Én ezt a videót már tavaly láttam, mert egy kollégám mutatta, miután ő is pontosan ugyanott, és nagyon hasonlóan lett elgázolva. Szerencsére kicsi volt ott is a sebesség, de az biztos, hogy elképesztően szarul van megoldva a dolog. Elvileg a biciklis védett úton hajt lefelé, de mivel a hídról jön lefelé, ezért képes begyorsulni. Ez a balfasz bringás, meg olyan sebességgel érkezett, hogy a kisöregnek - meg nekem sem - merült fel, hogy ez ott és akkor baromállat módjára nem lehajt majd a hídról.
A kollégám sokkal lassabban érkezett a kereszteződéshez, és hiába volt meg a szemkontaktus, ha utána az autó vezetője már folyamatosan balra néz, hogy az Árpád-híd forgalmát sasolva próbáljon besorolni. Ma már elvileg erre nincs szükség, mert - ha jól emlékszem - a kanyarodó autók egy ott létrejövő védett sávba érkeznek.
Ettől függetlenül a régi beidegződések megvannak! Tehát ott minden autós - valószínűleg én is - az Árpád-híd forgalmára koncentrál
Lenne megoldása a helyzetnek! A lámpás megoldásnak nem biztos, hogy van értelme, de technikai elemekkel lehetne segíteni!
Egyrészt a bringásoknak kb. 1-2 méterrel lejjebb kellene építeni a korlátot (kb. a mostani felfestett piros sáv közepéig), amit így nagy sebességgel ne lehessen bevenni - még akár úgy is, hogy srégan legyen a keresztező úton a pirosan felfestett bringaút. Másrészt a vezetőket kellene attól elzárni, hogy balra tekintgessenek akár növényzettel, akár betonfalakkal. Ha nincs mit nézni, akkor nem a keresztirányú érkező forgalomra fognak koncentrálni a kanyarodó autósok, hanem a keresztirányú bringaútra. Végszükség esetén lehetne lámpa is, úgy kezelve mint egy szimpla átkelőt. A híd forgalmát nem befolyásolva.