Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 307
16 165
113
Láttam én már napi 1,5km vasútat is épülni... Mikor a ruszkik felújították Tuzsérig a széles vágányt...
Olvastam (a címét nem tudom) egy utászhonvéd visszaemlékezést a második világháborúból. NA ott is volt ilyen teljesítmény. Ha van szándék, eszköz és szakértelem, azért lehet építkezni gyorsan és jól.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 022
113
Tötymörgésről.

Az az igazság hogy az összes út (kivéve a varosi nagy részét) simán elviselne + 20-30 km/h-t, de legalábbis az autópályák biztosan. Németországban évtizedek óta tolják unlimited és nem nagyon lehet hallani hogy tömegével pusztulnának az emberek.

Ahol a vonalvezetés meg az útviszonyok nem adják ki, lehet kevesebb persze.

Lényet a lényeg - Nem Trabantokkal meg Wartburgokkal járunk már, a mai kocsik sokkal többet tudnak biztonságosan és kényelmesen.

Ebben nem értek veled egyet.
Ugyanis - bár a perifériák igen - az emberi test nem fejlődött az elmúlt évtizedekben. Sem.
Patológus (orvos) címzetes egyetemi docens ismerősömmel beszélgettünk egy közös utunk során a baleseti sérülésekről, halálokról.
S elmondta, hogy bár csodás túléléseket látni autó, motorversenyek nagy sebességű balesetekből, s igen, utcai baleseteknél is, de ezekből nem szabad messzemenő tanulságokat levonni, több okból sem.
Eleve a biztonsági rendszerek sebesülési, túlélési esélyei nem hasonlíthatóak össze: Egyik oldalon bukókeretek, versenyülések, sokpontos biztonsági övek, bukósisakok, HANS-ok, protektorok, komplett védőruhák.
Másik oldalon hárompontos övek, egy alkalommal leműködő légzsákok, valamennyire erős karosszériák oszt' nagyjából ennyi.

Egyik oldalon általában fiatal, de mindenképpen edzett, kidolgozott, karbantartott (pl. váz)izomzattal rendelkező egészséges(!) emberek.
Másik oldalon a szokásos érrendszeri betegségekkel tuningolt beachbodyk:
Na lehet tippelni a túlélési esélyeket...
Az ő elmondása szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy a 110 km/h-es ütközési sebesség az határ, ami felett a belső sérülések khm. nem túl fényes esélyeket biztosítanak nemhogy a súlyos belső sérülések elkerülésére, de a túlélésre sem.
S mennyit spórolsz időben, ha 20 km/h órával gyorsabban mész 160 kilométert?
Gyakran semennyit, mert hamarabb elfárad az agyad, az idegrendszered, s meg kell állnod pihenni.
Hogy mennyi tőlem sokkal gyorsabban tempózó autó állt mögöttem a Szerencs utcai kereszteződésben Budapestre érve, pedig addig legalább egyszer megelőztek az M3-son!? (Igen; kénytelenek voltak frissíteni).
Félreértések elkerülése végett alkalmanként nekem is tolni kellett taposón, megengedett határon khm. túl. (főnökkel időre minisztériumba, időérzékeny vizsgálati anyaggal fővárosi laboratóriumba), van összehasonlítási alapom.


Amúgy egy időben ez volt kiírva a saját autóm hátsó szélvédőjére:

Rohanni? MINEK!?
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 022
113
Hihetetlen volt, hogy 400-500 lovas szörnyetegek száguldoztak a Monte Carlo szerpentinjein. Hatalmas tökösség kellett ahhoz, hogy ezt az ember bevállalja.
eeffd478f98cfa32ea80dc47dc75082b.jpg


