Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 545
113
T

Törölt tag 4082

Guest
Azért még erre eléggé locsolni kell a Deákot, de szép lesz majd.
:) Az biztos, hogy sok pínzecske még. De motorikusan rendben, és az elektronikát is rendbehoztuk vala édes jó apámmal. Csak manapság se neki, se nekem nincs ideje. Egyszerre meg kvázi soha.
:(
No mindegy, ha egyszer elkészül majd nagyot szól :)
 
  • Imádom
Reactions: phaidros
T

Törölt tag 008

Guest
Ha jó, azt is becsüld meg. a többség a megódjuk okosba szinten mozog,
Ja legjobb gumis élményem, amikor végig szidta a kormányt a beveztendő online pénztárgép miatt, számlát nem adott, de a javított gumi 1 hét múlva leeresztett. Másik szervizben mondták, hogy a rozsdás felnire rákenték a ragasztót. Ez volt a javítás. Többet a környékükre nem mentem.
 
M

molnibalage

Guest
Ja legjobb gumis élményem, amikor végig szidta a kormányt a beveztendő online pénztárgép miatt, számlát nem adott, de a javított gumi 1 hét múlva leeresztett. Másik szervizben mondták, hogy a rozsdás felnire rákenték a ragasztót. Ez volt a javítás. Többet a környékükre nem mentem.
És ezek az "szolgáltatások" azért maradnak fent, mert egyesek szerint házmester tempó felnyomni ezeket...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
És ezek az "szolgáltatások" azért maradnak fent, mert egyesek szerint házmester tempó felnyomni ezeket...
1. ha szép szóra nem adja vissza a javítás díját a kártérítési per sokkal többe kerül (pl. idő, utazás, idegeskedés).
2. nem fog abból semmi jó kisülni, ha mindenki mindenkit elkezd feljelentgetni (senki se godolja, hogy tökéletes és feljelenthetelen), ez lenne a rosszakarat diadala.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 489
113
Ja legjobb gumis élményem, amikor végig szidta a kormányt a beveztendő online pénztárgép miatt, számlát nem adott, de a javított gumi 1 hét múlva leeresztett. Másik szervizben mondták, hogy a rozsdás felnire rákenték a ragasztót. Ez volt a javítás. Többet a környékükre nem mentem.

Hát, ahova én járok elég régóta (igaz közben jó pár évig nem, mert nem volt kocsi) ott sose adtak számlát, eszembe sem jutott kérni mondjuk. :D
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igaz, hogy csöves Suzuki, de tavaly 37000ft-ot fizettem az éves szervízért, olajjal, szűrővel, mindennel.
Na én pont emiatt hordom a Toyotához a 8 éves Versomat. Már nem garis, de mivel minden Toyotának egy jó ideje már csak elektronikus szervizkönyve van, így elsősorban így tudom "vezetett szervizkönyvesként" tartani.
De ez csak egy része volt a döntésemnek. Konkrétan a maszek szervizben valami 5000-el olcsóbbra jött ki a kötelező szerviz. Ugyanakkor a szervizdíjban van egy 1 éves assistance szolgáltatás is.
Hja és egész elfogadható a kávé, amíg szublimálok (nekem hajnalok-hajnalán) a plüss fotelben míg várok, hogy elkészüljön. :D

Érdekes, hogy a végén az előző kocsimat is oda vittem szervizre már, mert ott is előfordult himihumi a mindenféle sufni műhelyekben. Beletették a 10W40-es olajat az 1999-es Corollámba (mert abból áltt az udvaron vagy 300 liter hordóban, mer' az mindenbe IS jó), amibe már akkor is 5W30-kellett. Mint ahogy az összes Toyotába azóta is.
Hja nekem maga a szerviz is egy komolyabb tétel, mert nagyon sok olaj kell a motorba. Meg rendszeresen kérek még extra dolgokat. Pl. vásárlás után következő szerviz esetén kértem egy váltóolaj cserét, mert érzésre furcsa volt a kocsi váltója. Sokat javított, de nem lett tökéletes. Mondjuk majdnem 4éve vettem kicsit több mint 200.000Km-rel. És azóta is teszi a dolgát. Szerintem (remélem) ez is 15+ évig fog elvinni bennünket.
Különben a vezetett elektronikus szerviz nagyon jó dolog. Mert benne van az összes Toyota szerviz által elvégzett művelet.
Pl. az én kocsim iszonyú terhelést kapott az első tulajnál. 3 év alatt tolt bele 200.000km-t. Volt, hogy 2 kötelező szerviz között 2-3 hónap is alig telt el. :cool:
Nálunk már szanatórium van. Nálam alig ment bele évi 15.000. Csak kihozok a 15. évére egy elfogaható átlagot.
Na mindegy. A lényeg, hogy a kocsi valamikor fél éves korában elkapott egy nagyobb testű kutyát. A lökhárító és harcostársai feladták a küzdelmet. Szerencsére gépészetileg rendben maradt, csak a műanyag elemek törtek. (lökhárító, lámpák)
Érdekes módon az előző tulaj is olyannyira szakszerviz párti volt, hogy ezt a casco-s törést is velük csináltatta meg. Minden törött alkatrész fel van vezetve az elektronikus szervizkönyvben. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and fip7

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Nekem ma rakott fel a gumis egy új szett nyárit, mivel a gyári Continental idén már a hetedik évét koptatta és kora alapján megérett a cserére. Gumis Barumra esküszik, azt hiszem Bravuris 5HM lett a választás 195/65 R15 méretben, kíváncsi vagyok hogyan fog szuperálni. Télinél is anno ő választotta a Vredesteint, azzal tényleg a világból ki lehet menni megbízhatóan. Mondjuk okleveles gépészmérnök amúgy az illető, szóval azért gyanítom az átlagnál jobban ért a témához
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 545
113
Pl. az én kocsim iszonyú terhelést kapott az első tulajnál. 3 év alatt tolt bele 200.000km-t. Volt, hogy 2 kötelező szerviz között 2-3 hónap is alig telt el.
Ha megkapja, amit meg kell kapnia, vagy még egy kicsit több törődést is (pl.: gyakorib olajcsere), akkor semmi gond, nem terhelés. Sőt, mivel valószínűleg nem városon belül raktak bele ennyit, így lehet, hogy még jobb is, mint ha 60 ezret raktak volna bele 3 év alatt, de nem optimális körülmények között.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 753
113
A harmadik világ körülményeire tervezett (nagy hasmagasság, hosszú rugóutak, tényleg primitív kivitelezési megoldások), tehát magyarországi út és viszonyokra kiváló, presztízsmentes Albeámon az olajat, szűrőt magam cserélem, nem atomfizika még akna nélkül sem.
Úgyszintén a téli-nyári felnire szerelt gumikat is magam cserélgetem (perverz állat; tolómérővel, több ponton mérve, papírra rögzítve a gumikopásokat...), ilyenkor szemrevételezve a féltengelyharangokat, fékek állapotát, megrángatva a futóművet, stb.
De már a 60000-enkénti gyertyacseréket, a szíjak cseréjét, vezérléscserét (célszerszámos a bár egy vezértengelyes, csak 8 szelepes, mégis okoskerekes 1.4-esen), fékfolyadék, váltóolaj cseréket a márkaszervizre bízom Miskolcon.
Persze érthető okokból; a típus ritka, típustársak elmondása szerint az autóalkatrész hálózatokban leginkább harmadjára találják el a hozzávaló alkatrészeket,miközben a műhelyfőnökökkel egy középsuliban jártam, a szalon tulajának elmondása szerint nem belőlünk, kispénzű Pandásokból, Puntósokból élnek (hanem a céges haszonjármű szervizből).

Elért a 15 év alatt a kartercső. Újonnan a gyári 10000 Ft.
A raktáros megnézte, hogy milyen kell, hátrament a roncsokhoz, s egy kétéves roncs Grande Puntóból kikapta a csövet, a kezembe nyomta"otthon te is kitudod cserélni" felkiáltással, majd vidáman elköszönt.
Így is lehet.

Miközben - ahogy régebben én is tapasztaltam a céges autókkal, írtam ide is sztorikat - a márkaszervizek világa tele van pofátlan lehúzásokkal, horrorsztorikkal.
Szóval kell az utánajárás, a tippek, a szerencse, a csillagok együttállása, no meg egy nem túl bonyolult márka, típus...
Nem irigylem a sok külföldről behozott""""prémium""" használt autók tulajait...

Úgy hirtelen:
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 545
113
a típus ritka, típustársak elmondása szerint az autóalkatrész hálózatokban leginkább harmadjára találják el a hozzávaló alkatrészeket
Ignisnek másodjára találták el a tolatólámpáját az alkatrészboltban, forgalmiból kinézett adatokból. Lássuk be, nem egy ritka típus nem egy túl bonyolult alkatrésze.
(Az meg külön röhej, hogy csak egybe lehet az egészet cserélni és típus értékéhez és, hogy egy marok műanyag nem olcsó, de legalább két csavar fogja és 2 perc a csere.)
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 167
113
Ignisnek másodjára találták el a tolatólámpáját az alkatrészboltban, forgalmiból kinézett adatokból. Lássuk be, nem egy ritka típus nem egy túl bonyolult alkatrésze.
(Az meg külön röhej, hogy csak egybe lehet az egészet cserélni és típus értékéhez és, hogy egy marok műanyag nem olcsó, de legalább két csavar fogja és 2 perc a csere.)
Az Ignis a világból kimegy. Strapabíró, igénytelen stb. Az ilyen autókat kellene gyártani, nem a Tesla elektromos sokkolókat.
 
W

Wilson

Guest

Értelmetlennek tűnő szakasz került egy kínai autópályára, de van benne ráció​


Ennek a leágazásnak csak annyi a funkciója, hogy az autósok megfordulhassanak. Komoly beruházás egy ilyen semmiségért

Kujcsou tartomány Kínában sokáig elszigetelt területnek számított. Rengeteg a hegy, a legmagasabb csúcs 2900 méter, a közlekedés ezen a nehéz terepen komoly kihívásnak számított. A brutális lendülettel növekvő kínai gazdaság viszont ezt is megoldotta, szó szerint az égbe építettek autópályát. Gyakorlatilag völgyhidak vannak végtelenítve arrafelé, gigászi méretű lábakra építve, elképzelhetetlen mennyiségű beton felhasználásával.

Ezeknek a szakaszoknak a jellegzetessége, hogy hosszú kilométereken át nincs lehajtó, így megfordulni sem lehet. Aki rontott, eltévedt, az sokat mehet potyára. Ezen segít a videókon látható, külön erre a célra létrehozott fordítósáv.
Igen, csak azért építettek meg egy ilyen bonyolult kiegészítést, hogy az autósok maximum 40 km/órás tempóval visszafordulhassanak.


https://www.vezess.hu/vezetunk/2021...ult-egy-kinai-autopalyara-de-van-benne-racio/
 
M

molnibalage

Guest
A vezetni "élvezet" következő epizódjai...
El nem tudom képzelni, hogy ezek az embernek látszó szardarabok fejében mégis mi járhat, amikor ezeket előadják.
 
  • Dühítő
Reactions: fip7 and fishbed

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 896
32 545
113
Az Ignis a világból kimegy. Strapabíró, igénytelen stb. Az ilyen autókat kellene gyártani, nem a Tesla elektromos sokkolókat.
Kap rendesen az élettől, gyerekkel a határban a földúton, lucernaföldön megpakolt futóval. De volt, mikor még nem volt futó 5 kisbála is belement. Birkát szállított, gabonás zsákokat... Nem egy 'operába járós' élete van szegénynek. Kicsit sajnálom, hogy igásló szerepet tölt be, de sajnos ez van.