Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Személyes tapasztalat. Voltak importőrök, értékesitök stb 60-70-es években. Most is márkatalàlkozókon làtni belga, holland rendszámokat.Lehet jutubozni is. Belgiumban ma is lehet Samarát látni.
Senki nem beszél 250000 kocsiról. Pár ezer inkább megközeliti a valóságot.
De örûlök, hogy mindenhez értesz. Kevés ma már sz ilyen reneszánsz ember. :rolleyes:
Erteni? Mihez kell erteni ebben? :D
Osszehasonlitani 20-30 ezret 20 millioval? Eggez "szemelyes tapasztalat" kell? Mennyiben relevans az empirikus evidence ket szamnal? :p
Szenzacios, hogy a hozzad hasonloknak, a mai korosztalynak ez "hozzaertest" igenyel...
 
T

torsen

Guest

kamm


Továbbra sem vitatva azt, hogy a nyugat németek és a japánok legalább 10 évvel a KGST és az USA előtt jártak autógyártásban:
1. Az USA-ban már a II. VH előtt rengeteg autó volt. Ezen Európában a II. VH nem segített szóval ezen a téren az egész világ el volt maradva tőlük nem csak a keleti blokk. Viszont azért ne legyünk már komcsik! A mennyiség nem csap át minőségbe! Sok kocsijuk volt, de a legtöbb ipari hulladék volt még akkori szemmel is.
E mellet itt inkább tömeg közlekedtek. Rájöttek, hogy az sokkal hatékonyabb, mint az egyedi emberek mozgatása autóval.

2. Attól, hogy a világképedbe nem fér bele még létezett KGST autó export nyugatra. Többen leírták melyik piacokra.
Az akkori világ Dacia Logenjei azok a kocsik voltak, főleg a 70's években amikor a népautó kategóriában nem volt jelentős lemaradása a KGST kocsiknak.
A harmadik világba meg tömegesen vitték ki a kocsikat.

3. Elég durva utólagos történelem hamisítás azt állítani, hogy a nyugati népautók milyen jól felszereltek voltak. Nem voltak azok.
Papám 1994-ben vette az Opel Astra F -jét ami IS "sport modell" volt. Mai napig imádom azt a kocsit! Volt benne egy 85 LE-s 1.4-s motor, meg 6 hangszórós rádió, kagyló ülések.
De nem volt benne: fordulatszám mérő, klíma, ABS, 4 tárcsafék, szervókormány , fed. komputer stb....
Jah és sokkal drágább volt mint egy LADA. Ha jól emlékszem majdnem annyiba került akkoriban, mint egy panel lakás!
Apám barátjának 60 LE-s volt, abban se voltak ezek, abban nagy zene meg kagyló ülés se volt.
Haverom használtan vett ilyet, abba se volt semmi az 1.6-os motorhoz.
Apámnál a kertben rohad egy III-as Golf, 1.6-os. Abban volt szervó kormány, de a felsoroltakból más nem.
A 2000's évek után gyártott VW Polóban amivel most jár már van ABS. De fed.komp. vagy más nyalánkság nincs.
Haverom megboldogult Fiat Bravajaban is szervó volt meg fordulatszám mérő meg elektromos ablak. De ABS-re, klímára nem emlékszem.
Mi is írtuk, hogy volt olyan modell amihez elérhető volt minden extra de nagyon nem az volt az átlag!
A Golf IV. volt nagy előrelépés a tömegautóknál (1996. augusztus) , mert széria lett benne a 4 tárcsafék+ABS, illetve a szervokormány. A Golf III alapból tényleg fapad volt.
 
T

torsen

Guest
A befolyt $-t nem kellett volna az ororszok COCOM-os haditechnikáiba pumpálni, hanem azt a kib@szott 1-2-3-pár hegesztő-robotot kellett volna megvenni!
Meg az olaszoktól gáz-szet gyárat/licenszet, Pl...
1989-ben egyetemistaként voltam a Moszkvics gyárban. Ott ÁLLT a francia karosszéria hegesztő robot sor. Megvették a ruszkik. De szoftvert nem vettek hozzá, mert azt majd a szovjet elvtársak megírják. Lehet, hogy azóta is írják...
 
