Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 569
62 020
113
A szuper sportautók szerelmeseinek ajánlom ezeket a videókat:

Gordon Murray: T.50
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Generációk: Mclaren F1;P1;Senna:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 573
20 959
113
A szuper sportautók szerelmeseinek ajánlom ezeket a videókat:

Gordon Murray: T.50
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Generációk: Mclaren F1;P1;Senna:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem semmi az öreg, a kocsitól meg eldobom az agyam! A rengeteg részlet mind nagyon ott van!

Alig pár gomb, igazi minimál. Egy áruházban kiállított Kia Akármi kormányán több gomb van mint ennek a teljes utasterében. Mondjuk azon, amikor Grand Tourernek nevezték azért elmosolyodtam :) Max egy főnek, csak egy mastercardnyi csomaggal (hiába a csuda csomagtérajtó, azok az utasülések hosszú távra felejtősek).

Viszont ha lenne 2,5 millió fontom autóra, se biztos, hogy ezt választanám, bár sokat adnék érte, hogy megtapasztalhassam.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 569
62 020
113
Veér István

Én imádom az ilyen "old school" mérnököket, mint az öreg Gordon Murray. Fantasztikus csodákat építenek, minimális pénzből.
A másik két forma akit még csípek a Horacio Pagani meg a Christian Koenigsegg. Mind a három teljesen eltérő figura, mégis egyedi és mesteri dolgokat alkotnak.
A Mclaren F1 a legjobb sportkocsi volt nagyon sokáig. Nem csak gyors volt hanem óriási élmény volt vezetni mindenki szerint. A T50 ezt a vonalat viszi tovább. Letisztult minimál stílus, minden a vezetés élményének alárendelve.
Ha milliárdos lennék akkor biztos vennék egyet a Pagani Huayra-m meg a Koenigsegg Regera-m mellé :D:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/08/06/uj_villanyauto-marka_szuletik_a_voyah/

34132653_bb2328b5fa276169de8cae15f007f114_wm.png

ocó jó?
 
M

molnibalage

Guest
Mi a fenere gondolt a költő?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 128
32 146
113
Mi a fenere gondolt a költő?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.
 
T

Törölt tag

Guest
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.

Persze, mert nekik még a bömisekkel szemben is kisebbségi komplexusuk van.
Náluk már szinte csak a "tuning" swift-esek rosszabbak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger
T

Törölt tag

Guest
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.

Ahogy már korábban leírtam a véleményem erről, szerintem tök mindegy miről beszélünk, bmw, audi, volkswagen, mountain bike, babetta vagy traktor.. Magyarországon a vezetők 60-70%-a nem tud/akar normálisan közlekedni ideértve a sofőröket, bicikliseket és gyalogosokat egyaránt. A vezetők többségének nem lenne szabad jogosítvánnyal rendelkezni. A rendőrök meg sokszor plüssmacit osztogatnak mindenféle barom kampány keretében. A pontrendszer helyett/mellett fel lehetne sorolni egy halom kihágást amit azonnal a jogosítvány örökös bevonásával kellene büntetni. A forgalom is kisebb lenne, a károsanyag kibocsátás is csökkenne és a közlekedés is biztonságosabb lenne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 573
20 959
113
Nekem úgy tűnik, mintha az utolsó pillanatban sorolna be a kanyarodóba. Navi itt jobbra, hű bassza meg, nagy volt a sebesség, beleállt a fékbe, blokkolt a kerék és simán csúszott előre a lendülettől.
Karbantartatlan szar "prémiumnémet". ABS kocka berohadva gondolom évek óta. Smoke&Charm matrica meg csiptuning alap gondolom.
Nekem úgy tűnik, mintha az utolsó pillanatban sorolna be a kanyarodóba. Navi itt jobbra, hű bassza meg, nagy volt a sebesség, beleállt a fékbe, blokkolt a kerék és simán csúszott előre a lendülettől.
A szarolaszt folyton szerelőhöz hordják. Ebbe a "prémium német minőségbe" csak a dízelt kell tölteni! 10 évnyi nem cserélt fékfolyadékkal és beragadt ABS kockákkal később a YouTubeon... (Persze jól karbantartott kocsivan nem blokkoló gumival is túl gyorsan közelítette meg azt az átkelőt. Ott jartam melóba naponta, a fogyi autósok mindennaposak voltak, bár én valószínűbbnek hittem eddig, hogy ott egy Porsche fog kilapítani mint egy szakadt kőműves bömböse)

Tanulság van sok. Ha 5 évesnél régebbi a fékfolyadékotok, cseréltessétek. Ti úgysem így vezettek, de attól még életet menthet!
 
