Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Csak egyetlen megjegyzés. Egy olajcsere valóban nem tart tovább 20 percnél (ha meleg a motor), de ha egy garanciális (értsd márkaszervíz) olajcseréjét nézzük, akkor olyan van a számlán, hogy olajcsere "szerviz". Ugyanis a folyamat hivatalosan nem csak az olajcseréből áll, hanem minden folyadékszint ellenőrzéséből, akkuvizsgálatból, minden egység működésvizsgálatából, elektronikus rendszerek hibalekérdezéséből stb. egy checklista alapján. Az elgondolás szerint ekkor a tulaj válláról leveszel minden további vizsgálati-, apróbb javítási műveletet, feladatot arra az időszakra, ameddig az olaj bírni fogja, vagyis neki csak tankolni kelljen. Erre meg általában 1,2...1,5 munkaórát számolnak el rezsióradíjjal. Ez az elfogadott eljárás. Így jön ki az, hogy az olajcsere munkadíja 20000Ft. Persze, a munkákat el is kellene végezni, azaz ha kell izzócsere, adBlue tank feltöltés, fékbetét vastagság ellenőrzés stb.
Ma egy korszerűbb autó (pl. J-Astra "olajcsere szervize" 40-45000Ft)
Mivel márkaszervízbe járok én ezt tudom. De gondolom nem mindenki viszi oda a pár 100,000-s kocsiját, hanem valami maszek szervízben landol. Ott meg gyorsban kicserélik az olajat azt csókolom. Legalábbis nekem eddig ez jött le.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Mivel márkaszervízbe járok én ezt tudom. De gondolom nem mindenki viszi oda a pár 100,000-s kocsiját, hanem valami maszek szervízben landol. Ott meg gyorsban kicserélik az olajat azt csókolom. Legalábbis nekem eddig ez jött le.

Én világ életemben a márkaszervízben cseréltettem az olajat. Épp azért amit torsen is mond - nem csak leeresztik egy moslékosvödörbe, hanem megnézik és szólnak, hogy van-e valami még, amire figyelni kell. Mellesleg adott típust ismerik is annyira, hogy tudják is, mire kell figyelni, és mi, hogyan működik. Sarki szaki lehet leereszti neked az olajat, kiveszi a szűrőt és betölti az újat, azán megvonja vállát, ha gömbfej majd kiesik a helyéből, az már nem az ő dolga. Évente-másfélévente egyszer azért lássa már azt a kocsit.
 
T

torsen

Guest
Mivel márkaszervízbe járok én ezt tudom. De gondolom nem mindenki viszi oda a pár 100,000-s kocsiját, hanem valami maszek szervízben landol. Ott meg gyorsban kicserélik az olajat azt csókolom. Legalábbis nekem eddig ez jött le.
És mennyit fizettetnek Veled? Kapsz érvényesítő pecsétet a szervizkönyvedbe? Azért kérdezem, mert az olajcsere szerviz (és minden más inspekció) listája tartalmazza a karosszéria szemrevételezését is. Ha van pecséted, akkor él a karosszéria rozsdagaranciája, ha nincs pecséted, ugrott a garancia. Ezért "felelősségteljes" pl. a Merci gyakorlat az S-klasse 30 éves rozsdagaranciájával. 30 évesen a kocsinak már volt egy német, egy magyar, egy román, tulaja és jelenleg egy ukránnál ketyeg, 25 éve nem volt márkaszervizben. Érvényesíthetetlen garancia. De a fiatal kocsikkal is meg lehet szívni, ha nem hordod szervízbe (értsd, nincs pecséted), mert hiába 5 éves, és előjön egy csúnya rozsda (lsd. Mercedes kisteherautók) nem kapsz garanciális védelmet, mert elmulasztottad a szervízlátogatást az általános garancia lejárta után. És akkor ott van még az ügyfél kárenyhítési kötelezettsége is, magyarán az első pici rozsdapöttynél be kellett volna jelenteni a hibát, hogy a gyár olcsón javíthasson.
 
