Melyik része a kamu?Dízel. Anno benne volt a nyilatkozatukban a kamu hírekről.
Csak van valamilyen szolgáltatás a "bajba jutott" elektromos jószágoknak, vagy nem?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Melyik része a kamu?Dízel. Anno benne volt a nyilatkozatukban a kamu hírekről.
Talan Afrikaban. Nyugaton elhanyagolhato volt a szamuk, en egy szavat nem hiszem el a szovjet statisztikanak, köztudott, hogy szanaszet hazudtak megukat mindenrol.Különösen a Benelux államokbann volt aránylag jó piacuk a KGST kocsiknak.
Az volt a kamu, hogy aggregátort hurcolnak. Arra válaszolták, hogy power pack amit sajnos egy dízel járművel visznek.Melyik része a kamu?
Csak van valamilyen szolgáltatás a "bajba jutott" elektromos jószágoknak, vagy nem?
Milyen forrast? Te tenyleg ennyire tájékozatlanul vitazol? Guglizd meg, nem vagyok a tanarod az autoszerelo szakmunkas szakon, megadtam a tampontokat.Mutasd már a forrást.
Vihetnék legalább egy másik dodzsemmel.Az volt a kamu, hogy aggregátort hurcolnak. Arra válaszolták, hogy power pack amit sajnos egy dízel járművel visznek.
Ami bármit is bizonyít az állításaidból.Milyen forrast? Te tenyleg ennyire tájékozatlanul vitazol? Guglizd meg, nem vagyok a tanarod az autoszerelo szakmunkas szakon, megadtam a tampontokat.
A Kadett pelda lenyege az volt, bogy a Ladakban semmifele ilyesmi nem volt meg 88 korul sem, nemhogy computer.
Egy generációval voltak lemaradva minimum, de inkabb kettovel.
Ebben sajnos @molnibalage teljesen igaza van, egy 86-87-es VW lemosta az osszes kortars komcsi autot barmikor. Mi a 2107-bol ultunk at a Passatba es ugy is egy masik vilag volt... raadasul úgy össze volt rakva, hogy anyamnak könyörögni kellett, hogy adja el 8-10 ev (!) mulva, mert soha semmi baja nem volt (az atlagos hasznalatbol adodoakon kivul.)
Ami bármit is bizonyít az állításaidból.
Btw még mindig várom a nagyságrend szó jelentését...
Te mirol beszelsz megint, fogalmam sincs... komolyan, ertelmetlen ezt tovabb folytatni veled, feluton elveszted a fonalat (avagy direkt probalod felreterelni beszelgetest?) Akkor 3x is, utoljara: a kadettes pelda arrol szolt, hogy a "csucs" 2107 mar 1988-ra is remenytelenul le volt maradva akar egy Kadettol is, avagy egy Golftol is, szamtalan tekintetben, de foleg muszakilag.És még mindig mondhatod, de az extra kadett extrája volt a kompjuter. Szóval még mindig várom, hogy mondjuk egy kadett-E kupéban szériafelszerelés lett volna a komputer. Vagy csak a négy tárcsafék...
phaidros
"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."
A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.
"
kamm
"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "
Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.
"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "
Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
Adtak el szoci autókat Nyugaton, de egyértelműen veszteségesen. Egyetlen cél volt, a kemény valuta bevétel. A Ladára volt némi kereslet nyugaton, és meglepőmódon Angliában viszonylag népszerűek voltak a farmotoros Skodák.phaidros
"Mondjuk a Samara pont nem illik bele a sorba. "A Niva után ez volt a gyár második modellje, melynek tervezésekor nem a Fiat valamelyik autóját vette alapul." és "A motorok tervezésébe a Porsche Engineering is besegített, sőt, egyes nyugati megfigyelők szerint az autó más technikai elemeinek megtervezésénél is segédkeztek az AvtoVAZnak." (wikip) Tehát konkrétan ment a fejlesztés a 80-as években is. És még bizonyos piacokon (nem csak a blokkban) még a kilencvenes évek közepéig eladható termék volt."
A Ladáknak eleve nem Fiat motorjuk volt!
Kevesen tudják, de a NAMInál tervezték a Lada motorokat.
"
kamm
"Mondjuk ezeket a legendakat sosem szabad komolyan venni. "
Ez nem legenda. Nyugaton Angliában és Finnországban elég sok kocsit adtak el akkoriban. (70's évek)
A 80's években meg a harmadik világban.
"gondolj bele, nemcsak az utkozesi il energiaelnyelo-zonak, legzsak, ABS stb, de a 80-asok legvegere mar volt fedelzeti szamitogep az atlagos Kadettben. "
Ez meg konkrétan hazugság, már bocsi!
