kellene átvinni.
Így gyakorlatilag egy sima kétsávos úton való áthaladás lenne, az autósok csak rájuk figyelnének, és csak utána lenne a kereszteződés a kocsiknak. Ami megint egy újabb szituáció, de már a gyalogosok, biciklisek veszélyeztetése nélkül!
Látom, hogy a túloldalt "völgy" kezdődik, de az is mesterséges. Azon a kb. 10 méteren simán ki lehetne pótolni, hogy legyen hely a járdának meg a bicikli útnak.

Szóval tartom a véleményem a várostervezéssel kapcsolatban egyelőre.
Hát ezt most nem értem. Ha hamarabb lesz egy sáv, akkor miért két sávos átkelés lenne? Annyival lentebb húzod a bingautat, hogy 1-1 sáv helyett egyszerre kelljen keresztezni a kettőt? Ez a legrosszabb ötlet. A gyalogos és mindenki számára a legjobb, ha csak egy irányba kell figyelni.

Vagy csak nem értem, hogy mit írsz.

Nem igaz, balról is jöhet kerékpáros, és egyszerre nem tud két irányba nézni. Kénytelen is balra is nézni az elsőbbség adás kötelező a kerékpárosoknak tábla (autósokra valóban csak a zebrán túl számíthat), és a zebra miatt.

Legalább egy másodperc mire másik irányba is nézett, ha figyel is, és fel is dolgozza amit látott, és nyilván úgy közelíti meg az átkelőt, hogy előtte felmérte, hogy nem kell _biztosan megállnia_, de olyan sebességgel megy, hogy ha szükséges, könnyen és biztonságban meg tudjon állni. Megállnia nem kötelező, nem STOP tábla van, csak akkor kell megállnia, ha olyan közel van keresztirányú forgalom, hogy azt akadályozná, ha elé hajtnia. Amikor balra fordította a fejét, ezt a kerékpárost még nem ítélte olyan közelinek, hogy azt gondolja, hogy nem mehet ki elé. Egy főútra is kifordulhatsz a macisajttól, ha a távolból látsz közeledni valamit, és biztonságban bemehetsz elé.
A megközelítéskor simán látómezőben van bárki, aki átkel. Ha oldalra kéne nézelődni, mert annyira vak, hogy addig nem vette észre, akkor már baj van.Szerintem.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 149
59 797
113
molnibalage

Pontosan. Most is így mész át a járdán egy "sima" úttesten!
És ez a legbiztonságosabb is. A kanyarodó közúti sávok miatt ráadásul csak lassan érkezhetnek a járművek.
És a legfontosabb az amit a jármű vezetők szempontjából írtam. Ő nekik ekkor csak a gyalogosokra kell figyelni. És ettől biztonságos a dolog!
Ugyanis a jelenlegi megoldásnál az autós elég sok felé figyel, ráadásul óriási területet kell belátnia.
Abban az esetben amit fölvázoltam egy sokkal szűkebb területet kell figyelni, így azt könnyebben belátja a sofőr.
A radaroknál sem mindegy, hogy szűkítve vagy teljes területen keres célokat. A pásztázási sebesség adott. Így az információ frissítés gyakorisága nagyon függ a pásztázott terület nagyságától. Az emberek pedig nem AESA hanem mechanikus legyezésű radarok. Remélem így jobban érted amiről beszélek :D
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
A megközelítéskor simán látómezőben van bárki, aki átkel. Ha oldalra kéne nézelődni, mert annyira vak, hogy addig nem vette észre, akkor már baj van.Szerintem.
Szerintem meg nem. Főleg, hogy a kerékpárosok a gyalogosnál gyorsabban mozognak. Normális esetben egy kereszteződésnél nem annyival mint a drámaqueen a videóban. Én legalábbis mindig nagyon gyorsan érkező nagyon fogyatékost kerékpárost feltételezek, a videó bizonyítja, alappal.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
A bibi az, hogy ha tényleg balra nézett a sofőr, akkor ő is kicsit buta volt mert arra szinte semmi szükség és legfeljebb a zebra és bringaút kereszteződése után kell. Ugyanis saját sávba hajt fel, ami a meglevő KK. körút MELLÉ kerül oda.