M

molnibalage

Guest
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 730
13 473
113
Naná, hogy audis a bömbisek mellett a legnagyobb barmok ezek az úton. Azt szoktam észrevenni, hogy míg bömbivel úgy általában tolják fullba a kretént az audisok pályán kifejezetten azok akik 20 centivel a seggedtől akarnak megszexuálva letolni, mee mé' mit keres előtte a plebs, ő kifizette a lóerőket és most az út az övé. Na meg az ehhez hasonló cikázások persze csak itt csattant a végén.

Egy haverom már a nyolcvanas-kilenvenes (!) évek fordulóján mondta, amikor a rejtett erőforrások seftesebbje Borsodba' már épp kezdett átnyergelni a piros 2107-es Ladákról a használt W 124-es Mercikre, hogy nem venne Mercédeszt, mert az van:
- minden német nyugdíjasnak
- minden majom, meg banánköztársaság diktátorának
- meg minden rejtett erőforrásnak.

Látnoki tehetség volt a srác, akárki meglássa!

Szoktam mondani, hogy a "prémium" autók elegáns hotelek és kaszinók előtt szoktak társadalmilag hatásosan működni.
S nekem - vidéki sorkatonaként - 1990-ben kimenőn mászkálva Budapesten az Apáczai Csere János utca környéki hotelek parkolóiban működtek a W 126-os Mercik, 750-es BMW-k.
Akkor és ott nagyon a vágy tárgyai voltak!

Amikor viszont először láttam élőben 2014-ben az akkori új S Mercit a X. kerület Tárna és Algyógyi utca sarkán szlovák rendszámmal kopasz, teltkarcsú, nemesfémből készült bicikli lánccal ékesített nyakú khm. úr vezetésével, akkor bevallom végleg eltört bennem valami...

A forgalomban vitán felül kialakult a reflex a keményen dolgozó kisemberekben (Tényleg; azok hova tűntek a politikai közbeszédből? Ja tudom: Oda, ahova a polgári társadalom...) a tükörben megjelenő német prémiumok megjelenése esetén illendő viselkedést illetően.

Csak hogy általánosítsak:

Ha rám is szakadna a lottótelitalálat (nem lottózom), akkor sem vennék Magyarországon
- BMW-t mert az van minden, az "éjszakában ismert" urat védő ügyvédnek
- Audit, mert az van minden orvosbárónak
- Mercédeszt, mert az van minden politikailag sikeres újgazdagnak
Azonkívül mind a három márka:
- nyugaton meguntan, (le)használtan minden - magának nagyon elhitte, hogy valaki - hibásan szocializálódott kisembernek (pl. lehetőleg XV.ker. panelház előtt parkolva)
- nagyon nem szervizelve minden borsodi uzsorásnak.

Itt kérek elnézést azoktól, akik magukra vették a jellemzést...

Nagyon el lett csesződve az elmúlt harminc évben a magyar társadalom sok tekintetben (pl. közlekedési kultúra, tárgyhasználat).
Hogy egy autós újságírót idézzek szabadon:

Magyarországon az autó komoly dolog.

S a nép az istenadta nép tényleg így hiszi.
 
T

Törölt tag

Guest
Ha rám is szakadna a lottótelitalálat (nem lottózom), akkor sem vennék Magyarországon
- BMW-t mert az van minden, az "éjszakában ismert" urat védő ügyvédnek
- Audit, mert az van minden orvosbárónak
- Mercédeszt, mert az van minden politikailag sikeres újgazdagnak
Azonkívül mind a három márka:
- nyugaton meguntan, (le)használtan minden - magának nagyon elhitte, hogy valaki - hibásan szocializálódott kisembernek (pl. lehetőleg XV.ker. panelház előtt parkolva)
- nagyon nem szervizelve minden borsodi uzsorásnak.

Nagyon el lett csesződve az elmúlt harminc évben a magyar társadalom sok tekintetben (pl. közlekedési kultúra, tárgyhasználat).

Ez nem magyar sajátosság, komplett kelet-eu-ban ez van. Német roncstemető lettünk az EU-nak hála.

