Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest

Nem értem a koncepciót.
3,2 kW. Teljesen agyament teljesítmény.
Az ilyen teljesítményhez nem ilyen kerékméret és alapvető kialakítás dukál. Ez már gyakorlatilag motorkerékpár teljesítmény. Ezt ilyen kialakítással egyensúlyozni nettó agyhalál. Egészen elképesztőnek találom, hogy ezt bárki biztonságosnak gondolja a magyar utak állapota mellett.

És pont most töltötték fel.

Nem való ez átlagember, de úgy senki kezébe sem igazából. A rollert nem erre találták ki. Ne akarjunk már csavarhúzóval kalapálni...

Összességében nem értem azt a trendet, hogy mindenhol teljesen agyament teljesítményeket építenek be, amire semmi szükség. 300-600 kW-os személyautók, agyament sok száz wattos meg kW-os rollrelek és ebringák. Minek? Hova? A sok gyök2-őnek, aki 20 méterre se lát előre és elüt majd valakit? Tudom, mert évi 6000 km-et tekerve látom, hogy többség, az alkalmi közlekedő sajnos mit művel. 60 km/h-val ezzel menni nettó öngyilkosság és felesleges. A legtöbb ember bringán sem érezné magát biztonságban már 40-es tempónál sem. Az Istenhegyi úton lefelé anno a mezei monti 45-nál már erősen majrés volt nekem. A 28 colos trek és monti között levő teleszkópos bringa 50-ig jó. 60-ig elvittem. Egyszer, lefelé Kamaraerdőnél. Soha többet. 28 colos kerékkel

Ráadásul minek a 60 km hatótáv...? Atom kényelmetlen. Minden, ami 15-20 percnél hosszabb út = kerékpár. Mert ülsz rajta.
400k pénzért már alulról súrolódik az elektromos rásegítéses bringa, ami tudja a 60-70-es tempót is (nettó felesleges az is), de arra mehet rá bevásárlókosár is.

Nem értem ezt a túltolást.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 101
3 065
113
Komolyan találtak egy Teslát...1.2 m kilóméterrel ..:D:D......kérnék 1500 db Teslát :p:p....az már nem megyen......Egyszerűen nem értem miért kell folyamatosan kamuzni ezekkel a kocsikkal( villany)...városban használja aki akarja (vagy elővárosba)...de nem nem elég ...15167-re is mondják és mondják,hogy ez mindent kivált......Nem és nem és nem vált ki mindent....Számomra továbbra is egy csúnya és óriási korlátokkal rendelkező ficsőr ez a villanyozás....Szegeden az összes Teslással ismerjük egymást.....de mindegyiknek van egy "hagyomásos" bármikor használhatom autója.....ennyit erről
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Basszus ne tegyünk már úgy, hogy 2010 táján a villanymotorok valami újdonságot képviseltek volna...
Egyébként ezen én is mindig eldobom az agyam. Úgy csinálnak, mintha a villany hajtás valami vadonatúj dolog lenne, és nem 1850 körül forgott volna az első Jedlik, és 60 körül az első Siemens motor... Folyamatosan ez a de a villanymotor még fejlesztési pályája elején van marketing szöveg jön, közben meg előbb indult be a villamos vontatás mint a diesel....
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Nem értem ezt a túltolást.
Mert abból indulsz ki, hogy mi van itthon. Nálunk az a sorsa ezeknek, hogy a gyalogosok között araszoljanak, vagy esetleg a biciklisekkel együtt közlekedjenek, de más országokban (, pl. USA-Kalifornia, vagy Spanyolo.) meg az autósokkal kell együtt haladniuk, ami nehezen lenne megoldható 300 wattból. Plusz ha nem is mindig nyélgázon használják, de az emelkedőn azért kellhet az a 4-5 lóerő.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Egyébként ezen én is mindig eldobom az agyam. Úgy csinálnak, mintha a villany hajtás valami vadonatúj dolog lenne, és nem 1850 körül forgott volna az első Jedlik, és 60 körül az első Siemens motor... Folyamatosan ez a de a villanymotor még fejlesztési pályája elején van marketing szöveg jön, közben meg előbb indult be a villamos vontatás mint a diesel....
Persze a kefe nélküli állandó motorok az 1960-as évekig nem igazán voltak, mivel a vezérlő elektronikát addig nem lehetett megcsinálni (gondolom csövekkel is lehetett volna elméletileg), az tehát csupán 60 éves technológia. :D
 
