Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Meddig? Hogy más véleményen vagyunk valamiben?
Nem.
Azon, hogy a HÉV-nél szakemberek tömegét nézed csonthülyének úgy, hogy egy 1,5 órás videót nem voltál képes végignézni.
Egyszer volt ilyen, amikor egy MOL-os úgy kötött bele a tervekbe, amit adtunk, hogy el sem olvasta a terveket rendesen.
De ugyanilyen cuki volt, amikor egy terv észrevételre az érkezett, hogy 'nem jó'. Ennyi.

Na, most kb. erre a szintre sikerült zuhannod.
Ez az, ami fáj.
Nem az egyet nem értés.
Mert, ha lenne alapja az egyet nem értésnek, azt megérteném, de azt sem nézted meg, hogy mit, miért, és hogyan...

Meg az, hogy nem építünk HÉV-et egy 8000 fős faluba, aminek, ha teljes forgalma Csepel felé menne, akkor sem lenne indokolt a csepeli rombolás mértéke miatt.

Tényleg szörnyű.... Nem is tudom, hogy lehet azzal tudattal együtt élni, hogy valaki, valamiben nem ért egyet velünk :D

Ellenben Budapesten rohadhatok a dugóban ha éppen arra járok, közben nézhetem a méh legeleőket....
Fantörpikus :)
  • 2010-ben a Nagytarcsánál becsatlakozó M31 (Hu) Otszogletu kek tabla.svg M31-es autópálya, amely az M3-as Gödöllői csomópontja felé rövidíti le az utat.
  • 2012. június 26-án átadták az M7 (Hu) Otszogletu kek tabla.svg M7-es és M6 (Hu) Otszogletu kek tabla.svg M6-os közötti irányonként három forgalmi sávosra (plusz leállósáv) szélesített szakaszt a forgalomnak.[9]
  • 2013. június 30-án adták át a forgalomnak az M6 (Hu) Otszogletu kek tabla.svg M6-os autópálya és 51 (Hu) Otszogletu zold tabla.svg 51-es főút közötti irányonkênt három sávos, 11 km-es szakaszt.[10] Az építését 2010-ben kezdték meg a déli szektor (M1-M5-között) – a hiányzó déli pálya kiépítésével – irányonkênt három sávos autópályává történő bővítésével együtt. A beruházás két új Duna-híd építését tette szükségessé a meglévő hidak déli oldalán.[9]
  • 2013. augusztus 31-én átadták az 51 (Hu) Otszogletu zold tabla.svg 51-es főút és az M5 (Hu) Otszogletu kek tabla.svg M5-ös autópálya közötti új nyomvonalon épült 6,3 km-es szakaszt.[11] Ez a szakasz köti össze az M0-s régebbi déli szakaszát az újabban épült keleti szakasszal. Erre azért volt szükség, mert a régi, 51-es főút és M5-ös autópálya közti M0-s szakasz nyomvonala az M5-ös autópálya után nem volt folytatható a XVIII. kerület lakott területei miatt. Az eredetileg ide tervezett, alagútban folytatódó nyomvonal a költségek miatt nem készült el. Az M0 legelső, irányonként két sávos szakasza a továbbiakban az M51 (Hu) Otszogletu kek tabla.svg M51-es autóút elnevezéssel használható az M5-ös autópálya és az M0 új szakasza között.
  • 2015. július 22-én elkészült az M1–M7 autópályák közötti 2,7 km-es szakasz hiányzó bal pályája. Az átadást a jobb pálya lezárása és teljes felújítása követte, amely 2015. november 27-ére készült el.
A teljes keleti szektor megépítése persze smafu + Megyeri híd...
Ezek azokra épültek rá és az össz műszaki tartalom az semmi.
A bővítése az M0-nak az már azért valami volt.
Közben Tarlós alatt elég sok minden megújult, és volt pénzügyi tartaléka Budapestnek.
Mondom, egy közlekedési topikban posztoltál egy olyan listát, ahol egy 50 pontos listából kb. 3 volt közlekdés fejlesztés, amiből 5+ év után lett valami.
Majd karigerizel itt, hogy 1,5 év alatt nem történt semmi.

1,5 vs 5 év.

