Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Fordítva ülöl a lovon. A csapatás nem alapjog. A közlekedés igen.


Milyen csapatásról beszélsz?
Aki autót vezet = "csapat" ? :eek:o_O:D

Továbbra is tartom, hogy mindenki vezessen azt, amire képesítése van. Akinek nincs semmire, annak ott a tömegközlekedés, járványhelyzetben is, vagy a bicikli, - 10fokban, télen is. Jó közlekedést!
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Valóban félelmetes az elején egy ilyen rendszer, de nekem az a személyes tapasztalatom, hogy baromi jól működik a gyakorlatban.

Az elmúlt évben 3x nyúlt bele a vészfékrendszer, ebből kettő koccanásos lehetett volna hirtelen fékező jármű miatt, amit magam is észletem és egyszerre fékeztem az automatával. A harmadik viszont lehetett volna csúnya is, mert autópályán valami barom kiszórt egy bőröndnyi ruhát, ami messziről úgy nézett ki, mintha emberek feküdnénem a pályán - előttem lévő satufék, autópálya tempóról 0-ra fékezés, amire nem számítasz. Az asszisztens viszont mindig figyel.
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Valóban félelmetes az elején egy ilyen rendszer, de nekem az a személyes tapasztalatom, hogy baromi jól működik a gyakorlatban.

Az elmúlt évben 3x nyúlt bele a vészfékrendszer, ebből kettő koccanásos lehetett volna hirtelen fékező jármű miatt, amit magam is észletem és egyszerre fékeztem az automatával. A harmadik viszont lehetett volna csúnya is, mert autópályán valami barom kiszórt egy bőröndnyi ruhát, ami messziről úgy nézett ki, mintha emberek feküdnénem a pályán - előttem lévő satufék, autópálya tempóról 0-ra fékezés, amire nem számítasz. Az asszisztens viszont mindig figyel.

Nekem személyszerint nem a vezetéstámogató rendszerekkel van bajom.. a vészfék asszisztens nem rossz, Vitarába is van, kilehet kapcsolni, belehet állítani mikor fékezzen, sávfigyelő, ha rámész az elválasztóra remeg a kormány.. nem idegesít, szolidan jelez, jól működik, így oké, elfogadom. Bár az előző kocsiba nem volt, mégsem koccantam, követési távolságot ha betartja az ember akkor nagy gond már nem lehet..

A kritikát a "teljesen önvezető" autóra fogalmaztam meg.. egyszerűen nincs értelme. Ha valaki lusta vezetni, vagy nem megy, erre nem kell feltalálni az önvezető autót... zsákutca ez a fejlesztési ág. Annak ott a tömegközlekedés, azon lehet nyomkodni a telefont, meg felülni rá részegen, aludni is lehet közben.

Ez a tesla féle "teljesen önvezető autó" egy borzasztóan férfiatlan, "herélt" dolog... akik ilyenre vágynak, azoknak miért nem jó a taxi? Abba is csak bekell ülni...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Valóban félelmetes az elején egy ilyen rendszer, de nekem az a személyes tapasztalatom, hogy baromi jól működik a gyakorlatban.

Az elmúlt évben 3x nyúlt bele a vészfékrendszer, ebből kettő koccanásos lehetett volna hirtelen fékező jármű miatt, amit magam is észletem és egyszerre fékeztem az automatával. A harmadik viszont lehetett volna csúnya is, mert autópályán valami barom kiszórt egy bőröndnyi ruhát, ami messziről úgy nézett ki, mintha emberek feküdnénem a pályán - előttem lévő satufék, autópálya tempóról 0-ra fékezés, amire nem számítasz. Az asszisztens viszont mindig figyel.

