kamm
Sok mindenben nincs igazad, felsorolom:
1.
10 évvel le voltak maradva. Ezen rugózol folyamatosan. -----> Ezt még itt senki sem vitatta itt szerintem.
OK.
2. Nem kellet a nyugatiaknak a szovjet autó. ------>
Ezt nem irta senki.
Meg 1x az allitasunk: elhanyagolhato mennyisegben sikerult csak eladniuk meg ugy is, hogy messze aron alul adtak.
Ehhez képest több tíz-százezer autót adtak el évente nyugaton.
Ezt sem vitatjuk.
3. Ilyenkor jön az, hogy de hát akkoriban nyugaton milliós piacok voltak. --------> Igen, azok voltak.
Ugye?
4. Akkor ez nem siker! -----> De az, ugyanis nem piaci részesedésként értelmezték a sikert. Ők a saját termelésükhöz képest mérték. Ott meg 30-40% volt a nyugati export arány. Innen nézve ez siker.
Egyreszt ezt a 40% kotve hiszem es tudjuk, hogy mindenhol hamis statisztikak voltak a szovjeteknel.
Masreszt ez ugyan aranyos, de nincs koze ahhoz, amit a minosegrol es menthetetlenul elmaradt muszaki szinvonalrol irtunk.
Nekik ez biztosan siker volt, mert valutat kaptak erte.
En sosem vontam ketsegbe, hogy az alkoholista szovjet elvtarsak megtapsoltak magukat, sot, biztos vagyok benne.
Hej, en jol emlekszem a bibircsokos Kadar kepere a Korteren, ahogy "partunk es kormanyunk vezeto erejenek, az MSZMP-nek" a XIII. kongresszusat udvozoltek... undorito volt.
5. Ki vett volna ilyet nyugaton! Kamu! ------>
Ezt ki mondta?
Megint kiabal a strawman belul...?
Miért, ki vesz ma nyugaton dácsiát meg szuzukit? Jah, hogy az átlag nyugati melós akkor se volt más a helyzet.
Szoval 20 ezer Skoda huszmillios piacon, ez szerinted a munkasosztaly volt es azert vette mert meg volt elegedve a minoseggel?
Erre meg Kadar is csettintene.
6. Ezek a szemét szovjetek nyomot áron adták! ------> Fel sem merült benned, hogy más volt a gyártási költség? Alacsonyabb bér és energia költség például, hosszú modell ciklus, 2 féle felszereltség..... Magyarán tömegtermelés....Ford T modelll.....
Meg ugysem jon ki illetve max a rabszolgamunkasokra es muszakilag kompromisszumos trukkokre epitett komcsi rendszerben szamolhatod ugy...
De igazabol mindegy is, mert ez is csak alatamasztja, hogy muszakilag elavult, veszelyesebb, kenyelmetlenebb stb termekeik voltak es a nyolcvanasokra remenytelenul lemaradtak.
7. De biztos nyomot áron volt! -------> Lehet, de ugye a KGST-nek meg kellet küzdenie a vámokkal is. Akkoriban repkedtek a 30-50%-os vámok. Nem véletlenül erőltették a CKD gyártást. (vagyis szereljék össze pl. belgiumban a kocsit, akkor nincs vám)
Meddig mukodott az amugy?
Es fogadjunk, meg igy sem sikerul par szazalekot sem elerniuk...?
8.
Egy 1977-es BMW jobb, mint Lada!------> Nem mondod!
Mert egy fosvágen golfnál nem jobb a BMW ugye?
Jó lenne azonos kategóriában mérni a kocsikat. Ár érték arány is van a világon, meg kategóriák is vannak.
Huh?
Pontosan ezert hasonlitom a Ladahoz, a keleti "csucsautohoz" a BMW-t, de amugy a Golf a Ladanal is mindenben jobb volt, igazabol az csak meg kinosabb a VAZnak.
"Az, hogy paran ti itt valamifele romantikus buborekban eltek a komcsi autok kapcsan, "
Szó nincs róla. Nem mi romantikázunk, ha nem te gyűlölködsz. Minden írásodból érződik, hogy zsigerből gyűlölöd az egészet.
Mi csak szimplán próbálunk az objektív valóság talaján állni.
Ha nem azzal lennel elfoglalva, hogy vajon miert irok valamit, hanem azzal, hogy mit irok, elorebb tartanank, lasd a sok strawman ervedet.
Eleg erdekes ertelmezese az objektivitasnak a strawman technika...
Ket teny van, ami valamiert nektek erzelmi kerdes, nem ertem, miert, de (szemben veled) engem nem zavar, szzived joga:
1. a nyolcvanas evekre egy jo evtizeddel el volt maradva mindenben a keleti auto a nyugatitol
2. azok a legendas csillios
nyugati exporteladasok, amelyek a keletiek versenykepes szinvonalat bizonyitanak, valojaban elhanyagolhato mennyiseguek voltak a nyugati piacokon es kizarolag melyen aron alul voltak fenntarthatoak, gyakorlatilag ketsegbeesett valutaszerzesi meg PR akciokent
Ennyit allitunk, semmi tobbet.
(De ha mar felmerult: en a komcsikat valoban utaltam, megvan ra az okom, de szerintem mindenkinek meglehetne, mert egy alapvetoen muveletlen, gatlastalan, primitiv taplokbol allo tarsasag volt, ugy 40 evvel taszajtottak minket hatra a fejlodesben - de ennek sok koze nincs a temahoz, ne keverjuk ide.)