A Ferrari évek óta szinte azt sem tudja, milyen rendezvényen van. Elküldték Räikkönent, pont amikor az jóval stabilabb formájában volt mint Vettel, és kizárólag a csapat taktikájának köszönhetően végzett az akkor még kimondottan elsőszámú német mögött. Räikkönen megtartása mellett az szólt volna még, hogy egy technikailag képzett versenyzőről van szó, aki eddig minden korábbi csapatának mérnökei szerint ugyan keveset beszél, de abban a pár mondatban tökéletes visszajelzéseket tud adni az autó fejlesztéséhez. Egyes Ferraris szakemberek szerint még Schumachernél is jobbakat, pedig az nagyon nagy szó. Jött helyette Leclerc amivel nem lett volna gond, mert kell a fiatal. Tavaly működött is a dolog. Idén már kevésbé. Kellett volna egy olyan versenyző, aki a technikai képzettségével tudja segíteni a fejlesztéseket. Olyan most nincs náluk, látszik is az eredményeken. Plusz ott van az, hogy vissza kellett fojtani a motort, mert az F.IA. rájuk szólt. Ez sem segített rajtuk. Meg az sem ahogy már egy ideje bánnak a versenyzőikkel. Räikkönen érkezésekor világbajnokot csináltak belőle, így a finn versenyző visszakapott valamennyit abból amit a sors kétszer elvett tőle az autója technikai gondjai miatt (2003,2005). Utána az akkori csapatfőnök kitalálta, hogy Massából is világbajnokot kell csinálni. Ami működött is, hiszen Räikkönen mellett ismét megjelent a "szerencse" (Hamilton a piros lámpánál kibombázza a boxutca végén Kanadában,első helyről, leszakadó, mindent szétolvasztó kipufogó,stb.). Aztán egy adott pillanatban amikor a csapat előírta, a finn versenyző, szó nélkül maga elé engedte a brazilt, jókora hátrányból. Alonsoék elcsalták az első szingapúri nagydíjat, majd jött a bizonyos brazil futam, ahol Hamilton az utolsó körben lett világbajnok. Aztán jött Alonso és a Santander bank, a spanyolnak vitán felüli első számú státuszt adtak, mondván,hogy ő lesz a "nagy megmentő",akivel VB címeket nyernek. Az autót is teljesen csak az ő vezetési stílusára építették. Ehhez képest nem jött össze egy sem. Jött Vettel. Akiben az új Schumachert látták. Jó ideig így is bántak vele. Mindenki emlékezhet mekkora balhé volt abból amikor Räikkönen megelőzte őt az időmérőn ("Mi ez, nem ezt beszéltük meg,szélárnyékot kellett volna még adjon"), pedig közben jó barátok. Utána azért hozták Leclercet, hogy felébressze Vettelt. Leclercnek is második számú státuszt szántak Vettel mögött, ahogy korábban a finn versenyző is aként szerződött oda. Csak Leclerc nem tűrte el a második számú pozíciót úgy mint Räikkönen. Rendszeresen szembement a csapatutasításoknak. Végül kiharcolta és első számú lett. Eddig azonban úgy tűnik,hogy hiába. Mert a kocsi nem működik. Ahogy pedig Vettelel elbántak az pont úgy nem tetszett, mint ahogy előtte akkor is neki kedveztek mindenhol,amikor bénázott. Továbbá nem csak az év második felében nyomták, hanem már az első futamokon megvolt a csapatutasítás, hogy Vettelt előre kell engedni. Most meg telefonál neki egyet a Harry Potter,hogy "Szevasz Sebastian, jövőre nem nálunk versenyzel". Ritka gusztustalan módszer. Igazából évek óta hibázik, rendszeresen megpördül, akkor is ha jó az autó,akkor is ha nem. Már korábban el kellett volna küldeni, de nem ilyen gusztustalan formában.
A Ferrarinál nagy baj van, és ebben ők ugyanúgy hibásak, hogy az F.I.A. sokak szerint elég masszívan segíti a Mercedest. Például a DAS rendszer esete is mutatja, amit ugyan betiltottak, de a Mercedes azért még használhatja tovább.
A Ferrari állítólag 2022-ig biztosan bukdácsolni fog.