Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 593
113
Mert leírásod alapján még van hová fejlődnöd (az sohasem szégyen!) a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazásában.

Jogsim Krisztusi korban van. Fenntartom: ha szembe megyek az illetővel, az lát engem, nem kell még dudálni/villogtatni is. Lehúzódni, lassítani adott esetben menekülni kell. Ha sávváltás címen oldalról szorít le, akkor mehet a duda, mert nem vett észre.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 561
26 097
113
Walter Rörhl meg az S1 !

Volt egyszer egy szőke germán volánforgató fenomén és volt egy Groupe B (a szabály , hogy nincs szabály) Audi S1 rövid quattro szőrnyteg , 2500ccm-es sor 5-ös motor egy böszme nagy turbóval és egy 5 gangos tolókerekes váltóval forradalmi quattro négy kerék hajtással mindenféle elektronikai buziság(ABS, ESP , BAS, ASRetc) nélkül úgy uszkve 600le teljesítménnyel papíron . Az eredmény a világ máig legjobb rally mixe ! Vegyétek elő chipset üccsit/sört és lazulva döljetek hátra ! Tatammm !

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 546
113

(Könnyes szemmel, régmúltba visszarévedő tekintet)
1987-ben vizsgáztam le B kategóriából (a szakmával finanszírozta a középiskola), de csak egy év múlva, az érettségivel kaphattuk meg a jogosítványt. (Az előző évfolyamok sok újsághírt "produkáltak" az iskola hírnevének kárára).
Azon a nyáron (1988) jelentkeztem az MHSZ-be tgk. tanfolyamra.
KRESZ oktatónk, Kácsor Pista bácsi folyton azt hangoztatta, hogy:"Lekvár banda, meg fogtok bukni!"
Az első tudásfelmérőn (friss jogsisok!), szinte mind megbuktunk!
A további házi vizsgákon, aki megbukott, az automatikusan kiesett a tanfolyamból és a következő sorozáson már (büntetésből) vitték is be bokorugrónak.
Két csoportból, 125 jelentkezőből - emiatt - 12-en fejeztük be a tanfolyamot, szereztünk "C" jogosítványt.
(Talán ma is ez kéne...)

A "D" jogosítványt 14 évvel később szereztem meg. A munkahely állta, Isten lássa lelkem, úgy beszéltek rá (15 személyes busz vétele miatt):
Ahogy már régebbi hozzászólásomban írtam, a tömegközlekedés az én szememben egy magasabb felelősségi (és probléma) kategória, ahhoz még érettebbnek kell (kéne) lenni.
(Lásd a múltkor belinkelt busszal szemben sávban előzést)
S igen, a KRESZ-t - vizsgafeladat szinten újra kellett tanulni...
Úgy évente egyszer az online gyakorlóteszteket végigveszem. Szükség van rá.

A gyakorlati vizsga még nehezebb az évek múlásával (lásd 14 év).
Az ember annyi, de annyi rossz példát, rutint, beidegződést éget be magába az évek alatt, hogy felsorolni is tereh:(
A szerencse az, ha új kategóriában próbálsz meg vizsgázni (pl. busz), mert pl. akkor rutinból nem fogsz cikázni a sávok között melletted az oktatóval, vizsgabiztossal:D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 546
113
Jogsim Krisztusi korban van. Fenntartom: ha szembe megyek az illetővel, az lát engem, nem kell még dudálni/villogtatni is. Lehúzódni, lassítani adott esetben menekülni kell. Ha sávváltás címen oldalról szorít le, akkor mehet a duda, mert nem vett észre.

Ebben az esetben ezt a témát elengedem. Túl régóta szerzett a jogosítványunk ahhoz, hogy szemléletet cseréljünk, hogy változtassunk, érdemben fejlődjünk, beidegződéseket változtassunk.
Szerencsés esetben egyre óvatosabbak, érettebbek, türelmesebbek leszünk a forgalomban.
Vagy nem.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 546
113
Jogsim Krisztusi korban van. Fenntartom: ha szembe megyek az illetővel, az lát engem, nem kell még dudálni/villogtatni is. Lehúzódni, lassítani adott esetben menekülni kell. Ha sávváltás címen oldalról szorít le, akkor mehet a duda, mert nem vett észre.
Lát engem?
Biztos???
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 546
113
Face to face vagyunk.
Mit néz az ember előzés közben leginkább? Szerintem azt, hogy nem jön-e szembe valaki :)
Ahogy abban te reménykedsz.:(
Ha ez így lenne, alig lennének előzéses balesetek.
Sok (sofőr) beteg állat csak az előtte levő leküzdendőt, legyőzendőt látja.
A következő tétel ezeknél az adott előzés folyamatában meg a gyáva nyúl játék megnyerése.


Ha nem azt nézi, akkor szerintem ő egy kamikaze és nem való neki a vezetés.
Na; ebben egyetértünk!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 593
113
Sok (sofőr) beteg állat csak az előtte levő leküzdendőt, legyőzendőt látja.

