Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 457
11 484
113
Hát, ez sem az utat figyelhette...


Vezetni élvezet?
Hát, én továbbra sem értem, hogy kinek és miért.
Mindent jól csinálsz és a végén még téged kúrnak seggbe és viseled akár kárt is.

És ebbe kéne beletörődni?
Ha kérhetném, egy elemből ne extrapoláljunk a végtelenbe;):).

A rendőrök jelentős része tisztességgel, becsülettel, jogkövető módon végzi a munkáját és él.
Pontosan úgy - s megmerem kockáztatni - s olyan arányban, mint maga az egész magyar társadalom:rolleyes:
(Tehát semmi okosság, semmi kiskapu, minden számlára, a törvény betűje szerint...vagy nem?:confused:)

Vezetni élvezet!?
Na itt a baj (mármint nem a te fejedben).

Nekem ez az egyik a vesszőparipám.
Mit tetszik keresni (nem csak te, úgy általában mindenki, így természetesen én is) élvezetet közutakon, lakott területeken, egy veszélyes üzemben!?

Egy ideális világban a hétköznapokon a közutakon az autósok közlekednek A-ból B-be nagy, fehér Fiat 1500-as gépjárművel.
Kocsit hajtanak "figyelmesen, tapasztaltan, türelmesen"
Bocs, ezt nem tudom kihagyni, pedig borzasztóóóó:D

...s munkaidő után, meg hétvégén, szabadságon zárt gokartpályán eresztik ki a gőzt, s vezetéstechnikai pályán szereznek rutint.
Time Attack-ra járnak pl. a Hungaroringre, meg kimennek a Nordschleifére, ezekből van kismillió videó:

Nem atomfizika, s nem is igazán pénz kérdése - na mondjuk talán nem a magyar minimálbérrel...:
Meg zárt motokrosszpályán motoroznak, meg a Pannónia-ringen, s nem a Bükkben, meg a Mátrában, értve vagyok!?:hadonaszos:

Vezetési élmény maximum Perkupa környékén, meg más isten háta mögötti járásban lehet még...no persze EZ VESZÉLYES!, mert ilyen vidékeken más is azt hiszi, hogy egyedül ő van az úton, aztán szembejön vele (a valóság) egy másik közúti boyracer, no meg Kalapos bá' a havonta egyszer beindított autócskájával...

Mindenhol máshol már csak régen lehetett vezetési élményről beszélni, amikor még kisebb volt a forgalom sűrűsége (mondjuk ezt is megénekeltem már, hogy akkoriban meg rozzant csiga Zsukokkal voltak tele az utak).
No meg ki tudtad használni, be tudtad osztani - ha elég ügyes voltál! - az autó erejét, rendszertartalékait (hűtés, kenés, fékek) dinamizmusát, ha egy 1000MB-s Skodád volt, tudtad feszegetni a futómű határait kanyarban 60-as táblánál 61-el, ha Wartburgod volt diagonál gumival, vagy UAZ-od a gyári gumival...
(Kérem a dedikált lájkokat azoktól, akik átélték, hogy miről beszélek)

Na az a vezetés (siker)élménye volt!
Tényleg.

Ma nem tudsz úgy eltölteni egy percet sehol az országban, hogy vagy te, meg az út.
Ehelyett állandóan vagy te érsz utol valami tőgyarcú barmot, aki 85-el megy 98 helyett, vagy téged ér utol valami hülye gyerek, aki 99-el akar menni.
Vagy többel.

Ráadásul a mai autók ingerszegények (csend, rezonanciamentesség, megbicsaklás nélküli számítható teljesítmények, minimális sebesség és veszélyérzet), de legalább olyan erősek, hogy szétszexualizál az ideg, mert nem tudod kihasználni az M-es Bömösöd, AMG Mercid, RS Audid sokszáz lóerejét.
Vagy ha komplexusos kisember vagy, akkor Octavia RS-edet, Opel OPC-det, egyéb sportüléses családi autódat...
Pedig te megérdemled, mert te kiváló vagy, meg vagyok, meg átlag felett ügyesek vagyunk...
Ja nem.
Én sem: Tegnap kentem oda a felnimet egy padkának a vizes úton 30-ról fékezve (nincs ABS), amikor két méterre a padkától váratlanul beblokkoltak az első kerekek, mert már 4 évesek a gumik.
Én, én, én aki - többek között - 20 évig a Bükköt jártam - eleinte - téli gumi mentes Nysaval, meg Transittal, s soha nem csúsztam meg haváriáig, maximum a saját akaratomból;).

