Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Hidd el , hogy nem működne csak a baj lenne belőle az átlag nem tudná kezelni azt a sebesség különbséget . Matek ! Kis hazánk Bp központú egyik távoli pontja sincs uszkve 200km-nél messzebb , ez pályán olyan másfél óra ha tolnád neki 200-al nyernél egy félórát optimális esetben . Megéri ? Kisebb távon még kevesebb idő nyereség !
Pécs-Pest 232km. Az sokszor jól jött volna, ha nem kellene szüttyögni a pusztában. És nem 200km/h-ra gondoltam, hanem inkább 250+. Egy Hayabusa ma már olcsón elérhető, de minek, ha csak 130-cal lehet menni. :confused:
De az sem lenne mindegy, hogy Szolnok-Pest egy-másfél óra helyett lehetne akár fél óra is. Annyi időt a belvárosban is elvillamosozgattam simán.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 429
33 715
113
Pécs-Pest 232km. Az sokszor jól jött volna, ha nem kellene szüttyögni a pusztában. És nem 200km/h-ra gondoltam, hanem inkább 250+. Egy Hayabusa ma már olcsón elérhető, de minek, ha csak 130-cal lehet menni. :confused:

Szerintem is balesetveszélyes lenne, nem szokott hozzá egy suzukis, hogy akár 100 km/h-val gyorsabban jöhet valaki a belső sávban, pláne motorral. Azt még akkor sem biztos, hogy időben meglátod sávváltás előtt, ha reflektorral jön. Motorossal jártam én is úgy autópályán, hogy észre sem vettem, míg nem ment el mellettem a felezővonalon, ha csak kicsit húztam volna el pont akkor a kormányt, hogy kikerüljek egy úthibát...
 
M

molnibalage

Guest
Nem gondolom, hogy a németek szebbek vagy okosabbak lennének nálunk. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy ott kevesebb ember frusztrált az autója miatt, mert el tud menni az autópályára és ki tudja használni azt a teljesítményt, ami az kocsijában van.
Lehet Pesten sem lenne ennyi boyracer, ha ki tudnának menni az autópályára csapatni egyet. Még az is elképzelhető, hogy csökkenne az összfogyasztásuk, mert a pályázásból pár perc is elég, míg a városi krúzolás azért ennél picit tovább szokott tartani.
Nem az autópályán kell csapatni. Menjen ki a Hungaroringre vagy más versenypályára és ott jazkarizzon.
A közlekedés az nem sport. Húzzál a versenypályára te is.
Bocsánat, de a faszom kivan ezzel...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Szerintem is balesetveszélyes lenne, nem szokott hozzá egy suzukis, hogy akár 100 km/h-val gyorsabban jöhet valaki a belső sávban, pláne motorral. Azt még akkor sem biztos, hogy időben meglátod sávváltás előtt, ha reflektorral jön. Motorossal jártam én is úgy autópályán, hogy észre sem vettem, míg nem ment el mellettem a felezővonalon, ha csak kicsit húztam volna el pont akkor a kormányt, hogy kikerüljek egy úthibát...
Csinálni kell egy kampányt erre is és akkor működni fog.
Pár éve még lehülyéztük a gyalogost, ha az lelépett a zebrára, amikor az autók is arra mentek. Ma az autóst hülyézzük le, ha ugyanabban a szituban nem engedi el a gyalogost. Radikális váltás, de egy pár hónapos kampány elég volt hozzá.
Szerintem ahogy újra előnyöket kapnak a városban a puhatestűek, úgy lehetne a járműveknek is dobni egy csontot a pályákon. :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem az autópályán kell csapatni. Menjen ki a Hungaroringre vagy más versenypályára és ott jazkarizzon.
A közlekedés az nem sport. Húzzál a versenypályára te is.
Bocsánat, de a faszom kivan ezzel...

Nem véletlenül csak a prémium autógyáros németeknél vannak olyan autópálya szakaszok ahol mehetnek, mint a hülye. Abdulnak éreznie kell miért érte meg neki a V6 dízel Audi...

1024px-World_Speed_Limits.svg.png
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Nem az autópályán kell csapatni. Menjen ki a Hungaroringre vagy más versenypályára és ott jazkarizzon.
A közlekedés az nem sport. Húzzál a versenypályára te is.
Bocsánat, de a faszom kivan ezzel...
Értsd jól. Baz+ annyira tudtam, hogy ebbe a szóhasználatba kötsz bele, pedig teljesen egyértelmű, hogy csak szeretnék A-ból B-be gyorsabban eljutni. Sokkal gyorsabban. Ennyi. Faszom kivan az értetlen kötözködéssel.
 
