Akkor olvasd már el még egyszer "nemértőnolvasó" barátom, hogy Musk mit is tweetelt!A linkelt tweet-ben az is benne volt, hogy a kormányon kell tartania a kezét ami nettó hazugság.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Akkor olvasd már el még egyszer "nemértőnolvasó" barátom, hogy Musk mit is tweetelt!A linkelt tweet-ben az is benne volt, hogy a kormányon kell tartania a kezét ami nettó hazugság.
Olvasd már el ezt a cikket!
A benne linkelt videóbejátszásból teljesen egyértelműen meg lehet határozni a Google Maps segítségével a baleset helyét.
Nem tudni, hogy az utcában melyik háztól indultak, de az utca végi körforgalom a baleset színhelyétől (becsapódás) 140m-re van. (méregesd ki a távolságmérővel!)
Szerinted ez alatt meg lehet tenni azt, hogy olyan sebességre felgyorsuljon az autó, ami ekkora balesetet okozott, miközben véghez viszik az Autopilot átveréséhez szükséges procedúrát (amit felezővonal nélkül nem lehet bekapcsolni, és az a bejátszásban nyilvánvaló, hogy az egész mellékutcában nincsen), és még hátra is mászik a 60-as sofőr?
Feltenném a kérdést:
Szerinted mi értelme lenne annak, hogy akár Musk, akár bármelyik Tesla alkalmazott hazudjon egy ilyen ügyben, amikor 2 - tőlük teljesen - független szervezet + a rendőrség vizsgálja az esetet? Minden Tesla rögzít mindent a fekete dobozban.
Nem gondolod, hogy sokkal egyszerűbb lenne a Teslanak azt mondani, hogy a szerencsétlen vén hülye kimászott az ülésből, miközben megpróbálta szándékosan átverni az Autopilot-ot? Használd már a fejedet! Egyik esetben sem terheli a Teslát semmilyen felelősség.
Az Autopilot szolgáltatás megvásárlásakor többszörösen bebiztosítja magát a cég az ellen, hogy nekik bajuk legyen a dologból, azzal hogy aláíratnak egy igen részletes tájékoztatót az ügyféllel.
Ebben az esetben mindenki legyint egyet és kész - egy hülyével kevesebb. Mert aki az Autopilot szolgáltatás mellett elhagyja a vezetőülést, az simán ebbe a kategóriába tartozik.
Ehhez képest Musk tweetben kerek-perec kijelentette, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot.
De nyugodj meg, nyilvánosságra fogja hozni az összes a vizsgálatban részt vevő szervezet a vizsgálat eredményeit!
Már csak azért is érdemes alaposan elolvasni a tweetet, mert Musk egy még fontosabb dolgot is elárul benne?A linkelt tweet-ben az is benne volt, hogy a kormányon kell tartania a kezét ami nettó hazugság.
Még egyszer:. Nézd meg ezt az önvezető videót simán vannak benne olyan részek, ahol szűk felfestés nélküli utcában működik, szóval ez a felező vonal nélkül nem működik dolog nekem csak magyarázkodásnak tűnik.
Máshol azt írják, hogy valaki vezette, de az ütközés után nem tudott elől kijutni, hátramászott és ott égtek.
A környék street view-al megnézve, ahol a baleset történt amúgy egy rém rendezett hely, az út széle tip-top betoncsíkkal van elválasztva a zöldtől, szóval nem egy erdei út ahol gondja lehetne az érzékelő rendszernek.
Azt nem tudom, hogy nem-e abba buktak bele, hogy a programot valahogy megpróbálták átverni ... és sikerült.
Nem tudom, múltkor beindítottam az autóm, mert valamit checkolni akartam, és nem indult el magától. Szóval azért itt valami nem kerekMár csak azért is érdemes alaposan elolvasni a tweetet, mert Musk egy még fontosabb dolgot is elárul benne?
Data logs recovered so far show Autopilot was not enabled & this car did not purchase FSD.
Azaz, az autóhoz nem is volt megvéve az Autópilot!
Egy videó még a balesethez (csak mert kérdés volt, hogy milyen az, amikor kikapcsol az Autopilot):
Viszont ez a tábla felismeréses sebesség limites baromság még egy ok arra, hogy ne vegyek új autót.
Nehéz helyzet....
