Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Szerintem a Porsche anyagi okokból lépett vissza, mert nem akarta együtt futtatni a Formula-E-vel. A sikeres WEC projektet is feladták, részben a villanyszéria miatt. Pedig pont a WEC autójuk erőssége éppen az MGU-H volt. Volt egy kicsi (2 literes V4) motor iszonyú erős MGU-H-val. Ezekkel a tapasztalatokkal nyugodtan belevághattak volna az F1-be. De nekik a porszívómotoros verseny kellett. (Nekem már a diesel Porsche-któl is felállt a szőr a karomon).
Már kész volt a motoruk - MGU-H nélkül.
Itt egy 2019-es cikk a háttérről.
Úgy tudom, hogy pont a Honda fúrta meg az ügyet.
Több okból is:
- nem érezték volna igazán tisztességesnek a dolgot, hogy ők végigszopt@k éveket mire lett egy egész elfogadható konstrukciójuk. Erre most jönne egy új gyártó, aki miatt új motort fejleszthetnek (mert azért ez nam csak annyi, hogy kihagyom az MGU-H-t)
- ráadásul ott lett volna a potenciális veszély, hogyha a Porsche egyből jó lett volna, akkor a Red Bull, - akiknél már évek óta a levegőben lóg a Porsche gyári támogatás - pikk-pakk dobbantott volna fiókcsapatostúl, és ott álltak volna egy közepesnél jobb motorral, rohadt sok lóvé elköltése után, figyelemre méltó kasztni nélkül.

Különben a Renault sem biztos, hogy nagyon repesett volna az örömtől. Ugyan azt a bevételt kellene több felé elosztani....neki sem lenne ideális.
 
T

torsen

Guest
Már kész volt a motoruk - MGU-H nélkül.
Itt egy 2019-es cikk a háttérről.
Úgy tudom, hogy pont a Honda fúrta meg az ügyet.
Több okból is:
- nem érezték volna igazán tisztességesnek a dolgot, hogy ők végigszopt@k éveket mire lett egy egész elfogadható konstrukciójuk. Erre most jönne egy új gyártó, aki miatt új motort fejleszthetnek (mert azért ez nam csak annyi, hogy kihagyom az MGU-H-t)
- ráadásul ott lett volna a potenciális veszély, hogyha a Porsche egyből jó lett volna, akkor a Red Bull, - akiknél már évek óta a levegőben lóg a Porsche gyári támogatás - pikk-pakk dobbantott volna fiókcsapatostúl, és ott álltak volna egy közepesnél jobb motorral, rohadt sok lóvé elköltése után, figyelemre méltó kasztni nélkül.

Különben a Renault sem biztos, hogy nagyon repesett volna az örömtől. Ugyan azt a bevételt kellene több felé elosztani....neki sem lenne ideális.