Egyszer nagy vörös lámpával meg visítással jelezte, hogy baj van. Én meg néztem, hogy mi. Aztán mielőtt rájöttem volna mi, elhalgatott. Valahogy nem tűnik 100%-ban megbízhatónak, olyan meg még nem volt, hogy "ő" fékezett először, legalább is azt hiszem. Hogy az előzésnél elvett gázt már ne is emlegessem.
Oké, elbambulásgátlónak jó.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Nekem személyszerint nem a vezetéstámogató rendszerekkel van bajom.. a vészfék asszisztens nem rossz, Vitarába is van, kilehet kapcsolni, belehet állítani mikor fékezzen, sávfigyelő, ha rámész az elválasztóra remeg a kormány.. nem idegesít, szolidan jelez, jól működik, így oké, elfogadom. Bár az előző kocsiba nem volt, mégsem koccantam, követési távolságot ha betartja az ember akkor nagy gond már nem lehet..

A kritikát a "teljesen önvezető" autóra fogalmaztam meg.. egyszerűen nincs értelme. Ha valaki lusta vezetni, vagy nem megy, erre nem kell feltalálni az önvezető autót... zsákutca ez a fejlesztési ág. Annak ott a tömegközlekedés, azon lehet nyomkodni a telefont, meg felülni rá részegen, aludni is lehet közben.

Ez a tesla féle "teljesen önvezető autó" egy borzasztóan férfiatlan, "herélt" dolog... akik ilyenre vágynak, azoknak miért nem jó a taxi? Abba is csak bekell ülni...

Az önvezető autó lehet a jövő "tömegközlekedése" felvesz a kiindulóhelyen és kirak a célban. Nem áll meg 30 megállónál közben. De ehez ki kell tiltani az emberi sofőröket és önvezetéstámogató kütyükkel telerakni az utakat meg az autóknak kommunikálni. Sok-sok év na meg jelenleg a világ pénze ne lenne rá elég.
Így pótolhatná az egyéni autót.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Lehet mutogatni a havernak, hogy milyen menő tech kocsid van. Attól nem mell tartani, hogy a Dacia Dusterban is lesz ilyen holnaptól, de ha van vészfék mindenkinél, talán nem jön belém valami barom hátulról (örök parám, 5x szaladtak belém hátulról ha jól számolom. A legjobb az a tamagochi volt, ami 4 pirosnál álló autó tört meg amikor fékezès nélkül beleszaladt a sorba. Egyet totálra, szerencsére én legelől voltam, de így is volt 200 ezer kár).

Amúgy meg nem kötelező az önvezetőt használni, ez egy lehetőség, gondolom valamk fizetős tech csomag része lesz, így akinek nincs rá igénye, majd nem veszi meg. de pl. egy vidéki üzleti út utani több órás uncsi pályázáson én látom értelmét. Teslásokaz sem látod panaszkodni, hogy milyen rossz, hogy van ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Lassan csak eléri az EU, hogy az olcsó kisautó meg az olcsó elektromos autó ára hasonló legyen, csak nem úgy, ahogy eddig gondoltuk.



Tpod_3.0.jpg

volvo-truck-autonomous_T2018_0314-1.jpg


Itt fog elsőnek széles körben elterjedni. A személyautó csak az open beta teszt.



Az emberek nagyobb részének a vezetés nyűg. Ha megvalósul az önvezetés, onnantól ezek az emberek vidáman Facebookozhatnak a telefonjukon, nézhetik az éppen aktuális szemetet, olvashatnak könyvet stb.. Persze ugyanezt ki lehetne úgy is váltani, hogy ne kelljen minden nap ingázni a munkahelyre...

Nos, akinek a vezetés nyűg, annak valahogy erőt kell vennie magán, és kikell gyógyulni a mazochizmusból.

Nem kötelező vezetni... szögre lehet akasztani a kocsi kulcsot vagy odaadni az unokáknak.

Felkell kelni két órával korábban, hajnalban, elkell érni a munkásjáratot, csatlakozóra átkell szállni, zötykölődni 2-3 órát... így is belehet érni a munkahelyre...

Ha valakinek "nyűg a vezetés".
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
A kritikát a "teljesen önvezető" autóra fogalmaztam meg.. egyszerűen nincs értelme. Ha valaki lusta vezetni, vagy nem megy, erre nem kell feltalálni az önvezető autót... zsákutca ez a fejlesztési ág.

