Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Kb. a gőzmozdony szintjéhez tendál teljes hatásfokban.
A szintetikus, légköri CO2-ből előállított szénhidrogénnel versenyképes.

A szemétből készített szénhidrogénnel már nem biztos, hogy versenyképes, ez nagyon érdekelne, de ezzel ugye nem vagyunk karbon-semlegesek, ha az újabb adag szemetet továbbra is fosszilis eredettel termeljük.

Az elektrolízis könnyen felfüggeszthető, újraindítható (a termikus vízbontással ellentétben), így a szél/napenergia farmok túltermelésének tárolására alkalmas, és nem gond a túl szűk lítium készlet. a 10-15%-os teljes hatékonyság is jobb mint a 0% (az eldobott megtermelt energia, lásd még negatív áramár).

A fosszilis üzemanyagok teljes ciklusra vetített energiaigényébe bele kéne venni a termelt CO2 befogását, és abból új szintetikus CH termelést, és akkor lehetne fair módon összevetni, mert úgy lenne zárd mindkét kör.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1711

Guest
Az elektrolízis könnyen felfüggeszthető, újraindítható (a termikus vízbontással ellentétben), így a szél/napenergia farmok túltermelésének tárolására alkalmas, és nem gond a túl szűk lítium készlet. a 10-15%-os teljes hatékonyság is jobb mint a 0% (az eldobott megtermelt energia, lásd még negatív áramár).

Ezzel megint eljutottunk oda, hogy egy direktbe lokálisan szennyező valamit felváltunk egy indirekt globálisan mérgező valamire.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Végre egy jó ötlet :D
Ha jól emlékszem egy felnőtt ember amúgy is ~3,6kg co2-t termel naponta, bele kellene venni a kvótába!
Állítólag 22kg!
Mentegetőzhet tehát a német köztévé, hogy ő csupán ártatlanul kérdez, és tény, hogy a videó utolsó megszólalója – jellemző módon egy afroamerikai származású fekete újságírónő – rámutat a gyerekvállalás és a bolygóvédelem összeegyeztethetőségére, de a német fejekbe azért már csak sikerült beleültetni a lelkiismeret-furdalást és az eleve jól begyakorolt bűntudatot – amit a videó tovább erősít az olyan statisztikákkal, miszerint mindegyikünk átlag 22 kiló szén-dioxidot termel naponta, azaz annyit, amennyit egy dízelautó 120 kilométeren. Világos az üzenet: az ember pontosan olyan ártalmas, mint egy mocskos dízelautó, ezért nyilván hasonlóképpen le kell állni a gyártásával.


Volt anno ez itt is egy másik topikban szerintem. Az ARD eredetit lusta vagyo az asszonnyal kikerestetni és lefordíttatni, meg a családi béke fontosabb, mint a retardációk oknyomozása.

Inkább megyek termelek egy kis metánt is a CO2-m mellé, megeszem a maradék babot!
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 163
15 834
113
Itthon is elérhető lesz a hidrogén-hajtású Toyota

A Linde Gáz Magyarország nyitotta meg saját telephelyén az első magyar hidrogéntöltő állomást, és ennek kapcsán a Toyota is megjelent, egy már forgalomba helyezett második generációs Mirai személyautóval. Az elődjénél nagyobb, közel öt méteres típus, amelyet egy 185 lóerős villanymotor hajt, és durván 650 km-re elegendő hidrogént képes tárolni, persze nem lesz olcsó: a Toyota közleménye szerint 26 millió forinttól indul majd az ára.

37812393_d1b2e527c0102994b849331173bfdc43_wm.jpg

37812399_3fb03b9f637441b3c588037146fad860_wm.jpg


Ez egy lakás ára az agglomerációban. Látom a rohamozó tömegeket.
Ebből a büdös életben nem lesz tömegesen használható dolog.

A képek alapján ennek az árát egy A6-oshoz, de minimum A4-eshez kell viszonyítani, ami ugye 15-20 millió HUF, szóval azokhoz képest nem is olyan sok.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Még az jutott eszembe, hogy amúgy a szintetikus szénhidrogén gyártáshoz légköri CO2-ből szintén kéne H2. Így már nem biztos, hogy oylan szar az az energiamérleg.

Amúgy szénhidrogénnel működő üzemanyag cellák is léteznek, bár messze nem olyan érettek mint a hidrogénes, és a (szintetikus) CH tárolása, terítése még mindig sokkal barátibb, mint a hidrogéné.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Komolyan gondolják...
(Prius-on is mennyien hitetlenkedtek eleinte, oszt mostanra már megszokott lett)
Toyotában jobban hiszek mint az akkus Teslában.
katalógus

toyota-mirai-full_tcm-3033-2117628.jpg

mirai-02_tcm-3033-2117590.jpg
Megszokott...????
Szokoevenket látok egyet. A MOL berauto gyakoribb.
Az átlagembernek ez is ma pont olyan megfizethetetlen, mint volt 2007-ben mikor egyetemen mutogattak, hogy ez a jövő...
Most nem eszementen drága, csak nagyon draga...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Megszokott...????
Szokoevenket látok egyet. A MOL berauto gyakoribb.
Az átlagembernek ez is ma pont olyan megfizethetetlen, mint volt 2007-ben mikor egyetemen mutogattak, hogy ez a jövő...
Most nem eszementen drága, csak nagyon draga...
Én elég sok Priust látok, ismeretségi körben is van. Elnyűhetetlen. Olcsó. (a tartósságához képest különösen)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Megszokott...????
Szokoevenket látok egyet. A MOL berauto gyakoribb.
Az átlagembernek ez is ma pont olyan megfizethetetlen, mint volt 2007-ben mikor egyetemen mutogattak, hogy ez a jövő...
Most nem eszementen drága, csak nagyon draga...