Nekünk volt Opel Kadettünk, csak tudom
Az első tömegautó (ami nem merci) ami gyűrődő zónával rendelkezett az tudtommal az Opel Astra F volt.
ABS a mercikben volt, vagy über alles felszerelt nagykocsikban. (Opel Omega pl.)
A fedélzeti számítógép szintén nem volt általános, általában a fogyasztás kiírásában kimerült a tudásuk.
Ettől még a tény az tény, a KGST autók terén le volt maradva!
Jó, figyelj, ez így felesleges. Hazudsz, kitérsz a válaszok elől, érvek helyett személyeskedsz.
Igy hirtelen 2003-as statisztikat talaltam, de ha nem ertenel angolul: Amerika=100 es a vilagos mutatja az 1000 lakosra juto autok szamat Amerikahoz viszonyitott szazalekban. Magyarorszagon meg a cseheknel volt 30-40% korul az arany - 13 evvel a rendszervaltas utan, az EU tagsag kuszoben.
Szerinted mindez hogyan nezett ki 30 evvel korabban? Jobban alltunk?
Latatlanban is allitom, minimum 5-6x volt a per capita autok szama ideat - igen, az boven egy nagysagrenddel odebb van, so to speak (ha mar ilyen ritka buta es rohejes szemantikai erolkodesbe probalod elhuzni a dolgot, mert keptelen vagy elfogadni, hogy az egesz keleti autoipar egy remenytelenul lemaradt, outdated mocsar volt a nyolcvanas evekre a nyugati autoiparhoz kepest.)
Te mirol beszelsz megint, fogalmam sincs... komolyan, ertelmetlen ezt tovabb folytatni veled, feluton elveszted a fonalat (avagy direkt probalod felreterelni beszelgetest?) Akkor 3x is, utoljara: a kadettes pelda arrol szolt, hogy a "csucs" 2107 mar 1988-ra is remenytelenul le volt maradva akar egy Kadettol is, avagy egy Golftol is, szamtalan tekintetben, de foleg muszakilag.
Igen, ez egyertelmu, hogy gyakorlatilag mindegy volt az ara, csak termeljen dollart/markat/akarmit.Adtak el szoci autókat Nyugaton, de egyértelműen veszteségesen. Egyetlen cél volt, a kemény valuta bevétel. A Ladára volt némi kereslet nyugaton, és meglepőmódon Angliában viszonylag népszerűek voltak a farmotoros Skodák.
Tenyleg, igaz, ebben az amerikaiak biztosan elorebb jarhattak.Mások meg úgy tudják, hogy a Zsigulit az olaszok tervezték 124R (Russia) tervezési jelzés alatt. Ebben benne volt az emelt hasmagasság (11-ről 17cm-re) a lebutított fékrendszer (hátul dobfék az eredeti tárcsa helyett) és az eredetileg OHV motor áttervezése OHC-re.
Az első európai piacon SZÉRIÁban ABS-szel szerelt autó a Ford Scorpio (1985) volt.
Hát most meg nem mondom fejből, hogy mi a szöveg ami a kis kijelzőn fut pontosan a hiba előjöttekor. Ha legközelebb találkozom vele, megpróbálom megjegyezni, már egy ideje elengedtük és vele élünk, mert megoldást nem találtunk rá. Szerencsére elég ritka. A leggyakrabban alacsony üzemanyagállásnál jön elő (pl 10 liter maradt). Hibajelző egyáltalán nem világít, csak abban a pár másodpercben, mikor megjelenik a hiba, majd eltűnik.
- környezetvédelmi "szűrő" csak egy van, a részecskeszűrő (ma már a benzineseken is van, OPF, GPF), a többi katalizátor. A szűrő eltömődése valóban okoz motorteljesítmény csökkenést (de akkor már régen világít a hibajelző!!!!)
- ha leáll menet közben, az nem mérnöki beavatkozás, hanem durva hiba. Ilyet, éppen az általad említett okból, vészüzemben sem csinál a jármű. Az újraindítás megakadályozása legdurvább vészüzemi beavatkozás!
- a Hall-jeladós cuccok (vezérműtengely jeladó, gyújtási időpont jeladó stb.) tipikus hibája, hogy be(túl)melegedve nem adnak jelet, visszahűlva újra jók. Na ezt a hibát keresd meg!
