Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 152
14 677
113
Ha jól ertem, nem a erintokepernyo megy tonkre, hanem tulajdonkeppen az alaplapi flash memoria, ami viszont mukodesi elvebol fakadoan tenyleg ennyit bir kb.

Viszont ez nem menti fel, hogy tul van tolva a mikroelektronika. Az alaprendszereknek betonbiztos, jo buta elektronikai alap kellene, ami elmegy 20-30 evet is anelkul hogy raneznel.

Ez sajnos nem tesla specifikus problema, mert amiota bekerult kotelezo elemkent a szutyok infotainment, a gyartok hajramosak arra kotni a tobbi rendszert is, kvazi kozponti egysegkent benne can sok minden, amit iranyit - klima, fenyszoro, automata ablaktorlo stb. Egyszeruen kevsebb osszeszereleAmi BEM kocsiknal talan csak a motorveuerles nem.

Ami eleg nagy baj, mert az infotainment gyorsan avulo dolog, viszont ott fog viritani 10 ev mulva is es nem lehet nagyon onmagaban ‘upgradelni’. raadasul nem autoipari minosegu cuccokbol van osszerakva, hanem off the shelf piaci megoldasokbol, es hat ott nagy a szoras.

Ugyanilyen hulyeseg hogy minden tapikepernyorol megy, ami semmilyen fizikai visszajelzest nem ad a sofornek, ezert muszaj arra figyelnie. Sot a VW-nel most nagy divat a gesztus vezerelt infotainment, amirol iranyitasz olyan egyszeru dolgokat, mint a klima - itt meg tapintas erzete sincsen meg, meg jobban elvonja a figyelmed. Ez egy egyertelmuan hulye irany.

Ja es lassan a fo muszercsoport is csak digitalis, aztan ha beszarik... mert olcsobb a kijelzoy lassan ott tartunk hogy az analog muszerek es a fizikai kezelogombok a premium kategoria sajátja lesz kizárolag.
M
Idővel ez is konszolidálódik majd. Pont az általad is vázolt okok miatt. A Tesla most ezzel divatot teremtett, de ahogy a divat múlandó, ez sem fog örökké tartani,és be fog állni egy egészséges egyensúly a valódi gombok, és a tapipad között.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 707
4 260
113
7-8 éve ezen a helyeken kb. 2-3 autó, ha parkolt. Legfeljebb. Most oszlopok vannak kiverve a sarkokra, hogy ne parkoljanak oda, mert különben a kukásautó nem tud bemenni.

Mindez úgy, hogy van garázs a lakásokhoz és előtte beálló is. Azok ott jobb oldalt ráálltak a járdára. Teljesen.

ptMwlkV.png


CPji6rj.png
Ahol ezelőtt . a környék max három emeletes társasházak családi házak ettc. Rengeteg zölddel annö hétvégi telkek voltak itt. A ronda szocializmus végén még arra is vigyáztak hogy ahol lehet meghagyták az idősebb gyümölcsfákat gyepsáv fákkal az út és járda között etc... Aztán polgármester úr sógora pár éve letarolta a megmaradt gyümölcsfákat- fapofával nyilatkoztak egyet hogy a fák városszerte "betegek" Aztán mára a járda melletti zöldsáv helyett térköves parkoló. Hozzá kell tennem az tömegközlekedés annyit fejlődött az elmúlt években hogy hétvégén nappal van hogy több mint három órán keresztül semmi busz. Városközponttól két kilométerre légvonalban.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ez közel megvalósíthatatlan, az üzletek áruigénye és nyitva tartása miatt.
Lényegében a megszokott nappali időben nem lenne szállítás.

Egész egyszerűen több rakodóhely kéne és adott esetben azzal a kiemelhető fémizével védeni, amit csak a szállító tud nyitni. Akkor nem parkolna oda tahó.

Amúgy egészen elképesztő, hogy a pesti mellékutcák gyakorlatilag HÁROMSÁVOS utak és nincs elég hely...?
Kurva szarul van itt minden elosztva és használva. Ja, hogy kettőben konstans parkolás van?
 
M

molnibalage

Guest

Tudtommal ez a visszatekerősdi jogilag csalásnak minősül. Mennyi a büntetési tétel és az elévülés ennek fényében mennyi?
Egy gyors kereséssel a jogszabályban nem találtam értékhatárt.

Ráadásul, ha ezt n+1 ügyféllel csinálta, akkor egyenként évül-el?
Vagy ez nem folytatólagosan elkövetett izé?
Ha több károsult is van, akkor mi a helyzet?

@Kurfürst ?
 
T

Törölt tag 1945

Guest
VW biztos kézzel ismét marhaságot húzott???

