Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 458
61 501
113
Hát.... nem tetszik ez az Euro 7. Ráadásul 5 km-sre akarják csökkenteni az RDE mérési ciklusának a hosszát. Gondolom kicsit se a német SUV tölthető hibrideknek kedvezve....
Ellenben egy sima dízel vagy benzines nem melegszik be normálisan 5 km alatt.
Szerintem az is elég lenne ha az Euro6-ot valós körülmények között tudnák a kocsik, mondjuk egy 100 km-s mérés során folyamatosan.
Csak hát akkor kiderülne, hogy a plug in Q7 sok minden csak nem környezet barát.....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 458
61 501
113
Ez is horvát:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
BMW vs. WRC XD
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 474
20 751
113
Hát nem tudom, de én még nem láttam más ország fővárosának főpályaudvarát 100+ éves technológiával üzemelni...
Nem főváros, nem vasút, nem 100+ éves, viszont szuperhatalom, úgyhogy ideteszem:




A new yorki metróban 80 éves technológia is van máig a biztosító berendezések közt. Persze dolgoznak a modernizáción, de 24 órás üzem mellett nem olyan könnyű.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 097
31 805
113
Újabb rejtett erőforrás.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amúgy a Budaörsi út ezen részén ahol kettéválik a forgalom felettébb sok az agyhalott magát, racernek tekintő kolléga. Aki okosabb az már korábban lehúzódik a jobb szélső sáv irányába így nincs az a probléma az utolsó métereken kell lavírozva, hogy beférjél. Viszont persze ott vannak az idegbeteg állatok, akiket se a forgalomtól elzárt terület, se a záróvonal nem zavar, a saják fejük sötét ködjéből nem látnak ki, nemhogy előre tervezzenek. Általában az ilyen bömbis/audis fogyatékosok azok, akik még gázt adva átmennek mindenen és bevágnak eléd, majd a felüljárón szlalomozni kezdenek egészen a piros lámpáig. Tegnap mondjuk pont egy suzikis kolléga csinálta meg ezt a mutatványt két záróvonalon áthúzva, de a kurvaanyázáson kívül mást nemigen lehetett tenni. Tippre, ha oda kimennének a rend őrei egy napra nemcsak mocsok sok bírságot tudnának kiosztani, de ez legalább hasznos is lenne, ellentétben pl a mellékútról trafizással az útfelújításnál kinn hagyott 30-as tábla mellett.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez is horvát:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
BMW vs. WRC XD
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 458
61 501
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A balesetnél elhajtásárt kapott 5000 euró, a piroson áthajtásért meg 2000 euró büntetést az FIA-tól.
Mondjuk a BMW-st azért linkeltem mert igazi BMW-s. Le áll versenyezni egy WRC-vel XD
Persze a francia pilóta se semmi, az is szart minden közúti szabályra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and papi
M

molnibalage

Guest
A balesetnél elhajtásárt kapott 5000 euró, a piroson áthajtásért meg 2000 euró büntetést az FIA-tól.
Mondjuk a BMW-st azért linkeltem mert igazi BMW-s. Le áll versenyezni egy WRC-vel XD
Persze a francia pilóta se semmi, az is szart minden közúti szabályra.
Nem bünetés, a licenszét kellett volna elvenni a köcsög parasztjának.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 458
61 501
113
Nem bünetés, a licenszét kellett volna elvenni a köcsög parasztjának.
Miért is?
Ő konkrétan versenyben volt. Az ETAP is a verseny része! Időkeret van rá.
Az, hogy a balkánon nem tudják biztosítanak az ETAP-ot teljesítők zavartalan útját az más kérdés.
Elhajtani azért hajtott el, mert azt hitte elengedték. A félre értés oka meg az volt, hogy se angolul, se németül, se franciául nem beszéltek a rendőrök, ő meg időre ment. Arról is meggyőződött, hogy a hülye BMW-s jól van, adatait megadta. A verseny után be is ment a rendőrségre is.
Nem mentegetni akarom, mert egy tipikus arrogáns francia, de a horvát rally azért elég balkán volt minden tekintetben....
 
M

molnibalage

Guest
Miért is?
Ő konkrétan versenyben volt. Az ETAP is a verseny része! Időkeret van rá.
Az, hogy a balkánon nem tudják biztosítanak az ETAP-ot teljesítők zavartalan útját az más kérdés.
Elhajtani azért hajtott el, mert azt hitte elengedték. A félre értés oka meg az volt, hogy se angolul, se németül, se franciául nem beszéltek a rendőrök, ő meg időre ment. Arról is meggyőződött, hogy a hülye BMW-s jól van, adatait megadta. A verseny után be is ment a rendőrségre is.
Nem mentegetni akarom, mert egy tipikus arrogáns francia, de a horvát rally azért elég balkán volt minden tekintetben....
RGR
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Miért is?
Ő konkrétan versenyben volt. Az ETAP is a verseny része! Időkeret van rá.
Az, hogy a balkánon nem tudják biztosítanak az ETAP-ot teljesítők zavartalan útját az más kérdés.
Elhajtani azért hajtott el, mert azt hitte elengedték. A félre értés oka meg az volt, hogy se angolul, se németül, se franciául nem beszéltek a rendőrök, ő meg időre ment. Arról is meggyőződött, hogy a hülye BMW-s jól van, adatait megadta. A verseny után be is ment a rendőrségre is.
Nem mentegetni akarom, mert egy tipikus arrogáns francia, de a horvát rally azért elég balkán volt minden tekintetben....
a bmw-s sem ment 50 el amikor utkoztek...100%
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 693
13 194
113
A kocsi kint van Miklóson én meg itt Bp-n.
Meg vezetni végképp nem éjszaka kezdenék el 5 év nem vezetés után.



RGR
Látom, sokan írtak tanulóútvonal tippeket.
Több szempontból is előnyben vannak velem - jöttment Felsőzsócaival' - szemben; a környékre születtek, ott élnek, illetve naprakészek Budapestből, én meg három éve már csak egy évben egyszer-kétszer jutok el Budapestre és környékére. Sajnos.
De addig jópár évig - mint azt régebben megénekeltem - szerintem elég intenzív fővárosi közlekedést voltam kénytelen "elkövetni" (Miskolc-Budapest és környéke - Miskolc útvonal átlagban, de mindig eltérő 13-16 intézendő címmel).
Én már a "középhaladó -haladó" korszakodra javaslom a - számodra módosított kiindulású - benzinégető random útvonalskiccet, aminek logikáját végrehajthatósági okokból alkalmaztam anno. Nem szól látnivalókról (Pl. Normafa és társai), nem szól kifejezetten a vezetéstechnikáról, inkább egy utazásról a (kül)város különböző hangulatainak megéléséről.
Racionális okokból volt úgy tervezve akkoriban, ahogy (Semmi élő és inaktív GPS, csak a saját agyalás és kútfő, illetve egy 10 éves térkép):
Az alapkoncepció az volt, hogy az óramutató járásának megfelelően jártam be a várost; jobbra mindig több lehetőség van kanyarodni...illetve igyekezve ( lévén mindig hétköznap) fél 10 előtt még és 14 óra után már a peremkerületekben mozogni - lehetőleg keresztirányban. Fél 10 után 14 óráig meg mese nem volt: Belváros!

Bár én leggyakrabban Sashalmon kezdtem, s utána indult az "óra", neked ugye Szigetszentmiklós a "rajt" a random itineremhez:
Tehát M0- majd 6-os út, Budatétényben a Jókai Mór - Terv - Bajcsy - Bibic - Klauzál - Szabadkai út (Már majdnem a Hárost javasoltam, de ha pont arra megy Rékasi Károly...)
Mementó Parknál jobbra - Balatoni út (mikrobuszból szép a panoráma) - Egér út az M1-es felé.
M1-ről Gyár út Budakeszi felé. (Perverzebbeknek pl. Budaörsön Sport - Baross - Puskás Tivadar vagy Árok - Szabadság úton keresztül) .
Budakeszi (Kézifékes elindulások!) után (figyelem; észnél levős balrafordulás!) Szép juhászné út (imádom!) - Nagyrét - Máriaremetei út (figyelem; 11 óra után szemből Frenreisz Károly előfordulása várható!) - Hidegkúti út - Solymár.
Ott meg is pihenhetsz az Auchannál (wc, valami flamó, Brit katonai temető) - 10-es út Ürömi úti körforgóig.
Haladóknak Üröm-Budakalász, síkvidéki kezdőknek lecsorgás a Pomázi útig.
Aranyhegyi (szép villák) - Pusztakúti - Ürömi útig. "Pihenésképpen" Vasút sor - Ország út - Budai út - (Fakultatíve esetleg programozó kis sógorom meglátogatása:D) József Attila út - egy kis körforgalom gyakorlás - Megyeri híd (gyönyörű!) - csak semmi fegyelemlazulás: lekanyarodunk a Váci útra jobbra, majd balra Fóti út - Pozsony u. - Szentmihályi - Bánkút u.- Késmárk u. - Rákospalotai határ út - Pálya u. - Rózsa - Rákosi - Füredi - Fehér út - Jászberényi - Gitár - Kőér (az Óhegy park, meg előtte a fasor ad egy hangulatot- ) - keresztül a Vaspályán (csakhogy tudd, hogy értsd! :hadonaszos::D) - Határ út - osztán' felőlem utána arra mész amerre (még) látsz;)

Ui: A francba; a belváros meg kimaradt:confused:o_O - akkor most megálltunk 9-10 címnél:oops:

Na majd legközelebb...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 245
10 799
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
zseniális videó! Kiváncsi leszek a végső bekerülési költségre, mert a BuBe (Budapest-Belgrád) ehhez képes semmi, meg hogy mikorra nő fel a MÁV pályafenntartás tudja-e hogy ha az általuk preferált 60 helyett 260-al mennek a vonatok ott tényleg nem lehet pályahiba...