Bevándorlók megveszik, mert az ottani minimálbérből akkor is új autója lesz ha éhendöglik és 5 emberrel osztja meg a szobát, Juszuf lepecsételi némi euróért a szervizkönyvet, hogy igen volt szervizelve (észrevette más is, hogy az idehozott használt autók szervizkönyvében szinte mindig török szervizes neve van, néha teljesen abszurd km-ekkel, láttam olyan Hyundai-t ami papíron első évben 7km-t ment...?), 5 év után meg tolják ide.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 730
13 473
113
Agyhalott

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mi a fenere gondolt a költő?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ezekben az a "logika", hogy nem mehetek túl mert:
Első videó: Mert másik országban kötök ki.:eek:
Második videó: Mert másik kerületben kötök ki.:eek:

Az nem opció, hogy továbbmegyek, mert akkor lemegyek a térképről, meg a GPS adatbázisról, anyám soha többé nem fog látni, plusz pár/száz/ezer méter, az már a világvége, az üzemanyag meg drága, pedig már így is plusz két kilométert szoktam menni, hogy tíz forinttal olcsóbban vegyem a noname kúton az occsó naftát...

Amúgy ugyanarra a logikára épül, mint a következő anekdotám:

Egykori munkahelyem (vidéki nagyváros kórháza) egy négysávos főút mellett van. A történet idején az egyik, autóval is bejutható kapujához a főútról lehetett behajtani egy egyirányú mellékutcába befordulva, abban 75 métert megtéve kellett jobbra befordulni a kapuhoz. Az adott utca gyakorlatilag a kapu után véget is ért.
A kapun kihajtva viszont egyenesen kellett továbbmenni egy - drámai fordulat - szintén egyirányú utcába, ami - még drámaibb fordulat - nemhogy párhuzamos volt a főúttal, hanem eltávolodott tőle mind a konkrétan 100(!) méteren!!!:eek::eek::eek:
Majd ezt a soha véget nem érő távot megtéve lehetett balra kanyarodva visszajutni a főútra.
Bonyi ugye?
A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt. (Vótak sztorik, na...)
Jön szembe a láthatóan fogalmatlan autós, a betegünk meg rosszul van a (jelölt) kórházi betegszállítónkban (épp oxigént adott neki a kísérőm).
Mondom az autósnak, hogy tolasson vissza, egyirányú utca. (Meg nem is férünk el)
- Akkor innen nem lehet kimenni!?:eek:
- o_Oo_Oo_O?
Mivel ez már a sokadik eset volt, elszakadt nálam a cérna:
- Nem **** ***, aki ide bejön (a kórházba ugye), az már élve nem fogja elhagyni! A kocsija meg ott fog elrohadni az udvaron!

Láthatóan elhitte.

Mégis mire gondol az ilyen!? Hogy egy egyirányú utcából nem lehet kijutni, csak szabálytalanul?

Mivel az ilyen autósok már konkrétan veszélyeztették a betegellátást (mentőforgalom ugye), ezért a kórház kezdeményezésére a társhatóságok végül megfordították a forgalmi rendet.


...azóta meg a behajtani tilos táblánál akarnak behajtani (akarnak a ***** , be is hajtanak), mer' tíz éve így volt! Meg ő nyugdíjas orvos, meg akkor ide nem lehet behajtani? Nem; a betegek már tíz éve nem kapnak gyógyszert, meg ebédet!:hadonaszos:

Pfhúúúú...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 730
13 473
113
De a szemét bringások bezzeg áthajtanak a zebrán...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Erről beszéltem az előző hozzászólásomban, csak sajnos pont a lényeget nem írtam le:
Megy át tökön-paszulyon keresztül.
Ezek az alakok nem alkalmasak gépjárművezetésre.
Nem ahhoz kell agy, hogy ismert útvonalon/környezetben, normális körülmények között járművet vezessél.
Arra egy 7-9 éves gyerek is képes a bringájával.
Ahhoz kell - mit kell; követelmény! - a készség, hogy meglegyen a veszélyérzeted, az előrelátó képességed, váratlan helyzetekben meglegyen a helyzetfelismerő képességed, s az önuralmad! S próbálj meg nem balesetveszélyes helyzetet generálni. Talán ez lenne a minimum.
Ezekben a videókban ezek nyomokban sincsenek meg!
Gyakorlatilag nem beszámíthatóak a kritikus pillanatokban, egyáltalán nem urai a helyzeteknek, közveszélyesek!
Adnék nekik egy esélyt, nem venném el a jogsit, ha teljesítenék első körben a PÁV IV-et.
De mivel bizonyítottan józan ésszel alulmúlhatatlanul viselkedtek (ember; 1-1,5 tonnás fegyver van a kezükben!), ezért ezután még pár nap pihenés után egy PÁV III is beugrana.

Na ezután mondanám azt, hogy esetleg maradhat a jogsi...

Mi a fenere gondolt a költő?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nagyvonalúan megengedem, hogy Audisunk a Csörsz utcába be akart kanyarodni, ezért lesüllyedtem egy fokkal a szintje felé, s adok neki egy tippet a közeljövőre:
https://www.google.hu/maps/dir/47.4.../@47.4886503,19.0183635,17z/data=!4m2!4m1!3e0

Szívesen.



Ugye azt írtam, hogy: "(Vótak sztorik, na...)"
Gyakorlatilag a történet eddig szóról szóra ugyanaz:
Egykori munkahelyem (vidéki nagyváros kórháza) egy négysávos főút mellett van. A történet idején az egyik, autóval is bejutható kapujához a főútról lehetett behajtani egy egyirányú mellékutcába befordulva, abban 75 métert megtéve kellett jobbra befordulni a kapuhoz. Az adott utca gyakorlatilag a kapu után véget is ért.
A kapun kihajtva viszont egyenesen kellett továbbmenni egy - drámai fordulat - szintén egyirányú utcába, ami - még drámaibb fordulat - nemhogy párhuzamos volt a főúttal, hanem eltávolodott tőle mind a konkrétan 100(!) méteren!!!:eek::eek::eek:
Majd ezt a soha véget nem érő távot megtéve lehetett balra kanyarodva visszajutni a főútra.
Bonyi ugye?
A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt. (Vótak sztorik, na...)
Jön szembe a láthatóan fogalmatlan autós, a betegünk meg rosszul van a (jelölt) kórházi betegszállítónkban (épp oxigént adott neki a kísérőm).
Mondom az autósnak, hogy tolasson vissza, egyirányú utca. (Meg nem is férünk el)
Annyit tennék még hozzá, hogy akkortájt daganatos fekvőbetegeket szállítottunk naponta egy másik kórházba sugárkezelésre, s szegények a kezelés után általában meglehetősen rossz állapotba kerültek...már ha vissza kellett még értük menni, mert hogy már nem, az sem volt sajnos ritka:( (Lelkileg nagyon megterhelő időszakként éltem meg)

Szóval, mint írtam:
"...A betérő egyirányú mellékutcában felfestés nélkül, khm lazán halszálkásan szoktak parkolni, szóval minimum necces elengedni a szembejövőt..."

Ezúttal - mily meglepő - sem volt hely elengedni a szembejövőt, ezért mondtam az Igniszes idősebb úrnak, hogy tolasson vissza (a nem vészes emelkedőn).
Erre az kuplungot felenged, közben tőgáz! s enyhén balra tartva a kocsija bal hátsó sarkával baromi nagy csattanással telibe ver egy ott halszálkában parkoló szedán Swiftet, rápasszírozva azt a betonkerítésre. Jáj!o_O:eek:
Hogy az Igniszes milyen szemrehányóan nézett rám, amikor haladtam el mellette...
Befordulok az udvarra, beérek a kórházépület bejáratához, itt méterekről van szó csupán (beteg az autóban rosszul van), szokás szerint betegkísérők/műtősfiúk kint álldogálnak, bagóznak, kvaterkáznak, osszák egymásnak az észt a világ dolgairól (óóó, ez még egy archeotípus...).
Szállunk ki a sérülésmentes - akkor pár hónapos - autóból, hogy kivegyük a beteget, odaszól nekem a helyi Piedone:
-Összetörted?
- o_Oo_Oo_O?

Ezután egy darabig Lezúziusz volt a becenevem a munkahelyen:eek:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azóta nem tudom eldönteni, hogy ilyen helyzetben (hétvégi/fogalmatlan autós, szűk egyirányú utca, khm., hogy is mondjam csak; szabdalt űrszelvény) mi a morálisan helyes?
A: Ha elfér, továbbengedem a szabálytalant - csak nem fog összekoppannia következő szembejövővel...
B: Nem engedem el, de akkor meg túl jó eséllyel beletolat más vagyonkájába:confused:

"A" válasz vagy "B":
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: FilcTroll and Tcat