Igen, de az a baj, hogy ebből a felhajtáskor még semmit sem látsz. Aki nem napi szinten közlekedik ott, nem fogja tudni fejből, az ösztönös reakció meg az, hogy biztos meg fog szűnni a sáv és át kell majd sorolni, amit nem tudsz ha épp jön kocsi veled párhuzamosan (lásd Petőfi híd budai felhajtó).

A megközelítéskor simán látómezőben van bárki, aki átkel. Ha oldalra kéne nézelődni, mert annyira vak, hogy addig nem vette észre, akkor már baj van.Szerintem.

A gyalogost észreveszed megközelítéskor, hiszen ott vagy a közelben áll, de az átkelőre beteleportáló kerékpáros gyakorlatilag láthatatlan. Aki ezeket így közelíti meg, az szinte csak a szerencséjében bízhat. Egész egyszerűen hiába csekkolod le a zebrát, ha abban az időben, amikor már másfele nézel, odakerül a bringás, egyszerűen el fogod baszni, mert nem látod. Rengeteg helyen eleve nem is lehet látni mert takarásban van, de egyébként sincs hangja, sokszor nincs kivilágítva vagy csak nagyon gyengén, a sziluettje is olyan (oldalról "nincs lába" - nem volna hülyeség egyébként valamilyen zárt küllő a jobb láthatóság miatt - szemből/hátulról meg egy gombostű az egész), hogy kevésbé veszed észre, hiszen rá van állva a szemed hogy kocsikat és ember sziluetteket keress.

Arra az Árpád hidas helyre egyszerűn kellene egy stop vagy macisajt tábla, fizikai lassító kerékpárosnak az átkelés előtt, egészen egyszerűen azért, hogy lássák és egyáltalán tudjanak róla, hogy ott van. Ilyen helyen a lendületből áthaladást megengedő kialakítás egészen egyszerűen élet- és balesetveszélyes a bringásnak. Ez egy nagy forgalmú, nagy sebességű út felhajtója, másutt nem kell ilyen, de itt indokolt lenne. Az egész KRESZ arról szól, hogy olyan közlekedési helyzeteket alakítson ki, úgy egyszerűsítse le a találkozásokat hogy abból ne lehessen baleset, ne menjen a reakcióidő rovására az, hogy ötszáz fele kell figyelni, mert az képtelenség, az átlag embertől nem elvárható.
 
M

molnibalage

Guest
Igen, de az a baj, hogy ebből a felhajtáskor még semmit sem látsz. Aki nem napi szinten közlekedik ott, nem fogja tudni fejből, az ösztönös reakció meg az, hogy biztos meg fog szűnni a sáv és át kell majd sorolni, amit nem tudsz ha épp jön kocsi veled párhuzamosan (lásd Petőfi híd budai felhajtó).

Záróvonal és táblázás kell és mindenki jól járna.


A gyalogost észreveszed megközelítéskor, hiszen ott vagy a közelben áll, de az átkelőre beteleportáló kerékpáros gyakorlatilag láthatatlan. Aki ezeket így közelíti meg, az szinte csak a szerencséjében bízhat. Egész egyszerűen hiába csekkolod le a zebrát, ha abban az időben, amikor már másfele nézel, odakerül a bringás, egyszerűen el fogod baszni, mert nem látod. Rengeteg helyen eleve nem is lehet látni mert takarásban van, de egyébként sincs hangja, sokszor nincs kivilágítva vagy csak nagyon gyengén, a sziluettje is olyan (oldalról "nincs lába" - nem volna hülyeség egyébként valamilyen zárt küllő a jobb láthatóság miatt - szemből/hátulról meg egy gombostű az egész), hogy kevésbé veszed észre, hiszen rá van állva a szemed hogy kocsikat és ember sziluetteket keress.

