Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 529
10 158
113
Nagyapán 2007-ben halt meg, a kockaladáját addig használta aktívan. Igaz, falun, de nem Borsodban.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 060
16 232
113

Kurfürst


1. Egyrészt a 90-s években már nem volt szovjetunió. Egy csődbe ment birodalmon merész dolog számon kérni, hogy miért nincs fejlesztés.

Hogy minek hívták, teljesen mindegy. Szemantika. Ugyanazok a gyárak ugyanazon a műszaki ‘színvonalon’ pontosan ugyanazokat a szarok gyártották, amit 30 évvel ezelőtt. Amit már akkor sem tudtak rendesen legyártani. Teljesen megszokott volt, hogy random dobálták bele az alkatrészeket, ami éppen volt. Piros kocsiba sárga kormányt, meg ami épp akadt. Szar volt az összes alkatrész, állandóan gyertyacserélgetés volt, ami ma már tök ismeretlen fogalom, azt hiszem talán a Champion márka folt a menő, a többi gyárilag is szar volt.

Állandó műszaki hibák; karburátor szétszedés tisztitgatás otthon az asztalon ablakmosó benzinnel, meg ahogy tudtad. Fékeztél, a kocsi balra húzott. Erősebben fékeztél, kiszakadt a bal első kerék a helyéből (valszeg rosszul lehet szerelve). :D

Mai napig emlékszem rá, hogy a hétvégi program az volt, hogy a piros ezerötös lada első sárvédőjét glettelte apám az utcán, majd valami hasonló szocialista festékkel kente le ecsettel. Az ülést anyám varrogatta, mert kifeslett pár év alatt, annyira minőségi anyag volt. Ja, a kocsit bármikor fel lehetett törni, ha az első háromszög alakú ablakot benyomtad, de szerencsére annak az ablakta ragasztott fém retesze is folyton leesett. Egyedül a szép analóg órája tetszett, ami ugyan nem járt; cserébe kiesett a helyéről.

Szerintem 8-9 éves éves se lehetett, amikor eladta; szerencsére a vevő nem vette észre, hogy a padlószőnyeg alatt bekukucskált az aszfalt. Csak ennyire rohadt.

Jah, és ez volt a csúcsok csúcsa akkoriban. Ehhez képest a Daciák, a gyenge rugók miatt folyton ülő seggükkel, vagy az állandóan túlmelegedő, nyitott seggű Skodák voltak viszonyítási alapnak, vagy a Trabant, esetleg a miniatür kispolski... a vakok között félszemű a király esete.


2. Amikor az amcsiknak a nyomorult Ford Pintó és társaik jutottak akkoriban a keleti blokkban gyártottak FIAT 124-et meg Fiat 125-öt.
A Fiat 124 az év autója lett Európában, szóval nem lehet azt mondani, hogy szart vettek volna az elvtársak.

Ja. Az volt. 1967-ben. Ezt mindig elmondják, csak nekünk nem a Fiat 124 jutott, hanem a Lada. Szovjet gyártástechnológiával, a 90-es évekre pedig már egy reménytelenül elavult konstrukció volt. De nem volt más. Mindenki azt hitte, hogy az a csoda, de az igazság az, hogy csak azért, mert nem volt viszonyítási alap.

Tudom, nagyon szépen megszépíti az idő, de nekünk is volt, és utólag belegondolva egy rakás kaki volt az egész. A motorhangja jó volt, meg szép volt a króm lökhárító (folyamatosan ette azt is a rozsdált.

At USA-ban meg ezzel jártak az átlag népek:
3. A nyugati kocsik is rohadtak mint az állat. A Merciken kívül talán az Audi 80 második szériája volt az ami nem rohadt. Az összes többi kocsi ott is rottyon volt. A 70's évek legmodernebb kisautója a Honda Civic volt, ehhez képest 5 éven belül kirohadt alóla az alváz....

