Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
Pisztolyt tartottak tarkójához, hogy nem biztonságos módon előzzön és szegje meg a KRESZ No.1 pontját?
Ne haragudj, de ha ez a komment komoly,komment, akkor hol keressem a kandi kamerát?
Te hülye vagy?

“Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint – lakott területen kívül – az előzési szándék jelzése céljából szabad.”

Ha ez nem balesetveszély volt, akkor mi? Mellesleg jól látható, hogy félrekormányzott a kamerás autó is...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 011
113
Keresztbe tényleg durva, de szinte az egész forgalom leállt, kamionok mentek, néha 1-1 szirénázó mentő, meg pár hülyegyerek a német import ronccsal aminek úgyis mindegy.

Kétszer is elkapott a jég; belső sávban 140-nél elém vágódott egy kamion, hogy kikerülje az előtte satuféket nyomó lakókocsit; végül M0-n kiugrott az orrom elé egy Miata-s turbószittya, a fékezés erejétől még a váltó is kiugrott üresbe... (Mondjuk azt is agyonütném aki autópálya behajtón megszünteti a gyorsítósávot és kibasz egy STOP táblát.)
Mikor Tatabányánál oldalba kapott a 120km/h-s szél már leszartam csak érjek végre haza.

Ilyen helyzetekben nem a jègeső a veszélyes, hanem a többi autós kiszàmithatatlan viselkedése.
Nekem tört össze már az első szélvédőm jegesőben ( igaz, hogy 40 éve...) országúton. Nem hiànyzik.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
Ha ez nem balesetveszély volt, akkor mi? Mellesleg jól látható, hogy félrekormányzott a kamerás autó is...

Ha vészhelyzetben még dudálni is van időd, akkor nem is lehet akkora a baj vagy a rendelkezésre álló időt feleslegesen csökkenti valaki dudálással.
Fenntartom: szemből jön, lát téged, felesleges időveszteség dudálni, ergo balesetveszélyesebb.
 
M

molnibalage

Guest
Te hülye vagy?

Ha ez nem balesetveszély volt, akkor mi? Mellesleg jól látható, hogy félrekormányzott a kamerás autó is...
Én lennék a hülye? Kérlek akkor inkább te is válaszolj a feltett kérdésre, hogy milyen körülmény "kényszerít" valakit orbitális szabályszegésre és közvetlen életveszély okozására? Személyeskedés helyett várom választ.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
Kanyarban tilos előzni!

Már miért lenne tilos? Van olyan kanyar, ami ellenére kilomteres utat be lehet látni, mert még nem nőttek ki a fák. Záróvonal nem volt, "előzni tilos" tábláról nincs adat.
Ok, itt nem lehetett belátni, nem ezt vitatom.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
milyen körülmény "kényszerít" valakit orbitális szabályszegésre
Típusos magyar példa: 2 héttel az útépítés megkezdése előtt kitábláznak 20-as sebeségkolátozással egy 10 kilométeres szakaszt. Még egy lapát sincs az út szélén. :) Aztán mész 90-el a belátható szakaszokon, mert nincs semmi okod a táblán kívül, hogy lassíts. Borzasztó >400%-os gyorshajtás :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
Én lennék a hülye? Kérlek akkor inkább te is válaszolj a feltett kérdésre, hogy milyen körülmény "kényszerít" valakit orbitális szabályszegésre és közvetlen életveszély okozására? Személyeskedés helyett várom választ.
Lol nem, fos fórummotort rosszul tartottam :D Bocsi

A kretént mentegető @gafzhu volt a célpont
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
Ha vészhelyzetben még dudálni is van időd, akkor nem is lehet akkora a baj vagy a rendelkezésre álló időt feleslegesen csökkenti valaki dudálással.
Fenntartom: szemből jön, lát téged, felesleges időveszteség dudálni, ergo balesetveszélyesebb.
Terelsz. Balesetveszélyes volt. okkal dudált. Az, hogy ha nem dudál lett volna ideje még az árokba is félrehúzodni a kretén elől, nem jelenti azt, hogy azt kellett volna tegye. Amúgy sok autón a duda hüvelykujjnál egy gomb a kormányon... Aki sokat használja, annak azonnali reakció. Ha a dudálót büntetnéd itt, akkor egy hímtag vagy.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
Terelsz. Balesetveszélyes volt. okkal dudált. Az, hogy ha nem dudál lett volna ideje még az árokba is félrehúzodni a kretén elől, nem jelenti azt, hogy azt kellett volna tegye. Amúgy sok autón a duda hüvelykujjnál egy gomb a kormányon... Aki sokat használja, annak azonnali reakció. Ha a dudálót büntetnéd itt, akkor egy hímtag vagy.

Lehet hülye vagyok (sőt így belegondolva biztosan), de ha látok valakit, aki benéz (vagy akár szándékosan előz szabálytalanul, mert az a hülye szembejövő majd lehúzódik, vagy akár bízik a szerencséjében) egy előzést, akkor lassítok (esetenként satufék), lehúzódok (padkán kind a 4 kerékkel, már ha van) de sosem villogok vagy dudálok, nem kell az ijedtséget fokozni, mert logikátlan lehet a válasz. Lehet, peches vagyok (meg nem tötymörgök 60-al lakott területen kívül), de már nagyon sok ilyen esetem volt. Többek közt Marutival 2 egymás melletti kamionnal szemben :)
 
