Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 755
28 629
113
Természetes kiválasztódás.
Darwin-díjas művelet a 6 sávos Váci úton a forgalom és a metrópótlók közt átrohanni az egyszer sicher. Az autósnak esélye sem volt megállni, főleg, hogy a gyalogos takarásból lépett elő. Plusz Nyugati téren ott az aluljáró, a Westend mélygarázs bejáratánál ott a zebra, mindkettőt egy perc gyaloglással el lehet érni. Viszont a kolléga benyomta a fullkretént és azt hitte Terminátorként átfér. A legnagyobb baj, hogy nem ő az egyetlen, sajna én is láttam már arra pár ilyen delikvenst, egyik fokozottan kretén módra rollerrel akarta ezt véghez vinni. Sokszor az az érzésem Pesten a gyalogosok közt mintha GTA NPC-k mellett lennék
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
A legnagyobb baj, hogy nem ő az egyetlen, sajna én is láttam már arra pár ilyen delikvenst, egyik fokozottan kretén módra rollerrel akarta ezt véghez vinni. Sokszor az az érzésem Pesten a gyalogosok közt mintha GTA NPC-k mellett lennék

Na ja. A hetekben nálam feltünt egy darwin díjas jelölt, mégpedig az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, aki

Segwayen
a buszsávban
a forgalommal szemben

"közlekedett". Tudni kell hogy arra a buszok egymást érik, kb 1-1,5 perc a követési távolság.
 
M

molnibalage

Guest
Az a baj, hogy egyesek úgy tesznek, mint KG idején lett volna csak felújítás és miatta lenne az, hogy mindenki kocsival jár budira is. Meg 2010 óta Bp és agglomerációban +33% az autó mennyisége.

Ezzel nincs mit tenni. A város adott, a kocsik száma meg csak nő...

Na elkapták a fullkretén audista kollégát:

Viszont csak most vettem észre, hogy mily meglepő módon, megint a 8-ason a szomszédban sikerült ezt a manővert elkövetni, szóval most jöjjön egy rövid utólagos elemzés. Momentán azt a részt kb bekötött szemmel le tudnám vezetni, mert pólyás koromtól kezdve arrafele járunk ki nagyanyámhoz, sőt vezetést is részben arrafele járva tanultam. És bizony a városlődi emelkedő egy tiszta halálszakasz. Veszprém felől Herend után itt nyílik először lehetőség egy rövid részen előzni, míg Ajka irányából az emelkedő miatt ott a kapaszkodósáv, szóval a többség meg a kaminokat/lassabb járműveket előzi. Viszont ahogy a videón is látszik jópáran nem képesek rendesen felmérni a lehetőségeket és az előzést jócskán a záróvonal után fejezik be. Plusz itt tényleg minden baromállat elszabadul és úgy kezdik el nyomni a gázt, mint süket az ajtót. Sok előzést és centiken múló szoros helyzetet láttam ott, de akkora kretént mint az audis még nem. Annyi változást sikerült a közutasoknak az elmúlt időszakban elérniük, hogy dupla záróvonalat festettek fel, a rendőrök meg beállnak az emelkedő tetejére trafizni. Mondhatom felettébb nagy az elrettentő hatása.
De miért halálzóna? Azért, mert a fentebb említett terep és útadottságok miatt ha két autó ütközik akkor az hatalmas energiával, frontálisan történik (még ha csak mindkét oldalon 90-el mennének) és emiatt a túlélési esélyek minimálisak. Nem annyira gyakori arra a baleset, de ha megtörténik, akkor 90%, hogy a fentebb említett végeredmény várható. Bár volt olyan is, hogy ugyanezen a szakaszon falubeli traktoros esett le a felüljáróról a vasútra, szerencsére kb sérülés nélkül túlélte. Igazából rég 2x2 sávosra kellett volna azt a szakaszt bővíteni, de momentán vagy 30 éve várjuk a 8-as bővítését és mindig csak ígéreteket kapunk rá, semmi konkrétumot. Momentán az nagy szó volt, hogy legalább Herendig sikerült kibővíteni, de igazából jóval tovább kellene Ajka utánig minimum. Nem kicsi sem a személy, sem a teherforgalom.

Ui.: olvasva, hogy 36 éves kislődi férfi az elkövető vannak tippjeim a személyére vonatkozóan. Esetében/baráti körében a korábban pedzegetett bedrogozottság sem lenne kizárható az ámokfutás alatt, nem ez lenne az első esete.

A kocsit is le kellett volna foglalni, mert az ilyen jogsi nélkül is vezet.

(A gyologosgázolós videót már betettem fent.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Ezzel nincs mit tenni. A város adott, a kocsik száma meg csak nő...

