Ez a ma ismert társadalmi berendezkedés végét jelentené.
Az emberek kb. 1%-nak, ha van pénze erre a FEJLETT VILÁGBAN, hogy ezt az úri bohóckodást megengejde, nem beszélve a teherszállítás költségeiről.
Aztán persze, hogy tiszta H2 az honnan lesz, a propagandán túl...
A tiszta H2 gyártása , skálázása szerintem könnyebben megoldható, mint az tiszta akkugyártás skálázása. Ezzel a tengerparti országok nagyot tudnának kaszálni amúgy, a szélenergiájuk, ami a mániájuk, tárolhatnák így. Nálunk nem volna szerintem jó ötlet a természetes vizeink (főleg a lassan megújuló vízkészletek) erre pocsékolni, bár visszanyerjük az üzem végén.
Amúgy ennek is azért magas még az ára, mert még nem kezdték el skálázni. Azt, hogy az üzemanyagcella árát lejjebb lehet még nyomni, el tudom képzelni, és legalábbis nem légbőlkapottabb, mint a "majd a jobb akkukkal megoldjuk" szöveg.
Én továbbra is a mesterséges szénhidrogént tartanám rövid-középtávon megoldásnak, belsőégésű hibridekkel (akkupakk, mondjuk 50km-es hatótáv, hogy a városban ne pöfögjön annyit), és közép-hosszú távon az akkus-hidrogénes hibridet (fékerő-visszanyeréshez valamennyi akku/szuperkapacitás célszerű), hacsak valami sokkal jobb nem jön addig.
A teherszállítás lehetne amúgy ennek a kitörési pontja, nem a személyautók, csak éppenséggel a személyautóknak van propaganda értéke.
Amúgy meg az LPG tudtommal eleve tisztábban ég, azt kéne az EU-nak rövid távon tolnia, ha tisztítani akarná a levegőt, amíg a többi megoldás kiforrja magát.