T

torsen

Guest
Én világ életemben a márkaszervízben cseréltettem az olajat. Épp azért amit torsen is mond - nem csak leeresztik egy moslékosvödörbe, hanem megnézik és szólnak, hogy van-e valami még, amire figyelni kell. Mellesleg adott típust ismerik is annyira, hogy tudják is, mire kell figyelni, és mi, hogyan működik. Sarki szaki lehet leereszti neked az olajat, kiveszi a szűrőt és betölti az újat, azán megvonja vállát, ha gömbfej majd kiesik a helyéből, az már nem az ő dolga. Évente-másfélévente egyszer azért lássa már azt a kocsit.
Egyébként a szerelő jogilag is köteles minden felderített hibára felhívni a tulaj figyelmét. Primer biztonsági rendszer (fék, kormány, futómű) hibájánál pedig -elvileg- csak a hiba kijavítása után lenne szabad elengedni az autót. Az "elviszem saját felelősségemre "duma se nagyon állja meg a helyét, mert az autója nem csak ön-, hanem közveszélyes is! Egy jó ügyvéd leperli a gatyát is a szerelőről, ha egy fékhibás kocsi a javítás után balesetet szenved.
 
T

torsen

Guest
Igaz, hogy csöves Suzuki, de tavaly 37000ft-ot fizettem az éves szervízért, olajjal, szűrővel, mindennel.
Az szerintem rendben van. Az éves szerviz nagyságrendileg egy olajcsere szerviz (pl. a VW-nál centire ugyanaz a műveletsor volt). Az alkatrész árak, meg a rezsióradíj nyilván különböző típusonként és garázsonként.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Egy kb. 10 éves Skoda Fabiáról van szó nálam egyébként.
Két út előtted: márkaszervíz.
Kérdezz rá fórumokon melyiket ajállják mert amúgy van nem egy olyan tróger, mint ide lacháza.
Vagy keresel megbízható magánszervízt. Ha gondolod megkérdem a volt oktatom, h ő hova hordja a superbjét. 1 millió km felett járt amiko eladta és ehhez képest tip-top állapotban.
 
M

molnibalage

Guest
Két út előtted: márkaszervíz.
Kérdezz rá fórumokon melyiket ajállják mert amúgy van nem egy olyan tróger, mint ide lacháza.
Vagy keresel megbízható magánszervízt. Ha gondolod megkérdem a volt oktatom, h ő hova hordja a superbjét. 1 millió km felett járt amiko eladta és ehhez képest tip-top állapotban.
Magánszervizbe vitte fater minden kocsit, ahhoz akinek az apja is tolta az ipart, de ő már nyugdíjas.
Kő becsületesek. Mondhatta volna, hogy simán akksicsere és csá. Felötlötte, ment és párezer HUF volt.
Csak gumicserét és azzal kapcsolatos dolgokat nem csinál, majd ezt kell még megcsinálni vele.
Én fogom fizetni elvileg a kocsi biztosítását és egyebek, mert hát majd én fogom egyszer használni. Majd.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
És mennyit fizettetnek Veled? Kapsz érvényesítő pecsétet a szervizkönyvedbe? Azért kérdezem, mert az olajcsere szerviz (és minden más inspekció) listája tartalmazza a karosszéria szemrevételezését is. Ha van pecséted, akkor él a karosszéria rozsdagaranciája, ha nincs pecséted, ugrott a garancia. Ezért "felelősségteljes" pl. a Merci gyakorlat az S-klasse 30 éves rozsdagaranciájával. 30 évesen a kocsinak már volt egy német, egy magyar, egy román, tulaja és jelenleg egy ukránnál ketyeg, 25 éve nem volt márkaszervizben. Érvényesíthetetlen garancia. De a fiatal kocsikkal is meg lehet szívni, ha nem hordod szervízbe (értsd, nincs pecséted), mert hiába 5 éves, és előjön egy csúnya rozsda (lsd. Mercedes kisteherautók) nem kapsz garanciális védelmet, mert elmulasztottad a szervízlátogatást az általános garancia lejárta után. És akkor ott van még az ügyfél kárenyhítési kötelezettsége is, magyarán az első pici rozsdapöttynél be kellett volna jelenteni a hibát, hogy a gyár olcsón javíthasson.

Az én kocsim már minden garanciális időből kifutott. Ettől függetlenül viszem a könyvecskéjét, jó lesz még az akkor amikor eladom.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Hát.... Vagy nem :)
Egy Nissan Leaf esetén talán, a Tesláról tettem be szervizes videót. Ott a gagyi minőség miatt röpködtek a milliós szerviz költségek.
(Beázik a motor, kifagy a számítógép, kijelző csere, kiszakad a felfüggesztés meg ilyen apróságok....)
De ha csak szigorúan mint közlekedési eszköz nézed, egy 10 milliós Leaf mikor hozza be az árkülönbözetet egy 4-5 milliós Fiat 500/Panda-hoz képest?
De pár éve még a Tipó is 4-5 millió volt.
Egy új Tipo most 1 4.5 millió.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Két hírt hozott ma a TC, mind kettőből idéznék is:

"A Renault vezetője egy interjú során tett említést arról, hogy miként látja a jövőt a jelenleg igencsak népszerű B szegmens esetében. „Van egy minimális ára egy belsőégésű motor megtisztításának. Kell részecskeszűrő, katalizátorok sok nemesfémmel, és más drága alkatrészek. Ez független attól, hogy egy 15 ezer eurós Clióról, vagy egy 120 ezer eurós Mercedes S osztályról beszélünk. Persze az S osztályba mindenből nagyobb kell, de arányaiban így is sokkal olcsóbb lesz a motor megtisztítása, és a vásárló meg tudja fizetni. A kisautók gyártóira viszont nehéz idők jönnek.” - mondta.

A vezérigazgató úgy látja, a megoldást az elektromos autók jelentik. „Közben azt látjuk, hogy az akkumulátorok évente átlagosan 10%-kal olcsóbbak lesznek, és a kis villanyautókba ráadásul kisebb akkumulátorok kellenek. Emiatt egyre közelebb van az a pont, ahol az egyre drágább benzines és az egyre olcsóbb elektromos autók ára találkozik.” - fogalmazott."


Ez csodás.

"A hagyományos négy méter körüli kisautók kategóriája az utóbbi években ugyan veszített a jelentőségéből, elsősorban a kis szabadidő-autók térnyerése miatt, de még a tavalyi, a pandémia miatt kirívóan gyenge évben is elment belőlük 2,25 millió példány."

Vagyis az egyik legjobban fogyó, legokosabb megoldást nyírják ki, miközben komplett társadalmi rétegek számára szűnik meg a mobilitás lehetősége.

Másik gyöngyszem:

"Arra gondolok, amiről egyébként már korábban is megemlékeztünk a Totalcar oldalain . Meghatároztak egy kőkemény szén-dioxid-kibocsátási határértéket, de a háttérben megteremtették a korrekció lehetőségét, aminek alapja a jármű tömege. Magyarul, ha egy autó nehezebb, akkor úgyis a határértéken belül marad, ha valójában többet bocsát ki. Ez egyértelműen a nagyobb, nehezebb és egyben drágábban eladható autók gyártóinak kedvez, miközben ugyebár hivatalosan a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése lenne a cél. A szabályozás abszurditását talán jól érzékelteti, hogy Andróczi kolléga kutatása alapján 47,6 literes, 1500 lóerős dízelmotorjával a Leopard 2-es harckocsi is megfelel az előírásnak - köszönhetően annak, hogy a tömege 62 tonna."

"Nehéz nem arra gondolni, hogy ebben a tömeget beszámító kitételben valakiknek nincs benne a keze. Mint ahogy abban sem, hogy a konnektorról tölthető hibridek fogyasztását úgy számolják, hogy útjaik 70 százalékát árammal teszik meg, és csak a maradék 30 százalékot teljesítik benzinnel, vagy gázolajjal. Miért nem 60-40, vagy 50-50 az arány? Persze biztosan akad indok erre az arányra, és biztosan van, aki így is használja, sőt, olyan is akinél 80-20-ra, vagy még jobbra jön ki. (Bár, az miért nem jár villanyautóval?) Egy biztos, ezzel az aránnyal a 363 lóerős, háromliteres, V6-os biturbó benzinmotorral – és persze egy elektromotorral - hajtott Ford Explorer is a határérték alatt marad. De ugyanilyen példa lehetne az Audi A8, és Q7, a BMW 7-es és X5-ös, vagy a Mercedes GLE konnektoros hibrid kivitele."


Itt is bassza meg az EU! :mad:
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Egy, na jó, 1,5 saroknyira van a gumis, ahova a fater vitte Miklóson. :)
Ha jó, azt is becsüld meg. a többség a megódjuk okosba szinten mozog,
Btw valamikor írtad, h láttad a legrégebbi forgalomba helyezett járművet, amit valaha is látni fogsz.
lehet így lesz, de azt azért tudni kell, hogy a betü-betü szám szám rendszámok utáni váltásnál ez durván bekeveredett.
Nekünk volt egy 77es T2-esünk cgx-747 rendszámmal.
És ma is megvan egy opel record olympia 1957 dke-096 rendszámmal.
(mármint ma már egyik se élő)

ugyanitt, 1957-es opel record olympia esküvői autóként való hasznosításához alapítandó vállalkozás befektetőt keres :p
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 897
32 548
113
Ha jó, azt is becsüld meg. a többség a megódjuk okosba szinten mozog,
Btw valamikor írtad, h láttad a legrégebbi forgalomba helyezett járművet, amit valaha is látni fogsz.
lehet így lesz, de azt azért tudni kell, hogy a betü-betü szám szám rendszámok utáni váltásnál ez durván bekeveredett.
Nekünk volt egy 77es T2-esünk cgx-747 rendszámmal.
És ma is megvan egy opel record olympia 1957 dke-096 rendszámmal.
(mármint ma már egyik se élő)

ugyanitt, 1957-es opel record olympia esküvői autóként való hasznosításához alapítandó vállalkozás befektetőt keres :p
Nem volt erről az autóról újságcikk?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem volt erről az autóról újságcikk?
Erről tuti nem :) Amúgy a család első autója, kb 2 hónappal előzött meg egy bogarat, ami szintén megvan, csak a nagybátyáméknál.
Amúgy gyakorlatilag tökéletes állapotban van.
Ami nem eredeti vagy ahhoz hasonló rajta:
-olajnyomás mérő, utólag lett beszerelve
-6 voltos dinamó helyett 12 voltos generátor
-gumik
minden más már megvan. Csak idő, és munka kellene hozzá. Na ezek hiányoznak :(
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 897
32 548
113
Erről tuti nem :) Amúgy a család első autója, kb 2 hónappal előzött meg egy bogarat, ami szintén megvan, csak a nagybátyáméknál.
Amúgy gyakorlatilag tökéletes állapotban van.
Ami nem eredeti vagy ahhoz hasonló rajta:
-olajnyomás mérő, utólag lett beszerelve
-6 voltos dinamó helyett 12 voltos generátor
-gumik
minden más már megvan. Csak idő, és munka kellene hozzá. Na ezek hiányoznak :(
Csak, hogy rákerestem pont volt egy magyar cikk egy 57-esről Olympiáról: https://totalcar.hu/tesztek/olympiarekor/1/
 
T

Törölt tag 4082

Guest
  • Tetszik
Reactions: phaidros