Pont emiatt az egyik elképzelés a car sharing. Simán lehet, hogy 50 év múlva úgy lesz az autózás, mint most a mobilszolgáltatás. Bepengetsz v
Nos, akinek a vezetés nyűg, annak valahogy erőt kell vennie magán, és kikell gyógyulni a mazochizmusból.

Nem kötelező vezetni... szögre lehet akasztani a kocsi kulcsot vagy odaadni az unokáknak.

Felkell kelni két órával korábban, hajnalban, elkell érni a munkásjáratot, csatlakozóra átkell szállni, zötykölődni 2-3 órát... így is belehet érni a munkahelyre...

Ha valakinek "nyűg a vezetés".


A gyártók egyszerűen megnézik, hogy önvezetéssel mennyi autót tudnak eladni, illetve nélküle és ezt figyelembe véve eldől, hogy lesz-e helye az önvezetésnek a személyautók között vagy nem.
2017-es Mazda felmérés. Ahogy múlik az idő várhatóan nőni fog az elfogadottsága.
47557E8900000578-5178713-Which_European_countries_are_most_unhappy_about_the_arrival_of_s-m-2_1513673676035.jpg


Egyébként, ha már így beszélgetünk, akkor szerinted nem lenne értelmesebb megoldás mondjuk a Home Office vagy az, hogy ne kelljen a szerencsétlennek 2 órával korábban kelni, 2-3 órát zötyögni meg ötször átszállni, mint minden nap végigszenvedni ugyanazt az utat, dugót? Nem lenne jobb mondjuk, az akár több ezer főt foglalkoztató munkahelyeket integrálni a tömegközlekedési rendszerbe és nem csak kibaszni a puszta közepébe, mert ott olcsó a telek, vagy a belvárosba berakni, mert csak ott fancy a bithuszárkodás?
toG.gif
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Ki találta ki ezt az önvezetés mániát? Miért priorítás? Miért ez folyik minden csapból?

A vásárlók részéről ekkora igény lenne rá? Hát akinek erre lenne igénye, az járjon busszal meg vonattal.

Magamból indulok ki... soha nem kellene nekem önvezető autó, mégha lenne rá pénzem, akkor se, szeretek vezetni, manuálisan váltani, a vezetés kikapcsol, feltölt.

Továbbá retardált sem vagyok, hogy 1.a számítógép irányítson, 2. hogy én átengedjem az irányítást a számítógépnek.. majd én irányítom a számítógépet. Miért bíznám rá az életem egy gépre?

Ezek a kritikák leginkább a tesla féle "teljes önvezetés" - nek szólnak... nyugodtan kenjék a hajukra a teljes önvezetésüket.

Inkább egy olyan motort fejleszt
enének ki, ami vízzel megy.. vagy olyan gumiabroncsot ami 6 helyett 10 évig megőrzi a jó minőségét, hamár védjük a környezetet.. . nem ilyen f@szságokra költeni súlyos pénzeket, mint az "önvezető autó" meg "önvezető kamion" ...kissé vicces és röhejes dolgok ezek a hackerek és tömeggyilkos terroristák korszakában...

