Nem kötözködés, semmi gond: A fojtószelep gyakorlatilag alapjárati helyzetben kell, hogy maradjon, mert a becsült teljesítmémy-igény 150W elektromos teljesítmény. Ezt a 2,8 kW körüli teljesítményű motor emelt alapjáraton tudja, ezért a fordulatszám nem lesz sokkal magasabb és vagy emelt alapjárat lesz a megoldás.
Az alacsony fordulatszám és a kis teljesítmény-igényre visszatérve: ezek miatt a porlasztós benzinmotoroknál megszokott fojtószelepes szabályzásból adódik, hogy a nekünk szükséges teljesítménytartományban a motor résztöltéssel(a lehetséges beáramló optimális keverékmennyiségnél a fojtószelep zárt állása miatt jóval kevesebbel) fog működni.
Ezt a légköri nyomásnál alacsonyabb nyomáson szívja be, ezért az eredetileg 10.5-es sűrítési viszony gyakorlati értéke ez esetben ( nagyságrendi becslés) 7- 8 körüli az alapjáraton, az ebből adódó alacsony hatásfokkal és gazdaságossági mutatóval.
Amit(hatásfok zárt fojtószelepnél 10,5-es sűrítési viszonyú motornál) ezek szerint Te tudsz(Én "nemtom" fejből
): Mennyi? (Előre is: Kössssz!)
Emiatt(az alacsonyabb nyomáson történő henger feltöltődés a keverékkel) lehet megemelni a szokásoshoz képest igen magasra a sűrítési viszonyt.
Valóban nem lesz az. Ezért nem is azt írtam!
Ez a kevesebb keverékmennyiséggel (alacsonyabb nyomáson érkező gázmennyiséggel) feltöltött belső-égésű motor --működési elveiből adódóan-- lehetővé teszi az Atkinson-hoz
hasonló --akár 14 körüli-- sűrítési viszonyt is, amit az Atkinson-nál a "túl-szegényitett" benzin-levegő keverék nehezebb begyújthatósága nagyrészt "ki is követel" magának!
Nem is azt írtam, hogy ez Atkinson-os motor lesz, hanem, hogy "csak" a (geometriai)sűrítési viszonya lesz hasonló, ami viszont mindkét esetben jót tesz a motor gazdaságosságának, estünkben pedig a tervezett teljesítmény és fordulatszám tartománynak, az eredetihez képest.
Nem gond a két-ütemű "hendikepje", írtam, hogy 4-temű motorról van szó: "...A működőképes 4-ütemű motorról "ledobja" a hibás és drágán javítható, nehéz, kuplung-váltó kombinációt."
Ezt a (nem kis) feladatot "megúsztuk"!
Kicsit összefoglalva: 1.200 körüli fordulatszámhoz és alapjárati működési- és nyomásviszonyokhoz optimalizáljuk(na jó
róbáljuk optimalizálni
) a motort.
Aminek van önindítója, tehát a javasolt Start/Stop dolog megoldható, gondoltunk is rá, meg is beszéltük, de kimaradt a leírásból
U.i: Az "ilyenkor szokásos" dupla hengerfejtömítéssel az eredeti állapot kb. visszaállítható lesz!
...ami lehetőség azért "nem árt" a project gazdaságosságának
...