Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
EklXCOOX0AAiZGV


Vertical parking in Chicago, 1936.

De most tuti megoldhatatlan lenne pár okosparkolóház Budapesten...
Az emberek nem hajlandóak fizetni a parkolásért, ameddig nem kell...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Bizony ám, már csak az a kérdés vizsgálták e valaha ilyen szempontból az összetételét? Még a végén kiderül, hogy mi is lítium nagyhatalom vagyunk csak eddig nem tudtunk róla.;)

Lehet nem véletlen hogy a Samsung akksigyár végül ide települt..
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Az emberek nem hajlandóak fizetni a parkolásért, ameddig nem kell...
Én ezzel úgy vagyok, hogy szolgáltatásért fizetek és az ár-szolgáltatás arányában. Az nem szolgáltatás, hogy 20-30-40 éve lepöttyintettek egy aszfaltdarabot és kinevezték parkolónak és közben ma is kifizet az ember mondjuk 300 forintot, közben meg ezen túl semmi szolgáltatást nem kap. Nincs bekamerázva, pocsolya van vagy latyak, hó.
Ilyen pl. Szegeden a patológiánál, évekig simán meg lehetett állni, ingyenes volt, inkább simán elsétáltam azt a pár száz métert. Aztán pár éve leraktak egy automatát, meg két táblát. Ennyi volt a plusz szolgáltatás a pénzért. Ezt nem tartom korrektnek. Szívesen fizetek, szívesen állok normális parkolóházba, parkolóudvarba, szívesen gyalogolok pár száz métert. De valami plusz legyen, kamera, "tető", tisztaság, hely (ne kelljen keringeni) ilyenek.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
https://www.origo.hu/gazdasag/20201014-litium-europa-cornwall.html
"Megtalálták a helyet, amely elláthatja Európa elektromos autóit is egy létfontosságú alapanyaggal."

Nekem ez bűzlik, 4 éves cég, hirtelen crowdfunding-gal hatalmas pénzekhez jut, lenyúl a lítium termelésre szánt állami támogatásból is párszázezer fontot, közben megy a Musk féle süket duma.
Ne legyen igazam.

Tudsz valami részletesebbet is erről? Milyen minőségű a víz a technológiaia sor végén?

Annyit tudok, hogy Komárom vízigénye 10.000 köbméter naponta, de az új akkugyárnak 15.000 köbméter kell, amit Tatáról és Tatabányáról hoznak frissen telepített vízvezetéken, valamint tervben van egy olyan kút újranyitása amit anno a kommunista vezetés azért zárt le, mert környezeti katasztrófával fenyegetett a további vízkivételezés.
 
M

molnibalage

Guest
Én ezzel úgy vagyok, hogy szolgáltatásért fizetek és az ár-szolgáltatás arányában. Az nem szolgáltatás, hogy 20-30-40 éve lepöttyintettek egy aszfaltdarabot és kinevezték parkolónak és közben ma is kifizet az ember mondjuk 300 forintot, közben meg ezen túl semmi szolgáltatást nem kap. Nincs bekamerázva, pocsolya van vagy latyak, hó.
Ilyen pl. Szegeden a patológiánál, évekig simán meg lehetett állni, ingyenes volt, inkább simán elsétáltam azt a pár száz métert. Aztán pár éve leraktak egy automatát, meg két táblát. Ennyi volt a plusz szolgáltatás a pénzért. Ezt nem tartom korrektnek. Szívesen fizetek, szívesen állok normális parkolóházba, parkolóudvarba, szívesen gyalogolok pár száz métert. De valami plusz legyen, kamera, "tető", tisztaság, hely (ne kelljen keringeni) ilyenek.
Ez a tyúk tojás probléma. Pénzhiány miatt, ha állambácsi nem ad semelyik önkorinak nem telik mrd-os parkolóházakra...
A probléma az, hogy ma a parkolási díjra sápolásként és nem infrastrukturális beruházások alapjaként tekintenek. Lényegében az intézményesített lopás megfelelője több helyen...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 859
32 428
113
Ez a tyúk tojás probléma. Pénzhiány miatt, ha állambácsi nem ad semelyik önkorinak nem telik mrd-os parkolóházakra...
A probléma az, hogy ma a parkolási díjra sápolásként és nem infrastrukturális beruházások alapjaként tekintenek. Lényegében az intézményesített lopás megfelelője több helyen...
Nem csak BP.-n van parkolási díj.
Ha az önkormányzat nem tud alapként kezelni egy pénzösszeget, akkor miért kellene az államnak adnia? Nem a kommunizmusban élünk, hogy mindent az állambácsi oldjon meg.
Mennyi pénzt szednek be 1-1 önkormányzat területén? (direkt nem azt kérdezem, hogy mennyi folyik be az önkormányzathoz)?
Ha nincs pénz, nincs elég pénz, akkor nem lehet befektetőt találni rá? Pl.: Kolozsváron a Romániai Református Egyház nyugdíjintézete épít(ett ?) 321 férőhelyes parkolóházat, akkor 1,3 milliárt Ft+ÁFA értékben, 16 éves megtérüléssel számolva. (cikk) Persze, így az önkormányzatnak, vagyis pontosabban az üzemeltető cégnek bevétel kiesése lenne... de a kecske és káposzta esete, hogy ha már hasonlattal kezdted. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Ez a tyúk tojás probléma. Pénzhiány miatt, ha állambácsi nem ad semelyik önkorinak nem telik mrd-os parkolóházakra...
A probléma az, hogy ma a parkolási díjra sápolásként és nem infrastrukturális beruházások alapjaként tekintenek. Lényegében az intézményesített lopás megfelelője több helyen...
A Bálnára tudtak PPP hitelt szerezni... És Budapesten amúgy sok helyen intézményesített lopás is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and phaidros

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 562
113
Hibrid autó reklámokban a tévében azt figyeltem meg, hogy benyomja az EV módot, és még a zene il elhallgat, oylan csend lesz... Az jutott eszembe, hogy azért, mert a hifit is ki kell kapcsolni a hatótáv fokozására? :rolleyes:
 
T

torsen

Guest
Hibrid autó reklámokban a tévében azt figyeltem meg, hogy benyomja az EV módot, és még a zene il elhallgat, oylan csend lesz... Az jutott eszembe, hogy azért, mert a hifit is ki kell kapcsolni a hatótáv fokozására? :rolleyes:

Háááát... a Chevy Volthoz anno AB osztályú erősítővel szerelt hifit fejlesztettek, mert annak jobb a hatásfoka, mint a kisebb torzítású A osztályúnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Mennyi idő feltankolni az aksikat egy ilyen teknőn?
Azt hagyján, de a telj. igénye is vicces lesz.
Egy szutyok CATOS töltő egy tartálylocsit tud 2000 l/perc értékkel tölteni.
Mivel a benzin tartalma kb. 9 kWh/l. Ez még 25% hatásfokkal is 2,25 kWh/l a végponton. Tehát egy perc alatt tud 4500 kWh-t tölteni.
Ez 4,5 MWh.
1 perc alatt.

Az, hogy egy ekkora hajóba mennyi naftát töltenek mindenki fantáziájára bízom.