K

kamm

Guest
Kiegészités: 1961-ben 1215 db Wartburg 311-est exportáltak az US-ba, konkrétan Los Angelesbe.
A màrka 1971-ben Belgiumban 80, Hollandiàban 100 dealerrel rendelkezett.
Wartburgokat Belgiumban is szereltek össze, ezek igy Made in Belgium voltak.
A belgiumi Wartburg importőr 1947 kezdte mûködését, Barkast is importált.
Mekkora piacon mekkora eladast produkalt?
Amugy a tema a 80-as evek, de nem baj, erdekes.

A Wartburg kabrió egy exkluziv, csinos kocsi volt, amivel nyugaton sem kellett szégyenkezni.
Haha, ez tetszik. :) 1947-ben BMWt gyartottak meg Eisenachban, miert kellett volna szegyenkezni? Gyakorlatilag a hatvanas evekre jelent csak meg a Wartburg, amit ismertunk es utana a rendszervaltasig gyartottak. :)
 
K

kamm

Guest
A Golf IV. volt nagy előrelépés a tömegautóknál (1996. augusztus) , mert széria lett benne a 4 tárcsafék+ABS, illetve a szervokormány. A Golf III alapból tényleg fapad volt.
Ugyan, esetleg mai szemmel. Akkor fenyevekkel jart elorebb az "alap" bármilyen komcsihoz kepest. Motor-hajtas, design, ulesek, minden. A komcsikhoz semmi nem is volt rendelheto, nemhogy gyurodo zona. A Golf III volt sokaig a leggyakoribb kocsi, amit behoztak a nepperek, mert azonnal el lehett adni - nem veletlenul, evek ota vagytak ra a sok Zsiguli meg Trabant utan.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Keleti blokkban gépjármű deficit volt, 100-150/1000 fő szemben a nyugat 400-500-ávával, nepperek már akkor is a szarráhajtott roncsokat hozták be.
 
K

kamm

Guest

kamm


Úgy látom neked mondhat akárki akármit, csak fújod a magadét.
Nem tudom, hogy miért olyan elképzelhetetlen a számodra, hogy egész egyszerűen nincs igazad.
MIben is? Ti magyaraztok mindenfelet, de nem velem vitaztok, hanem valami strawman hulyeseggel. :)

Ez amugy egy jarvany ezen a forumon, nagyon kevesek kepesek azzal vitazni, amit a masik allit.

Te irtal nekem egy hosszu valaszt, aminek max tangentially van koze ahhoz, amit en irtam. Nem akartalak megbantani azzal, hogy erre kimeletlenul ramutatok, erre most nekem jossz... az hagyjan, de azzal kezdted, hogy elismered az igazamat, hogy valoban egy evtizeddel el voltak maradva a komcsi autok a nyugatiaktol a nyolcvanas evekre. :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113

torsen


A franciáktól már 1968-ban is érkezett gépsor a Moszkvicshoz, a Renaulttól. Akkoriban nagyon bevásároltak a szovjetek ilyenekből.

Amit meg te láttál a 80's évek végén az még az orosz wikipedián is fönn van:
"A 2141-es modellt eredetileg egy széles, széles körben egységes, szedán, kombi, ferdehátú, kisbusz- és mikrobusz-karosszériával rendelkező személygépkocsik alapjaként tervezték. Ilyen tervek szerint egy teljesen új gyártást építettek az úgynevezett "rugalmas" technológiák felhasználásával, amely lehetővé tette egy gyártósoron különféle, bár jellemzői szerint hasonló alkatrészek, nagyfokú automatizálás és ipari robotok széles körű használatát. Úgy gondolták, hogy egy ilyen gyártás 3-5 évente lehetővé teszi a modellek cseréjét - olyan szinten, amely közel áll a világpiac vezetőinek modellvonalainak frissítési üteméhez.
E tervek többsége soha nem vált valóra. A külföldön vásárolt gyártóberendezések nagy része bontatlan csomagolódobozokban maradt, és ezt követően kifosztották"
 
K

kamm

Guest
Kanadai autós lap cikke a Lada kanadai exportjáról.
"Interestingly enough, that did not include the United States, which has never officially imported the car, despite European sales that reached into the hundreds of thousands, with Canadian dealers moving as many as 12,000 units a year in the mid-1990s." https://web.archive.org/web/2014071.../2011/09/26/a-lada-car-for-the-money-no-more/
80-asokrol beszeltunk.
https://web.archive.org/web/2014071.../2011/09/26/a-lada-car-for-the-money-no-more/
De ha átfutod a vonatkozó wikipedia szócikket is találsz benne konkrét adatokat
"As many as 30,000 Lada cars were sold in Brazil between 1990 and 1997."
"The decision to withdraw from the UK was announced on 4 July 1997. More than 100,000 of the 350,000 or so Lada cars sold in Britain were still on the road, with more than 1,000 still in stock. Just over 5,000 Lada cars were sold in Britain during 1997." (1988-ban az eladott autók 2%-a volt Lada)
Lada Samarábób Törökországban 100.000 darabot adtak el.
Nyugatrol beszeltunk.
Moszkvics:
1967-69 között még összeszerelő üzem is volt Belgiumban:
"Parallèlement, des Moskvitch 408 sont assemblées à partir de l’automne 1967 dans l’usine Renault de Vilvoorde, en Belgique, et ce jusqu’en 1969." https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_408

"Export models (408E) had quadruple headlights. The car was sold in France as the Moskvitch 1300, as the Moskvitsh Elite (408)/Elite De Luxe (408E)/Elite 1300 in Finland and as the Moskvich Carat in Norway. It was powered, since 1966 by 1,357 cc (82.8 cu in) straight four petrol engine, producing 54 hp (40 kW).[3] It had a top speed of 80 mph (130 km/h), which was faster than the contemporary Volga.[3] "More worth than its price", was its slogan for export sales. It proved a good value in Britain, Finland, and Norway, for instance, and in 1968, 55% of production was for export." https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_408

Ha valaki szoci blokkbeli autók nyugati reklámjaira kíváncsi:

Mennyit is adtak el mekkora piacra?

Megint osszevissza irogattok mindenrol, ami eszetekbe jut. :)
A vita ott tartott, hogy paran allitjuk, ami egyebkent nagyon konnyen megertheto lenne szamokbol, hogy elhanyagolhato mennyisegu keleti auto ment nyugati piacra, kulonosen a 80-as evekben, mert a minoseguk gaz volt (meg ha nem is volt olyan penetrans, mint ami hozzank kerult) es egy evtizeddel le voltak maradva a nyugati kocsiktol.
Ez az export alapvetoen semmi masrol nem szolt, mint ketsegbeesett kemenyvaluta-szerzesrol, ezert is adtak melyen aron alul (maskeppen meg ezeket a piacok meretehez viszonyitott elhanyagolhato eladasokat sem lehetett volna fenntartani.)

UKben volt vagy 20 millio (!) auto az utakon, abbol szerinted mennyiben relevans akar 30 ezer Skoda is? Semennyire.
Franciak ugyanekkora, nemetek meg nagyobb piac, meg tobb kocsival.

Az elmaradt afrikai meg del-amerikai piacokon biztosan nagyobb aranyt kepviseltek, de nem arrol beszelunk.
A kontextus a nyugati autokhoz viszonyitott minoseguk es muszak iszinvonaluk volt, amirol szinten joparan azt irtuk, hogy a beka segge alatt volt hozzajuk kepest a primitiv, 1950-60 koruli tervezesu Wartburg, de meg a zaszloshajo 2107 is sehol sem volt egy III-as Golfhoz kepest 1986-ban. Egyszeruen egy kenyelmetlen, otvarosan ronda, lassu, szar minosegu auto volt a Golfhoz kepest, amelyik gyakorlatilag mindenben elorebb jart, a rendelheto opciokrol mar nem is beszelve - utobbiak egesz egyszeruen nem leteztek a keleti roncsokhoz, sosem lettek kifejlesztve.

Az, hogy paran ti itt valamifele romantikus buborekban eltek a komcsi autok kapcsan, az oke, de ennek semmi koze a valosaghoz, aki akkor mar minimum tinedzser volt, az tudja jol, micsoda kulonbseg volt egy 1987-es BMWbe atulni egy Ladabol, de akar egy II-es (!) Golfba is egy kis Polskibol, Trabantbol, Skodabol stb. :)
 
K

kamm

Guest

torsen


A franciáktól már 1968-ban is érkezett gépsor a Moszkvicshoz, a Renaulttól. Akkoriban nagyon bevásároltak a szovjetek ilyenekből.

Amit meg te láttál a 80's évek végén az még az orosz wikipedián is fönn van:
"A 2141-es modellt eredetileg egy széles, széles körben egységes, szedán, kombi, ferdehátú, kisbusz- és mikrobusz-karosszériával rendelkező személygépkocsik alapjaként tervezték. Ilyen tervek szerint egy teljesen új gyártást építettek az úgynevezett "rugalmas" technológiák felhasználásával, amely lehetővé tette egy gyártósoron különféle, bár jellemzői szerint hasonló alkatrészek, nagyfokú automatizálás és ipari robotok széles körű használatát. Úgy gondolták, hogy egy ilyen gyártás 3-5 évente lehetővé teszi a modellek cseréjét - olyan szinten, amely közel áll a világpiac vezetőinek modellvonalainak frissítési üteméhez.
E tervek többsége soha nem vált valóra. A külföldön vásárolt gyártóberendezések nagy része bontatlan csomagolódobozokban maradt, és ezt követően kifosztották"

A hatvanasok elejetol 68-ig Koszigin iranyitotta a gazdasagi reformot meg a kulpolt, aztan a csehszlovak aggresszioval Brezsnyev rault a neosztalinista hullamra es kigolyozta ot is es az egesz reformfolyamatot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113

kamm


Sok mindenben nincs igazad, felsorolom:

1. 10 évvel le voltak maradva. Ezen rugózol folyamatosan. -----> Ezt még itt senki sem vitatta itt szerintem.
2. Nem kellet a nyugatiaknak a szovjet autó. ------> Ehhez képest több tíz-százezer autót adtak el évente nyugaton.
3. Ilyenkor jön az, hogy de hát akkoriban nyugaton milliós piacok voltak. --------> Igen, azok voltak.
4. Akkor ez nem siker! -----> De az, ugyanis nem piaci részesedésként értelmezték a sikert. Ők a saját termelésükhöz képest mérték. Ott meg 30-40% volt a nyugati export arány. Innen nézve ez siker.
5. Ki vett volna ilyet nyugaton! Kamu! ------> Miért, ki vesz ma nyugaton dácsiát meg szuzukit? Jah, hogy az átlag nyugati melós akkor se volt más a helyzet.
6. Ezek a szemét szovjetek nyomot áron adták! ------> Fel sem merült benned, hogy más volt a gyártási költség? Alacsonyabb bér és energia költség például, hosszú modell ciklus, 2 féle felszereltség..... Magyarán tömegtermelés....Ford T modelll.....
7. De biztos nyomot áron volt! -------> Lehet, de ugye a KGST-nek meg kellet küzdenie a vámokkal is. Akkoriban repkedtek a 30-50%-os vámok. Nem véletlenül erőltették a CKD gyártást. (vagyis szereljék össze pl. belgiumban a kocsit, akkor nincs vám)
8. Egy 1977-es BMW jobb, mint Lada!------> Nem mondod! :) Mert egy fosvágen golfnál nem jobb a BMW ugye?
Jó lenne azonos kategóriában mérni a kocsikat. Ár érték arány is van a világon, meg kategóriák is vannak.

"Az, hogy paran ti itt valamifele romantikus buborekban eltek a komcsi autok kapcsan, "

Szó nincs róla. Nem mi romantikázunk, ha nem te gyűlölködsz. Minden írásodból érződik, hogy zsigerből gyűlölöd az egészet.
Mi csak szimplán próbálunk az objektív valóság talaján állni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
A vita ott tartott, hogy paran allitjuk, ami egyebkent nagyon konnyen megertheto lenne szamokbol, hogy elhanyagolhato mennyisegu keleti auto ment nyugati piacra, kulonosen a 80-as evekben, mert a minoseguk gaz volt (meg ha nem is volt olyan penetrans, mint ami hozzank kerult) es egy evtizeddel le voltak maradva a nyugati kocsiktol.
Konrétan az alábbi idézetedre válaszoltam, amiben NEM volt semmilyen évszám:
Talan Afrikaban. Nyugaton elhanyagolhato volt a szamuk, en egy szavat nem hiszem el a szovjet statisztikanak, köztudott, hogy szanaszet hazudtak megukat mindenrol.
Ha majd a szmaikat valaki mat helte nyugati forgalomba helyezesi statisztikakkal, akkorajd elbiszem, hogy negyedmillio Moszkvicsot adtak el a Benelux allamokban, baszki.
Évszám, valahol?
Mit írtál? Hogy talán Afrikában tudtak eladni. Igaz? Nem igaz.
Hazudtak a Szovjet statisztikák? Nem. A termeléshez viszonyítva elég sok autó jutott el nyugatra.
Minősítettem, hogy sok vagy kevés? Mondtam, hogy nincs igazad? Nem, nem minősítettem Nem, nem mondtam. Csak tényeket írtam. De már egyből csuklóból hozod a nagy arcot, bár nem tudom mire, mert egy rohadt adatot nem írtál. Házi nincs kész, egyes, leülhetsz.

Mennyit is adtak el mekkora piacra?
UKben volt vagy 20 millio (!) auto az utakon, abbol szerinted mennyiben relevans akar 30 ezer Skoda is? Semennyire.

Például briteknél 1988-ban 2% csak a Lada eladása. Le van írva. A többit keresd meg, ne más dolgozzon már helyetted.

Ez az export alapvetoen semmi masrol nem szolt, mint ketsegbeesett kemenyvaluta-szerzesrol
Nahát. Még nem terjesztettek elő közgazdasági Nobel-díjra? Mi a francról szólt volna? Nyugaton egy-egy terméket emberbaráti szeretetért szoktak eladni? Pénzt akartak keresni, bármilyen meglepő. Ezt tudta az ipar, erre volt -a saját gyártási kapacitásokhoz mérten(!)- jelentős kereslet.

Az elmaradt afrikai meg del-amerikai piacokon biztosan nagyobb aranyt kepviseltek, de nem arrol beszelunk.
Feltűnt, hogy én sem? Vagy szelektíven olvasol?

A kontextus a nyugati autokhoz viszonyitott minoseguk es muszak iszinvonaluk volt, amirol szinten joparan azt irtuk, hogy a beka segge alatt volt hozzajuk kepest a primitiv, 1950-60 koruli tervezesu Wartburg, de meg a zaszloshajo 2107 is sehol sem volt egy III-as Golfhoz kepest 1986-ban. Egyszeruen egy kenyelmetlen, otvarosan ronda, lassu, szar minosegu auto volt a Golfhoz kepest, amelyik gyakorlatilag mindenben elorebb jart, a rendelheto opciokrol mar nem is beszelve - utobbiak egesz egyszeruen nem leteztek a keleti roncsokhoz, sosem lettek kifejlesztve.
Most komolyan. Te elolvastad, amire reagáltál? Mert, hogy abban egy mukkanásnyi minősítést nem írtam, sőt, még csak az idézett szövegekben sem olvashatsz olyat, hogy micsoda csúcsminőség lett volna.

