És nyugaton ennyire ostobák, hogy ezeket valaki megtette vezetőnek...
Mindez úgy, hogy az EURO 6d-ből már tényleg szinte finomított hegyi levegő jön. Még az se lehet mondani hogy a gyártók nem tettek semmit műszakilag, mert tényleg töredéke lett a kibocsátása a valóban káros anyagoknak.
Ehhez képest gyakorlatilag ami nem hibrid, arra már most büntiadó van kivetve. Milliárdos fejlesztéseket büntetéssel honorálnak.
Ezzel az európai autóipart, a fejlesztéseit meg a minőségi előnyét a dzsunka gyártókkal szemben gyakorlatilag kinyírnák. Az egyéni mobilitással, kistelepülésekkel együtt. Nincs mindenütt vonat meg töltő..
Döbbenetes, hogy a legminimálisabb műszaki vagy társadalmi szempontok figyelembevétele nélkül, pusztán ideológiai alapon vernek át ilyen alapvető változásokat.
Persze nem azt mondják, hogy mostantól tilos a belsőégésű és csak elektromost lehet eladni, nem. ‘Csak’ lehetetlen szabványok lesznek...
Engem arra emlékeztet amikor egy darabig ilyen-olyan módon be akarták tiltani a közös ejus fegyvertörvény kapcsán lényegében a teljes polgári fegyvertartást, mondvacsinált környezetvédelmi szempontok alapján. Ebből a legcukibb az volt, hogy ne legyen
ólom a lövedékekben, mert az csúnya környezetszennyező. Nem csak olyan helyen, ahol ennek értelme is van (vizpartok mellett pl.), hanem sehol, semmilyen lövedékben. Sima sportlőtéren sem, ahol az összes ólom egy pár négyzetméteres földkupacban végzi és simán kinyerhető.
Gyakorlatilag olyan, mintha vehetnél kocsit, csak benzint nem, mert rákkeltő anyagok vannak benne. Meg alkohol.
Egyre kreténebb és kreténebb (túl)szabályozás jön az ejuból. Ha ez megy tovább, nekem ugyan nem kellenek se a GDPR, se a migrik, sem az érzékenyítés, sema zöldkommunizmus, se a dilletáns műszaki - környezetvédelmi diktátumok és következményeik.