M

molnibalage

Guest
Nem igazán a téma, hanem a retro városkép miatt. Kíváncsi vagyok ki mennyi helyet ismer fel nekem sokról fogalmam sincs már, mert azóta megszűnt vonalak is vannak rajta.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
Lehet hülye vagyok (sőt így belegondolva biztosan), de ha látok valakit, aki benéz (vagy akár szándékosan előz szabálytalanul, mert az a hülye szembejövő majd lehúzódik, vagy akár bízik a szerencséjében) egy előzést, akkor lassítok (esetenként satufék), lehúzódok (padkán kind a 4 kerékkel, már ha van) de sosem villogok vagy dudálok, nem kell az ijedtséget fokozni, mert logikátlan lehet a válasz. Lehet, peches vagyok (meg nem tötymörgök 60-al lakott területen kívül), de már nagyon sok ilyen esetem volt. Többek közt Marutival 2 egymás melletti kamionnal szemben :)

Megkérdezhetem, hogy eddig - úgy nagyságrendileg - mennyi órát vezettél, s milyen kategóriájú gépjárműveken?
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.
S ezt nem bántásból írom.
Az én példaképemnek biztos nem okozna gondot a figyelmeztető jelzések biztonságos alkalmazása:D:
A bal lábas fékezés s közben (ha netán kell) a motor fordulaton tartása nekem megszokott rutin, még manapság is rendszeresen gyakorolom, hogy ne veszítsem el e készséget. Anno kénytelen voltam elsajátítani, ugyanis elég sokat vezettem hulladék, alapjáratot és/vagy teljesítményt vesztett céges autókat, illetve a saját FSO 125p-ből is akkoriban kikötöttem a szívatót (tényleg csak a baj volt vele), s amíg a motor nem melegedett be annyira, hogy legyen alapjárata, mi több "teljesítménye", addig kénytelen voltam táncolni a pedálokon.
Ha még nem próbáltad ki a bal lábas fékezést, akkor csak abszolút lépéstempóban, teljesen kihalt mellékutcában, az autóban egyedül ülve próbáld ki.;)

Viszont a videóban látott többi készség bennem is csak nyomokban mutatható ki.:(
 
M

molnibalage

Guest
Megkérdezhetem, hogy eddig - úgy nagyságrendileg - mennyi órát vezettél, s milyen kategóriájú gépjárműveken?
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.
S ezt nem bántásból írom.
Az én példaképemnek biztos nem okozna gondot a figyelmeztető jelzések biztonságos alkalmazása:D:
A bal lábas fékezés s közben (ha netán kell) a motor fordulaton tartása nekem megszokott rutin, még manapság is rendszeresen gyakorolom, hogy ne veszítsem el e készséget. Anno kénytelen voltam elsajátítani, ugyanis elég sokat vezettem hulladék, alapjáratot és/vagy teljesítményt vesztett céges autókat, illetve a saját FSO 125p-ből is akkoriban kikötöttem a szívatót (tényleg csak a baj volt vele), s amíg a motor nem melegedett be annyira, hogy legyen alapjárata, mi több "teljesítménye", addig kénytelen voltam táncolni a pedálokon.
Ha még nem próbáltad ki a bal lábas fékezést, akkor csak abszolút lépéstempóban, teljesen kihalt mellékutcában, az autóban egyedül ülve próbáld ki.;)

Viszont a videóban látott többi készség bennem is csak nyomokban mutatható ki.:(
Atyaég. Tudod ki merne odaállni a pálya szélére...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Megkérdezhetem, hogy eddig - úgy nagyságrendileg - mennyi órát vezettél, s milyen kategóriájú gépjárműveken?
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.
S ezt nem bántásból írom.
Az én példaképemnek biztos nem okozna gondot a figyelmeztető jelzések biztonságos alkalmazása:D:
A bal lábas fékezés s közben (ha netán kell) a motor fordulaton tartása nekem megszokott rutin, még manapság is rendszeresen gyakorolom, hogy ne veszítsem el e készséget. Anno kénytelen voltam elsajátítani, ugyanis elég sokat vezettem hulladék, alapjáratot és/vagy teljesítményt vesztett céges autókat, illetve a saját FSO 125p-ből is akkoriban kikötöttem a szívatót (tényleg csak a baj volt vele), s amíg a motor nem melegedett be annyira, hogy legyen alapjárata, mi több "teljesítménye", addig kénytelen voltam táncolni a pedálokon.
Ha még nem próbáltad ki a bal lábas fékezést, akkor csak abszolút lépéstempóban, teljesen kihalt mellékutcában, az autóban egyedül ülve próbáld ki.;)

Viszont a videóban látott többi készség bennem is csak nyomokban mutatható ki.:(


Ő a rally királya ! Úgy érezte az S1.es szörnyeteget hogy, 200km/h bármikor áthajtott 1olyan kapun ami csak 10cm-el volt szélesebb az autónál !
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
Atyaég. Tudod ki merne odaállni a pálya szélére...
Szerintem:
Ezek tényleg társadalmi folyamatok eredményei:
- egyre kevesebb gyermek születik a családokban, sok az egyke, a gyermek nem hallhat meg, felértékelődik az egyén élete, a szüleik is ezt sugallják, tehát a ma embere így nem kockáztat.
- valósítsd meg jól is magad(at), te fontos vagy, éljen az ego! Megint csak óvni fogod magad. Lásd még motorozás (kerékpározás!) régen és ma öltözék és biztonsági felszerelések tekintetében. (Pedig ma sokkal beljebb vagyunk mentési traumatológiai képességekben is, mint a film idején!)
- Régen a társadalom volt az első (harcolni s ha kell meghalni a hazáért, az uralkodóért, az eszméért, a hitért), ma az ego, az egyén értéke felértékelődött.
El tudod képzelni, hogy ma bárki engedélyezne harmadik világbeli országokon kívül egy rendezvényt úgy, mint a videón!?

Ezzel nem azt mondom, hogy régen volt e jobb, vagy ma, hanem, hogy máshogy.
Ezekre a folyamatokra, szemléletváltozásokra (is) kiváló szemléltető anyag szerintem ez a film.