A VW szerint a teherszállításban minden túl drága és kidolgozatlan a hidrogén üzemanyagcellás technológiát illetően, ezért ők a Scaniával inkább az akkumulátorra teszik a tétjeiket.
...
Alig néhány hónapja, tavaly decemberben érkezett a Shell és az OMV bejelentése - mely éppen az ellenkező helyzet kialakulásáról számolt be. A két üzemanyagos cég azt közölte, hogy a Volvo, a Daimler és az Iveco hathatós részvételével ők a tiszta hidrogénre teszik fel a jövőjüket, mert ezzel a lépéssel fogják az európai teherautó-ágazatot dekarbonizálni.
...
A német gazdaságot a regnáló kormány dedikáltan úgy képzeli el, hogy a következő évtizedre a tiszta hidrogén lesz az egyik legfontosabb kulcs a dízelüzemű teherszállítás leváltásához. 2020 februárjában a Bloomberg és a Spiegel is megszellőztette azt a stratégiai tervet, mely szerint a németek arra készülnek, hogy a teljes gazdaságban hidrogénre cseréljék a fosszilis tüzelőanyagokat. Az elképzelés az, hogy a gázüzemű erőműveket is lecserélik, a távolsági teherforgalomban és a vonatok esetében is hálózati szintű hidrogén infrastruktúrát és kapacitásokat építenek ki, és a rendszer hidrogénigényét a saját, a termelése idején fel nem használt megújuló energiából (főként napenergiából) állítanák elő - amihez ha kell, Németországon kívüli, jelentős kapacitásokat is kiépítenek.
:eek:
 
M

molnibalage

Guest
VW biztos kézzel ismét marhaságot húzott???

A VW szerint a teherszállításban minden túl drága és kidolgozatlan a hidrogén üzemanyagcellás technológiát illetően, ezért ők a Scaniával inkább az akkumulátorra teszik a tétjeiket.
...
Alig néhány hónapja, tavaly decemberben érkezett a Shell és az OMV bejelentése - mely éppen az ellenkező helyzet kialakulásáról számolt be. A két üzemanyagos cég azt közölte, hogy a Volvo, a Daimler és az Iveco hathatós részvételével ők a tiszta hidrogénre teszik fel a jövőjüket, mert ezzel a lépéssel fogják az európai teherautó-ágazatot dekarbonizálni.
...
A német gazdaságot a regnáló kormány dedikáltan úgy képzeli el, hogy a következő évtizedre a tiszta hidrogén lesz az egyik legfontosabb kulcs a dízelüzemű teherszállítás leváltásához. 2020 februárjában a Bloomberg és a Spiegel is megszellőztette azt a stratégiai tervet, mely szerint a németek arra készülnek, hogy a teljes gazdaságban hidrogénre cseréljék a fosszilis tüzelőanyagokat. Az elképzelés az, hogy a gázüzemű erőműveket is lecserélik, a távolsági teherforgalomban és a vonatok esetében is hálózati szintű hidrogén infrastruktúrát és kapacitásokat építenek ki, és a rendszer hidrogénigényét a saját, a termelése idején fel nem használt megújuló energiából (főként napenergiából) állítanák elő - amihez ha kell, Németországon kívüli, jelentős kapacitásokat is kiépítenek.
:eek:
Köszönjük, ez a teljes csőd felé az első lépés. 0-24 órás folyamatokat intermittens termelésre alapozni.
Ehhez mennyire kell hülyének lenni?

Komolyan mondom, ma bármi szart le lehet nyomni bárki torkán, ha oda van baszva egy naperőmű és szélerőmű piktogram...?
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
T

Törölt tag 1945

Guest
Köszönjük, ez a teljes csőd felé az első lépés. 0-24 órás folyamatokat intermittens termelésre alapozni.
Ehhez mennyire kell hülyének lenni?

Komolyan mondom, ma bármi szart le lehet nyomni bárki torkán, ha oda van baszva egy naperőmű és szélerőmű piktogram...?

Én ezen akadtam fel:

A vízió számszerűsítve úgy szól a járműgyártó szerint, hogy pár év múlva a Scania olyan távolsági villanyteherautókat küldhet tömeggyártásba, amelyek képesek 40 tonna össztömeget 4 és fél órán át megfelelő sebességgel szállítani úgy, hogy az ezt követő töltési fázist sikerül majd a járművezetők kötelező, 45 perces pihenési idejébe beilleszteni.
 
M

molnibalage

Guest
Én ezen akadtam fel:

A vízió számszerűsítve úgy szól a járműgyártó szerint, hogy pár év múlva a Scania olyan távolsági villanyteherautókat küldhet tömeggyártásba, amelyek képesek 40 tonna össztömeget 4 és fél órán át megfelelő sebességgel szállítani úgy, hogy az ezt követő töltési fázist sikerül majd a járművezetők kötelező, 45 perces pihenési idejébe beilleszteni.
Csak, hogy nagyságrendi számítást végezzünk...

Csak, hogy jól használom-e megnéztem egy sima sedan kocsira 130 km/h tempónál 40 kW tája jött ki egy átlagos kocsira.

Na, akkor egy 40 tonnás kamion csak 80 km/h-val pályázva 8 m2 felülettel 144 kW tája jön ki. A kinyerési és motor hatásfokkal ez kb. 155 kW. akkor ez 618 kW.
Ezt kellene 45 perc alatt belenyomni, de ebben a csatlakoztatás is benne van és beállás és minden más? Ej, akkor ez 900 kW feletti töltési teljesítmény. Per kamion. A hulladékhő még 90% hatásfoknál is 80 kW tája. Az kemény.

