Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 008

Guest
Ez értékvesztés vagy tényleges költség?
Ez csak a tényleges. Az értékvesztés ugye nem lineális szóval azt nehéz lenne kiszámolni és autónként nagyon változó. Nálam már csak olyan havi 10 000 ft körül lehet (10 éves kis autó).
Tehát nem autót vehetsz, hanem a hozzáférés jogát, ...ha jól viseljedsz.
De szépen fogalmaztál. :(

De ha csak szigorúan mint közlekedési eszköz nézed, egy 10 milliós Leaf mikor hozza be az árkülönbözetet egy 4-5 milliós Fiat 500/Panda-hoz képest?
De pár éve még a Tipó is 4-5 millió volt.
Akkor amikor majd iszonyat adó, környezetvédelmi vizsgák és szigorítások valamint városból kitiltások nehezítik a benzines/dízel autókat.
Nem az elektromosak lesznek olcsóbbak, hanem majd a hagyomásonyosok lesznek drágák.
De ne legyen igazam, mert ha igazam lesz, sírni fogok. :(
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos efelé megy a világ. A tulajdonolt autó akárcsak a saját lakás luxus lesz. :(
OFF
A lakás az nem valamiféle EU-s konteó. Amikor a lakások nagy része itthon magánkézben van, ez simán csak a piaci folyamatok eredménye, meg persze a kedves kormány durva belenyúlásának a torzító hatásai + airbnb a fővárosban.

Hát.... Vagy nem :)
Egy Nissan Leaf esetén talán, a Tesláról tettem be szervizes videót. Ott a gagyi minőség miatt röpködtek a milliós szerviz költségek.
(Beázik a motor, kifagy a számítógép, kijelző csere, kiszakad a felfüggesztés meg ilyen apróságok....)
De ha csak szigorúan mint közlekedési eszköz nézed, egy 10 milliós Leaf mikor hozza be az árkülönbözetet egy 4-5 milliós Fiat 500/Panda-hoz képest?
De pár éve még a Tipó is 4-5 millió volt.
Erre gondolsz asszem.
Ez csak a tényleges. Az értékvesztés ugye nem lineális szóval azt nehéz lenne kiszámolni és autónként nagyon változó. Nálam már csak olyan havi 10 000 ft körül lehet (10 éves kis autó).

De szépen fogalmaztál. :(


Akkor amikor majd iszonyat adó, környezetvédelmi vizsgák és szigorítások valamint városból kitiltások nehezítik a benzines/dízel autókat.
Nem az elektromosak lesznek olcsóbbak, hanem majd a hagyomásonyosok lesznek drágák.
De ne legyen igazam, mert ha igazam lesz, sírni fogok. :(
Miből jön össze a havi 20k? Mert nálam a valamelyik biztosítása éves 50k, de nem tudom mit kell még rá költeni perfill, hogy áll.
Valami évi 5k Miklósra a mittomén milyen adója.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
S

speziale

Guest
Komolyan gondolják...
(Prius-on is mennyien hitetlenkedtek eleinte, oszt mostanra már megszokott lett)
Toyotában jobban hiszek mint az akkus Teslában.
katalógus

toyota-mirai-full_tcm-3033-2117628.jpg

mirai-02_tcm-3033-2117590.jpg

szerintem a személyautóknál vakvágány lesz az üzemanyag cella...a személyautó esetében a tér jóval korlátozottabb, ráadásul a hidrogén tank (mármint megfelelő méretű) elhelyezése olyan helyre, ahol nem vesz el az autó hasznos teréből, az elég nehéz...
de a legnagyobb gond az, hogy az üzemanyagcella hatásfoka csak 60%, míg az akkué (ha mondjuk az ID.3 bruttó és nettó kapacitásából indulok ki), az olyan 94%. (mármint olyan értelemben, hogy mennyi ténylegesen hasznosítható áram lesz)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
szerintem a személyautóknál vakvágány lesz az üzemanyag cella...a személyautó esetében a tér jóval korlátozottabb, ráadásul a hidrogén tank (mármint megfelelő méretű) elhelyezése olyan helyre, ahol nem vesz el az autó hasznos teréből, az elég nehéz...
de a legnagyobb gond az, hogy az üzemanyagcella hatásfoka csak 60%, míg az akkué (ha mondjuk az ID.3 bruttó és nettó kapacitásából indulok ki), az olyan 94%. (mármint olyan értelemben, hogy mennyi ténylegesen hasznosítható áram lesz)

