Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Durva fényszennyezés:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/10/12/nem_vilagithat_tovabb_a_holgy_a_rolls-royce-ok_orran

34904443_066dba8e566111e13e97526f4ccd84a3_wm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: papi
M

molnibalage

Guest
Szerintem se ez a járható út, de úgy néz ki, hogy lassan igen. Például nem túl régi hír, hogy Londonban előrehozták azt a dátumot, mely szerint belső égésű motorral rendelkező új autót nem lehet majd árusítani.
Gratulálok, ezzel csak 2-3 dolgot érnek el.
  1. A tudatos és gondos belső égésű kocsit használó nagyon vigyázni fog a kocsijára és kihajtja belőle, ami kijön. Valójában egy kocsi, amire költenek az vígan elmegy a "végtelenségig". Persze minden eleme cserélve lesz egy idő után csak a motor talán nem. Van fent erről YT-n videó. Tehát, ha lesz alkatrész gyártás még, akkor lehet, hogy tömegesség válik majd a 25-30 éves benzines kocsi, mert költenek rá, mert egyeseknek kurvára nincs kedve és lehetősége a villanymarhuláshoz. Mert aki nem tudja otthon tölteni, akkor annak külön program lesz a töltés... Vastaps...

  2. Akinek meg nem, akkor bontószökevények futnak majd, mert használt villanyautó nem lesz elég, de az újra meg nem lesz pénze a többségnek. Ez jelenleg tény. Egyszerű matek kiadja.

  3. Azt meg csudajó lesz nézni majd, hogy kötelező lesz venni ezeket, de töltőhálózat meg vagy lesz hozzá vagy nem. Ha lesz is fizikailag töltő, akkor a grid korlátok miatt meg lehet, hogy 5-10 kW-tal lehet szívni majd annak, aki távolra megy, ha éppen úgy jön ki.

Én nem vagyok elvakult Tesla fan, de az idei Battery Dayen épp a költségcsökkentés volt a fókuszpontban és beharangoztak egy 25000 dolláros árú villanyautót, ez -~7.6 millió Ft mai árfolyamon, ami persze, itthon sokkalta több lesz, 12-13 millió Ft, ÁFA + VÁM, de Amerikában például ezzel egész sikeresek lehetnek a nem annyira tehetős rétegeknél is.
Ott sincs kolbászból a kerítés, iszonyatos a társadalmi szakadék.
Az USA-ban is nagyon sokan élnek a magyar átlagos életszínvonal alatt és használnak 15-20 éves járműveket. Számukra ezzel elvétele lényegében a mobilitás megszüntetése lenne. Egyesek folyamatosan posztolják, hogy lehetetlen 30 km-re kidobni a gyereket és anyut meg két kocsi. Hol lesz akkor az átlagpolgárnak KETTŐ vilanykocsira pénze? Egy újra sem. De, ha lenne is pénze, akkor belátható időn belül ennyit termelni sem fognak.

Sakk matt.
De azért hozzunk balfasz szabályokat. Az EU lassan csak ebben lesz világbajnok...


Én azt értem, de attól még ha ilyen ütemben termeljük ki a kőolaj származékokat 30 év múlva el fog fogyni,
Marhaság. Még a jelenlegi alacsony olajárak mellett is olyan készleteket tártak fel, hogy ez a kijelentés simán téves. Nemhogy azt nézve, hogy 100 USD feletti olajár is volt már és termeltek. A kereslet kínálat mellett ezt a kijelentés nagyjából megmosolygni lehet.

És akkor még ott van a szén. Abból is lehet csinálni bármit. 2007-ben számtalan olyan projekt indult, meg tartósan 100 USD felett megéri már ezzel szórakozni az ősrégi FT szintézissel is.

ezért vagy mérsékeljük a fogyasztást - például elterjednek a villany és hidrogén autók - és a kőolaj marad a konténerszállító hajóknak, munkagépeknek és a repülőgépeknek, vagy azok megtanulnak villannyal üzemelni.
A villanyos repülő és hajó fizikai képtelenség. Nem tudsz eleget tárolni töltés formában. hajó hatalmas töme, a repcsinél meg a tömeg kritikus.
Amúgy olyan vicces és cuki, hogy soha senki nem gondol bele, hogy hatalmas töltésmennyiség tárolása mennyire veszélyes tud lenni...?

Ez tény, de nem értem miért probléma, ha ilyen kis érdekességet tartalmaz a hozzászólás, ki tudja, lehet valaki ezt nem tudta és akkor tanult valami újat ma. Ebben az esetben már megérte ide írnom.

Most pontos helyet nem fogok neked mondani például kelet-pestre, de biztos vagyok benne, hogy akik olyan pozícióban vannak pontosan tudják hol mekkora a forgalom. A saját közelemből viszont tudok mondani egyet, mindenképpen Szentendrére tennék egyet, hogy tehermentesítse például a 11-es utat, jóval sűrűbben induló HÉV forgalommal megoldható lenne szerintem és mondjuk egy 5000 autót befogadni képes P+R parkolóval (most pontos számot nem tudok mondani, de forgalomfigyelővel ez könnyen átlagolható és kiszámolható, nem nagy varázslat).
Az 5000-es számig olvastam. Nevetséges. Egy ilyen létesítmény lényegében saját magát dugítaná be.
A kocsi letevés és sétálgatás lenne 10+ perc. Ez az egész lényegét öli meg. Ennél egyszerűbb az, hogy akkor bringa vagy elektromos bringával a városon belól elmész az állomáshoz, mert 5000 bringát letenni töredék hely és több állomáson oszlik szét ez.
Nem vészes egy ilyen épület....? Melyik bolygón tetszik élni...?

Egy ilyen parkolóház például az Örs vezér terén is megállná a helyét, onnan is van hév és metró is.
Mi a búbánatnak hozzunk be 5000 kocsit a belvárosba, amikor a cél az, hogy ez meg se történjen...? Az elővárosi vasút lényege ez.

Esetleg Kőbánya-Kispest mellett, Dél-Budán ott van Kelenföld például, mint lehetséges helyszín. Ez a négy parkolóház rögtön 20 ezer autóval könnyítene a városon.
Ez a parkolóházas ötlet úgy marhaság a szememben, ahogy van. Ennyire behozni ezt a forgalmat a városba semmi értelme. A lényege az az egésznek, hogy a vonalak mentném a több állomás közelítse meg mindenki és eszébe ne jusson ilyen tömegnek bejönni.

A forgalom a plusz forgalomtól exponenciálisan lassul. Ha valahol 6000 kocsi/óra mellett nay dugó van, akkor 5000-nél már akár dupla sebesség van és 4000-nél meg folyamatos forgalom. Ezt kell kirugdalni a városból a vasút átal. Te meg behoznád pont ugyanazon bevezető utakon, ahol ma sincs kapacitás...?

Pislogok, erpsen...

És akkor még a városban lakóknak mindig ott a lehetőség, hogy érvényes forgalmival ingyen utazzanak.
Ezt tök jó és akkor a nem autótulaj meg veszi a bérletet teljes áron?
Azt dotáljuk, aki kocsit használ, akinek meg nincs, nem foglal közteret sehol az meg mit kap? Semmit?
Agyrém...

Próbálták, csak bukás lett a vége, nyoma még most is ott van a Deák téren. Olyan egyszerű rendszer van Angliában is, nem kell feltalálni a spanyolviaszt csak átvenni egy működőrendszert.
Ez is 100% félremagyarázása a valóságnak. A program soha nem indult be. A kapukat tesztelésre tették ki és a forgalom át tudott menni rajta.
Semmiféle bukás nincs. A programot el sem kezdték a tesztfázis után. Szezon és fazon.

Erre a legjobb példa Németország. Még a fülükön és zöld energia van. A mellékelt ábra mutatja mennyire megérte.
Tudom, számtalanszor mutattam már meg ezzel és mással is.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
https://www.travelo.hu/budapest/202...pest-uj-caf-villamosok-allnak-forgalomba.html
"Négy új, hosszú CAF villamos áll forgalomba október 12-én, hétfőn Budapesten abból a huszonhatból, amelyet a BKK 2017-ben rendelt meg a spanyol gyártótól."
Az klassz.
A baj az hogy már múltkor is csak a politika nyomta át a villamosokat a vizsgálatokon, nem a szerződésnek megfelelőek voltak már akkor sem. (más fék, más vastagságú és anyagú festés) Most pont ugyanolyan villamosokat hoztak mint múltkor a spanyolok, és nem hajlandóak módosítani rajzuk. (eddig is jó volt, most mér nem az?)
Nem is értem, a főváros és a BKV miért nem bassza ki a komplett vizsgálati anyagot a netre, megjegyezve hogy Dávidkám, fasznak vettétek át múltkor?!
(és én úgy tudom hogy vészfékezésnél is 10 alkalomból egyszer nem a működik a fék elég gyorsan, csak ezt eddig nem tudták mérni, de mivel gyanús volt hogy a spanyolok csalnak a BKV fejlesztett a tesztpályán, és egyből kiderült hogy né már, ezek csalnak)
Tényleg nem értem a fővárost, miért nem rakja ki a dokumentációt, ott van benne a mérési eredmény.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Gratulálok, ezzel csak 2-3 dolgot érnek el.