Ugyanakkor egyszerűen nem volt más kiút, mint a szabályozás. Arról nem beszélve, hogy a fejlesztések nagyjából abból álltak, hogy legyen minél könnyebb és erősebb egy autó. A 900 kilós PUG 205 T16 már 550 lovat tudott. A végén az egészet beárnyékolták már a folyamatos tragédiák.
Érdekesség, hogy baromi látványos, a kilincsel előre meg gumifüstöt húzva autózás, de ha pusztán mint technikai sportot nézzük, akkor az elektronikus rendszereivel egy fele olyan erős WRC hülyére veri bármelyik Gruppe B autót. Ennyit számít, hogy szinte folyamatos a tapadás.
A gyárak a fejlesztési képességüket, technikai fölényüket akarják prezentálni, én meg arra vagyok kíváncsi, hogy elektronikai rendszerek nélkül hogyan tudja uralni és határon tartani egy versenyző a gépet.
Ezért forever Gruppe B!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 022
113
Látom ragaszkodsz az egyszerre csak egyet elvhez.:D
Ez mi és mi az alternatíva?
a veszélyhelyzetek közbeni teendők alkalmazása
Magyarán, hogy veszélyhelyzetben képesek legyünk egyszerre több dologról dönteni, és azt biztonságosan végrehajtani.
Nem(csak) vészfékezünk agyatlanul, hanem ha kell, változtatunk a reakción ( pl.fék felenged, újra gáz, kormányzás, közben akár figyelmeztető jelzések használata; fény/hangjelzés vagy pl. autópályán vészvillogó villámgyors alkalmazása.
Ehhez természetesen jó helyzetfelismerő képesség kell, higgadtság, rutin, s a legfontosabb: Végtelen szerencse.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Hát akkor nem adja ki. Tényleg nem értem, hogy az adott úttipus maximum sebessége felett mi a fenéért nem lehet szándékos emberölési kísérletként kezelni. (Értem ez alatt h városban 60, gyorsforgalmin 80 országúton 100 stb) mert azt elhiszem, h hosszú egyenes országúton benézte a kintfelejtett 30at. Vagy megszaladt a lába, kicsit túllépett. De 160 már autópályán is sok. Mindenhol máshol meg nem lehet nem szándékosan menni ennyivel. És miután 160ról már a reakcióidőből adódó megtett út is bőven több, mint amit normálisan be lehet látni egy kereszteződésből, így megállni sem tud semmiképp. Szóval nem rajta múlik, hogy lesz-e halott, vagy sem.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hát akkor nem adja ki. Tényleg nem értem, hogy az adott úttipus maximum sebessége felett mi a fenéért nem lehet szándékos emberölési kísérletként kezelni. (Értem ez alatt h városban 60, gyorsforgalmin 80 országúton 100 stb) mert azt elhiszem, h hosszú egyenes országúton benézte a kintfelejtett 30at. Vagy megszaladt a lába, kicsit túllépett. De 160 már autópályán is sok. Mindenhol máshol meg nem lehet nem szándékosan menni ennyivel. És miután 160ról már a reakcióidőből adódó megtett út is bőven több, mint amit normálisan be lehet látni egy kereszteződésből, így megállni sem tud semmiképp. Szóval nem rajta múlik, hogy lesz-e halott, vagy sem.

Jelenlegi testülettel hiába hoznának rá törvényeket és vinné be a rendőr, úgyis felsorolnának annyi enyhítő körülményt ami miatt elengedik ejnye-bejnyével.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Jelenlegi testülettel hiába hoznának rá törvényeket és vinné be a rendőr, úgyis felsorolnának annyi enyhítő körülményt ami miatt elengedik ejnye-bejnyével.
Miféle enyhítő körülmény van a KRESZ alapjának és sebesség határ durva túllépésnél? Bocs, nekem nem nagyon jut eszembe semmi.

A KERSZ no.1 tétele, hogy a biztonságos közlekedés mindent felülír. Ezt kombinálva a szándékos gyorhajtással.
Erre nincs bocsánat. Rúgják seggbe úgy, hogy az én lábam törjön bele.

Ha valaki nem érti meg, hogy a gépjárművel közlekedés veszélyes üzem, akkor takarodjon az utakról.
Példaként térdkalácson baszom egy kalapáccsal 20 km-s sebességgel.
Majd ezek után megkérdezem, hogy a szájbavert fémdoboza eltalál valakit x km/h-val, akkor szerinte mi lesz?
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi
T

Törölt tag 1711

Guest
Miféle enyhítő körülmény van a KRESZ alapjának és sebesség határ durva túllépésnél? Bocs, nekem nem nagyon jut eszembe semmi.

A KERSZ no.1 tétele, hogy a biztonságos közlekedés mindent felülír. Ezt kombinálva a szándékos gyorhajtással.
Erre nincs bocsánat. Rúgják seggbe úgy, hogy az én lában törjön bele.

Szemébe sütött éjszaka a nap, megcsillant a gyalogos táskáján az utcai fény és megijedve gázba taposott nem fékbe, mentálisan megviselték a történtek, őszintén megbánta, egyke gyerek volt, szülei verték, felesége elhagyta, drogozik, iszik...
Bármi enyhítő körülmény lehet a mai világban.

Még ha börtönbe is jut, az első ember akivel bent találkozik az amnesty international illetékese aki kioktatja a jogairól és jogi segélyt nyújt ha úgy érzi túlzott büntetést kapott.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ebben nem értek veled egyet.
Ugyanis - bár a perifériák igen - az emberi test nem fejlődött az elmúlt évtizedekben. Sem.
Patológus (orvos) címzetes egyetemi docens ismerősömmel beszélgettünk egy közös utunk során a baleseti sérülésekről, halálokról.
S elmondta, hogy bár csodás túléléseket látni autó, motorversenyek nagy sebességű balesetekből, s igen, utcai baleseteknél is, de ezekből nem szabad messzemenő tanulságokat levonni, több okból sem.
Eleve a biztonsági rendszerek sebesülési, túlélési esélyei nem hasonlíthatóak össze: Egyik oldalon bukókeretek, versenyülések, sokpontos biztonsági övek, bukósisakok, HANS-ok, protektorok, komplett védőruhák.
Másik oldalon hárompontos övek, egy alkalommal leműködő légzsákok, valamennyire erős karosszériák oszt' nagyjából ennyi.

Egyik oldalon általában fiatal, de mindenképpen edzett, kidolgozott, karbantartott (pl. váz)izomzattal rendelkező egészséges(!) emberek.
Másik oldalon a szokásos érrendszeri betegségekkel tuningolt beachbodyk:
Na lehet tippelni a túlélési esélyeket...
Az ő elmondása szerint a tapasztalatok azt mutatják, hogy a 110 km/h-es ütközési sebesség az határ, ami felett a belső sérülések khm. nem túl fényes esélyeket biztosítanak nemhogy a súlyos belső sérülések elkerülésére, de a túlélésre sem.
S mennyit spórolsz időben, ha 20 km/h órával gyorsabban mész 160 kilométert?
Gyakran semennyit, mert hamarabb elfárad az agyad, az idegrendszered, s meg kell állnod pihenni.
Hogy mennyi tőlem sokkal gyorsabban tempózó autó állt mögöttem a Szerencs utcai kereszteződésben Budapestre érve, pedig addig legalább egyszer megelőztek az M3-son!? (Igen; kénytelenek voltak frissíteni).
Félreértések elkerülése végett alkalmanként nekem is tolni kellett taposón, megengedett határon khm. túl. (főnökkel időre minisztériumba, időérzékeny vizsgálati anyaggal fővárosi laboratóriumba), van összehasonlítási alapom.

Amúgy egy időben ez volt kiírva a saját autóm hátsó szélvédőjére:

Rohanni? MINEK!?

Én azt tapasztalom hogy kb. óra szerinti 160-ig nem sok különbség van vezetéstechnikailag, alig lehet észrevenni a különbséget (ennyi néha azért belecsúszik akkor is ha az ember nem akarja különösebben, csak odalép egy kicsit), érdemben nem történnek gyorsabban a dolgok, nem dobálja jobban a kocsit az út stb. Nyilván pályán ami erre az útvezetése miatt alkalmas. Német autópályán is évtizedek óta mennek 200-al, az már fárasztó és elég gyorsan történnek a dolgok, de valszeg az is megszokás kérdése, elvégre nem verik oda magukat rendszeresen. Viszont egyszerűen éppen azt érzi az ember, hogy a 130-as korlát az még erősen azokra a régi, gyengébb, átlagosan 80-90 LE-s kocsikra volt kitalálva, amik kínkeservesen tudta ezt is elérni, és muszáj volt a többieket visszafogni hogy ne legyen nagy a sebességkülönbség. Most meg 100 LE alatt nincs is új kocsi, de inkább olyan 120 LE körül van a legátlagosabb autó is, és az úttartásuk is sokkal jobb, nem is látom sehol, hogy valaki nagyon küszködne normál autópálya sebességen. Magyarán a forgalom már bírna többet is.

A túlési esély nyilván csökken ütközésnél, bár erről meg azt gondolom, hogy egyszerűen figyelni kell, ha 110-el becsapódsz valaminek fékezés nélkül akkor is kampec, 50-60 fölött már szarrá törik minden autó, és a probléma nem azzal van, hogy gyorsan mentél, hanem hogy nem figyeltél. Ha növeled a sebességet ez már annyira nem fog változni, + ugye elterjedőben vannak a vészfékező rendszerek is. Időben tényleg nem nyer az ember sokat, egy elméleti Budapest - Debrecen távon is csak kb. 20 percet nyersz, ha végig 130-al illetve 160-al tudnál menni. A gyakorlatban valószínűleg ennyi sincs. De ezzel az erővel meg miért nem megyünk 100-al autópályán, mert ott megint csak 20 percet veszítesz stb.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Azért, mert nem szándékos emberölés.
Akkor mi? Nem állt szándékában olyan sebességgel menni, amivel a balesetek elkerülhetetlenek, és ha baleset van, akkor 90% eséllyel bele is hal a vétlen fél? Németeknél a bíróság ki is mondta, h gyilkosság. Érdekes ilyenkor valahogy nincs bezzegnyugat
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

A zebrás BMW-s gyerek Halált okozó közúti baleset okozása (5 évig terjedő szabadságvesztés), a táblának menő BMW-s gyerek pedig legrosszabb esetben is csak egy Közúti veszélyeztetés (3 évig terjedő szabadságvesztés).

A német példánal meg marha nagy különbség, hogy szándékosan átment a piroson, jó eséllyel ez alapján minősítették be eshetőleges szándékkal elkövetett emberölésnek. A magyar gyerek ezzel szemben próbálta elhárítani az agyatlansága következményeit fékezéssel.

"Gyilkosság" meg nincsen, max. a rendőrök fejében.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 830
6 685
113
Azért, mert nem szándékos emberölés.

Mondjuk aki meghal, annak szerintem édes-mindegy, hogy véletlenül halt meg vagy szándékosan.
Amikor valaki városon belül 1xx km/h-val kocsikázik, az nem véletlenül halad annyival, amennyivel.Ameddig nem szankcionálják komolyabban, addig nem lesz visszatartó ereje a büntetéseknek, mert amikor ezek az önjelölt Schumacherek visszatérnek a közútra, nem fognak máshogy vezetni.Nekik ez van a vérükben.

Van ismerősöm, aki totál beb*szva gázolt halálra egy idős nénikét.Kapott 3 évet, abból se töltött bent 2-nél többet.Ma ugyanolyan felelőtlen f*sz, mint akkor volt és ugyanúgy is vezet.
 
M

molnibalage

Guest
Mondjuk aki meghal, annak szerintem édes-mindegy, hogy véletlenül halt meg vagy szándékosan.
Amikor valaki városon belül 1xx km/h-val kocsikázik, az nem véletlenül halad annyival, amennyivel.Ameddig nem szankcionálják komolyabban, addig nem lesz visszatartó ereje a büntetéseknek, mert amikor ezek az önjelölt Schumacherek visszatérnek a közútra, nem fognak máshogy vezetni.Nekik ez van a vérükben.

Van ismerősöm, aki totál beb*szva gázolt halálra egy idős nénikét.Kapott 3 évet, abból se töltött bent 2-nél többet.Ma ugyanolyan felelőtlen f*sz, mint akkor volt és ugyanúgy is vezet.
A kérdés az, hogy hogyan kaphat egyáltalán újra jogsit...
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi
T

Törölt tag 4082

Guest
A zebrás BMW-s gyerek Halált okozó közúti baleset okozása (5 évig terjedő szabadságvesztés), a táblának menő BMW-s gyerek pedig legrosszabb esetben is csak egy Közúti veszélyeztetés (3 évig terjedő szabadságvesztés).

