Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 502
60 006
113
Akit teherhajózàs a Mekong deltàban erdekel, annak ajánlom a jútúbon Nguyen che Linh channelt! Megèri! :)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Kihagytad a kínai mélynyomót, szigorúan hátrafele beépítve
Basszus tényleg a maxra feltekert pattogós minimál/egyéb ipari gépzaj nélkül a virtuális péniszük mérete a felére esik vissza. További kompenzációt jelent még mindemellett a "Ez dízel te kurva" feliratok használata, lehetőség szerint a hátsó szélvédő teljes hosszában, hogy ne lehessen semmit se kilátni :D
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Erdemes minden folytatast megnézni. Nemcsak az utak, de a jàrművek is tragikusak. Részben az irtózatos szegénység, de a totàlis hozzá nem értés miatt.
Egyből kevesebbet panaszkodik ember a magyar utakra. :)

Egyikben a tulaj mondja, hogy nincs értelme új kamiont venni, az "utak" ugyanúgy szétverik legjobb esetben 5 év alatt, mint a 20 évest.

Bónusz videjó:


Asszem tavalyelőtt balhézott a Shell a kormánnyal, mert már olyan mértékű volt a lopás/károkozás.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 124
3 294
113
Egyikben a tulaj mondja, hogy nincs értelme új kamiont venni, az "utak" ugyanúgy szétverik legjobb esetben 5 év alatt, mint a 20 évest.

Bónusz videjó:


Asszem tavalyelőtt balhézott a Shell a kormánnyal, mert már olyan mértékű volt a lopás/károkozás.
Balhézott a Shell. Na ne már. Az biztos hogy van a pofájukon bőr. Két dudás 1 csárda.
 
M

molnibalage

Guest

Lássuk jól értem-e.
Az autó összes fő funkciója szutyok érintőképernyőről érthető el, de 5-6 év után megfekszik és jó drágán cserélték volna eddig.
Ez kb. olyan, mintha a sima autón az összes kezelőszerv leesne 5-6 év múlva és hány száz vagy ezer USD-ért is cserélnék? És ez így van tervezve és szerintük egy így jó.

Ez a fenntartható autózás? Beszarok, komolyan mondom.
 
M

molnibalage

Guest
Skacok, miért van az, hogy ez az olajlobbis dumát még képesek egyesek komolyan venni és nyomatni...?

  • Ha létezne ilyen lobbierő, akkor ma is gőzmozdony járna és nem villanyos ICE meg TGV és Shinkanzen.
  • Vagy miért nem nyírta ki az óceánjáró és léghajó lobbi először a dugattyúmotors repcsit majd a gázturbinásat?
  • Vagy hogyan lehet, hogy az abakusz lobbi nem nyírta ki a mechanikus számológépet?
Én úgy látom, hogy egy technológia, hatékony, jó és jó termék lesz belőle, akkor SEMMI nem tudja megállítani az elterjedését.
Ha nem tudsz belőle használható terméket gyártani, akkor az pusztul.

Fordítva viszont pont van példa van a lobbira, de ez valahogy az olajlobbit mantrázónak nem esik le vagy vagyok és kettős mérce van.

A sok ökobarom és villanyautó fetisisztának nem esik le. Az sötétzöld ökobarom lobbi és hype nélkül ezeket az izék soha nem terjedtek volna el mai szinten. Az lett kilobbizva, hogy ezek a szarok szénné legyenek dotálva. De bezzeg szemét olajlobbi van, széné adóztatva a benzin, mert jármű hajtóanyag. De a kocsiba tett áramon ilyen nincs. Amikor adtak 11 milliós autóra 2 millás ingyen állami pénzt? Tetszik érteni? A gazdag Józsinak tettek a zsebébe 2 millát. Amikor az kényszerből autózónak sokszor ennyi pénze nincs kocsira, cakk pakk.

Olajlobbi, beszarok, komolyan mondom.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 570
113
Skacok, miért van az, hogy ez az olajlobbis dumát még képesek egyesek komolyan venni és nyomatni...?