Ez nyilvánvaló. Várjuk meg szépen a vizsgálat eredményét!Nem tudom, múltkor beindítottam az autóm, mert valamit checkolni akartam, és nem indult el magától. Szóval azért itt valami nem kerek
Sőt, igazából semmit nem írtál ami már most ne dolgozna a mai motorokban...Elméleti síkon, az ideális motorban a terjeszkedési ütemben minden hőenergia mechanikai munkává alakul, így ha mindent jól csináltunk, a kipufogó szelepeken csak annyi túlnyomás marad, hogy a teljesen kimerített égésgázok távozni bírjanak, Legalább onnan. Utána akár lehülhetnek és ha még makro korom sem maradnak utánuk, csak elemi atomok, azoknak elég lenne összeállni valami molekulává a kipufogó rendszerbe beiktatott filteren.
Ez a zajhatás is valószínű egy nagyságrenddel kisebb lenne, mint a kerekek surlódásának zaja.
Sőt, még abban sem vagyok biztos, hogy egy ilyen motor átszellőzése ennyire alacsony kilépő energiaszint mellett megvalósítható lenne.
Tegyük fel, hogy annyi szufla még maradna az égésgázokban, hogy legalább becsülettel a hengert el tudják hagyni.
A másik nagyon fontos dolog meg az lenne, hogy a sűrítési ütemben a sűrítendő gáz ellenállása a lehető legkisebb legyen, hogy a motor sűrítési munkája kontra terjeszkedési ütem energia felszabadulásának mérlege a lehető legkedvezőbre jöjjön ki.
Ez volna a nagyon szép dolog.
Namost, ehhez képest van az Atkinson-, vagy Miller ciklus, ahol - ha nagyon is szőr mentén - de ezt próbálják meg közelítőleg elérni.
Ehhez elméletben az kellene, hogy a sűrítési munka úthossza a lehető legkisebb legyen, a terjeszkedési ütemé meg a lehető leghosszabb.
A dugattyú lehetőleg ne dolgozzon semmit, de nagyon sok energiát tudjon transzferálni.
Ez lenne a váltakozó lökethossz, aminek a himbás-áttételes elvi motor konstrukciója adott, de józanul gyárthatatlan.
Ezt áthidalandó "csalnak" úgy a motorgyártók, hogy a sűrítési ütemben a motor által beszívni képes keverék egy részét a kinyitott szívószelepne visszanyomják oda, ahonnan az jött, majd csak egy kisebb részét sűrítik ténylegesen össze. Viszont a terjeszkedési ütemben a dugattyú útja az alsó holtpontig ugyanúgy jó nagy, hiszen a végül sűrítendő keverékhez képest egy relatíve túlméretes lökethossz tartozik. Ezen az arányaiban nagyobb lökethosszon aztán lényegesen jobban ki tudják zsigerelni az égésgázok energiáit.
Ha ehhez pedig applikálnak még egy, a szerényebb maradvány energiára méretezett turbófeltöltőt, akkor aztán tényleg kizsigerelik a kipfogó gázokat, hiszen azok még "haláluk után" is dolgoznak, ha máshol nem, hát a turbinán. Ami pedig a motor szvóütemének energiaigényét egészíti ki a kompresszora elősűrítésével.
Ezeken felül már csak annyi van, hogy meg kell nézni a szerkezet belső súrlódásának és a lengő tömegeinek energiaigényét, a fordulatszám függvényében és ehhez kell megnézni azt, hogy esetleg az autó fékezéséből visszatáplált akkumulátorban, a benne letárolt elektromos árammal meghajtott villanyturbóval még hogyan lehet mégjobban elősűríteni a benzin-levegő keveréket.
És még extraként lehetne egy túlméretes indítómotorral rádolgozni a főtengelyre is akár, szigorúan a fékezések energiáiból merítkezve.
Igazából semmi olyat nem írtam, amin mostanában ne dolgoznának az autógyártók.
Én csak egy dolgot nem értek: És még azt mondták, hogy a négyes metrónak vannak túl közel az állomásai, itt pedig a vasúti híd mindkét oldalán lesz egy-egy állomás... hmmm?? (3:40-)Indul a híd.