A Hondát nem tudom sajnálni! Akkora arccal érkeztek, hogy az elképesztő! Legalább volt mire megkapni a pofonokat. Kitalálták, hogy majd ők axiálkompresszoros turbót tesznek a motorjukba, mert az, hűha meg mennyire... láttuk, semennyire. Ugyanez volt hibrid vezérléssel is, mert azt hitték, hogy az IMA-val meg a KERS-szel szerzett tapasztalatok mennyire fontosak.... Szóval szoptak, ahogy írtad, de szerintem megérdemelték, mert lenézték a kihívásokat (és vele a többi gyártót). Mikor lecserélték a "nagyarcú" főnököt, és lett egy sokkal alázatosabb, együttműködőbb főnök, akit érdekeltek a kritikák azonnal feljavult a teljesítmény. Figyelemre méltó kasztni. A McLaren nem kispályás. Ha a Honda kisebb arccal, együttműködőbben áll a dologhoz, akkor sokkal többre vitték volna. Szerintem.
Porsche. Csináltak egy V6-os motort MGU-H nélkül, mert azt hitték/remélték, hogy ez a jövő. Közben a WEC-ben elkalapálták a Toyotát (két évtizedes hibrid tapasztalatával együtt) egy MGU-H-ra épülő autóval. Megvolt minden a folytatáshoz. Illetve nem, mert kellett volna a szilárd elhatározás (és ebben éppen a Honda példája intő jel volt, hogy nem minden papsajt, és ők egy ilyen névvel nem akartak a mezőny végén kullogni), meg pénz. Pénz oldalról közbe jött egy kis diesel-botrány ("szegről-végről" érintettek a VW-ben) meg a jött a hypeolt Formula-E, ami egy nevetséges technológiájú verseny az F-1-hez képest (pláne úgy hogy rengeteg egységes elemet használnak) ahol kicsi volt a lebőgés esélye, ZÖLD-verseny, olcsó. Így döntöttek. Szerintem új motorgyártó többet a büdös életben nem fejleszt F-1 motort. Éppen ezért vigyáz az FIA a jelenlegi gyártókra. Ezért is fagyasztották/fagyasztják be a fejlesztéseket, mert most már talán kiegyenlítődtek a teljesítmények. (A Ferrari le van maradva, de ezt tudják be maguknak! A feltételezett csalást is, meg a különbéke árát is!)
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 852
10 936
113
A Hondát nem tudom sajnálni! Akkora arccal érkeztek, hogy az elképesztő! Legalább volt mire megkapni a pofonokat. Kitalálták, hogy majd ők axiálkompresszoros turbót tesznek a motorjukba, mert az, hűha meg mennyire... láttuk, semennyire. Ugyanez volt hibrid vezérléssel is, mert azt hitték, hogy az IMA-val meg a KERS-szel szerzett tapasztalatok mennyire fontosak.... Szóval szoptak, ahogy írtad, de szerintem megérdemelték, mert lenézték a kihívásokat (és vele a többi gyártót). Mikor lecserélték a "nagyarcú" főnököt, és lett egy sokkal alázatosabb, együttműködőbb főnök, akit érdekeltek a kritikák azonnal feljavult a teljesítmény. Figyelemre méltó kasztni. A McLaren nem kispályás. Ha a Honda kisebb arccal, együttműködőbben áll a dologhoz, akkor sokkal többre vitték volna. Szerintem.
Porsche. Csináltak egy V6-os motort MGU-H nélkül, mert azt hitték/remélték, hogy ez a jövő. Közben a WEC-ben elkalapálták a Toyotát (két évtizedes hibrid tapasztalatával együtt) egy MGU-H-ra épülő autóval. Megvolt minden a folytatáshoz. Illetve nem, mert kellett volna a szilárd elhatározás (és ebben éppen a Honda példája intő jel volt, hogy nem minden papsajt, és ők egy ilyen névvel nem akartak a mezőny végén kullogni), meg pénz. Pénz oldalról közbe jött egy kis diesel-botrány ("szegről-végről" érintettek a VW-ben) meg a jött a hypeolt Formula-E, ami egy nevetséges technológiájú verseny az F-1-hez képest (pláne úgy hogy rengeteg egységes elemet használnak) ahol kicsi volt a lebőgés esélye, ZÖLD-verseny, olcsó. Így döntöttek. Szerintem új motorgyártó többet a büdös életben nem fejleszt F-1 motort. Éppen ezért vigyáz az FIA a jelenlegi gyártókra. Ezért is fagyasztották/fagyasztják be a fejlesztéseket, mert most már talán kiegyenlítődtek a teljesítmények. (A Ferrari le van maradva, de ezt tudják be maguknak! A feltételezett csalást is, meg a különbéke árát is!)