Arra az Árpád hidas helyre egyszerűn kellene egy stop vagy macisajt tábla, fizikai lassító kerékpárosnak az átkelés előtt, egészen egyszerűen azért, hogy lássák és egyáltalán tudjanak róla, hogy ott van. Ilyen helyen a lendületből áthaladást megengedő kialakítás egészen egyszerűen élet- és balesetveszélyes a bringásnak. Ez egy nagy forgalmú, nagy sebességű út felhajtója, másutt nem kell ilyen, de itt indokolt lenne. Az egész KRESZ arról szól, hogy olyan közlekedési helyzeteket alakítson ki, úgy egyszerűsítse le a találkozásokat hogy abból ne lehessen baleset, ne menjen a reakcióidő rovására az, hogy ötszáz fele kell figyelni, mert az képtelenség, az átlag embertől nem elvárható.
Milyen módon lehetne lassítani a bringást, amit nem korlát vagy betonfal? Mert sajnos a nagyhangú ipse nincs egyedül azzal, hogy az elsőbbségadást hogyan kellene értelmezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Én ezt a videót már tavaly láttam, mert egy kollégám mutatta, miután ő is pontosan ugyanott, és nagyon hasonlóan lett elgázolva. Szerencsére kicsi volt ott is a sebesség, de az biztos, hogy elképesztően szarul van megoldva a dolog. Elvileg a biciklis védett úton hajt lefelé, de mivel a hídról jön lefelé, ezért képes begyorsulni. Ez a balfasz bringás, meg olyan sebességgel érkezett, hogy a kisöregnek - meg nekem sem - merült fel, hogy ez ott és akkor baromállat módjára nem lehajt majd a hídról.
A kollégám sokkal lassabban érkezett a kereszteződéshez, és hiába volt meg a szemkontaktus, ha utána az autó vezetője már folyamatosan balra néz, hogy az Árpád-híd forgalmát sasolva próbáljon besorolni. Ma már elvileg erre nincs szükség, mert - ha jól emlékszem - a kanyarodó autók egy ott létrejövő védett sávba érkeznek.
Ettől függetlenül a régi beidegződések megvannak! Tehát ott minden autós - valószínűleg én is - az Árpád-híd forgalmára koncentrál
Lenne megoldása a helyzetnek! A lámpás megoldásnak nem biztos, hogy van értelme, de technikai elemekkel lehetne segíteni!
Egyrészt a bringásoknak kb. 1-2 méterrel lejjebb kellene építeni a korlátot (kb. a mostani felfestett piros sáv közepéig), amit így nagy sebességgel ne lehessen bevenni - még akár úgy is, hogy srégan legyen a keresztező úton a pirosan felfestett bringaút. Másrészt a vezetőket kellene attól elzárni, hogy balra tekintgessenek akár növényzettel, akár betonfalakkal. Ha nincs mit nézni, akkor nem a keresztirányú érkező forgalomra fognak koncentrálni a kanyarodó autósok, hanem a keresztirányú bringaútra. Végszükség esetén lehetne lámpa is, úgy kezelve mint egy szimpla átkelőt. A híd forgalmát nem befolyásolva.


Rengeteg ilyen szarul megoldott dologgal vannak tele az utaink. A környékünkön például van egy egyenes forgalmas útszakasz, amibe beletorkollik egy kis forgalmú utca. Nagyon fasza, hogy egyenrangú kereszteződésnek számít és a kisforgalmúból érkezőnek van elsőbbsége, ha jobbra akar kikanyarodni. Az összes többi "ugyanilyen" utcában ott az elsőbbség adás kötelező, de itt nincs. Az egyenrangú kereszteződés egyébként egy idejétmúlt csökevény, ami tele van feloldhatatlan ellentétekkel és csak annyi értelme van, hogy ne kelljen kirakni mindenhova táblákat.
Mondjuk tudok olyan kereszteződést is, ahol az elsőbbségadás kötelező táblát már benőtte az akác. Konkrétan nem látszik a tábla. Na ilyen esetben ki a hibás egy balesetért?

