Pontosan rátapintottál a lényegre. Mivel megvenni nem tudják, bérlik majd az emberek.
A Teslák pl telje
Tehát nem autót vehetsz, hanem a hozzáférés jogát, ...ha jól viseljedsz.
sen fel vannak erre készítve.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Pontosan rátapintottál a lényegre. Mivel megvenni nem tudják, bérlik majd az emberek.
A Teslák pl telje
sen fel vannak erre készítve.
Ez csak a tényleges. Az értékvesztés ugye nem lineális szóval azt nehéz lenne kiszámolni és autónként nagyon változó. Nálam már csak olyan havi 10 000 ft körül lehet (10 éves kis autó).Ez értékvesztés vagy tényleges költség?
De szépen fogalmaztál.Tehát nem autót vehetsz, hanem a hozzáférés jogát, ...ha jól viseljedsz.
Akkor amikor majd iszonyat adó, környezetvédelmi vizsgák és szigorítások valamint városból kitiltások nehezítik a benzines/dízel autókat.De ha csak szigorúan mint közlekedési eszköz nézed, egy 10 milliós Leaf mikor hozza be az árkülönbözetet egy 4-5 milliós Fiat 500/Panda-hoz képest?
De pár éve még a Tipó is 4-5 millió volt.
OFFSajnos efelé megy a világ. A tulajdonolt autó akárcsak a saját lakás luxus lesz.
Erre gondolsz asszem.Hát.... Vagy nem
Egy Nissan Leaf esetén talán, a Tesláról tettem be szervizes videót. Ott a gagyi minőség miatt röpködtek a milliós szerviz költségek.
(Beázik a motor, kifagy a számítógép, kijelző csere, kiszakad a felfüggesztés meg ilyen apróságok....)
De ha csak szigorúan mint közlekedési eszköz nézed, egy 10 milliós Leaf mikor hozza be az árkülönbözetet egy 4-5 milliós Fiat 500/Panda-hoz képest?
De pár éve még a Tipó is 4-5 millió volt.
Miből jön össze a havi 20k? Mert nálam a valamelyik biztosítása éves 50k, de nem tudom mit kell még rá költeni perfill, hogy áll.Ez csak a tényleges. Az értékvesztés ugye nem lineális szóval azt nehéz lenne kiszámolni és autónként nagyon változó. Nálam már csak olyan havi 10 000 ft körül lehet (10 éves kis autó).
De szépen fogalmaztál.
Akkor amikor majd iszonyat adó, környezetvédelmi vizsgák és szigorítások valamint városból kitiltások nehezítik a benzines/dízel autókat.
Nem az elektromosak lesznek olcsóbbak, hanem majd a hagyomásonyosok lesznek drágák.
De ne legyen igazam, mert ha igazam lesz, sírni fogok.
Komolyan gondolják...
(Prius-on is mennyien hitetlenkedtek eleinte, oszt mostanra már megszokott lett)
Toyotában jobban hiszek mint az akkus Teslában.
katalógus
szerintem a személyautóknál vakvágány lesz az üzemanyag cella...a személyautó esetében a tér jóval korlátozottabb, ráadásul a hidrogén tank (mármint megfelelő méretű) elhelyezése olyan helyre, ahol nem vesz el az autó hasznos teréből, az elég nehéz...
de a legnagyobb gond az, hogy az üzemanyagcella hatásfoka csak 60%, míg az akkué (ha mondjuk az ID.3 bruttó és nettó kapacitásából indulok ki), az olyan 94%. (mármint olyan értelemben, hogy mennyi ténylegesen hasznosítható áram lesz)
Kötelező 50k, casco 55k, teljesítményadó 15k, éves szervíz 100k, gumi 16k. Ez ami fix éves díj vagyis kb 20k/hó. Na tévedtem 2k-t bemondás alapján Egész jól tippeltem azért.Miből jön össze a havi 20k? Mert nálam a valamelyik biztosítása éves 50k, de nem tudom mit kell még rá költeni perfill, hogy áll.
Valami évi 5k Miklósra a mittomén milyen adója.
