Szerintem kinyílna számodra a világ, és nem csak Budapestben gondolkodnál esetleg. Havonta 1-2x ha bemegyek a városba este a csúcs után, moziba, üzletbe. Még további 1-4 alkalommal napközben egy találkozóra. Többet járok vidéki célpontokhoz.A városban közlekedésre nem használnám. Ha én elmegyek valahova, akkor általában szórakozok, tehát ha csak egy pohár bort iszok, akkor kocsi nincs.
A városban nincs szükség kocsira. Ott a BKV és a taxi. A 60k havi fenntartású autóból 10-szer eltaxizok a városba 10+ km-re. Évente nem taxizok ennyit, nemhogy havonta.
Csak azért, mert lenne kocsi, akkor sem használnám, csak azért, mert van. Nem praktikus, semmi szükségem rá. Csak a baj van vele a városban. Parkoljál be p*csányi helyekre utcán vagy parkolóházban. Azt, ha nincs szerencséd majd más zúzza le a kocsidat, ha nem te. Bakker el nem tudom mondani hány olyat láttam, ahol a tulaj saját maga ment neki valaminek vagy más kocsijának parkolás közben.
Egyszer kipróbáltam, hogy Alléból este, kis forgalom esetén a 5 km-re levő célig hamarabb értem el, mint a kocsival közlekedő ember, akivel együtt voltam. Mert mire elsétált a kocsihoz, mire kiállt, mire kijött és már régen úton voltam. Ok, aki 15 km-e megy, kell kocsi.
De én okkal költöztem oda, ahol vagyok. Hogy ne kelljen. Mert kockázatos, drága és csak veszti az értékét.
Egyedül csak a nagyobb távolságú nyaralásnál lenne jó. Tényleg tök jól hangzik, hogy oda megyek és akkor, ahova akarok. Papíron.
Mert akinek nincs gyakorlata vezetésben - 3,5 éve nem vezettem, és vizsga után is csak kétszer - , annak nem élvezet vezetni több száz km-t. Stressz.
Sőt, átlag napon is az. A Tátrába meg gyak. 0 km-es jogsival nem fogok menni, mert hülye nem vagyok. Élni akarok. Mert oda mennék majd egyszer pl.
Bérautó előtt is meg gyúrni kéne vezetésre, tehát igazából az sem lenne olcsó, mert előtte vagy 10-15 órát kéne gyakorolni. Na, de ha évente kb. a kiránduláson vezetnék perpill, akkor hol van ebben anyagi ráció?
Helyette eddig vettem 2015 óta két bringát és annak fenntartási költsége volt. Meg évente pár 10k HUF taxi és BKV. Ezért van spórolt pénzem.
MOL Limo-val tudsz gyúrni amúgy. Meg automatás kocsit kell bérelni, és akkor könnyebb belejönni a forgalomra figyelésbe. Az elején a váltó kezelés és a forgalom figyelés együtt sok.
Jó döntés a munka közelébe költözni, de az élet nem csak a munka-otthon közti ingázással kéne telnie