M

molnibalage

Guest
Értsd jól. Baz+ annyira tudtam, hogy ebbe a szóhasználatba kötsz bele, pedig teljesen egyértelmű, hogy csak szeretnék A-ból B-be gyorsabban eljutni. Sokkal gyorsabban. Ennyi. Faszom kivan az értetlen kötözködéssel.
Más is leírta, okkal van sebességlimit. Ha nem tetszik, akkor ne autózz. Én se követelem, hogy tekerhessek autópálya leállósávban.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Csinálni kell egy kampányt erre is és akkor működni fog.
Pár éve még lehülyéztük a gyalogost, ha az lelépett a zebrára, amikor az autók is arra mentek. Ma az autóst hülyézzük le, ha ugyanabban a szituban nem engedi el a gyalogost. Radikális váltás, de egy pár hónapos kampány elég volt hozzá.
Szerintem ahogy újra előnyöket kapnak a városban a puhatestűek, úgy lehetne a járműveknek is dobni egy csontot a pályákon. :)


Kampányt ? Magyarországon ? A száguldásról ? Na ezt gondold át még egyszer és fuss neki esment !

Mint már leírtam én is a felső bünti határt karcolva közlekedek de a sok nyomorult mazsolát csak a maga kis világa érdekli xarik a másikra és simán kijön eléd úgy ha nem lenne a rutin meg az évek azzal tengernyi km-el akkor minden nap 3x égne le a gumi az autómról a buzik miatt . Persze rád se mer nézni a férek csak fogja 10 óra 10 percnél a kormányt és fixen bambán bámul maga elé ! Na most ha ezt megteszi úgy , hogy te 200-al ne adj isten 250-el mész a belső sávban akkor minden baleset mentes nap ajándék lenne neked hidd el ! És nem azért mert szarul vezetsz ! Hanem mert a mazsola szerint csak ő van az úton meg a kamion amit minden áron 100-al akar megelőzni ! Vágyhatsz a száguldásra de ez itthon kivitelezhetetlen !
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Nem véletlenül csak a prémium autógyáros németeknél vannak olyan autópálya szakaszok ahol mehetnek, mint a hülye. Abdulnak éreznie kell miért érte meg neki a V6 dízel Audi...

1024px-World_Speed_Limits.svg.png
Azért ez egy picit bonyolultabb ennél. Igazából semmi meglepő nincs a képen.
Sőt, fordítsuk meg a dolgot. Afrika nagy részén 120 a limit. Kínában, Brazíliában és Indiában is. ...de mi 130-ig jók vagyunk. A németek meg no limit. Ennyit erről. :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Itt is volt speedlimit ! LOL

HANGOT NEKI ! Még mindig borsózik a hátam a lamborghini countach hangjától ! Szívó V12 karburátorral természetesen hengerenként és direkt szűrővel , 5 sebességes asszinkron váltóval és gyönyörű hanggal . Kéretik a rendőrségi rádiózás után becsukott szemmel élvezni a motor zenéjét 3:14-től !

 
T

Törölt tag 4082

Guest
Csinálni kell egy kampányt erre is és akkor működni fog.
Pár éve még lehülyéztük a gyalogost, ha az lelépett a zebrára, amikor az autók is arra mentek. Ma az autóst hülyézzük le, ha ugyanabban a szituban nem engedi el a gyalogost. Radikális váltás, de egy pár hónapos kampány elég volt hozzá.
Szerintem ahogy újra előnyöket kapnak a városban a puhatestűek, úgy lehetne a járműveknek is dobni egy csontot a pályákon. :)
Ad egy: ma is a gyalogost hülyézitek le. Még akkor is, ha full zöldön megy át, és már a 4. sáv közepén jár, amikor tajparaszt 100al nekicsapatja.
Ad kettő: 1960as évek óta nem változott a gyalogátkelőt érintő KRESZ. Szóval légyszi ezt ne.
Nem véletlenül csak a prémium autógyáros németeknél vannak olyan autópálya szakaszok ahol mehetnek, mint a hülye. Abdulnak éreznie kell miért érte meg neki a V6 dízel Audi...
Amúgy van limit, csak azért nem bűntetnek, ha átléped, de ha így balesetezel, akkor isten irgalmazzon neked. Mert a bíró nem fog.
 
M

molnibalage

Guest
Csinálni kell egy kampányt erre is és akkor működni fog.
Pár éve még lehülyéztük a gyalogost, ha az lelépett a zebrára, amikor az autók is arra mentek. Ma az autóst hülyézzük le, ha ugyanabban a szituban nem engedi el a gyalogost. Radikális váltás, de egy pár hónapos kampány elég volt hozzá.
Szerintem ahogy újra előnyöket kapnak a városban a puhatestűek, úgy lehetne a járműveknek is dobni egy csontot a pályákon. :)
Röhögök.
Annyira működik, hogy kerekparoskent nem elindulni előttem a gyalogos, amikor állok és és mutatom.
Kurvara nem érdekli a vezetők számottevő részét a zebra
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Ad egy: ma is a gyalogost hülyézitek le. Még akkor is, ha full zöldön megy át, és már a 4. sáv közepén jár, amikor tajparaszt 100al nekicsapatja.
Tehát mert vannak tajparasztok, akik nem tartják be a szabályokat, ezért butaság változtatni a szabályokon? Hogy mi? :confused:
Ad kettő: 1960as évek óta nem változott a gyalogátkelőt érintő KRESZ. Szóval légyszi ezt ne.
Biztos? Én úgy emlékszem nem volt egyértelmű és ezért kiegészítették, de javíts ki nyugodtan, ha nincs igazam. Persze csak a leereszkedő hangnem nélkül. Mert azt ne. Tényleg ne.
Amúgy van limit, csak azért nem bűntetnek, ha átléped, de ha így balesetezel, akkor isten irgalmazzon neked. Mert a bíró nem fog.
Szerintem itt kavarsz valamit.
A német pályákon a 2 méternél(?) nem szélesebb járművek hajthatnak a belső sávban sebességkorlátozás nélkül. Ha balesetet szenvedsz más hibájából, akkor ki fog fizetni a biztosító, de ha szélesebb a kocsid, akkor nem fizetnek semmit. Ott helyben megmérik szalaggal a helyszínelők, tükörtől-tükörig.
De ennek inkább csak ahhoz van köze, hogy véletlenül a Porsche ilyen autókat gyárt...
(Persze javíts ki, ha rosszul tudom, de tudod, stílus!)
Röhögök.
Annyira működik, hogy kerekparoskent nem elindulni előttem a gyalogos, amikor állok és és mutatom.
Kurvara nem érdekli a vezetők számottevő részét a zebra
A vezetők számottevő része pedig előzékenyen elengedi a gyalogosokat. Udvarias és a kreszt ismerő biciklisből kevesebb van. Persze hogy meglepődnek.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 759
4 697
113
A vezetők számottevő része pedig előzékenyen elengedi a gyalogosokat.
Budapesten pont hogy nem. Nemhogy a puszta zebrán, de kanyarodáskor a lámpás helyeken sem. Csak a napi útvonalamról tudok négy olyan helyet, ahol ha nem figyelsz gyalogosként, akkor simán elütnek, pedig elsőbbséged lenne. Nem egy-egy hülye van, hanem a többségnek fogalma sincs arról, hogy épp mit csinál valójában, mi a szitu, mit kellene tegyen.

És nehogy elkezdjük már dicsőíteni a magyar autóstársadalmat, mert szégyenében összeomlik a htka szervere. Az autósok nem egy külön nép, hanem a saját honfitársaink, és pont ugyanannyi önző, kurucos, trükkös, leszari, kivagyi, sérült, balfasz, félanalfabéta, pszichotikus stb. ember van köztük, mint az átlag népességben, azaz sok. És ez látszik is az utakon. Még mindig ott tartunk fejben, hogy ahol nincs demszky-karó, ott bárhova felparkolnak: még megállni sem tud normálisan egy részük, nemhogy menni. :D
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Tehát mert vannak tajparasztok, akik nem tartják be a szabályokat, ezért butaság változtatni a szabályokon? Hogy mi? :confused:
Ma, a kanyarodó autókból a 20. engedett át a zebrán, úgy, h amúgy lenn álltam rajta. Sztem is változtatni kell a szabályokon. Mondjuk a német rendszer jó lesz. A 3. ilyen után a jogsi megy a sünökhöz.
Biztos? Én úgy emlékszem nem volt egyértelmű és ezért kiegészítették, de javíts ki nyugodtan, ha nincs igazam. Persze csak a leereszkedő hangnem nélkül. Mert azt ne. Tényleg ne.
A régi és az új egyben. Nincs igazi változás. Csak finomítás.
Ha balesetet szenvedsz más hibájából, akkor ki fog fizetni a biztosító, de ha szélesebb a kocsid, akkor nem fizetnek semmit. Ott helyben megmérik szalaggal a helyszínelők, tükörtől-tükörig.
És azt is, hogy ha az ajánlott sebességgel mentél volna, akkor bekövetkezett volna-e a baleset. És ha a válasz nem, akkor legalább részfelelősnek kihoznak.
elengedi a gyalogosokat. Udvarias és a kreszt ismerő biciklisből kevesebb van. Persze hogy meglepődnek
Hát ha szegedi vagy, akkor igen. Bp-en születned kell az út túloldalára.