Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Az utcai parkolás beruházási költsége közel 0, és ebből állapítottak meg valami árat, ami vagy rablás, vagy sem.
Akkor, ha milliárdokért valaki felhúzná a házat, akkor ki használná? Mert annak profitot is kéne termelni. A képek alapján senki.
Vagy tényleg nem telik rá, vagy megy a fillérbaszás.
Az utcai parkoláshoz, ha nem csak kijelölik tartozik egy baromi nagy felület leaszfaltozva, amit karban kell tartani, vízteleníteni kell. Ha nem parkolnának ott, akkor lehetne zöld is.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Furcsa módon találkoztam olyannal, aki szerint a CAF a fos. Nem tudtam kiszedni belőle, hogy ezt mi alapján gondolta. Borzalmas a Combino, a CAF-ban ahhoz képest mintha egy opeaházban lennék, annyira tágas úgy, hogy több ülőhely és szélesebb közlekedő folyosók vannak. Sőt, nem az az időta fellépős ülőhely van, ahol garantáltan belédütközik mindenki táskával vagy télen, vastag kabátos időben.

Nem tudom szebben mondani, a Combino egy hulladék a CAF-hoz képest az utas számára.


Továbbra sem értem. Van mutatva egy szkennelt részlet arról, hogy nem sikerült hibát kimutatni.
Ha a meglevők is azonosak, mint a "rosszak", akkor miért is nem vonták be az engedélyét...?

Mint jogász akkor ezt te hogyan látod? Mert akkor ez alapján és hogy semmiféle fékhiba nem történt eddig a villamosokkal - nem csaptak el senkit és semmit - akkor nem igazán világos számomra, hogy akkor most mi is a gond..?
Lehet, viszont a Combino az üzemeltetők szerint olyan rendelkezésre állásokat produkál még mindig hogy a vidéki villamos üzemeltetőknek csorog a nyála.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 703
93
Furcsa módon találkoztam olyannal, aki szerint a CAF a fos. Nem tudtam kiszedni belőle, hogy ezt mi alapján gondolta.
Fosnak azért nem nevezném, de tény, hogy kevés ajtó van rajta, és azok is messze vannak egymástól. Ennek, és a keskeny folyosónak köszönhetően néha akkor is kihívás elverekedni magamat az ajtókig, hogyha egyébként nincs reggeli tömeg, elég ha csak néhány ember áll a szűk részeknél.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Lehet, viszont a Combino az üzemeltetők szerint olyan rendelkezésre állásokat produkál még mindig hogy a vidéki villamos üzemeltetőknek csorog a nyála.
Mondjuk vidéken van a Pesa CAF és Skoda ami modernnek számít. Ebből valóban komolyan vehető villamos hálózaton csak a Pesa jár. Amúgy az is picit alul fékezett, de amúgy jó. Ahogy a skoda is. A CAF az CAF.
Furcsa módon találkoztam olyannal, aki szerint a CAF a fos. Nem tudtam kiszedni belőle, hogy ezt mi alapján gondolta. Borzalmas a Combino, a CAF-ban ahhoz képest mintha egy opeaházban lennék, annyira tágas úgy, hogy több ülőhely és szélesebb közlekedő folyosók vannak
A Combino csak látszólag rosszabb, az alacsonypadlónál városi közlekedésben az a jó, ha az ajtóöblök nagyok, mert egy GANZ csiklósból se verekszed ki magad ha a két ajtó közt állsz a folyosón, így aki rövidebb távon megy, az marad ott. Ezt az SZKT ARC trolik bemutatkozó előadásán mondták, nincs sajnos jegyzetem, de a saját tapasztalatom is ez. Igazából jó belső elrendezése a PESAknak van a magyarországi alacsonypadlós vilik közül.
dsc_2488.jpg

A skoda se rossz amúgy ami Miskolcon van, az olyan Combino szint.
maxresdefault.jpg


Ami a cafot illeti, kevés az ajtó ezért !!!lasabb!!! az utascsere mint egy nem alacsonypadlós villamoson, és mellé gyenge az üzemi féke, így nem nagyon van olyan szakasz, ahol normálisan felgyorsulhatna. Ez önmagában a késés, és menetrendösszeomlás biztos receptje. Főleg így esőben. Ilyenkor még reggel 5 körül is képesek borítani vele a menetrendet.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Az utcai parkoláshoz, ha nem csak kijelölik tartozik egy baromi nagy felület leaszfaltozva, amit karban kell tartani, vízteleníteni kell. Ha nem parkolnának ott, akkor lehetne zöld is.
Én is így gondolom. Szélesebb, használható járdák. Takarítható utcák (akár géppel is), ami a port csökkenti (autók alatt nem tudják kisöpörni, aztán a szél viszi tovább). Lehet zöldet kirakni, akár ládákban, akár ültetni, a lehetőségeknek megfelelően. Ráadásul ha az utcán nem lehet parkolni (fizetősen), a parkolóházban meg igen, akkor ott fognak parkolni. Aki nem, annak meg elviszik az autóját, és fizeti a büntit.

Kell több parkolóház, és egy egységes fizetési és foglalási rendszer! (Pl. tudj parkolóhelyet foglalni, amit 15 percig fenntartanak neked, lehet google mapsbe, waze-be integrálni, esetleg kis kormányzati noszogatással, pénzbe kerülhet, de PR értéke van, hogy micsoda okosváros Budapest!)

Sok mindent lehetne csinálni a helyzettel, de a pénzt szedünk az amúgy is meglévő infárért amit hagyunk szétrohadni épp megfelel a mindenkori vezetésnek.

A kevés megaparkolóház nyilván nem működne, de több nagy parkolóházra lenne szükség, főbb közlekedési útvonalak körül, illetve a belvárosban is kéne néhány, azoknak akiknek ott van dolguk.

A kapacitásokat lehetne particionálni tartós bérlet (külön csak éjszakai, és csak nappali használatra, illetve 0-24 fenntartott: lakóknak, dolgozóknak, szintén lakóknak), illetve max néhány órás helyekre (látogatóknak).
 
M

molnibalage

Guest
Kell több parkolóház, és egy egységes fizetési és foglalási rendszer! (Pl. tudj parkolóhelyet foglalni, amit 15 percig fenntartanak neked, lehet google mapsbe, waze-be integrálni, esetleg kis kormányzati noszogatással, pénzbe kerülhet, de PR értéke van, hogy micsoda okosváros Budapest!)
Úgy látom nem látszik a probléma. Az a fejejben van. A belvárosban is körözgetnek a kocsik, keresik az ingyen parkoló helyeket is, ha még van. Vagy bámilyet. A Blahán levő parkolóház a METRÓ MELLETT kong az ürességtől. Ameddig lesz ingyenes parkolási lehetőség, addig az ingyenes zónákban ez lesz. Mert mindig is ez volt...


Ahogy már sokszor mondtam.
Nem fizetik meg az autózás valódi költségét.
Azt most az ott lakók fizetik meg a bekocsikázók helyett.


Ezért nem szabad parkolóhelyekkel elárasztani a belvárost és ezért késett el kb. 40-50 évvel az, amit most kezdenek végre megcsinálni.

Addig marad a szívás.

A kevés megaparkolóház nyilván nem működne, de több nagy parkolóházra lenne szükség, főbb közlekedési útvonalak körül, illetve a belvárosban is kéne néhány, azoknak akiknek ott van dolguk.
Én azt látom igazi magyar (?) szokás szerint, hogy itt senki nem akar fizetni semmiért...
 
M

molnibalage

Guest
Bp. retro. + Miskolc retro

Ez elején, 1987-ben járt még vili a Keleti előtt és a Thököly úton is?
7:28-nál az hol készülhetett? Bécsi út? Az Eurocenter helye ennyire kopár volt akkor?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Nekem speciel egyik nagy problémám BP-el, és ezért se járok szívesen oda, hogy nehéz parkolót találni, vagy úgy kell keringeni helyismeret nélkül, ami egy csomó időt elvisz meg ideg; (meg hering effektus). Ha kocsival mentünk mindig parkolóházba (IKEA) kocsi le, aztán tömegközlekedés.

A kevés megaparkolóház nyilván nem működne, de több nagy parkolóházra lenne szükség, főbb közlekedési útvonalak körül, illetve a belvárosban is kéne néhány, azoknak akiknek ott van dolguk.
Attól függ, hogy hol van, gondolom meg lehet találni azokat a csomópontokat, ahol lenne rá hely, kiépíthető, vagy már meglévő tömegközlekedés és nagyjából az autópályák "végén" van.

Más.Egyik kedvenc meghajtásom. Gőzautózás. Régen és ma:
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Blahán levő parkolóház a METRÓ MELLETT kong az ürességtől
Én használtam már. ¯\_(ツ)_/¯ Nem volt azért tökéletes élmény:

- simple app-pal (vagy más hasonlóval) nem tudok fizetni, kártyával sem tudtam, csak aprópénzzel.
- este mozi után nem találtam csak véletlen meg a bejáratot.
- Nem tudtam, hogy a bejárat ajtaja csak a parkolójeggyel nyílik (szerencsére nem hagytam a kocsiban)
- olcsó nem volt, de hely volt legalább
- kijáratnál egy meredek rámpa tetején nem lehet megállni rendesen vízszintesen, nem látni be a járdát, megyek fel, és fejhallgatós gyalog kevés híján elém lépett. (ő se látott engem, én se őt, lassan mentem, de nem olyan lassan, mintha vízszintesen csurognék)
- az utcán szabálytalanul parkolóktól alig lehetett befordulni a forgalomba a kijáratból

Ezek egyike sem megoldhatatlan dolog amúgy. Én támogatom, hogy akár fizessen az ottlakó is, vagy vehessen olcsóbban bérletet a parkolóházba. Én amikor oda kell mennem évente 1-2x ki tudok fizetni 500ft/órát.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Bp. retro. + Miskolc retro

Ez elején, 1987-ben járt még vili a Keleti előtt és a Thököly úton is?
7:28-nál az hol készülhetett? Bécsi út? Az Eurocenter helye ennyire kopár volt akkor?
http://hampage.hu/trams/thokoly/
http://hampage.hu/trams/thokoly/index2.html
1997ben szűnt meg a villamos a Thökölyn. Pát éve volt egy nagy nekibuzdulás, a BKK terveztette a villamos újraépítését az Astoriától egészen ki Újpalotára. De egy csomó pénz elköltése után, a tervezés felénél leállították, pár száz milliót elköltve rá.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
T

Törölt tag 4082

Guest
Amúgy aki nem érti mi a baj a bkkval, azoknak javaslom feltenni a kérdést magukban, h ha am is 1 órával több az út menetrend szerint mint autóval, és így ősszel ez laza +1 óra reggel, és délután is, majd még az ellenőr is bunkó barom, akkor miért is ne autózzon aki megteheti? Mint holnaptól én.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
A belvárosban is körözgetnek a kocsik, keresik az ingyen parkoló helyeket is, ha még van.

Ha tudsz belvárosi ingyenes parkolóhelyről, ne tartsd magadban, de a Hungárián belül gyakorlatilag nincs ingyenes parkolóhely.

Nem fizetik meg az autózás valódi költségét. Azt most az ott lakók fizetik meg a bekocsikázók helyett.

Ezzel az a gond, hogy bennlakók túlnyomó többségének magának is van kocsija, túlnyomórészt ők foglalják a helyeket. Ezért van hogy napközben többnyire találni parkolóhelyet, de délután 4 után vagy reggel 8 előtt szinte lehetetlen. A nagykörúton belül ez méginkább igaz, oda erőteljesen kellenek a parkolóházak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Nálam minimális különbség (pár deci) van a 110 illetve 130-as tempó között, sőt volt olyan anomáliám is, hogy 130-nál jobban evett mint 110-nél :D Bezzeg a szmöttyögő forgalom ki tudja lőni az egekbe a fogyasztást, pedig nem az őrülten gáz-fék kombót nyomogató vagyok, hagyom kifutni illetve a motorfékkel operálok.

Visszatérve erre, én is hasonlót tapasztaltam, de ma kíserleteztem is vele kicsit. Vidéki úton lefelé normálisan mentem, megengedett sebesség környékén vagy inkább kevesebbel, egyenletes tempóban, kifejezetten unalmasan, kényelmes 110-120 tempóban.

