Ennyit egy dízeles is kibír, ha sokat használják, üzemmelegen, hosszú utakra, pl. taxizásra. Igaz abba bele kell tölteni 25000 -enként 5 liter olajat.
Kamionok lazán kibírnak ennyit. De volt személyautókról is hasonló beszámoló, amiket futár használt, naphosszat járatva, és olajcserén kívül nem volt másra gondja.
azért akad néhány részlet az elektromos autókban, amitől fogom a fejem. Naponta jön velem szemben olyan hajtástechnikai berendezés, ami alig nagyobb, mint egy nagyobb bögre, de 1100Nm-t kellene átvinnie...
Lehet, hogy kimaradtam valami anyagtudományos csodából, de nem nagyon rémlik, hogy a 2500MPa folyáshatárú anyagok hirtelen ellepték a piacot. Ilyen brutális nyomatékot kis méretben - és még cserébe kis tömeggel - nem lehet tartósan átvinni és azért valljuk be, nem hiszem, ha valaki megveszi a Tesla-t az párszor nem fogja megküldeni neki a gyorsulási élmény miatt.
Forgó mozgás során van tehetetlenségi nyomaték és szöggyorsulás - na ez hozza létre a brutális látszólagos nyomatékokat. Terveztem traktorokra véglehajtást - ezt egy agy, amit felraksz a hátsó tengelyre és van benne egy bitang erős hajtómű, majd erre felcsavarozod a hátsó kereket. Emiatt a kerék fordulatszáma lecsökken, de extrém módon megnöveli a leadható nyomatékot, ami által a vonóerő növekszik meg. A gond az, hogy a traktor ideális munkapontja lenne a motor maximális nyomaték, viszont az optimális pontot szántásnál, boronálásnál nehéz lenne tartani - vagy lassulna a traktor vagy gyorsulna, ez meg a hajtásrendszerben hozna létre folyamatos lengéseket. Ezért optimális megoldás a hajtott kerék kerületi sebességének csökkentése a véglehajtással.
Egy combos 7R-es sorozatú John Deere indított 1200Nm-es nyomatékkal és a véglehajtás van vagy 200kg.
Ehhez képes a Lucid-nál mutogatnak 4000Nm-et átadó hajtáselemeket, ami motorral, inverterrel és bolygóművel együtt 75kg...
Több ízben írtam szakmai oldalakon az illetékeseknek, hogy egy FEA eredményt tegyenek fel, vagy ha ezt nem, akkor árulják már el, hogy mennyi a fogtőfeszültség. 4 hónapja semmi.