És hol van a megfizethetőség...?
Akkor ezentúl a kőgazdagok monopóliuma lesz a szabad mozgás? Mert másnak nem telik új villanyautóra. Tömegesen elérhető olcsó, használható villanyautó a számok alapján talán 20 év múlva sem lesz még a fejlett világ 1/3-ban sem. Tiszta áram mögötte meg végépp nem.
Szerintem se ez a járható út, de úgy néz ki, hogy lassan igen. Például nem túl régi hír, hogy Londonban előrehozták azt a dátumot, mely szerint belső égésű motorral rendelkező új autót nem lehet majd árusítani. Én nem vagyok elvakult Tesla fan, de az idei Battery Dayen épp a költségcsökkentés volt a fókuszpontban és beharangoztak egy 25000 dolláros árú villanyautót, ez -~7.6 millió Ft mai árfolyamon, ami persze, itthon sokkalta több lesz, 12-13 millió Ft, ÁFA + VÁM, de Amerikában például ezzel egész sikeresek lehetnek a nem annyira tehetős rétegeknél is.
Bytheway a hagyományos autók is drágulnak folyamatosan az újabb és újabb EURO motorszabványok miatt, pont ezért fognak kihalni például a kis Corsa méretű autók, mert ezeket a szigorú emissziós normákat nem tudják már teljesíteni, plusz a mindenféle szűrő és EGR rendszer már beléjük se fér.
A világ nagy része atomenergiaellenes és bele van pistulva az ökobarom erőművekbe.
Innen szép nyerni...
Ez a technológia szintjén és potenciálját nézve veretes baromság. A nehéz munkagépek nagy része nem képes villannyal üzemelni.
Én azt értem, de attól még ha ilyen ütemben termeljük ki a kőolaj származékokat 30 év múlva el fog fogyni, ezért vagy mérsékeljük a fogyasztást - például elterjednek a villany és hidrogén autók - és a kőolaj marad a konténerszállító hajóknak, munkagépeknek és a repülőgépeknek, vagy azok megtanulnak villannyal üzemelni.
Ennek semmi köze nincs se az árhoz, se a a környezetvédelemhez, se a megfizethetőséghez. 100%-ban irreleváns.
Ez tény, de nem értem miért probléma, ha ilyen kis érdekességet tartalmaz a hozzászólás, ki tudja, lehet valaki ezt nem tudta és akkor tanult valami újat ma. Ebben az esetben már megérte ide írnom.
Ennek a témához meg semmi köze a villanyautóhoz és annak környezetvédelmi értékéhez.
Az M0-át valóban be kéne fejezni.
A P+R parkolókat hol és mekkora mennyiségben képzeled el?
Most pontos helyet nem fogok neked mondani például kelet-pestre, de biztos vagyok benne, hogy akik olyan pozícióban vannak pontosan tudják hol mekkora a forgalom. A saját közelemből viszont tudok mondani egyet, mindenképpen Szentendrére tennék egyet, hogy tehermentesítse például a 11-es utat, jóval sűrűbben induló HÉV forgalommal megoldható lenne szerintem és mondjuk egy 5000 autót befogadni képes P+R parkolóval (most pontos számot nem tudok mondani, de forgalomfigyelővel ez könnyen átlagolható és kiszámolható, nem nagy varázslat). Most úgyis akarnak egy állomást Pomázon is kint a mezőn, amellé simán lehetne egy utat építeni, hogy Szentendréről és Pilisvörösvár, Dobogókő felől érkezők inkább oda tegyék le az autójukat. Most ha kell egy gyors számolás, hogy ez mekkora terület:
5000 parkoló hely
1 parkoló mondjuk 6x3 méter (hogy elférjen minden böhöm SUV)
Ez 5000x18 m^2 = 90*10^3 m^2. (Csak viszonyításképp a Westend 194*10^3 m^2 alapterületű.)
Legyen mellé még a közlekedő utakkal együtt 100*10^3 m^2.
Ez egy Westend alapterületű, kétszintes épület.
Ez nem annyira vészes, azért cserébe, hogy kevesebb dugó legyen a városban, ami viszont mindenkinek jó. De ha ez se elég, akkor van már elég gépesített parkolóház, ahol az ember csak ott hagyja az autóját az automatika meg teszi a dolgát. Ha külföldön működik - például a végtelenül zsúfolt Tokióban - itt miért ne tehetné?
Egy ilyen parkolóház például az Örs vezér terén is megállná a helyét, onnan is van hév és metró is.
Esetleg Kőbánya-Kispest mellett, Dél-Budán ott van Kelenföld például, mint lehetséges helyszín. Ez a négy parkolóház rögtön 20 ezer autóval könnyítene a városon.
És akkor még a városban lakóknak mindig ott a lehetőség, hogy érvényes forgalmival ingyen utazzanak.
Beléptetőkapu kéne mindenhova első körben. Amellett nem mész át.
Próbálták, csak bukás lett a vége, nyoma még most is ott van a Deák téren. Olyan egyszerű rendszer van Angliában is, nem kell feltalálni a spanyolviaszt csak átvenni egy működőrendszert.
Én inkább úgy látom, hogy vannak az ésszerű közlekedők és a többi anyázó, aki szerint minden csak a fémdobozhoz legyen méretezve.
Én elfogadom azt, hogy pl. az Üllőin a kerékpársávnak semmi értelme. Viszont akkor legyen azzal ph. utcákban akkor bizony sáv. Az, hogy sehol ne legyen az elfogadhatatlan.
Ne legyen a Körúton? Ok. Akkor viszont a gyakran hallott bullshit, hogy miért nem ott megy a bringás (amikor arra jártam régen, akkor ott mentem) akkor legyen kétiárnyú kerékpárút. Az, hogy SEHOL ne legyen a fémdoboz hívők szerint nevetséges.
Ez társadalmi probléma, mindenki azt akarja hogy neki jó legyen, minden kompromisszum nélkül. Azt kell elérni, hogy az ember szívesen üljön tömegközlekedésre és akkor lesz hely a biciklistáknak is. És visszatérve az eredeti témára, a bicikliseknek és mindenkinek jobb ha villany autók vannak a városban többségben, - legyen az akár a kis Dacia Spring - mint bármilyen hagyományos autó.
Ui.: Amúgy meg nem lehet úgy általánosítani, ahogy az emberek szeretnek, hogy köcsög biciklisek, meg köcsög autósok. Szimplán azokkal az emberekkel van baj akik nem tudnak közlekedni, akár gyalog, akár járművel vannak.
A világ nagy része atomenergiaellenes és bele van pistulva az ökobarom erőművekbe.
Innen szép nyerni...
Erre a legjobb példa Németország. Még a fülükön és zöld energia van. A mellékelt ábra mutatja mennyire megérte.
Itt meg az atom párti Franciaország.