Egy okkal több, hogy gyorsan és csendesen elkotródj előle önvédelemből, mert a dudára esetleg még rád is húzza a kormányt. :)
Nagyobb problémának tartom a tötymörgés helyes dolognak minősítését, és azt a szemléletet, hogy "Ha én nem akarok/tudok normális sebességgel haladni, akkor más se tudja azt tenni." Az előzött tudja a legjobban az előzőt megszivatni (hirtelen elfogyasztja követésii távolságát, nehogy be tudj húzódni elé vagy fokozza a sebességét és hirtelen túl közeli lesz a beláthatatlan szakasz) és bizonyítsa ezt valaki egy balesetnél, mikor mindenki a gonosz előzőre fúj. Na meg olyan önygyilkosjelölt is van, aki dudál, villog, de semmit sem tesz azért, hogy ne legyen baleset, menjen félre a másik. Úgyhogy maradnék a csendes menekülésnél, aztán megy az utas szókincsének alapos kibővítése :)
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 573
12 546
113
Egy okkal több, hogy gyorsan és csendesen elkotródj előle önvédelemből, mert a dudára esetleg még rád is húzza a kormányt. :)
Nagyobb problémának tartom a tötymörgés helyes dolognak minősítését, és azt a szemléletet, hogy "Ha én nem akarok/tudok normális sebességgel haladni, akkor más se tudja azt tenni." Az előzött tudja a legjobban az előzőt megszivatni (hirtelen elfogyasztja követésii távolságát, nehogy be tudj húzódni elé vagy fokozza a sebességét és hirtelen túl közeli lesz a beláthatatlan szakasz) és bizonyítsa ezt valaki egy balesetnél, mikor mindenki a gonosz előzőre fúj. Na meg olyan önygyilkosjelölt is van, aki dudál, villog, de semmit sem tesz azért, hogy ne legyen baleset, menjen félre a másik. Úgyhogy maradnék a csendes menekülésnél, aztán megy az utas szókincsének alapos kibővítése :)
Látom ragaszkodsz az egyszerre csak egyet elvhez.:D
Jó éjszakát!
 
M

molnibalage

Guest
Face to face vagyunk.
Mit néz az ember előzés közben leginkább? Szerintem azt, hogy nem jön-e szembe valaki :) Ha nem azt nézi, akkor szerintem ő egy kamikaze és nem való neki a vezetés.
Jah, persze, face to face.
Ő biztos a hülyéje mögött volt, azért nem látta a furgonjában még magasabban is ülve...

 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 695
10 593
113
Jah, persze, face to face.
Ő biztos a hülyéje mögött volt, azért nem látta a furgonjában még magasabban is ülve...


Piroson átmenve gyalogost ütni az valóban nem finom dolog. Az előzés egy felfokozott figyelemmel járó helyzet, egyenes úton gyakrabban lehet elbambulni (mert szándékosan ritkán megy át az ember a piroson bele a gyalogosok közé). És kicsit sem szeretnék arra utalni, hogy a furgonos bármit jól csinált, már attól eltekintve hogy nem távozott angolosan fékezés nélkül.
 
M

molnibalage

Guest
Piroson átmenve gyalogost ütni az valóban nem finom dolog. Az előzés egy felfokozott figyelemmel járó helyzet, egyenes úton gyakrabban lehet elbambulni (mert szándékosan ritkán megy át az ember a piroson bele a gyalogosok közé). És kicsit sem szeretnék arra utalni, hogy a furgonos bármit jól csinált, már attól eltekintve hogy nem távozott angolosan fékezés nélkül.
Szerintem ne erőltesd a témát.

Az előző nettó fasz volt, akinek a seggébe úgy dugnám fel a seprűt, hogy a száján jönne ki.
Védhetetlen, amit tett. Pont.
Elegem van azon emberkből (?), akik ilyen húzásokra kifogásokat keresnek. Ilyen nem csinálunk. Pont. Ha másképp gondolod, akkor felkeresnélek és kettévágnám a jogsidat, de minél előbb.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Elegem van azon emberkből (?), akik ilyen húzásokra kifogásokat keresnek. Ilyen nem csinálunk. Pont. Ha másképp gondolod, akkor felkeresnélek és kettévágnám a jogsidat, de minél előbb.

Ha nem érted amit a másik ír akkor miért fölényeskedsz? Vagy pont azért?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 379
20 439
113
Piroson átmenve gyalogost ütni az valóban nem finom dolog. Az előzés egy felfokozott figyelemmel járó helyzet, egyenes úton gyakrabban lehet elbambulni (mert szándékosan ritkán megy át az ember a piroson bele a gyalogosok közé). És kicsit sem szeretnék arra utalni, hogy a furgonos bármit jól csinált, már attól eltekintve hogy nem távozott angolosan fékezés nélkül.
Szerintem mobilozott vezetés közben. Tegnap előttem ment egy férfi, a pirosnál "későn indult", a mögöttem levők dudáltak (hisz már 1 másodperce zöld volt...), amire elindult, de menet közben láttam, hogy a telefonját piszkálja, és sodródik a sávok közt a Szentendrei úton, ahol enyhe íve van Rómaifürdőnél... Sajnos ez tipikus rossz beidegződés itthon sok sofőrnél, különösen a tapasztalt sofőrök hiszik el magukról, hogy ők így is urai a helyzetnek.

Kisvállalkozó fuvarosok szar szoftver háttere lehet egy gond, kézzel programozzák kapkodva a navit, gondolom, út közben, meg akkor nézik át a munkalapokat, hogy hova kell még menni. Nagy cégnél erre van célmegoldás, ami kevésbé vonja el a figyelmet.

Nekem vagy az utasom nyomogatja a telefont, vagy félreállok/pirosnál nyomogatom. Úgyis csak a navin szoktam a következő ismeretlen szakasz jellegét átnézni. Csetelni/emailezni ráérek fél óra múlva is, max megállok egy kávéra/üdítőre valahol ha hosszú az út. (Pedig amúgy kommunikáció függő vagyok, de ezt ilyenkor könnyűszerrel kontroll alatt tartom. Akinek fontos felhív majd, van kihangosító (13k HUF volt, plusz egy óra beszerelni, ennyi legyen bárkinek a biztonságos közlekedésre) ha olyan a forgalom akkor felveszem, ha nem majd beszélünk később)
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ha nem érted amit a másik ír akkor miért fölényeskedsz? Vagy pont azért?
Pedig baromira igaza van. Kifogás mindig mindenhol.
Most, hogy tömegközlekedek a legtöbbet megint látom, hogy mennyire botrány ami pest környékén van. Közben minden gyalogosgázolás után jön, hogy kár, h megváltoztatták a KRESZt, mert nem is kéne elsőbbség a gyalogosoknak. Közben a 60as évek eleje óta ugyanaz a szabály. Egyszerűen ahogy szaporodnak az autók úgy romlik minden ebből a szempontból. Emlékszem Szeged után hetekig majd megölettem magam, mert annyira hozzászokik az ember ahhoz, h ha közeledik egy zebrához megállnak. Itt meg kinézel, látod, h ha a köv 4 s alatt csak leveszi a lábát a gázról is átérsz, és nem indulsz el, mert nem fogja. 10/5-6 tuti, h nem lassít. Aztán megmagyarázza, h hírtelen 1,5 sávot ugrott előre a gyalogos a 10 mre lévő sarokról, és azért nem tudott megállni. Véletlenül sem azért mert le se kakilja. Basszus trolit láttam sötétpiroson átrongyolni 60al úgy, h eszébe nem jutott fékezni, pedig addigra már a másik oldalról is oda ért volna a reumás csiga is. Akkor miről beszélünk?
Ha vezetek a nagyon tötymörgőket én se szeretem, de basszus ma a többség szerint indokolatlanul lassú a 90es szakaszon 80. Sőt igazából a 90es szakaszon 90 is. Me neked semmi közöd hozzá, hogy ő miért rohan.
Aztán meg megy a csodálkozás, h hát de a gyalogosok nem a zebrán, meg nem nézik milyen szín. Persze, ha igazából mindegy, mert látod, furgonos, akkor ő miért menjen + 100-150 mert, a zebrán is pont ugyanakkora az esélye h valami barom elgázolja.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Tötymörgésről.

Az az igazság hogy az összes út (kivéve a varosi nagy részét) simán elviselne + 20-30 km/h-t, de legalábbis az autópályák biztosan. Németországban évtizedek óta tolják unlimited és nem nagyon lehet hallani hogy tömegével pusztulnának az emberek.

Ahol a vonalvezetés meg az útviszonyok nem adják ki, lehet kevesebb persze.

Lényet a lényeg - Nem Trabantokkal meg Wartburgokkal járunk már, a mai kocsik sokkal többet tudnak biztonságosan és kényelmesen.
 
M

molnibalage

Guest
Tötymörgésről.

Az az igazság hogy az összes út (kivéve a varosi nagy részét) simán elviselne + 20-30 km/h-t, de legalábbis az autópályák biztosan. Németországban évtizedek óta tolják unlimited és nem nagyon lehet hallani hogy tömegével pusztulnának az emberek.

Ahol a vonalvezetés meg az útviszonyok nem adják ki, lehet kevesebb persze.

Lényet a lényeg - Nem Trabantokkal meg Wartburgokkal járunk már, a mai kocsik sokkal többet tudnak biztonságosan és kényelmesen.
A sofőrök a jelek szerint meg nem. Sem technikailag, sem agyilag. Legalabbis egy részük. De terjednek a kamerák és a rendőrség is eljár. Ha máshogy nem megy...
A jelek szerint egy réteg csak abból ért, ha felvétel alapján jól seggberugjak...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Pedig baromira igaza van. Kifogás mindig mindenhol.
Most, hogy tömegközlekedek a legtöbbet megint látom, hogy mennyire botrány ami pest környékén van. Közben minden gyalogosgázolás után jön, hogy kár, h megváltoztatták a KRESZt, mert nem is kéne elsőbbség a gyalogosoknak. Közben a 60as évek eleje óta ugyanaz a szabály.

Mea culpa, belinkelt videó alapján azt hittem még mindig a kabyarban előzésen pörög.