Ki tud rajosabb akadályt tenni a főútra? - Bazi nagy "Roma" tehetségkutatót rendeztek a balassagyarmati "fiúk"
Forrás: https://kuruc.info/r/2/230392/
Forrás: https://kuruc.info/r/2/230392/
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A kurva életbe.
A kurva életbe.
Darwin-díjas művelet a 6 sávos Váci úton a forgalom és a metrópótlók közt átrohanni az egyszer sicher. Az autósnak esélye sem volt megállni, főleg, hogy a gyalogos takarásból lépett elő. Plusz Nyugati téren ott az aluljáró, a Westend mélygarázs bejáratánál ott a zebra, mindkettőt egy perc gyaloglással el lehet érni. Viszont a kolléga benyomta a fullkretént és azt hitte Terminátorként átfér. A legnagyobb baj, hogy nem ő az egyetlen, sajna én is láttam már arra pár ilyen delikvenst, egyik fokozottan kretén módra rollerrel akarta ezt véghez vinni. Sokszor az az érzésem Pesten a gyalogosok közt mintha GTA NPC-k mellett lennékTermészetes kiválasztódás.
Idióta volt a gyalogos. Remélem nem lett komoly baja. Már csak azért sem, mert szerencsétlen autóstól az esetben az eljárás idejére elveszik a jogsit.A kurva életbe.
A legnagyobb baj, hogy nem ő az egyetlen, sajna én is láttam már arra pár ilyen delikvenst, egyik fokozottan kretén módra rollerrel akarta ezt véghez vinni. Sokszor az az érzésem Pesten a gyalogosok közt mintha GTA NPC-k mellett lennék
Az a baj, hogy egyesek úgy tesznek, mint KG idején lett volna csak felújítás és miatta lenne az, hogy mindenki kocsival jár budira is. Meg 2010 óta Bp és agglomerációban +33% az autó mennyisége.
Na elkapták a fullkretén audista kollégát:
Őrizetben az ámokfutó
A rendőrök előállították azt a sofőrt, aki a 8-as számú főút városlődi szakaszán másokat veszélyeztetett közlekedése során, majd megállás nélkül elhajtott a helyszínről.www.police.hu
Viszont csak most vettem észre, hogy mily meglepő módon, megint a 8-ason a szomszédban sikerült ezt a manővert elkövetni, szóval most jöjjön egy rövid utólagos elemzés. Momentán azt a részt kb bekötött szemmel le tudnám vezetni, mert pólyás koromtól kezdve arrafele járunk ki nagyanyámhoz, sőt vezetést is részben arrafele járva tanultam. És bizony a városlődi emelkedő egy tiszta halálszakasz. Veszprém felől Herend után itt nyílik először lehetőség egy rövid részen előzni, míg Ajka irányából az emelkedő miatt ott a kapaszkodósáv, szóval a többség meg a kaminokat/lassabb járműveket előzi. Viszont ahogy a videón is látszik jópáran nem képesek rendesen felmérni a lehetőségeket és az előzést jócskán a záróvonal után fejezik be. Plusz itt tényleg minden baromállat elszabadul és úgy kezdik el nyomni a gázt, mint süket az ajtót. Sok előzést és centiken múló szoros helyzetet láttam ott, de akkora kretént mint az audis még nem. Annyi változást sikerült a közutasoknak az elmúlt időszakban elérniük, hogy dupla záróvonalat festettek fel, a rendőrök meg beállnak az emelkedő tetejére trafizni. Mondhatom felettébb nagy az elrettentő hatása.
De miért halálzóna? Azért, mert a fentebb említett terep és útadottságok miatt ha két autó ütközik akkor az hatalmas energiával, frontálisan történik (még ha csak mindkét oldalon 90-el mennének) és emiatt a túlélési esélyek minimálisak. Nem annyira gyakori arra a baleset, de ha megtörténik, akkor 90%, hogy a fentebb említett végeredmény várható. Bár volt olyan is, hogy ugyanezen a szakaszon falubeli traktoros esett le a felüljáróról a vasútra, szerencsére kb sérülés nélkül túlélte. Igazából rég 2x2 sávosra kellett volna azt a szakaszt bővíteni, de momentán vagy 30 éve várjuk a 8-as bővítését és mindig csak ígéreteket kapunk rá, semmi konkrétumot. Momentán az nagy szó volt, hogy legalább Herendig sikerült kibővíteni, de igazából jóval tovább kellene Ajka utánig minimum. Nem kicsi sem a személy, sem a teherforgalom.
Ui.: olvasva, hogy 36 éves kislődi férfi az elkövető vannak tippjeim a személyére vonatkozóan. Esetében/baráti körében a korábban pedzegetett bedrogozottság sem lenne kizárható az ámokfutás alatt, nem ez lenne az első esete.
Ezzel nincs mit tenni. A város adott, a kocsik száma meg csak nő...
Idióta volt a gyalogos. Remélem nem lett komoly baja. Már csak azért sem, mert szerencsétlen autóstól az esetben az eljárás idejére elveszik a jogsit.
Ez sem igaz.Ez az alap probléma amit meg kell oldani. Ez a jelenlegi vezetésnek sem sikerült.