Picit a láthatóság témához.
Imádom mikor motorosok hőbörögnek, hogy rendszeresen kikanyarodnak elé, miközben grafitszínű motor, sötétszürke kabát, fekete bukó, gyakran még lámpa sincs kapcsolva. Baromi nehéz olyannak megadni az elsőbbséget aki nem látszik.
the-highway-code-rule-86.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Milyen módon lehetne lassítani a bringást, amit nem korlát vagy betonfal? Mert sajnos a nagyhangú ipse nincs egyedül azzal, hogy az elsőbbségadást hogyan kellene értelmezni.

Esetleg ilyen bumpszlis textúrával a kerékpárúton (mint ami néha bevezető utakon is van körforgalom előtt), ami kegyetlenül ráz ha túl gyorsan mész és eszedbe juttatja hogy ácsi, lassítani kell.

De amúgy most hogy nézegettem ezt a kereszteződést, minden szempontból katasztrófa. A zebránál a szigeten egybevezeti a kerékpárt és a gyalogost, beiktat a bringsávba egy éles S kanyart ami szinte könyörög azért, hogy két szemből jövő kerékpáros egymásnak menjen.

https://www.google.hu/maps/@47.5365...4!1s9VDBbwmoCwHiJC8HfvLbUg!2e0!7i16384!8i8192

A Róbert Károlyról lehajtva ugyanez, pont látszik a képen, a kerékpáros jön vele párhuzamosan, nem látod, mert vezetés közben nem a párhuzamos járdát nézel, ráadásul végig takarja a buszmegálló, a busz BKV-s menettáblája, vagy éppen a benn álló busz. Az utolsó 10 méteren (0,75-1 másodperc a kocsinak) talán észlelheted, de mivel végig párhuzamosan haladtok.. rohadt nagy felkiáltójel az egész

https://www.google.hu/maps/@47.5362...4!1s3k0d83Vgv7N2pVJL3a91Mg!2e0!7i16384!8i8192

Itt szerintem tényleg az lenne a jó megoldás, ha a bringasáv külön keresztezné a felvezető utat, 5 méterrel arrébb a járdától. Valahol itt.
https://www.google.hu/maps/@47.5366...4!1srh_GQLOOYgD6gmvaJ2dd8A!2e0!7i16384!8i8192

Itt a lehajtó és a felhajtó autós is tudná, hogy külön kell figyelni a kerékpárosra, külön a gyalogosra, és nem oldalról jönne be a semmiből, hanem szemből, a látótérből.
Az se volna hülyeség, ha a hídfő alatt a töltésen lennének átvezetve, úgy nem is kereszteznék a forgalmat. Egy enyhe lejtővel megoldható.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Már elnézést, de akkor hol menjen át a zebra és a bringaút? Mást nemigen tudsz csinálni, ahol van lehajtó és nem aluljárózás van... Valahol keresztezni kell...
Akkor hol legyen és hogyan..?
https://www.google.hu/maps/@47.5364...4!1sim4c1GuQPZe5sJhFQhDxEQ!2e0!7i16384!8i8192