Hát akkor ezek szerint mindösszesen csak 50 autót látsz minden évben?
Hetente átlagosan csak egyetlen egyet?* :D:D:D

*20'000 Toyota hibridet adtak el eddig Magyarországon, és úgy 3.9 millió autó van az országban, szökőév meg általában 4 évente.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
511
1 408
93
Hát akkor ezek szerint mindösszesen csak 50 autót látsz minden évben?
Hetente átlagosan csak egyetlen egyet?* :D:D:D

*20'000 Toyota hibridet adtak el eddig Magyarországon, és úgy 3.9 millió autó van az országban, szökőév meg általában 4 évente.
Én vidéken kevés Priust látok. A többi hibridnél (Auris, Yaris, RAV4) nem üvölt messziről a hibridség, azért nem feltűnő.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 783
113
Hát akkor ezek szerint mindösszesen csak 50 autót látsz minden évben?
Hetente átlagosan csak egyetlen egyet?* :D:D:D

*20'000 Toyota hibridet adtak el eddig Magyarországon, és úgy 3.9 millió autó van az országban, szökőév meg általában 4 évente.
A toyota prius azért volt rossz példa, mert már árulni sem árulják, hiszen a kutyának sem kell.
A II-s Prius is csak azért volt népszerű nyugaton, mert a zöld rendszámos baromkodás ott előbb jelent meg és ezért komoly kedvezmények voltak rá.
Ezen kívül maximum a taxisok vettek újonnan ilyen kocsit.
Az "sok" Prius amit most látsz az nagyrészt nyugatról behozott vagy taxistól levedlett autó.
A Toyota hibrid eladásai az utóbbi 4-5 évben pörögtek föl, hála a jóságos EU-nak. Odáig azért elég kevesen jártak hibriddel.
(Luxus kategórián belül a Lexus viszont 10+ éve 50% fölött adott el hibridet. Csak hát 1 db eladott Lexusra jutott 100 db német "prémium")
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
T

Törölt tag 008

Guest
Ha ilyen drága a hardver a bérlés költségei is elképzelhetetlenül magasak lesznek...
Elérik, hogy a tulajdonlás is ilyen drága legyen és meg van oldva.
Pl kiszámoltam, hogy havi 22 000 Ft-ba kerül nekem és még egy métert sem mentem az autóval. Ha autózom is akkor ez 40 000+ havonta.
Ha valaki szerencsétlenebb helyen lakik és parkolásért is fizet és mondjuk még nagyobb is az autója ez simán felugorhat havi 100-ra és most a mai viszonyokról beszélünk, nem említve ilyen nidermüller féle majmokat akik 800 ftos parkolás díjat és megvont kedvezményeket akarnak.

A MOL limó és a GreenGo már most is működő képes és a MOL Limóban mercik is vannak.
Ha jól tudom az elekromos autók szervíz költsége alacsonyabb szóval a magasabb bekerülési költséget kompenzálja.

Sajnos efelé megy a világ. A tulajdonolt autó akárcsak a saját lakás luxus lesz. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 783
113
Ha jól tudom az elekromos autók szervíz költsége alacsonyabb szóval a magasabb bekerülési költséget kompenzálja.
:(
Hát.... Vagy nem :)
Egy Nissan Leaf esetén talán, a Tesláról tettem be szervizes videót. Ott a gagyi minőség miatt röpködtek a milliós szerviz költségek.
(Beázik a motor, kifagy a számítógép, kijelző csere, kiszakad a felfüggesztés meg ilyen apróságok....)
De ha csak szigorúan mint közlekedési eszköz nézed, egy 10 milliós Leaf mikor hozza be az árkülönbözetet egy 4-5 milliós Fiat 500/Panda-hoz képest?
De pár éve még a Tipó is 4-5 millió volt.
 
M

molnibalage

Guest
Elérik, hogy a tulajdonlás is ilyen drága legyen és meg van oldva.
Pl kiszámoltam, hogy havi 22 000 Ft-ba kerül nekem és még egy métert sem mentem az autóval. Ha autózom is akkor ez 40 000+ havonta.
Ha valaki szerencsétlenebb helyen lakik és parkolásért is fizet és mondjuk még nagyobb is az autója ez simán felugorhat havi 100-ra és most a mai viszonyokról beszélünk, nem említve ilyen nidermüller féle majmokat akik 800 ftos parkolás díjat és megvont kedvezményeket akarnak.

A MOL limó és a GreenGo már most is működő képes és a MOL Limóban mercik is vannak.
Ha jól tudom az elekromos autók szervíz költsége alacsonyabb szóval a magasabb bekerülési költséget kompenzálja.

Sajnos efelé megy a világ. A tulajdonolt autó akárcsak a saját lakás luxus lesz. :(
Ez értékvesztés vagy tényleges költség?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Ha jól tudom az elekromos autók szervíz költsége alacsonyabb szóval a magasabb bekerülési költséget kompenzálja.
A Renault Clio hivatalos számai alapján elenyészően: 5 év alatt 450k az elektromos, 650k a benzines, de dupla az elektromos bekerülési költsége, és kisebb a használati értéke (kivéve az ingyen parkolást, ha az számít).
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
A Renault Clio hivatalos számai alapján elenyészően: 5 év alatt 450k az elektromos, 650k a benzines, de dupla az elektromos bekerülési költsége, és kisebb a használati értéke (kivéve az ingyen parkolást, ha az számít).
Ja, állami támogatás nélkül tripla lenne a bekerülési költség asszem! Talán a Totalcaron írtak róla pár hónapja. (nem találom)