A Ferrari évek óta szinte azt sem tudja, milyen rendezvényen van. Elküldték Räikkönent, pont amikor az jóval stabilabb formájában volt mint Vettel, és kizárólag a csapat taktikájának köszönhetően végzett az akkor még kimondottan elsőszámú német mögött. Räikkönen megtartása mellett az szólt volna még, hogy egy technikailag képzett versenyzőről van szó, aki eddig minden korábbi csapatának mérnökei szerint ugyan keveset beszél, de abban a pár mondatban tökéletes visszajelzéseket tud adni az autó fejlesztéséhez. Egyes Ferraris szakemberek szerint még Schumachernél is jobbakat, pedig az nagyon nagy szó. Jött helyette Leclerc amivel nem lett volna gond, mert kell a fiatal. Tavaly működött is a dolog. Idén már kevésbé. Kellett volna egy olyan versenyző, aki a technikai képzettségével tudja segíteni a fejlesztéseket. Olyan most nincs náluk, látszik is az eredményeken. Plusz ott van az, hogy vissza kellett fojtani a motort, mert az F.IA. rájuk szólt. Ez sem segített rajtuk. Meg az sem ahogy már egy ideje bánnak a versenyzőikkel. Räikkönen érkezésekor világbajnokot csináltak belőle, így a finn versenyző visszakapott valamennyit abból amit a sors kétszer elvett tőle az autója technikai gondjai miatt (2003,2005). Utána az akkori csapatfőnök kitalálta, hogy Massából is világbajnokot kell csinálni. Ami működött is, hiszen Räikkönen mellett ismét megjelent a "szerencse" (Hamilton a piros lámpánál kibombázza a boxutca végén Kanadában,első helyről, leszakadó, mindent szétolvasztó kipufogó,stb.). Aztán egy adott pillanatban amikor a csapat előírta, a finn versenyző, szó nélkül maga elé engedte a brazilt, jókora hátrányból. Alonsoék elcsalták az első szingapúri nagydíjat, majd jött a bizonyos brazil futam, ahol Hamilton az utolsó körben lett világbajnok. Aztán jött Alonso és a Santander bank, a spanyolnak vitán felüli első számú státuszt adtak, mondván,hogy ő lesz a "nagy megmentő",akivel VB címeket nyernek. Az autót is teljesen csak az ő vezetési stílusára építették. Ehhez képest nem jött össze egy sem. Jött Vettel. Akiben az új Schumachert látták. Jó ideig így is bántak vele. Mindenki emlékezhet mekkora balhé volt abból amikor Räikkönen megelőzte őt az időmérőn ("Mi ez, nem ezt beszéltük meg,szélárnyékot kellett volna még adjon"), pedig közben jó barátok. Utána azért hozták Leclercet, hogy felébressze Vettelt. Leclercnek is második számú státuszt szántak Vettel mögött, ahogy korábban a finn versenyző is aként szerződött oda. Csak Leclerc nem tűrte el a második számú pozíciót úgy mint Räikkönen. Rendszeresen szembement a csapatutasításoknak. Végül kiharcolta és első számú lett. Eddig azonban úgy tűnik,hogy hiába. Mert a kocsi nem működik. Ahogy pedig Vettelel elbántak az pont úgy nem tetszett, mint ahogy előtte akkor is neki kedveztek mindenhol,amikor bénázott. Továbbá nem csak az év második felében nyomták, hanem már az első futamokon megvolt a csapatutasítás, hogy Vettelt előre kell engedni. Most meg telefonál neki egyet a Harry Potter,hogy "Szevasz Sebastian, jövőre nem nálunk versenyzel". Ritka gusztustalan módszer. Igazából évek óta hibázik, rendszeresen megpördül, akkor is ha jó az autó,akkor is ha nem. Már korábban el kellett volna küldeni, de nem ilyen gusztustalan formában.
A Ferrarinál nagy baj van, és ebben ők ugyanúgy hibásak, hogy az F.I.A. sokak szerint elég masszívan segíti a Mercedest. Például a DAS rendszer esete is mutatja, amit ugyan betiltottak, de a Mercedes azért még használhatja tovább.
A Ferrari állítólag 2022-ig biztosan bukdácsolni fog.
 
M

molnibalage

Guest
A Ferrari évek óta szinte azt sem tudja, milyen rendezvényen van. Elküldték Räikkönent, pont amikor az jóval stabilabb formájában volt mint Vettel, és kizárólag a csapat taktikájának köszönhetően végzett az akkor még kimondottan elsőszámú német mögött. Räikkönen megtartása mellett az szólt volna még, hogy egy technikailag képzett versenyzőről van szó, aki eddig minden korábbi csapatának mérnökei szerint ugyan keveset beszél, de abban a pár mondatban tökéletes visszajelzéseket tud adni az autó fejlesztéséhez. Egyes Ferraris szakemberek szerint még Schumachernél is jobbakat, pedig az nagyon nagy szó. Jött helyette Leclerc amivel nem lett volna gond, mert kell a fiatal. Tavaly működött is a dolog. Idén már kevésbé. Kellett volna egy olyan versenyző, aki a technikai képzettségével tudja segíteni a fejlesztéseket. Olyan most nincs náluk, látszik is az eredményeken. Plusz ott van az, hogy vissza kellett fojtani a motort, mert az F.IA. rájuk szólt. Ez sem segített rajtuk. Meg az sem ahogy már egy ideje bánnak a versenyzőikkel. Räikkönen érkezésekor világbajnokot csináltak belőle, így a finn versenyző visszakapott valamennyit abból amit a sors kétszer elvett tőle az autója technikai gondjai miatt (2003,2005). Utána az akkori csapatfőnök kitalálta, hogy Massából is világbajnokot kell csinálni. Ami működött is, hiszen Räikkönen mellett ismét megjelent a "szerencse" (Hamilton a piros lámpánál kibombázza a boxutca végén Kanadában,első helyről, leszakadó, mindent szétolvasztó kipufogó,stb.). Aztán egy adott pillanatban amikor a csapat előírta, a finn versenyző, szó nélkül maga elé engedte a brazilt, jókora hátrányból. Alonsoék elcsalták az első szingapúri nagydíjat, majd jött a bizonyos brazil futam, ahol Hamilton az utolsó körben lett világbajnok. Aztán jött Alonso és a Santander bank, a spanyolnak vitán felüli első számú státuszt adtak, mondván,hogy ő lesz a "nagy megmentő",akivel VB címeket nyernek. Az autót is teljesen csak az ő vezetési stílusára építették. Ehhez képest nem jött össze egy sem. Jött Vettel. Akiben az új Schumachert látták. Jó ideig így is bántak vele. Mindenki emlékezhet mekkora balhé volt abból amikor Räikkönen megelőzte őt az időmérőn ("Mi ez, nem ezt beszéltük meg,szélárnyékot kellett volna még adjon"), pedig közben jó barátok. Utána azért hozták Leclercet, hogy felébressze Vettelt. Leclercnek is második számú státuszt szántak Vettel mögött, ahogy korábban a finn versenyző is aként szerződött oda. Csak Leclerc nem tűrte el a második számú pozíciót úgy mint Räikkönen. Rendszeresen szembement a csapatutasításoknak. Végül kiharcolta és első számú lett. Eddig azonban úgy tűnik,hogy hiába. Mert a kocsi nem működik. Ahogy pedig Vettelel elbántak az pont úgy nem tetszett, mint ahogy előtte akkor is neki kedveztek mindenhol,amikor bénázott. Továbbá nem csak az év második felében nyomták, hanem már az első futamokon megvolt a csapatutasítás, hogy Vettelt előre kell engedni. Most meg telefonál neki egyet a Harry Potter,hogy "Szevasz Sebastian, jövőre nem nálunk versenyzel". Ritka gusztustalan módszer. Igazából évek óta hibázik, rendszeresen megpördül, akkor is ha jó az autó,akkor is ha nem. Már korábban el kellett volna küldeni, de nem ilyen gusztustalan formában.
A Ferrarinál nagy baj van, és ebben ők ugyanúgy hibásak, hogy az F.I.A. sokak szerint elég masszívan segíti a Mercedest. Például a DAS rendszer esete is mutatja, amit ugyan betiltottak, de a Mercedes azért még használhatja tovább.
A Ferrari állítólag 2022-ig biztosan bukdácsolni fog.
Tudod mi a mókás. Amikor leírtam az SG-n, hogy a Ferrainak múltja és hypeja van, akkor még én voltam a hülye... MSch nélkül talán nem lett volna egy címük sem 1980 tája óta...
Mindig azzal jön a sok gyök, hogy "de hát nekik van a legtöbb bajnoki címük", Jah, mert az összes idényben ott voltak. Fajlagos mutatójuk meg egy kalap szar és a győzelmeik többsége a hőskorból van. MSch nélkül a Ferrari a középszerűség ikonja volt az egész '90-es években is... Most újra efelé tartanak....

Más.
Egyszer talán összecsomagolja ezt a vasággyal is 60 kilót hülyegyereket. Bár a videón mutatottak alapján kb. insta böribe kéne vágni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

torsen

Guest
A Ferrari évek óta szinte azt sem tudja, milyen rendezvényen van. Elküldték Räikkönent, pont amikor az jóval stabilabb formájában volt mint Vettel, és kizárólag a csapat taktikájának köszönhetően végzett az akkor még kimondottan elsőszámú német mögött. Räikkönen megtartása mellett az szólt volna még, hogy egy technikailag képzett versenyzőről van szó, aki eddig minden korábbi csapatának mérnökei szerint ugyan keveset beszél, de abban a pár mondatban tökéletes visszajelzéseket tud adni az autó fejlesztéséhez. Egyes Ferraris szakemberek szerint még Schumachernél is jobbakat, pedig az nagyon nagy szó. Jött helyette Leclerc amivel nem lett volna gond, mert kell a fiatal. Tavaly működött is a dolog. Idén már kevésbé. Kellett volna egy olyan versenyző, aki a technikai képzettségével tudja segíteni a fejlesztéseket. Olyan most nincs náluk, látszik is az eredményeken. Plusz ott van az, hogy vissza kellett fojtani a motort, mert az F.IA. rájuk szólt. Ez sem segített rajtuk. Meg az sem ahogy már egy ideje bánnak a versenyzőikkel. Räikkönen érkezésekor világbajnokot csináltak belőle, így a finn versenyző visszakapott valamennyit abból amit a sors kétszer elvett tőle az autója technikai gondjai miatt (2003,2005). Utána az akkori csapatfőnök kitalálta, hogy Massából is világbajnokot kell csinálni. Ami működött is, hiszen Räikkönen mellett ismét megjelent a "szerencse" (Hamilton a piros lámpánál kibombázza a boxutca végén Kanadában,első helyről, leszakadó, mindent szétolvasztó kipufogó,stb.). Aztán egy adott pillanatban amikor a csapat előírta, a finn versenyző, szó nélkül maga elé engedte a brazilt, jókora hátrányból. Alonsoék elcsalták az első szingapúri nagydíjat, majd jött a bizonyos brazil futam, ahol Hamilton az utolsó körben lett világbajnok. Aztán jött Alonso és a Santander bank, a spanyolnak vitán felüli első számú státuszt adtak, mondván,hogy ő lesz a "nagy megmentő",akivel VB címeket nyernek. Az autót is teljesen csak az ő vezetési stílusára építették. Ehhez képest nem jött össze egy sem. Jött Vettel. Akiben az új Schumachert látták. Jó ideig így is bántak vele. Mindenki emlékezhet mekkora balhé volt abból amikor Räikkönen megelőzte őt az időmérőn ("Mi ez, nem ezt beszéltük meg,szélárnyékot kellett volna még adjon"), pedig közben jó barátok. Utána azért hozták Leclercet, hogy felébressze Vettelt. Leclercnek is második számú státuszt szántak Vettel mögött, ahogy korábban a finn versenyző is aként szerződött oda. Csak Leclerc nem tűrte el a második számú pozíciót úgy mint Räikkönen. Rendszeresen szembement a csapatutasításoknak. Végül kiharcolta és első számú lett. Eddig azonban úgy tűnik,hogy hiába. Mert a kocsi nem működik. Ahogy pedig Vettelel elbántak az pont úgy nem tetszett, mint ahogy előtte akkor is neki kedveztek mindenhol,amikor bénázott. Továbbá nem csak az év második felében nyomták, hanem már az első futamokon megvolt a csapatutasítás, hogy Vettelt előre kell engedni. Most meg telefonál neki egyet a Harry Potter,hogy "Szevasz Sebastian, jövőre nem nálunk versenyzel". Ritka gusztustalan módszer. Igazából évek óta hibázik, rendszeresen megpördül, akkor is ha jó az autó,akkor is ha nem. Már korábban el kellett volna küldeni, de nem ilyen gusztustalan formában.
A Ferrarinál nagy baj van, és ebben ők ugyanúgy hibásak, hogy az F.I.A. sokak szerint elég masszívan segíti a Mercedest. Például a DAS rendszer esete is mutatja, amit ugyan betiltottak, de a Mercedes azért még használhatja tovább.
A Ferrari állítólag 2022-ig biztosan bukdácsolni fog.

A legtöbb dologban egyetértünk... (bár szerintem a Mercinek nem kell segítség, csak azt szoktuk meg, hogyha valaki ellépett a többitől, akkor visszafogták: betiltják a dupla diffúzort, befújt diffúzort stb., és ez most nincs) A Ferrari olyan az F1-ben, mint mondjuk a Real Madrid fociban: megveszi a legjobbakat. A különbség az, hogy a Realnak egy labdát kell ehhez biztosítani, az meg gömbölyű, mindenkinek egyforma. A Ferrarinak meg kellene adni egy kocsit, amihez kellene egy ténylegesen jó fejlesztő pilóta, aki nem biztos hogy 176-szoros világbajnok, de elmondja, hogy mi a gond a kocsival...Taktikailag ilyet nem mernek igazolni. Nevek kellenek, meg reklám! Pedig kellene egy ilyen tag, mert régen Fioranóban árkot koptattak a tesztekkel az aszfaltba, ma meg nincs tesztelés. Ez egyértelműen a Ferrarinak tett be a legjobban.

Ez klasszikus és minden benne van a Ferrariról:
 
M

molnibalage

Guest
A legtöbb dologban egyetértünk... (bár szerintem a Mercinek nem kell segítség, csak azt szoktuk meg, hogyha valaki ellépett a többitől, akkor visszafogták: betiltják a dupla diffúzort, befújt diffúzort stb., és ez most nincs) A Ferrari olyan az F1-ben, mint mondjuk a Real Madrid fociban: megveszi a legjobbakat. A különbség az, hogy a Realnak egy labdát kell ehhez biztosítani, az meg gömbölyű, mindenkinek egyforma. A Ferrarinak meg kellene adni egy kocsit, amihez kellene egy ténylegesen jó fejlesztő pilóta, aki nem biztos hogy 176-szoros világbajnok, de elmondja, hogy mi a gond a kocsival...Taktikailag ilyet nem mernek igazolni. Nevek kellenek, meg reklám! Pedig kellene egy ilyen tag, mert régen Fioranóban árkot koptattak a tesztekkel az aszfaltba, ma meg nincs tesztelés. Ez egyértelműen a Ferrarinak tett be a legjobban.

Ez klasszikus és minden benne van a Ferrariról:
Asszem lehet, hogy mégis megnézem ezt a filmet... :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
A Rusht (Hajsza a győzelemért) és a Ford vs. Ferrarit (Aszfalt királyait) is ajánlom mindenkinek. Nem csak azoknak akik szeretik az autókat! Egyszerűen csak jó filmek amik tartalmas valós történetet mesélnek el.
Magyarul is:

Ez a legjobb rész szerintem:
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Van benne valami, a Skodának a konszernen belül megvan a kijelölt piaci szelete, ott kell versenyeznie.