Bocs, de erre mit kéne tenni? Simogassam meg a buskidat...?
Ehhez képest most mi van....
Jó és rossz is.
A Lánchidat végre újítják fel.
A Metró felújítás meg csúszik, de azt meg nem a Karigeri csinálta. Ej...
Meg az Csepeli HÉV összes utasát szopatja a felső vezetés, mert a sportcentrum építése miatt nem járhat a felúított HÉV 8 hónapig.
Köszi...

A BKK tök jó volt és sikerült teljesen szétverni, ennek köszönhetően a fővárosi munkák koordinációja nemlétező.
Mondjuk szerencsére nem ott élek szóval legyetek Karigerivel boldogok ;)
Nem én választottam és az elődjével sem voltam boldog.
Amúgy Zuglóban mit is ért el a csávó?
Nem tudom, nem vagoyk zúglói.
De vannak III. kerületben ismerősem. Ők is ezt kérdezték Tarlóstól, hogy miért felfelé bukott az meg nem értett zseni, aki kb. 60-es években él mentálisan.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Mutasd meg a fenti listából, hogy mi az, ami 2012 júniusáig mi valósult meg.

Önmagában az is óriási teljesítmény volt, hogy a Demszky-Maszop-Szadesz hagyatékba nem ment csődbe a város.

Rövid az emlékezet? Mondom a kulcsszavakat. M4 metró, Siemens, Swietelsky, Strabag, Alstrom, Hagyó Miklós, Medgyessy Péter.

OLAF jelentés, ami 87 milliárd forint büntit szabott ki, annyit loptak. Végül 59 milliárdot kellett kifizetnie, de nem a Fővárosnak, hanem a magyar kormánynak.

Azt meg hagyjuk is, hogy mennyit haladt előre az M4, 2006-ban kezdték meg, emlékszem, évekig láthatóan nem történt semmi sem. Nagyjából Tarlós után indult meg rendesen a munka, 2014-et ígért, 2014-re kész is lett. Addig meg szinte állt az egész és csak hordták szét a pénzt. 260 milliárd volt érintett az OLAF jelentés szerint szabálytalansággal vagy korrupcióval.

A Lánchíddal kapcsolatban pedig baromi primitív ellenzéki propi a 'miért nem csinálta meg Tarlós'. Előkészítették az egészet, megvoltak a tervek, az engedélyezés, a finanszírozás, már volt egy pályáztatás is de azt visszadobták, mert túl drága volt. Ez volt 2019. szeptembere környékén. A Play gombot kellett kb. megnyomni, de Karigeri alatt elbasztak egy teljes évet, valamikor 2020. augusztusában kezdett annyira ciki lenni, hogy kiírtak végre egy pályázatot, amiben végül lett kevesebb műszaki tartalom, drágábban, egy év csúszással.

Blaha dettó ugyanez a sztori. Minden elő volt készítve, tervek megvoltak, engedélyek megvoltak, kormány beszállt valami 1 milliárddal talán. Geri után f*szvakarás, majd ő áttervezi zöldre (nem tervezte át, csak kivett belőle műszaki tartalmat), állítólag most kezdik. Én mondjuk nem látom a munkásokat...
 
M

molnibalage

Guest
Önmagában az is óriási teljesítmény volt, hogy a Demszky-Maszop-Szadesz hagyatékba nem ment csődbe a város.

Rövid az emlékezet? Mondom a kulcsszavakat. M4 metró, Siemens, Swietelsky, Strabag, Alstrom, Hagyó Miklós, Medgyessy Péter.

OLAF jelentés, ami 87 milliárd forint büntit szabott ki, annyit loptak. Végül 59 milliárdot kellett kifizetnie, de nem a Fővárosnak, hanem a magyar kormánynak.

Azt meg hagyjuk is, hogy mennyit haladt előre az M4, 2006-ban kezdték meg, emlékszem, évekig láthatóan nem történt semmi sem. Nagyjából Tarlós után indult meg rendesen a munka, 2014-et ígért, 2014-re kész is lett. Addig meg szinte állt az egész és csak hordták szét a pénzt. 260 milliárd volt érintett az OLAF jelentés szerint szabálytalansággal vagy korrupcióval.
A 4-es metrót én jellemeztem mindig idők legfeleslegesebb projektjének, szóval rossz ajtón kopogtatsz ezzel.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
A 4-es metrót én jellemeztem mindig idők legfeleslegesebb projektjének, szóval rossz ajtón kopogtatsz ezzel.

Nem ez a lényeg (szerintem amúgy nem felesleges, csak ha nem lopják széjjel akkor meg is valósulhatott volna eredeti hosszában, úgy lett volna igazán értelme), hanem az hogy egy csőd szélén álló várost vett át milliárdos perekkel. Előbb azzal kellett kezdeni valamit, hogy ne menjen csődbe a város az iszonyatos büntikkel és kötbérekkel, amit az előző gyógyegerek összehoztak.

Hasonlítsd össze Tarlós 10 évét Demszky 10 évével. Lehet nem szeretni Tarlóst a stílusa miatt, de alatta baromi sokat fejlődött a főváros, Demszky alatt meg alig történt valami, azon túl hogy a szadesz holdudvar hülyére lopta magát.

20 év Demszky alatt kb annyi történt, hogy mindenhova Demszky bunkók kerültek, bevezették a parkolási díjat azzal, hogy majd P+R épül belőle (0 épült), megvették a Combinókat meg a Hannoveri villamosokat, volt egy kezdettől fogva röhejes ügy a Nemzeti Színházzal, amiről azt hazudták hogy majd az Erzsébet térre kerül (közben buzgón ástak egy kibaszott nagy mélygarázst, ami most a Gödör, totál hülyének kellett lenni, hogy elhidd oda színház épül), és nagy nehezen elindult majd rögtön le is fulladt az M4 projekt.
 
M

molnibalage

Guest
Nem ez a lényeg (szerintem amúgy nem felesleges, csak ha nem lopják széjjel akkor meg is valósulhatott volna eredeti hosszában, úgy lett volna igazán értelme), hanem az hogy egy csőd szélén álló várost vett át milliárdos perekkel. Előbb azzal kellett kezdeni valamit, hogy ne menjen csődbe a város az iszonyatos büntikkel és kötbérekkel, amit az előző gyógyegerek összehoztak.
Na és a COVID az micsoda? A fővárosi bevételek mekkora része tűnt el? Ráadásul úgy, hogy azzal nem lehet mit kezdeni.
Úgy, hogy a kormány sokszor feladatot adott csak a fővárosnak, pénzt meg nem...

Nem értem, hogy miért nem lehet egyenlő mércével mérni.
És mindkettőt fejbecsűrni a korrupcióért.

Ez zavar engem.
Nem az, hogy imádjuk-e KG-t vagy TI-t.
Én konkrétan egyiket sem kedvelem egy kicsit sem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
Objektíven nézve Geri nem csinál semmit csak politikai nyilatkozatokat ad ki és a saját magát építi fel a politikában visszahozta a exszadeszes holdudvart, ami mindehol kapott pozit. Felőlem aztán lehetne Karigergi vagy bárki is a főpolgi, ha csinálna valamit. De 0 eredménye van konkrétan. A Tarlós érában összerakott projekteken vágja át a szalagot konkrétan, a többi még néphülyítésnek is gyenge. Méhlegelő b+...
 
M

molnibalage

Guest
Bár igazából nem értem, hogy hogyan sikerült eljutni már megint karigerizésig a H7 és H6 HÉV műszaki tartalmától...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Pedig te is részese voltál... :oops:
Nem.

Ez a komment volt az.
Tényleg szükségs volt erre beböfögésre?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Csudálatos lista, közlekedésfejlesztésről beszélünk....
.... erre beteszel egy teljesen más listát, ami nyomokban tartalmaz ilyet és évszám nincs.

Amit én említettem az 2015, 2016.
Úgy, hogy Tarlós 2010-ben lett főpolgi.

Mondom ezzel a listával pontosan teli talppal sikerült bele állni a hülyeségbe.
Mutasd meg a fenti listából, hogy mi az, ami 2012 júniusáig mi valósult meg.
Annak lenne értelme, ha számháborúzni akarsz.
Ez a lista ebben a formában engem csak röhögésre késztet...
A két valódi fejlesztés az új főpolgi hatalomba lépése után 5+ évvel készült el.
Erre azt rovod fel, hogy a mostani regnálás alatt az egyetlen új kapcsolat a 2M vili. Már, ha ezt említetted volna egyáltalán...

Bezzeg, hogy most végre újítják a hidat, amit basztak 2013 óta megcsinálni, megy a karigerizés.
Mondd csak, az M0 körgyűrűből mennyit sikerült befejezni az elmúlt 10 évben?

Szavakban nem tudom kifejezni, hogy mekkora csalódás, hogy idáig sikerült süllyedni...

Más.
Csak a szokásos.
BMW-s? Nem, Audi-s...
Majdnem sikerült sok embert megölni...
Csak a videóra:
Autót bezúzni, jogsit elégetni.
Ha a yard rendes, előtte engedheti kiszállni, és el is veheti azt. De ha úgy gondolja nem, akkor ne tegye.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Csak a videóra:
Autót bezúzni, jogsit elégetni.
Ha a yard rendes, előtte engedheti kiszállni, és el is veheti azt. De ha úgy gondolja nem, akkor ne tegye.

Ha pontos a dátum, akkor egy 4 éves videóról beszélünk. Vajon utána lehet ennek még menni ilyenkor?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Az év nem volt beállítva oszt annyi.
Ez az eredeti.

Köszi.

Remélem jól megfingatják, mert ez tényleg félelmetes. A motoros és az elől haladók sem tűnnek lassúnak, szóval ez még csak nem is az "egy béna feltartja a sort, hátul valakinek eldurran az agya" eset, ez színtisztán őrült!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 532
10 172
113
Köszi.

Remélem jól megfingatják, mert ez tényleg félelmetes. A motoros és az elől haladók sem tűnnek lassúnak, szóval ez még csak nem is az "egy béna feltartja a sort, hátul valakinek eldurran az agya" eset, ez színtisztán őrült!
155-ről csökkent a motor sebessége 140 alá mikor megelőzték
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 747
4 503
113

Szárnyaló elektromosbusz-piac​

Még az elmúlt közel két járványos év sem vetette vissza érdemben a városi autóbuszok piacát, a flottafejlesztéseket, köztük az elektromos buszokét. Kína mellett a dél-amerikai piacok voltak a legerősebbek – nemegyszer 150 példányos vagy még nagyobb megrendelések futottak be a gyártókhoz egy-egy helyről, igaz, a leszállítás akár másfél évig is eltarthat és javarészt a kínai gyártók exportteljesítéseit jelentik.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 724
4 131
113
Zajlik a tender.
Az elhangzik, hogy a mai környezetben az áramnem kb. annyit jelent, mintha telefonban az kérdeznéd, hogy piros vagy kék legyen.
Műszakilag természetesen megvalósítható. Műszakilag annak se lenne akadálya, hogy gázturbinás mosógépet gyártson a zanussi.:)

Azt azonban érdemes tekintetbe venni, hogy pl. a szegedi tramtrain jármű darabja 2 milliárd forintra sikerült (kicsit korábban 1,7 millárd körül kijött egy kb. háromszor akkora FLIRT a MÁV-nak). Egy normális villamos megáll 6-800milliónál. Egy a tramtrainhez hasonló rövidke DMU-nak sem volna szabad egymilliárdnál drágábbnak lennie.

Arra akartam kilyukadni,hogy egy kétáramnemű jármű egységára néhány százalékkal legyen drágább, nos az finoman szólva kétséges. Főleg úgy, hogy az egyik ebből nagyvasúti 25kV... Ráadásul az új vasúti járművek ára kezd a végtelenbe divergálni...

Jelenleg 1000 Voltos egyenáram a hálózat.
Nem nagyon tudok olyan mai szerelvényről ami 1000 volt egyenáramról menne.
1500/3000 volt a szokásos a vonatoknál.
A villamosoknál 750 V.
A 3-as metró is 750 V azt hiszem, a 2/4 pedig 825 V. (nekem ez is egyedinek tűnik)
Most akkor csak nekünk csinál valaki 1000 voltos szerelvényeket vagy átépítik a hálózatott magasabb feszültségre?
Esetleg az 5-ös metrós terv miatt 750/825 V lesz?
Én eddig abban a tudatban voltam, hogy a vilik 600V-ról vannak etetve, a nehézmetrók meg mindenhol 825V-osak (mármint Pesten).

Összegezve, az volna a legjobb, ha az egész északi+déli HÉV-et át lehetne építeni nagyvasúttá, aztán FLIRT-ek rohangálnának rajta, mintegy legális S-bahn-ként (és akkor nem kéne sz@pni többáramnemű kisdarabszámú egyedi járművekkel).
De sajnos valószínűleg ezt már az ívek sem adnák ki (pl. a Haraszti-hídál ), meg biztos van még sok-sok buktató.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 827
57 754
113
Bocs, de erre mit kéne tenni? Simogassam meg a buskidat...?

Nem, itt önkritikát kellene gyakarolnod és belátnod azt, hogy te is elfogult vagy, pont úgy mint bárki más.
Ezért kaptál hiszti rohomat a Tarlós 50 eredményétől és ezért nem bírod soha elviselni ha Vitézy Dávidka bármely ötletét kritizálja valaki.
Elég világosan, konkrétumokkal elmondtam azt, hogy mik a bajaim a tervvel. Megállókkal kapcsolatban is elég konkrét voltam.
Erre közlöd, hogy nincs alapja a kritikámnak. De! Nagyon is van!
És a telek kisajátitásos dologra sem reagáltál, nem véletlenül. Te is nagyon jól tudod, hogy csak úgy nem lehet elvenni valakinek a magántulajdonát. Ez komcsi tempó. Államérdekből (pl. határkerítés) ki lehet sajátitani, de ez nem az a szint. Hosszú évekig fognak pereskedni, mire egyetlen egy kapavágás is történne.
Sajnos ezer sebből vérzik a dolog, és látszik, hogy egy előre megállmodott prekoncepcióhoz igazítanák a valóságot. Ez a kérdőívben is benne volt és a videóban is. Az, hogy ezt te nem veszed észre az nem az én problémám.
Ahogyan az sem, hogy mindenkit hülyének nézel aki nem ért veled egyet...
Szerintem jobb lenne ha hülyének nézés helyet megpróbálnád megérteni a másik érvelését, a másik álláspontját is!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 827
57 754
113
Azt azonban érdemes tekintetbe venni, hogy pl. a szegedi tramtrain jármű darabja 2 milliárd forintra sikerült (kicsit korábban 1,7 millárd körül kijött egy kb. háromszor akkora FLIRT a MÁV-nak). Egy normális villamos megáll 6-800milliónál. Egy a tramtrainhez hasonló rövidke DMU-nak sem volna szabad egymilliárdnál drágábbnak lennie.

Arra akartam kilyukadni,hogy egy kétáramnemű jármű egységára néhány százalékkal legyen drágább, nos az finoman szólva kétséges. Főleg úgy, hogy az egyik ebből nagyvasúti 25kV... Ráadásul az új vasúti járművek ára kezd a végtelenbe divergálni...

4 áramnemű gyorsvonatok is vannak, mégis csak nemzetközi járatokon használják őket. Belföldre meg 1 maximum 2 áramnemű vonatokat vesznek.
Az ok az amit írsz, irgalmatlanul drága a sok áramnem.
(A 4 tipikus áramnem: 25 KV AC; 15 KV AC; 3 KV DC; 1.5 KV DC)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M

molnibalage

Guest
Ezért kaptál hiszti rohomat a Tarlós 50 eredményétől
Amiből három volt releváns.
Amikor valakinek a tortasütő képességétől vizsgáljuk, akkor nem releváns, hogy hány autót szerelt meg.
Kb. ez volt a listád.
és ezért nem bírod soha elviselni ha Vitézy Dávidka bármely ötletét kritizálja valaki.
Nem igaz, neki is volt olyan kijelentése és ötlete, vagy véleménye, amivel nem értettem egyet. Pl. az önvezető "jövő".
Elég világosan, konkrétumokkal elmondtam azt, hogy mik a bajaim a tervvel. Megállókkal kapcsolatban is elég konkrét voltam.
Nem, egyetlen konkrétumot sem mondtál.
Erre közlöd, hogy nincs alapja a kritikámnak. De! Nagyon is van!
Mutasd meg a rajzon, hogy mi nem fér el és miért.
És a telek kisajátitásos dologra sem reagáltál, nem véletlenül.
Minden hülyeségre nem reagálhatok, amikor az alapokat sem mutattad meg.
Te is nagyon jól tudod, hogy csak úgy nem lehet elvenni valakinek a magántulajdonát. Ez komcsi tempó.
De lehet. N+1 kör után kiemelt esetben pereskedhetsz több pénzért, de ki lesz sajátítva és pont. Miklóson a mai főútvonal is így épült.
A Vak Bottyán út 1990-ben nem létezett, 1995 táján dózeroltak le ha jól emlékszem két ingatlant.

De ipari beruházásoknál is láttam már ilyet és művelési alóli kivonást is, ahol a kedves user azzal jött a bíróságra, hogy szerinte a telke alatt levő földdarab és alatta minden a Föld magjáig az övé. És ezt full komolyan gondolta. Kettőt találhatsz mi volt a történet vége...

Az tény, hogy viszont a Tököl felől a visszaépítést egy ilyen eset akadályozta meg, de azért, mert politikát is csináltak belőle.
Na, szerinted egy 93-97% támogatottságú fejlesztés esetén mennyi esélye van az ellenállásnak és társadalmi szimpátiának?
Lényegében az egész Sziget ezt akarja és messiásként várja...
Államérdekből (pl. határkerítés) ki lehet sajátitani, de ez nem az a szint.
De, simán az.
Mondom, egyszerű MOL ipari létesítmény kisajátítás volt és csá.

Hosszú évekig fognak pereskedni, mire egyetlen egy kapavágás is történne.
Mert látod a jövőt és tévedhetetlen vagy?
Egy véleményt tényként állítasz be.
Sajnos ezer sebből vérzik a dolog, és látszik, hogy egy előre megállmodott prekoncepcióhoz igazítanák a valóságot.
Egyetlen sebet sem mutattál meg.
Ez a kérdőívben is benne volt és a videóban is. Az, hogy ezt te nem veszed észre az nem az én problémám.
Mert semmit nem mutattál meg konkrétan.
Egyetlen helyszínt sem.
Ahogyan az sem, hogy mindenkit hülyének nézel aki nem ért veled egyet...
Szerintem jobb lenne ha hülyének nézés helyet megpróbálnád megérteni a másik érvelését, a másik álláspontját is!
Mondom, szövegeltél, nem mutattál semmit.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Műszakilag természetesen megvalósítható. Műszakilag annak se lenne akadálya, hogy gázturbinás mosógépet gyártson a zanussi.:)

Azt azonban érdemes tekintetbe venni, hogy pl. a szegedi tramtrain jármű darabja 2 milliárd forintra sikerült (kicsit korábban 1,7 millárd körül kijött egy kb. háromszor akkora FLIRT a MÁV-nak). Egy normális villamos megáll 6-800milliónál. Egy a tramtrainhez hasonló rövidke DMU-nak sem volna szabad egymilliárdnál drágábbnak lennie.

Arra akartam kilyukadni,hogy egy kétáramnemű jármű egységára néhány százalékkal legyen drágább, nos az finoman szólva kétséges. Főleg úgy, hogy az egyik ebből nagyvasúti 25kV... Ráadásul az új vasúti járművek ára kezd a végtelenbe divergálni...


Én eddig abban a tudatban voltam, hogy a vilik 600V-ról vannak etetve, a nehézmetrók meg mindenhol 825V-osak (mármint Pesten).

Összegezve, az volna a legjobb, ha az egész északi+déli HÉV-et át lehetne építeni nagyvasúttá, aztán FLIRT-ek rohangálnának rajta, mintegy legális S-bahn-ként (és akkor nem kéne sz@pni többáramnemű kisdarabszámú egyedi járművekkel).
De sajnos valószínűleg ezt már az ívek sem adnák ki (pl. a Haraszti-hídál ), meg biztos van még sok-sok buktató.
A tramtrain egyedi jármű, nagyon, azt már előre lehetett tudni hogy drága lesz mint a fene, bár a tramtrain tanulmányait készítő kollégáimat is mellbe vágta a végső ár.
Az elektromos 25kv/625V járműre van bőven példa, az olcsóbb, itt azt kellett számolni hogy min bukjon a projekt, az egyedi járművön vagy a felsővezetéken. Remélem, hogy illusztrálva azt hogy mennyire nem tudja a jobb kéz mit tesz a bal, gyorsan épül is a vonal fölé drót. (ami egy baromi érdekes problémát dob majd fel, szintbeni villamos-villamosított nagyvasút keresztezés)
A feszültségszinteket meg te tudod jól:)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci