Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Miután @misinator kolléga felhomályosított mennyire a harmatos lepkefinggal ér fel a start-stop hatása normál üzemben bal elsőbe beugorva első dolgom kilőni induláskor (még szerencse, hogy a drága wolfsburgi mérnökök a váltó mellé rakták a gombját és nem a 84. almenü 43. pontjában kell kikeressem). Pár hónappal ezelőtt érdeklődtem tippekért akkumulátor ügyben, mivel úgy tűnt a Golf akksija gyaníthatóan a halálán van. Viszont mióta rendszeresen kilövöm a start-stopot az égvilágon semmi baj sincs vele. Semmi üzenet alacsony töltöttségről, télen a hidegben is egyből indult. Ezután aztán végképp kell a rossebnek az akkumulátorzabáló feature.
Tipikus EU-s "megoldás".
Alkotnak egy igen drága alrendszert egy olyan probléma megoldására, ami úgy lenne lehetséges, ha az autóhasználat csökkenne.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 376
55 062
113
A start-stop rendszeren lemérhető az EU összes hülyesége!
Eleve volt egy elavult mérési ciklus amiben sokat állt az autó. CO2-őt kellet csökkenteni.
EU: OK, amíg áll addig lőjük le a motort!
De ehhez nagyobb, nehezebb, drágább aksi kell, erősebb indítómotor, a leállításkor elősűrített henger stb....
OK. Kész van.
A szar ciklus szerint lett 3%-os fogyasztás csökkentés, a kocsi meg nehezebb lett legalább 20 kilóval meg 100,000 Ft-al drágább.
Sebaj!
Valóság: "Amint indítok kinyomom azt a szart" :)
És így váltotta meg az EU ismét a világot :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 352
10 751
113
Ha már (megtisztelő módon) meglettem említve.
Másfél éve dolgozok - én ugye már csak - alsegédhelyettesként kiváló barátommal és kollégámmal egy Opel (Renault) Movano 2.3CDTI emelőhátfalas, két éves jószággal.
2.3 CDTI, big block srácok, manapság ez már big block! (Persze AdBlue-s motor, agyonkörnyezetvédettre hangolt - mégis viszket az orrom tőle veszettül, meg büdös, mint a fene - változó vezérlés ide, turbó oda, kis fordulaton totál halott, mint egy forgósra hangolt egyliteres szívóbenzin).

A használati profil minden, csak nem ideális a motornak; leginkább kórházi telephelyen, fordulónként 6 darab 400-700 kilogrammos raklap kiszállítása. Próbál is regenerálni a rendszer - szinte folyamatosan.
Meg - a járvány miatt - ugyanez 2-3 fordulóval 5 kilométerre levő járványkórházként dedikált kórházrészekbe.
Alkalmanként a városban anyagbeszerzés, havonta egy - oda-vissza - 120 kilométeres kiszállítás.
Pár havonta Miskolc-Budapest.

Mivel az ilyen mértékű hátfalazásnak komoly elektromos energia igénye van, ezért kénytelenek vagyunk egész munkanap(!) járatni a motort (nesze neked környezetvédelem), különben két, valamiért leállított motoros (szólnak a nyitott ablaknál dolgozók, stb.) emelés után már csak ilyen indítózást produkál az autó (van saját akksija a hátfalnak is, kimérve szervizben az elektromos rendszer; minden rendben van):

Na most ehhez képest, ha kimarad a start-stop inaktiválása, üzem meleg motornál az első telephelyi kereszteződésben simán lelövi a motort; ennyit az energia, meg részecskeszűrő menedzsmentről...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 149
113
Amikor odaköltözöl a vonat mellé, majd sírsz, hogy hangos...
Gondolom az építkezés miatt most minden vonat dudál, jelezve hogy közeledik, mivel ott -a két irányt figyelembe véve- pár percenként jön vonat ez lehet idegtépő. A Dombóvári-Szerémi sarkán dolgoztam majdnem tíz évig, az ablakom a vasútra nézett, nem nagyon zavart a vasút. Bár aludni ritkán próbáltam :)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
T

Törölt tag 4082

Guest
Gondolom az építkezés miatt most minden vonat dudál, jelezve hogy közeledik, mivel ott -a két irányt figyelembe véve- pár percenként jön vonat ez lehet idegtépő. A Dombóvári-Szerémi sarkán dolgoztam majdnem tíz évig, az ablakom a vasútra nézett, nem nagyon zavart a vasút. Bár aludni ritkán próbáltam :)
Nyilván, de ez benne van a pakliban. Ettől még az a vasútvonal nem tegnap épült oda.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 851
35 445
113
Ne próbálja meg ezt otthon: a mérnökök bemutatják a Tesla Autopilot hibáit a halálos texasi baleset után
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Ne próbálja meg ezt otthon: a mérnökök bemutatják a Tesla Autopilot hibáit a halálos texasi baleset után
Sputniknews...
Értem én!
Nyilván a Tesla hibázott, hogy nem is volt bekapcsolva a Autopilot! És nem gyári hiba miatt nem lehetett bekapcsolva, hanem mert képtelenség bekapcsolni felfestés nélkül.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 851
35 445
113
Sputniknews...
Értem én!
Nyilván a Tesla hibázott, hogy nem is volt bekapcsolva a Autopilot! És nem gyári hiba miatt nem lehetett bekapcsolva, hanem mert képtelenség bekapcsolni felfestés nélkül.
Csak neked: Dailymail
Ketten meghaltak Texasban, miután egy Tesla "bekapcsolt autópilótával, úgy hogy senki nem volt a vezetőülésben" nekicsapódott a fának, és hatalmas, négy órás tűzet indított el, amelynek eloltásához 32 000 GALLON víz szükséges
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Csak neked: Dailymail
Ketten meghaltak Texasban, miután egy Tesla "bekapcsolt autópilótával, úgy hogy senki nem volt a vezetőülésben" nekicsapódott a fának, és hatalmas, négy órás tűzet indított el, amelynek eloltásához 32 000 GALLON víz szükséges
Csak neked!


Elon Musk: NEM volt bekapcsolva az Autopilot a Teslában.
Képtelenség bekapcsolni felfestés nélkül, és a baleset színhelyén (és az odáig vezető úton) nem volt felfestés!
De ezt már vagy 3-4 napja mindenki tudja.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 851
35 445
113
Csak neked!


Elon Musk: NEM volt bekapcsolva az Autopilot a Teslában.
Képtelenség bekapcsolni felfestés nélkül, és a baleset színhelyén (és az odáig vezető úton) nem volt felfestés!
De ezt már vagy 3-4 napja mindenki tudja.
Tetszik tudni nem mindenki Tesla rajongó és már előfordult, hogy az istenített Elon nem mondott igazat, vagy felelőtlen kijelentéseket tett. Azonkívül ez nem az első eset.
Senki sem vezetett a Tesla-balesetben, amely két férfit megölt a texasi Springben - írja a jelentés
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7
T

Törölt tag 1711

Guest

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Mondjuk baromság amit ír, kormányt tuti nem ellenőrzi mivel felnőttmegosztón is van film, hogy bekapcsolja majd hátradőlve lovagol rajta a csaj.
A háttértörténetet olvasva szimplán haveri vagizás volt (állítólag bemutatózni vitték el a kocsit), ahol tulajdonképpen az első fára csavarodtak fel. A baleset az elinduláshoz nagyon közel következett be. Az ütközés erejét mutatja a kigyulladó autó, ami csak akkor lehetséges, ha a 2 tengely között lévő akkupakk deformálódik. Ha ez így történt akkor ott olyan sérülésnek kellett lennie, ami deformálta az egész padlólemezt.
Az meg, hogy nem ült az első ülésen ember, az simán lehetett amiatt is, hogy a kocsi nagy mértékben roncsolódott, és emiatt nem tudott a még magához térő sofőr a saját ajtaján kiszállni, és megpróbálta a menekülést a hátsó ülésen. Aztán sajnos bennégtek.
Ez csak feltételezés, de az Autopilot biztosan nem okozhatott ilyen katasztrófát. Már csak azért sem, mert annak alapfeltétele, hogy betartja a sebességhatárokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 1711

Guest
A háttértörténetet olvasva szimplán haveri vagizás volt (állítólag bemutatózni vitték el a kocsit), ahol tulajdonképpen az első fára csavarodtak fel. A baleset az elinduláshoz nagyon közel következett be. Az ütközés erejét mutatja a kigyulladó autó, ami csak akkor lehetséges, ha a 2 tengely között lévő akkupakk deformálódik. Ha ez így történt akkor ott olyan sérülésnek kellett lennie, ami deformálta az egész padlólemezt.
Az meg, hogy nem ült az első ülésen ember, az simán lehetett amiatt is, hogy a kocsi nagy mértékben roncsolódott, és emiatt nem tudott a még magához térő sofőr a saját ajtaján kiszállni, és megpróbálta a menekülést a hátsó ülésen. Aztán sajnos bennégtek.
Ez csak feltételezés, de az Autopilot biztosan nem okozhatott ilyen katasztrófát. Már csak azért sem, mert annak alapfeltétele, hogy betartja a sebességhatárokat.
Lehetett szoftver/hardverhiba is, úgyse tudjuk meg soha, mert a szent tehént nem szabad bántani.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 412
113
Lehetett szoftver/hardverhiba is, úgyse tudjuk meg soha, mert a szent tehént nem szabad bántani.
Dehogy!
2 egymástól független szervezet vizsgálja az ügyet - természetesen a rendőrség mellet.
Simán lehet a Tesla műszakk hibája is. Mondjuk egy hibás "gázpedál", fékpedál, kormanymű törés következményeként, de hogy Autopilot hiba lett volna, azt az eddigi infók alapján biztosan kizárom.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
1 826
7 273
113
Úgy néz ki, hogy a Budapesti Autósok Közössége videói, amin itt is sokat szívjuk a fogunk, mostantól eljutnak a rendőrségre is.

"Rossz hír a notórius szabálytalankodó autósoknak. Együttműködési megállapodás megkötését tervezi a rendőrség és a Budapesti Autósok Közössége, így a jövőben gyorsabban eljuthatnak majd az „amatőr Pofátlan(TAN)ítók” videói a rendőrséghez, ez által pedig jelentősen megnőhet a valószínűsége annak, hogy lesznek jogkövetkezményei az országúti ámokfutásoknak, a piroson áthajtásnak, és minden más közúti garázdaságnak, szabálytalanságnak és pofátlanságnak – mondta Berzai Zsolt alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Baleset-megelőzési Osztályának vezetője, az ORFK-OBB főtitkára a Közlekedésbiztonságnak adott interjúban."

 
M

molnibalage

Guest
Úgy néz ki, hogy a Budapesti Autósok Közössége videói, amin itt is sokat szívjuk a fogunk, mostantól eljutnak a rendőrségre is.

"Rossz hír a notórius szabálytalankodó autósoknak. Együttműködési megállapodás megkötését tervezi a rendőrség és a Budapesti Autósok Közössége, így a jövőben gyorsabban eljuthatnak majd az „amatőr Pofátlan(TAN)ítók” videói a rendőrséghez, ez által pedig jelentősen megnőhet a valószínűsége annak, hogy lesznek jogkövetkezményei az országúti ámokfutásoknak, a piroson áthajtásnak, és minden más közúti garázdaságnak, szabálytalanságnak és pofátlanságnak – mondta Berzai Zsolt alezredes, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály Baleset-megelőzési Osztályának vezetője, az ORFK-OBB főtitkára a Közlekedésbiztonságnak adott interjúban."

Semmi szükséges erre a közbeiktatásra.
Esetleg vegyenek le két trafizó rendőrt, aki majd megnézni a Rendőrség számára beküldött videókat.
Adatvédelmileg is aggályos.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711