Ez 0 ellenszél és tökéletesen sík terep és jó aszfalton....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 060
16 232
113

Tudtommal ez a visszatekerősdi jogilag csalásnak minősül. Mennyi a büntetési tétel és az elévülés ennek fényében mennyi?
Egy gyors kereséssel a jogszabályban nem találtam értékhatárt.

Ráadásul, ha ezt n+1 ügyféllel csinálta, akkor egyenként évül-el?
Vagy ez nem folytatólagosan elkövetett izé?
Ha több károsult is van, akkor mi a helyzet?

@Kurfürst ?

Csak 1 évig, de szubszidiárius bcs, tehát ha van mellette más, súlyosabb is (pl. a tényleges piaci értékhez képest többszázezer forinttal drágábban sózta rád a roncsot), akkor az azzal (leginkább csalás tényállás szerint) okozott kár alapján fogják megítélni / büntetni.

A csalás büntetési tétele a kártól / elkövetési magatartástól függően sávos, bár szerintem mivel max néhány százezer forint diffi lehet értékben a km állás alapján a kocsi értékében, ezért ott is inkább csalás 2 v 3 bek. szerint (kisebb érték, 200e Ft fölött + üzletszerűség), azaz reálisan 2 v 3 évig terjedő szabveszt.

Pl. nepper megbukik a műszakin az óratekeréssel, akkor már önmagában a 348-ért fog felelni (ha lehet bizonyítani, hogy ő tekerte, és utána árulni akarta.. ez tűnik nehéznek), ha fel is ajánlja vételre, ÉS tudott róla/ő tekert vissza, akkor már csalás lesz.

A tekerést azonban ma már szinte csak külföldről behozott járművel lehet csinálni, hiszen 2 évente műszakiztatni kell itthon, és a km óra állást feljegyzik, fényképezik, netről letölthetők a képek; hamar kibukik, ha rükvercben megkerülte a Földet párszor...


Gépjármű kilométer-számláló műszer által jelzett érték meghamisítása​

348. § Aki jogtalan haszonszerzés végett a közúti gépjármű kilométer-számláló műszere által jelzett értéket a műszerre gyakorolt behatással vagy a mérési folyamat befolyásolásával meghamisítja, illetve a műszer működését megakadályozza, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 384
63 177
113

Ez az első rész.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
Mennyivel nőne a kamionok súlya az aksiktól? Kinek érné meg a kisebb szállítható súly?
Elektromos kamionokról egy kamionos véleménye. 19 perc környékétől 1-2 perc.

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudom vicces, vagy szomorú ezeket egymás mellett látni (második kicsit túl van tolva, az ICE megmaradt, csak SUV és crossover plug-in hibridek formájában, amiket majd 10+ millióért fognak árulni, tovább öregítve az EU-s autóparkot) :


 
M

molnibalage

Guest
Nah, idővel csak elkapták...
Csak, ha szinte biztosan lenne lebukás, akkor talán ezek a tahók is magváltoznának. Ha nem, akkor meg kaphatja az egyre erősebb pofonkat. Nem a nevetségesen kevés büntipontokra gondolok itt.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1711

Guest
Annyira gyönyörű ez a videó.
Elején, hogy mit gondol az átlag bömis magáról, a utána meg a nyers valóság :D


Slusszpoén a kommentek közül:

A német házaspár lehetséges, hogy előbb továbbadta a török származású Hassan dönerüzlet-tulajdonos úrnak aki párszázezer km alatt hetente nemegyszer tesztelte le az autó végsebességét a német Autobahn-on, majd ezután egy koszovói albán menekült vásárolta meg az első pár havi ezenyóccáz ojrós fizetéséhez némi bankhitelt hozzádobva, majd rájött, hogy sok lesz neki ezt a török által már széttaposott roncsot szervizelni plusz a hitel is, ezért míg ki nem esett alóla jobbnak találta(némi tolatás után persze) skoda fabiára cserélni, így jött Orsós Robika által megbízott nepper Magyarországról aki román kalapos-papucsos-bajszos kontaktjai segítsegével feldobatta a trélerre további 4 ilyen társaságában. Így került végül némi autóhitel keretében főhősünkhöz, a maximalista Robihoz akit maximális elégedettséggel tölt el, hogy ezentúl a szomszéd Erzsinéni illetve Pálinkás Pistabácsi a falu maffiózójának kijáró tisztelettel tekintenek rá.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Annyira gyönyörű ez a videó.
Elején, hogy mit gondol az átlag bömis magáról, a utána meg a nyers valóság :D


Slusszpoén a kommentek közül:
De ő úgy gondolja hogy jó ótó-t vet, el sem hiszem.
Azzal hogy folyik a dízel meg együtt tud élni.
(olyan autót meg vegyen a fene amire egy tükörlap 180e)