  • Ha létezne ilyen lobbierő, akkor ma is gőzmozdony járna és nem villanyos ICE meg TGV és Shinkanzen.
  • Vagy miért nem nyírta ki az óceánjáró és léghajó lobbi először a dugattyúmotors repcsit majd a gázturbinásat?
  • Vagy hogyan lehet, hogy az abakusz lobbi nem nyírta ki a mechanikus számológépet?
Én úgy látom, hogy egy technológia, hatékony, jó és jó termék lesz belőle, akkor SEMMI nem tudja megállítani az elterjedését.
Ha nem tudsz belőle használható terméket gyártani, akkor az pusztul.

Fordítva viszont pont van példa van a lobbira, de ez valahogy az olajlobbit mantrázónak nem esik le vagy vagyok és kettős mérce van.

A sok ökobarom és villanyautó fetisisztának nem esik le. Az sötétzöld ökobarom lobbi és hype nélkül ezeket az izék soha nem terjedtek volna el mai szinten. Az lett kilobbizva, hogy ezek a szarok szénné legyenek dotálva. De bezzeg szemét olajlobbi van, széné adóztatva a benzin, mert jármű hajtóanyag. De a kocsiba tett áramon ilyen nincs. Amikor adtak 11 milliós autóra 2 millás ingyen állami pénzt? Tetszik érteni? A gazdag Józsinak tettek a zsebébe 2 millát. Amikor az kényszerből autózónak sokszor ennyi pénze nincs kocsira, cakk pakk.

Olajlobbi, beszarok, komolyan mondom.
Akár 4 millát is! Minap vezettem a villany Hyundai Kona-t. Nem dobtam el az agyam. (több okból se, de annyira szar se volt)

Amúgy a Shell épp felvásárolta valamelyik elektromos töltőhálózatot.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Balhézott a Shell. Na ne már. Az biztos hogy van a pofájukon bőr. Két dudás 1 csárda.

Azért amikor baltával vagdossák a csővezetékeidet miközben egyre nagyobb mikroszkóppal nézik a környezetvédők a szennyezést és dollár százmilliók mennek kártérítésre meg élővilág helyreállításának kísérleteire...

 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 124
3 294
113
Azért amikor baltával vagdossák a csővezetékeidet miközben egyre nagyobb mikroszkóppal nézik a környezetvédők a szennyezést és dollár százmilliók mennek kártérítésre meg élővilág helyreállításának kísérleteire...

Igen, mert a Saint Shell annyira ződ hogy az mán csudi. Szerintem ha minden Afrikai melósát normális módon kifizetné +rendesen adózna akkor valószínűleg nem baltáznák a csőveiket meg életveszélyes módon. Ja kérem akko mőg nem lőnne profit. Scheisse.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 570
113
Igen, mert a Saint Shell annyira ződ hogy az mán csudi. Szerintem ha minden Afrikai melósát normális módon kifizetné +rendesen adózna akkor valószínűleg nem baltáznák a csőveiket meg életveszélyes módon. Ja kérem akko mőg nem lőnne profit. Scheisse.
nyugi akkor is lenne balhé.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Lássuk jól értem-e.
Az autó összes fő funkciója szutyok érintőképernyőről érthető el, de 5-6 év után megfekszik és jó drágán cserélték volna eddig.
Ez kb. olyan, mintha a sima autón az összes kezelőszerv leesne 5-6 év múlva és hány száz vagy ezer USD-ért is cserélnék? És ez így van tervezve és szerintük egy így jó.

Ez a fenntartható autózás? Beszarok, komolyan mondom.

Ha jól ertem, nem a erintokepernyo megy tonkre, hanem tulajdonkeppen az alaplapi flash memoria, ami viszont mukodesi elvebol fakadoan tenyleg ennyit bir kb.

Viszont ez nem menti fel, hogy tul van tolva a mikroelektronika. Az alaprendszereknek betonbiztos, jo buta elektronikai alap kellene, ami elmegy 20-30 evet is anelkul hogy raneznel.