A bibi az, hogy ha tényleg balra nézett a sofőr, akkor ő is kicsit buta volt mert arra szinte semmi szükség és legfeljebb a zebra és bringaút kereszteződése után kell. Ugyanis saját sávba hajt fel, ami a meglevő KK. körút MELLÉ kerül oda.
Záróvonal kéne még 100 méter hosszan, hogy még véletlenül se lehessen az, hogy a nagy sebességű forgalomból valaki itt akarjon a külsőbe sorolni. Szerintem ennyi kéne csak és akkor, aki ismeri a helyet tudná, hogy balról nincs veszély. Kiéve, ha vonalra szaró balfasz vált sávot...
https://www.google.hu/maps/@47.5364...4!1sim4c1GuQPZe5sJhFQhDxEQ!2e0!7i16384!8i8192
Hogy miért néz mindenki balra a kocsiból, mert évtizedekig így nézett ki ez a kereszteződés.
Valamikor '14 körül alakították át. Mindenki hozzá volt és van is szokva, hogy 0-ról 70-re kell felgyorsítania, egy rohadt forgalmas 3 sávos sugárútra. Ráadásul a lámpát is kivették a rendszerből.
Az új megoldás javít a híd forgalmának folyamatosságán, valamint a hídra felkanyarodást is folyamatossá teszi, ugyanakkor a bicikliseket ráereszteni egy lejtőről egy ilyen szituba, simán egy testi sértési kísérlettel ér fel.
Mondom, a kollégám a kínai palival (aki őt elütötte, össze is nézett) és mégis összejött a baj. Érdekes volt, mert ő is felvette, csak ő elszenvedőként.
A legbiztosabb megoldás az lenne, ha meghagynák a mostani elrendezést és feltennének oda egy sima gyalogátkelős (bringás) lámpát. A hídon menő 2 sáv forgalmát nem is kellene megakasztani, mivel a lámpát elhagyva védett sávba érkezik a hídra felhajtó autós.
Ezután is lehetnek majd balesetek, de onnantól a bringás felelőssége, ha átmegy a piroson.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
Hogy miért néz mindenki balra a kocsiból, mert évtizedekig így nézett ki ez a kereszteződés.
Valamikor '14 körül alakították át. Mindenki hozzá volt és van is szokva, hogy 0-ról 70-re kell felgyorsítania, egy rohadt forgalmas 3 sávos sugárútra. Ráadásul a lámpát is kivették a rendszerből.
Az új megoldás javít a híd forgalmának folyamatosságán, valamint a hídra felkanyarodást is folyamatossá teszi, ugyanakkor a bicikliseket ráereszteni egy lejtőről egy ilyen szituba, simán egy testi sértési kísérlettel ér fel.
Mondom, a kollégám a kínai palival (aki őt elütötte, össze is nézett) és mégis összejött a baj. Érdekes volt, mert ő is felvette, csak ő elszenvedőként.
A legbiztosabb megoldás az lenne, ha meghagynák a mostani elrendezést és feltennének oda egy sima gyalogátkelős (bringás) lámpát. A hídon menő 2 sáv forgalmát nem is kellene megakasztani, mivel a lámpát elhagyva védett sávba érkezik a hídra felhajtó autós.
Ezután is lehetnek majd balesetek, de onnantól a bringás felelőssége, ha átmegy a piroson.
A Margit hídnál lámpa van ilyen helyen. Mondjuk ott sokkal többen mozognak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Margit hídnál lámpa van ilyen helyen. Mondjuk ott sokkal többen mozognak.
Meg ott 2 sáv kanyarodik a hídra, így meg kell akasztani a körút forgalmát.
A Rákóczi-hídnál is.
A Margit-híd felhajtója majdnem jó, csak ott csak egy irányból jöhet bringás, mégpedig a hídra érkező autósok irányából.
Az Árpád-híd esetében azért is bonyolult a helyzet, mert ott mindkét irányból jöhetnek bringások.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Már elnézést, de akkor hol menjen át a zebra és a bringaút? Mást nemigen tudsz csinálni, ahol van lehajtó és nem aluljárózás van... Valahol keresztezni kell...
Akkor hol legyen és hogyan..?
https://www.google.hu/maps/@47.5364...4!1sim4c1GuQPZe5sJhFQhDxEQ!2e0!7i16384!8i8192

