(Könnyes szemmel, régmúltba visszarévedő tekintet)
1987-ben vizsgáztam le B kategóriából (a szakmával finanszírozta a középiskola), de csak egy év múlva, az érettségivel kaphattuk meg a jogosítványt. (Az előző évfolyamok sok újsághírt "produkáltak" az iskola hírnevének kárára).
Azon a nyáron (1988) jelentkeztem az MHSZ-be tgk. tanfolyamra.
KRESZ oktatónk, Kácsor Pista bácsi folyton azt hangoztatta, hogy:"Lekvár banda, meg fogtok bukni!"
Az első tudásfelmérőn (friss jogsisok!), szinte mind megbuktunk!
A további házi vizsgákon, aki megbukott, az automatikusan kiesett a tanfolyamból és a következő sorozáson már (büntetésből) vitték is be bokorugrónak.
Két csoportból, 125 jelentkezőből - emiatt - 12-en fejeztük be a tanfolyamot, szereztünk "C" jogosítványt.
(Talán ma is ez kéne...)
A "D" jogosítványt 14 évvel később szereztem meg. A munkahely állta, Isten lássa lelkem, úgy beszéltek rá (15 személyes busz vétele miatt):
Ahogy már régebbi hozzászólásomban írtam, a tömegközlekedés az én szememben egy magasabb felelősségi (és probléma) kategória, ahhoz még érettebbnek kell (kéne) lenni.
(Lásd a múltkor belinkelt busszal szemben sávban előzést)
S igen, a KRESZ-t - vizsgafeladat szinten újra kellett tanulni...
Úgy évente egyszer az online gyakorlóteszteket végigveszem. Szükség van rá.
A gyakorlati vizsga még nehezebb az évek múlásával (lásd 14 év).
Az ember annyi, de annyi rossz példát, rutint, beidegződést éget be magába az évek alatt, hogy felsorolni is tereh
A szerencse az, ha új kategóriában próbálsz meg vizsgázni (pl. busz), mert pl. akkor rutinból nem fogsz cikázni a sávok között melletted az oktatóval, vizsgabiztossal