- a CAN-buszt nem olvasod ki, az csak adatátviteli eszköz, mód. De az ezredforduló után már nem gyártottak olyan autót, aminek a motorvezérlője leállítással elfelejti a hibát. Sőt! ha olyan a hiba, (környezetvédelmi) akkor a hiba elmúltával 40 ciklus kell, hogy önmagát törölje (8 hibátlan ciklus utám alszik el a MIL). Sőt, van olyan hibakód, ami abszolút nem törölhető. Lehet, hogy a szerelő csak a hozzá nem értését kente el ezzel a dumával!
- a régi cuccokkal szemben egészen más a követelmény.... Amúgy, ahol a kocka Lada sem megy el, ott elmegy az ekhós szekér, és még benzint sem fogyaszt. Érted mire utalok? Az a baj ezekkel a "bezzeg a Lada" beszólásokkal, hogy más a követelményrendszer ma már. A Ladának esélye sincs megfelelni ezeknek.
Milyen autó?UI: anti pollution fault, eszembe jutott. Rosszul emlékeztem. Ezt követi a motorhiba üzenet, majd a lefullasztás, egy másodpercen belül
En? Erolkodsz elterelni a temat, szavakba probalsz belekotni, lusta vagy meg az alapadatoknak is utanamenni, majd amikor igy telorol belinkeltem egy 2003-as tablazatot, akkor te titulalsz engem hazugnak - igazan rohejes.Jó, figyelj, ez így felesleges. Hazudsz, kitérsz a válaszok elől, érvek helyett személyeskedsz.
Nincs szándékomban ebbe belemenni.
BTW 3xos különbség volt 1000 fő per autóban 90ben. De erre is hoztam számot.
Mármint a magyarra. Most te hoztad 2003ra, hogy tényleg.
A nagyságrend meg 10xes szorzó. A nagyságrendek 100szoros minimum.
Mondom, kinos nezni, ahogy erolkodsz elterelni a vitat arrol, amirol szolt. (Ez amugy valamifele borzaszto szokasnak tunik itt, joparan csinaljak.)És még mindig ott tartunk, hogy egy kadett az vagy 10 féle modellt jelentett. Ebből egy azaz egy darab extrái között van ami szerinted szériatartozék. És innentől azt hiszem felesleges veled bármit is beszélni.
Most mar 3-4. kommentedben teljesen irrelevans (szemantikai!) vitat probalsz provokalni, amivel porig egeted magad ahogy ketsegbeesve probalod elterelni a szot arrol, hogy az osszes kommunista auto egy rakas hulladek volt a nyugati, legfokepp a nemet, sved avagy akar az amerikai autokhoz kepest is 1986-88-ra. Le voltak maradva biztonsagi standardokban egy evtizeddel, minosegben detto, felszereltsegben, kenyelemben, mindenben.
Erolkodhetsz, de egy rossz vicc amikor azzal jossz, hogy allitolag tomegesen adtak el Moszkvicsot Nyugatra es hasonlok - egyreszt szorakoztato, mert jol ismert a szovjet statisztikai hamisitasok tortenelme, masreszt irrelevans, mert semmit nem cafol abbol, hogy az osszes keleti kocsi egy vicc volt mar 1986-ban egy Golfhoz kepest, pontosan ugy, ahogy @molnibalage megfogalmazta.
Mondom, kinos nezni, ahogy erolkodsz elterelni a vitat arrol, amirol szolt.(Ez amugy valamifele borzaszto szokasnak tunik itt, joparan csinaljak.)
Teljesen mindegy, milyen modellt avagy Kadettet veszunk, egyetlen komcsi hulladek sem jott a nyomaba sem, nemhogy computert lehetet volna hozzajuk rendelni, de meg normalis toresteszteken sem mentek at, nemhogy ugy lettek volna tervezve, az osszes tobbi szenzorrol, elektronikarol, felszereltsegrol (ulesek!) ne is beszeljunk. Szanalmas ez az egesz eroldkodes, komolyan.
hmmEn? Erolkodsz elterelni a temat, szavakba probalsz belekotni, lusta vagy meg az alapadatoknak is utanamenni, majd amikor igy telorol belinkeltem egy 2003-as tablazatot, akkor te titulalsz engem hazugnak - igazan rohejes.
2,7 millió gépkocsi.
1,9 millió autóAz a jó abban, amit magyarázol, hogy egyszerűen leellenőrizhető...
Ország | 1980 | 1985 | 1988 | 1989 | 1990 | 1992 | 1994 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Egyesült Államok | 598 | n.a. | 631 | 639 | 631 | 564 | 565 |
NSZKa) | 377 | 424 | 470 | 480 | 489 | 485 | 490 |
Szóval képtelen vagy az érvek és ellenérvek menti vitára? FeljegyeztemNekem aztan vegkepp nincs, mar leirtam, miert. Az ilyen azsiai-oroszos vitakulturaval nemigen tudok mit kezdeni, amikor keptelen vagy meg az eredeti vitapontokat is kovetni.
90ben is 1/3a volt. És Mo nem a legjobban motorizált KGSTs országMarmint mgunkhoz kepest? Ha igen, akkor ha 2003-ban az amerikai szamok egyharmada voltunk, akkor mennyi is volt szerinted 1980-as evekben, annak harmada-negyede mennyisegu autoval, de minimum felmillioval tobb lakossal...?
Minimum 10x akkora volt az amerikai autos atlag - nezd mar, pont egy nagysagrend...
miért is? Mert nem fogyasztottak 20l 100 km-eren? Mármint alapjáraton...akar az amerikai autokhoz kepest is
Megint tényeket tagadsz. https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_402Erolkodhetsz, de egy rossz vicc amikor azzal jossz, hogy allitolag tomegesen adtak el Moszkvicsot Nyugatra es hasonlok
melyik golfhoz képest?egy Golfhoz kepest, pontosan ugy, ahogy @molnibalage megfogalmazta.
várj, ezeknek a fele a 2001-es opel zafira ELEGANT és nem a comfort modeljéhez is EXTRA volt.szervokormány, szervofék, ABS, tárcsafékek, elektromos ablakok, elektromos, fűthető tükrök, fűthető szélvédő, elektromos napfénytető, központi zár, légkondi...
olajellenőrzésre mit jelez vissza? mert elvileg hiba oka lehet az is, hogy az olajvisszajelzés rossz,207-es Peugoet
hmm
én is linkeltem 2003-as táblázatot, várj mutatom:
2,7 millió gépkocsi.
linkeltem 90-est
1,9 millió autó
most belinkelem ezt is
a motorizációs ráta. külön kiemelem neked, mertolvasni nem tudsz:Motorizációs ráta (1990–2016)
www.ksh.hu
Magyarország 187/1000ről 274/1000re nőtt
itt az USA
csak neked a magyarhoz hasonlóan fejlett tömegközlekedésű, ország, és nem egy olyan, aminek a teljes buszálománya kb Budapesttel egyezik megk (USA magyarul)
Ország 1980 1985 1988 1989 1990 1992 1994 Egyesült Államok 598 n.a. 631 639 631 564 565
NSZKa) 377 424 470 480 489 485 490
Hol a 10-szeres különbséged?
ez alapján hol látod a 10-szeres különbség?
Szóval képtelen vagy az érvek és ellenérvek menti vitára? Feljegyeztem
90ben is 1/3a volt. És Mo nem a legjobban motorizált KGSTs ország
miért is? Mert nem fogyasztottak 20l 100 km-eren? Mármint alapjáraton...
Megint tényeket tagadsz. https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_402
bocs, hogy wiki, de jól összeszedett...
bocs ha ezekkel összetörök benned valamit...Moskvitch 408 - Wikipedia
en.wikipedia.org
melyik golfhoz képest?
Mert csak motorból 17 féle volt benne
megint wiki, de bocs, most nem szkenelek neked se vw se opel márkakönyveket...Volkswagen Golf Mk2 - Wikipedia
en.wikipedia.org
várj, ezeknek a fele a 2001-es opel zafira ELEGANT és nem a comfort modeljéhez is EXTRA volt.
Szóval mi volt benne a SZÉRIA változatban...
Ha erre valamelyikőtök hajlandó lesz érdemi választ adni lesz értelme ezzel foglalkozni.
De az a tény, hogy 1990 és 2000 között a ladák száma megfeleződött, miközben addigra több mint 20! év volt az átlagéletkoruk, nos nem támasztja alá a prekoncepciód...
olajellenőrzésre mit jelez vissza? mert elvileg hiba oka lehet az is, hogy az olajvisszajelzés rossz,
Egy elemből extrapolálok a végtelenbe: 1987-ben voltunk középiskolai osztálykiránduláson Győrben (nekünk borsodiaknak már az is Nyugat volt...).Különösen a Benelux államokbann volt aránylag jó piacuk a KGST kocsiknak.
Hogy motortechnikában mekkora volt a szakadék, azt jól mutatja hogy a Civichez az alapmotorok 102 illetve 125 lovacskát tudtak tudott, de Európában választható volt a legerősebb motor is (B16A2), ami 1,6 literből 160 lóerőt tudott kihozni, amire még ma is megnyalnád a szád szélét.