A Renault a jövőre megjelenő modelljeiben 180, míg a 2022-es Megane esetében 160 km/h-ban limitálja a maximális sebességet. Az európai piacon forgalomba álló modelleknél a fokozatosan szériafelszeretség részévé váló Safety Coach rendszer keretében a táblákat és geolokációt alapul véve az autó menet közben is automatikusan limitálja az adott szakaszon a maximális sebességet.
Автомобили также снабдят электронными устройствами Safety coach, которые будут автоматически ограничивать скорость движения в соответствии с дорожными указателями и данными геолокации
tass.ru
Egyrészt nem adok pár hónapot, míg ügyes sufnituningosok az egészet szépen meghackelik, másrészt ezután sicher nem fog kelleni Renault. Lényegében Európa boldogabbik felén népszokás kinn hagyni az építkezések után a random 30-50-es táblákat a semmi közepén. A táblafelismerés továbbra sem tökéletes, gondoljunk bele belemész egy ilyen kinnfelejtett táblába, az autó besatul és rosszabb esetben a mögötted lévő a csomagtartóból fog beköszönni. Nem elegek az EU-s agymenések, ezek még rá is tesznek egy lapáttal.
Nemhogy Renault, de más márka sem lesz vonzó egy darabig a magánvásárlók többségének, úgy hirtelen az első találat:
Az Európai Unió területén 2022-től csak olyan autót lehet forgalomba helyezni, amelyiket felszerelték az intelligens sebességszabályozó asszisztenssel.
alapjarat.hu
A flottaüzemeltetők továbbra is fogják venni a személyautókat, de gyanítom, hogy a jó nép egy része meg elfogja halasztani az autóvásárlást; akinek van 2022 május előtt forgalomba helyezett autója, az megtartja, aki meg szeretné megvenni élete első használt autóját, annak meg ki fog kerekedni a szeme, amikor meg fogja látni az elszabadult használt autó árakat.
Amúgy még azt el tudom képzelni, hogy azokban az európai országokban, ahol most is km/h-ra betartatják a sebességhatárokat (no meg van közlekedési, meg táblakihelyezési/visszavonási kultúra, ott ez nem lesz annyira gond.
De a vadbalkáni mentalitású országokban!?
Igen, sajnos Magyarország is az; na most képzeld el, hogy pl. a Szentendrei úton akarsz közlekedni egy ilyen sebességkorlátozós autóval...
A legszebb az, hogy - az írás szerint -, ha nem kapcsoltad ki akkurátusan, akkor padlógázzal deaktiválható lesz átmenetileg a korlátozás. Padlógázzal...
Szóval szüttyögsz a a külső sávban hetvenkével az "éles" sebességkorlátozóban felejtett, 2022 nyarán átvett autóval, majd be akarsz jutni a balra kanyarodó sávhoz, tehát padlógázt adsz a (Tour de Hongrie szakszóval) mezőnyben egy 160 lovas benzines turbós autónak (Ne hörögj, egy új, 2021-es 1.5-ös Kia Ceed is már ennyi...) s így ráugrasz a belső sávban a forgalom ritmusában mondjuk kilencvenkével haladó autóra, amire persze az FCA (Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás -autók, gyalogosok) beleáll a fékbe...
...zseniális lesz!
Persze majd jön a szokásos magyar okosba' tempó, mert nem akar minden indításnál klimpírozni a nyomógombokon, vagy az érintős menüben egy Liszt zongoraversenyt, így kiütteti.
Ha meg ugye nem használta, s balesetet okoz a sebességtúllépésével, még az is súlyosbító körülmény lesz.
De van egy jó hírem!
Amióta minden autógyárnak Európában az a német piac a legfontosabb, ahol még vannak autópálya szakaszok, ahol nincs sebességkorlátozás, tehát a futóműveket úgy hangolják, hogy maximális sebességnél is stabil legyen, azóta szinte minden autó úgy rugózik, mint a szekér.
Érdekes módon az (VII) e-Golf a maga 150 km/h óra maximális sebességével tud kifejezetten komfortosan rugózni...
Szóval, ha a Renault, meg a többi autógyár lekorlátozza az autóit 160-180 km/h órára, akkor végre megint nem társzekér rugózásúak lehetnek az autók.
Aki nem ült Volgában, 80-as évekbeli Merciben, Volvóban, francia autókban, annak nincs összehasonlítása, hogy a mai
sportos családi (éééérted!?) autók a peres gumijaikkal milyen botrányosan rugóznak.
Szóval az egyik szemem sír, a másikat meg csak csípi a hagyma...