Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
A kocsiktól sem fulladunk meg. Nem jó, de nem fulladunk meg.

Az elmúlt 30 évhez képest a városi levegőben a fő szennyező gyak. a szálló por maradt.
Ehhez képest a régi házak tudod, hogy mitől lettek feketék? Na? Segítsek?

A villanyautó jelen formájában gyakorlatilag semmire sem megoldás.
Hu baszki, kemeny vagy, Csoki. Eddig haromszor irtam le hatodikosoknak szant stilusban, abbol egyszer angolul is.
Olvasgass egy kicsit, ennel szajbaragosabban nem vagyok hajlando leirni.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Hu baszki, kemeny vagy, Csoki. Eddig haromszor irtam le hatodikosoknak szant stilusban, abbol egyszer angolul is.
Olvasgass egy kicsit, ennel szajbaragosabban nem vagyok hajlando leirni.
1000szer is leírhatod, hogy az ég hupirózsaszín. Attól még kék marad...
 
K

kamm

Guest
1000szer is leírhatod, hogy az ég hupirózsaszín. Attól még kék marad...
Jaja, tudjuk, a te erveid mindig ilyen "tudomanyosak", hiszen te "tudos" vagy, ahogy tobbszor kifejtetted. :D Csak azt hiszed el, amit te latsz, a Ladak meg nem voltak egy generacioval elmaradva mondjuk a Passattol 88-ban, ha te anno nem lattal Kadettet fedelzeti computerrel a garazsban, ahova a Ladadat hordtad, akkor az nincs is, az F-35-ben meg csodalatos a totalisan csodot mondott szervizlogisztika es igy tovabb. :D
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Csak azt hiszed el, amit te latsz
Mókás vagy. Sokszor le lett írva, sokszor ki lett mondva, azt hiszem el, amire bizonyíték van. Csak neked ez valahogy nem esett le. Vagy direkt trollkodsz.

Ladak meg nem voltak egy generacioval elmaradva mondjuk a Passattol 88-ban
Miután egészségesen ignoráltátok a szamarát ami 88ban már bőven létezett kiszálltam a vitából, mert amikor tényeket tagadunk, akkor nagyon erősen fejbeverési ingerem van.

ha te anno nem lattal Kadettet fedelzeti computerrel a garazsban, ahova a Ladadat hordtad, akkor az nincs is,
Egymilliónál kicsit többször leírtam, hogy egy pár ezer példányos extra luxus kategóriás kadettben volt.
Ahogy azt is, hogy ETTŐL még átlag Hansot ez nagyon nem hatotta meg, mert kb a gyárigazgató Jürgen volt aki egyáltalán kaphatott ilyet. Innentől kezdve belekeverni az ÁTLAG autó szinvonalba semennyire se számít. De érdekes módon ezeket megjegyezted. Azt, hogy bebuktad a motorizációs szintet, a moszkvics nyugati importját, és úgy kb mindent meg nem.

F-35-ben meg csodalatos a totalisan csodot mondott szervizlogisztika
Mondod te két darab blikk szintű cikk alapján.
A felhasználók meg érdekesmódon mindig csak akkor panaszkodnak, ha újat szeretnének belőle venni és alkudnának, vagy ha rájönnek, hogy kenyérre sincs pénz, nemhogy hadseregre és visszamondják a megrendeléseket...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
Hmm, kb. nyolcvan évnyi széntűzelésű fűtéstől cserépkályhákban?
Pontosan. Ehhez képest egy mai autó szennyezése semmi, 0.
Igen, nem jó, hogy vannak, de ma a városban a szálló por felkavarásáért felelősek főleg és ezen egy villanyautó sem fog változtatni.
Sőt, ma ami sokkal súlyosabb az a k*baszott zajterhelés. Amit a legtöbb ember valahogy hajlagos elhanyagolni.

Csak ezért teljesen agyatlanul alkalmazni a villanyautókat és kvázi betiltani a városi kis benzinenst is a kreténség csúcsa.
 
K

kamm

Guest
Eleg fura dolgok szorakoztatnak teged...

Sokszor le lett írva, sokszor ki lett mondva, azt hiszem el, amire bizonyíték van. Csak neked ez valahogy nem esett le. Vagy direkt trollkodsz.
Nem, te empirikus evidence utan kiabaltal.
Miután egészségesen ignoráltátok a szamarát ami 88ban már bőven létezett kiszálltam a vitából, mert amikor tényeket tagadunk, akkor nagyon erősen fejbeverési ingerem van.
Lehet, jobban jarna mindenki... :p
Egymilliónál kicsit többször leírtam, hogy egy pár ezer példányos extra luxus kategóriás kadettben volt.
Ahogy azt is, hogy ETTŐL még átlag Hansot ez nagyon nem hatotta meg, mert kb a gyárigazgató Jürgen volt aki egyáltalán kaphatott ilyet. Innentől kezdve belekeverni az ÁTLAG autó szinvonalba semennyire se számít. De érdekes módon ezeket megjegyezted. Azt, hogy bebuktad a motorizációs szintet, a moszkvics nyugati importját, és úgy kb mindent meg nem.
Semmit nem buktam be, mert ott sem velem probaltal vitazni, hanem a sajat bena strawman argumenteddel, ahogy parszor le is irtam, de persze te atugrottad. :p
Mondod te két darab blikk szintű cikk alapján.
Az a kinos ebben, hogy ebbol egybol kiderul, hogy te mennyit ertesz az F-35 sztoribol... :) Biztos nehez lehet elkepzelni, de szemben veled en turhetoen birok meg 2-3 nyelvet ezen kivul is, raadasul a lakohelyem miatt nekem keresgelnem sem kell semmit, a hirek dolnek a tevebol, radiobol, podcastokbol, ujsagokbol, cirka 20-25 eve kovetem a temat (hadiipari komplex ill azzal osszefuggo domestic es foreign policy.)

A felhasználók meg érdekesmódon mindig csak akkor panaszkodnak, ha újat szeretnének belőle venni és alkudnának, vagy ha rájönnek, hogy kenyérre sincs pénz, nemhogy hadseregre és visszamondják a megrendeléseket...
Ha az F-35-re gondolsz, akkor a felhasznalok mi vagyunk es 10+ eve panaszkodik mindenki. Ertem, hogy mgmthez nem ertesz, de ez azert mar a tenyek semmibevetele...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
empirikus evidence
Te tudod mit jelent a kísérleti/tapasztalati bizonyíték?

parszor le is irtam
A számok és tények meg nem a te oldaladon voltak. Ahogy most se.

turhetoen birok meg 2-3 nyelvet
Ha annyira mint a magyart, akkor van egy nagyon rossz hírem. Koko a gorilla jobban érti őket mint te.

felhasznalok mi vagyunk es 10+ eve panaszkodik mindenki.
Valahogy mégis eladtak belőle már most többet, mint a te imádott svéd gyártód teljes termelése szent istvántól napjainkig...

Btw akkor szerinted is ként égessünk az erőművekbe, mert az abszolút karbonsemleges?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
K

kamm

Guest
Te tudod mit jelent a kísérleti/tapasztalati bizonyíték?
Te erted, mit irtam? Vagy forditsam?
A számok és tények meg nem a te oldaladon voltak. Ahogy most se.
Most is ott vannak. Amennyire fogalmatlanok vannak koztetek klimatagdok kozott, meg ti sem tudjatok letagadni, hogy 50-100 millio ICE auto versus elektromos kibocsatasat meg osszehasonlitani is "a kreténség csúcsa", hogy "klasszikust" idezzek...

Ha annyira mint a magyart, akkor van egy nagyon rossz hírem. Koko a gorilla jobban érti őket mint te.
Ja, hat biztosan nagyon erdekel egy fogalmatlan kamutudos tavolbalato velemenye a nyelvtudasomrol... sejted. :D

Valahogy mégis eladtak belőle már most többet, mint a te imádott svéd gyártód teljes termelése szent istvántól napjainkig...
Ez hogy jon ide?
A szokasos hatodikos szintu whatabout-vitakeszseged szo szerint mentalisan faraszto.
Btw akkor szerinted is ként égessünk az erőművekbe, mert az abszolút karbonsemleges?
Mi van...? :(Megint kiesett valami a temaban-idoben nalad? :D
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Te erted, mit irtam? Vagy forditsam?
Légyszíves igen, fordítsd le kammról magyarra, mert úgy látom nálad nem ugyanazt jelentik a szavak, mint amit a valóságban.

Most is ott vannak
Egy darabot nem hoztál akkor se, és most se. Innentől nehezen lesznek a te oldaladon.

ti sem tudjatok letagadni, hogy 50-100 millio ICE auto versus elektromos kibocsatasat meg osszehasonlitani is "a kreténség csúcsa", hogy "klasszikust" idezzek...
Az áram a konektorból jön. Tudom. Szokásos sötétzöld faszságot tolsz, amiben a villanyautóból nem jön ki CO2 a belsőégésű motorból meg igen. 0 kisebb mint a valami tengely mentén gondolkodik.

Ja, hat biztosan nagyon erdekel egy fogalmatlan kamutudos tavolbalato velemenye a nyelvtudasomrol... sejted. :D
Megkövetem Kokot, megsértettem, hogy hozzá hasonlítottalak.

A tény: Az F-35öst veszik mint a cukrot
B tény: A Saab gyártmányát már korrupcióval se veszi senki
Kamm állítása: Az F-35 szemét a Saab a király mindenben.
Ugye érzed az oximoront?
És ugye érzed, hogy ha egy vadászgépből csak az nem vesz, akinek nincs rá pénze, de az is megvenné, akkor talán valami gond van azzal az érvvel, hogy hát mindenki panaszkodik rá...

Megint kiesett valami a temaban-idoben nalad?
Az egyetlen érv amit szódával fel lehet hozni a villanyautó mellett az az, hogy nincs lokális CO2 kibocsájtása. Fájdalom a környezeti terhelés viszont a sötétzöld álmaiddal szemben nem egyenlő a CO2 kibocsájtással.
De a te logikád szerint ami CO2 semleges az nem szennyezi a környezetet, tehát akkor a kén égetése se.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 094
113
Ez egy nagyon jó cikk amit érdemes elolvasni! Kapcsolódik a témátokhoz is:

A villanyautózáshoz:
Nem mindegy, hogy honnan jön az áram. A norvég/francia vs. német/lengyel áram nagyon nem ugyan azzal a környezeti terheléssel dolgozik.
Az sem mindegy milyen ICE motoros autóval hasonlítjuk össze a dolgot. Egy csaló SUV-al ami papíron nem fogyaszt de valóságban 10+ litert eszik.
Vagy egy Honda Civic dízellel ami sose eszik 5 liter fölött. Jó kis bemutató videó:
Mondjuk azon a magyar újságírói szakértelmen ne akadjatok fönn, hogy: "Miért ilyen csúnya a kocsi/miért néz ki így"
Ha szélcsatornába tennék rájönne. (Akkoriban a saját kategóriájában a legjobb alaktényezővel rendelkező kocsi volt)
Meg azoknak is ajánlom akik szerint azért kell a SUV mert a sima kocsikban nincs elég hely.....
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 466
113
Ez egy nagyon jó cikk amit érdemes elolvasni! Kapcsolódik a témátokhoz is:


Mondjuk azon a magyar újságírói szakértelmen ne akadjatok fönn, hogy: "Miért ilyen csúnya a kocsi/miért néz ki így"
Ha szélcsatornába tennék rájönne. (Akkoriban a saját kategóriájában a legjobb alaktényezővel rendelkező kocsi volt)
Meg azoknak is ajánlom akik szerint azért kell a SUV mert a sima kocsikban nincs elég hely.....
Akinek nem elég egy normál kocsiban a hely pakolni (mert utastér tuti nincs több azért mert suv) az vegyen (vagy ha nagyon ritkán kell béreljen) utánfutót. Miért akar valaki mindig egy nagy puttonyt hurcolászni magával? Ha meg az évi egy-két alkalommal nyaralásos telipakolás van, akkor meg megint csak nem ahhoz méretezünk egy napi használós kocsit.
Igen, nem jó, hogy vannak, de ma a városban a szálló por felkavarásáért felelősek főleg és ezen egy villanyautó sem fog változtatni.
Mennyire divat még locsolni az utakat? Régi videókban látni, hogy elég gyakran járt a locsolókocsi. Ma ez, hogy működik?

Az F-35öst veszik mint a cukrot
Nem akarok nagyon belefolyni a kakaskodásotokba, de attól, hogy egy terméket "veszik mint a cukrot" még nem biztos, hogy a termék és szolgáltatás minőségét jelzi. Akár egy jó terméket sem feltétlen értékel a piac, de akár megfelelő módszerekkel egy szar is eladható. Szerintem nem jó ezt mint valami mutató kezelni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Which is still not suffocating or dying (and especially not at a global scale, due to tsunamis or the lack of food or even oxygen after the vegetation died out due to a sharp rise in temperature, thanks to CO2, CH4 etc emissions and the resulting greenhouse effect.)
Hát akkor a belőségésűtől se fuldoklunk ennyi erővel.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Mennyire divat még locsolni az utakat? Régi videókban látni, hogy elég gyakran járt a locsolókocsi. Ma ez, hogy működik?
heti 1-2x reggel jár Budapesten felénk útmosó gép. Ahova az nem fér be, ott utcaseprők takarítanak. Hajnal 5-kor, láthatatlan munkások takarítják a várost a sok prosztó (meg a szarkák) által szétdobált szeméttől.

A por viszont amúgy is jönne, számos oka van, nem csak az autók. A szél is fújja, ahol mi élünk nagyon poros (és szeles is) az idő.
 
K

kamm

Guest
Hát akkor a belőségésűtől se fuldoklunk ennyi erővel.
Ez hihetetlen. Eddig csak haromszor irtam le kulon, hogy nem a kipufofogazt fulladunk meg, baszki, hanem annak a hatásaitól, de te meg mindig itt tartasz, a legdidaktikusabb es legertelmetlenebb szo szerinti felreertelmezesnel... komolyan mondom, also tagozat.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 709
113
Eleg fura dolgok szorakoztatnak teged...


Nem, te empirikus evidence utan kiabaltal.

Lehet, jobban jarna mindenki... :p

Semmit nem buktam be, mert ott sem velem probaltal vitazni, hanem a sajat bena strawman argumenteddel, ahogy parszor le is irtam, de persze te atugrottad. :p

Az a kinos ebben, hogy ebbol egybol kiderul, hogy te mennyit ertesz az F-35 sztoribol... :) Biztos nehez lehet elkepzelni, de szemben veled en turhetoen birok meg 2-3 nyelvet ezen kivul is, raadasul a lakohelyem miatt nekem keresgelnem sem kell semmit, a hirek dolnek a tevebol, radiobol, podcastokbol, ujsagokbol, cirka 20-25 eve kovetem a temat (hadiipari komplex ill azzal osszefuggo domestic es foreign policy.)


Ha az F-35-re gondolsz, akkor a felhasznalok mi vagyunk es 10+ eve panaszkodik mindenki. Ertem, hogy mgmthez nem ertesz, de ez azert mar a tenyek semmibevetele...
Várjál már...te nem a "Mr. Tökély" becenevű munkatársam vagy?

igen, már úgy is szólítjuk, még büszke is rá... oltatni nem fogja magát, mert a fogorvosi asszisztens felesége megmondta, hogy az veszéjes, de nyáron külföldön fog nyaralni, már meg is vette a repjegyet.
Tegnapelőtt meg a fejébe vette, hogy vesz a feleségének városban munkába járni idézem; "olyan másfajta motorú", valami R-es Mazdát, mert az egymillával olcsóbb, mint a többi kupé.
Felvázoltam neki, hogy az a másfajta motor a Wankel, ami nem véletlenül olcsóbb egymillával, pazar dolog Miskolc-Hungaroring pályanap - Miskolc használatra, s teljesen alkalmatlan városi munkába járásra, nem véletlenül nem gyártják ők sem stb., stb., stb.
- Nem igaz, mer' a többi autógyár ámátőr (rendszeres szóhasználata), s ne mondjam már neki, hogy egymillióba kerülne életben tartani stb, stb.
Aztán áttértünk arra, hogy az első sorozatgyártott dízel szgk.-t a Peugeot gyártotta, s nem a Mercedesz (mert neki egy lefingott, a belét húzó HDi 307-ese van)
A múltkor megfázott, mert másfél órát ült a hideg autóban szerelőre várva; elment a fékrásegítő (kint nulla körüli fok volt).
Kérdésre, hogy miért nem fűtött/járatta: Mert az nagyon árt a motornak, ilyenkor irtózatosan kopik.
- Akkor miért két és fél kilométerről jársz be dízellel dolgozni?


Kérem az oddszokat, hogy megtudtuk e győzni eddig bármiben is...
 
W

Wilson

Guest

A németek nem támogatják a belső égésű motorok betiltását​


autopro.hu

A németek nem támogatják a belső égésű motorok betiltását

Fotó: Pixabay

A német járműipar vezetői és képviselői a napokban tárgyaltak Angela Merkellel a járműipar környezetvédelmi átalakításáról. Sokan közülük attól félnek, hogy az újabb szigor a belső égésű motorok betiltását jelentené, ám egy friss felmérés szerint a németek többsége ezt nem támogatja.

A vártnál gyorsabban halad az elektromos átalakulás globálisan, és Németországban is. Elég csak a Volkswagen elektromos offenzívájára gondolni ahhoz, hogy lássuk, az elektromobilitás ma már nem csak egy rétegjelenség, hanem széleskörben elterjedt, valós alternatíva a közlekedésben. Ugyanakkor ott még nem tartunk, hogy kizárólagossá váljanak az alternatív hajtások, legalábbis a közvélemény nem szeretné, ha így lenne.

Miközben Nagy-Britanniában, vagy akár Kaliforniában konkrét dátuma van a belső égésű motorokkal szerelt új autók betiltásának – a brit szigeten már az évtized végén, 2030-ban életbe lép a szigorítás – a németek nem szeretnének hasonló tiltást egy friss felmérés szerint.

A többség nem tiltaná be a belső égésű motorokat​


A berlini közvéleménykutató-intézet, a Civey az Automobilwoche kérésére készített felmérést a németek körében a belső égésű motorok tiltásával kapcsolatban. A megkérdezettek közel hetven százaléka ellenzi a tiltást, és csak a negyede támogatja, míg hat százalék nem tud dönteni a kérdésben.

Talán nem túl meglepő, hogy a válaszadók párt preferenciája jelentősen befolyásolja a kérdéshez való viszonyulást. A Zöldek szavazóinak többsége a tiltás mellett van, míg a pártpaletta jobbszélén található AfD, illetve a liberális FDP nem támogatja a belső égésű motorok forgalmazásának betiltását – írja az Automobilwoche.
 
K

kamm

Guest
Légyszíves igen, fordítsd le kammról magyarra, mert úgy látom nálad nem ugyanazt jelentik a szavak, mint amit a valóságban.
Egen, tudjuk hogy az anyanyelveddel is hadilabon allsz, de ez semmikeppen sem az en hibam...

Egy darabot nem hoztál akkor se, és most se. Innentől nehezen lesznek a te oldaladon.


Az áram a konektorból jön. Tudom. Szokásos sötétzöld faszságot tolsz, amiben a villanyautóból nem jön ki CO2 a belsőégésű motorból meg igen. 0 kisebb mint a valami tengely mentén gondolkodik.


Megkövetem Kokot, megsértettem, hogy hozzá hasonlítottalak.
Mint mar sokszor ezelott, megint fogalmam sincs mit ossze hablatyolsz. Mondjuk ez mar megszokott dolog toled. :)

A tény: Az F-35öst veszik mint a cukrot
Marmint azok, akiknel a palyazatokat lehallgatta az NSA es annak megfelelolen loditottak ossze-vissza az ajanlatokban?
Ez ugye azota kiderult, eddig "csak" a dan, norveg, holland es a belga palyazatok kapcsan.

B tény: A Saab gyártmányát már korrupcióval se veszi senki
Errr, van ez az orszag, Brazilia - tudod, az 5-6. legnagyobb a bolygon... na ok nemreg rendeltek kezdesnek 36 gepet es egy egesz gyarat kaptak, plusz kozos fejlesztest. A varakozas, hogy naluk lesz vagy 80-100 a legujabb E/F gepbol vegul.
Emellett tobben vettek mar az elozo Gripent is (CZ, HU, TH, SA, BR + a brit gyakorlosuli), mint Rafalet, de tobben, mint EFt is, amit a gyarto orszagokon kivul 2-3 arabnak meg Ausztrianak sikerult osszesen eladni (utobbi szabalyosan gyuloli es arulja.)
Sebaj, egesd csak magad. :)

Kamm állítása: Az F-35 szemét a Saab a király mindenben.
En ilyet biztosan nem mondtam, de el tudom kepzelni, hogy egy alacsony intelligenciaju egyednek ez ilyen egybites modon szurodik le - de az nem az en hibam...

Ugye érzed az oximoront?

Persze. Fogalmatlan vagy ehhez is, mint a Lada-Passat temahoz, de hangosan es latvanyosan jaratod le magad. :)
No meg egyertelmuen semmi kozod semmifele tudomanyos terulethez, hiaba kodositesz rola. :) Mondjuk ezt eddig is tudtam, a logika teljes hianya es a 2800 baudos vitakeszseged elarulta mar a legelejen, nem veletlenul emlitem meg mindig. :p

És ugye érzed, hogy ha egy vadászgépből csak az nem vesz, akinek nincs rá pénze, de az is megvenné, akkor talán valami gond van azzal az érvvel, hogy hát mindenki panaszkodik rá...
Fogalmam nincs, mit probalsz mondani, de nem is igazan hangzik relevansnak, szoval jol van ez igy. :)

Az egyetlen érv amit szódával fel lehet hozni a villanyautó mellett az az, hogy nincs lokális CO2 kibocsájtása. Fájdalom a környezeti terhelés viszont a sötétzöld álmaiddal szemben nem egyenlő a CO2 kibocsájtással.
De a te logikád szerint ami CO2 semleges az nem szennyezi a környezetet, tehát akkor a kén égetése se.
Megint lecsap az egybites memory bitmap. Valahol vicces, hogy meg vitazni sem tudsz, mert meg arra sem vagy felkeszulve, hogy kontextusaban ertelmezni tudj barmit. :) :D