Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Ééés máris zöldebb lett a bolygó.

Huh? Eddig nem árulták a Highlandert ott?
Amúgy itt konkrétan nepauto volt az elmult 6-8 evben, pontosan a hibrid hajtás miatt. Szerintem még gyakoribb lett, mint a szinten kultikus nepauto Subaruk.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Huh? Eddig nem árulták a Highlandert ott?
Amúgy itt konkrétan nepauto volt az elmult 6-8 evben, pontosan a hibrid hajtás miatt. Szerintem még gyakoribb lett, mint a szinten kultikus nepauto Subaruk.

Nem volt. Meg egy csomó típus sem amire a tó innenső felén egyszerűen nincs igény / nem veszik német helyett.

RAV4 Hybrid meg a Honda CRV van nyomatva (sikeresen, sokat látni), Subaruk meg mutatóba, Forester a legnagyobb amit itt lehet kapni - a Subaru itt amugyis egy furcsa egzotikum.

Ilyen pickup monsterekből talán a Ford Ranger Raptor ami van, ami eléhető, de ezeken mi itt többnyire csak röhögünk, ilyen félgallonos kóla kategóriának tartjuk.

Mid size sedan szekció még gyérebb, pl. a kinti népautó Camryt is csak 1-2 év hozták vissza, abból is csak a hybridet, előtte évtizedig nem volt. Nem is nagyon megy ahogy nézem, mert itt a Passat azisten valamiért (tippem szerint a sok kormányzati VW csoportos autóbeszerzés miatt lett itthon ‘presztízse’).

Mindig meglepődtem amikor néztem jenki autos oldalakat, egyreszt hogy mennyire profibb az információ és milyen jó összehasonlítások vannak (pl. ülésméretek, minden műszaki adat, amit itthon sehol nem találsz kb), másrészt hogy van egy csomó olyan típus is, amiről itt soha nem hallottál.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 587
26 262
113
Jó reggelt Tesla tulajok ! LOL

tesla-baj.jpg
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Igazából az érzésem az, hogy anno a részvény ki lett találva egy dologra és elkezdték másra használni.
Kicsit , mint szél- és napenergia. Meg van azon erőművek megfelelő helye és funkciója, de aztán egyesek kitalálták, hogy másra kéne használni, mint amire jó és alkalmas. A villanyautó is illeszkedik ebbe a sorba.

Isten hozott a pénzügyek illogikus világában. :)

A részvények kibocsátása is ilyen történet, hiszen úgy veszel részvényt, hogy tudatában vagy annak: a cég még nem ér annyit, mint a befektet pénzed arányában kapott részesedés.
Ez egy bonyolult szerencsejáték gyakorlatilag. :D

A másik oldala ennek a végletekig eladósodott országok kérdésköre, lásd UK, Franciaország, Svájc vagy Belgium esetén cirka három évnyi gazdasági termelés teljes összege kellene ahhoz, hogy kifizesse a külső adósságát (ie.: GDP-to-Debt ration 300% körül...). Az sem arról szól, hogy mihamarabb visszafizessék. Arról szól, hogy ki mennyiért hajlandó tovább hitelezni nekik...
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113

A Los Angeles-i Union Station 1989 tavaszán ünnepelte megnyitásának 50. évfordulóját. Ennek meg is adták a módját, többek között egykoron* a Union Pacific és a Southern Pacific flottájába tartozó gőzmozdony vontatta szerelvények is érkeztek. A videórészlet a Los Angeles közeli Cajon hágóban készült - elvileg már az ünnepség után távozóban lévő szerelvényekről. A narancssárga színezést viselő a Southern Pacific 4449, a másik a Union Pacific 8444-es.

The highlight of the show is side-by-side departure of SP 4449 and UP 8444 from San Bernardino over Cajon Pass, with UP running on the lower Santa Fe tracks and SP 4449 is on the upper SP line.

*: az 1944 decemberi építésű Union Pacifc 8444-es a mai napig a vasúttársaság flottájának tagja és ezzel az egyetlen olyan, nagy vasúttársaság által birtokolt amerikai gőzmozdony, mely szolgálatba állítása óta nem lett nyugdíjazva. 1959-ben egyébként letárolták, de a vasúttársaság hamarosan úgy döntött, hogy jó promó értéke lehetne a gépnek, így 1960 óta a heritage fleet tagja.

Egyébként mindkét mozdony "bevethető" állapotban van és használják is őket a mai napig. Mindkettő bivaly teljesítményű, bőven 160 km/h feletti sebesség elérésre is képes géposztály képviselője volt a saját korában.
 
M

molnibalage

Guest
Ennek a balfasznak az életét is a körülötte levők mentették meg.
Ha a kamerás és a hókotrós sem sérült volna meg, akkor komolyan mondom, inkább döglött volna meg, ahol van.
Egy fasszal kevesebb lenne az utakon.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 718
113
Egyértelműen direkt trollkodik, de ugyanakkor szórakoztató látni, 1988-ra már milyen súlyos volt az orosz ipar lemaradása:
The 1988 Volga GAZ 24-10 Is a Hilariously Bad Soviet Russian Car.
Imádtam vezetni! A "benzintemető!" buta beszólások csak azok fogalmatlan fikázása volt, akik nem próbálták/próbálhatták ki a kétségtelenül tágasabb, csendesebb, rugalmasabb, kényelmesebb, jobb minőségű:D egyéb KGST tákolmányok hajtóiként.;)
Amúgy a Volga is (legalábbis a már 2410-es, és a 3102-es) olyan volt, mint a Nagypolák: A vállalati sofőrök terjesztették róluk, hogy benzintemetők, egyrészt, hogy senki ne firtassa a khm. "benzinmenedzselést", meg senki ne akarjon lecsapni a leadott AUTÓKRA.

Nem mondom, nekem is az első napi városi átlagfogyasztása 20l/100km volt, de nyugodjon Blazsek Jóska bácsi felvilágosított, hogy a Volgát 40-nél kell felkapcsolni negyedikbe, s parton sem kell visszakapcsolni - nem fog morogni miatta;). Na onnantól simán megvolt a 11l/100km, de a 10 literes fogyasztás sem volt elérhetetlen a maga másfél tonnájával, meg az alacsony kompresszióviszonyú (csupán 8,2:1) két és fél literes motorjával. Ami - a közhiedelemmel ellentétben - nem átfúvókázást igényelt, csak - minő meglepetés - precíz beállítást, odafigyelést, karbantartást.
Az "ózon" karburátor előtti, gyakorlatilag kétharmad akkora 1500-ös Ladák sem fogyasztottak kevesebbet...
Ha meg Nagypolák karburátort kapott - azt persze hozzá kellett hangolni - akkor odafigyelés nélkül is normálisan fogyasztott.
De ezt én is már csak hallottam - akkora már selejtezte az új zseniális szállításvezető, s vett helyette "zsiruj", 91-es Nissan Sunnyt.
Ami tényleg minőségi volt, csak a Diri nem fért bele, úgyhogy szállításvezető drámaian balra el...
Amúgy nem kell irigykedni rám: Akkoriban Nysa mikrobusszal jártam - csendes volt, lágy rugózású, mégis billegésmentes, vajpuha kuplunggal, rugalmas, mégis robbanékonyan gyorsuló, kifejezetten takarékos motorral, egyujjas kormánnyal, pazar fűtéssel, pazar szellőzéssel, kifejezetten nagy utazósebességgel.
..ezt az utolsó mondatot visszaolvastam; s mintha csak a a kötőjel előtti szavak stimmelnének:confused: (fejvakarás)
Szóval a Volgát csak akkor volt szabad elővenni, ha a Nysa elromlott. De mivel a Nysa 1 éves volt, 20000 kilométerrel, ezért szinte soha nem romlott el rajta semmi -csak hetente jöttek hozzá a mentőállomás szerelői...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 718
113
Imádtam vezetni! A "benzintemető!" buta beszólások csak azok fogalmatlan fikázása volt, akik nem próbálták/próbálhatták ki a kétségtelenül tágasabb, csendesebb, rugalmasabb, kényelmesebb, jobb minőségű:D egyéb KGST tákolmányok hajtóiként.;)
Amúgy a Volga is (legalábbis a már 2410-es, és a 3102-es) olyan volt, mint a Nagypolák: A vállalati sofőrök terjesztették róluk, hogy benzintemetők, egyrészt, hogy senki ne firtassa a khm. "benzinmenedzselést", meg senki ne akarjon lecsapni a leadott AUTÓKRA.

Nem mondom, nekem is az első napi városi átlagfogyasztása 20l/100km volt, de nyugodjon Blazsek Jóska bácsi felvilágosított, hogy a Volgát 40-nél kell felkapcsolni negyedikbe, s parton sem kell visszakapcsolni - nem fog morogni miatta;). Na onnantól simán megvolt a 11l/100km, de a 10 literes fogyasztás sem volt elérhetetlen a maga másfél tonnájával, meg az alacsony kompresszióviszonyú (csupán 8,2:1) két és fél literes motorjával. Ami - a közhiedelemmel ellentétben - nem átfúvókázást igényelt, csak - minő meglepetés - precíz beállítást, odafigyelést, karbantartást.
Az "ózon" karburátor előtti, gyakorlatilag kétharmad akkora 1500-ös Ladák sem fogyasztottak kevesebbet...
Ha meg Nagypolák karburátort kapott - azt persze hozzá kellett hangolni - akkor odafigyelés nélkül is normálisan fogyasztott.
De ezt én is már csak hallottam - akkora már selejtezte az új zseniális szállításvezető, s vett helyette "zsiruj", 91-es Nissan Sunnyt.
Ami tényleg minőségi volt, csak a Diri nem fért bele, úgyhogy szállításvezető drámaian balra el...
Amúgy nem kell irigykedni rám: Akkoriban Nysa mikrobusszal jártam - csendes volt, lágy rugózású, mégis billegésmentes, vajpuha kuplunggal, rugalmas, mégis robbanékonyan gyorsuló, kifejezetten takarékos motorral, egyujjas kormánnyal, pazar fűtéssel, pazar szellőzéssel, kifejezetten nagy utazósebességgel.
..ezt az utolsó mondatot visszaolvastam; s mintha csak a a kötőjel előtti szavak stimmelnének:confused: (fejvakarás)
Szóval a Volgát csak akkor volt szabad elővenni, ha a Nysa elromlott. De mivel a Nysa 1 éves volt, 20000 kilométerrel, ezért szinte soha nem romlott el rajta semmi -csak hetente jöttek hozzá a mentőállomás szerelői...
Most találtam:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 058
14 087
113
Imádtam vezetni! A "benzintemető!" buta beszólások csak azok fogalmatlan fikázása volt, akik nem próbálták/próbálhatták ki a kétségtelenül tágasabb, csendesebb, rugalmasabb, kényelmesebb, jobb minőségű:D egyéb KGST tákolmányok hajtóiként.;)
Amúgy a Volga is (legalábbis a már 2410-es, és a 3102-es) olyan volt, mint a Nagypolák: A vállalati sofőrök terjesztették róluk, hogy benzintemetők, egyrészt, hogy senki ne firtassa a khm. "benzinmenedzselést", meg senki ne akarjon lecsapni a leadott AUTÓKRA.

Nem mondom, nekem is az első napi városi átlagfogyasztása 20l/100km volt, de nyugodjon Blazsek Jóska bácsi felvilágosított, hogy a Volgát 40-nél kell felkapcsolni negyedikbe, s parton sem kell visszakapcsolni - nem fog morogni miatta;). Na onnantól simán megvolt a 11l/100km, de a 10 literes fogyasztás sem volt elérhetetlen a maga másfél tonnájával, meg az alacsony kompresszióviszonyú (csupán 8,2:1) két és fél literes motorjával. Ami - a közhiedelemmel ellentétben - nem átfúvókázást igényelt, csak - minő meglepetés - precíz beállítást, odafigyelést, karbantartást.
Az "ózon" karburátor előtti, gyakorlatilag kétharmad akkora 1500-ös Ladák sem fogyasztottak kevesebbet...
Ha meg Nagypolák karburátort kapott - azt persze hozzá kellett hangolni - akkor odafigyelés nélkül is normálisan fogyasztott.
De ezt én is már csak hallottam - akkora már selejtezte az új zseniális szállításvezető, s vett helyette "zsiruj", 91-es Nissan Sunnyt.
Ami tényleg minőségi volt, csak a Diri nem fért bele, úgyhogy szállításvezető drámaian balra el...
Amúgy nem kell irigykedni rám: Akkoriban Nysa mikrobusszal jártam - csendes volt, lágy rugózású, mégis billegésmentes, vajpuha kuplunggal, rugalmas, mégis robbanékonyan gyorsuló, kifejezetten takarékos motorral, egyujjas kormánnyal, pazar fűtéssel, pazar szellőzéssel, kifejezetten nagy utazósebességgel.
..ezt az utolsó mondatot visszaolvastam; s mintha csak a a kötőjel előtti szavak stimmelnének:confused: (fejvakarás)
Szóval a Volgát csak akkor volt szabad elővenni, ha a Nysa elromlott. De mivel a Nysa 1 éves volt, 20000 kilométerrel, ezért szinte soha nem romlott el rajta semmi -csak hetente jöttek hozzá a mentőállomás szerelői...

A "Fater" az előd
Volga M22:
wolga-m22-kombi-beim-oldtimertreffen-1388.jpg


mindhárom tulajdonosi-alkalmával már az elején kiharcolta a családi költségvetésből a motorfelújítást.
Ekkor mindig "kellett" sík-köszörülni --"de durván"-- a hengerfejet --az eredetileg kb. 76-os benzinre méretezett (sűrítési viszony: 7,5 :eek:) hengerfejéből, amitől "kicsit" nagyobb lett a sűrítési viszony(=>8,4/8,6), amitől "kicsit" jobb lett a hatásfok, amitől "kicsit" nagyobb lett a teljesítmény is.
Ezért --a többi közlekedő számára is-- meglepően dinamikusabb és gyorsabb lett. ez pedig még egy kicsivel nagyobb fogyasztást is okozott, sokkal nagyobb családi kirándulás-élmények mellett.
...csipák "kiugranak" ilyenkor :) :

kids-cheering-4.png


happy-child.jpg


...de pár hét "örömködés" után mindig berakott egy keresztmetszet csökkentő lemezt a porlasztó alá, és a nagyobb hatásfokot "beváltotta" a gyári menetteljesítmény melletti jelentősen alacsonyabb fogyasztásra.
Arra nem emléxem, hogy mennyi volt, de jelezte az "economy" szintet az, hogy soha nem volt vita az autószerelés miatt miatt a családi költségvetés "rovatban".

A recept később nekem is bevált betanulós-első-autós(Lada 1300) koromban :) .
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 208
60 140
113

misinator


Nem akartam hozzá szólni a videóhoz, mert sosem vezettem ilyet, szóval örülök, hogy ti ezt megtettétek.
A videó végén a táblázat az igazán érdekes!
Ez alapján a 80'-s évek végén kiadott szovjet volga rosszabb, mint a Lexus LS, a 7-s BMW , az S merci a Bentley meg a Rolls Royce amik ráadásul mind a 90's évekből valók. Tényleg röhejes csak nem a kocsi hanem a muksó :D
A Cadilecet meg erősen főlé pontozta szerintem és még így sincs sehol....
Ettől még persze le voltak maradva a szovjetek az autó iparban, akár csak az egész keleti blokk.
Viszont az USA is hasonló cipőben járt/jár!
A csóróbb részük toyotával meg hondával járt, a pénzesebbek meg BMW-vel meg Mercivel.
Lényegében a platós pick-up ok mentették meg az USA autó ipart a teljes megsemmisüléstől. (szerintem)
 
T

Törölt tag 1711

Guest

misinator


Nem akartam hozzá szólni a videóhoz, mert sosem vezettem ilyet, szóval örülök, hogy ti ezt megtettétek.
A videó végén a táblázat az igazán érdekes!
Ez alapján a 80'-s évek végén kiadott szovjet volga rosszabb, mint a Lexus LS, a 7-s BMW , az S merci a Bentley meg a Rolls Royce amik ráadásul mind a 90's évekből valók. Tényleg röhejes csak nem a kocsi hanem a muksó :D
A Cadilecet meg erősen főlé pontozta szerintem és még így sincs sehol....
Ettől még persze le voltak maradva a szovjetek az autó iparban, akár csak az egész keleti blokk.
Viszont az USA is hasonló cipőben járt/jár!
A csóróbb részük toyotával meg hondával járt, a pénzesebbek meg BMW-vel meg Mercivel.
Lényegében a platós pick-up ok mentették meg az USA autó ipart a teljes megsemmisüléstől. (szerintem)

Meg a külföldi pick-up-okra és suv-okra kivetett 25%-os vám, amire az alibit az szolgáltatta, hogy az EU betiltotta az amerikai gmo-n nevelt csirkék tojásának bevitelét.