M

molnibalage

Guest
Mert abból indulsz ki, hogy mi van itthon. Nálunk az a sorsa ezeknek, hogy a gyalogosok között araszoljanak, vagy esetleg a biciklisekkel együtt közlekedjenek, de más országokban (, pl. USA-Kalifornia, vagy Spanyolo.) meg az autósokkal kell együtt haladniuk, ami nehezen lenne megoldható 300 wattból. Plusz ha nem is mindig nyélgázon használják, de az emelkedőn azért kellhet az a 4-5 lóerő.
Max. emelkedőn. Bakker 200 wattból 3 km/h tempó jön ki velem bringán hátizsákkal és kabáttal. 500 wattból 10%-os emelkedőn is szélvészként menne fel egy bringa. Hova kell 3-4 kW...? :confused::eek:

A szomorú igazság az, hogy ha én rollerest látok egyes helyeken, akkor lassítok és emelkedik a pulzus. Mert volt, hogy a fent látható módon Budán a Duna parton a bringaúton elém esett egy delikvens kb. így. Ha nem lassítok korábban, akkor kb. pont a bokáján állok meg és eltöröm jó eséllyel azt. Így volt kb. 1,5 méter táv.

Ezeknek nem szabad autóval együtt menni. Alacsony izék, nem látni őket, instabilak, borulékonyak.
Én 4-5%-os emelkedőn 200 Wattal 10 km/h körüli tempóval megyek. Akkor hova kell 3000 (!) Watt...?
Nézd meg a power calculatorokat. 20 km/h 80 kg ember és 15 kg bringával 10% emelkedőn 550-600W.
Ennél hova kell több...? Ezzel sík terepen 30 felett megy Bringaúton így is ő lesz sanszosan már a leggyorsabb.
Ennél több nem kell egy rollerbe. És már ez is veszélyes egy kezdő kezében.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyébként ezen én is mindig eldobom az agyam. Úgy csinálnak, mintha a villany hajtás valami vadonatúj dolog lenne, és nem 1850 körül forgott volna az első Jedlik, és 60 körül az első Siemens motor... Folyamatosan ez a de a villanymotor még fejlesztési pályája elején van marketing szöveg jön, közben meg előbb indult be a villamos vontatás mint a diesel....

Maga az elektromos autó is felbukkant 20-30 évenként, de mindig használhatatlan és drága volt az aktuális ICE-hez képest.
Aztán mikor a Toyota rámozdult volna 20 éve a Chevron kivásárolta alóla a technológiát, így nagy gyártók nem mertek még egyszer belevágni egy költséges fejlesztésbe.
USA-ban meg találkozott Trump populizmusa Musk nagyotmondásával ezért adófizetői milliárdokból összehozták az amerikai autóipar újraélesztését, a nagy olajcégek se nagyon bánkódnak, mivel ők látják el gázzal és olajjal az épülő erőműveket, mivel a kiöregedő atomerőműveket valamivel pótolni kell...

Villanymotoroknál jelenleg a méretcsökkentés a fő fejlesztési irány, hatékonyságban elérték a fizikai határokat.

Mert abból indulsz ki, hogy mi van itthon. Nálunk az a sorsa ezeknek, hogy a gyalogosok között araszoljanak, vagy esetleg a biciklisekkel együtt közlekedjenek, de más országokban (, pl. USA-Kalifornia, vagy Spanyolo.) meg az autósokkal kell együtt haladniuk, ami nehezen lenne megoldható 300 wattból. Plusz ha nem is mindig nyélgázon használják, de az emelkedőn azért kellhet az a 4-5 lóerő.

Roller sporteszköznek minősül, Európában sehol se közlekedhetne közúton, maximum kényszerből kiszorították őket a gyalogosok közül, hogy ne őket veszélyeztessék, hanem magukat.
 
M

molnibalage

Guest
Villanymotoroknál jelenleg a méretcsökkentés a fő fejlesztési irány, hatékonyságban elérték a fizikai határokat.
Amit nem értek.
Minek? Hova?
Nézzük már rá mekkora egy 100 kW-os motor nagyságrendileg és mekkora tömegű? Kb. a 1,5-2 LE/kg táján vagyunk. Ami azt jelenti, hogy egy nem balfasz módon tervezett 120 LE-es villanyautóban a motor tömege nincs 80 kg sem.

