Imádtam vezetni! A "benzintemető!" buta beszólások csak azok fogalmatlan fikázása volt, akik nem próbálták/próbálhatták ki a kétségtelenül tágasabb, csendesebb, rugalmasabb, kényelmesebb, jobb minőségű
egyéb KGST tákolmányok hajtóiként.
Amúgy a Volga is (legalábbis a már 2410-es, és a 3102-es) olyan volt, mint a Nagypolák: A vállalati sofőrök terjesztették róluk, hogy benzintemetők, egyrészt, hogy senki ne firtassa a khm. "benzinmenedzselést", meg senki ne akarjon lecsapni a leadott AUTÓKRA.
Nem mondom, nekem is az első napi városi átlagfogyasztása 20l/100km volt, de nyugodjon Blazsek Jóska bácsi felvilágosított, hogy a Volgát 40-nél kell felkapcsolni negyedikbe, s parton sem kell visszakapcsolni - nem fog morogni miatta
. Na onnantól simán megvolt a 11l/100km, de a 10 literes fogyasztás sem volt elérhetetlen a maga másfél tonnájával, meg az alacsony kompresszióviszonyú (csupán 8,2:1) két és fél literes motorjával. Ami - a közhiedelemmel ellentétben - nem átfúvókázást igényelt, csak - minő meglepetés - precíz beállítást, odafigyelést, karbantartást.
Az "ózon" karburátor előtti, gyakorlatilag kétharmad akkora 1500-ös Ladák sem fogyasztottak kevesebbet...
Ha meg Nagypolák karburátort kapott - azt persze hozzá kellett hangolni - akkor odafigyelés nélkül is normálisan fogyasztott.
De ezt én is már csak hallottam - akkora már selejtezte az új zseniális szállításvezető, s vett helyette "zsiruj", 91-es Nissan Sunnyt.
Ami tényleg minőségi volt, csak a Diri nem fért bele, úgyhogy szállításvezető drámaian balra el...
Amúgy nem kell irigykedni rám: Akkoriban Nysa mikrobusszal jártam - csendes volt, lágy rugózású, mégis billegésmentes, vajpuha kuplunggal, rugalmas, mégis robbanékonyan gyorsuló, kifejezetten takarékos motorral, egyujjas kormánnyal, pazar fűtéssel, pazar szellőzéssel, kifejezetten nagy utazósebességgel.
..ezt az utolsó mondatot visszaolvastam; s mintha csak a a kötőjel előtti szavak stimmelnének
(fejvakarás)
Szóval a Volgát csak akkor volt szabad elővenni, ha a Nysa elromlott. De mivel a Nysa 1 éves volt, 20000 kilométerrel, ezért szinte soha nem romlott el rajta semmi -csak hetente jöttek hozzá a mentőállomás szerelői...