Vagy nem olvasol, vagy nem érted, vagy nem tudod értelmezni. Azon felül olyat adsz az ember szájába, amit nem mondott.

" Ez amugy egy jarvany ezen a forumon, nagyon kevesek kepesek azzal vitazni, amit a masik allit." Csak nem elkaptad a járványt? :)
 
K

kamm

Guest
kamm

Sok mindenben nincs igazad, felsorolom:

1. 10 évvel le voltak maradva. Ezen rugózol folyamatosan. -----> Ezt még itt senki sem vitatta itt szerintem.
OK.

2. Nem kellet a nyugatiaknak a szovjet autó. ------>
Ezt nem irta senki. :)
Meg 1x az allitasunk: elhanyagolhato mennyisegben sikerult csak eladniuk meg ugy is, hogy messze aron alul adtak.

Ehhez képest több tíz-százezer autót adtak el évente nyugaton.
Ezt sem vitatjuk.

3. Ilyenkor jön az, hogy de hát akkoriban nyugaton milliós piacok voltak. --------> Igen, azok voltak.
Ugye? :)

4. Akkor ez nem siker! -----> De az, ugyanis nem piaci részesedésként értelmezték a sikert. Ők a saját termelésükhöz képest mérték. Ott meg 30-40% volt a nyugati export arány. Innen nézve ez siker.
Egyreszt ezt a 40% kotve hiszem es tudjuk, hogy mindenhol hamis statisztikak voltak a szovjeteknel.

Masreszt ez ugyan aranyos, de nincs koze ahhoz, amit a minosegrol es menthetetlenul elmaradt muszaki szinvonalrol irtunk. :)
Nekik ez biztosan siker volt, mert valutat kaptak erte.

En sosem vontam ketsegbe, hogy az alkoholista szovjet elvtarsak megtapsoltak magukat, sot, biztos vagyok benne. :D Hej, en jol emlekszem a bibircsokos Kadar kepere a Korteren, ahogy "partunk es kormanyunk vezeto erejenek, az MSZMP-nek" a XIII. kongresszusat udvozoltek... undorito volt.


5. Ki vett volna ilyet nyugaton! Kamu! ------>
Ezt ki mondta?
Megint kiabal a strawman belul...? :p

Miért, ki vesz ma nyugaton dácsiát meg szuzukit? Jah, hogy az átlag nyugati melós akkor se volt más a helyzet.

Szoval 20 ezer Skoda huszmillios piacon, ez szerinted a munkasosztaly volt es azert vette mert meg volt elegedve a minoseggel?
Erre meg Kadar is csettintene. :)

6. Ezek a szemét szovjetek nyomot áron adták! ------> Fel sem merült benned, hogy más volt a gyártási költség? Alacsonyabb bér és energia költség például, hosszú modell ciklus, 2 féle felszereltség..... Magyarán tömegtermelés....Ford T modelll.....
Meg ugysem jon ki illetve max a rabszolgamunkasokra es muszakilag kompromisszumos trukkokre epitett komcsi rendszerben szamolhatod ugy...
De igazabol mindegy is, mert ez is csak alatamasztja, hogy muszakilag elavult, veszelyesebb, kenyelmetlenebb stb termekeik voltak es a nyolcvanasokra remenytelenul lemaradtak. :)

7. De biztos nyomot áron volt! -------> Lehet, de ugye a KGST-nek meg kellet küzdenie a vámokkal is. Akkoriban repkedtek a 30-50%-os vámok. Nem véletlenül erőltették a CKD gyártást. (vagyis szereljék össze pl. belgiumban a kocsit, akkor nincs vám)
Meddig mukodott az amugy?
Es fogadjunk, meg igy sem sikerul par szazalekot sem elerniuk...?

8. Egy 1977-es BMW jobb, mint Lada!------> Nem mondod! :) Mert egy fosvágen golfnál nem jobb a BMW ugye?
Jó lenne azonos kategóriában mérni a kocsikat. Ár érték arány is van a világon, meg kategóriák is vannak.
Huh? :)
Pontosan ezert hasonlitom a Ladahoz, a keleti "csucsautohoz" a BMW-t, de amugy a Golf a Ladanal is mindenben jobb volt, igazabol az csak meg kinosabb a VAZnak. :)
"Az, hogy paran ti itt valamifele romantikus buborekban eltek a komcsi autok kapcsan, "

Szó nincs róla. Nem mi romantikázunk, ha nem te gyűlölködsz. Minden írásodból érződik, hogy zsigerből gyűlölöd az egészet.
Mi csak szimplán próbálunk az objektív valóság talaján állni.

Ha nem azzal lennel elfoglalva, hogy vajon miert irok valamit, hanem azzal, hogy mit irok, elorebb tartanank, lasd a sok strawman ervedet. :p Eleg erdekes ertelmezese az objektivitasnak a strawman technika... :D

Ket teny van, ami valamiert nektek erzelmi kerdes, nem ertem, miert, de (szemben veled) engem nem zavar, szzived joga:

1. a nyolcvanas evekre egy jo evtizeddel el volt maradva mindenben a keleti auto a nyugatitol
2. azok a legendas csillios nyugati exporteladasok, amelyek a keletiek versenykepes szinvonalat bizonyitanak, valojaban elhanyagolhato mennyiseguek voltak a nyugati piacokon es kizarolag melyen aron alul voltak fenntarthatoak, gyakorlatilag ketsegbeesett valutaszerzesi meg PR akciokent

Ennyit allitunk, semmi tobbet. :)

(De ha mar felmerult: en a komcsikat valoban utaltam, megvan ra az okom, de szerintem mindenkinek meglehetne, mert egy alapvetoen muveletlen, gatlastalan, primitiv taplokbol allo tarsasag volt, ugy 40 evvel taszajtottak minket hatra a fejlodesben - de ennek sok koze nincs a temahoz, ne keverjuk ide.)
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 090
16 437
113
1986-ban így látták Angliában. Azt hiszem valami becsípődés miatt jelentek meg eleve, mert éppen Labour kormány volt vagy valami ilyesmi, és hát a szovjet elvtársakkal szolidaritás. Bizonytalan úttartású, gyenge szerelési minőségű, 20-30 évvel ezelőtti műszaki színvonalú, elavult kocsik, amiket a rövid utakat leszámítva fárasztó volt vezeti és iszonyatos sebességgel vesztették mind a műszaki tartalmukat és az értéküket is a szabadpiacon.

De gyakorlatilag el lett mondva mindez, csak valamiért nem veszi be itt a gyomor..

 
K

kamm

Guest
Konrétan az alábbi idézetedre válaszoltam, amiben NEM volt semmilyen évszám:

Évszám, valahol?
Mit írtál? Hogy talán Afrikában tudtak eladni. Igaz? Nem igaz.
Hazudtak a Szovjet statisztikák? Nem. A termeléshez viszonyítva elég sok autó jutott el nyugatra.
Minősítettem, hogy sok vagy kevés? Mondtam, hogy nincs igazad? Nem, nem minősítettem Nem, nem mondtam. Csak tényeket írtam. De már egyből csuklóból hozod a nagy arcot, bár nem tudom mire, mert egy rohadt adatot nem írtál. Házi nincs kész, egyes, leülhetsz.


Például briteknél 1988-ban 2% csak a Lada eladása. Le van írva. A többit keresd meg, ne más dolgozzon már helyetted.

2%, ertem - molnival szolva, ezt kellen megtapsolni, mint muszaki konstrukciot validalo eladast? :cool:


De legyen, szoval szerinted eladtak 400 ezer (!!!) Ladat a briteknel?
Na erre kivancsi vagyok, hol van leirva?

Nahát. Még nem terjesztettek elő közgazdasági Nobel-díjra? Mi a francról szólt volna? Nyugaton egy-egy terméket emberbaráti szeretetért szoktak eladni? Pénzt akartak keresni, bármilyen meglepő. Ezt tudta az ipar, erre volt -a saját gyártási kapacitásokhoz mérten(!)- jelentős kereslet.
Te ismered hogyan mukodott a szovjet tervutasitasos gazdasagi modell, hogyan lett kivereztetve gadasagilag, hogyan kuzdottek minden dollarert...?

Feltűnt, hogy én sem? Vagy szelektíven olvasol?


Most komolyan. Te elolvastad, amire reagáltál? Mert, hogy abban egy mukkanásnyi minősítést nem írtam, sőt, még csak az idézett szövegekben sem olvashatsz olyat, hogy micsoda csúcsminőség lett volna.

Vagy nem olvasol, vagy nem érted, vagy nem tudod értelmezni. Azon felül olyat adsz az ember szájába, amit nem mondott.

" Ez amugy egy jarvany ezen a forumon, nagyon kevesek kepesek azzal vitazni, amit a masik allit." Csak nem elkaptad a járványt? :)

Lasd fenn. :) Fogalmam sincs, kivel vitazol, de igazabol nem is erdekel ennyire ez a tema - leegyszerusitem, jo? :)

Ket teny van, ami valamiert nektek erzelmi kerdes, nem ertem, miert, de (szemben veled) engem nem zavar, szzived joga:

1. a nyolcvanas evekre egy jo evtizeddel el volt maradva mindenben a keleti auto a nyugatitol
2. azok a legendas csillios nyugati exporteladasok, amelyek a keletiek versenykepes szinvonalat bizonyitanak, valojaban elhanyagolhato mennyiseguek voltak a nyugati piacokon es kizarolag melyen aron alul voltak fenntarthatoak, gyakorlatilag ketsegbeesett valutaszerzesi meg PR akciokent

Ennyit allitunk, semmi tobbet. :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 887
58 069
113

kamm


Ted már föl ugyan ezeket a kérdéseket mondjuk a Teslával kapcsolatban! De komolyan!
Mekkora a piaci részesedésük?
Áron alul adják el a kocsikat?
Volt ott valaha nyereséges gyártás?
A 20 éves koreai autó összeszerelési minőségük,zajkomfortjuk, kényelmük megüti a kategórián belüli mércét?
Más autóknak is leszakad a teteje menet közben?
Ezek alapján siker a Tesla? Van létjogosultságuk? stb.....
 
K

kamm

Guest
1986-ban így látták Angliában. Azt hiszem valami becsípődés miatt jelentek meg eleve, mert éppen Labour kormány volt vagy valami ilyesmi, és hát a szovjet elvtársakkal szolidaritás. Bizonytalan úttartású, gyenge szerelési minőségű, 20-30 évvel ezelőtti műszaki színvonalú, elavult kocsik, amiket a rövid utakat leszámítva fárasztó volt vezeti és iszonyatos sebességgel vesztették mind a műszaki tartalmukat és az értéküket is a szabadpiacon.
Amen.

De gyakorlatilag el lett mondva mindez, csak valamiért nem veszi be itt a gyomor..


Szerintem azert nem veszi be, mert kimeletlenul ramutatok a kontextusra es abban mar komolytalan az egesz keleti autoipar erolkodese. (Tudom, ez idegesito lehet, ha azert is nem veszem komolyan a szemelyeskedo reakciokat. :p)
 
K

kamm

Guest

kamm


Ted már föl ugyan ezeket a kérdéseket mondjuk a Teslával kapcsolatban! De komolyan!
Mekkora a piaci részesedésük?
Áron alul adják el a kocsikat?
Volt ott valaha nyereséges gyártás?
A 20 éves koreai autó összeszerelési minőségük,zajkomfortjuk, kényelmük megüti a kategórián belüli mércét?
Más autóknak is leszakad a teteje menet közben?
Ezek alapján siker a Tesla? Van létjogosultságuk? stb.....
Ez egy masik, teljesen jo kerdes, erdekes is - de ez most megint mennyiben relevans a 80-as evekhez es a muszakilag lemaradt Ladahoz? :)