Mi a túrónak akarjuk összenyomni és hűtési gondokat generálni vele...?
Hogy majd akkor a hűtőrendszernek legyen tömege és térfogata...?
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Ezeknek nem szabad autóval együtt menni.
Ja, hát eléggé izgalmas. Be is van öltözve rendesen a versenyzőnk:
Jó lenne helyet találni ezeknek az utakon, mert jó mókának tűnik, illetve csökkentheti az autók számát a városban.
Roller sporteszköznek minősül, Európában sehol se közlekedhetne közúton, maximum kényszerből kiszorították őket a gyalogosok közül, hogy ne őket veszélyeztessék, hanem magukat.
Valahol hallottam, hogy talán valami kormányzati dokumentumban járműnek nem minősülő közlekedési eszköznek nevezték ezeket az izéket.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Jó lenne helyet találni ezeknek az utakon, mert jó mókának tűnik, illetve csökkentheti az autók számát a városban.
XII. kerületben öltönyös faszi ilyennel zebrára kb 30-al behajtott elém, ráadásul pár centinyire ... kis háján elkentem (előtte nyilván körbenéztem, gyalog közel-s-távol nem volt). Én ezeket is betiltanám, természetesen :D
 
M

molnibalage

Guest
Ja, hát eléggé izgalmas. Be is van öltözve rendesen a versenyzőnk:
Jó lenne helyet találni ezeknek az utakon, mert jó mókának tűnik, illetve csökkentheti az autók számát a városban.

Valahol hallottam, hogy talán valami kormányzati dokumentumban járműnek nem minősülő közlekedési eszköznek nevezték ezeket az izéket.
Látványos videót, de...
  • Megnézném, hogy a hehepuhás, széteső térköves bringaúton vagy szart aszfalton hogyan menne, vagy esőben és télen. Egy keréken...
    Itt van olyan szakasz, hogy 4-8 centis huppanók vannak sorozatban 100+ méter hosszan és alig látni őket, mert a lámpák a fák között vannak. Nem ez az egyetlen ilyen hely...
    https://www.google.com/maps/@47.450...4!1sjYJLEVATUlo32DUzfy5TGA!2e0!7i16384!8i8192

    Itt sokszor ki van fordulva térkő is..
    https://www.google.com/maps/@47.493...4!1sNQ2kt989IgSe6GS24MrXyg!2e0!7i16384!8i8192

    És ilyennel van teli a város...
  • Csudaszép, hogy feketében megy. Éjszaka biztos jól látják majd... :rolleyes:
  • A járműre lámpát tenni legfeljebb 25-30 cm-es magasságban lehet. Az emberre is kell lámpa, különben este a kutya nem látja ezeket.
  • Ezeket hogyan lehet lelakatolni amúgy?
  • Láttad már ezek árát? Pislogtam, mikor képembe vágták, hogy 500k HUF... :confused:
  • Sajnos pont az ilyen eszközökkel közeledők végtelenül magabiztosak. Múlt héten egy ilyen pont lesúrolt...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Látványos videót, de...
  • Megnézném, hogy a hehepuhás, széteső térköves bringaúton vagy szart aszfalton hogyan menne, vagy esőben és télen. Egy keréken...
  • Csudaszép, hogy feketében megy. Éjszaka biztos jól látják majd... :rolleyes:
  • A járműre lámpát tenni legfeljebb 25-30 cm-es magasságban lehet. Az emberre is kell lámpa, különben este a kutya nem látja ezeket.
  • Ezeket hogyan lehet lelakatolni amúgy?
  • Láttad már ezek árát? Pislogtam, mikor képembe vágták, hogy 500k HUF... :confused:
  • Sajnos pont az ilyen eszközökkel közeledők végtelenül magabiztosak. Múlt héten egy ilyen pont lesúrolt...
minden szavad TŰPONTOS!

Amúgy nem lakatolja, felkapja kezébe, és felviszi az irodába.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

Törölt tag 1711

Guest
Amit nem értek.
Minek? Hova?
Nézzük már rá mekkora egy 100 kW-os motor nagyságrendileg és mekkora tömegű? Kb. a 1,5-2 LE/kg táján vagyunk. Ami azt jelenti, hogy egy nem balfasz módon tervezett 120 LE-es villanyautóban a motor tömege nincs 80 kg sem.

Mi a túrónak akarjuk összenyomni és hűtési gondokat generálni vele...?
Hogy majd akkor a hűtőrendszernek legyen tömege és térfogata...?