Már amelyik. Annyira biztos nem rohadt egyik sem, mint az ezerötös. Fizikai képtelenség. Még a Samara sem, pedig az sem volt egy nagy truváj. Ellenben az akkori nagyszám 190-es zöldséges mercit még a mai napig is látom róni az utakat. Utána a Mercedes is elkurvurlt, de akkor még bitang tartós autókat és motorokat gyártottak...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 443
11 395
113
Hogy minek hívták, teljesen mindegy. Szemantika. Ugyanazok a gyárak ugyanazon a műszaki ‘színvonalon’ pontosan ugyanazokat a szarok gyártották, amit 30 évvel ezelőtt. Amit már akkor sem tudtak rendesen legyártani. Teljesen megszokott volt, hogy random dobálták bele az alkatrészeket, ami éppen volt. Piros kocsiba sárga kormányt, meg ami épp akadt. Szar volt az összes alkatrész, állandóan gyertyacserélgetés volt, ami ma már tök ismeretlen fogalom, azt hiszem talán a Champion márka folt a menő, a többi gyárilag is szar volt.

Állandó műszaki hibák; karburátor szétszedés tisztitgatás otthon az asztalon ablakmosó benzinnel, meg ahogy tudtad. Fékeztél, a kocsi balra húzott. Erősebben fékeztél, kiszakadt a bal első kerék a helyéből (valszeg rosszul lehet szerelve). :D

Mai napig emlékszem rá, hogy a hétvégi program az volt, hogy a piros ezerötös lada első sárvédőjét glettelte apám az utcán, majd valami hasonló szocialista festékkel kente le ecsettel. Az ülést anyám varrogatta, mert kifeslett pár év alatt, annyira minőségi anyag volt. Ja, a kocsit bármikor fel lehetett törni, ha az első háromszög alakú ablakot benyomtad, de szerencsére annak az ablakta ragasztott fém retesze is folyton leesett. Egyedül a szép analóg órája tetszett, ami ugyan nem járt; cserébe kiesett a helyéről.

Szerintem 8-9 éves éves se lehetett, amikor eladta; szerencsére a vevő nem vette észre, hogy a padlószőnyeg alatt bekukucskált az aszfalt. Csak ennyire rohadt.

Jah, és ez volt a csúcsok csúcsa akkoriban. Ehhez képest a Daciák, a gyenge rugók miatt folyton ülő seggükkel, vagy az állandóan túlmelegedő, nyitott seggű Skodák voltak viszonyítási alapnak, vagy a Trabant, esetleg a miniatür kispolski... a vakok között félszemű a király esete.




Ja. Az volt. 1967-ben. Ezt mindig elmondják, csak nekünk nem a Fiat 124 jutott, hanem a Lada. Szovjet gyártástechnológiával, a 90-es évekre pedig már egy reménytelenül elavult konstrukció volt. De nem volt más. Mindenki azt hitte, hogy az a csoda, de az igazság az, hogy csak azért, mert nem volt viszonyítási alap.

Tudom, nagyon szépen megszépíti az idő, de nekünk is volt, és utólag belegondolva egy rakás kaki volt az egész. A motorhangja jó volt, meg szép volt a króm lökhárító (folyamatosan ette azt is a rozsdált.



Már amelyik. Annyira biztos nem rohadt egyik sem, mint az ezerötös. Fizikai képtelenség. Még a Samara sem, pedig az sem volt egy nagy truváj. Ellenben az akkori nagyszám 190-es zöldséges mercit még a mai napig is látom róni az utakat. Utána a Mercedes is elkurvurlt, de akkor még bitang tartós autókat és motorokat gyártottak...

A VAZ termékeinek minőségében elképesztő gyári szórás volt (igen; a Nagypoláknak is: A 88-as évjárat motorja NEM csörgött, kasznija nem rohadt 16 évig, cserébe állandóan elmászott a szelephézag, a 89-es évjárat 98-as benzinnel is csörgött, de a szelepeihez alig kellett nyúlni, stb.).
Én végigpróbáltam/vezettem szerintem az összes kivitelt a Zsigulitól a 2107 mindkét verziójáig (+ Szamarák), mintha nem is egy típuscsalád tagjai lettek volna!
Pl. a Lada Nova 1200-es motorral olyan csendes volt, mintha vattába lett volna csomagolva, úgy pörgött/húzott a motorja, hogy az akkor általam munkaeszközként vezetett 2107-es sírva könyörgött a motorcseréért.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 060
16 232
113
Hibrid Corolla kombi egy millióval olcsóbban, mint az eredeti, ráadásul 5 helyett 10 év garanciával. Nem is rossz.


Nem tudok túllendülni azon a ponton, hogy ez egy tízmilliós Suzuki.

Emlékeimbe beleégett a klasszik GLX (?) Swift, amit az út szélén bármikor az oldalára fordítottak egy kis beavatkozásra. :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 434
113

Kurfürst


"Szar volt az összes alkatrész, állandóan gyertyacserélgetés volt, ami ma már tök ismeretlen fogalom,"

Nem bántásból, de ezek alapján én nem vennék tőled használt autót. :)
Az Astra F modern kocsi volt, de 30,000-ként ott is volt gyertya csere, ha éppen nem köpte be, mert néha az is csinált olyat. Ez volt a legjobb átlag nyugati kocsi a 90's években.
A modern Avensisemben a hightech irídiumos gyújtó gyertyát is 90,000 km-kén cserélni kell a könyv szerint. Aztán elment vele 60,000-t.

De nálam is szakadt már ki kárpit, dobozos kocsinak eset ki alólam kereke menet közben, haverom és az egykori szomszédom Fiat 1.2-s benzinese is (2000's évek) menet közben autópályán szétpukkant. A Fiat Bravaja olyan volt, hogy könnyebb volt felsorolni , hogy mi működik, mint azt ami nem XD
Úgy szállt ki a kocsiból, hogy leengedte az ablakot és a külső kilincsel nyitotta ki az ajtót, mert a belső nem volt jó a vezető oldalon. Túloldalt meg az ablak nem működött. Akkor volt 6 éves az autó...
5 éves hatos mazdának nem volt meg a küszöbe, mert megette a rozsda stb.....

Persze anno nekünk is volt Ladánk, apám első kocsija volt, 10+ évesen vette használtan. Egyszer menet közben kiesett a kardán alóla :D

Most vagy én és az ismerőseim vonzzuk be a műszaki hibákat, vagy te nem ültél és vezettél még sok fajta autót.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem tudok túllendülni azon a ponton, hogy ez egy tízmilliós Suzuki.

Emlékeimbe beleégett a klasszik GLX (?) Swift, amit az út szélén bármikor az oldalára fordítottak egy kis beavatkozásra. :D

Akkor még nem láttad a 20 millióst (igen, ez egy plug-in Rav 4) :D



GLS vagy GL lesz az, GLX a full extrás náluk.
Amúgy sok helyen olvasni, hogy nálunk nagyon beégett ez a "mi autónk" negatívítás, külföldön ez is ugyanolyan japán márka, mint a többi.
 
  • Tetszik
Reactions: Zaphod Beeblebrox

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 443
11 395
113

Kurfürst


"Szar volt az összes alkatrész, állandóan gyertyacserélgetés volt, ami ma már tök ismeretlen fogalom,"

Nem bántásból, de ezek alapján én nem vennék tőled használt autót. :)
Az Astra F modern kocsi volt, de 30,000-ként ott is volt gyertya csere, ha éppen nem köpte be, mert néha az is csinált olyat. Ez volt a legjobb átlag nyugati kocsi a 90's években.
A modern Avensisemben a hightech irídiumos gyújtó gyertyát is 90,000 km-kén cserélni kell a könyv szerint. Aztán elment vele 60,000-t.

De nálam is szakadt már ki kárpit, dobozos kocsinak eset ki alólam kereke menet közben, haverom és az egykori szomszédom Fiat 1.2-s benzinese is (2000's évek) menet közben autópályán szétpukkant. A Fiat Bravaja olyan volt, hogy könnyebb volt felsorolni , hogy mi működik, mint azt ami nem XD
Úgy szállt ki a kocsiból, hogy leengedte az ablakot és a külső kilincsel nyitotta ki az ajtót, mert a belső nem volt jó a vezető oldalon. Túloldalt meg az ablak nem működött. Akkor volt 6 éves az autó...
5 éves hatos mazdának nem volt meg a küszöbe, mert megette a rozsda stb.....

Persze anno nekünk is volt Ladánk, apám első kocsija volt, 10+ évesen vette használtan. Egyszer menet közben kiesett a kardán alóla :D

Most vagy én és az ismerőseim vonzzuk be a műszaki hibákat, vagy te nem ültél és vezettél még sok fajta autót.
Úgy látszik valamiért minden korban voltak/vannak autók, amikről használtan már kiderül, hogy jaj...
Kis mintás tapasztalat nálam a mindig túlárazott Volkswagenek: Az 1.6 16v-s motorral Golf IV, Altea XL, Octavia kiábrándító:
Rugalmatlan, zabál, autópályán ordít (ugyanolyan rövid az áttétele, mint az 1.4 16V-nek, de az legalább rugalmas), a váltó áttételezése szürreális.
De ezekkel a dolgokkal meglehet barátkozni, főleg ha nincs összehasonlítási alapod...
További kis minta a kétezres évek közepéről a VW konszern kábelezése:
Superb ötödik ajtó kábelkorbácsa két évente kuka. Munkatárs Touranja 1.6 FSI-je - akkor - 6 éves korában elkezdett elektromosságilag bizonytalankodni. Szerelő megnyomorgatta rutinosan az egyik kábelkorbácsot, erre a hiba parajelenségek váratlanul elmúltak.
Szerelő: MOST add el!
Eladta. Vett egy Tucsont.
Másik kolléga 2005-ös Fabiájának összes ajtaja kísértetjárta volt: Ablakemelők, központi zár teljesen random működtek.
Aztán a ritkábbik fajta kormányműve is rendre kapitulált.
Ő azóta egy Ceedet vett.

Nézem a james Bond sorozatot; akkor új Jaguárok, Ranger Roverek, amikről azóta tudjuk, hogy hibagenerátorok.
Ja, hogy újonnan, garisan még belefért...
Prince motorok...
307-es Peugeot első két évjárata...
1000-es háromhengeres Ford motorok...
Subaru boxerdízel.
Egy időben X5-ös, X6-os BMW-k mindennapos látványok voltak az autópályák leállósávjaiban.
S akkor még semmit nem tudunk a mild hibridekről, hogy mennyire lesznek hosszú életűek.

Szóval bele lehet nyúlni rendesen minden figyelés, tájékozódás ellenére...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 788
57 434
113

misinator


Pontosan.
Rengeteg hulladék van ma is.
Az értelem szerű, hogy egy mai autó sokkal kényelmesebb, gyorsabb , csendesebb, mint egy 40 évvel ezelőtti konstrukció.
De ez régen is ilyen igaz volt! Mennyivel jobb volt egy hetvenes évek beli kocsi, mint egy 30-as évek beli! :)
Naugye!

A gazdag emberek meg mindig mindenkor jó kocsival jártak.
T model vs. Mercik
Ford Pinto vs. W100 Merci
Trabant vs. Csajka
Dacia Logan vs. S klasse
Ezért érdemes kategórián belül méregetni a kocsikat. Szerintem. Csak ezt sokan nem értik.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 860
56 523
113
Rozsda témàhoz: 1971-ben vettem első autómat mint diák, egy 5 éves Renault R4, 60000 km-el. Utólag jöttem rá, én okos, hogy szét volt teljesen rozsdàsodva az alváza már. Azon szinte folyamatosan az út szélén szereltem valamit, volt, hogy első féltengelyt Olaszban.(Mindig volt nálam egy db.), porlasztót vizteleniteni, benzint szürni, hátsóféket beállitani , fékrendszert légteleniteni, de mindig megerkeztünk az uticélunkhoz. :). Aztán otthon a konyhaasztalon hengerfejet és szelepeket csiszolni, utcán hóesésben motort összerakni, sebessegváltót cserélni. Aztán elvitte a villamos a bal első ajtót télen minuszfokokban. A sötétkék kocsinak ezután volt egy fehët ajtaja a roncstelepről. A kezem mindig olajos és horzsolt volt. :). A vége az lett, hogy négy személlyel vészfekeznem kellett egy lámpànàl és az alváz az elsö kerekeknél megroggyant. Ezt akkoriban nem is talàltam kûlönösnek, mert minden ismerősömnek hasonló roncsa volt. Emleknek meg szép... :) Utána mégegyszer szoptam egy 3 éves piros Fiat 124 Special-al, mert az már a prospektusban is rozsdasodott. De ment mint a vadállat, 75 lóerővel, dupla szelepvezerléssel és dupla fényszorókkal! Csak kûlsőleg hasonlitott egy Zsigulira.
 
K

kamm

Guest
Nem sikerült megfogni a komment lényegét...
Dehogynem. A Trabant sosem volt a leggyakorib kocsi, nyugati kocsik réges-régen voltak mar az utakon 90-re es a Harley hulye pelda, mert az meg szerinte talan ma is megnezik, ha olyan tipus. A nyugati kocsik balatoni jelenleteben igazad volt.
Nézegessél itt régi videókat és láthatod, hogy az akkor is legjobban menő fővárosban is mennyi keleti autó volt. Erről szólt a komment.
Kicsit fájdalmas, hogy mindent szájba kell rágni...
Fajdalmas a suta, sertett-sertegetos stilusod, az mindenkinek. :D
Ha te videokbol probalsz tajekozodni, akkor ertem. Pont ugyanannyira hiteles, mint barkinek a sajat elete, mindketto adott valakinek a tapasztalatat mutatja, empirikus evidence.
Budapesti vagy? FYI a budai keruletekben mar 88 korul is rengeteg hasznalt nyugati kocsi parkolt. Természetesen osszessegeben sokkal tobb volt meg a komcsi auto, ez nem is volt kerdes, de nem volt a nyugati olyan ritka, mint ahgyan leirod.
Nem mellekesen meg oda is irtam, hogy a Zsigulibol egymillio felett erkezett, ami elkepeszto mennyiseg volt.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
K

kamm

Guest
Csak érdekességként megjegyzem, hogy a 70's években Moskvitchok kb. 40%-át magasabb felszereltséggel a nyugati piacra exportálták. :)
Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. A teljes szamuk valoszinuleg elenyeszo lehett a mar akkor is nagysagrendekkel nagyobb nyugati piacon. A Moszkvics (igy irjak magyarul) egyetlen nagy elonye volt a bitang 'pancelzata', igen eros tetolemeze volt (nekem anno a keresztapam ugy maradt eletben, amikor fejreallitottak oket egy balesetben, hogy a teteje elbirta az egesz kocsi sulyat negy utassal plusz a hempergest. :D) Mondjuk persze emiatt volt nehez, lassu stb.

A 80's évek végére nagy lett a szakadék. Ez tény.
Nem, hanem az automatizacio, robotok, az igazi automatizalt tomegtermeles es az azzal megugro atlagos minoseggel eselye sem volt a meg mindig manualis, kezi, (csaknem manufakturalisan) gyartott szovjet meg roman meg lengyel tomegtermelesnek, az innovacio hianyat mar nem is emlitve... gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. A Ladak 88ban meg fenyevekre voltak ezektol, meg a 2107 is csak rancfelvarrasokon eset at, tiz eve ugyanaz volt, a moptorja meg 20+ design volt addigra, ha jol emlekszem.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Dehogynem. A Trabant sosem volt a leggyakorib kocsi, nyugati kocsik réges-régen voltak mar az utakon 90-re es a Harley hulye pelda, mert az meg szerinte talan ma is megnezik, ha olyan tipus. A nyugati kocsik balatoni jelenleteben igazad volt.

Fajdalmas a suta, sertett-sertegetos stilusod, az mindenkinek. :D
Ha te videokbol probalsz tajekozodni, akkor ertem. Pont ugyanannyira hiteles, mint barkinek a sajat elete, mindketto adott valakinek a tapasztalatat mutatja, empirikus evidence.
Budapesti vagy? FYI a budai keruletekben mar 88 korul is rengeteg hasznalt nyugati kocsi parkolt. Természetesen osszessegeben sokkal tobb volt meg a komcsi auto, ez nem is volt kerdes, de nem volt a nyugati olyan ritka, mint ahgyan leirod.
Nem mellekesen meg oda is irtam, hogy a Zsigulibol egymillio felett erkezett, ami elkepeszto mennyiseg volt.
Az a jó abban, amit magyarázol, hogy egyszerűen leellenőrizhető...
Valóban nem a leggyakoribb autó volt a trabant, "csak" a második leggyakoribb.
És összesen 2% körül volt a nyugati autó. Ha ez szerinted a nem ritka, akkor megmondod mi a ritka?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
nagysagrendekkel nagyobb nyugati piacon.
Vakarom a fejem, 90ben Magyarországon 2 millió személyautó volt forgalomban. Azt mondod, hogy Portugáliában 200 millió?
Csak mert a statisztikai hivataluk szerint 1.8 millió.
Vagy hogy jön ez a nagyságrendekkel nagyobb?

Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni.
Természetesen érdemes ellenőrizni. Pl, a moszkvics 407es 55% ment nyugati exportra. Ami persze nem jelenti azt, hogy népautó lett ott. De az exportsikert elvitatni meglehetősen baromság.
nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben.
Forrás plíííz
 
K

kamm

Guest
Az a jó abban, amit magyarázol, hogy egyszerűen leellenőrizhető...
Valóban nem a leggyakoribb autó volt a trabant, "csak" a második leggyakoribb.
Az hagyjan, de konkretan azt irtam. :)

És összesen 2% körül volt a nyugati autó. Ha ez szerinted a nem ritka, akkor megmondod mi a ritka?
Az a 2-3% korul (~45 ezer auto) csak a Volkswagen meg Opel, ezen cikket szerint is.
Viszont akkor az osszes nyugati marka szerintem vidaman 6-8 szazalek korul jarhatott, tekintve, hogy csak igy szemre 100-150 ezer korul hianyzik az osszmennyiseghez a tablazatbol - marpedig abban szinte minden komcsi szemelyauto-marka benne van mar... namarmost akkor a nyugatiak egyuttes szama a Polskikkal vetekszik, ami mar eleg meglepo.
Ezen felul a kornyek is szamit - az en kommentem azzal kezdtem, hogy kerdes, hol jarhatott molni anno, mert sem Budan, sem Balatonon nem volt mar regen ritkasag a nyugati kocsi, ezekben a keruletekben boven 10% felett jart, az biztos.
 
K

kamm

Guest
Vakarom a fejem, 90ben Magyarországon 2 millió személyautó volt forgalomban. Azt mondod, hogy Portugáliában 200 millió?
Csak mert a statisztikai hivataluk szerint 1.8 millió.
Vagy hogy jön ez a nagyságrendekkel nagyobb?
Hogy jon ide Portugalia? Kerestel egyet, ami megtamasztja a prekoncepciodat?

Az hagyjan, de értelmetlen is: nagysagrenddel tobb kocsi futott Nyugat-Europaban es Amrrikaban, mint a kommunista orszagokban, igy aztan az az eleve alacsony szamu "exportsiker" Moszkvics (!) nevetsegesen jelentéktelen mennyiség volt a nyugati piac meretehez kepest.
Természetesen érdemes ellenőrizni. Pl, a moszkvics 407es 55% ment nyugati exportra.
Hahaha, ez biztosan hamis adat, soha nem hiszem el, illetve max akkor, ha valami partizezres szeria volt. :)

Ami persze nem jelenti azt, hogy népautó lett ott. De az exportsikert elvitatni meglehetősen baromság.
Meg1x: "exportsiker" max a szovjeteknek volt, nyugaton elhanyagolhato szamu keleti kocsi futott, celtunest is keltettek. Jo resze azok is tutira barati kovetsegek, kepviseletek stb volt, lefogadom.
A legsikeresebb talan a Yugo lehetett, csak mert 3990-ert arultak, mint uj kisautot, de aztan az a lufi is kipukkadt, mert kiderult, hogy egy megbizhatatlan olcso hulladek es meg tíz-tizenöt eve is gúnyos autós punchline volt az akkori comedy gyakorlatban.

Forrás plíííz
Sajat tapasztalat (jo, az egyik kozeli baratome), de szerintem ezt kozlekmernokok gondolom ala tudjak tamasztani (szervizesek is, ok hasznaltak diagnosztikara, kiolvasni, mi a baj stb.)
Ami az innováció és a modern gyartastechnologia teljes hiányát illeti, az ma már kozismert sztori, olvass utána.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Kénytelen vagyok megkérdezni, te tudod mit jelent az a szó, hogy nagyságrend?

ahaha, ez biztosan hamis adat, soha nem hiszem el, illetve max akkor, ha valami partizezres szeria volt.
A tényekkel az a baj, hogy nem hit kérdése...
350 ezres gyártási szám körül volt amúgy a 407es verzió...

Sajat tapasztalat (jo, az egyik kozeli baratome), de szerintem ezt kozlekmernokok gondolom ala tudjak tamasztani (szervizesek is, ok hasznaltak diagnosztikara, kiolvasni, mi a baj stb.)
Csak azért bátorkodtam megkérdezni, mert a kadett-e gsi valóban kérhető volt szervóval, absel és komputerrel, csak a kadett csúcsverziójához lehetett ezeket extraként kérni, szóval nem egyszerűen nem szériatartozék volt, hanem konkrétan az extra extrája. Szóval ha te úgy tudod, hogy nem így volt, erről kérek valami forrást...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7