Sötétzöld megoldás:
Dugódíj
Önmagában ezzel sincs baj.Bicikli sáv
Ez valóban hülyeség.Villany SUV
A P+R parkoló sem megoldás egy ponton túl, mert koncentrált forgalmat generál és maga a lerakás és átszállás idővesztesége lesz az egekben.Ésszerű megoldás:
Több híd (kevés a híd, ha abből kiesik egy is, azonnal nú a dugó esélye)
Kis autók támogatása (Pl. az árúszállítást, mentőst, taxist stb... kivéve csak 4 méters hossz és 1500 KG súly alatti autóval lehet közlekedni adott területeken)
P+R parkolók és egyéb parkoló házak (Ma 10+ órát mentem BP.-n. Csak az utcán parkoló kocsikat láttam...)
Ha meghal, az ha jól tudom mindenképp bírósági ügy. De nem biztos, csak mintha Herpyben hallottam volna.Ez biztos? Nekem volt hasonló esetem, és még csak el sem kérték a jogsimat. Igaz, ott a gázolt elfutott... (és otthagyott engem a kárommal, miközben ő volt a károkozó)
Nem 80-al ment... amivel vontatmányokkal szabadna.
Ha az úthasználat ingyért van, akkor a csúcsidőben be lehet árazni annyira, hogy a forgalom elviselhető lehet.
A bringasávokon is van néha dugó már sajnos.Te például mennyi fizetnél azért, hogy főútvonalon kijelölt bringasávot használhass?
Az a baj, hogy egyesek úgy tesznek, mint KG idején lett volna csak felújítás és miatta lenne az, hogy mindenki kocsival jár budira is. Meg 2010 óta Bp és agglomerációban +33% az autó mennyisége.
Ezzel nincs mit tenni. A város adott, a kocsik száma meg csak nő...
Ha az úthasználat ingyért van, akkor a csúcsidőben be lehet árazni annyira, hogy a forgalom elviselhető lehet.
Ennyi. Persze nem árt, ha emellé fejlesztik a közlekedést.
A dugódíj n+1 helyen bizonyított már. Nem sötétzöld megoldás.
Sajnos a magyar mentalitás oda terjed, hogy ezt sápnak tekinti csak.
Pontosan látom. Reggel, amikor a Haller utcánál kanyarodok a Mester felé, akkor mire 6 autó elindul néha 10 sec. Agyrém. Állva hagynék 4 autót is, ha elindulnék mellettük...Ez a túlzott KG-zés nekem sem jön be, mert a probléma valóban nem csak ő.
Én azt nem értem, hogy miért nem tanítják meg a népet vezetni. Állj ki egy tetszőleges kereszteződéshez, és nézd meg, hogy a kocsisor mennyire idiótán indul el.
Van, amikor néha az első másodperceket áll, mert a szájbavert telefonjával foglalkozik...Minden második autós lemarad az előtte lévőtől. Nem fogják fel a kis agyukkal, hogy a dugók jelentős részét a béna vezetésükkel okozzák. Ha a zöld lámpánál az első intenzíven gyorsítana, a többi meg igyekezne nem lemaradni tőle, akkor minden egyes lámpa áteresztő képessége sacc/kb 20-30%-al nőne még hétköznapokon is. Ez hatalmas szám városi szinten, és simán akár hasonló százalékkal csökkennének a menetidők is. Ha pedig csökken a menetidő, akkor ugyanannyit csökken az egyszerre az aszfalton mozgók száma is, azaz még könnyebb lesz a haladás, még mindenki előbb odaér a céljára, azaz még kevesebben leszek egyszerre az aszfalton.
Én nem tudom megoldás lenne-e a dugódíj.
De amíg nincs jobb infrastruktúra (+2-3 Duna-híd a fővárosban és környékén, bezárt M0, stb...), addig nem biztos, hogy jó ötlet.
Sokan kényszerűségből használják a belvárost áthaladásra, mert egyszerűen nincs alternatíva.
Például, ha megnézed térképen, Szentendréről hogyan mész le a Balatonra? Vagy Pécsre? Vecsésről hogyan mész ki Nagykovácsiba? Nem nagyon tudod kihagyni a belvárost... (esetleg Budakeszin át, de az is totál be van állva, mert nincs más alternatív útvonal)
A bringasávokon is van néha dugó már sajnos.
Amúgy ameddig az autó szennyez, zajos és foglal el aránytalanul nagy helyet - mert parkolni kell - addig miért is kéne dugódíjat fizetni a bringásnak?
Nem ők használják aránytalanul a város területét...
Így nézve a kérdés elég röhejes. Mintha azt kérdeznéd, hogy a HÉV-en fizessen-e az utas dugódíjat.
Kb. ezt sikerült leírni..
Az autóforgalom egyes résztvevői fizetnek, akinek tényleg nagyon fontos.
Svédeknél a kísérlet azzal indult az első ilyen teszt, hogy kemény 1 USD-nek megfelelő összeg volt. És a sokan ezt sem voltak hajlandóak kifizetni.
Na, ha csak ennyire fontos, akkor mégsem annyira fontos...