Nyugi, ahol több a bérlakás, ott se jobb a helyzet. Az egész fejlett világra jellemző trend.A lakás az nem valamiféle EU-s konteó. Amikor a lakások nagy része itthon magánkézben van, ez simán csak a piaci folyamatok eredménye, meg persze a kedves kormány durva belenyúlásának a torzító hatásai + airbnb a fővárosban.
Nekem még annyi sem...Városban MOL limo simán alternatíva ha valakinek csak havi 3-4 alkalommal kell.
Kora szerint 2-1 évente műszaki vizsga. az 20-25k/év.Nekem még annyi sem...
De a kockázat miatt nem akarom eladni egyelőre.
A kötelezője asszem a 50k, de a CASCO-ja az nem tudom, hogy akkor mennyi.
Egy kocsi, ami előreláthatólag évi talán 2-3 ezer km-et sem fog menni, azon nem nagyon lesz mit szervizelni szinte, ha garázsban áll.
A gumikat kéne cserélni rajta, mert még téli van...
Csak az akku súlyán, és a tárolási/töltési veszteségen az autó élettartama alatt akár el is bukhatod a különbséget.
(ki kellene matekozni)
Kora szerint 2-1 évente műszaki vizsga. az 20-25k/év.
Szerintem teljesen vállaható, ismerek olyanokat, akik a komplett nyári szezont a téli gumival tolták végig. (na az azért nem egészséges) Én kocsi szerint 20-23 fokban mentem 120 kilométert Veszprémbe télin. Amire ilyenkor érdemes figyelni, hogy a lágyabb keverék miatt nagyobb sebesség mellett puhábbá válik a gumi és jobban oda kell figyelni, kicsit csúszósabb tud lenni. Vagy nem is pontosan csúszós, olyan gyurmásabb, de érezni a különbséget. Bár gondolom nem pályatempóval (vagy esetleg kissé a felett) fogsz menni vele.Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
Végig Csepel szigeten délre, 80-90 feletti nem lesz, az se sokat...Szerintem teljesen vállaható, ismerek olyanokat, akik a komplett nyári szezont a téli gumival tolták végig. (na az azért nem egészséges) Én kocsi szerint 20-23 fokban mentem 120 kilométert Veszprémbe télin. Amire ilyenkor érdemes figyelni, hogy a lágyabb keverék miatt nagyobb sebesség mellett puhábbá válik a gumi és jobban oda kell figyelni, kicsit csúszósabb tud lenni. Vagy nem is pontosan csúszós, olyan gyurmásabb, de érezni a különbséget. Bár gondolom nem pályatempóval (vagy esetleg kissé a felett) fogsz menni vele.
Teljesen vállalható, nyugodtan mehetsz veleVégig Csepel szigeten délre, 80-90 feletti nem lesz, az se sokat...
Jobban kopik, de a téli nyáron sokkal kevésbé gáz, mint a fordítottja. Már ha nem jampizol, de nem gondolom, hogy ezt tennéd.Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
A ford fusionnal 1 évig téli gumival jártam semmi különbséget nem éreztem, mondjuk annak 130km/h volt a max amit még bírt de pályán is inkább csak 120 - al toltam. Azóta csak 4 évszakost használok, most a mazdán is. 160km/h-nál se éreztem semmi bizonytalanságot, de azt csak 1x volt pályán, kicsit ráléptem a gázra, a normál tempónál totál stabil. Mondjuk lehet hogy nyáron kicsit többet fogyaszt.Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
Évenként olaj és szűrőcsere azért illik, meg lehet érdemes négyévszakos gumit venni hozzá, azzal el lesz jó sokáig és nincs macera, ha a másik két szett még jó állapotú és eladható.Nekem még annyi sem...
De a kockázat miatt nem akarom eladni egyelőre.
A kötelezője asszem a 50k, de a CASCO-ja az nem tudom, hogy akkor mennyi.
Egy kocsi, ami előreláthatólag évi talán 2-3 ezer km-et sem fog menni, azon nem nagyon lesz mit szervizelni szinte, ha garázsban áll.
A gumikat kéne cserélni rajta, mert még téli van...
Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?