Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Később is ráér, akár 10 óra felé is.
A bibi az, hogy kb. 10-12% villanyautó aránynál, ha egyszerre kezdenek el tölteni, akkor mélyvölgy helyett csúcs lesz sőt, ha átlagos távot nézve, ha valaki a sokak által álmodottot vezérelt töltéssel nézzük, akkor reggelre nem tölt fel. Ha nem akarunk csúcsot.

Az, hogy a mai fogyasztás mellé ezt betedd az eleve lehetetlen.

Meg egy újabb rejtett erőforrás...

Aki vidéken munkába járásra vesz autót az 5-6 óra körül fog hazaérni...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Lakhelyet kell változtatni! :D
Célom, de épp véletlen nincs az ingatlan kínálatban semmi ami az igényeimnek megfelel, s meg is tudom fizetni. Néztem a kínálatot, és igaziból nagyon szar, vagy elérhetetlenül drága.
Szar helyen lelakott sufnik, vagy szar kis egyen újépítésű sufnik nulla telken szar elrendezéssel túl kicsi szobákkal egymás hegyén hátán többnyire főút mellett frissen parcellázott telepen nulla infrastruktúrával, drágán.

Építkezésbe nem feltétlen akarnék beleugrani, mert nincs időm felügyelni is és pénzt is keresni, ha pedig nem állsz pálcával a sumákok felett, rossz vége lesz. Már felújításnál tapasztaltam.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kurfürst

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 674
113
Ebben a tesztben a Clio hibridet "B" (gondolom Brake), tehát erőteljes visszatermeléses üzemmódban próbálták ki városi használatban: 2,7 l/10km...
Gyakorlatilag alig-alig kapcsolt be az 1.6--os Atkinsos ciklusos benzin motor, ami a rendszerfelépítésből adódóan csak hatótávnövelőként működik úgy 50-60 km/h óra alatt.
Tehát tényleg sokat tud dobni tudatos kezeléssel a visszatöltés.
Persze az emberi hülyeséget nem lehet kivédeni; volt olyan kollégám, aki a motorféküzemi üzemanyag elzárós karburátoros benzines, meg az elektronikus vezérlésű adagolós dízelt állandóan üresbe dobálva gurította, a szimpla karburátorost, meg a mechanikus adagolós dízelt meg bőszen visszakapcsolgatva motor fékezve használta.
S akkor ugye itt vannak a plug-in hibridek, amiket sohasem töltenek a felhasználóik, csak cipelik gyakorlatilag feleslegesen az 50 kilogrammos cementes zsákokat...
Szerintem lesznek, akik az elektromos autókról is lefogják vasalni a fékeket.


Anno még nekem is volt szerencsém aszinkron váltós autókat vezetni (Minden tanulót ilyennel kezdenék tanítani, megtudnák, hogy hol lakik az Úristen!:hadonaszos::D:D:D), illetve háromszor mentem végig Múcsonytól Miskolcon keresztül Felsőzsolcára elszakadt kuplungbovden miatt pedál zsonglőrködve a kuplungon és a gázon Nagypolszkival...
Úgyhogy már nagyon várom, hogy kipróbáljam a a Clio hibridet; ritka fifikás műszaki perverzió!
(Ha lenne pénzem rá, sem a megtakarításért venném meg; sanszosan amit megspórol a benzinen, azt valaki ki fogja fizetni az akkumulátorcserénél)

https://totalcar.hu/magazin/technika/2020/01/09/hibridbol_hasonlo_se_volt_meg/

Addig is bőszen lesem és fülelem az eddigi youtube-os videókat róla.
Izé...csak a gázpedállal, meg a váltókarral ügyeskedve..oké, az csak egy KGST autó volt; egy mai kézi váltóssal azért ne próbáljátok ki:confused:
Azt a Cliot én is ki akarom próbálni

Jelentem, ma kipróbáltam a hibrid Cliót!

A miskolci márkakereskedés Zen felszereltségű; így alapáron 7099000 Ft-os! :eek: tesztautóját vezettem.
A rendelkezésre álló rövid idő miatt (a kereskedés - ismerős - munkatársát nem akartam tovább feltartani, volt dolga bőven) nem merültünk el a részletekben:
Nem nyitottuk ki a motorteret, hogy meglessem pl. közös e a két hajtásrész hűtése stb.
Nem működött tolatókamera, de most böngészve a honlapot, úgy tűnik nem is a felszereltségi szint része.
Direktben összehasonítani a sokat megénekelt Fiat Albea 1.4 8V Active (tehát fapad; már van benne lóca, meg kézzel tekerős ablak;)) autómmal tudom; abból szálltam ki, majd abba ültem be rögtön vissza.
Kevésbé direktbe meg van a kétszáz feletti számú (kilistáztam!:hadonaszos:), általam csak kipróbált vagy munkaszerűen vezetett járgányfélék sora a 32 év alatt az aszinkonváltós UAZ-tól, szörnyűséges Nysától, Roburtól a mindenféle nyugati jószágig (csak hirtelen: Toyota MR2, BMW 530 XD Touring, Mitsubishi Outlander Turbo, de az EVO VI-os raliautóba való motorkonfiggal!!!:D)
Hogy a velem egykorú, illetve plusszos korosztály is értse, térkínálatban, térérzetben, ülés, pedál/hozzám állított kormány szentháromságban, de még az oldalrabillegésben is az érzés a kétütemű Wartburgból átülés a Zaporozsecbe,majd vissza jutott rögtön eszembe, de tényleg.

Szóval ez egy alacsony és alacsony üléshelyzetű kisautó, kisautós rugózással, írjuk le még egyszer az árát: 7099000Ft.
0FZMkMS

Jó pár youtube videót megnéztem az elmúlt hónapokban típusról, s gyanús volt, hogy nem túl csendes.
Ezt be is bizonyítja a következő videó; leginkább gördülési zaj van, azt konkrétan sokallom, a napi használós, városban gyötrős 14 éves Albeám sokkal csendesebb fülre.:eek:
Az asszony szerint is...(Márpedig egy asszonyi fül etalon!)
A motor ugyan csendesebbnek tűnik, na de vadonatúj motorról, tartóbakokról, szigetelésekről beszélünk...
Ahogy élesítettem, a rencert', rögtön be is indult - stabilmotorként ugye - de csendesebbre számítottam a korábban olvasott kb. 2500-as fordulatszámával is.
Maga a videó elég jól meg is mutatja, Csikós cikke a beillesztett régebbi hozzászólásom linkjében meg el is magyarázza az ördögi szerkezet működési elvét is, na meg hallani a különbséget rendesen a Captur, Megane viszonylatban.

Úgy éreztem, hogy a videók eléggé felkészítettek a tesztre, így az engem érdeklő dologra tudtam fókuszálni, hogyan viselkedik a hajtásrendszer 60-100 km/h között - nem kicsit - provokálva?
Ugyanis kb. 55 km/h-től ( bambuló digitális sebességkijelző...) lép be - na nem a turbó:confused::confused::confused: (ettől a szóhasználattól megőrülök!), hanem a belsőégésű (valahol olvastam, hogy Atkinson ciklusú, de valójában Atkinson- Miller ciklusú) szívómotor.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Atkinson-ciklus
https://hu.wikipedia.org/wiki/Miller-ciklus

Az útvonal a következő volt: át a Varga-hegyen (kék útvonal), majd visszafordulva, felkapaszkodva a legendás Avasi lakótelepre, s onnan legurulva (rövidebb szürke útvonal)
https://www.google.hu/maps/dir/48.083829,20.7843538/48.0870416,20.7302107/@48.0833291,20.7435467,14z

https://www.google.hu/maps/@48.0905...4!1sSU8veFV2KQuObAZuxFRkkg!2e0!7i16384!8i8192

Ugye a nagyobb elektromotor - magyarán - 50 lóerős. Szépen, mondhatni - jó értelemben - Wartburgosan:D tud kilőni (az könnyebb kocsi, ez meg ugye elektromotor).
Ami döbbenetes, hogy bár hallani, amikor a benzinmotor direktbe rákapcsolódik a hajtásra (meg persze azt is, amikor leáll), s azt is hallani, amikor váltogat a hozzátartozó 4 sebességes aszinkron váltó, de nem érezni; egyáltalán nem!:eek:
A beindulást lehetővé tevő, felpörgését segítő kisebb elektromotor - na meg a programozás tökéletesen kisimítja a kapcsolgatást, terhelésváltozást még akkor is, amikor direktbe szórakoztam a gázpedállal. Villámgyorsan, s azonnal, készségesen, sportosan forgatta a motort, váltogatott villámgyorsan oda-vissza! (Gondolta az adaptív rendszer; na megint egy hüjegyerek, aki GTI-nek/RS-nek nézi a hibridet, akkor legyen neki...)
Még gázelvételre - vagy két másodperc erejéig - visszaváltott motorfékezést is be tud mutatni!
Az értékesítő szerint időnként előfordulhat, hogy hallani halk csattanást, ami teljesen rendben van, de ez nekem nem sikerült. Pedig igyekeztem...
Alapvetően a gyorsulás olyan egyenletes, mint ha csak elektromotor hajtana sebességváltó nélkül! Bravó!
Itt egy elég jó videó a gyorsulásokról:
Itt pedig egy másik - beállítva - normális használatban, figyeljétek csak az üzemállapot kijelzéseket és füleljetek!
A "váltót" "B" (brake) állásba húzva simán lehet egy pedálosan használni, már "D" állásban is szépen motorfékez (tölt ugye vissza), a végén már azon szórakoztam, hogy nem a fékpedállal fékeztem, hanem a váltókarral szabályozva, simán lehet vele így városban közlekedni, nyilván hétköznapokban senki nem fog.

Amikor visszaértünk, megnéztük az átlagfogyasztást. Előtte hozták vissza vagy két órával csereautóként teletankolva (kereskedés mellett benzinkút), így alakult - partokat mászva, azokon állatkodva - a fogyasztás 4,9 literre. Derék!

Összefoglalva:
Az autó így egy jó értelemben vett GTI, GSI, RS rugalmasságát hozza (az elektromotorokkal kombinált hajtás 50 km/h felett többnek érződik, mint egy 140 lóerős sportos szívó benzin).
A gond a következő
Ezzel te nem spórolsz meg semmit.
Ha elég 100 lovacska, meg kéziváltó, akkor Zen felszereltséggel 4800000-ból megúszod egy könnyű (Colin Chapman!) autócskával, oszt' tankolsz 2300000 Ft-ért...
Ha meg automata kell, akkor van duplakuplungos 130 lovacskával, ami már Intens (minden földi jó, plusz krómcsicsa) felszereltséggel 6400000 FT. De Intens-el a hibrid már 7650000 Ft. Nekem így sikerült 8000000 millió felé is felkonfigurálni már...egy Cliót...

Ha el akarod hagyni a kisautós zajú kispályát, akkor Captur Plug-in 10 milla felett.
Az jó; hetekig eljárkálhatsz anélkül, hogy beindulna a benzinmotor, szerintem szépen leürülnek a zötyögéstől az olajjáratok, csapágyak, csakhogy három heti állás után, országúton padlón előzve egyszer csak BANG!!! - beinduljon és felpörögjön a gyorsításhoz a jéghideg benzinmotor...

A hajtáslánc kiváló, de a többi sprőd, nem érzem az autócska többi részén a milliókat, azt amit még a 2140-es, 3102-es Volgában is éreztem - na jó; a Ladák után...hogy: Ahhh!
Akkor inkább egy - ha már buzulunk - HEV Niro vagy Ioniq. Ugyanennyiért...

Anyucinak, apuci kicsi fiának, lányának viszont jó lesz!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 674
113
A hajtáslánc kiváló, de a többi sprőd, nem érzem az autócska többi részén a milliókat, azt amit még a 2140-es, 3102-es Volgában is éreztem - na jó; a Ladák után...hogy: Ahhh!
Tudtam, hogy elb...m...
2410-es Volga, s nem 2140-es...
Amit még kihagytam a leírásból, de a videókon látni, hogy a kis aksival természetesen tud EV üzemmódban is (a belsőégés motor használata nélkül) működni elméletileg max. 4 kilométert.
Egy ügyes felhasználó így le tud menni akár 3l/100km fogyasztás alá is városban. Csak ugye sokért....

Eще раз:

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Örülne az Eon. du. 6 környékén hirtelen minden ~2. háztartásban megjelenik 3kW.
Ki nem szarja le? Sajnáltad valaha a gumist, amikor szezonba mentél hozzá gumit cserélni?
Különben meg ritka az, amikor a villanytűzhelyet akkor kapcsolod be, amikor éppen munkában vagy. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Nyilván ez 10 éve is így volt, meg 10 év múlva is. :)
Ki nem szarja le mi lesz 10 év múlva, ha a mostról van szó? Nekem most nem opció. Ha az elmúlt tíz évből extrapolálunk, akkor lesz még egy oszlop...

Most annál az oszlopnál az 1,5 literes átlagfogyasztásnak megfelelő energiatartalmat drágábban tankolom azon az oszlopon, mint egy 6 literes fogyasztású benzinessel... Cserébe ezért 2-3 millával többet fizethetek.

10 év múlva ha még ebben a városban lakom, akkor valamit elbasztam, és ha 1000 oszlop is lesz ezen a lakótelepen, az is hidegen fog hagyni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ugyanis kb. 55 km/h-től ( bambuló digitális sebességkijelző...) lép be - na nem a turbó:confused::confused::confused: (ettől a szóhasználattól megőrülök!), hanem a belsőégésű (valahol olvastam, hogy Atkinson ciklusú, de valójában Atkinson- Miller ciklusú) szívómotor.

Ritka ocsmány egy szerkezet, volt hozzá szerencsém egy másik kocsiban tesztvezetésen. Időnként elkezd bőgni, mintha nyúznák, mérnöki szemmel lehet, hogy egy bravúr ahogy összeprogramozzák, de vezető szemével szerintem ocsmány a hangja és teljesen a saját feje után megy az egész elektro-benzines takolmany

Itt pedig egy másik - beállítva - normális használatban, figyeljétek csak az üzemállapot kijelzéseket és füleljetek!

Na ez meg a másik. Nem tudom, ezek a kijelzők milyen információtartalmat kívánnak közvetíteni az idegbeteg módon ide oda ugráló mutatók. valakinek biztos hasznos, hogy most jobban megy a ‘motorfék’, most meg tölt, most meg húdemegy, csak épp ez kb a nem jó semmire kategória, nintendós parasztvakítás valahol.

Az összes ilyen atkinsonos hibridet ott gyújtanám fel, ahol van. Az egyetlen jó pont a fogyasztás, de az meg olyan felárral és olyan kellemetlen működési jellegzetességekkel bír, hogy kell a fenének.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Ooorky

"Nézegettem, de a világ legmegbízhatatlanabb márkájának legmegbízhatatlanabb autója."

Ezt a sztereotípiát honnan lőtted? :eek:
Az alfa 159 óta nem gyártottak rossz autókat. Ha nem hiszed nézd meg a népítéleteket a 159/Mitó/Gulietta vonalon.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Nézegettem, de a világ legmegbízhatatlanabb márkájának legmegbízhatatlanabb autója.
Ha annyira megbízhatalan csak, mint az ócó 147-es, akkor nincs mitől tartani.

Amúgy sokkal jobban tartja az árát mint a régebbi Alfák, ami azt támasztja alá, amit én is olvastam a Guilia minőségéről, hogy rendben van. Sajna hiába jó, de egy sedan. Ha a cégnek nincs most a kis-suv kategóriában igazán jó terméke, mert most az a trendy, úgy gond. Plusz a régről itt maradt naysayer hangok, akiknek valószínűleg sosem volt Afájuk.

Hát... kerül amibe kerül az Euro 7 norma előtt kell vennem egy ilyet:

Jajj milyen jó új menü. Kit érdekel?
1. tekerős a légkondi.
2. fizikai a D-N-A
3. dupla kuplungos az automata
4. 510 LE
5. hátul hajt

Ezek számítanak, a menüt meg ott szarom le ahol van. :D És sokat se fogyaszt, csak 18 litert :D Megyek is adok a gleccsereknek egy kicst!

Amúgy a sor-4-es motorja is elég jó, de nem kapcsolható ki a menetstabilizátor, hiába hajt hátul. Az a motor ami 280 LE volt amikor bemutatták, és azóta évről évre gyengült ahogy az Euro6 véglegesedés felé haladt, idén már 200 LE volt csak... D mondjuk 10M-nál indul, ami a videóban van az 26M-nál. Ha lesz még új Guilia két év múlva, amikor az autót cserélni akarom (öreg is, addigra remélem kicsi is lesz már a családnak), valószínű, hogy azt veszek majd, de egyelőre még kopóalkatrészre költéssel meg pár 13+ éves autónál elnézhető hibával (egy forrasztás hiba, egy eltört 2000 forintos kapcsológomb) még a fapados kisautó is teszi a dolgát (159 előtti, amikor megint volt egy felfelé ugrás az Alfák minőségében, aztán az is rég volt már)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ooorky

"Nézegettem, de a világ legmegbízhatatlanabb márkájának legmegbízhatatlanabb autója."

Ezt a sztereotípiát honnan lőtted? :eek:
Az alfa 159 óta nem gyártottak rossz autókat. Ha nem hiszed nézd meg a népítéleteket a 159/Mitó/Gulietta vonalon.

Nem sztereotipia részemről, mivel az euro normák miatt a Subaru kivonta EU-ból a turbo motoros autóit ezért kezdtem el alternatív lehetőségek után keresni, ekkor találtam meg a Guiletta-t.

+mea culpa, úgy néz ki idén átveszi a Tesla a vezetést megbízhatatlansági mutatóban, 100 új gyártású autóra jutó 250 hibával, ahhoz képest a Fiat konszern 249(USA)/152(EU) semmiség :D
 
  • Tetszik
Reactions: Molon Labe and enzo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Nem sztereotipia részemről, mivel az euro normák miatt a Subaru kivonta EU-ból a turbo motoros autóit ezért kezdtem el alternatív lehetőségek után keresni, ekkor találtam meg a Guiletta-t.

+mea culpa, úgy néz ki idén átveszi a Tesla a vezetést megbízhatatlansági mutatóban, 100 új gyártású autóra jutó 250 hibával, ahhoz képest a Fiat konszern 249(USA)/152(EU) semmiség :D
Ácsi, a Gulietta egy kisautó, a 147-esem utódja, csapott hát, C class, kis családi autó. A Guilia az közepes szedán, large family car, D class.
Amúgy ezek a hibák a biztosítós statisztikáknál csalókák tudnak lenni. De a japó meg koreai autók valóban nem rosszak, de az olaszok fikázása tapasztalataim alapján (családban akad még pár olasz) erősen túlzó városi legendák. Nem rosszabb a tapasztalat, mint Suzuki, Mitsubishi-vel a családban.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ácsi, a Gulietta egy kisautó, a 147-esem utódja, csapott hát, C class, kis családi autó. A Guilia az közepes szedán, large family cad, D class.
Amúgy ezek a hibák a biztosítós statisztikáknál csalókák tudnak lenni. De a japó meg koreai autók valóban nem rosszak, de az olaszok fikázása tapasztalataim alapján (családban akad még pár olasz) erősen túlzó városi legendák. Nem rosszabb a tapasztalat, mint Suzuki, Mitsubishi-vel a családban.

Jahh, én mindig bajban vagyok a nevekkel :D
Vmi 2 literes turbós AWD-s jószágot néztem, annak volt bűn rossz a statisztikája.

De ahogy néztem eléggé eltérőek az USA/EU statisztikák.
Amerikában a japán, koreai autók mutatói sokkal jobbak, mint az EU-ban yártottaké (én is futottam bele anno gyári hibás toyota váltóba, lengyelek szar minőségű acélt használtak évekig), az európai autóké meg fordított.
USA-ban gyártott autóké meg mindenhol trágya, amit elsőként a tesla elhozott hozzánk is :D
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Az érintőképernyős vezérlésesre az autóknál eltérő szabályozás van országonként?