Ez az alap probléma amit meg kell oldani. Ez a jelenlegi vezetésnek sem sikerült.
Sötétzöld megoldás:
Dugódíj
Bicikli sáv
Villany SUV

Ésszerű megoldás:
Több híd (kevés a híd, ha abből kiesik egy is, azonnal nú a dugó esélye)
Kis autók támogatása (Pl. az árúszállítást, mentőst, taxist stb... kivéve csak 4 méters hossz és 1500 KG súly alatti autóval lehet közlekedni adott területeken)
P+R parkolók és egyéb parkoló házak (Ma 10+ órát mentem BP.-n. Csak az utcán parkoló kocsikat láttam...)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Idióta volt a gyalogos. Remélem nem lett komoly baja. Már csak azért sem, mert szerencsétlen autóstól az esetben az eljárás idejére elveszik a jogsit.

Ez biztos? Nekem volt hasonló esetem, és még csak el sem kérték a jogsimat. Igaz, ott a gázolt elfutott... (és otthagyott engem a kárommal, miközben ő volt a károkozó)
 
M

molnibalage

Guest
Ez az alap probléma amit meg kell oldani. Ez a jelenlegi vezetésnek sem sikerült.
Sötétzöld megoldás:
Dugódíj
Ez sem igaz.
Közgáz óra első 30 perce a kereslet kínálati görbe.
Ha az úthasználat ingyért van, akkor a csúcsidőben be lehet árazni annyira, hogy a forgalom elviselhető lehet.
Ennyi. Persze nem árt, ha emellé fejlesztik a közlekedést.
A dugódíj n+1 helyen bizonyított már. Nem sötétzöld megoldás.
Sajnos a magyar mentalitás oda terjed, hogy ezt sápnak tekinti csak.

Önmagában ezzel sincs baj.
Ez valóban hülyeség.
Ésszerű megoldás:
Több híd (kevés a híd, ha abből kiesik egy is, azonnal nú a dugó esélye)
Kis autók támogatása (Pl. az árúszállítást, mentőst, taxist stb... kivéve csak 4 méters hossz és 1500 KG súly alatti autóval lehet közlekedni adott területeken)
P+R parkolók és egyéb parkoló házak (Ma 10+ órát mentem BP.-n. Csak az utcán parkoló kocsikat láttam...)
A P+R parkoló sem megoldás egy ponton túl, mert koncentrált forgalmat generál és maga a lerakás és átszállás idővesztesége lesz az egekben.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez biztos? Nekem volt hasonló esetem, és még csak el sem kérték a jogsimat. Igaz, ott a gázolt elfutott... (és otthagyott engem a kárommal, miközben ő volt a károkozó)
Ha meghal, az ha jól tudom mindenképp bírósági ügy. De nem biztos, csak mintha Herpyben hallottam volna.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
202375673_4212540425520009_1893731478544661880_n.jpg


szerintem nagyon jo otlett...
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Nem 80-al ment... amivel vontatmányokkal szabadna.

Azért ennél a beszitálásnál szerintem nem csak ez volt a probléma. Ok, valóban gyorsabban ment, mint a megengedett (így a rendőrségi statisztikában is nyilván gyorshajtás lesz az ok), de attól még nem kellene ebből törvényszerűen is balesetnek lenni. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem volt jó a lakókocsi súlypontja.
Szerintem sokan nincsenek tisztában vele, hogy ennek komoly jelentősége van a vontatmány stabilitása szempontjából. Ha túl hátul van a súlypont, akkor az "tök jó", hiszen könnyű felakasztani a horogra a futót, csak aztán nagy sebességen meg beszitál... Ja, akkor lehet mégsem jó ötlet?
Sokkal jobb, ha inkább nehéz felakasztani a vonófejet, de menet közben stabil a cucc nagy sebességen is. (Persze az sem jó, ha a vonófejnél túl nehéz, mert akkor meg a kocsi orrát emeli, és a kormány hatásossága csökkenhet könnyű autó esetén. Aranyközépút a jó, amúgy meg is van adva, hogy mennyi kg-al kell nyomja a vonóhorgot a futó.)

A másik, hogy egy utánfutó nem egyik pillanatról a másikra kezd szitálásba. Az elején csak nagyon finoman csinálja, aztán fokozatosan erősödik. Az a rossz benne, hogy ha ráfékezel, akkor nagyon gyorsan durvul a szitu, míg ha gázt adsz, akkor javul. Könnyen lehet abba a hibába esni, hogy gyorsítás közben még nem szitál, aztán nagyobb sebességnél elvéve a gázt, már igen. Ha ekkor ráfékezel, na abból lesz az, amit a videón látunk! Nem szabad fékezni! Finoman vissza kell venni a gázt (akár nem is teljesen), és hagyni, hogy a futó légellenállása hasson, és visszalassuljon a vontatmány. Kis szitálást még a kormánnyal lehet követni, és ha finoman csalod vissza a sebességet, simán megúszod. Ha közben olyan lejtő jön, amin gyorsul, akkor megszívtad...

(Húztam már 1.0 Swfifttel 700 kilós futót, ott 70 felett már a farok csóválta a kutyát, észnél kellett lenni nagyon is... Vszeg a súlypont sem volt jó amúgy, de ezt akkor még nem tudtam. A mostani kocsimmal (1600kg önsúly), jól beállított, szintén 7-800kg-os utánfutót kb. annyival húzok, amennyivel nem szégyellek. Egyszer mentem 140-el is vele, semmi negatív reakciója nem volt (az elszállt fogyasztáson kívül).
 
M

molnibalage

Guest
Te például mennyi fizetnél azért, hogy főútvonalon kijelölt bringasávot használhass?
A bringasávokon is van néha dugó már sajnos.
Amúgy ameddig az autó szennyez, zajos és foglal el aránytalanul nagy helyet - mert parkolni kell - addig miért is kéne dugódíjat fizetni a bringásnak?
Nem ők használják aránytalanul a város területét...

Így nézve a kérdés elég röhejes. Mintha azt kérdeznéd, hogy a HÉV-en fizessen-e az utas dugódíjat.
Kb. ezt sikerült leírni..

Az autóforgalom egyes résztvevői fizetnek, akinek tényleg nagyon fontos.
Svédeknél a kísérlet azzal indult az első ilyen teszt, hogy kemény 1 USD-nek megfelelő összeg volt. És a sokan ezt sem voltak hajlandóak kifizetni.
Na, ha csak ennyire fontos, akkor mégsem annyira fontos...
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Az a baj, hogy egyesek úgy tesznek, mint KG idején lett volna csak felújítás és miatta lenne az, hogy mindenki kocsival jár budira is. Meg 2010 óta Bp és agglomerációban +33% az autó mennyisége.

Ezzel nincs mit tenni. A város adott, a kocsik száma meg csak nő...

Ez a túlzott KG-zés nekem sem jön be, mert a probléma valóban nem csak ő.

Én azt nem értem, hogy miért nem tanítják meg a népet vezetni. Állj ki egy tetszőleges kereszteződéshez, és nézd meg, hogy a kocsisor mennyire idiótán indul el. Minden második autós lemarad az előtte lévőtől. Nem fogják fel a kis agyukkal, hogy a dugók jelentős részét a béna vezetésükkel okozzák. Ha a zöld lámpánál az első intenzíven gyorsítana, a többi meg igyekezne nem lemaradni tőle, akkor minden egyes lámpa áteresztő képessége sacc/kb 20-30%-al nőne még hétköznapokon is. Ez hatalmas szám városi szinten, és simán akár hasonló százalékkal csökkennének a menetidők is. Ha pedig csökken a menetidő, akkor ugyanannyit csökken az egyszerre az aszfalton mozgók száma is, azaz még könnyebb lesz a haladás, még mindenki előbb odaér a céljára, azaz még kevesebben leszek egyszerre az aszfalton.

Ha viszont töketlenkedünk a forgalomban, akkor mindenkit feltartunk, még több kocsi lesz egyszerre úton (hiszen az is már útra kelt, aki egy órával utánam indult), akik még inkább akadályozzák egymást. Önmagát rontó folyamat.

Egyébként nagyon látszik, hogy mennyire összefügg a dugók léte az átlagos vezetői tudással. Hétvégén fele annyi autóval is majdnem ugyanolyan szar a helyzet, mint hétköznapokon, mert a forgalomban akkor résztvevő 20-30% rutintalan béna mindenkit belassít. Biztos vagyok benne, hogy ezt simán egyszerű megfigyelésekkel is bizonyítani lehetne, pl. hogy egy átlagos 30 másodperces zöld lámpán hány autó fér át hétköznapokon, és hány hétvégén. (És érdekes szám lenne, hogy mennyi férne át akkor, ha mindenki odafigyelne, és normálisan gyorsítana...tippelem a +20-30%-ot átlagosan)
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 428
3 745
113
Ha az úthasználat ingyért van, akkor a csúcsidőben be lehet árazni annyira, hogy a forgalom elviselhető lehet.
Ennyi. Persze nem árt, ha emellé fejlesztik a közlekedést.
A dugódíj n+1 helyen bizonyított már. Nem sötétzöld megoldás.
Sajnos a magyar mentalitás oda terjed, hogy ezt sápnak tekinti csak.

Én nem tudom megoldás lenne-e a dugódíj.
De amíg nincs jobb infrastruktúra (+2-3 Duna-híd a fővárosban és környékén, bezárt M0, stb...), addig nem biztos, hogy jó ötlet.
Sokan kényszerűségből használják a belvárost áthaladásra, mert egyszerűen nincs alternatíva.
Például, ha megnézed térképen, Szentendréről hogyan mész le a Balatonra? Vagy Pécsre? Vecsésről hogyan mész ki Nagykovácsiba? Nem nagyon tudod kihagyni a belvárost... (esetleg Budakeszin át, de az is totál be van állva, mert nincs más alternatív útvonal)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger
M

molnibalage

Guest
Ez a túlzott KG-zés nekem sem jön be, mert a probléma valóban nem csak ő.

Én azt nem értem, hogy miért nem tanítják meg a népet vezetni. Állj ki egy tetszőleges kereszteződéshez, és nézd meg, hogy a kocsisor mennyire idiótán indul el.
Pontosan látom. Reggel, amikor a Haller utcánál kanyarodok a Mester felé, akkor mire 6 autó elindul néha 10 sec. Agyrém. Állva hagynék 4 autót is, ha elindulnék mellettük...

Minden második autós lemarad az előtte lévőtől. Nem fogják fel a kis agyukkal, hogy a dugók jelentős részét a béna vezetésükkel okozzák. Ha a zöld lámpánál az első intenzíven gyorsítana, a többi meg igyekezne nem lemaradni tőle, akkor minden egyes lámpa áteresztő képessége sacc/kb 20-30%-al nőne még hétköznapokon is. Ez hatalmas szám városi szinten, és simán akár hasonló százalékkal csökkennének a menetidők is. Ha pedig csökken a menetidő, akkor ugyanannyit csökken az egyszerre az aszfalton mozgók száma is, azaz még könnyebb lesz a haladás, még mindenki előbb odaér a céljára, azaz még kevesebben leszek egyszerre az aszfalton.
Van, amikor néha az első másodperceket áll, mert a szájbavert telefonjával foglalkozik...
Én nem tudom megoldás lenne-e a dugódíj.
De amíg nincs jobb infrastruktúra (+2-3 Duna-híd a fővárosban és környékén, bezárt M0, stb...), addig nem biztos, hogy jó ötlet.
Sokan kényszerűségből használják a belvárost áthaladásra, mert egyszerűen nincs alternatíva.
Például, ha megnézed térképen, Szentendréről hogyan mész le a Balatonra? Vagy Pécsre? Vecsésről hogyan mész ki Nagykovácsiba? Nem nagyon tudod kihagyni a belvárost... (esetleg Budakeszin át, de az is totál be van állva, mert nincs más alternatív útvonal)

Ha elkészül a HÉV II. ütem és az elővárosi vasút és körvasút 2030 táján, akkor erősen időszerű lesz már.
Vagy lehet ingyen autózni mindenkinek és szopni. Felőlem.
Én nem fogok kocsiba ülni, ameddig csak lehet.
Hogy miért az a posztolt videókon látható....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 068
16 280
113
A bringasávokon is van néha dugó már sajnos.
Amúgy ameddig az autó szennyez, zajos és foglal el aránytalanul nagy helyet - mert parkolni kell - addig miért is kéne dugódíjat fizetni a bringásnak?
Nem ők használják aránytalanul a város területét...

Így nézve a kérdés elég röhejes. Mintha azt kérdeznéd, hogy a HÉV-en fizessen-e az utas dugódíjat.
Kb. ezt sikerült leírni..

Az autóforgalom egyes résztvevői fizetnek, akinek tényleg nagyon fontos.
Svédeknél a kísérlet azzal indult az első ilyen teszt, hogy kemény 1 USD-nek megfelelő összeg volt. És a sokan ezt sem voltak hajlandóak kifizetni.
Na, ha csak ennyire fontos, akkor mégsem annyira fontos...

A kérdésre nem válaszolsz. Szóval mennyit? 1 dollárt a közösbe minden behajtás után? Az pont kb. egy buszjegy ára...

Mert ha gazdasági alapon indulok ki, hogy a közterület egy limitált, értékes erőforrás, amiért versenyeztetni kell a népet piaci alapon, aztán majd a piac láthatatlan keze... szóval közterület, amit arra bérelsz, hogy használd. Valami ilyesmit mond a Levegő Munkakerülőcsoport is. Kilométer díj stb. Kivétel pedig nincs. Ha használni akarod, fizess.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger