Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 468
113
Nagyon jó kis olvasmány a témában.
Érdekes arányokat tár fel, úgy mint az akkumulátorok tömegre vetített energiatároló képessége, azonos hatótávra veített fosszilis energiahordozó és annak tartálya (inert tömeg) együttes fajlagos arányaival.
PL a Suzukim 40 literes tankja feltöltve, tartályostúl kb 50kg, ezzel elmegy az egytonnás autóm garantáltan 600km-t és megtankolom két perc alatt.
Ugyanehhez a hatótávhoz legalább egy féltonnás akkupakk kellene, amit fél napig tankolhatok, vagy gyorstöltéssel kb 80 százalékig és ez így a jelenlegi kocsim tömegének a fele.
No meg ha fogy az üzemanyag, csökken a súly is. Az akkunál meg ha 10% töltöttség van, akkor is ugyan azt a fél tonnát (vagy amennyi) hurcolod magaddal. Mennyivel több energia kell egy pl. fél tonnás akupakkal megpakolt kocsinak, mint egy 50 kg-nyi üzemanyagtartály hurcolászásához?
 
M

molnibalage

Guest
No meg ha fogy az üzemanyag, csökken a súly is. Az akkunál meg ha 10% töltöttség van, akkor is ugyan azt a fél tonnát (vagy amennyi) hurcolod magaddal. Mennyivel több energia kell egy pl. fél tonnás akupakkal megpakolt kocsinak, mint egy 50 kg-nyi üzemanyagtartály hurcolászásához?
Egy átlagos kocsi használatánál az üzemanyag tömeg változása kerekítési hiba. Egy 1,3 tonnás autó + pótkerék + állandó kellék és 1 söfőr az, kb. 1400 kg.
Az, hogy akkor 20 vagy 80 liter van a kocsiban az meg egy középértékhez képest is whatever. Az, hogy 1 vagy 2 ember ül bent ennél többet számít.

A definitív az, hogy 600 kg akku cipeléséhez maga az egész kocsi eleve nehezebb + a 600 kg. Így kapsz egy 2,5 tonnás kocsit. Ha akksi 0 kg-ra fogyna lemerüléskor, akkor is vicc lenne, nemhogy így.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 468
113
Egy átlagos kocsi használatánál az üzemanyag tömeg változása kerekítési hiba. Egy 1,3 tonnás autó + pótkerék + állandó kellék és 1 söfőr az, kb. 1400 kg.
Az, hogy akkor 20 vagy 80 liter van a kocsiban az meg egy középértékhez képest is whatever. Az, hogy 1 vagy 2 ember ül bent ennél többet számít.

A definitív az, hogy 600 kg akku cipeléséhez maga az egész kocsi eleve nehezebb + a 600 kg. Így kapsz egy 2,5 tonnás kocsit. Ha akksi 0 kg-ra fogyna lemerüléskor, akkor is vicc lenne, nemhogy így.
Abban igazad van, hogy egy egy kocsira lebontva nem sokat számít, de mikor mindenen megy a zöldbaszás, meg mennyi CO-t bocsájt ki, meg más tényezők, akkor ha a sok autót összeadjuk, akkor már gondolom egy szemmel látható adatot kapunk. hisz ha 20 litert elégetünk, akkor kb az már kézzel fogható valami, kb. mint egy cementes zsák. Azt a súlyt is gyorsítani/lassítani kell. Ha picivel is, de több energia kell hozzá, minimálist jobban kopik a fék...
Erre gondoltam.

Egyébként ha nagyobb arányban elterjed az elektromos autózás, akkor annak milyen hatásai lesznek az utak állapotára? Ugye nő a terhelés. Mennyivel jobban/hamarabb fognak tönkremenni? Gondolom ez is csak "valamennyivel" ... mennyivel több kőolajszáramzékkal kell majd javítani? Ennek milyen környezeti terhelése lesz?
De még az is felmerül kérdésként bennem, hogy egy jelentősen nagyobb súlyú autó futóműve, abroncsa nem válik hamarabb csereéretté?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerencsétlen hülye barmok... RIP
---
"Két ember veszítette életét az amerikai Houseton államban, miután egy Tesla neki csapódott egy fának, a járművet pedig senki sem vezette. A helyi hatóságok szóvivője közölte, hogy a nyomozás során arra jutottak, hogy a baleset pillanatában „senki sem vezette” a teljesen elektromos, 2019-es Tesla Model S-t. A hatóság szerint az első utasülésen és az autó hátsó ülésén volt egy személy, de a vezető ülésben nem ült senki. A Tesla nem kommentálta az esetet."

Úgy látszik a képeken, hogy a Tesla mérnökei az önmegsemmisítés mellett a hamvasztásról is gondoskodtak. Nagyszerű technika. :(

Idióták
Nem önvezető jelenleg csak vezetést segítő

De csodálatos látni, hogy van pénzük rá, de eszük az nincs használni.

Valószínűleg semmilyen önvezetésről nem volt szó.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113

Ez örömteli, de mi benne az "új"? Vagy ezt a régi mellé építették? Nem követtem / járok arra mostanság.

Déli vasúti összekötő már 1944-ben is volt, akkor is fotózták, csak felülről, sőt még városrendezésre is volt idő közben. :D
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 897
113
De még az is felmerül kérdésként bennem, hogy egy jelentősen nagyobb súlyú autó futóműve, abroncsa nem válik hamarabb csereéretté?
Nem, mert nagyobb súlyra van méretezve. Vagy legalább is így kellene méretezni. A saját tapasztalatom: Honda civic 70 ezer km / gumi, Honda crv: 90 ezer km/gumi
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
M

molnibalage

Guest
Nem, mert nagyobb súlyra van méretezve. Vagy legalább is így kellene méretezni. A saját tapasztalatom: Honda civic 70 ezer km / gumi, Honda crv: 90 ezer km/gumi
És maga a gumi tömege mennyivel több? Tehát több szálló por lesz, mert a ledarált gumiból tudtommal az lesz.
Ez megint az, hogy nézed, hogy tovább tart, csak azt nem, hogy mennyivel több anyag van benne...
A pilléreken megvolt a harmadik vágánynak a hely, oda tették az új hidat.

Tudom.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 813
5 897
113
És maga a gumi tömege mennyivel több? Tehát több szálló por lesz, mert a ledarált gumiból tudtommal az lesz.
Ez megint az, hogy nézed, hogy tovább tart, csak azt nem, hogy mennyivel több anyag van benne...
Az élettartam volt a kérdés.

Szerintem azt senki nem vitatja, hogy nagyobb autó = több szennyezés.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 356
11 347
113
Abban igazad van, hogy egy egy kocsira lebontva nem sokat számít, de mikor mindenen megy a zöldbaszás, meg mennyi CO-t bocsájt ki, meg más tényezők, akkor ha a sok autót összeadjuk, akkor már gondolom egy szemmel látható adatot kapunk. hisz ha 20 litert elégetünk, akkor kb az már kézzel fogható valami, kb. mint egy cementes zsák. Azt a súlyt is gyorsítani/lassítani kell. Ha picivel is, de több energia kell hozzá, minimálist jobban kopik a fék...
Erre gondoltam.

Egyébként ha nagyobb arányban elterjed az elektromos autózás, akkor annak milyen hatásai lesznek az utak állapotára? Ugye nő a terhelés. Mennyivel jobban/hamarabb fognak tönkremenni? Gondolom ez is csak "valamennyivel" ... mennyivel több kőolajszáramzékkal kell majd javítani? Ennek milyen környezeti terhelése lesz?
De még az is felmerül kérdésként bennem, hogy egy jelentősen nagyobb súlyú autó futóműve, abroncsa nem válik hamarabb csereéretté?


És a forgalmi okból álló, de alapjáraton pötyögő motorok mennyi üzemanyagot égetnek el? Hány belsőégésű gk. van is forgalomban most a bolygón?
Ezekközül hány áll most is járó motorral a lámpánál?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
(Számomra) érdekes ábra:

EU-ban a 80-as évek óta csökkent a co2 kibocsátás, úgy, hogy közben drasztikusan megugrott a személygépjárművek száma, ellenben az Energiewende és társainak gyorsító hatását sehol sem vélem felfedezni.

DAhMeDs.png


C8Ny4nT.png
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
És a forgalmi okból álló, de alapjáraton pötyögő motorok mennyi üzemanyagot égetnek el? Hány belsőégésű gk. van is forgalomban most a bolygón?
Ezekközül hány áll most is járó motorral a lámpánál?

A másik része hogy a start stopos akksi mennyibe kerül, mennyi időnként sűrűbben cserélik a hagyományokhoz képest, ami 5-6 évet kibír, és milyen halmokban is áll a szeméttelepén.

A magam részéről marhára örülök, hogy nincs ilyen start stop szar a kocsimban.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
A másik része hogy a start stopos akksi mennyibe kerül, mennyi időnként sűrűbben cserélik a hagyományokhoz képest, ami 5-6 évet kibír, és milyen halmokban is áll a szeméttelepén.

A magam részéről marhára örülök, hogy nincs ilyen start stop szar a kocsimban.
Miután @misinator kolléga felhomályosított mennyire a harmatos lepkefinggal ér fel a start-stop hatása normál üzemben bal elsőbe beugorva első dolgom kilőni induláskor (még szerencse, hogy a drága wolfsburgi mérnökök a váltó mellé rakták a gombját és nem a 84. almenü 43. pontjában kell kikeressem). Pár hónappal ezelőtt érdeklődtem tippekért akkumulátor ügyben, mivel úgy tűnt a Golf akksija gyaníthatóan a halálán van. Viszont mióta rendszeresen kilövöm a start-stopot az égvilágon semmi baj sincs vele. Semmi üzenet alacsony töltöttségről, télen a hidegben is egyből indult. Ezután aztán végképp kell a rossebnek az akkumulátorzabáló feature.