Ez is 100% félremagyarázása a valóságnak. A program soha nem indult be. A kapukat tesztelésre tették ki és a forgalom át tudott menni rajta.
Semmiféle bukás nincs. A programot el sem kezdték a tesztfázis után. Szezon és fazon.

.
Volt már ilyen:
K%C3%A1lvin%20t%C3%A9ri%20alulj%C3%A1r%C3%B3%2C%20a%20metr%C3%B3%C3%A1llom%C3%A1s%20bej%C3%A1rata.%201977.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Az klassz.
A baj az hogy már múltkor is csak a politika nyomta át a villamosokat a vizsgálatokon, nem a szerződésnek megfelelőek voltak már akkor sem. (más fék, más vastagságú és anyagú festés) Most pont ugyanolyan villamosokat hoztak mint múltkor a spanyolok, és nem hajlandóak módosítani rajzuk. (eddig is jó volt, most mér nem az?)
Nem is értem, a főváros és a BKV miért nem bassza ki a komplett vizsgálati anyagot a netre, megjegyezve hogy Dávidkám, fasznak vettétek át múltkor?!
(és én úgy tudom hogy vészfékezésnél is 10 alkalomból egyszer nem a működik a fék elég gyorsan, csak ezt eddig nem tudták mérni, de mivel gyanús volt hogy a spanyolok csalnak a BKV fejlesztett a tesztpályán, és egyből kiderült hogy né már, ezek csalnak)
Tényleg nem értem a fővárost, miért nem rakja ki a dokumentációt, ott van benne a mérési eredmény.
Én ezt már akkor nem értem...

Ha meg nem felel meg, akkor miért is vannak forgalomban a korábbi járművek...?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 450
20 689
113
Az klassz.
A baj az hogy már múltkor is csak a politika nyomta át a villamosokat a vizsgálatokon, nem a szerződésnek megfelelőek voltak már akkor sem. (más fék, más vastagságú és anyagú festés) Most pont ugyanolyan villamosokat hoztak mint múltkor a spanyolok, és nem hajlandóak módosítani rajzuk. (eddig is jó volt, most mér nem az?)
Nem is értem, a főváros és a BKV miért nem bassza ki a komplett vizsgálati anyagot a netre, megjegyezve hogy Dávidkám, fasznak vettétek át múltkor?!
(és én úgy tudom hogy vészfékezésnél is 10 alkalomból egyszer nem a működik a fék elég gyorsan, csak ezt eddig nem tudták mérni, de mivel gyanús volt hogy a spanyolok csalnak a BKV fejlesztett a tesztpályán, és egyből kiderült hogy né már, ezek csalnak)
Tényleg nem értem a fővárost, miért nem rakja ki a dokumentációt, ott van benne a mérési eredmény.
Az Igazgatóúr egy szent!

Ezzel se lett szimpatikusabb Dávid.
 

Elkhound

Well-Known Member
2016. május 17.
338
1 707
93
Nyilvánvalóan nem ezekről beszéltem...
A teherszállításról.

A nehézolaj üzemanyagként való használatát a tengeri teherszállításban egyedül annak gyakorlatilag korlátlan/olcsó elérhetősége indokolja.
A hajók mérete, egyedi jellege miatt a jelenleg rendelkezésre álló technológiákkal is lehetőség lenne CNG/hidrogén üzemű egységek építésére.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az Igazgatóúr egy szent!

Ezzel se lett szimpatikusabb Dávid.

Egy bullshitgép az az ember...

A dolog vége az, hogy az egyik hozzá nem értő kretén rendelt egy csomó műszakilag necces villamost (bár ezerszer jobb utasergonónia szempontból a CAF mint a nyomorult Combino), a másik kretén meg most gyorsan átveszi őket jótállás érvényesítése nélkül, csak azért mert akkor kiposztolhatja a fészbukra, mint a saját érdemét. Az utasok meg majd fizetnek és szopnak helyettük..
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Egy bullshitgép az az ember...

A dolog vége az, hogy az egyik hozzá nem értő kretén rendelt egy csomó műszakilag necces villamost (bár ezerszer jobb utasergonónia szempontból a CAF mint a nyomorult Combino),
Furcsa módon találkoztam olyannal, aki szerint a CAF a fos. Nem tudtam kiszedni belőle, hogy ezt mi alapján gondolta. Borzalmas a Combino, a CAF-ban ahhoz képest mintha egy opeaházban lennék, annyira tágas úgy, hogy több ülőhely és szélesebb közlekedő folyosók vannak. Sőt, nem az az időta fellépős ülőhely van, ahol garantáltan belédütközik mindenki táskával vagy télen, vastag kabátos időben.

Nem tudom szebben mondani, a Combino egy hulladék a CAF-hoz képest az utas számára.

a másik kretén meg most gyorsan átveszi őket jótállás érvényesítése nélkül, csak azért mert akkor kiposztolhatja a fészbukra, mint a saját érdemét. Az utasok meg majd fizetnek és szopnak helyettük..
Továbbra sem értem. Van mutatva egy szkennelt részlet arról, hogy nem sikerült hibát kimutatni.
Ha a meglevők is azonosak, mint a "rosszak", akkor miért is nem vonták be az engedélyét...?

Mint jogász akkor ezt te hogyan látod? Mert akkor ez alapján és hogy semmiféle fékhiba nem történt eddig a villamosokkal - nem csaptak el senkit és semmit - akkor nem igazán világos számomra, hogy akkor most mi is a gond..?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A Combino egy borzalom, ahhoz képest a régi Tátra is egy bálterem. Nem tudom mi a francért azt kellett venni. Ja, sejtem. €€€

Rengeteg lehet csalni mérési eredményekkel, pláne ha jelzik felülről, hogy az az elvárás, hogy jónak kell lennie mert már szalagot akarnak átvágni. Az élet ilyen. Ha jól értem a hiba vészfékrendszerben van, mármint hogy nem működik egy jelentős százalékban vészhelyzetben. Na, akkor azt amikor azt mértük hogy beszart a rendszer majd nem jegyzőkönyvezzük, és máris jó,. Műszaki szabványokban is van egy csomó loophole, hogy lehet hogy papíron megfelel a valóságban meg egy szar.

A beszerzési szerződést nem láttam, arról nem mondanék véleményt, jellemzően ezek tele vannak komplex közbérezéssel és műszaki leírosokkal, hogy mit kell teljesíteni, ergo ha már azt rosszul fogalmazták meg, már ott bukó lehet az egész. Mindenesetre úgy tűnik, hogy lenne valami keresnivalója a fővárosnak, csak éppen nem érvényesíti, ami meg nem éppen a gondos ügyvitel (ha így van, az már konkrétan bűncselekménygyanús lenne - hanyag kezelés). Lehet hogy egy ideig nem lesz belőle gond, de a megrendelő elesik egy esetleges árleszállítási igénytől (közpénzzel verik a csalánt ugye), vagy később lesz majd a hiba miatt egy durva baleset aminél majd egymásta mutogat a BKV meg CAF hogy ki fizessen kártérítést. Majd ott jön elő, hogy de hát átvetted őket b+, a saját embereid mondták hogy hibátlanok a vilik..
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 450
20 689
113
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2020/10/14/fizetos_parkolas_es_a_kaosz_ami_vele_jar/

Na ilyen az, amikor az autózás valós költségét nem fizetik meg, beengedik a kocsikat és ez a vége...
Ezért nem segítene semmit a bent levő P+R parkoló, mert az sem lenne ingyen. Vagy nem használnák, ha meg igen, akkor dugó lenne maga a parkolóház környékén...
Ha nem egy nagy megaparkolóházat építesz, plusz esetleg forgalomfigyelős lámpákkal is szabályozod a kijáratok környékén a forgalmat, akkor annyira nem feltétlen lenne vészes. Cserébe az utcán parkolást fel lehetne számolni ott, ahol túl szűk a hely rá.
 
M

molnibalage

Guest
Ha nem egy nagy megaparkolóházat építesz, plusz esetleg forgalomfigyelős lámpákkal is szabályozod a kijáratok környékén a forgalmat, akkor annyira nem feltétlen lenne vészes. Cserébe az utcán parkolást fel lehetne számolni ott, ahol túl szűk a hely rá.
Az utcai parkolás beruházási költsége közel 0, és ebből állapítottak meg valami árat, ami vagy rablás, vagy sem.
Akkor, ha milliárdokért valaki felhúzná a házat, akkor ki használná? Mert annak profitot is kéne termelni. A képek alapján senki.
Vagy tényleg nem telik rá, vagy megy a fillérbaszás.