A következő, tervezett hozzászólás munkacíme: Hogy öregednek meg akár 1(!) - 4 év alatt a mai, korszerű, márkás gumik, amióta kitiltották belőlük az öregedésgátló adalékot, mer' rákkeltő (legalábbis a gumiboltos is, meg a futóműves/gumis is ezt mondta)
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 063
113
Azon gondolkodám, hogy Lada Samara kabriót láttam-e már korábban. Most mindenesetre előttünk jött egy P rendszámos példány, beige színben.
(@ Pécs)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 059
30 532
113
MÁV és a Volánbusz egységes stratégiai irányításának kihívásai

boi-2.jpg


boi-3.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 769
113
H6 HÉV fejlesztési tervek Ráckeve-Szigathalom között.

Írtam ezeknek a jó embereknek...
Aki a Tököli HÉV megállót tervezte az maximum google térképen látta, élőben soha!
Meg megírtam nekik, hogy ne művészeti installációkra kúrják el a pénzt, hanem vegyenek erőt magukon és csináljanak végre a gyártelepi hévátjáróhoz egy alul vagy felüljárót! Ez mindennek az alfája és az omegája. Ha az nincs akkor ne is csináljanak inkább semmit :mad:
 
M

molnibalage

Guest
Írtam ezeknek a jó embereknek...
Aki a Tököli HÉV megállót tervezte az maximum google térképen látta, élőben soha!
Meg megírtam nekik, hogy ne művészeti installációkra kúrják el a pénzt, hanem vegyenek erőt magukon és csináljanak végre a gyártelepi hévátjáróhoz egy alul vagy felüljárót! Ez mindennek az alfája és az omegája. Ha az nincs akkor ne is csináljanak inkább semmit :mad:
Gyártelepen autós felüljáró lesz.
Alul vagy felüljáró miért kéne a gyalogosoknak...?
Tökéletesen belátható hely, szintben keresztezhető.

Mintha ide akarnál aluljárót tenni vagy felüljárót.
Minek?

A tököli állomás terveit hol lehet megtekinteni?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 832
57 769
113
Gyártelepen autós felüljáró lesz.

Azt nagyon ajánlom nekik!

Alul vagy felüljáró miért kéne a gyalogosoknak...?

Senki sem beszélt a gyalogosokról. Az autósok állnak 5 km-s dugóban nap mint nap, mert szintben van gyártelepnél a kereszteződés.... :mad:

A tököli állomás terveit hol lehet megtekinteni?

Ha Tökölre nyomsz a kitöltésnél akkor meg lehet nézni.
 
M

molnibalage

Guest
Senki sem beszélt a gyalogosokról. Az autósok állnak 5 km-s dugóban nap mint nap, mert szintben van gyártelepnél a kereszteződés.... :mad:

A gyalogosnak van aluljárója vagy felüljárója. A járműveknek alagútja vagy hídja van. :rolleyes:

Ha Tökölre nyomsz a kitöltésnél akkor meg lehet nézni.
Mivel én nem vagyok érintett ezért nem szeretnék fals kitöltő lenni.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 469
67 835
113
Alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerül termelését a következő időszakban a legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Auto - közölte Martina Gillichová, a Skoda szóvivője csütörtökön Mladá Boleslavban.
Forrás: https://kuruc.info/r/4/230190/
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
A gyalogosnak van aluljárója vagy felüljárója. A járműveknek alagútja vagy hídja van. :rolleyes:
Háát, ez egy állandó vitatéma közlekedési tervezésben, mindenesetre ami nálunk konszenzus lett a cégnél, hogy leginkább az alapján nevezünk el egy különszintű keresztezést hogy a közút hol halad, a felül akkor felüljáró, ha alul akkor aluljáró, de van idősebb (hidász) alvállalkozónk aki szerint ha agy közút halad felül akkor az útépítési terven a "felüljáró" felírat szerepel, a vasúti terven az "aluljáró". A gordiuszi csomót meg ilyenkor a megbízó szokta átvágni, ő minek kereszteli el. Itt pl. az út keresztez felül, felüljáró:
terkep_erd_szent-i.jpg


Vasút felül, út alul, tervező szerint aluljáró (ezen hány éjszakát rajzoltam az utakat, te jó ég):