Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
A szuper sportautók szerelmeseinek ajánlom ezeket a videókat:

Gordon Murray: T.50



Generációk: Mclaren F1;P1;Senna:
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
A szuper sportautók szerelmeseinek ajánlom ezeket a videókat:

Gordon Murray: T.50



Generációk: Mclaren F1;P1;Senna:
Nem semmi az öreg, a kocsitól meg eldobom az agyam! A rengeteg részlet mind nagyon ott van!

Alig pár gomb, igazi minimál. Egy áruházban kiállított Kia Akármi kormányán több gomb van mint ennek a teljes utasterében. Mondjuk azon, amikor Grand Tourernek nevezték azért elmosolyodtam :) Max egy főnek, csak egy mastercardnyi csomaggal (hiába a csuda csomagtérajtó, azok az utasülések hosszú távra felejtősek).

Viszont ha lenne 2,5 millió fontom autóra, se biztos, hogy ezt választanám, bár sokat adnék érte, hogy megtapasztalhassam.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
Veér István

Én imádom az ilyen "old school" mérnököket, mint az öreg Gordon Murray. Fantasztikus csodákat építenek, minimális pénzből.
A másik két forma akit még csípek a Horacio Pagani meg a Christian Koenigsegg. Mind a három teljesen eltérő figura, mégis egyedi és mesteri dolgokat alkotnak.
A Mclaren F1 a legjobb sportkocsi volt nagyon sokáig. Nem csak gyors volt hanem óriási élmény volt vezetni mindenki szerint. A T50 ezt a vonalat viszi tovább. Letisztult minimál stílus, minden a vezetés élményének alárendelve.
Ha milliárdos lennék akkor biztos vennék egyet a Pagani Huayra-m meg a Koenigsegg Regera-m mellé :D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/08/06/uj_villanyauto-marka_szuletik_a_voyah/

34132653_bb2328b5fa276169de8cae15f007f114_wm.png

ocó jó?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 061
31 585
113
Mi a fenere gondolt a költő?

Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.

Persze, mert nekik még a bömisekkel szemben is kisebbségi komplexusuk van.
Náluk már szinte csak a "tuning" swift-esek rosszabbak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
T

Törölt tag 2822

Guest
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.

Ahogy már korábban leírtam a véleményem erről, szerintem tök mindegy miről beszélünk, bmw, audi, volkswagen, mountain bike, babetta vagy traktor.. Magyarországon a vezetők 60-70%-a nem tud/akar normálisan közlekedni ideértve a sofőröket, bicikliseket és gyalogosokat egyaránt. A vezetők többségének nem lenne szabad jogosítvánnyal rendelkezni. A rendőrök meg sokszor plüssmacit osztogatnak mindenféle barom kampány keretében. A pontrendszer helyett/mellett fel lehetne sorolni egy halom kihágást amit azonnal a jogosítvány örökös bevonásával kellene büntetni. A forgalom is kisebb lenne, a károsanyag kibocsátás is csökkenne és a közlekedés is biztonságosabb lenne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Nekem úgy tűnik, mintha az utolsó pillanatban sorolna be a kanyarodóba. Navi itt jobbra, hű bassza meg, nagy volt a sebesség, beleállt a fékbe, blokkolt a kerék és simán csúszott előre a lendülettől.
Karbantartatlan szar "prémiumnémet". ABS kocka berohadva gondolom évek óta. Smoke&Charm matrica meg csiptuning alap gondolom.
Nekem úgy tűnik, mintha az utolsó pillanatban sorolna be a kanyarodóba. Navi itt jobbra, hű bassza meg, nagy volt a sebesség, beleállt a fékbe, blokkolt a kerék és simán csúszott előre a lendülettől.
A szarolaszt folyton szerelőhöz hordják. Ebbe a "prémium német minőségbe" csak a dízelt kell tölteni! 10 évnyi nem cserélt fékfolyadékkal és beragadt ABS kockákkal később a YouTubeon... (Persze jól karbantartott kocsivan nem blokkoló gumival is túl gyorsan közelítette meg azt az átkelőt. Ott jartam melóba naponta, a fogyi autósok mindennaposak voltak, bár én valószínűbbnek hittem eddig, hogy ott egy Porsche fog kilapítani mint egy szakadt kőműves bömböse)

Tanulság van sok. Ha 5 évesnél régebbi a fékfolyadékotok, cseréltessétek. Ti úgysem így vezettek, de attól még életet menthet!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.

Egy haverom már a nyolcvanas-kilenvenes (!) évek fordulóján mondta, amikor a rejtett erőforrások seftesebbje Borsodba' már épp kezdett átnyergelni a piros 2107-es Ladákról a használt W 124-es Mercikre, hogy nem venne Mercédeszt, mert az van:
- minden német nyugdíjasnak
- minden majom, meg banánköztársaság diktátorának
- meg minden rejtett erőforrásnak.

Látnoki tehetség volt a srác, akárki meglássa!

Szoktam mondani, hogy a "prémium" autók elegáns hotelek és kaszinók előtt szoktak társadalmilag hatásosan működni.
S nekem - vidéki sorkatonaként - 1990-ben kimenőn mászkálva Budapesten az Apáczai Csere János utca környéki hotelek parkolóiban működtek a W 126-os Mercik, 750-es BMW-k.
Akkor és ott nagyon a vágy tárgyai voltak!

Amikor viszont először láttam élőben 2014-ben az akkori új S Mercit a X. kerület Tárna és Algyógyi utca sarkán szlovák rendszámmal kopasz, teltkarcsú, nemesfémből készült bicikli lánccal ékesített nyakú khm. úr vezetésével, akkor bevallom végleg eltört bennem valami...

A forgalomban vitán felül kialakult a reflex a keményen dolgozó kisemberekben (Tényleg; azok hova tűntek a politikai közbeszédből? Ja tudom: Oda, ahova a polgári társadalom...) a tükörben megjelenő német prémiumok megjelenése esetén illendő viselkedést illetően.

Csak hogy általánosítsak:

Ha rám is szakadna a lottótelitalálat (nem lottózom), akkor sem vennék Magyarországon
- BMW-t mert az van minden, az "éjszakában ismert" urat védő ügyvédnek
- Audit, mert az van minden orvosbárónak
- Mercédeszt, mert az van minden politikailag sikeres újgazdagnak
Azonkívül mind a három márka:
- nyugaton meguntan, (le)használtan minden - magának nagyon elhitte, hogy valaki - hibásan szocializálódott kisembernek (pl. lehetőleg XV.ker. panelház előtt parkolva)
- nagyon nem szervizelve minden borsodi uzsorásnak.

Itt kérek elnézést azoktól, akik magukra vették a jellemzést...

Nagyon el lett csesződve az elmúlt harminc évben a magyar társadalom sok tekintetben (pl. közlekedési kultúra, tárgyhasználat).
Hogy egy autós újságírót idézzek szabadon:

Magyarországon az autó komoly dolog.

S a nép az istenadta nép tényleg így hiszi.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha rám is szakadna a lottótelitalálat (nem lottózom), akkor sem vennék Magyarországon
- BMW-t mert az van minden, az "éjszakában ismert" urat védő ügyvédnek
- Audit, mert az van minden orvosbárónak
- Mercédeszt, mert az van minden politikailag sikeres újgazdagnak
Azonkívül mind a három márka:
- nyugaton meguntan, (le)használtan minden - magának nagyon elhitte, hogy valaki - hibásan szocializálódott kisembernek (pl. lehetőleg XV.ker. panelház előtt parkolva)
- nagyon nem szervizelve minden borsodi uzsorásnak.

Nagyon el lett csesződve az elmúlt harminc évben a magyar társadalom sok tekintetben (pl. közlekedési kultúra, tárgyhasználat).

Ez nem magyar sajátosság, komplett kelet-eu-ban ez van. Német roncstemető lettünk az EU-nak hála.

Bevándorlók megveszik, mert az ottani minimálbérből akkor is új autója lesz ha éhendöglik és 5 emberrel osztja meg a szobát, Juszuf lepecsételi némi euróért a szervizkönyvet, hogy igen volt szervizelve (észrevette más is, hogy az idehozott használt autók szervizkönyvében szinte mindig török szervizes neve van, néha teljesen abszurd km-ekkel, láttam olyan Hyundai-t ami papíron első évben 7km-t ment...?), 5 év után meg tolják ide.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113

Mi a fenere gondolt a költő?


Ezekben az a "logika", hogy nem mehetek túl mert:
Első videó: Mert másik országban kötök ki.:eek:
Második videó: Mert másik kerületben kötök ki.:eek:

Az nem opció, hogy továbbmegyek, mert akkor lemegyek a térképről, meg a GPS adatbázisról, anyám soha többé nem fog látni, plusz pár/száz/ezer méter, az már a világvége, az üzemanyag meg drága, pedig már így is plusz két kilométert szoktam menni, hogy tíz forinttal olcsóbban vegyem a noname kúton az occsó naftát...

Amúgy ugyanarra a logikára épül, mint a következő anekdotám:

Egykori munkahelyem (vidéki nagyváros kórháza) egy négysávos főút mellett van. A történet idején az egyik, autóval is bejutható kapujához a főútról lehetett behajtani egy egyirányú mellékutcába befordulva, abban 75 métert megtéve kellett jobbra befordulni a kapuhoz. Az adott utca gyakorlatilag a kapu után véget is ért.
A kapun kihajtva viszont egyenesen kellett továbbmenni egy - drámai fordulat - szintén egyirányú utcába, ami - még drámaibb fordulat - nemhogy párhuzamos volt a főúttal, hanem eltávolodott tőle mind a konkrétan 100(!) méteren!!!:eek::eek::eek:
Majd ezt a soha véget nem érő távot megtéve lehetett balra kanyarodva visszajutni a főútra.
Bonyi ugye?
A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt. (Vótak sztorik, na...)
Jön szembe a láthatóan fogalmatlan autós, a betegünk meg rosszul van a (jelölt) kórházi betegszállítónkban (épp oxigént adott neki a kísérőm).
Mondom az autósnak, hogy tolasson vissza, egyirányú utca. (Meg nem is férünk el)
- Akkor innen nem lehet kimenni!?:eek:
- o_Oo_Oo_O?
Mivel ez már a sokadik eset volt, elszakadt nálam a cérna:
- Nem **** ***, aki ide bejön (a kórházba ugye), az már élve nem fogja elhagyni! A kocsija meg ott fog elrohadni az udvaron!

Láthatóan elhitte.

Mégis mire gondol az ilyen!? Hogy egy egyirányú utcából nem lehet kijutni, csak szabálytalanul?

Mivel az ilyen autósok már konkrétan veszélyeztették a betegellátást (mentőforgalom ugye), ezért a kórház kezdeményezésére a társhatóságok végül megfordították a forgalmi rendet.


...azóta meg a behajtani tilos táblánál akarnak behajtani (akarnak a ***** , be is hajtanak), mer' tíz éve így volt! Meg ő nyugdíjas orvos, meg akkor ide nem lehet behajtani? Nem; a betegek már tíz éve nem kapnak gyógyszert, meg ebédet!:hadonaszos:

Pfhúúúú...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
De a szemét bringások bezzeg áthajtanak a zebrán...

Erről beszéltem az előző hozzászólásomban, csak sajnos pont a lényeget nem írtam le:
Megy át tökön-paszulyon keresztül.
Ezek az alakok nem alkalmasak gépjárművezetésre.
Nem ahhoz kell agy, hogy ismert útvonalon/környezetben, normális körülmények között járművet vezessél.
Arra egy 7-9 éves gyerek is képes a bringájával.
Ahhoz kell - mit kell; követelmény! - a készség, hogy meglegyen a veszélyérzeted, az előrelátó képességed, váratlan helyzetekben meglegyen a helyzetfelismerő képességed, s az önuralmad! S próbálj meg nem balesetveszélyes helyzetet generálni. Talán ez lenne a minimum.
Ezekben a videókban ezek nyomokban sincsenek meg!
Gyakorlatilag nem beszámíthatóak a kritikus pillanatokban, egyáltalán nem urai a helyzeteknek, közveszélyesek!
Adnék nekik egy esélyt, nem venném el a jogsit, ha teljesítenék első körben a PÁV IV-et.
De mivel bizonyítottan józan ésszel alulmúlhatatlanul viselkedtek (ember; 1-1,5 tonnás fegyver van a kezükben!), ezért ezután még pár nap pihenés után egy PÁV III is beugrana.