Ez sajnos nem tesla specifikus problema, mert amiota bekerult kotelezo elemkent a szutyok infotainment, a gyartok hajramosak arra kotni a tobbi rendszert is, kvazi kozponti egysegkent benne can sok minden, amit iranyit - klima, fenyszoro, automata ablaktorlo stb. Egyszeruen kevsebb osszeszereleAmi BEM kocsiknal talan csak a motorveuerles nem.

Ami eleg nagy baj, mert az infotainment gyorsan avulo dolog, viszont ott fog viritani 10 ev mulva is es nem lehet nagyon onmagaban ‘upgradelni’. raadasul nem autoipari minosegu cuccokbol van osszerakva, hanem off the shelf piaci megoldasokbol, es hat ott nagy a szoras.

Ugyanilyen hulyeseg hogy minden tapikepernyorol megy, ami semmilyen fizikai visszajelzest nem ad a sofornek, ezert muszaj arra figyelnie. Sot a VW-nel most nagy divat a gesztus vezerelt infotainment, amirol iranyitasz olyan egyszeru dolgokat, mint a klima - itt meg tapintas erzete sincsen meg, meg jobban elvonja a figyelmed. Ez egy egyertelmuan hulye irany.

Ja es lassan a fo muszercsoport is csak digitalis, aztan ha beszarik... mert olcsobb a kijelzoy lassan ott tartunk hogy az analog muszerek es a fizikai kezelogombok a premium kategoria sajátja lesz kizárolag.
M
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 570
113
lassan ott tartunk hogy az analog muszerek es a fizikai kezelogombok a premium kategoria sajátja lesz kizárolag.
Abszolút. Bár a prémium szót is eléggé elinflálták már.


32. perc. Alaóg fő műszer, pár multifunkciós kijelző minimál grafikával LCD-vel. A gombok kiváló érintés visszajelzést adnak. Nincs érintő képernyő. Amúgy épp ezeket a funkciókat amiket írsz leírja Gordon Murray, és a megoldások amiket talált rá, ... azok amiket az emberek kapni akarnak. Ez persze egy különleges autó, de kisebb kategóriában is lehetne ezeket a tanulságokat alkalmazni. Nincs infotainment, úgyis a telefonod használod, stb...
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst and fip7

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Igen, mert a Saint Shell annyira ződ hogy az mán csudi. Szerintem ha minden Afrikai melósát normális módon kifizetné +rendesen adózna akkor valószínűleg nem baltáznák a csőveiket meg életveszélyes módon. Ja kérem akko mőg nem lőnne profit. Scheisse.
Azért szerintem mind a kétszázmillió nigériait nem fogja tudni kivakarni a g@ciből a shell se...
ha nem egy ellőüzem lenne az a szerencsétlen ország, hanem lennének max húszmillióan, akkor a nyomoruk se lenne ekkora (szerintem)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 718
113
Skacok, miért van az, hogy ez az olajlobbis dumát még képesek egyesek komolyan venni és nyomatni...?

  • Ha létezne ilyen lobbierő, akkor ma is gőzmozdony járna és nem villanyos ICE meg TGV és Shinkanzen.
  • Vagy miért nem nyírta ki az óceánjáró és léghajó lobbi először a dugattyúmotors repcsit majd a gázturbinásat?
  • Vagy hogyan lehet, hogy az abakusz lobbi nem nyírta ki a mechanikus számológépet?
Én úgy látom, hogy egy technológia, hatékony, jó és jó termék lesz belőle, akkor SEMMI nem tudja megállítani az elterjedését.
Ha nem tudsz belőle használható terméket gyártani, akkor az pusztul.

Fordítva viszont pont van példa van a lobbira, de ez valahogy az olajlobbit mantrázónak nem esik le vagy vagyok és kettős mérce van.

A sok ökobarom és villanyautó fetisisztának nem esik le. Az sötétzöld ökobarom lobbi és hype nélkül ezeket az izék soha nem terjedtek volna el mai szinten. Az lett kilobbizva, hogy ezek a szarok szénné legyenek dotálva. De bezzeg szemét olajlobbi van, széné adóztatva a benzin, mert jármű hajtóanyag. De a kocsiba tett áramon ilyen nincs. Amikor adtak 11 milliós autóra 2 millás ingyen állami pénzt? Tetszik érteni? A gazdag Józsinak tettek a zsebébe 2 millát. Amikor az kényszerből autózónak sokszor ennyi pénze nincs kocsira, cakk pakk.

Olajlobbi, beszarok, komolyan mondom.
Annyiból árnyalnám a képet, hogy pl. a VHS videorendszertől is voltak jobb kép/hang minőséget tudó, kompaktabb videorendszerek,
Mégis az ormótlan, csak egy oldalas olyan/amilyen képminőséget tudó VHS terjedt el, illetve a jobb sorsra érdemes rendszerek később sem tudták megszorítani - mintha ma is gőzmozdonyok húznának...
Ennek pedig egyszerű oka volt, a VHS-s csapat tudott tartalmat is biztosítani hozzá.
Szóval a jobb - bizonyos - műszaki paraméterek nem törvényszerűen győznek - természetesen ez a léghajó vs.repülőgép stb. esetében nyilván nem lehetett igaz, annyira egyértelmű volt a használhatóságbeli különbség (léghajó kikötése...)
Igenis van lobbitevékenység. Kérdés az adott témában a lobbi ereje, hangossága, ügyessége, hamissága.
Lásd Tesla...
 
M

molnibalage

Guest
Annyiból árnyalnám a képet, hogy pl. a VHS videorendszertől is voltak jobb kép/hang minőséget tudó, kompaktabb videorendszerek,
Mégis az ormótlan, csak egy oldalas olyan/amilyen képminőséget tudó VHS terjedt el, illetve a jobb sorsra érdemes rendszerek később sem tudták megszorítani - mintha ma is gőzmozdonyok húznának...
Ennek pedig egyszerű oka volt, a VHS-s csapat tudott tartalmat is biztosítani hozzá.
Szóval a jobb - bizonyos - műszaki paraméterek nem törvényszerűen győznek - természetesen ez a léghajó vs.repülőgép stb. esetében nyilván nem lehetett igaz, annyira egyértelmű volt a használhatóságbeli különbség (léghajó kikötése...)
Igenis van lobbitevékenység. Kérdés az adott témában a lobbi ereje, hangossága, ügyessége, hamissága.
Lásd Tesla...
Hóóóóóóó. Nagyon rossz példa ez szerintem...


  1. A beta minősége annyival nem volt jobb.
  2. A hangminősége egyáltalán nem volt jobb. (Úgy emlékszem)
  3. Senkit sem érdekel a kép minősége, ha a kazetta olyan rövid, hogy felhasználói szempontból használhatatlan. VHS-re fel lehetett venni teljes NFL meccseket. A betára nem.
A beta itt hasalt el.
Nem kellett ehhez semmi lobby. A tömegek - USA piac - az akkori tartalomfogyasztás mellett eldöntötte a kérdést.

Hasonló eset az mp3. Az mp3 sem lobbi miatt terjed el. Jöhet a sok audiofil ember a flac és minden más formátummal, de az átlagember számára anno a drága portábilis tárhely volt a limit. A portáliblis lejátszó meg fej/füllhallgató minősége limitált ---> nem kell tölkéletes formátum. Mert a 192/256 kps mellett sem hallja meg a különbséget.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 718
113
Hóóóóóóó. Nagyon rossz példa ez szerintem...


  1. A beta minősége annyival nem volt jobb.
  2. A hangminősége egyáltalán nem volt jobb. (Úgy emlékszem)
  3. Senkit sem érdekel a kép minősége, ha a kazetta olyan rövid, hogy felhasználói szempontból használhatatlan. VHS-re fel lehetett venni teljes NFL meccseket. A betára nem.
A beta itt hasalt el.
Nem kellett ehhez semmi lobby. A tömegek - USA piac - az akkori tartalomfogyasztás mellett eldöntötte a kérdést.

Hasonló eset az mp3. Az mp3 sem lobbi miatt terjed el. Jöhet a sok audiofil ember a flac és minden más formátummal, de az átlagember számára anno a drága portábilis tárhely volt a limit. A portáliblis lejátszó meg fej/füllhallgató minősége limitált ---> nem kell tölkéletes formátum. Mert a 192/256 kps mellett sem hallja meg a különbséget.
Minden hasonlat sántít. Ahogy a léghajó vs. repülőgépes is. Annyira életképtelen ma is és régen is az előbbi. Oda se kellett lobbi.

De a hozzászólás lényege remélem átjött;)
 
G

Galthran

Guest
Szigorúan haverokkal megmókolt/chippelt (amúgy hengerfejes) 1.9TDI motorral illetve smoke&charm matricával az autó hátulján. Plusz pont jár az aliexpressről rendelt utólag ocsmány mód odagányolt LED lámpákért és ültetésért.
faketaxi matrixa jáccik?:D
Erdemes minden folytatast megnézni. Nemcsak az utak, de a jàrművek is tragikusak. Részben az irtózatos szegénység, de a totàlis hozzá nem értés miatt.
Egyből kevesebbet panaszkodik ember a magyar utakra. :)
https://magyarfarmerzambiaban.blog.hu/ ez a blogger részletesen ír az afrikai fekák szokásairól, szemléletéről
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and FilcTroll
M

molnibalage

Guest
Azért ez a billogozás duma azért erős a társadalmi státusszal együtt.
Én mondjuk egészen más státusz érzek, amikor az álló kocsik mellett húzok el Bp-n bringával. :)

De tényleg nem XXI. századi. De lásd a fenti link. Csak a szomorú, hogy ennyit kellett rá várni. Közben gyakorlatilag sikerült félig élhetetlenné tenni az agglomerációt, mert mindenki autóval jár és minden talpalatnyi helyen lassan kocsi parkol.

Hétfőn hazamentem napközben Miklósra. Délután 4 tájában összefüggő kocsisor volt, ami átszelte a várost. Holnap is megyek és majd próbálok lőni pár képet talán van néhány képe eltéve, hogy 10 éve kb. hogyan nézett ki a város. Nekem, aki ott lakott évtizedeket sokkoló. Úgy költöztem el, hogy igen, azért voltak kocsik, parkoltak itt-ott. Most több helyen a városban gyak. megszűnt a járda és ahol régen volt legalább egy kis zöld, ott is térkő van és kocsi terpeszkedik rajta úgy, hogy minden lakáshoz van garázs és a garázsbeállóra is lehet állni. Ez így csőd, ez nem fenntarható és élhető.
7-8 éve ezen a helyeken kb. 2-3 autó, ha parkolt. Legfeljebb. Most oszlopok vannak kiverve a sarkokra, hogy ne parkoljanak oda, mert különben a kukásautó nem tud bemenni.

Mindez úgy, hogy van garázs a lakásokhoz és előtte beálló is. Azok ott jobb oldalt ráálltak a járdára. Teljesen.

ptMwlkV.png


CPji6rj.png
 
T

Törölt tag 1711

Guest
7-8 éve ezen a helyeken kb. 2-3 autó, ha parkolt. Legfeljebb. Most oszlopok vannak kiverve a sarkokra, hogy ne parkoljanak oda, mert különben a kukásautó nem tud bemenni.

Mindez úgy, hogy van garázs a lakásokhoz és előtte beálló is. Azok ott jobb oldalt ráálltak a járdára. Teljesen.

Van egy szép új magyar szokás, ami szerint inkább gyalogolnak több száz métert, de akkor sem áll be az udvarra, mert ahhoz ki kell nyitni a kaput, ne adj Isten a garázst is, meg be kell manőverezni, utána meg ha kell a kocsi akkor ki...
Hegyi falvakban különösen vicces amikor sok száz méteren át egy sáv van a parkoló autók miatt, pláne ha van kanyar is és ott találkozol a szembejövővel...