Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Nos 1-1,5 év alatt két olyan eset, amikor száguldozó barmok öltek meg vétlen embereket és ők még túl is élték. Ha engem kérdezel, itt az ideje...

Én nem hiszek ebben. A büntetés mértéke másodlagos, a büntetés bekövetkezésének bizonyossága sokkal nagyobb elrettentő erő. Mármint az, hogy belátható időn belül és nagy bizonyossággal a kvóterba kerülsz és nem engednek ki, ha bűnözöl. De itt pl. lehetett volna feljebb is mennie a bírónak (adott bűncselekmény elszaporodottsága súlyosbító körülmény), ellenben az illető beismert és a tárgyalásról lemondott, "vádalkut" kötött, így ennyit kapott, és kb. ennyit kellett kapnia, mert mást nem enged a törvény és a gyakorlat. Az emberünk rohadt felelőtlen volt, de biztos hogy nem akarta megölni azt a lányt, és megnyomorítani a srácot. A büntetésének ehhez is kell igazodnia, nem csak a következményekhez. Ez ugyanolyan, ha a Pista a Józsit a láncfűrésszel forogva kettévágja és meghal. Most akkor kapjon 15 év letöltendőt ő is..?

Hogy sok vagy kevés, az átlagember aki nem látott még közelről BV intézetet közelről, máshogy látja. Aki szerint kevés a 3 év, az azért nézzem meg egy kvótert közelebbről, és lehet hogy máshogyan látja majd hogy nemhogy három évet, de hogy akár három hetet is hogyan lehet ott tölteni.

bori.jpg


Most a COVID miatt 1-2 hónapot voltak otthon az emberek, és abba is bele lehetett hülyülni, Netflix, kanapé, nasi meg klíma mellett. Na most képzeld el ugyanezt 8 négyzetméteren 2 másik, erősen savanyú kanszagú elítéltel megosztva, három évig, viszonylag kevés közös témával. Nem egy vidám, civilizált hely, aki bekerül, és amúgy normális, nem akar oda visszakerülni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and zeal
T

Törölt tag 4082

Guest
Én nem hiszek ebben. A büntetés mértéke másodlagos, a büntetés bekövetkezésének bizonyossága sokkal nagyobb elrettentő erő. Mármint az, hogy belátható időn belül és nagy bizonyossággal a kvóterba kerülsz és nem engednek ki, ha bűnözöl. De itt pl. lehetett volna feljebb is mennie a bírónak (adott bűncselekmény elszaporodottsága súlyosbító körülmény), ellenben az illető beismert és a tárgyalásról lemondott, "vádalkut" kötött, így ennyit kapott, és kb. ennyit kellett kapnia, mert mást nem enged a törvény és a gyakorlat. Az emberünk rohadt felelőtlen volt, de biztos hogy nem akarta megölni azt a lányt, és megnyomorítani a srácot. A büntetésének ehhez is kell igazodnia, nem csak a következményekhez. Ez ugyanolyan, ha a Pista a Józsit a láncfűrésszel forogva kettévágja és meghal. Most akkor kapjon 15 év letöltendőt ő is..?

Hogy sok vagy kevés, az átlagember aki nem látott még közelről BV intézetet közelről, máshogy látja. Aki szerint kevés a 3 év, az azért nézzem meg egy kvótert közelebbről, és lehet hogy máshogyan látja majd hogy nemhogy három évet, de hogy akár három hetet is hogyan lehet ott tölteni.

bori.jpg


Most a COVID miatt 1-2 hónapot voltak otthon az emberek, és abba is bele lehetett hülyülni, Netflix, kanapé, nasi meg klíma mellett. Na most képzeld el ugyanezt 8 négyzetméteren 2 másik, erősen savanyú kanszagú elítéltel megosztva, három évig, viszonylag kevés közös témával. Nem egy vidám, civilizált hely, aki bekerül, és amúgy normális, nem akar oda visszakerülni.
Volt ott két ember, akiknek joga volt az élethez, az egyik meghalt, a másik sorsa egy olyan élet, amit az ellenségemnek sem kivánnék. És egy ember, aki 160al csapatta a városban, de most sajnáljam, mert 3 évet kapott? 160 még az autópályán is sok, nem lehet véletlenül annyival menni ott se. Szóval direkt, olyan sebességgel hajtott, ahol a fizika és biológia tvnyei szerint városban semmi esélye reagálnia egy pl szabályosan zebrán átkelő gyalogosra, vagy egy piros lámpara, macisajtra semmire. Bevállalta, hogy ilyen esetben ő ölni fog. A bankrabló se akar ölni, mégse a bankrablás miatt kapja a büntit, ha mégis megöl valakit a fegyverével. Akkor itt miért ugyanaz a kategória, mintha pont nekikoccan egy biciklisnek, és az szerencsétlenül esik?
 
T

torsen

Guest
A ceglédi fickóról szerintem mindent elmond, hogy azt nyilatkozta az ügyvédje (vagyis közvetetten a váslott), hogy nem tudta, hogy az autója közel 400 lóerőre van felhúzva... nem tudta.

Egy másik gyorshajtós eset, csak kisebb hírértékkel:
 
M

molnibalage

Guest
A ceglédi fickóról szerintem mindent elmond, hogy azt nyilatkozta az ügyvédje (vagyis közvetetten a váslott), hogy nem tudta, hogy az autója közel 400 lóerőre van felhúzva... nem tudta.

Egy másik gyorshajtós eset, csak kisebb hírértékkel:
Ki a faszomat érdekli amúgy, hogy hány lóerős. A lényeg, hogy mennyivel ment. Az, hogy egyéb szabály is át lett hágva, az már halmazati kérdés.
 
  • Tetszik
Reactions: KoviUbi and alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Ki a faszomat érdekli amúgy, hogy hány lóerős. A lényeg, hogy mennyivel ment. Az, hogy egyéb szabály is át lett hágva, az már halmazati kérdés.
A gázreakció miatt nem mindegy.
Gondolomaz volt a mese, hogy nem gondolta, hogy így megugrik egy kis gázfröccsre, és ezért "véletlen" ment csak 160-al.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Nyilván pályán ami erre az útvezetése miatt alkalmas. Német autópályán is évtizedek óta mennek 200-al, az már fárasztó és elég gyorsan történnek a dolgok, de valszeg az is megszokás kérdése, elvégre nem verik oda magukat rendszeresen.
Sok autó 250-nél is nyugodtan viselkedik. :rolleyes:
https://www.youtube.com/user/AutoTopnl/videos
Német autópálya, sebességkorlátozás nincs ezen a szakaszon, mégis működik a közlekedés. Korlátlan autópályákkal közelebb kerülhetne pl. Debrecen és Pécs is, és úgy már nem csak megtakarított percekről, hanem akár egy egész óráról beszélhetnénk...
 
M

molnibalage

Guest
Sok autó 250-nél is nyugodtan viselkedik. :rolleyes:
https://www.youtube.com/user/AutoTopnl/videos
Német autópálya, sebességkorlátozás nincs ezen a szakaszon, mégis működik a közlekedés. Korlátlan autópályákkal közelebb kerülhetne pl. Debrecen és Pécs is, és úgy már nem csak megtakarított percekről, hanem akár egy egész óráról beszélhetnénk...
A környezetvédelemnek meg egy nagy pofon...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 4082

Guest
Valamit valamiért.
Ha a városi fogyasztáshoz képest nézzük, akkor nem is annyira durva. o_O

(Én is szeretném, ha a városok össze lennének kötve gyorsvasúttal, de amíg az nincs kész, addig jó lenne, ha lehetne haladni is az autópályákon.)
Lehet. 130al. Mivel azt nem az autókhoz, hanem az emberi reakciósebességhez állítottak.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Sok autó 250-nél is nyugodtan viselkedik. :rolleyes:
https://www.youtube.com/user/AutoTopnl/videos
Német autópálya, sebességkorlátozás nincs ezen a szakaszon, mégis működik a közlekedés. Korlátlan autópályákkal közelebb kerülhetne pl. Debrecen és Pécs is, és úgy már nem csak megtakarított percekről, hanem akár egy egész óráról beszélhetnénk...

Lehetne, csak ahhoz nagyon sok beruházásra lenne szükség.
Autobahn-south-Nurnberg-Germany.jpg

vs
6235662_1.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 4082

Guest
Érdekes, de a németeknél valamiért mégis működik.
(Szerintem fölösleges ennyit költeni az autópályákra, ha nem használjuk ki őket.)
Érdekes, azt sose mondjátok hozzá, hogy egyes szakaszokon, és ott is csak nem bűntetnek érte, ha baleset van elővesznek. És ahogy fentebb linkeltem, ott nem entyem pentyem, meg szegény 160al gázoló lelkecskéje. Ott pl a seggben autózás és a villogás a közúti veszélyeztetés, amiért börtönt kaphatsz. Így tényleg csak az megy nagy átlagban gyorsan, aki tud is. De a szabályokat nem Fernando Alonsora, hanem Átlag Józsira hozzák.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez M1 autópályára épül egy harmadik sáv. De én nem növelném hanem csökkenteném az autópályán a megengedett sebességet, sokkal több kamerával...