A Seat megy a déli piacokra, a Skoda a kelet európai és flottás piacra, akik a kispénzénzű, igénytelenebb vásárlókat és a költséghatékonyságra törekvő céges flottákat célozzák elsősorban, a Volkswagen az alsó-középkategória az átlagpolgárnak, a konszernen belüli a középkategória és az Audi a prémiumtól a luxusig. Mindegyiknél van némi átfedés az alvázak és hajtásláncok között, persze az új (drágább) fejlesztések inkább az Audiba és a Volkswagenbe mennek, ezért ott jobb felárat kérhetnek.

Namost ha a Skoda elkezdi magát az adott konszern alkatrészekből feljebb pozícionálni, akkor egyrészt drágább lesz és a saját kijelölt pozijában vásárlókat veszít, amire belép a hasonló árkategóriás tömeggyártó konkurrencia (koreaiak, toyota stb.), másrészt meg veszteséget okoz a konszernnek mert a drágább Volkswagen helyett majd azt veszik. És ezzel végeredményben a konszern szintjén duplán veszítenek.

Nyilván tudnának a csehek csinálni a VW konszernen belüli nagy közös alkatrészkosárból jobb kocsit is gyártani, de akkor drágább a gyártás, az árfekvés is növekszik, és két Volkswagen nem kell a csoportba. Az alacsonyabb árkategóriában úgyis iszonyúan ki van centizve minden alkatrész, minden beszállító, mert kisebb a fajlagos haszon, ott a tömeges eladással lehet csak kaszálni, míg a jobb kocsikon (amit eleve csak kevesebben vennének, mert nincs szüksége, pénze a jobb motorra, felszereltségre) lehet jobb a marzs. Ez pont ugyanolyan, mint amikor az adott gyártó az alacsonyabb kategóriás kocsiba azért sem rakja be az összes goodiet, és megtartja azt a drágább, jobban profitáló modellnek, különben a végén annak az eladásait fogja felzabálni a már eleve jól felszerelt, olcsóbb modell.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Van benne valami, a Skodának a konszernen belül megvan a kijelölt piaci szelete, ott kell versenyeznie.

A Seat megy a déli piacokra, a Skoda a kelet európai és flottás piacra, akik a kispénzénzű, igénytelenebb vásárlókat és a költséghatékonyságra törekvő céges flottákat célozzák elsősorban, a Volkswagen az alsó-középkategória az átlagpolgárnak, a konszernen belüli a középkategória és az Audi a prémiumtól a luxusig. Mindegyiknél van némi átfedés az alvázak és hajtásláncok között, persze az új (drágább) fejlesztések inkább az Audiba és a Volkswagenbe mennek, ezért ott jobb felárat kérhetnek.

Namost ha a Skoda elkezdi magát az adott konszern alkatrészekből feljebb pozícionálni, akkor egyrészt drágább lesz és a saját kijelölt pozijában vásárlókat veszít, amire belép a hasonló árkategóriás tömeggyártó konkurrencia (koreaiak, toyota stb.), másrészt meg veszteséget okoz a konszernnek mert a drágább Volkswagen helyett majd azt veszik. És ezzel végeredményben a konszern szintjén duplán veszítenek.

Nyilván tudnának a csehek csinálni a VW konszernen belüli nagy közös alkatrészkosárból jobb kocsit is gyártani, de akkor drágább a gyártás, az árfekvés is növekszik, és két Volkswagen nem kell a csoportba. Az alacsonyabb árkategóriában úgyis iszonyúan ki van centizve minden alkatrész, minden beszállító, mert kisebb a fajlagos haszon, ott a tömeges eladással lehet csak kaszálni, míg a jobb kocsikon (amit eleve csak kevesebben vennének, mert nincs szüksége, pénze a jobb motorra, felszereltségre) lehet jobb a marzs. Ez pont ugyanolyan, mint amikor az adott gyártó az alacsonyabb kategóriás kocsiba azért sem rakja be az összes goodiet, és megtartja azt a drágább, jobban profitáló modellnek, különben a végén annak az eladásait fogja felzabálni a már eleve jól felszerelt, olcsóbb modell.

Megnéztem a VW konszern kínálatát, és a Seatok és az Audik egyedül amik valahogy néznek ki (IRL a seatok jobban néznek ki mint az audik), és még megfizethetőek, de igazán ezek se tetszenek. Az unalmas német design minden típusukon visszaköszön, alig különböznek.

A Skodának pedig tudnia kell a helyét, mert azért vette Birodalom, hogy a Gyarmatokon legyen valamije, nem illik bepofátlankodnia a centrumba. A közös platform nélkül amúgy sem menne neki.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Namost ha a Skoda elkezdi magát az adott konszern alkatrészekből feljebb pozícionálni, akkor egyrészt drágább lesz és a saját kijelölt pozijában vásárlókat veszít, amire belép a hasonló árkategóriás tömeggyártó konkurrencia (koreaiak, toyota stb.), másrészt meg veszteséget okoz a konszernnek mert a drágább Volkswagen helyett majd azt veszik. És ezzel végeredményben a konszern szintjén duplán veszítenek.
Ez alapján úgy tűnik nekem, hogy nem kannibalizálta a VW eladásait.

A 2015 szeptemberi Dieselgate látszik a visszaesésben, de csak a VW esett vissza ("tudatos vásárlók", mi?), a Skoda szépen nőtt, de nem úgy tűnik, mintha egyik vödörből a másikba kerültek volna a vevők.

https://www.statista.com/statistics/275870/revenue-of-volkswagen-group-by-brand/
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 111
33 249
113
A Skodánál szvsz az a gáz, hogy teljesen felborult a termékpaletta, részemről -a Skoda közelmúltjához képest- értelmezhetetlen modellekkel, amik valamiért nem jönnek szembe tömegével az utakon, miközben meg pl.: a Rapidot kivezette.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fulcrum11

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Látványos szakaszába lépett a Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése

Látványos szakaszába lépett a Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése: megérkeztek az úszódaruk a pesti hídfőhöz. A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósul meg, kivitelezését a Duna Aszfalt Kft. végzi mintegy nettó 35,9 milliárd forintból.

Az 510 méter hosszú híd első, 80 méter hosszú, 320 tonnás egységét várhatóan szeptember közepén kezdik a helyére emelni. A most felvonult úszódaruk ebben a látványos munkában vesznek részt, az ő feladatuk lesz az acélelemek áthelyezése az emelőkre.


Fotók: NIF Zrt.
A Déli Körvasút fejlesztésének első, már megkezdett üteme a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése és bővítése. A csepeli előszerelő területen elkészültek a híd Duna feletti acélszerkezeti egységei.

A 80 méter hosszú, hozzávetőlegesen 320 tonnás elem jelenleg úszóbárkán várakozik arra, hogy a vasúti összekötő hídhoz szállítsák.


Speciális feladatokkal jár az acélszerkezet beemelése

Közben, a napokban megérkezett a híd pesti hídfőjéhez a 200 tonna teherbírású Clark Ádám és a 300 tonna teherbírású Hebo lift-8 (korábbi nevén Atlasz) úszódaru. Ezek fogják az acélszerkezeteket az úgynevezett emelőbárkákra emelni. Ezekről, megfelelő vízállás és alkalmas szélviszonyok esetén várhatóan 2020 szeptember közepén kerül a pillérekre az első acélszerkezet.




Fotók: NIF Zrt.
A művelet rendkívül összetett, hiszen a pillérek a meglévő vasúti híd és a Rákóczi híd között állnak, így az úszódaruk gémjével nem lehet hozzájuk férni. Az elemeket ezért csak alulról beemelve lehet a helyükre illeszteni, a látványos és nehéz munkát speciálisan erre a célra kialakított hidraulikus emelőmű fogja elvégezni. A rendkívüli pontosságot igénylő művelet során a szükséges manővereket tolóhajók, kisgéphajók és horgonyzó dereglyék is segítik majd.


100 éve nem volt hasonló vasútfejlesztés a fővárosban

A Déli Körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében.

Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt.

Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet.

https://magyarepitok.hu/vasutfejles...-a-deli-osszekoto-vasuti-duna-hid-fejlesztese