Na ezután mondanám azt, hogy esetleg maradhat a jogsi...

Mi a fenere gondolt a költő?


Nagyvonalúan megengedem, hogy Audisunk a Csörsz utcába be akart kanyarodni, ezért lesüllyedtem egy fokkal a szintje felé, s adok neki egy tippet a közeljövőre:
https://www.google.hu/maps/dir/47.4.../@47.4886503,19.0183635,17z/data=!4m2!4m1!3e0

Szívesen.



Ugye azt írtam, hogy: "(Vótak sztorik, na...)"
Gyakorlatilag a történet eddig szóról szóra ugyanaz:
Egykori munkahelyem (vidéki nagyváros kórháza) egy négysávos főút mellett van. A történet idején az egyik, autóval is bejutható kapujához a főútról lehetett behajtani egy egyirányú mellékutcába befordulva, abban 75 métert megtéve kellett jobbra befordulni a kapuhoz. Az adott utca gyakorlatilag a kapu után véget is ért.
A kapun kihajtva viszont egyenesen kellett továbbmenni egy - drámai fordulat - szintén egyirányú utcába, ami - még drámaibb fordulat - nemhogy párhuzamos volt a főúttal, hanem eltávolodott tőle mind a konkrétan 100(!) méteren!!!:eek::eek::eek:
Majd ezt a soha véget nem érő távot megtéve lehetett balra kanyarodva visszajutni a főútra.
Bonyi ugye?
A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt. (Vótak sztorik, na...)
Jön szembe a láthatóan fogalmatlan autós, a betegünk meg rosszul van a (jelölt) kórházi betegszállítónkban (épp oxigént adott neki a kísérőm).
Mondom az autósnak, hogy tolasson vissza, egyirányú utca. (Meg nem is férünk el)
Annyit tennék még hozzá, hogy akkortájt daganatos fekvőbetegeket szállítottunk naponta egy másik kórházba sugárkezelésre, s szegények a kezelés után általában meglehetősen rossz állapotba kerültek...már ha vissza kellett még értük menni, mert hogy már nem, az sem volt sajnos ritka:( (Lelkileg nagyon megterhelő időszakként éltem meg)

Szóval, mint írtam:
"...A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt..."

Ezúttal - mily meglepő - sem volt hely elengedni a szembejövőt, ezért mondtam az Igniszes idősebb úrnak, hogy tolasson vissza (a nem vészes emelkedőn).
Erre az kuplungot felenged, közben tőgáz! s enyhén balra tartva a kocsija bal hátsó sarkával baromi nagy csattanással telibe ver egy ott halszálkában parkoló szedán Swiftet, rápasszírozva azt a betonkerítésre. Jáj!o_O:eek:
Hogy az Igniszes milyen szemrehányóan nézett rám, amikor haladtam el mellette...
Befordulok az udvarra, beérek a kórházépület bejáratához, itt méterekről van szó csupán (beteg az autóban rosszul van), szokás szerint betegkísérők/műtősfiúk kint álldogálnak, bagóznak, kvaterkáznak, osszák egymásnak az észt a világ dolgairól (óóó, ez még egy archeotípus...).
Szállunk ki a sérülésmentes - akkor pár hónapos - autóból, hogy kivegyük a beteget, odaszól nekem a helyi Piedone:
-Összetörted?
- o_Oo_Oo_O?

Ezután egy darabig Lezúziusz volt a becenevem a munkahelyen:eek:

Azóta nem tudom eldönteni, hogy ilyen helyzetben (hétvégi/fogalmatlan autós, szűk egyirányú utca, khm., hogy is mondjam csak; szabdalt űrszelvény) mi a morálisan helyes?
A: Ha elfér, továbbengedem a szabálytalant - csak nem fog összekoppannia következő szembejövővel...
B: Nem engedem el, de akkor meg túl jó eséllyel beletolat más vagyonkájába:confused:

"A" válasz vagy "B":
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll and Tcat