Csak az akku súlyán, és a tárolási/töltési veszteségen az autó élettartama alatt akár el is bukhatod a különbséget.
(ki kellene matekozni)
 
T

Törölt tag 008

Guest
Miből jön össze a havi 20k? Mert nálam a valamelyik biztosítása éves 50k, de nem tudom mit kell még rá költeni perfill, hogy áll.
Valami évi 5k Miklósra a mittomén milyen adója.
Kötelező 50k, casco 55k, teljesítményadó 15k, éves szervíz 100k, gumi 16k. Ez ami fix éves díj vagyis kb 20k/hó. Na tévedtem 2k-t bemondás alapján :) Egész jól tippeltem azért.
Ezen kívül változó költségek:
  • pályamatrica
  • tankolás
  • kocsimosás/takarítás
  • parkolási díj
+amortizáció
+extra szervíz, gumi csere defekt/kopás esetén és 6 évente aksi kuka.
+aggódás melyik hülye karcolja meg a parkolóban, ki tolat bele a vonóhoroggal, ki szúrja ki a kereket, dobálja meg vagy önti le valamivel, vagy csak a rakodómunkások ráejtik a ágyat a szomszéd teherautóról, szívja le a benzint vagy lopja el az egész kocsit.

Nagyon szép költsége tud lenni egy autónak. Az ember bele sem gondol általában.
Városban MOL limo simán alternatíva ha valakinek csak havi 3-4 alkalommal kell.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 577
113
A lakás az nem valamiféle EU-s konteó. Amikor a lakások nagy része itthon magánkézben van, ez simán csak a piaci folyamatok eredménye, meg persze a kedves kormány durva belenyúlásának a torzító hatásai + airbnb a fővárosban.
Nyugi, ahol több a bérlakás, ott se jobb a helyzet. Az egész fejlett világra jellemző trend.
 
M

molnibalage

Guest
Városban MOL limo simán alternatíva ha valakinek csak havi 3-4 alkalommal kell.
Nekem még annyi sem...
De a kockázat miatt nem akarom eladni egyelőre.
A kötelezője asszem a 50k, de a CASCO-ja az nem tudom, hogy akkor mennyi.
Egy kocsi, ami előreláthatólag évi talán 2-3 ezer km-et sem fog menni, azon nem nagyon lesz mit szervizelni szinte, ha garázsban áll.
A gumikat kéne cserélni rajta, mert még téli van... :(
Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 412
20 577
113
Nekem még annyi sem...
De a kockázat miatt nem akarom eladni egyelőre.
A kötelezője asszem a 50k, de a CASCO-ja az nem tudom, hogy akkor mennyi.
Egy kocsi, ami előreláthatólag évi talán 2-3 ezer km-et sem fog menni, azon nem nagyon lesz mit szervizelni szinte, ha garázsban áll.
A gumikat kéne cserélni rajta, mert még téli van... :(
Kora szerint 2-1 évente műszaki vizsga. az 20-25k/év.
Pár gumicső, ez-az azért el tud romlani úgy is.

Azért drága tud lenni a Limo én párszor kellett használjam, pl amikor a kocsira dőlt fa után karosszériázták (köszi treehuggerek, hogy nem vágták ki időben), és hirtelen többször kellett autózzak. Az a baj, hogy ha nem fizeted a havidíjat drágább. És kérdés, hogy épp van-e kocsi a közeledben, és olyan-e ami neked kell. Többnyire volt nekem, de kellemetlen, amikor csak sokkal drágább kocsi van mint amire szükséged van.