Mert vasúti vontatásnál 1000+ lóerőkről beszélünk, ráadásul a hajtott tengelyhez erősítve ahol rázkódik, ütődik... Kisebb tömeg, kisebb tehetetlenség.
És ott nem pár 100.000 km-t kell kibírni.
+Ha jól tudom a mágnesek fejlődése teszi lehetővé a méretcsökkenést.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Látványos videót, de...
  • Megnézném, hogy a hehepuhás, széteső térköves bringaúton vagy szart aszfalton hogyan menne, vagy esőben és télen. Egy keréken...
    Itt van olyan szakasz, hogy 4-8 centis huppanók vannak sorozatban 100+ méter hosszan és alig látni őket, mert a lámpák a fák között vannak. Nem ez az egyetlen ilyen hely...
    https://www.google.com/maps/@47.450...4!1sjYJLEVATUlo32DUzfy5TGA!2e0!7i16384!8i8192

    Itt sokszor ki van fordulva térkő is..
    https://www.google.com/maps/@47.493...4!1sNQ2kt989IgSe6GS24MrXyg!2e0!7i16384!8i8192

    És ilyennel van teli a város...
  • Csudaszép, hogy feketében megy. Éjszaka biztos jól látják majd... :rolleyes:
  • A járműre lámpát tenni legfeljebb 25-30 cm-es magasságban lehet. Az emberre is kell lámpa, különben este a kutya nem látja ezeket.
  • Ezeket hogyan lehet lelakatolni amúgy?
  • Láttad már ezek árát? Pislogtam, mikor képembe vágták, hogy 500k HUF... :confused:
  • Sajnos pont az ilyen eszközökkel közeledők végtelenül magabiztosak. Múlt héten egy ilyen pont lesúrolt...
Gondolom csak ismert úton mennek nagyobb sebességgel, de a munkába járásnál ez nem gond.
Szoktak terepen túrázni kisebb csapatokban. Murvás vagy földutakon is el lehet vele menni, csak gyakorlás kérdése.
25 kg körül van egy ilyen.
A videóban a srác egy irodán dolgozik és felviszi magával tölteni.
Tényleg pofátlanul drágák, de a legjobbak itt is a kínaiak, vagyis még nincs aki hamisítsa. :rolleyes:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Gondolom csak ismert úton mennek nagyobb sebességgel, de a munkába járásnál ez nem gond.
Szoktak terepen túrázni kisebb csapatokban. Murvás vagy földutakon is el lehet vele menni, csak gyakorlás kérdése.
25 kg körül van egy ilyen.
A videóban a srác egy irodán dolgozik és felviszi magával tölteni.
Tényleg pofátlanul drágák, de a legjobbak itt is a kínaiak, vagyis még nincs aki hamisítsa. :rolleyes:

Dehogynem, a indiaiak, koreaiak és a vietnámiak.
Mint mindent manapság :D
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Dehogynem, a indiaiak, koreaiak és a vietnámiak.
Mint mindent manapság :D
Na jó, azok nem 750e huf, hanem csak 500. Nagy naivan 200-at is soknak gondolnék érte, de engem az elektromos biciklik árai ugyanúgy megdöbbentenek, pedig már igazán elfogadhattam volna, hogy ezek ilyen árban mennek.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Látványos videót, de...
  • Megnézném, hogy a hehepuhás, széteső térköves bringaúton vagy szart aszfalton hogyan menne, vagy esőben és télen. Egy keréken...
    Itt van olyan szakasz, hogy 4-8 centis huppanók vannak sorozatban 100+ méter hosszan és alig látni őket, mert a lámpák a fák között vannak. Nem ez az egyetlen ilyen hely...
    https://www.google.com/maps/@47.450...4!1sjYJLEVATUlo32DUzfy5TGA!2e0!7i16384!8i8192

    Itt sokszor ki van fordulva térkő is..
    https://www.google.com/maps/@47.493...4!1sNQ2kt989IgSe6GS24MrXyg!2e0!7i16384!8i8192

    És ilyennel van teli a város...
  • Csudaszép, hogy feketében megy. Éjszaka biztos jól látják majd... :rolleyes:
  • A járműre lámpát tenni legfeljebb 25-30 cm-es magasságban lehet. Az emberre is kell lámpa, különben este a kutya nem látja ezeket.
  • Ezeket hogyan lehet lelakatolni amúgy?
  • Láttad már ezek árát? Pislogtam, mikor képembe vágták, hogy 500k HUF... :confused:
  • Sajnos pont az ilyen eszközökkel közeledők végtelenül magabiztosak. Múlt héten egy ilyen pont lesúrolt...
+1 hogy lehet ezzel vészfékezni?
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 768
17 864
113

Nem értem a koncepciót.
3,2 kW. Teljesen agyament teljesítmény.
Az ilyen teljesítményhez nem ilyen kerékméret és alapvető kialakítás dukál. Ez már gyakorlatilag motorkerékpár teljesítmény. Ezt ilyen kialakítással egyensúlyozni nettó agyhalál. Egészen elképesztőnek találom, hogy ezt bárki biztonságosnak gondolja a magyar utak állapota mellett.

És pont most töltötték fel.

Nem való ez átlagember, de úgy senki kezébe sem igazából. A rollert nem erre találták ki. Ne akarjunk már csavarhúzóval kalapálni...

Összességében nem értem azt a trendet, hogy mindenhol teljesen agyament teljesítményeket építenek be, amire semmi szükség. 300-600 kW-os személyautók, agyament sok száz wattos meg kW-os rollrelek és ebringák. Minek? Hova? A sok gyök2-őnek, aki 20 méterre se lát előre és elüt majd valakit? Tudom, mert évi 6000 km-et tekerve látom, hogy többség, az alkalmi közlekedő sajnos mit művel. 60 km/h-val ezzel menni nettó öngyilkosság és felesleges. A legtöbb ember bringán sem érezné magát biztonságban már 40-es tempónál sem. Az Istenhegyi úton lefelé anno a mezei monti 45-nál már erősen majrés volt nekem. A 28 colos trek és monti között levő teleszkópos bringa 50-ig jó. 60-ig elvittem. Egyszer, lefelé Kamaraerdőnél. Soha többet. 28 colos kerékkel

Ráadásul minek a 60 km hatótáv...? Atom kényelmetlen. Minden, ami 15-20 percnél hosszabb út = kerékpár. Mert ülsz rajta.
400k pénzért már alulról súrolódik az elektromos rásegítéses bringa, ami tudja a 60-70-es tempót is (nettó felesleges az is), de arra mehet rá bevásárlókosár is.

Nem értem ezt a túltolást.
Dettó. Itt is ez megy, a gyalogosok között nyomják. Németországban annyi a különbség, hogy legfeljebb 20km/h-val mehet, akkor nem kell rá a rendszám. Ha viszont 45km/h-s engedélyt akar, akkor kötelező a rendszám és a KFB.

Naponta van baleset, ráadásul elég csúnyák. A belváros full térkő, esőben nagyon jó. Aztán van egy csomó lekopott csatornatető, az a másik "kedvencem".

Egyik ismerősöm a balesetin dolgozik, naponta szednek össze rollereseket. A ház előtt egy kereszteződés van, egyirányú az autóknak, a bringás a homlokzat felőli oldalon mindkét irányban, a homlokzat baloldalán csak a menetiránnyal együtt, ott külön sávjuk van. Az elmúlt két hétben fos idő volt - se szél/se nap :( - de cserébe legalább esett is. Van néhány úthiba a bringás úton, amikor esik az eső, ezek tűnnek el legelőbb. Este pár jó hangulatban lévő fiatal ölelte meg az anyaföldet - persze a mentőnek szirenázva kellett jönnie éjjel 2-kor. Reggel mentem melózni, a bejárati ajtó előtt egy kiadós vértócsa volt. A rendőrség face oldala szerint arccsont és állkapocs törött.

A kereszteződés túloldalán fantasy bolt van, előtte padka. A menetiránnyal szemben akart valaki felugratni a járdára, nem sikerült. A facebook-os oldal szerint felkarcsont törött.

3 utcával feljebb villamos sín, megy rajta úgy 9 különböző járat. Rendszeres, hogy valaki bepróbálkozik a két villamos között elmenni. Gyakran nem sikerül. A korona előtti időben a tömött villamos ilyenkor nyomott egy satuféket. Munkatárs felesége egy ilyen alkalommal esett és törte ki 4 fogát. A gyereket elkapták, a nő fogait (úgy 1600 ójtó/darab) a biztosító behajtja a gyereken.

Rendszeresen dobálják le a rollereket. A városban már 4 szolgáltató van. Folyamatosan megy a balhé, amikor Ali Bentley-ének az oldalát lehúzza egy rádőlő roller. A városban akarnak szankciónálni, de a sötetzöld vezetés ellenzi - akik valahogy nem törik magukat a biciklitárolók kiépítésével...