Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 008

Guest
Mondjuk baromság amit ír, kormányt tuti nem ellenőrzi mivel felnőttmegosztón is van film, hogy bekapcsolja majd hátradőlve lovagol rajta a csaj.
RlbJlzzWHW.gif

Honnan tudsz te ilyeneket?
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Mondjuk baromság amit ír, kormányt tuti nem ellenőrzi mivel felnőttmegosztón is van film, hogy bekapcsolja majd hátradőlve lovagol rajta a csaj.
Tesla-nál ez szenzor és szoftver kérdése csak.



Ami engem jobban bosszant, hogy ez az autó példát állíthatna az összes többi gyártó elé,
pl: azzal hogy a ha GPS és egyéb helymeghatározók alapján, az adott területre érvényes maximális sebességre lekorlátozza magát, így nem fordulhatna elő, hogy egy lakott-területi részen valaki épp a nyelezi a vasat.
Az extra üzemmód csak versenypályák közelébe lehetne aktiválni és kész, a mindennapi közlekedésnél meg eminens diákként róná az utakat.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 008

Guest
pl: azzal hogy a ha GPS és egyéb helymeghatározók alapján, az adott területre érvényes maximális sebességre lekorlátozza magát, így nem fordulhatna elő, hogy egy lakott-területi részen valaki épp a nyelezi a vasat.
Ja, neked sosem volt, olyan, hogy kellett kis extra kakaó?
Sokan halnának meg azért, mert egy előzés vagy kereszteződés közepén letiltana az autó!
Ideális világban ahol az autók kommunikálnak és ilyenkor lassítanak lehetne, de sajnos matt részeg újságolvasó hülyék is vannak az utakon. :(
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Ja, neked sosem volt, olyan, hogy kellett kis extra kakaó?
Azért a kis extra kakaó és a 3sec alatt 100-ra gyorsuló 2+ tonnás autó között még vannak fokozatok remélem.:D

Sokan halnának meg azért, mert egy előzés vagy kereszteződés közepén letiltana az autó!
Ideális világban ahol az autók kommunikálnak és ilyenkor lassítanak lehetne, de sajnos matt részeg újságolvasó hülyék is vannak az utakon. :(
Letiltás és a leszabályozás nem ugyan az.
Az, hogy a rendszert hogyan hangolnák finomra, példádnál maradva a kereszteződésben kapna egy magasabb érteket az már részlet kérdés, mindenesetre egy rizikó faktorral kevesebb volna.
Manapság is több olyan jármű van melyek korlátozott a sebességük (mezőgazdasági vontatók, tehergépjárművek. stb.) és nem okoz tömeges elhalálozást.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
Csak neked!


Elon Musk: NEM volt bekapcsolva az Autopilot a Teslában.
Képtelenség bekapcsolni felfestés nélkül, és a baleset színhelyén (és az odáig vezető úton) nem volt felfestés!
De ezt már vagy 3-4 napja mindenki tudja.
Ha nem ült senki a sofőr helyén, és a verda ment magától, akkor nehéz azt mondani, hogy nem volt autópilot, illetve suicide pilot program, mert gondolom nem a klasszikus téglát a pedálra módszert használták mint a rossz krimikben.

Ha a program nem tud felfestés nélküli úton menni akkor miért nem áll le vészvillogóval? Helyette inkább 20-ra lapot húz.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 708
28 190
113
A Renault a jövőre megjelenő modelljeiben 180, míg a 2022-es Megane esetében 160 km/h-ban limitálja a maximális sebességet. Az európai piacon forgalomba álló modelleknél a fokozatosan szériafelszeretség részévé váló Safety Coach rendszer keretében a táblákat és geolokációt alapul véve az autó menet közben is automatikusan limitálja az adott szakaszon a maximális sebességet.

Egyrészt nem adok pár hónapot, míg ügyes sufnituningosok az egészet szépen meghackelik, másrészt ezután sicher nem fog kelleni Renault. Lényegében Európa boldogabbik felén népszokás kinn hagyni az építkezések után a random 30-50-es táblákat a semmi közepén. A táblafelismerés továbbra sem tökéletes, gondoljunk bele belemész egy ilyen kinnfelejtett táblába, az autó besatul és rosszabb esetben a mögötted lévő a csomagtartóból fog beköszönni. Nem elegek az EU-s agymenések, ezek még rá is tesznek egy lapáttal.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 520
46 487
113
Ha nem ült senki a sofőr helyén, és a verda ment magától, akkor nehéz azt mondani, hogy nem volt autópilot, illetve suicide pilot program, mert gondolom nem a klasszikus téglát a pedálra módszert használták mint a rossz krimikben.

Ha a program nem tud felfestés nélküli úton menni akkor miért nem áll le vészvillogóval? Helyette inkább 20-ra lapot húz.
Mit nem értesz az alatt, hogy nem lehet BEKAPCSOLNI sem az Autopilotot
a felfestés nélkül?

Ha a villanyborotvádat nem tudod bekapcsolni áram nélkül, akkor ugye nem fogsz tartani attól, hogy belenyírsz vele a pajeszodba?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 965
19 282
113
Erre nincsenek szavak...
hétvégén egy 70-os mama hosszú várakozás után épp a féktávom peremén odanézés nélkül bahjtott elém. Satu után dudlok, és akkor néz oda rám... (Szentendre, városban, 50-ről, szerencsére, úgyhogy meg tudtam állni, de csak kb fél méter marad az autók közt) Azt se tudta hol van, ném értette mit dudálok, vagy mi van.

70 felett nem szabadna vezetni. Fogadni mernék, hogy ezt is egy nyugdíjaskorú ember vezette. Rendeszresen látok nyugdíjaskorú embereket vészesen lassan csettegni fűutakon is, láthatóan nem tudva hol vannak, illetve rutintalanul vezetni. Nagyon veszélyesek.
 
M

molnibalage

Guest
hétvégén egy 70-os mama hosszú várakozás után épp a féktávom peremén odanézés nélkül bahjtott elém. Satu után dudlok, és akkor néz oda rám... (Szentendre, városban, 50-ről, szerencsére, úgyhogy meg tudtam állni, de csak kb fél méter marad az autók közt) Azt se tudta hol van, ném értette mit dudálok, vagy mi van.

70 felett nem szabadna vezetni. Fogadni mernék, hogy ezt is egy nyugdíjaskorú ember vezette. Rendeszresen látok nyugdíjaskorú embereket vészesen lassan csettegni fűutakon is, láthatóan nem tudva hol vannak, illetve rutintalanul vezetni. Nagyon veszélyesek.
Ez ebben a formában rossz általánosítás. Fater 68 volt, vezetett és pont olyan dinamikusan, ahogy mindig is. Kétlem, hogy 70-hez érve egyszercsak ez elszállt volna. Kb. ilyen bambán kortól függetlenül látok embert vezetni. Látom, hogy jön a kereszteződésbe és kb. körülnézés nélkül kitolja az orrát, MAJD akkor néz körül. És nem érti, hogy mi a baj.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mit nem értesz az alatt, hogy nem lehet BEKAPCSOLNI sem az Autopilotot
a felfestés nélkül?

Ha a villanyborotvádat nem tudod bekapcsolni áram nélkül, akkor ugye nem fogsz tartani attól, hogy belenyírsz vele a pajeszodba?

Magyarázhatod, de elől nem ült senki és ne jöjj azzal, hogy hátramászott, mert fotók alapján 99.9%, hogy az ütközésbe instant belehaltak...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 189
61 111
113
Ez ebben a formában rossz általánosítás. Fater 68 volt, vezetett és pont olyan dinamikusan, ahogy mindig is. Kétlem, hogy 70-hez érve egyszercsak ez elszállt volna. Kb. ilyen bambán kortól függetlenül látok embert vezetni. Látom, hogy jön a kereszteződésbe és kb. körülnézés nélkül kitolja az orrát, MAJD akkor néz körül. És nem érti, hogy mi a baj.
Két dolog. Nekem apám 70 éves koráig elvezetgetett. Addig balesetmentesen, ötven éven át. És elég sokat. Aztán jöttek a bajok, el is vettük tőle a kocsit. 74 évesen halt meg.
De ne általánosítsunk, mert neki egy igen ritka, az idegrendszerét leépítő, progresszív és nagyon agresszív betegsége volt. A vége felé már a levegőt is alig tudta venni, járni is épp csak bírt.
Ilyen is van.

Meg olyan is, hogy a nulláson a minap szépen egy kombi Honda besodródott index nélkül elém, pedig a lekanyarodó sávban volt. Én meg a külsőben. 90-el ment 110 helyett, ezért megelőztem, akkor látom, hogy egy fiatal srác vezeti, de totál szart ő bele abba, ami körülötte zajlik, mivel a telefonját nyomkodta.
Az érdekesebb volt.
És nem biztos, hogy egy hetven éves a telefonját nyomkodja vezetés közben, mert lehet, hogy sokkal fegyelmezettebb ennél.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Két dolog. Nekem apám 70 éves koráig elvezetgetett. Addig balesetmentesen, ötven éven át. És elég sokat. Aztán jöttek a bajok, el is vettük tőle a kocsit. 74 évesen halt meg.
De ne általánosítsunk, mert neki egy igen ritka, az idegrendszerét leépítő, progresszív és nagyon agresszív betegsége volt. A vége felé már a levegőt is alig tudta venni, járni is épp csak bírt.
Ilyen is van.

Meg olyan is, hogy a nulláson a minap szépen egy kombi Honda besodródott index nélkül elém, pedig a lekanyarodó sávban volt. Én meg a külsőben. 90-el ment 110 helyett, ezért megelőztem, akkor látom, hogy egy fiatal srác vezeti, de totál szart ő bele abba, ami körülötte zajlik, mivel a telefonját nyomkodta.
Az érdekesebb volt.
És nem biztos, hogy egy hetven éves a telefonját nyomkodja vezetés közben, mert lehet, hogy sokkal fegyelmezettebb ennél.
A nagyapám 79 évesen halt meg. Előtte 1 héttel még vezetett. Igaz, vidéken, falun.