A bibi az, hogy ha tényleg balra nézett a sofőr, akkor ő is kicsit buta volt mert arra szinte semmi szükség és legfeljebb a zebra és bringaút kereszteződése után kell. Ugyanis saját sávba hajt fel, ami a meglevő KK. körút MELLÉ kerül oda.
Záróvonal kéne még 100 méter hosszan, hogy még véletlenül se lehessen az, hogy a nagy sebességű forgalomból valaki itt akarjon a külsőbe sorolni. Szerintem ennyi kéne csak és akkor, aki ismeri a helyet tudná, hogy balról nincs veszély. Kiéve, ha vonalra szaró balfasz vált sávot...
https://www.google.hu/maps/@47.5364...4!1sim4c1GuQPZe5sJhFQhDxEQ!2e0!7i16384!8i8192
A bibi itt az, hogy ott a KÉT elsőbbségadás kötelező tábla, tehát miből gondolhatná az autós hogy neki felhajtásnál saját szabad sávja lesz és ezért nem kell balra nézni (ráadásul biciklis is jöhet balról nemcsak autó). A másik bibi amit te is írtál: "aki ismeri a helyet...", na, egyrészt nem "Ismerem" alapon kellene vezetni és forgalmat irányítani, másrészt táblákkal eligazítani pont azt kell legjobban aki NEM ismeri a helyet. Itt meg jól behülyítik az autóst a két Maci-sajt táblával, persze hogy kinéz balra, de akkor csak a kerékpárúton és/vagy a zebrán tud lassítani/megállni ha jön pl. egy kerékpáros balról ... szóval ezt "jól kitalálták" íróasztalnál ... :(:mad:
 
M

molnibalage

Guest
A bibi itt az, hogy ott a KÉT elsőbbségadás kötelező tábla, tehát miből gondolhatná az autós hogy neki felhajtásnál saját szabad sávja lesz és ezért nem kell balra nézni (ráadásul biciklis is jöhet balról nemcsak autó). A másik bibi amit te is írtál: "aki ismeri a helyet...", na, egyrészt nem "Ismerem" alapon kellene vezetni és forgalmat irányítani, másrészt táblákkal eligazítani pont azt kell legjobban aki NEM ismeri a helyet. Itt meg jól behülyítik az autóst a két Maci-sajt táblával, persze hogy kinéz balra, de akkor csak a kerékpárúton és/vagy a zebrán tud lassítani/megállni ha jön pl. egy kerékpáros balról ... szóval ezt "jól kitalálták" íróasztalnál ... :(:mad:
Na, akkor a kérdés már csak az, hogy kinek kell írni egy javaslatot, hogy mit kellene csinálni?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Na, akkor a kérdés már csak az, hogy kinek kell írni egy javaslatot, hogy mit kellene csinálni?
Hogy kinek kellene írni azt nem tudom, de én oda a 2 irányból 1-1 gyalogos/kerékpáros nyomógombos lámpát tennék és velük ellentétesen működő lámpát az autósnak. Így az autósok elől elvenném a Maci-sajtos táblákat, és valami táblával jelezni kellene nekik hogy saját sávjuk lesz kanyarodás után, oda meg 60-80m hosszú záróvonalat (vagy beton elválasztót?) húznék. Ilyen kanyarodáshoz az autósnak úgyis le kell lassulni, de legalább ha lámpa irányítaná őket akkor nem kellene fölöslegesen se a fejüket kapkodni, se megállni ha zöld a lámpája. A gyalogosnak meg kerékpárosnak is egyaránt egyértelműbb lenne ha saját maguk nyomnák maguknak zöldre (és pirosra az autósoknak) a lámpát. Jó, tudom hogy drága, de a Leo meg a Gripen meg a stadion is drága ...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Záróvonal és táblázás kell és mindenki jól járna.



Milyen módon lehetne lassítani a bringást, amit nem korlát vagy betonfal? Mert sajnos a nagyhangú ipse nincs egyedül azzal, hogy az elsőbbségadást hogyan kellene értelmezni.
Kellene egy tábla, hogy sebesség korlátozva 10 km/h-ra.