Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: jani22

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 414
36 425
113

phaidros


Fonok9 szerintem is jó úton jár. A legtöbb mai balesetnél rendőrt sem hívnak mert nincs személyi sérülés.
E mellet ma sokkal jobbak a gumik és a fékek, stabilabbak az autók. A sok balféknek ott az ESP is.
Gyakorlatilag sokkal több esélyed van a baleset elkerülésére is.


1990: 2 623 halott motorosjármű-balesetben (ebből 1 942 férfi).
2019: 720 ... (515 férfi)

2000-ben volt először 1000 alatt, bár utána még több évben több volt, gondolom az autók számának növekedése miatt, 2007-től viszont 1000 alá ment. Bocs ez csak a férfiak voltak, 2009-től ment 1000 alá.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 476
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 499
59 994
113
Azt írták valahol, hogy a szél fordíthatta be, de hol van kormányos / robotpilóta...?
Olyan keskeny a csatorna a hajóhoz képest, hogy egy erös oldalszélnél nincs elég hely, hogy korrigâljon a kormanyos.
Persze ettöl lehet, hogy nem figyeltek oda elèggé. De van ott helyi „pilot“ is a fedélzeten. Óriâsi felületet nyújt egy ilyen hajó a szélnek.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Igen, szél és porvihar volt, ami nem szokatlan arrafelé, de volt a hajón áramkimaradás is, - gondolom ez tett be. Hatalmas gazdasági károkat sikerült összehozni.

És már a hír hatására emelkedésnek is indult az olajár az elmúlt napok csökkenő tendenciája után. Elég nagy szállítmányokat blokkol most Szuez
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
És már a hír hatására emelkedésnek is indult az olajár az elmúlt napok csökkenő tendenciája után. Elég nagy szállítmányokat blokkol most Szuez
Az óriástankerek nem túlméretesek a Szuezi-csatornának? Ha jól tudom gazdaságosabb a Jóreménység foka felé megkerülni Afrikát...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
M

molnibalage

Guest

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 070
113
Az óriástankerek nem túlméretesek a Szuezi-csatornának? Ha jól tudom gazdaságosabb a Jóreménység foka felé megkerülni Afrikát...
Ahogy nézem van külön úgynevezett Suezmax elnevezésű kategória, lényegében csak a merülés szab korlátot, mivel 20,1 méter az amit még biztonságosan átengedek. Bizonyos óriástankerek nem férnek bele ebbe a kategóriába, ők mennek akkor a Jóreménység foka felé
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Itt egy magyar kapitány blogbejegyzése a szuezi átkelés izgalmairól egy 350+ méteres konténerhajóval:


Szerintem érdemes elolvasni az egész blogot. Engem teljesen lekötött ennek a számomra ismeretlen világnak a leírása.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 572
26 476
113


Hahaha.

Lehet, hogy már akkor jelentkezett valami műszaki hiba, oda is megy mellé 1 kis hajó. Bár lehet, hogy csak várakozni kellett a csatornába való bejutáshoz. Mindenesetre, még most is be van szorulva, lehet, hogy le kell pakolni a rakományát, hogy kiszabadíthassák. Nagyon hosszú időt fog igénybe venni és iszonyatos költség fog felmerülni. Ha felszabadul a csatorna, akkor rengeteg, eddig veszteglő hajó fog áthaladni és a cél kikötőkben lesz fennakadás.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
A hároméves e-autók már féláron mennek az újakhoz képest Németországban
Bejöttek az megérzések, hogy a belsőégésű használtak egyre drágábbak (=az újak drágulnak, ehhez képest a használt tartja az értékét), az elektromos meg nagyot esik...
dat.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Jól, értem, hogy ez a jövő?
Veszel egy méregdrága terméket, ami viszonylag szerény használat mellett is 3 év alatt elveszti értének a FELÉT?
Nagyrészt benne van az is, hogy az állami támogatások miatt nem éri meg használtat venni, mert az árkülönbséghez képest annyival jobbak a újak, hogy inkább veszik azt. Gondolom, ha nem lenne a támogatás, sokkal kevesebben vennének új elektromost, helyre kerülne a használt ár is.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93


Hahaha.

Lehet, hogy már akkor jelentkezett valami műszaki hiba, oda is megy mellé 1 kis hajó. Bár lehet, hogy csak várakozni kellett a csatornába való bejutáshoz. Mindenesetre, még most is be van szorulva, lehet, hogy le kell pakolni a rakományát, hogy kiszabadíthassák. Nagyon hosszú időt fog igénybe venni és iszonyatos költség fog felmerülni. Ha felszabadul a csatorna, akkor rengeteg, eddig veszteglő hajó fog áthaladni és a cél kikötőkben lesz fennakadás.
Ismét a fentebb berakott egyik blog egyik bejegyzését ajánlom. Elég szemléletes leírása, hogy mit össze küzdenek nagy szélben az ilyen batár hajókkal:

 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and fishbed