Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113

kamm


Teljesen releváns. Ugyanis nagyon gyorsan rájönnél belőle arra, hogy mi a gond azzal amit itt művelsz.
 
K

kamm

Guest

kamm


Teljesen releváns.

Megis mennyiben? Van az a ket teny, amit ti keptelenek vagytok elfogadni valamiert, ezekhez szerintem nincs koze a Teslanak.
A Tesla nemhogy nem allamilag fenntartott, rabszolgamunkara es diktaturakra epulo szuperkonszern, hanem egy mindossze 11 (?) eves autogyarto, ha jol remlik es raadasul tobbszor a csod szelen allt, de mindig kepes volt megujulni, mar a harmadik generacios modelljeit hozza ki, folyamatosan frissiti a szoftvereiket, a Tesla a piacrol el, mindekozben felmillio csucstechnologiat kepviselo autot adott el ugy, hogy az elektromos toltohalozat meg mindig csak kiepuloben van stb stb stb.

Ugyanis nagyon gyorsan rájönnél belőle arra, hogy mi a gond azzal amit itt művelsz.

Mit muvelek? :) Megsertem a lelket/safe space annak, aki szerint versenykepes lett volna a keleti autogyartas, csak hat ugye a gonosz nyugat/kelet/akarki...? Bocsanat. :)
Ettol meg sajnos teny, hogy nem volt versenykepes, sansza nem volt, ahogy ez 1990 utan ki is derult (szinte az osszes tulelo nyugati kezben van, nyugati tervezesu termekeket gyart, nyugati rendszereken, nyugati szabvanyokat es processzeket kovetve.)
 
  • Vicces
Reactions: fip7
K

kamm

Guest
Ignore. :cool:
Komolyan roni hozzáképest a vitakultúra csúcsa komoly érvekkel, és zseni szintű hozzáértéssel
Ja, hat a szamok meg tenyek zavaroak, tudom (kiveve, ha szemantikai vitara jok.) :) Hogy is volt, a kadettes extrak nem ernek, mert azok extrak, igy aztan nem is jobb mint a Lada? Avagy "a vitakultúra csúcsa komoly érvekkel, és zseni szintű hozzáértéssel" :D

En nem akarom megbantani a lelked, de szerintem ez leragtuk, kizart, hogy talalsz barkit, aki szerint nem voltak remenytelenul lemaradva a keleti kocsik. Ezt szerintem te is tudod, csak valamiert nem szabad elismerni... :)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
De legyen, szoval szerinted eladtak 400 ezer (!!!) Ladat a briteknel?
Na erre kivancsi vagyok, hol van leirva?
"On July 4th 1997 it was officially announced Lada cars had finally reached the end of the road in Britain. No new cars would be imported, but Lada owners, thought to number 100,000 would still get parts and servicing through UK dealers. [...] After over 350,000 sales, one of Britain's most talked about and best loved cars was consigned to motoring history. At their peak in 1988, more than 30,000 Lada cars were sold, although almost 10 years later, this figure had fallen to around 4,500 cars. The most popular model was the Samara and the most popular colour red. [...] On July 4th 1997 it was officially announced Lada cars had finally reached the end of the road in Britain. No new cars would be imported, but Lada owners, thought to number 100,000 would still get parts and servicing through UK dealers."


Brit Lada Klub.
De megint csak a duma, de egy adatnak nem tudsz utána nézni? Ott volt amúgy a wikis link, ott pedig megtalálod a különféle hivatkozásokat.

Fogalmam sincs, kivel vitazol
Nem érted, hogy senkivel sem vitáztam, vitázok, hanem hoztam adatokat, amiket Te olyan értelemben kezdtél el minősítani, amiről egy rohadt mukk nem volt benne pl.: hogy milyen minőségűek voltak a termékek. És még utána megpróbálsz kioktatni? Nevetséges.