A német példánal meg marha nagy különbség, hogy szándékosan átment a piroson, jó eséllyel ez alapján minősítették be eshetőleges szándékkal elkövetett emberölésnek. A magyar gyerek ezzel szemben próbálta elhárítani az agyatlansága következményeit fékezéssel.

"Gyilkosság" meg nincsen, max. a rendőrök fejében.
Felőlem hívhatod emberölésnek is. Rakd hozzá még az előre megfontolt szándékot, és a különös kegyetlenséget is.
Tudod az a zebra az pont ugyanaz mint a piros lámpa. Illetve a németeknél majdhogynem rosszabb.
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Mondjuk aki meghal, annak szerintem édes-mindegy, hogy véletlenül halt meg vagy szándékosan.

Az áldozatnak valóban mindegy, ellenben a büntetőjog kissé cizelláltabban működik a bűnösség - büntetés tekintetében, mint a kb 1000-2000 évvel ezelőtti tükröződő büntetések és a tálió elv. A büntetés a bűnösség fokához igazodik, és nyilván - kirívó eseteket leszámítva - nem lehet ugyanaz a büntetése valakinek, aki véletlenül elüt valakit, meg annak, aki szándékosan megöl egy másik embert.

Amikor valaki városon belül 1xx km/h-val kocsikázik, az nem véletlenül halad annyival, amennyivel.Ameddig nem szankcionálják komolyabban, addig nem lesz visszatartó ereje a büntetéseknek, mert amikor ezek az önjelölt Schumacherek visszatérnek a közútra, nem fognak máshogy vezetni.Nekik ez van a vérükben. Van ismerősöm, aki totál beb*szva gázolt halálra egy idős nénikét.Kapott 3 évet, abból se töltött bent 2-nél többet.Ma ugyanolyan felelőtlen f*sz, mint akkor volt és ugyanúgy is vezet.

Szankcionálni a törvény adta keretek között lehet, mert alapelv, hogy nem utóbb találjuk ki, pofára, hogy te akkor 5 évet kapsz, mert olyan jámbor képed van, te meg majd lógni fogsz, ugyanazért. Ha a törvény a halálos közúti baleset gondatlan okozására 5 évig terjedő szabadságvesztést ír elő, ott maximum annyit lehet kiszabni, de alapvetően középmértékből indul ki a bíró. Ha majd úgy érzi a T. Ház, hogy elszaporodtak ezek a bűncselekmények, és súlyosabban kell büntetni, majd akkor lehet többet kiszabni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and zeal

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Felőlem hívhatod emberölésnek is. Rakd hozzá még az előre megfontolt szándékot, és a különös kegyetlenséget is.
Tudod az a zebra az pont ugyanaz mint a piros lámpa. Illetve a németeknél majdhogynem rosszabb.

Színtiszta baromság amit összehordasz amiért páros lábbal dobnának ki vizsgáról és még utánad hajítanák az indexedet is, úgyhogy jobb lesz szerintem itt abba is hagyni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and zeal
M

molnibalage

Guest
Szankcionálni a törvény adta keretek között lehet, mert alapelv, hogy nem utóbb találjuk ki, pofára, hogy te akkor 5 évet kapsz, mert olyan jámbor képed van, te meg majd lógni fogsz, ugyanazért. Ha a törvény a halálos közúti baleset gondatlan okozására 5 évig terjedő szabadságvesztést ír elő, ott maximum annyit lehet kiszabni, de alapvetően középmértékből indul ki a bíró. Ha majd úgy érzi a T. Ház, hogy elszaporodtak ezek a bűncselekmények, és súlyosabban kell büntetni, majd akkor lehet többet kiszabni.
Nos 1-1,5 év alatt két olyan eset, amikor száguldozó barmok öltek meg vétlen embereket és ők még túl is élték. Ha engem kérdezel, itt az ideje...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and KoviUbi