Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 209
60 160
113
Hát.... nem tetszik ez az Euro 7. Ráadásul 5 km-sre akarják csökkenteni az RDE mérési ciklusának a hosszát. Gondolom kicsit se a német SUV tölthető hibrideknek kedvezve....
Ellenben egy sima dízel vagy benzines nem melegszik be normálisan 5 km alatt.
Szerintem az is elég lenne ha az Euro6-ot valós körülmények között tudnák a kocsik, mondjuk egy 100 km-s mérés során folyamatosan.
Csak hát akkor kiderülne, hogy a plug in Q7 sok minden csak nem környezet barát.....
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 410
20 572
113
Hát nem tudom, de én még nem láttam más ország fővárosának főpályaudvarát 100+ éves technológiával üzemelni...
Nem főváros, nem vasút, nem 100+ éves, viszont szuperhatalom, úgyhogy ideteszem:




A new yorki metróban 80 éves technológia is van máig a biztosító berendezések közt. Persze dolgoznak a modernizáción, de 24 órás üzem mellett nem olyan könnyű.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 073
113
Újabb rejtett erőforrás.
Amúgy a Budaörsi út ezen részén ahol kettéválik a forgalom felettébb sok az agyhalott magát, racernek tekintő kolléga. Aki okosabb az már korábban lehúzódik a jobb szélső sáv irányába így nincs az a probléma az utolsó métereken kell lavírozva, hogy beférjél. Viszont persze ott vannak az idegbeteg állatok, akiket se a forgalomtól elzárt terület, se a záróvonal nem zavar, a saják fejük sötét ködjéből nem látnak ki, nemhogy előre tervezzenek. Általában az ilyen bömbis/audis fogyatékosok azok, akik még gázt adva átmennek mindenen és bevágnak eléd, majd a felüljárón szlalomozni kezdenek egészen a piros lámpáig. Tegnap mondjuk pont egy suzikis kolléga csinálta meg ezt a mutatványt két záróvonalon áthúzva, de a kurvaanyázáson kívül mást nemigen lehetett tenni. Tippre, ha oda kimennének a rend őrei egy napra nemcsak mocsok sok bírságot tudnának kiosztani, de ez legalább hasznos is lenne, ellentétben pl a mellékútról trafizással az útfelújításnál kinn hagyott 30-as tábla mellett.
 
M

molnibalage

Guest
A balesetnél elhajtásárt kapott 5000 euró, a piroson áthajtásért meg 2000 euró büntetést az FIA-tól.
Mondjuk a BMW-st azért linkeltem mert igazi BMW-s. Le áll versenyezni egy WRC-vel XD
Persze a francia pilóta se semmi, az is szart minden közúti szabályra.
Nem bünetés, a licenszét kellett volna elvenni a köcsög parasztjának.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 209
60 160
113
Nem bünetés, a licenszét kellett volna elvenni a köcsög parasztjának.
Miért is?
Ő konkrétan versenyben volt. Az ETAP is a verseny része! Időkeret van rá.
Az, hogy a balkánon nem tudják biztosítanak az ETAP-ot teljesítők zavartalan útját az más kérdés.
Elhajtani azért hajtott el, mert azt hitte elengedték. A félre értés oka meg az volt, hogy se angolul, se németül, se franciául nem beszéltek a rendőrök, ő meg időre ment. Arról is meggyőződött, hogy a hülye BMW-s jól van, adatait megadta. A verseny után be is ment a rendőrségre is.
Nem mentegetni akarom, mert egy tipikus arrogáns francia, de a horvát rally azért elég balkán volt minden tekintetben....
 
M

molnibalage

Guest
Miért is?
Ő konkrétan versenyben volt. Az ETAP is a verseny része! Időkeret van rá.
Az, hogy a balkánon nem tudják biztosítanak az ETAP-ot teljesítők zavartalan útját az más kérdés.
Elhajtani azért hajtott el, mert azt hitte elengedték. A félre értés oka meg az volt, hogy se angolul, se németül, se franciául nem beszéltek a rendőrök, ő meg időre ment. Arról is meggyőződött, hogy a hülye BMW-s jól van, adatait megadta. A verseny után be is ment a rendőrségre is.
Nem mentegetni akarom, mert egy tipikus arrogáns francia, de a horvát rally azért elég balkán volt minden tekintetben....
RGR
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Miért is?
Ő konkrétan versenyben volt. Az ETAP is a verseny része! Időkeret van rá.
Az, hogy a balkánon nem tudják biztosítanak az ETAP-ot teljesítők zavartalan útját az más kérdés.
Elhajtani azért hajtott el, mert azt hitte elengedték. A félre értés oka meg az volt, hogy se angolul, se németül, se franciául nem beszéltek a rendőrök, ő meg időre ment. Arról is meggyőződött, hogy a hülye BMW-s jól van, adatait megadta. A verseny után be is ment a rendőrségre is.
Nem mentegetni akarom, mert egy tipikus arrogáns francia, de a horvát rally azért elég balkán volt minden tekintetben....
a bmw-s sem ment 50 el amikor utkoztek...100%
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 605
12 719
113
A kocsi kint van Miklóson én meg itt Bp-n.
Meg vezetni végképp nem éjszaka kezdenék el 5 év nem vezetés után.



RGR
Látom, sokan írtak tanulóútvonal tippeket.
Több szempontból is előnyben vannak velem - jöttment Felsőzsócaival' - szemben; a környékre születtek, ott élnek, illetve naprakészek Budapestből, én meg három éve már csak egy évben egyszer-kétszer jutok el Budapestre és környékére. Sajnos.
De addig jópár évig - mint azt régebben megénekeltem - szerintem elég intenzív fővárosi közlekedést voltam kénytelen "elkövetni" (Miskolc-Budapest és környéke - Miskolc útvonal átlagban, de mindig eltérő 13-16 intézendő címmel).
Én már a "középhaladó -haladó" korszakodra javaslom a - számodra módosított kiindulású - benzinégető random útvonalskiccet, aminek logikáját végrehajthatósági okokból alkalmaztam anno. Nem szól látnivalókról (Pl. Normafa és társai), nem szól kifejezetten a vezetéstechnikáról, inkább egy utazásról a (kül)város különböző hangulatainak megéléséről.
Racionális okokból volt úgy tervezve akkoriban, ahogy (Semmi élő és inaktív GPS, csak a saját agyalás és kútfő, illetve egy 10 éves térkép):
Az alapkoncepció az volt, hogy az óramutató járásának megfelelően jártam be a várost; jobbra mindig több lehetőség van kanyarodni...illetve igyekezve ( lévén mindig hétköznap) fél 10 előtt még és 14 óra után már a peremkerületekben mozogni - lehetőleg keresztirányban. Fél 10 után 14 óráig meg mese nem volt: Belváros!

Bár én leggyakrabban Sashalmon kezdtem, s utána indult az "óra", neked ugye Szigetszentmiklós a "rajt" a random itineremhez:
Tehát M0- majd 6-os út, Budatétényben a Jókai Mór - Terv - Bajcsy - Bibic - Klauzál - Szabadkai út (Már majdnem a Hárost javasoltam, de ha pont arra megy Rékasi Károly...)
Mementó Parknál jobbra - Balatoni út (mikrobuszból szép a panoráma) - Egér út az M1-es felé.
M1-ről Gyár út Budakeszi felé. (Perverzebbeknek pl. Budaörsön Sport - Baross - Puskás Tivadar vagy Árok - Szabadság úton keresztül) .
Budakeszi (Kézifékes elindulások!) után (figyelem; észnél levős balrafordulás!) Szép juhászné út (imádom!) - Nagyrét - Máriaremetei út (figyelem; 11 óra után szemből Frenreisz Károly előfordulása várható!) - Hidegkúti út - Solymár.
Ott meg is pihenhetsz az Auchannál (wc, valami flamó, Brit katonai temető) - 10-es út Ürömi úti körforgóig.
Haladóknak Üröm-Budakalász, síkvidéki kezdőknek lecsorgás a Pomázi útig.
Aranyhegyi (szép villák) - Pusztakúti - Ürömi útig. "Pihenésképpen" Vasút sor - Ország út - Budai út - (Fakultatíve esetleg programozó kis sógorom meglátogatása:D) József Attila út - egy kis körforgalom gyakorlás - Megyeri híd (gyönyörű!) - csak semmi fegyelemlazulás: lekanyarodunk a Váci útra jobbra, majd balra Fóti út - Pozsony u. - Szentmihályi - Bánkút u.- Késmárk u. - Rákospalotai határ út - Pálya u. - Rózsa - Rákosi - Füredi - Fehér út - Jászberényi - Gitár - Kőér (az Óhegy park, meg előtte a fasor ad egy hangulatot- ) - keresztül a Vaspályán (csakhogy tudd, hogy értsd! :hadonaszos::D) - Határ út - osztán' felőlem utána arra mész amerre (még) látsz;)

Ui: A francba; a belváros meg kimaradt:confused:o_O - akkor most megálltunk 9-10 címnél:oops:

Na majd legközelebb...