3-4 szladgálós napnál már simán pariban vagy a saját autó költségével.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 187
113
Csak az akku súlyán, és a tárolási/töltési veszteségen az autó élettartama alatt akár el is bukhatod a különbséget.
(ki kellene matekozni)

Mondjuk tényleg jó lenne látni egyszer egy olyan megbízható és áttekinthető ábrát, amin rajta vannak a különböző hajtás módok energia igényei/hatékonyságai.
Pl.:
1. Kőolaj kitermelés+szállítás+finomítás+elosztás+jármű hatékonysága.
2. Villanyáram előállítása (energia hordozó+erőmű+erőmű hatékonysága+hálózati vesztességek) +elektrolízis+sűrítés+tárolás+szállítás+tárolás+tankolás+kocsiban tárolás+üzemanyag cella
3. Villanyáram előállítása (energia hordozó+erőmű+erőmű hatékonysága+hálózati vesztességek)+töltési vesztesség+jármű hatékonyság
És mindnél hozzá lehetne még venni, minimum a jármű előállításának környezeti lábnyomát.
Ha nagyon igényesek vagyunk akár a teljes láncolatokét, és ezt lebontani országokra.

Elképesztő munka lenne, de legalább tiszta víz kerülne a pohárba.
Amúgy van egy olyan érzésem, hogy a CNG-s kocsik kiütéssel győznének....
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 998
31 076
113
Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
Szerintem teljesen vállaható, ismerek olyanokat, akik a komplett nyári szezont a téli gumival tolták végig. (na az azért nem egészséges) Én kocsi szerint 20-23 fokban mentem 120 kilométert Veszprémbe télin. Amire ilyenkor érdemes figyelni, hogy a lágyabb keverék miatt nagyobb sebesség mellett puhábbá válik a gumi és jobban oda kell figyelni, kicsit csúszósabb tud lenni. Vagy nem is pontosan csúszós, olyan gyurmásabb, de érezni a különbséget. Bár gondolom nem pályatempóval (vagy esetleg kissé a felett) fogsz menni vele.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Szerintem teljesen vállaható, ismerek olyanokat, akik a komplett nyári szezont a téli gumival tolták végig. (na az azért nem egészséges) Én kocsi szerint 20-23 fokban mentem 120 kilométert Veszprémbe télin. Amire ilyenkor érdemes figyelni, hogy a lágyabb keverék miatt nagyobb sebesség mellett puhábbá válik a gumi és jobban oda kell figyelni, kicsit csúszósabb tud lenni. Vagy nem is pontosan csúszós, olyan gyurmásabb, de érezni a különbséget. Bár gondolom nem pályatempóval (vagy esetleg kissé a felett) fogsz menni vele.
Végig Csepel szigeten délre, 80-90 feletti nem lesz, az se sokat...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
T

Törölt tag 1711

Guest
20 fokban még bőven jó a téli, én is csak hónap közepén cserélem, pedig naponta megyek 90+km-eket :)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
A ford fusionnal 1 évig téli gumival jártam semmi különbséget nem éreztem, mondjuk annak 130km/h volt a max amit még bírt de pályán is inkább csak 120 - al toltam. Azóta csak 4 évszakost használok, most a mazdán is. 160km/h-nál se éreztem semmi bizonytalanságot, de azt csak 1x volt pályán, kicsit ráléptem a gázra, a normál tempónál totál stabil. Mondjuk lehet hogy nyáron kicsit többet fogyaszt.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Nekem még annyi sem...
De a kockázat miatt nem akarom eladni egyelőre.
A kötelezője asszem a 50k, de a CASCO-ja az nem tudom, hogy akkor mennyi.
Egy kocsi, ami előreláthatólag évi talán 2-3 ezer km-et sem fog menni, azon nem nagyon lesz mit szervizelni szinte, ha garázsban áll.
A gumikat kéne cserélni rajta, mert még téli van... :(
Mennyire viseli meg, ha a télivel még májusban lesz egy 80 km-es etap?
Évenként olaj és szűrőcsere azért illik, meg lehet érdemes négyévszakos gumit venni hozzá, azzal el lesz jó sokáig és nincs macera, ha a másik két szett még jó állapotú és eladható.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst