Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ez az autó nem is arra van, hanem a városban való közlekedésre, második autónak.

Egy töltés 26 kWh (40 Ft / kWh árral számolva) 1040 Ft, ez 2.6 L dízel ára.
Nézzük úgy a hatótáv a WLTP 80%-a legyen (mert klíma, stb.) ez 6.5 Ft / km


Van a cikkben egy "apró" csusztatás,a hatótáv nedc, nem wltp, így nyugodtan számolhatunk a felével (mivel nincs visszatöltés se menet közben).
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
És itt ér véget a történet.
Amikor valaki képes olyat leírni, hogy második autó, akkor mindig elfog a röhögés.
A "második autó" az minden, csak nem környezetvédelem.

Sikerült megfogni a lényeget látom. :D
Nem azt mondtam, hogy az a tökéletes megoldás, csak azt, hogy nem kell a villanyautókat lehúzni, igenis megvan a helyük. Persze nem kellene autó, ha lenne egy olyan tömegközlekedési hálózat, amely sűrűn jár, pontosak a járatok, nem úgy vannak összeszinkronizálva, hogy pont az orrod előtt megy el minden. (Tudom erre lehet azt mondani időben kell elindulni stb.).
Ha az ember városban lakik nem prioritás az autó, de ha pl.: agglomerációból jársz be, örülsz ha fél óránként jön valami (sőt reggelente jó ha helyed van, vagy indulhatsz 1-2 órával korábban hajnalban). És ez elég bosszantó tud lenni, főleg ha a nem olcsón megvett bérletért azt kapod, hogy egy húgyszagú csöves jegy nélkül szétkrákogja a HÉV-et, meg tele van üres sörös dobozokkal a szerelvény. Vagy egy süket nénike végig pofázza az utat melletted olyan hangerőn, hogy a saját gondolataidat se hallod tőle. Tényleg maga a Kánaán.
Én például régen 3:30-kor keltem hogy 5-re beérjek dolgozni és ezt mind egyetem miatt, ez most kocsival 15 perc. Ha átakarok menni pl.: Dunakeszire, tömegközlekedve 2-2.5 óra, autóval 20 perc.

És ezek miatt sokaknak nem luxus a második autó, hanem szükséglet, mert anyu-apu valószínűleg nem egy helyen dolgozik, gyerekeket is be kell vinni iskolába pl.: Leányfaluról mert valami miatt csúszás volt reggel és csak óránként jön a Volánbusz, stb., ne adj isten vásárolni kell, vagy ügyeket intézni.

Nem, a második autó nem környezetbarát, de ha kell, még mindig inkább legyen villanyautó, mint hagyományos. De tudom, facebookon is ez a menő, a villany szar.
1477_caa3d9155c00.jpg


Van a cikkben egy "apró" csusztatás,a hatótáv nedc, nem wltp, így nyugodtan számolhatunk a felével (mivel nincs visszatöltés se menet közben).

A Dacia honlapján is WLTP szabványt írnak.
https://www.dacia.hu/ajanlataink/spring-ajanlat.html
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Sikerült megfogni a lényeget látom. :D
Pedig ez a probléma lényege...
Szóval röhögés helyett jó lenne ezt megérteni...

Nem azt mondtam, hogy az a tökéletes megoldás, csak azt, hogy nem kell a villanyautókat lehúzni, igenis megvan a helyük.
Városi közlekedésre energia visszanyerés nélkül miben is jobb...? Pont úgy pazarolja az energiát, mint a belsőégésű motor...

Persze nem kellene autó, ha lenne egy olyan tömegközlekedési hálózat, amely sűrűn jár, pontosak a járatok, nem úgy vannak összeszinkronizálva, hogy pont az orrod előtt megy el minden. (Tudom erre lehet azt mondani időben kell elindulni stb.).
Készül már körvasút és integrált elővárosi vasút és metró. 50 év késéssel...

Ha az ember városban lakik nem prioritás az autó, de ha pl.: agglomerációból jársz be, örülsz ha fél óránként jön valami (sőt reggelente jó ha helyed van, vagy indulhatsz 1-2 órával korábban hajnalban). És ez elég bosszantó tud lenni, főleg ha a nem olcsón megvett bérletért azt kapod, hogy egy húgyszagú csöves jegy nélkül szétkrákogja a HÉV-et, meg tele van üres sörös dobozokkal a szerelvény. Vagy egy süket nénike végig pofázza az utat melletted olyan hangerőn, hogy a saját gondolataidat se hallod tőle. Tényleg maga a Kánaán.
Én például régen 3:30-kor keltem hogy 5-re beérjek dolgozni és ezt mind egyetem miatt, ez most kocsival 15 perc. Ha átakarok menni pl.: Dunakeszire, tömegközlekedve 2-2.5 óra, autóval 20 perc.
Ezeket senki nem tagadja, vannak olyan irányok, ahova a tömegezés iránya nem lefedett. De úgy tenni, hogy minden ilye az is fals. De ez hogyan jön megint oda, hogy KÉT autót tartani EGY helyett az mióta környezetvédelem...?

De tudom, facebookon is ez a menő, a villany szar.
Nem, sajnos a csapból is az ömlik, hogy a villanya a király és halál a belsőégésű motorokra. Alig néhány józanul gondolkodó ember hangja jelenik meg a nagy rikácsolásban, aki látja a fától az erdőt..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
És itt ér véget a történet.
Amikor valaki képes olyat leírni, hogy második autó, akkor mindig elfog a röhögés.
A "második autó" az minden, csak nem környezetvédelem.

Anyu meg apu meg majd felrakja a két gyereket a tandembickli végére és úgy viszi óvodába, aztán közösen eltekernek az egy helyen lévő munkahelyre, télen, a 30 km- lévő külvárosi / agglomerációs otthonukból, amit ma egy átlagos család képes megvásárolni, hogy elegendő alapterülete legyen több gyerekkel..
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
M

molnibalage

Guest
Anyu meg apu meg majd felrakja a két gyereket a tandembickli végére és úgy viszi óvodába, aztán közösen eltekernek az egy helyen lévő munkahelyre, télen, a 30 km- lévő külvárosi / agglomerációs otthonukból, amit ma egy átlagos család képes megvásárolni, hogy elegendő alapterülete legyen több gyerekkel..
Az érdekes módon fel sem merül, hogy ez az életfroma fenntarthatatlan...?
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem, sajnos a csapból is az ömlik, hogy a villanya a király és halál a belsőégésű motorokra. Alig néhány józanul gondolkodó ember hangja jelenik meg a nagy rikácsolásban, aki látja a fától az erdőt..

Benne voltam néhány közlekedésbiztonsági csoportban fb-n, rendszeres kommentelők 90+%-ának jogosítványa sincs, nemhogy autója.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az érdekes módon fel sem merül, hogy ez az életfroma fenntarthatatlan...?

Akinek a gyakorlatban meg kell oldania az életét a lehetőségeihez képest, és nem elméletet kell gyártania meg online térben látványosan zöldnek lenni, abban bizony nem fog felmerülni.

A kiköltözési folyamat a 80-as évek óta tart az említett okok miatt. Most pedig még inkább felgyorsul az ingatlanárak növekedése miatt - vicces módon a zöld agybaj csak gyorsítja a folyamatot, mert olyan energetikai megoldásokat írnak elő az új épületekre, amely egyrészt a büdös életben nem fog megtérülni, másrészt annyira felviszi az építési árakat, hogy méginkább az olcsóbb telkek/ingatlanok irányába viszi az embereket, azaz a külvárosokba, agglóba. Ott pedig a tömegközlekedés a sugárirányba növekedő terület és az alacsony beépítettség / népsűrűség, nagyobb távolságok miatt sosem lesz versenyképes.
 
M

molnibalage

Guest
Akinek a gyakorlatban meg kell oldania az életét a lehetőségeihez képest, és nem elméletet kell gyártania meg online térben látványosan zöldnek lenni, abban bizony nem fog felmerülni. A kiköltözési folyamat a 80-as évek óta tart az említett okok miatt.
Ez tiszta sor. Csak engem az zavar, hogy mégis a csapból is az folyik, hogy micsoda jó és környezetvédő dolog a villanyautó...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ez tiszta sor. Csak engem az zavar, hogy mégis a csapból is az folyik, hogy micsoda jó és környezetvédő dolog a villanyautó...

Mert városban / agglomerációban valóban az. Alternatívája a napi használat miatt nagy futásteljesítmény miatt a levedlett német ‘prémium’ diesel. Azt inkább ne akarjuk látni városban. DPF és katalizátor nélkül persze, mert ha az beszarik (márpedig azért adják el) az olyan fél misi mínusz lesz a családi kasszában. Vagy ‘megoldják’ egy huszasért okosba’.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
Pedig ez a probléma lényege...
Szóval röhögés helyett jó lenne ezt megérteni...

Én nem röhögök, csak amíg van rá kereslet ÉS SZÜKSÉGLET, addig lesz a családoknak második autója is.

Ezeket senki nem tagadja, vannak olyan irányok, ahova a tömegezés iránya nem lefedett. De úgy tenni, hogy minden ilye az is fals. De ez hogyan jön megint oda, hogy KÉT autót tartani EGY helyett az mióta környezetvédelem...?

Senki se mondta, hogy környezetvédelem megoldásának kulcsa a villanyautó. Szimplán egy olyan alternatíva, amely zöldebb, mint a kőolaj származékokkal üzemelő társai. Főleg, hogy hosszú távon a belső égésű motoroktól teljesen el kell búcsúzni. Bytheway 1900-ig villanyautó tartotta a sebességrekordot és 1832-ben Jedlik Ányos is épített egy kezdetleges villanyautót.

Készül már körvasút és integrált elővárosi vasút és metró. 50 év késéssel...

Tudom, de majd hiszem ha kész van, nem olyan könnyű szabványosítani a HÉV és metró vonalakat, eltérő peronmagasság, peronhosszúság, politika, stb..
De az is sokat segítene ha befejeződne az M0-ás körgyűrű, a fontosabb agglomerációs bejövő utakra megfelelő tömegközlekedési csomópontot kellene kialakítani, jó nagy P+R parkolóval, a tömegközlekedést támogató programokkal (pl.: érvényes forgalmi felmutatásával ingyen lehetne használni a BKK-t), esetleg a túlzsúfolt utakat szélesíteni, a lámpákat átállítani. Annyi megoldás lehetne, csak akarat kellene hozzá. (Persze emellett jó lenne, ha nem bliccelne minden 2 utas is a BKK járatain, mert vicc látni azt, hogy Békástól befelé konkrétán lenézik az embert ha annak van bérlete, mert minek vegyen, ott sosincs ellenőr (megtörtént eset).)

Ehelyett megy az emberek összeugrasztása azzal, hogy a körúton bicikliutat csinálnak és egymást anyázzák a biciklisek és az autósok, divide et impera.

Nem, sajnos a csapból is az ömlik, hogy a villanya a király és halál a belsőégésű motorokra. Alig néhány józanul gondolkodó ember hangja jelenik meg a nagy rikácsolásban, aki látja a fától az erdőt..

Én se szeretem a sötétzöld hurráoptimizmust, mi lett a németeknél is belőle energetikai vonalon (van hogy kétszer annyi CO2-t termelnek kWh-ra lebontva mint az atom párti franciák, a villanyszámláról nem is beszélve), de egy jó alternatíva a belső égésű motorokkal szemben, hiába az akkumulátorgyártás nem éppen a legzöldebb folyamatok egyike.

A másik alternatíva lenne a hidrogén esetleg?
Az is jó lehet, de annak még több idő kell, hogy elterjedjen, főleg mert sokkal kisebb a lobbi mögötte, mint a villanyautók mögött. Ezt jól szemlélteti, hogy Amerikában amíg 20000 villanytöltő-állomás van, addig csak 45 hidrogéntöltő-állomás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Én nem röhögök, csak amíg van rá kereslet ÉS SZÜKSÉGLET, addig lesz a családoknak második autója is.
És hol van a megfizethetőség...?
Akkor ezentúl a kőgazdagok monopóliuma lesz a szabad mozgás? Mert másnak nem telik új villanyautóra. Tömegesen elérhető olcsó, használható villanyautó a számok alapján talán 20 év múlva sem lesz még a fejlett világ 1/3-ban sem. Tiszta áram mögötte meg végépp nem.

Senki se mondta, hogy környezetvédelem megoldásának kulcsa a villanyautó. Szimplán egy olyan alternatíva, amely zöldebb, mint a kőolaj származékokkal üzemelő társai. Főleg, hogy hosszú távon a belső égésű motoroktól teljesen el kell búcsúzni.
Ez a technológia szintjén és potenciálját nézve veretes baromság. A nehéz munkagépek nagy része nem képes villannyal üzemelni.

Bytheway 1900-ig villanyautó tartotta a sebességrekordot és 1832-ben Jedlik Ányos is épített egy kezdetleges villanyautót.
Ennek semmi köze nincs se az árhoz, se a a környezetvédelemhez, se a megfizethetőséghez. 100%-ban irreleváns.

De az is sokat segítene ha befejeződne az M0-ás körgyűrű, a fontosabb agglomerációs bejövő utakra megfelelő tömegközlekedési csomópontot kellene kialakítani, jó nagy P+R parkolóval, a tömegközlekedést támogató programokkal (pl.: érvényes forgalmi felmutatásával ingyen lehetne használni a BKK-t), esetleg a túlzsúfolt utakat szélesíteni, a lámpákat átállítani.
Ennek a témához meg semmi köze a villanyautóhoz és annak környezetvédelmi értékéhez.
Az M0-át valóban be kéne fejezni.
A P+R parkolókat hol és mekkora mennyiségben képzeled el?

(Persze emellett jó lenne, ha nem bliccelne minden 2 utas is a BKK járatain, mert vicc látni azt, hogy Békástól befelé konkrétán lenézik az embert ha annak van bérlete, mert minek vegyen, ott sosincs ellenőr (megtörtént eset).)
Beléptetőkapu kéne mindenhova első körben. Amellett nem mész át.

Ehelyett megy az emberek összeugrasztása azzal, hogy a körúton bicikliutat csinálnak és egymást anyázzák a biciklisek és az autósok, divide et impera.
Én inkább úgy látom, hogy vannak az ésszerű közlekedők és a többi anyázó, aki szerint minden csak a fémdobozhoz legyen méretezve.
Én elfogadom azt, hogy pl. az Üllőin a kerékpársávnak semmi értelme. Viszont akkor legyen azzal ph. utcákban akkor bizony sáv. Az, hogy sehol ne legyen az elfogadhatatlan.

Ne legyen a Körúton? Ok. Akkor viszont a gyakran hallott bullshit, hogy miért nem ott megy a bringás (amikor arra jártam régen, akkor ott mentem) akkor legyen kétiárnyú kerékpárút. Az, hogy SEHOL ne legyen a fémdoboz hívők szerint nevetséges.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
És hol van a megfizethetőség...?
Akkor ezentúl a kőgazdagok monopóliuma lesz a szabad mozgás? Mert másnak nem telik új villanyautóra. Tömegesen elérhető olcsó, használható villanyautó a számok alapján talán 20 év múlva sem lesz még a fejlett világ 1/3-ban sem. Tiszta áram mögötte meg végépp nem.

Bocs, de nem abból indult ki az egész, hogy egy 4 milliós delejes dácsiát fikázunk. 4 millió új kocsiért az több, mint elérhető.

Az atom szerintem elég ‘tiszta’.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
341
890
93
És hol van a megfizethetőség...?
Akkor ezentúl a kőgazdagok monopóliuma lesz a szabad mozgás? Mert másnak nem telik új villanyautóra. Tömegesen elérhető olcsó, használható villanyautó a számok alapján talán 20 év múlva sem lesz még a fejlett világ 1/3-ban sem. Tiszta áram mögötte meg végépp nem.

Szerintem se ez a járható út, de úgy néz ki, hogy lassan igen. Például nem túl régi hír, hogy Londonban előrehozták azt a dátumot, mely szerint belső égésű motorral rendelkező új autót nem lehet majd árusítani. Én nem vagyok elvakult Tesla fan, de az idei Battery Dayen épp a költségcsökkentés volt a fókuszpontban és beharangoztak egy 25000 dolláros árú villanyautót, ez -~7.6 millió Ft mai árfolyamon, ami persze, itthon sokkalta több lesz, 12-13 millió Ft, ÁFA + VÁM, de Amerikában például ezzel egész sikeresek lehetnek a nem annyira tehetős rétegeknél is.

Bytheway a hagyományos autók is drágulnak folyamatosan az újabb és újabb EURO motorszabványok miatt, pont ezért fognak kihalni például a kis Corsa méretű autók, mert ezeket a szigorú emissziós normákat nem tudják már teljesíteni, plusz a mindenféle szűrő és EGR rendszer már beléjük se fér.
A világ nagy része atomenergiaellenes és bele van pistulva az ökobarom erőművekbe.
Innen szép nyerni...

Ez a technológia szintjén és potenciálját nézve veretes baromság. A nehéz munkagépek nagy része nem képes villannyal üzemelni.

Én azt értem, de attól még ha ilyen ütemben termeljük ki a kőolaj származékokat 30 év múlva el fog fogyni, ezért vagy mérsékeljük a fogyasztást - például elterjednek a villany és hidrogén autók - és a kőolaj marad a konténerszállító hajóknak, munkagépeknek és a repülőgépeknek, vagy azok megtanulnak villannyal üzemelni.
Gioietta_1_23.png



Ennek semmi köze nincs se az árhoz, se a a környezetvédelemhez, se a megfizethetőséghez. 100%-ban irreleváns.

Ez tény, de nem értem miért probléma, ha ilyen kis érdekességet tartalmaz a hozzászólás, ki tudja, lehet valaki ezt nem tudta és akkor tanult valami újat ma. Ebben az esetben már megérte ide írnom.

Ennek a témához meg semmi köze a villanyautóhoz és annak környezetvédelmi értékéhez.
Az M0-át valóban be kéne fejezni.
A P+R parkolókat hol és mekkora mennyiségben képzeled el?

Most pontos helyet nem fogok neked mondani például kelet-pestre, de biztos vagyok benne, hogy akik olyan pozícióban vannak pontosan tudják hol mekkora a forgalom. A saját közelemből viszont tudok mondani egyet, mindenképpen Szentendrére tennék egyet, hogy tehermentesítse például a 11-es utat, jóval sűrűbben induló HÉV forgalommal megoldható lenne szerintem és mondjuk egy 5000 autót befogadni képes P+R parkolóval (most pontos számot nem tudok mondani, de forgalomfigyelővel ez könnyen átlagolható és kiszámolható, nem nagy varázslat). Most úgyis akarnak egy állomást Pomázon is kint a mezőn, amellé simán lehetne egy utat építeni, hogy Szentendréről és Pilisvörösvár, Dobogókő felől érkezők inkább oda tegyék le az autójukat. Most ha kell egy gyors számolás, hogy ez mekkora terület:
5000 parkoló hely
1 parkoló mondjuk 6x3 méter (hogy elférjen minden böhöm SUV)
Ez 5000x18 m^2 = 90*10^3 m^2. (Csak viszonyításképp a Westend 194*10^3 m^2 alapterületű.)
Legyen mellé még a közlekedő utakkal együtt 100*10^3 m^2.
Ez egy Westend alapterületű, kétszintes épület.
Ez nem annyira vészes, azért cserébe, hogy kevesebb dugó legyen a városban, ami viszont mindenkinek jó. De ha ez se elég, akkor van már elég gépesített parkolóház, ahol az ember csak ott hagyja az autóját az automatika meg teszi a dolgát. Ha külföldön működik - például a végtelenül zsúfolt Tokióban - itt miért ne tehetné?

Egy ilyen parkolóház például az Örs vezér terén is megállná a helyét, onnan is van hév és metró is.
Esetleg Kőbánya-Kispest mellett, Dél-Budán ott van Kelenföld például, mint lehetséges helyszín. Ez a négy parkolóház rögtön 20 ezer autóval könnyítene a városon.

És akkor még a városban lakóknak mindig ott a lehetőség, hogy érvényes forgalmival ingyen utazzanak.

Beléptetőkapu kéne mindenhova első körben. Amellett nem mész át.

Próbálták, csak bukás lett a vége, nyoma még most is ott van a Deák téren. Olyan egyszerű rendszer van Angliában is, nem kell feltalálni a spanyolviaszt csak átvenni egy működőrendszert.

Én inkább úgy látom, hogy vannak az ésszerű közlekedők és a többi anyázó, aki szerint minden csak a fémdobozhoz legyen méretezve.
Én elfogadom azt, hogy pl. az Üllőin a kerékpársávnak semmi értelme. Viszont akkor legyen azzal ph. utcákban akkor bizony sáv. Az, hogy sehol ne legyen az elfogadhatatlan.

Ne legyen a Körúton? Ok. Akkor viszont a gyakran hallott bullshit, hogy miért nem ott megy a bringás (amikor arra jártam régen, akkor ott mentem) akkor legyen kétiárnyú kerékpárút. Az, hogy SEHOL ne legyen a fémdoboz hívők szerint nevetséges.

Ez társadalmi probléma, mindenki azt akarja hogy neki jó legyen, minden kompromisszum nélkül. Azt kell elérni, hogy az ember szívesen üljön tömegközlekedésre és akkor lesz hely a biciklistáknak is. És visszatérve az eredeti témára, a bicikliseknek és mindenkinek jobb ha villany autók vannak a városban többségben, - legyen az akár a kis Dacia Spring - mint bármilyen hagyományos autó.

Ui.: Amúgy meg nem lehet úgy általánosítani, ahogy az emberek szeretnek, hogy köcsög biciklisek, meg köcsög autósok. Szimplán azokkal az emberekkel van baj akik nem tudnak közlekedni, akár gyalog, akár járművel vannak.

A világ nagy része atomenergiaellenes és bele van pistulva az ökobarom erőművekbe.
Innen szép nyerni...

Erre a legjobb példa Németország. Még a fülükön és zöld energia van. A mellékelt ábra mutatja mennyire megérte.
9784_34d684609022.png

Itt meg az atom párti Franciaország.
3986_2d0c5ffa6fd0.png
 
T

torsen

Guest

A futároknak eleve van mobilra telepített GPS/cella alapú rendszerük a kihordás követésére. Az alapján is lehetne Big Brotherezni őket, ha társadalmi igény van rá. (Ebben az országban mire nincs, amivel szivatni lehet másokat? :D ) Ja, hogy a kihűlt pizza meg szar? Bocsi.

Lépjük meg!

A következő lépés az lehetne, hogy a városi gyorshajtó autósokat is ki lehetne meszelni így!
Meg az egyirányú utcában szembe hajtókat.
Vagy a kerékpárúton rakodást végző nagy pofájú teherautósokat, parkoló szgk-kat. (Speciel engem ez dühít baromian!) És így tovább...