Visszafelé egy kicsit untam már a banánt és tempósabban haladtam, de ugyanazon az úton, volt némi ártalmatlan játék egy Teslával, volt hogy beállt a pálya stb., szóval elképzelhető, hogy visszafelé helyenként többel is mehettem, mint 120. ;)

Lényeg, hogy keményen tolva is 1 decivel lettnagyobb a fogyasztás, ami kb hibahatáron belüli. Es ebben benne volt egy szokasos pesti dugó is meg a feltorlódott kamionok is a pályán. Magyarán ez a pályán sebességkorlátozósdi is tökéletesen értelmetlen, csak öncélú szopatásnak jó.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Visszatérve erre, én is hasonlót tapasztaltam, de ma kíserleteztem is vele kicsit. Vidéki úton lefelé normálisan mentem, megengedett sebesség környékén vagy inkább kevesebbel, egyenletes tempóban, kifejezetten unalmasan, kényelmes 110-120 tempóban.

Visszafelé egy kicsit untam már a banánt és tempósabban haladtam, de ugyanazon az úton, volt némi ártalmatlan játék egy Teslával, volt hogy beállt a pálya stb., szóval elképzelhető, hogy visszafelé helyenként többel is mehettem, mint 120. ;)

Lényeg, hogy keményen tolva is 1 decivel lettnagyobb a fogyasztás, ami kb hibahatáron belüli. Es ebben benne volt egy szokasos pesti dugó is meg a feltorlódott kamionok is a pályán. Magyarán ez a pályán sebességkorlátozósdi is tökéletesen értelmetlen, csak öncélú szopatásnak jó.
Azért kíváncsi lennék hogy milyen autóval, gondolom nem egy ma átlagos 90-110le benzin motoros járgány. Nekem a Citroen Xsara Picassoval (1.6benzin) a 110km/h 7liter volt, a 130 meg 8,5-9, a most használt Fiat Tipo 1.4 esetén is hasonlóak az arányok.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Turbóbenzin. Konkrét számok - 6.2 vs 6,3 liter / 100 km.

A szívómotoroknál igaz volt, hogy a sebesség (=fordulatszám) nagyjából meghatározta a fogyasztást, de a turbósokra ez már úgy tűnik nem igaz. És hát ma már a Suzukiban is csak(?) turbós van az EURO normák miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Ha tudsz belvárosi ingyenes parkolóhelyről, ne tartsd magadban, de a Hungárián belül gyakorlatilag nincs ingyenes parkolóhely.
Ez így helyes. A hely érték.

Ezzel az a gond, hogy bennlakók túlnyomó többségének magának is van kocsija, túlnyomórészt ők foglalják a helyeket. Ezért van hogy napközben többnyire találni parkolóhelyet, de délután 4 után vagy reggel 8 előtt szinte lehetetlen. A nagykörúton belül ez méginkább igaz, oda erőteljesen kellenek a parkolóházak.
Gond?
Ha az agglomerációban lesz vagy lenne olyan helyzet, hogy vasút/HÉV környékén parkolóháznak használnák az egész területet, akkor gondolom menne a rant.
A fővárosban meg ezt simán el kell tűrni. Mert csak.

Ha az a policy, hogy osztogatják a helyi lakosoknak a helyeket és ez a vége, akkor nincs mese. Minden helyet fizetőssé kell tenni. Nem kell drágának lennie, de ezek szerint máshogy nem megy.

A Metró végállomásoknál bentebb parkolóházból nagyon, nagyon limitált mennyiség szabad csak és CSAK akkor, ha felszíni helyet számolnak fel.

Más.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Ez így helyes. A hely érték.


Gond?
Ha az agglomerációban lesz vagy lenne olyan helyzet, hogy vasút/HÉV környékén parkolóháznak használnák az egész területet, akkor gondolom menne a rant.
A fővárosban meg ezt simán el kell tűrni. Mert csak.

Ha az a policy, hogy osztogatják a helyi lakosoknak a helyeket és ez a vége, akkor nincs mese. Minden helyet fizetőssé kell tenni. Nem kell drágának lennie, de ezek szerint máshogy nem megy.

A Metró végállomásoknál bentebb parkolóházból nagyon, nagyon limitált mennyiség szabad csak és CSAK akkor, ha felszíni helyet számolnak fel.

Más.
Oh, ezt a vágányhálózatot én terveztem 10 vagy 11 éve. Szerettem csinálni.