de igazabol nem is erdekel ennyire ez a tema - leegyszerusitem, jo?
Persze, hogy nem érdekel, látja mindenki. Azért görcsölsz annyira rajta. :)
Ne, kérlek ne egyszerűsíts olyat, amit láthatóan nem értesz. Pláne úgy, hogy olyan mellett kardoskodsz, amit senki nem vont kétségbe, illetve senki nem állított és ez többször is ki lett fejtve. Köszönöm.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Ignor. Komolyan roni hozzáképest a vitakultúra csúcsa komoly érvekkel, és zseni szintű hozzáértéssel
Egyrészt nem érdekel, meg akkor ezek szerint úgy se tudod olvasni... de most komolyan, Te azon rugózol, hogy hozok nyugati, tehát nem szovjet adatokat (amiket kamm meghamisítottnak minősített) úgy, hogy alapvetően sem alátámasztani, sem ellentmondani nem akartam és nem is mondtam senkinek, csak adatokat hoztam. Ha az adatok egyeseknek sértőek, vagy a véleménybuborékjában légköri zavarokat okoznak, az meg had ne az én hibám legyen.
Milyen vitát akarsz, olyat, amiben nincsenek se adatok, se számok, se források?
Másrészt, amit a végén belinkeltem az egy kamm idézet volt. Akkor most kammot minősíted? Mert, hogy a járvány kifejezés tőle származik.

Ja, hat a szamok meg tenyek zavaroak, tudom (kiveve, ha szemantikai vitara jok.) :)
Ez így van, van akit zavar. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

torsen

Guest
Ugyan, esetleg mai szemmel. Akkor fenyevekkel jart elorebb az "alap" bármilyen komcsihoz kepest. Motor-hajtas, design, ulesek, minden. A komcsikhoz semmi nem is volt rendelheto, nemhogy gyurodo zona. A Golf III volt sokaig a leggyakoribb kocsi, amit behoztak a nepperek, mert azonnal el lehett adni - nem veletlenul, evek ota vagytak ra a sok Zsiguli meg Trabant utan.
Megmondom őszintén- igaz egy barna sör felénél járok- de nem értem igazán, hogy mi ennek a hsz-nek a tartalma?
Nem mai szemmel volt ugrás a IV-es Golf, a III-ashoz képest, hanem akkor volt az!. A hármas CL-ben SEMMI nem volt. Felszereltségeben egy Zsiguli szintjén volt (én Golf fan vagyok, de ez tény). A Mo-i CL kenyérszervo, ABS nélkül, elöl tárcsa hátul dobfék, elektromos ablakról , tükörről, klímáról ne is álmodj (CL)...1,4-es 60 lovas központi befecskendezős öregecske motor. Ja, és ugyanez az F-Astra. Ehhez képest volt fényévnyi ugrás a négyes Golf.
Rendelhető gyűrődő zónáról még nem hallottam, de majd utána olvasok.

A nepperes részt cáfolnám. Akik át akartak ülni'90-ben Ladából, azok még nem tudták, hogy kb 2 év múlva jön ki a hármas Golf. Mire az itthon népszerű import használtautó lett, már 2000-t írtunk.
 
K

kamm

Guest
"On July 4th 1997 it was officially announced Lada cars had finally reached the end of the road in Britain. No new cars would be imported, but Lada owners, thought to number 100,000 would still get parts and servicing through UK dealers. [...] After over 350,000 sales, one of Britain's most talked about and best loved cars was consigned to motoring history. At their peak in 1988, more than 30,000 Lada cars were sold, although almost 10 years later, this figure had fallen to around 4,500 cars. The most popular model was the Samara and the most popular colour red. [...] On July 4th 1997 it was officially announced Lada cars had finally reached the end of the road in Britain. No new cars would be imported, but Lada owners, thought to number 100,000 would still get parts and servicing through UK dealers."


Brit Lada Klub.
De megint csak a duma, de egy adatnak nem tudsz utána nézni? Ott volt amúgy a wikis link, ott pedig megtalálod a különféle hivatkozásokat.

Ahh, hogy egesz tortenelme alatt es 1997-ig? Igy mar mas.
En mar azt hittem, hogy evente oda jutott. :D

Szoval ezen link szerint is a legmagasabb eladas valaha 1988-ban 30 ezer volt a 20+ millios brit piacon - mondjuk legyen 1.5% szazalek.

BTW Lada Owners' Club es "one of Britain's most talked about and best loved cars" - cute. :cool:

Nem érted, hogy senkivel sem vitáztam, vitázok, hanem hoztam adatokat, amiket Te olyan értelemben kezdtél el minősítani, amiről egy rohadt mukk nem volt benne pl.: hogy milyen minőségűek voltak a termékek. És még utána megpróbálsz kioktatni? Nevetséges.
Hat, bevallom, szamomra logikusnak tunt, hogy a vitahoz kapcsolodo dolgokat hozol fel, de akkor ezek szerint szandekosan nem arrol volt szo, ahogyan most el is arultad. Mea culpa, de ezt amugy mar korabban is kifogasoltam, ezt az asszociativ kommmentelest, ez engem mindig megzavar, ha nincs odairva melle. :)

Persze, hogy nem érdekel, látja mindenki. Azért görcsölsz annyira rajta. :)
Azt irtam "ennyire" azaz kicsit erdekel, nagyon nem. No meg szorakoztato is, plusz hatha kiderul, valamiben megiscsak jobb volt egy keleti auto - tudod, egyik ertelme egy forumnak. :)
Ne, kérlek ne egyszerűsíts olyat, amit láthatóan nem értesz.
Pont errol van szo: az a ket teny egy vegtelenul egyszeru kerdes, nincs sok mindenhez "erteni" valo rajta. ::)

Pláne úgy, hogy olyan mellett kardoskodsz, amit senki nem vont kétségbe, illetve senki nem állított és ez többször is ki lett fejtve.
Nocsak, akkor ez most egy elismerese a ket tenynek? Eddig nem igy tunt, de akkor ez megoldodott. :)
En koszonom a kulturalt valaszt es az erdekes ladatulajos linket. :)
 
T

torsen

Guest

torsen


A franciáktól már 1968-ban is érkezett gépsor a Moszkvicshoz, a Renaulttól. Akkoriban nagyon bevásároltak a szovjetek ilyenekből.

Amit meg te láttál a 80's évek végén az még az orosz wikipedián is fönn van:
"A 2141-es modellt eredetileg egy széles, széles körben egységes, szedán, kombi, ferdehátú, kisbusz- és mikrobusz-karosszériával rendelkező személygépkocsik alapjaként tervezték. Ilyen tervek szerint egy teljesen új gyártást építettek az úgynevezett "rugalmas" technológiák felhasználásával, amely lehetővé tette egy gyártósoron különféle, bár jellemzői szerint hasonló alkatrészek, nagyfokú automatizálás és ipari robotok széles körű használatát. Úgy gondolták, hogy egy ilyen gyártás 3-5 évente lehetővé teszi a modellek cseréjét - olyan szinten, amely közel áll a világpiac vezetőinek modellvonalainak frissítési üteméhez.
E tervek többsége soha nem vált valóra. A külföldön vásárolt gyártóberendezések nagy része bontatlan csomagolódobozokban maradt, és ezt követően kifosztották"
Én telepítve láttam a hegesztőrobotokat. (Lehet, hogy volt még belőle egy jó adag beládázva). Álltak béna kacsaként. A szovjet mérnök szerint már évek óta. Ezek szerint ezt követően még szét is lopták, amin igazából nem csodálkozom...

Egyébként a Moszkvics gyári látogatást egy kiadós hányással kezdtem (nem voltam egyedül). Történt, hogy a minket szállító "busz" egy Zil-130-as teherautó és egy a platójára rakott személyszállító konténer házasságából született. A ruszki sofőr "digitálisan" vezetett, padlógáz, satufék. Az utasok fele, köztük én is, menetiránynak háttal ültünk. Mire kiértünk Moszkvából a gyárba többen a kocsiban hánytak, én kibírtam a gyári budiig. Daliás idők voltak!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113

torsen


Ez kicsit off topik lesz, de a Golf III azért rohad apámnál a kertben, mert be akartuk adni a Volkswagen bontóba de még nekik sem kellet :D
Pár C kategóriás állampolgárt érdekelt volna,de rájuk meg mi nem voltunk kíváncsiak.
Igazi siker történet az az autó nálunk :)
 
K

kamm

Guest
Megmondom őszintén- igaz egy barna sör felénél járok- de nem értem igazán, hogy mi ennek a hsz-nek a tartalma?
Nem mai szemmel volt ugrás a IV-es Golf, a III-ashoz képest, hanem akkor volt az!. A hármas CL-ben SEMMI nem volt. Felszereltségeben egy Zsiguli szintjén volt (én Golf fan vagyok, de ez tény). A Mo-i CL kenyérszervo, ABS nélkül, elöl tárcsa hátul dobfék, elektromos ablakról , tükörről, klímáról ne is álmodj (CL)...1,4-es 60 lovas központi befecskendezős öregecske motor. Ja, és ugyanez az F-Astra. Ehhez képest volt fényévnyi ugrás a négyes Golf.
Ezt most nem tudom, mire irod, nem vilagos, de en arra utaltam, amit meg molni irt, hogy a 86-os Golf (II, ugye?) sokkal kenyelmesebb meg modernebb volt mar egy Ladanal is.

Rendelhető gyűrődő zónáról még nem hallottam, de majd utána olvasok.
Dehogy rendelheto. :D
86-ban ugy terveztek mar a nemet kocsikat (a VW biztosan), errol egyekent reklamok is voltak a nemet sajtoban, majd nezek a Youtubeon, hatha akad.
Amugy a wikin is irnak errol, a kulcsszo angolul crumple zone: https://en.wikipedia.org/wiki/Crumple_zone#Computer_modelled_crash_simulation

POLO1a.JPG


A nepperes részt cáfolnám. Akik át akartak ülni'90-ben Ladából, azok még nem tudták, hogy kb 2 év múlva jön ki a hármas Golf. Mire az itthon népszerű import használtautó lett, már 2000-t írtunk.
Jaja, logikusan II-est akartam irni, megszaladt a kezem, sorry.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
valamiben megiscsak jobb volt egy keleti auto
Abban, amit eddig is ismert tény volt. Akkor egy rétegnek ez volt a megfizethető autó, amit a 90-es években kiszorított a koreai autóipar (és az orosz "szakértelem").

Ahh, hogy egesz tortenelme alatt es 1997-ig? Igy mar mas.
Mint ha eddig is nem ez lett volna írva... látod, csak nem értetted, de nem baj, erre jó egy fórum. :D :p
(Én sem tudtam korábban, hogy ennyire -realtív- sok autó jutott el nyugatra. Tehát tényleg volt értelme. :) )

bevallom, szamomra logikusnak tunt, hogy a vitahoz kapcsolodo dolgokat hozol fel
Konkrétan -talán immár harmadjára is leírom- a kommentedre volt reakció. Azt állítottad, hogy csak Afrikában és Dél-Amerikában volt piaca... ami nem volt igaz, hisz volt piaca a "fejlett nyugaton" is. Hogy nem igazán a minősége, hanem az ára miatt? Mea maxima culpa. Tehát ha a kommentedre reagáltam relevánsan, akkor nem lehet, hogy a Te kommented nem kapcsolódott a "vitához"? :)

En koszonom a kulturalt valaszt
Szívesen máskor is. :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 104
113

molnibalage


"Na, ettől is elvenném a jogsiját."

Nekem ezekről a videókról mindig ez jut az eszembe:
Csak a való életben a veszélyes produkciókhoz nem szól a zene :)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hogy motortechnikában mekkora volt a szakadék, azt jól mutatja hogy a Civichez az alapmotorok 102 illetve 125 lovacskát tudtak tudott, de Európában választható volt a legerősebb motor is (B16A2), ami 1,6 literből 160 lóerőt tudott kihozni, amire még ma is megnyalnád a szád szélét. És fogyasztott vagy 5 litert..

Közben meg benyalt 12 liter fölött százon.
Döbbenetes felfedezés! Ahhoz hogy teljesítményed legyen, benzint kell locsolnod a motorba, mert az ég el. Látom alaposan utánaolvastál.

Kratulálok.
 
T

torsen

Guest

torsen


Ez kicsit off topik lesz, de a Golf III azért rohad apámnál a kertben, mert be akartuk adni a Volkswagen bontóba de még nekik sem kellet :D
Pár C kategóriás állampolgárt érdekelt volna,de rájuk meg mi nem voltunk kíváncsiak.
Igazi siker történet az az autó nálunk :)
Hát a III-as nem volt egy sikeres darab.... ezt minden VW fan is elismeri. Igaz, nálunk azzal köszöntött be a nyugati világ, de a korabeli társakkal (pl.az Astrával) összehasonlítva nem egy nagy durranás. Alapból egy alulmotorizált, minmálfelszereltségű, és drága volt (itthon). Emlékszem "96-ban a CL 2 040 000Ft volt, amennyi pénzért Debrecenben egy 70 nm-es 3 szobás, nagyon jó állapotú panellakást adtak.