Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Gratulálok, ezzel csak 2-3 dolgot érnek el.Szerintem se ez a járható út, de úgy néz ki, hogy lassan igen. Például nem túl régi hír, hogy Londonban előrehozták azt a dátumot, mely szerint belső égésű motorral rendelkező új autót nem lehet majd árusítani.
Ott sincs kolbászból a kerítés, iszonyatos a társadalmi szakadék.Én nem vagyok elvakult Tesla fan, de az idei Battery Dayen épp a költségcsökkentés volt a fókuszpontban és beharangoztak egy 25000 dolláros árú villanyautót, ez -~7.6 millió Ft mai árfolyamon, ami persze, itthon sokkalta több lesz, 12-13 millió Ft, ÁFA + VÁM, de Amerikában például ezzel egész sikeresek lehetnek a nem annyira tehetős rétegeknél is.
Marhaság. Még a jelenlegi alacsony olajárak mellett is olyan készleteket tártak fel, hogy ez a kijelentés simán téves. Nemhogy azt nézve, hogy 100 USD feletti olajár is volt már és termeltek. A kereslet kínálat mellett ezt a kijelentés nagyjából megmosolygni lehet.Én azt értem, de attól még ha ilyen ütemben termeljük ki a kőolaj származékokat 30 év múlva el fog fogyni,
A villanyos repülő és hajó fizikai képtelenség. Nem tudsz eleget tárolni töltés formában. hajó hatalmas töme, a repcsinél meg a tömeg kritikus.ezért vagy mérsékeljük a fogyasztást - például elterjednek a villany és hidrogén autók - és a kőolaj marad a konténerszállító hajóknak, munkagépeknek és a repülőgépeknek, vagy azok megtanulnak villannyal üzemelni.
Az 5000-es számig olvastam. Nevetséges. Egy ilyen létesítmény lényegében saját magát dugítaná be.Most pontos helyet nem fogok neked mondani például kelet-pestre, de biztos vagyok benne, hogy akik olyan pozícióban vannak pontosan tudják hol mekkora a forgalom. A saját közelemből viszont tudok mondani egyet, mindenképpen Szentendrére tennék egyet, hogy tehermentesítse például a 11-es utat, jóval sűrűbben induló HÉV forgalommal megoldható lenne szerintem és mondjuk egy 5000 autót befogadni képes P+R parkolóval (most pontos számot nem tudok mondani, de forgalomfigyelővel ez könnyen átlagolható és kiszámolható, nem nagy varázslat).
Mi a búbánatnak hozzunk be 5000 kocsit a belvárosba, amikor a cél az, hogy ez meg se történjen...? Az elővárosi vasút lényege ez.Egy ilyen parkolóház például az Örs vezér terén is megállná a helyét, onnan is van hév és metró is.
Ez a parkolóházas ötlet úgy marhaság a szememben, ahogy van. Ennyire behozni ezt a forgalmat a városba semmi értelme. A lényege az az egésznek, hogy a vonalak mentném a több állomás közelítse meg mindenki és eszébe ne jusson ilyen tömegnek bejönni.Esetleg Kőbánya-Kispest mellett, Dél-Budán ott van Kelenföld például, mint lehetséges helyszín. Ez a négy parkolóház rögtön 20 ezer autóval könnyítene a városon.
Ezt tök jó és akkor a nem autótulaj meg veszi a bérletet teljes áron?És akkor még a városban lakóknak mindig ott a lehetőség, hogy érvényes forgalmival ingyen utazzanak.
Ez is 100% félremagyarázása a valóságnak. A program soha nem indult be. A kapukat tesztelésre tették ki és a forgalom át tudott menni rajta.Próbálták, csak bukás lett a vége, nyoma még most is ott van a Deák téren. Olyan egyszerű rendszer van Angliában is, nem kell feltalálni a spanyolviaszt csak átvenni egy működőrendszert.
Tudom, számtalanszor mutattam már meg ezzel és mással is.Erre a legjobb példa Németország. Még a fülükön és zöld energia van. A mellékelt ábra mutatja mennyire megérte.
Az klassz.https://www.travelo.hu/budapest/202...pest-uj-caf-villamosok-allnak-forgalomba.html
"Négy új, hosszú CAF villamos áll forgalomba október 12-én, hétfőn Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól."
Volt már ilyen:Gratulálok, ezzel csak 2-3 dolgot érnek el.
Ez is 100% félremagyarázása a valóságnak. A program soha nem indult be. A kapukat tesztelésre tették ki és a forgalom át tudott menni rajta.
Semmiféle bukás nincs. A programot el sem kezdték a tesztfázis után. Szezon és fazon.
.
Nyilvánvalóan nem ezekről beszéltem..."A villanyos repülő és hajó fizikai képtelenség."
Hajóról - meglepő módon - pont mostanában olvastam. Egyes speciális, - pl. toló vagy kompüzem - területeken már megvalósult.
https://plugboats.com/new-zealand-orders-worlds-1st-electric-tugboat/
Én ezt már akkor nem értem...Az klassz.
A baj az hogy már múltkor is csak a politika nyomta át a villamosokat a vizsgálatokon, nem a szerződésnek megfelelőek voltak már akkor sem. (más fék, más vastagságú és anyagú festés) Most pont ugyanolyan villamosokat hoztak mint múltkor a spanyolok, és nem hajlandóak módosítani rajzuk. (eddig is jó volt, most mér nem az?)
Nem is értem, a főváros és a BKV miért nem bassza ki a komplett vizsgálati anyagot a netre, megjegyezve hogy Dávidkám, fasznak vettétek át múltkor?!
(és én úgy tudom hogy vészfékezésnél is 10 alkalomból egyszer nem a működik a fék elég gyorsan, csak ezt eddig nem tudták mérni, de mivel gyanús volt hogy a spanyolok csalnak a BKV fejlesztett a tesztpályán, és egyből kiderült hogy né már, ezek csalnak)
Tényleg nem értem a fővárost, miért nem rakja ki a dokumentációt, ott van benne a mérési eredmény.
Mert a BKV-nak a fejére vert a volt főpolgármester hogy ne baszakodjon, és erre átvették villámgyorsan.Én ezt már akkor nem értem...
Ha meg nem felel meg, akkor miért is vannak forgalomban a korábbi járművek...?
Az Igazgatóúr egy szent!Az klassz.
A baj az hogy már múltkor is csak a politika nyomta át a villamosokat a vizsgálatokon, nem a szerződésnek megfelelőek voltak már akkor sem. (más fék, más vastagságú és anyagú festés) Most pont ugyanolyan villamosokat hoztak mint múltkor a spanyolok, és nem hajlandóak módosítani rajzuk. (eddig is jó volt, most mér nem az?)
Nem is értem, a főváros és a BKV miért nem bassza ki a komplett vizsgálati anyagot a netre, megjegyezve hogy Dávidkám, fasznak vettétek át múltkor?!
(és én úgy tudom hogy vészfékezésnél is 10 alkalomból egyszer nem a működik a fék elég gyorsan, csak ezt eddig nem tudták mérni, de mivel gyanús volt hogy a spanyolok csalnak a BKV fejlesztett a tesztpályán, és egyből kiderült hogy né már, ezek csalnak)
Tényleg nem értem a fővárost, miért nem rakja ki a dokumentációt, ott van benne a mérési eredmény.
Nyilvánvalóan nem ezekről beszéltem...
A teherszállításról.
Az Igazgatóúr egy szent!
Ezzel se lett szimpatikusabb Dávid.
Furcsa módon találkoztam olyannal, aki szerint a CAF a fos. Nem tudtam kiszedni belőle, hogy ezt mi alapján gondolta. Borzalmas a Combino, a CAF-ban ahhoz képest mintha egy opeaházban lennék, annyira tágas úgy, hogy több ülőhely és szélesebb közlekedő folyosók vannak. Sőt, nem az az időta fellépős ülőhely van, ahol garantáltan belédütközik mindenki táskával vagy télen, vastag kabátos időben.Egy bullshitgép az az ember...
A dolog vége az, hogy az egyik hozzá nem értő kretén rendelt egy csomó műszakilag necces villamost (bár ezerszer jobb utasergonónia szempontból a CAF mint a nyomorult Combino),
Továbbra sem értem. Van mutatva egy szkennelt részlet arról, hogy nem sikerült hibát kimutatni.a másik kretén meg most gyorsan átveszi őket jótállás érvényesítése nélkül, csak azért mert akkor kiposztolhatja a fészbukra, mint a saját érdemét. Az utasok meg majd fizetnek és szopnak helyettük..
Ha nem egy nagy megaparkolóházat építesz, plusz esetleg forgalomfigyelős lámpákkal is szabályozod a kijáratok környékén a forgalmat, akkor annyira nem feltétlen lenne vészes. Cserébe az utcán parkolást fel lehetne számolni ott, ahol túl szűk a hely rá.https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2020/10/14/fizetos_parkolas_es_a_kaosz_ami_vele_jar/
Na ilyen az, amikor az autózás valós költségét nem fizetik meg, beengedik a kocsikat és ez a vége...
Ezért nem segítene semmit a bent levő P+R parkoló, mert az sem lenne ingyen. Vagy nem használnák, ha meg igen, akkor dugó lenne maga a parkolóház környékén...
Az utcai parkolás beruházási költsége közel 0, és ebből állapítottak meg valami árat, ami vagy rablás, vagy sem.Ha nem egy nagy megaparkolóházat építesz, plusz esetleg forgalomfigyelős lámpákkal is szabályozod a kijáratok környékén a forgalmat, akkor annyira nem feltétlen lenne vészes. Cserébe az utcán parkolást fel lehetne számolni ott, ahol túl szűk a hely rá.