Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Képtelen vagyok megérteni, hogy mi jár egyesek fejében ilyenkor...
Vajon az élet minden területén ekkora parasztok..?

Hajók károsanyag kibocsátását csak felségvizeken szabályozzák (ha az állam ki tudja kényszeríteni), nemzetközi vizeken éghet a pakura.
Én úgy tudom, hogy most már globálisan elkezdik a kéntartalom csökkentését. Persze lassan. Nehogy már drága legyen a szállítás és a user megfizesse a tisztább szállítás árát...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Nekem ez bűzlik, 4 éves cég, hirtelen crowdfunding-gal hatalmas pénzekhez jut, lenyúl a lítium termelésre szánt állami támogatásból is párszázezer fontot, közben megy a Musk féle süket duma.
Ne legyen igazam.



Annyit tudok, hogy Komárom vízigénye 10.000 köbméter naponta, de az új akkugyárnak 15.000 köbméter kell, amit Tatáról és Tatabányáról hoznak frissen telepített vízvezetéken, valamint tervben van egy olyan kút újranyitása amit anno a kommunista vezetés azért zárt le, mert környezeti katasztrófával fenyegetett a további vízkivételezés.
"A projekt költségvetését a vállalat 4 millió fontra, mintegy 1500 milliárd forintra becsüli."
Őőőő. matekból jeles! Valamelyik szám nem jó, tudom hogy újságíró szakon nem kell integrálni, de ez még csak szorzás...
És a cikk szerint ez még kísérlet.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Ezt hogyan képzelik...?
Ez kb. néhány tucat vagy max. 100 km távolságra talán elcsoszogó uszály és nem tanker.
Nevetséges.
Ezek az eredeti cikk alapján kikötőn belül fognak csak mozogni, ha jól értem. Nyilván az origó indexi magasságokba emelkedő műszaki szakértelemmel olvasta az eredeti cikket.
 
M

molnibalage

Guest
Ezek az eredeti cikk alapján kikötőn belül fognak csak mozogni, ha jól értem. Nyilván az origó indexi magasságokba emelkedő műszaki szakértelemmel olvasta az eredeti cikket.
Ez akkor egy elektromos meghajtású bunkerhajó, semmi több. Ez tölti majd a nagy hajókat, amik nem kötnek ki a part mellé. Ha jól értem, akkor most majd egy elektromos hajtású hajó tölti majd a bunkerolajat a nagy tankerekbe.

Vastaps. Csak a szokásos ökobaromság.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros and fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez akkor egy elektromos meghajtású bunkerhajó, semmi több. Ez tölti majd a nagy hajókat, amik nem kötnek ki a part mellé. Ha jól értem, akkor most majd egy elektromos hajtású hajó tölti majd a bunkerolajat a nagy tankerekbe.

Vastaps. Csak a szokásos ökobaromság.

Kinézem belőlük, hogy a dokkjánál meg lesz egy dízel aggregátor ami tölti a hajót :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst and fip7

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 933
113
"Mintegy 17,5 milliárd forintos beruházást hoz Magyarországra a kínai Chervon Auto, a miskolci fejlesztéshez a kormány 5,3 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást biztosít – jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter. Szijjártó Péter elmondta: az autóipari beruházás első ütemben 138 új munkahelyet teremt, a vállalat célja pedig az, hogy évente kétmillió alkatrészt gyártson a hagyományos és az elektromos autóipari vállalatok számára. A nyolchektáros miskolci területen egy 26 ezer négyzetméteres gyártócsarnokot húz fel a kínai cég."
..
"A külgazdasági és külügyminiszter három szempontból nevezte jelentősnek a beruházást. Egyrészt, mert a magyar gazdaság zászlóshajóját jelentő autóiparba érkezik, másrészt azért, mert keleti beruházás, egy eddig csak Kínában működő vállalat hozza létre első Kínán kívüli üzemét, harmadrészt pedig azért, mert a fejlesztés újabb visszaigazolása annak, hogy Magyarország, a magyar emberek kiváló munkájának köszönhetően továbbra is rendkívül vonzó beruházási helyszín."
https://magyarnemzet.hu/gazdasag/autoipari-beruhazast-hoz-magyarorszagra-a-kinai-chervon-8830997/
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 923
113
alali77

Én a cikk 1991-s adataival nem nagyon számolnék, mert Magyarországon meg a régiónkban az nem volt értékelhető időszak.
(Infláció kalkulátorral nézve mai áron 131 millió lenne egy Golf.... Lóf@szt....)
Ha ilyen nagy időtávot használ akkor inkább német adatokra kellet volna támaszkodnia.
Amúgy 2010-hez képest még az ő adatai szerint is drágultak az autók! (1.27-s az inflációs szorzó)
Meg szándékosan nem 2020-s hanem 2019-s adatok szerepelnek egy-két modellnél, ami nem véletlen. Ugyanis a 95 grammos szabály miatti áremelkedés 2020-ban gyűrűzött be.
A Peugeot 508 esetén az akciós ár szerepel, nem a 11 misis listaár.
Gondolom a táblázatban a többi esetben lista ár szerepel a Peugeotnál ez meg nettó csalás. Durván torzítja az eredményeket. Szerintem.
Meg az jobban érdekelt volna, hogy a valódi népautók (Suzuki Swift, Opel Corsa, Skoda Fábia stb...) mennyivel drágultak?
https://vasarlocsapat.hu/_kalkulator/_inflacio/inflacio-kalkulator.shtml?t=szumm&y=2010
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
https://g7.hu/elet/20201017/gyorsha...-vagy-elveszi-a-gazt-minden-uj-auto-2022-tol/
Na, ez milyen jó lesz, innen tök felesleges minden ami több mint 100 lóerő, kivéve ha vontatsz.

Már most is van az újabb modellekben ISA, és kikapcsolható, feltehetően ez is az lesz (ez nem derül ki a cikkből, csak az, hogy be kell építeni), ahogy az legújabbakba a vészhívó is kötelező.

A kikapcsolhatatlan ISA egy jelentős potenciális baleseti forrás lenne a rendszer megkerülhetetlen tökéletlenségei miatt: rosszul leolvasott táblák (vicces lenne ha a pályán 120 helyett 20-nak olvasott tábla miatt nem engedni 20-nál többel menni), és nem táblás feloldó szabályokkal, pl. kereszteződésekkel, vagy lombnyíró kocsi után értelemszerűen megszűnő sebességkorlátokkal nem is tudna mit kezdeni.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Már most is van az újabb modellekben ISA, és kikapcsolható, feltehetően ez is az lesz (ez nem derül ki a cikkből, csak az, hogy be kell építeni), ahogy az legújabbakba a vészhívó is kötelező.

A kikapcsolhatatlan ISA egy jelentős potenciális baleseti forrás lenne a rendszer megkerülhetetlen tökéletlenségei miatt: rosszul leolvasott táblák (vicces lenne ha a pályán 120 helyett 20-nak olvasott tábla miatt nem engedni 20-nál többel menni), és nem táblás feloldó szabályokkal, pl. kereszteződésekkel, vagy lombnyíró kocsi után értelemszerűen megszűnő sebességkorlátokkal nem is tudna mit kezdeni.
Cimbi múltkor Mercedes CLA-van hozott, és szidta a kocsit mint szódás a lovát. Pályán sávelhúzásnál a vészfékasszisztends vaklármája miatt satuzott, majdnem lezúzta a (bér)autó magát. Sokkal jobb nem lett 1-2 év alatt

Jó lesz a sípoló baszás, meg amikor előzni kell erőtlen lesz a kocsi, mert a hülyék fogdosása, büntetése helyett az átlagembert kell már megint büntetni...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 923
113
Egyre élhetetlenebbé teszik a kocsikat, miközben azon síránkoznak, hogy az új autók a kutyának sem kellenek.
Meg a fiatalok egyre kevésbé vágynak új autóra.... Én se vágynék egy folyton sipákoló mindent is helyettem beszabályzó sz@rra.
Komolyan, azóta gondolkodom új autóban amióta meg van a mostani.
Ennyi idő alatt még egy gyártó sem tudott meggyőzni arról, hogy új autót kellene vennem, pedig van rá belső motivációm. :(
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Cimbi múltkor Mercedes CLA-van hozott, és szidta a kocsit mint szódás a lovát. Pályán sávelhúzásnál a vészfékasszisztends vaklármája miatt satuzott, majdnem lezúzta a (bér)autó magát. Sokkal jobb nem lett 1-2 év alatt

Van ahol jól működik, és akkor kifejezetten haszonosak ezek, meg van ahol nem, ott meg agyfrászt kapsz tőlük. Ezek szerint a Mercedes CLA az utóbbi kategória (vagy az is lehet hogy csak szuperparára állította be a bérbeadó).

Mondjuk a CLA-ról amit eddig láttam meg olvastam, nem igazán győzött meg. Gyenge úttartású, túlárazott kismerci, amit a csicsával adnak el.

Jó lesz a sípoló baszás, meg amikor előzni kell erőtlen lesz a kocsi, mert a hülyék fogdosása, büntetése helyett az átlagembert kell már megint büntetni...

Szerencsére azért lepadlózással felülbírálható, és szinte biztos vagyok benne, hogy kikapcsolhatóan jön. Vagy nagyon gyorsan az lesz az első néhány halálos tömegszerencsétlenség után.

Az ISA helyett én is inkább a manuál limitert használom, egy dologra nagyon jó - ha adott sebességgel akarsz menni, a gázpedál kis benyomásából eredő "mikrogyorsításokat" kiszűri, és tényleg csak annyit pörgeti a motort, ami a nyugis krúzoláshoz kell. A tempomat elvileg ugyanezt tudja, de a folyton beért tötymörgők és kamionok miatt sok a fölösleges fékezés/gyorsítás.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Mi játszódhatott le az autós fejében utána? Leesett egyáltalán, mekkora faszkalap volt? Hogy majdnem megölt valakit? Okul belőle? Félre nem húzódott, hogy megkérdezze a gyalogost, minden rendben van-e, vagy csak hogy elnézést kérjen.

A-Z-T-A-K-U-R-V-A.

Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Az ilyet tényleg agyon kell verni.
A jelek szerint máshogy nem megy. Ebből talán értene. Mielőtt még ő nyomorít vagy öl meg valakit.

Záróvonal átlépése, úgy látom messze 50 felett ment, zebrán előzés és piroson áthajtás.
Gondolm majd kap egy csekket és ennyi.
Insta kóter kéne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
A-Z-T-A-K-U-R-V-A.

Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Az ilyet tényleg agyon kell verni.
A jelek szerint máshogy nem megy. Ebből talán értene. Mielőtt még ő nyomorít vagy öl meg valakit.

Záróvonal átlépése, úgy látom messze 50 felett ment, zebrán előzés és piroson áthajtás.
Gondolm majd kap egy csekket és ennyi.
Insta kóter kéne.
Deres. Az kéne ami szingapúrban van. A verésből csak értenek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Hmm, azért annyira azért még sem lehet szar a gyártásminőség.

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

35000515_3326a7c90eb400f9f607fe1abba318e9_wm.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 751
61 128
113
Van ahol jól működik, és akkor kifejezetten haszonosak ezek, meg van ahol nem, ott meg agyfrászt kapsz tőlük. Ezek szerint a Mercedes CLA az utóbbi kategória (vagy az is lehet hogy csak szuperparára állította be a bérbeadó).

Mondjuk a CLA-ról amit eddig láttam meg olvastam, nem igazán győzött meg. Gyenge úttartású, túlárazott kismerci, amit a csicsával adnak el.



Szerencsére azért lepadlózással felülbírálható, és szinte biztos vagyok benne, hogy kikapcsolhatóan jön. Vagy nagyon gyorsan az lesz az első néhány halálos tömegszerencsétlenség után.

Az ISA helyett én is inkább a manuál limitert használom, egy dologra nagyon jó - ha adott sebességgel akarsz menni, a gázpedál kis benyomásából eredő "mikrogyorsításokat" kiszűri, és tényleg csak annyit pörgeti a motort, ami a nyugis krúzoláshoz kell. A tempomat elvileg ugyanezt tudja, de a folyton beért tötymörgők és kamionok miatt sok a fölösleges fékezés/gyorsítás.

Egy autót konfiguràlni kell használat előtt. Ami nem kell az asszisztensek közül, azt kikapcsolod. Lehet választani.