Nem csak a sávok száma, hanem a forgalom sűrűsége is lényeg. Ha megnézel akár kétsávos Autobahn videókat, akkor tök jól látszik, hogy azokon a szakaszokon ahol lehet nyomni alig van forgalom.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Így tényleg csak az megy nagy átlagban gyorsan, aki tud is.
Nem gondolom, hogy a németek szebbek vagy okosabbak lennének nálunk. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy ott kevesebb ember frusztrált az autója miatt, mert el tud menni az autópályára és ki tudja használni azt a teljesítményt, ami az kocsijában van.
Lehet Pesten sem lenne ennyi boyracer, ha ki tudnának menni az autópályára csapatni egyet. Még az is elképzelhető, hogy csökkenne az összfogyasztásuk, mert a pályázásból pár perc is elég, míg a városi krúzolás azért ennél picit tovább szokott tartani.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem gondolom, hogy a németek szebbek vagy okosabbak lennének nálunk. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy ott kevesebb ember frusztrált az autója miatt, mert el tud menni az autópályára és ki tudja használni azt a teljesítményt, ami az kocsijában van.
Lehet Pesten sem lenne ennyi boyracer, ha ki tudnának menni az autópályára csapatni egyet. Még az is elképzelhető, hogy csökkenne az összfogyasztásuk, mert a pályázásból pár perc is elég, míg a városi krúzolás azért ennél picit tovább szokott tartani.
Én sem gondolom. Azt viszont igen, hogy az ottani ellenőrzési rendszer mellett csak Albertfalvától a Battyhiány térig olyan 30 elvesztett jogsit láttam volna. De mint mondtam, valahogy azt a rendszert nem akarja itt egy csapassuk, meg haladni akarunk ember se.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Némi nemű autós és autópályás tapasztalattal bátorkodom megjegyezni , hogy ide ha az itthoni vezetési tudáshoz és morálhoz bőven elég a 130 km/h . Miért is mert aki még beakarja tartani a szabályokat az 150-el fog menni . És bíza ez a 150km/h az a búvös szám amit még lehet kezelni egészségesen . E felett főleg 200 felett már nagyon komoly vezetési tudást és nagyon jó autót igényel és ez még mindig jó esetben 50% körül van mert a másik 50% az tőlünk független . És sokkal több gondom van a másik 50%-al , a 100-110-el egerészőkkel mint a gyorshajtókkal ugyanis mr és miss pancser vakegér simán kijön elém 100-al a belsősávba mert ő előzi a 90-el menő kamiont ! A tükör a sok köcsög autóján csak azért van , hogy legyen mit letörni amikor beáll valahová ! Bele nem nézne a világ minden kincséért se hiszen ő közlekedik és ő az utak császára/császárnője a telefonját buzizva vezetés közben ! Szóval addig amíg ez a sok pancser mazsola ott karistol a telóját buzizva az autópályán és nem tanul meg közlekedni amiben benne van a másikra való figyelés is addig elég a 130 is bőven ! Mert aki siet úgyis van jó autója és blokkolója !
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
De mint mondtam, valahogy azt a rendszert nem akarja itt egy csapassuk, meg haladni akarunk ember se.
Nyilván, de ez a természetes. Minimális kötöttségek mellett törekszünk a legnagyobb előnyre. :)

A fél ország az autóiparból él. Komoly pénzeket kell fizetni az államnak a nagyobb teljesítményű autók után. És ezek után azt mondják, hogy ha gyorsan akarsz menni. akkor ott a versenypálya... Azért ez így nincsen jól.
Nem csak a sávok száma, hanem a forgalom sűrűsége is lényeg.
Az M6-oson simán fel lehetne emelni (mondjuk az első körben akár csak 200-ig) a sebességhatárt. Ott biztos nem lenne nagy dráma.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Nyilván, de ez a természetes. Minimális kötöttségek mellett törekszünk a legnagyobb előnyre. :)

A fél ország az autóiparból él. Komoly pénzeket kell fizetni az államnak a nagyobb teljesítményű autók után. És ezek után azt mondják, hogy ha gyorsan akarsz menni. akkor ott a versenypálya... Azért ez így nincsen jól.

Az M6-oson simán fel lehetne emelni (mondjuk az első körben akár csak 200-ig) a sebességhatárt. Ott biztos nem lenne nagy dráma.


Hidd el , hogy nem működne csak a baj lenne belőle az átlag nem tudná kezelni azt a sebesség különbséget . Matek ! Kis hazánk Bp központú egyik távoli pontja sincs uszkve 200km-nél messzebb , ez pályán olyan másfél óra ha tolnád neki 200-al nyernél egy félórát optimális esetben . Megéri ? Kisebb távon még kevesebb idő nyereség !