A négyes metró két állomása 300 méterre, ha van egymástól, így a kettő közé kellett volna egy.Én csak egy dolgot nem értek: És még azt mondták, hogy a négyes metrónak vannak túl közel az állomásai, itt pedig a vasúti híd mindkét oldalán lesz egy-egy állomás... hmmm?? (3:40-)
Azt nem vitatom, hogy jó lesz, de ami rossz lesz: A járatok egy része csak itt vagy csak ott vagy mindnél vagy egyiknél sem áll meg, mert befut a pályavégig a központba. Itt a fő probléma a mindenhol megálló szerelvény lesz, ami elég vontatottan fog közlekedni egymáshoz ilyen közeli megállókkal, inkább amolyan Balaton déli part személyvonatra emlékeztet ami minden bokorban megáll. Ez inkább amolyan elővárosi/HÉV jellegű közlekedés lesz, csak full-scale szerelvényekkel. Nem ideális, de sajnos ezt adja a létező infrastruktúra...A négyes metró két állomása 300 méterre, ha van egymástól, így a kettő közé kellett volna egy.
Itt a híd két oldalán levő megálló vagy 1,5 km. Ezt nem sétálod le 1,5 perc alatt...
És mindkettő közlekedési csomopont átszállással és irodaházakkal és lakóparkokkal.
Nagyon jó, hogy lesz mindkét oldalt. A legtávolabbi M3 és M2 állomások vannak ekkora távolságra. Az elővárosi vasút a városon belül meg kvázi felszíni metró.
Köszönöm, elolvastam, de te egy picit félreértettél:Olvasd már el ezt a cikket!
A benne linkelt videóbejátszásból teljesen egyértelműen meg lehet határozni a Google Maps segítségével a baleset helyét.
Nem tudni, hogy az utcában melyik háztól indultak, de az utca végi körforgalom a baleset színhelyétől (becsapódás) 140m-re van. (méregesd ki a távolságmérővel!)
Szerinted ez alatt meg lehet tenni azt, hogy olyan sebességre felgyorsuljon az autó, ami ekkora balesetet okozott, miközben véghez viszik az Autopilot átveréséhez szükséges procedúrát (amit felezővonal nélkül nem lehet bekapcsolni, és az a bejátszásban nyilvánvaló, hogy az egész mellékutcában nincsen), és még hátra is mászik a 60-as sofőr?
Feltenném a kérdést:
Szerinted mi értelme lenne annak, hogy akár Musk, akár bármelyik Tesla alkalmazott hazudjon egy ilyen ügyben, amikor 2 - tőlük teljesen - független szervezet + a rendőrség vizsgálja az esetet? Minden Tesla rögzít mindent a fekete dobozban.
Nem gondolod, hogy sokkal egyszerűbb lenne a Teslanak azt mondani, hogy a szerencsétlen vén hülye kimászott az ülésből, miközben megpróbálta szándékosan átverni az Autopilot-ot? Használd már a fejedet! Egyik esetben sem terheli a Teslát semmilyen felelősség.
Az Autopilot szolgáltatás megvásárlásakor többszörösen bebiztosítja magát a cég az ellen, hogy nekik bajuk legyen a dologból, azzal hogy aláíratnak egy igen részletes tájékoztatót az ügyféllel.
Ebben az esetben mindenki legyint egyet és kész - egy hülyével kevesebb. Mert aki az Autopilot szolgáltatás mellett elhagyja a vezetőülést, az simán ebbe a kategóriába tartozik.
Ehhez képest Musk tweetben kerek-perec kijelentette, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot.
De nyugodj meg, nyilvánosságra fogja hozni az összes a vizsgálatban részt vevő szervezet a vizsgálat eredményeit!
az audi ezt B-ciklusnak (B-Zyklus) nevezi
Persze lehet ezt szakbarbár módon "túlfejleszteni" marha drágán, ami marha klassz lesz, de lehet sosem térül meg, ilyen pl a Stuttgart 21Azt nem vitatom, hogy jó lesz, de ami rossz lesz: A járatok egy része csak itt vagy csak ott vagy mindnél vagy egyiknél sem áll meg, mert befut a pályavégig a központba. Itt a fő probléma a mindenhol megálló szerelvény lesz, ami elég vontatottan fog közlekedni egymáshoz ilyen közeli megállókkal, inkább amolyan Balaton déli part személyvonatra emlékeztet ami minden bokorban megáll. Ez inkább amolyan elővárosi/HÉV jellegű közlekedés lesz, csak full-scale szerelvényekkel. Nem ideális, de sajnos ezt adja a létező infrastruktúra...
Csak néhány személyvonat fog megállni az új megállóhelyen, nem az összes, ellentétben a metróval.Én csak egy dolgot nem értek: És még azt mondták, hogy a négyes metrónak vannak túl közel az állomásai, itt pedig a vasúti híd mindkét oldalán lesz egy-egy állomás... hmmm?? (3:40-)
Köszönöm, elolvastam, de te egy picit félreértettél:
Én nem azt írtam, hogy a baleset idején be volt kapcsolva az Autopilot - az első mondatomban ezt ki is hangsúlyoztam, hanem arra reflektáltam, hogy váltig állítottad, hogy nem lehet bekapcsolni, miközben meg ugye, hogy ugye.
A baleset kapcsán meg nekem eddig úgy az egész nem kerek.
Én minden szcenáriót eltudok képzelni az idióta sofőrtől a megvadult elektronikáig.
Pont ezért épül ki a plusz vágány, 3 híd és előtte egy ponton már négy. Hogy a zónázó elővárosi vonatok meg tudjanak állni mindenhol és közben nem tartják fel a távolsági és nemzetközi vonatokat.Azt nem vitatom, hogy jó lesz, de ami rossz lesz: A járatok egy része csak itt vagy csak ott vagy mindnél vagy egyiknél sem áll meg, mert befut a pályavégig a központba. Itt a fő probléma a mindenhol megálló szerelvény lesz, ami elég vontatottan fog közlekedni egymáshoz ilyen közeli megállókkal, inkább amolyan Balaton déli part személyvonatra emlékeztet ami minden bokorban megáll. Ez inkább amolyan elővárosi/HÉV jellegű közlekedés lesz, csak full-scale szerelvényekkel. Nem ideális, de sajnos ezt adja a létező infrastruktúra...
Kényelmes az biztos lesz, gyors az biztos nem, ekkora állomásközzel... jóformán épp csak kigurulni tud az állomásról. Az új hidak az áthaladó forgalomnak biztos jók lesznek, viszont a két állomás között átközlekedőnek a régi sebességkorlátozott is elég lehetett volna (csak ha azt nézzük mekkora távon gyorsulhatnak majd ha lesz állomás) Persze én is örülök, hogy új nagy sebességű hidaink lesznek, de ami a két állomáson megáll az nem fog tudni annyira felgyorsulni, hogy ez számítson. Az, hogy lesz kötöttpályás közlekedés új állomásokkal persze, hogy jó, de attól spec pont lassú lesz, hogy ilyen közel lesznek egymáshoz. Már azoknak amelyikek megállnak.Pont ezért épül ki a plusz vágány, 3 híd és előtte egy ponton már négy. Hogy a zónázó elővárosi vonatok meg tudjanak állni mindenhol és közben nem tartják fel a távolsági és nemzetközi vonatokat.
Mivel ezek nem a mai szutyok HÉV vagy más sebességel közelekednek ez minden lesz, csak nem vontatott. Kb. a XIX. századból a XXI.-be fog ugrani ezzel több település...
Szerintem nézd vissza azokat a videókat, amiket betettünk a projekt kapcsán. Nem lehet a 3. hidat megspórolni. Sehogy.Kényelmes az biztos lesz, gyors az biztos nem, ekkora állomásközzel... jóformán épp csak kigurulni tud az állomásról. Az új hidak az áthaladó forgalomnak biztos jók lesznek, viszont a két állomás között átközlekedőnek a régi sebességkorlátozott is elég lehetett volna (csak ha azt nézzük mekkora távon gyorsulhatnak majd ha lesz állomás) Persze én is örülök, hogy új nagy sebességű hidaink lesznek, de ami a két állomáson megáll az nem fog tudni annyira felgyorsulni, hogy ez számítson. Az, hogy lesz kötöttpályás közlekedés új állomásokkal persze, hogy jó, de attól spec pont lassú lesz, hogy ilyen közel lesznek egymáshoz. Már azoknak amelyikek megállnak.
Maga a három híd 100 % jó, de elég horrornak látszik majd ennek a megszervezése ha már lesznek állomások is ahol megállnak vonatok. Nyilván lehetett volna spórolni az egyik hídon, hogy ne legyen nagy sebességűre kiépítve de akkor meg nem lehet tartalékként használni. A sínpályák nagyobb átszervezésével jobb lehetne az egész, de azok a Stuttgarti költségek, amit Budapest nem engedhet meg magának, így kesergek, de ez az amit kaphatunk megfizethető áron...