Ui: Rokon Toyota Ch-re magától betud parkolni... hurrá. Amikor kb 2 éve megvette kipróbáltuk, konstatáltuk, hogy igen, képes rá. Ügyes. Azóta se nyúlt ahhoz a funkcióhoz. /az autót nem emiatt választotta, hanem mert hybrid és Toyota.. csak tudja ezt a sallangot is.. parasztvakítást.. persze falábúaknak és nőknek biztos jól jön ez a funkció. /
Dugóban az adaptív dugókövető tempomat jó, hogy ha amikor majdnem megálltál a lépésben, és jön egy csinos kerékpáros hölgy dús idomokkal, ne zúzd le az előtted menőt. :D Vagy a radaros minden irányba néző vészfék is jó, mert az pl a kivilágítatlanul száguldó rejtett erőforrást előbb látja, mint én (pár napja amit megúsztam). A teljes önvezetés annyira nem érdekel engem se, de van az a helyzet, ahol hasznos tud lenni, de nem a legfontosabb dolog amit a mobilitás terén le kéne most küzdenie a tudománynak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Egyébként, ha már így beszélgetünk, akkor szerinted nem lenne értelmesebb megoldás mondjuk a Home Office vagy az, hogy ne kelljen a szerencsétlennek 2 órával korábban kelni, 2-3 órát zötyögni meg ötször átszállni, mint minden nap végigszenvedni ugyanazt az utat, dugót? Nem lenne jobb mondjuk, az akár több ezer főt foglalkoztató munkahelyeket integrálni a tömegközlekedési rendszerbe és nem csak kibaszni a puszta közepébe, mert ott olcsó a telek, vagy a belvárosba berakni, mert csak ott fancy a bithuszárkodás?
EZ
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Az emberek nagyobb részének a vezetés nyűg. Ha megvalósul az önvezetés, onnantól ezek az emberek vidáman Facebookozhatnak a telefonjukon, nézhetik az éppen aktuális szemetet, olvashatnak könyvet stb.. Persze ugyanezt ki lehetne úgy is váltani, hogy ne kelljen minden nap ingázni a munkahelyre...
Miattuk életveszély az utakra kimenni... Nem kellett volna jogosítványt kapjanak eleve, ha ennyi önkontrolljuk nincs. (A jogsi nélkül vezető rejtett erőforrások a maásik fő veszélyforrás)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
De ehez ki kell tiltani az emberi sofőröket és önvezetéstámogató kütyükkel telerakni az utakat meg az autóknak kommunikálni.
francolat. Ha lehet biztonságosan közlekedni enélkül emberi sofőrökkel is, akkor lehet a teljes infrastruktúra újraszabása nélkül gépekkel is, amennyiben a mesterséges intelligencia (nem generikus, csak erre a célfeladatra) megvalósítható (aminek jelenleg nem látjuk elvi akadályát)
 

Molon Labe

Well-Known Member
2020. július 26.
2 112
11 270
113
Az önvezető autó lehet a jövő "tömegközlekedése" felvesz a kiindulóhelyen és kirak a célban. Nem áll meg 30 megállónál közben. De ehez ki kell tiltani az emberi sofőröket és önvezetéstámogató kütyükkel telerakni az utakat meg az autóknak kommunikálni. Sok-sok év na meg jelenleg a világ pénze ne lenne rá elég.
Így pótolhatná az egyéni autót.

Valóban elég távolinak tűnik... és továbbra sem világos számomra, hogy miért jó az, ha "kiiktatjuk" az emberi tényezőt.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
francolat. Ha lehet biztonságosan közlekedni enélkül emberi sofőrökkel is, akkor lehet a teljes infrastruktúra újraszabása nélkül gépekkel is, amennyiben a mesterséges intelligencia (nem generikus, csak erre a célfeladatra) megvalósítható (aminek jelenleg nem látjuk elvi akadályát)

Ok, bevallom ebben volt egy adag szarkazmus az önvezetéssel szemben :) Amíg van a sokszor kiszámíthatatlan ember (akár autóban, akár motoron, akár kerékpáron, akár gyalog), időjárás, út- és látásviszony addig a jelenlegi gépi intelligencia halálra van ítélve.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 563
113
Ok, bevallom ebben volt egy adag szarkazmus az önvezetéssel szemben :) Amíg van a sokszor kiszámíthatatlan ember (akár autóban, akár motoron, akár kerékpáron, akár gyalog), időjárás, út- és látásviszony addig a jelenlegi gépi intelligencia halálra van ítélve.
Ha nem képes megbirkózni az útra lépő gyalogosokkal, kutyákkal, stb, akkor nem szabad kiengedni "instrumentált" utakra se. Ha meg képes rá, akkor akár olcsóbb meglévő infrán működés is megoldható idővel.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Ha nem képes megbirkózni az útra lépő gyalogosokkal, kutyákkal, stb, akkor nem szabad kiengedni "instrumentált" utakra se. Ha meg képes rá, akkor akár olcsóbb meglévő infrán működés is megoldható idővel.

Ezért alkalmaznák először autópályán. Ott nem kopott a felfestés, nincs gyalogos, kerékpáros, szarvas, szembejövő... ööö várjunk csak... :)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán