M
molnibalage
Guest
Mármint a Thököly úton a villamposét.Az tény, hogy viszont a Tököl felől a visszaépítést egy ilyen eset akadályozta meg
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mármint a Thököly úton a villamposét.Az tény, hogy viszont a Tököl felől a visszaépítést egy ilyen eset akadályozta meg
Kiemelt projekt esetén nem. Lehet pereskedni, de az építkezést el lehet kezdeni a telkeden már. Sőt, akár azt is tűrni vagy köteles hogy szolgalmi jogot alapítsanak a telkedre. Sőt, ha magánberuházás a kiemelt beruházás ahhoz is viszik a földedet. Ez utóbbit nem éppen komcsi tempónak, inkább valami feudális megoldásnak érzem.És a telek kisajátitásos dologra sem reagáltál, nem véletlenül. Te is nagyon jól tudod, hogy csak úgy nem lehet elvenni valakinek a magántulajdonát. Ez komcsi tempó. Államérdekből (pl. határkerítés) ki lehet sajátitani, de ez nem az a szint. Hosszú évekig fognak pereskedni, mire egyetlen egy kapavágás is történne.
Érdekes fip7 véleménye az, hogy "ez nem az az szint".Kiemelt projekt esetén nem. Lehet pereskedni, de az építkezést el lehet kezdeni a telkeden már. Sőt, akár azt is tűrni vagy köteles hogy szolgalmi jogot alapítsanak a telkedre. Sőt, ha magánberuházás a kiemelt beruházás ahhoz is viszik a földedet. Ez utóbbit nem éppen komcsi tempónak, inkább valami feudális megoldásnak érzem.
Amúgy nem kiemelt, de állami beruházás esetén is elvehetihetik a telkedet. Kártérítést kapsz. (tipp: fogadd el amit adnak, majdnem biztos hogy a bíróságon kevesebbet kapsz, persze rá lehet menni arra a pár százalék esélyre, de akivel pereskedni fogsz 20-30 éve ebből él )
Szar ügy, ez van.
Vettem rész autópálya, vasút, út, villamospálya és közmű tervezésben, simán vitte az állam a telkeket. Belterületen kb. az önkormányzat tudott mentőövet dobni, ha akart vagy túl nagynak érezte a lakossági ellenállást.
Gondolkodás nélkül célpontnak használni az autóval együtt egy ballisztikai teszt során. Egy ilyen kreténnek nincs helye a forgalomban. Ez nem az audis faszkalap tudása miatt nem bekövetkezett vészhelyzet, hanem hatalmas szerencse.Az év nem volt beállítva oszt annyi.
Ez az eredeti.
Ha drogozott ilyen esetben még a thc is kimutatható, a többi végképp. Pl.: az opiát teszt annyira érzékeny, hogy azt kimutatja, ha mákostésztát ettél vacsorára.Mivel napok múlva fogják az audis faszkalapot előszedni, remélem, van olyan drogteszt, ami még ennyi múlva is mutatni fog valamit...
Csak itt szerencsére nem halt meg senki.Gondolkodás nélkül célpontnak használni az autóval együtt egy ballisztikai teszt során. Egy ilyen kreténnek nincs helye a forgalomban. Ez nem az audis faszkalap tudása miatt nem bekövetkezett vészhelyzet, hanem hatalmas szerencse.
Itt hasonló eset volt pár éve, ott életfogytot kapott az állatja - volt drog, üldözés, még kettő, tizenéves halott.
München: Raser nach tödlichem Unfall zu lebenslanger Haft verurteilt - WELT
Unter Drogeneinfluss auf der Flucht vor der Polizei hatte er in München mit 120 Stundenkilometern zwei Jugendliche erfasst. Dafür soll ein Mann jetzt lebenslang hinter Gitter. Seine Verteidigerin macht der Polizei schwere Vorwürfe.www.welt.de
Mivel napok múlva fogják az audis faszkalapot előszedni, remélem, van olyan drogteszt, ami még ennyi múlva is mutatni fog valamit...
Itt valószínűleg igen, mert a magatartása okozta a helyzetet, amibe másokat kényszerített bele. Ha itt csattanás lett volna és Németországban, akkor abból durva kártérítési per is lett volna.Csak itt szerencsére nem halt meg senki.
A német jog akkor ezt amúgy gyilkossági kísérletnek venné?
Nem vitatva amit írsz, de itt ez miért nem áll meg?Magyar büntetőjogban is így van, de az eset körülményei alapján állapítják meg. A szándékosságért mindig felelsz, a gondatlanságért csak akkor, ha a gondatlan elkövetés is kifejezetten büntetendő az adott bűncselekmény esetében + a gondatlan elkövetésnek nem értelmezhető kísérlete, csak akkor felelsz érte, ha eredménye is bekövetkezik - veszélyeztetés viszont még megállhat.
A szándékosság
Btk 7. § Szándékosan követi el a bűncselekményt, aki cselekményének következményeit kívánja [egyenes szándék, dolus directus], vagy e következményekbe belenyugszik [eshetőleges szándék, dolus eventualis].
A gondatlanság
Btk 8. § Gondatlanságból követi el a bűncselekményt, aki előre látja cselekményének lehetséges következményeit, de könnyelműen bízik azok elmaradásában[tudatos gondatlanság, luxoria], vagy cselekménye lehetséges következményeit azért nem látja előre, mert a tőle elvárható figyelmet vagy körültekintést elmulasztja [hanyag gondatlanság, negligentia].
Nem vitatva amit írsz, de itt ez miért nem áll meg?
vagy e következményekbe belenyugszik [eshetőleges szándék, dolus eventualis].
Nekem a fél év felfüggesztettek nem tűnnek úgy. Avagy hiába lenne rá lehetőség, ha nem élnek vele.Mert nincs eredmény (szerencsére). Ez így szerintem egy közúti veszélyeztetés alapeset, 3 évvel. Halmazatban persze lehet több is, ha volt pia / drog is.
Ha van súlyosabb eredmény , akkor persze megy fel a büntetési tétel is, a szándékos emberölés közelébe.
Emberölés csak akkor lesz ebből, ha egyrészt van eredmény (halott ember) ÉS/VAGY (mert pl. frontolis ütközés van, de halott nincs valamilyen hihetetlen szerencse folytán) azt is lehet bizonyítani, hogy a faszi szántszándékkal azért ment át a másik sávba, hogy valakit megöljön, vagy tisztában volt azzal hogy valakit ezzel meg fog ölni (előre látható volt a következmény), de ez teljes mértékben közömbös számára.
Na ez az, amin a bíróság elszórakozik patikamérlegen évekig, mi ezt itt nem fogjuk megfejteni vagy elhatárolni.
Közúti veszélyeztetés
Btk. 234. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény súlyos testi sértést,
b) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
c) öt évtől tíz évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
d) öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
okoz.
Vegyük észre, hogy a legsúlyosabb eredmény gyakorlatilag az emberölés alapesetének megfelelő büntetési tétel (5-15 év), és ha a veszélyeztetésen túl bekövetkezik bármilyen eredmény, akár csak egy csonttörés is (lsd. 234./2/a) ), akkor az pont ugyanannyit ér, mint egy gondatlan emberölés (1-5 év), ráadásul nem vétség hanem bűntett (aminek a büntetésvégrehajtás, mentesülés során lesz jelentősége).
Szóval innentől kezdve már dogmatikai szőrzszálhasogatás, mert az ipse kb. ugyanannyi időre lesz kivonva a forgalomból, mint emberölés esetén.
Nevetségesen kevésnek tűnik. Ez 0 gCO2/kWh esetén talán, ha igaz.@molnibalage illetve mindenki akit érdekel
Reuters a US és egyéb országok hálózatát/hipotetikus eseteket alapul véve végzett számításokat egy benzines Toyota Corolla illetve egy Tesla Model 3 széndioxid lábnyomáról. Szerintük normál US grid mellett (23% szén asszem) 21725 km után egyenlítődik ki a benzines és elektromos lábnyoma, de végeztek más, nagyobb modellekre is számítást. Csak átfutottam a cikkeket, nem néztem át részletesen a teszteket meg módszertant, érdekességként dobom be. Minden esetre nekem túl kevésnek tűnik ez a 21 ezer km.
Factbox: Lifetime carbon emissions of electric vehicles vs gasoline cars
Reuters analyzed data generated by an Argonne National Laboratory model to determine at what point a typical electric vehicle (EV) becomes cleaner than an equivalent gasoline car in terms of its lifetime carbon footprint.www.reuters.comAnalysis: When do electric vehicles become cleaner than gasoline cars?
You glide silently out of the Tesla (TSLA.O) showroom in your sleek new electric Model 3, satisfied you're looking great and doing your bit for the planet.www.reuters.com
Arra lennék kíváncsi, hogy ha az áram 100%-a szénből jön, akkor hogyan jöhet el az a pont, hogy az elektromos kocsi tisztább mint a belső égésű.@molnibalage illetve mindenki akit érdekel
Reuters a US és egyéb országok hálózatát/hipotetikus eseteket alapul véve végzett számításokat egy benzines Toyota Corolla illetve egy Tesla Model 3 széndioxid lábnyomáról. Szerintük normál US grid mellett (23% szén asszem) 21725 km után egyenlítődik ki a benzines és elektromos lábnyoma, de végeztek más, nagyobb modellekre is számítást. Csak átfutottam a cikkeket, nem néztem át részletesen a teszteket meg módszertant, érdekességként dobom be. Minden esetre nekem túl kevésnek tűnik ez a 21 ezer km.
Factbox: Lifetime carbon emissions of electric vehicles vs gasoline cars
Reuters analyzed data generated by an Argonne National Laboratory model to determine at what point a typical electric vehicle (EV) becomes cleaner than an equivalent gasoline car in terms of its lifetime carbon footprint.www.reuters.comAnalysis: When do electric vehicles become cleaner than gasoline cars?
You glide silently out of the Tesla (TSLA.O) showroom in your sleek new electric Model 3, satisfied you're looking great and doing your bit for the planet.www.reuters.com
Nem 80-al ment... amivel vontatmányokkal szabadna.