Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
A kérdésre nem válaszolsz. Szóval mennyit? 1 dollárt a közösbe minden behajtás után? Az pont kb. egy buszjegy ára...

Mert ha gazdasági alapon indulok ki, hogy a közterület egy limitált, értékes erőforrás, amiért versenyeztetni kell a népet piaci alapon, aztán majd a piac láthatatlan keze... szóval közterület, amit arra bérelsz, hogy használd. Valami ilyesmit mond a Levegő Munkakerülőcsoport is. Kilométer díj stb. Kivétel pedig nincs. Ha használni akarod, fizess.
Hülye kérdés. Az autóforgalommal van a baj, tehát azt kell szabályozni.
Ha majd zárt kerékpárutakon nem férünk el, akkor térjünk vissza erre.

Mert a behajtó autóhoz parkolóhely is tartozik.
Egy kocsi helyére meg 6-8 bringát teszel le...
A nem behajtó kocsinak parkolóhely sem kell...

Nem a parkoló és közlekedő bringák miatt nincs hely a városban.

Mert ameddig 2x3/4 sávon a kocsik állnak a dugóban és nincs brinágnak semmi, addig én ezt a kérdést legfeljebb trollkodásnak tudom megítélni.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
A bringasávokon is van néha dugó már sajnos.
Amúgy ameddig az autó szennyez, zajos és foglal el aránytalanul nagy helyet - mert parkolni kell - addig miért is kéne dugódíjat fizetni a bringásnak?
Nem ők használják aránytalanul a város területét...

Így nézve a kérdés elég röhejes. Mintha azt kérdeznéd, hogy a HÉV-en fizessen-e az utas dugódíjat.
Kb. ezt sikerült leírni..

Az autóforgalom egyes résztvevői fizetnek, akinek tényleg nagyon fontos.
Svédeknél a kísérlet azzal indult az első ilyen teszt, hogy kemény 1 USD-nek megfelelő összeg volt. És a sokan ezt sem voltak hajlandóak kifizetni.
Na, ha csak ennyire fontos, akkor mégsem annyira fontos...
Talán hallottál már a jövedéki adóról...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Ez az alap probléma amit meg kell oldani. Ez a jelenlegi vezetésnek sem sikerült.
Sötétzöld megoldás:
Dugódíj
Bicikli sáv
Villany SUV

Ésszerű megoldás:
Több híd (kevés a híd, ha abből kiesik egy is, azonnal nú a dugó esélye)
Kis autók támogatása (Pl. az árúszállítást, mentőst, taxist stb... kivéve csak 4 méters hossz és 1500 KG súly alatti autóval lehet közlekedni adott területeken)
P+R parkolók és egyéb parkoló házak (Ma 10+ órát mentem BP.-n. Csak az utcán parkoló kocsikat láttam...)
több híd? akkor a most tele utak szélesebbek lesznek?
szerintem az Andrássy van az a tök hülye fasor, vágjuk ki az is, a végében meg ott az a nagy placc, oda kellene parkolni
(mellesleg a nagy, nehéz autó büntető adóját támogatom)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113

Te vetetted fel, hogy fizetni kellene az úthasználatért, meg hogy a közterület, az milyen értékes, fizetni kell érte, én csak megkérdeztem, te mennyit fizetnél akkor érte, hogy használd...

Az autóforgalommal van a baj, tehát azt kell szabályozni.

Az autóforgalommal nincs baj. Sem környezetvédelmi, sem közlekedési szempontból. Az előbbi a többi szennyezőhöz képest elenyésző, az utóbbi pedig bőven kezelhető Budapesten. Általános társadalmi igény, hiszen manapság gyakorlatilag minden családban van legalább 1 kocsi. Budapest pedig se nem Los Angeles 10-15 millió lakossal, 10 sávos autópályákkal és 50 kilométeres agglomerációval, meg 0 tömegközlekedéssel, de nem is az apró, 800 ezres lélekszámú középkoriasan utcaszerkezettel iszonyat szűken beépített Amszterdam.

Budapesten a mostani, hívjuk úgy udvariasan, forgalomszervezési megoldás előtt egész tisztességesen lehetett közlekedni, annak ellenére, hogy évtizedek óta elmaradtak a szükséges fejlesztések (minden téren, tehát a közösségi közlekedés terén is, az úthálózat fejlesztése terén stb.) és azok nem követték le a megnövekedett igényeket.

Ha majd zárt kerékpárutakon nem férünk el, akkor térjünk vissza erre.

Ha majd a meglévő útkapacitáson, hasonló útidőt és biztonságot kínáló mellékutcákban nem férnek el a biciklisták, térjünk vissza dezignált biciklisávokra.. a közgazdasági matek ugyanis egyszerű. Kereslet - kínálat. Biciklisávokra jelenleg nincs jelentős kereslet, és várhatóan nem is lesz, ahhoz Budapest egyszerűen túl nagy, a bicikli mint közlekdési eszköz pedig túl korlátolt képességű, eleve az év felében a használók legnagyobb része nem is használja az időjárási körülmények miatt. Ez tény, statisztika.

Ha visszatérünk arra az alapvetésre, hogy a közterület értékes, gazdásági szempontból közelítjuk meg az úthálózatot, akkor a használatnak értéke van. A használati díjat pedig mindenkinek meg kell fizetnie, nincs kivétel.

Ha valaki többet akar magának lefoglalni belőle, mint amire ténylegesen használ, akkor fajlagosan többet kell fizetnie, ugyanis másoktól veszi el a lehetőséget teljesen fölöslegesen. Ha az 5 fős melós brigád azért ül egy órát egy egész dugóban, ennek fizesse meg az árát az, akinek az érdekében tőle a közlekedési lehetőséget elvették. Ha a leszűkített sávok, idióta lámpaprogramok, értelmetlen "forgalomcsillapítás" miatt a meglévő, de kedvező üzemben haladni nem tudó forgalom károsanyag kibocsátása 2-3 szorosára nő a korábbi állapothoz képest létrehozott mesterséges dugókban, ennekfizesse meg az árát az, aki követeli, hogy így módosuljon a forgalmi rend. Lehet, csak fizesse meg a társadalmi költségét.

Példának okáért, tegyük fel hogy az adott útszakaszon van két sáv, sávonként a fenntartás, építés, közlekedéssel töltött idő (kieső termelőtevékenység), szennyezés stb. költsége legyen 1 millió forint / nap. Ez oszlik el a használók között - ha az adott sávot mindenki használhatja, akkor minden használó egyelően fizessen érte.

Ha tehát a példában átmegy a két sávon naponta 900 kocsi és 100 biciklis, összesen naponta ezren, akkor mindenki fizessen érte 1000 forintot, hiszen a használat joga mindenkit megillet. Viszont ha az adott két sávból csak egyet használhanak gépjárművek, akkor az arra eső 500 000 forintot fizesse meg az áthaladó (kevesebb) 500-1000 autó, tehát 500-1000 Ft / nap (és ebből még le is vonhatjuk az átalányként megfizetett jövedéki, teljesítmény stb. adókat, hiszen azzal már hozzájárultak) a másik sáv kizárólagos használati költségét (szintén 500 000 forint) pedig az a 100 biciklis, aki igényt tart erre a pivilégiumra, hogy kötöttsapiban tekerjen egyedül és közben arról fantáziáljon, hogy ő mennyire progresszív, új típusú ember. Lehet, de ha csak nekik van egy teljes forgalmi sáv, a költsége attól még ugyanannyi, szóval fejelenként 5000 Ft lesz naponként az úthasználat és a hippiskedés költsége. Mert ténylegesen ennyibe kerül a társadalomnak a hobbija azzal, hogy az összes többi közlekedőt ezzel akadályozzák.

Mert a behajtó autóhoz parkolóhely is tartozik.
Egy kocsi helyére meg 6-8 bringát teszel le...
A nem behajtó kocsinak parkolóhely sem kell...

Egy nem létező problémára keresel megoldást. Soha, sehol nem probléma ugyanis a bringát leparkolni, egyszerűen nincs olyan helyzet, hogy a 6-8 bringa nem tudod leparkolni, mert ott parkol egy autó. Egy kocsira eső 6-8 bringa! Az arány fordított.
Ezért, ha a probléma egyátalán létezne, méltányos és arányos megoldás az is, ha 100-ból 1 parkolóhelyet felszabadítunk mondjuk bringatárolónak.

Kocsival sem akadály a parkolás, mert a parkolóhely kérdését kereslet-kínálat elven rendezik a parkolási díjak, illetve azokat kiváltják a magán parkolóhelyek (belvárosban pl. rengeteg mélygarázs épült, ezek biztosítják a szükséges helyet piaci alapon).

Nem a parkoló és közlekedő bringák miatt nincs hely a városban.

De, pontosan azok miatt, ugyanis a használati részesedésükhöz képest aránytalan és kizárólagos közúthasználatot követelnek maguknak. A Nagykörút azóta van konstans beállva, mióta beállítottak egy tökéletese felesleges, teljesen hülye módon kialakított biciklisávot az út felületének felén. Miközben a biciklisávot tized-huszadannyian sem használják, mint a mellette lévő gépjárműsávot. 5% kapacitásszükségletre lefoglaljuk a kapacitás 50%-át.

Ez, valamint a kritikus csomópont felújításokat egy időre katyvaszoló, a helyzetet értelmetlen lezárásokkal súlyosbító kretének hada a városházán az eredendő oka a jelenlegi közlekedési helyzetnek, még most is, nyáron, amikor a lakásság jelentős része itt sincs, iskola sincs. Ősszel, iskolakezdésre, nyaralások végével ez gyönyörű lesz, ha már most ilyen.

Mert ameddig 2x3/4 sávon a kocsik állnak a dugóban és nincs brinágnak semmi, addig én ezt a kérdést legfeljebb trollkodásnak tudom megítélni.

Hol nincsen semmi hely a bringának? Ne röhögtess.

Eddig érdekes módon nem volt elviselhetetlen dugó, nem volt mit megoldani. Most csináltak, konstans egy órás szopásokat 10 perces útvonalokon. Ja, hogy most már dugó van, akkor már adóztassuk is meg ezzel az ürüggyel, miközben az egész szituációt mesterségesen hozta létre ugyanaz, aki most adóztatni akar.

A főútvonalakon lehetett haladni, a helyzet alapvetően javulna is rengeteget, mert folynak a vasútfejlesztések, a belvárost végre elkerülhetővé tevő hidak építése. Ugyanis hiába a mesterséges dugó, az úthalózat szerkezete és a hidak belvárosi koncentrációja miatt még most is messze a leggyorsabbak a klasszikus főútvonalak - Kossuth - Rákóczi tengely, Hungária, Nagykörút, Váci, Szentendrei, M3/5/7 bevezető - Jelenleg egyszerűen ezeknek nincs alternatívája, mert vicces módon a belváros azért áll be, mert jó az infrastruktúrája, míg a külvárosnak megmaradt az 50-es évek szintjén, csak épp nagyságrenddel nagyobb a helyi igény amit nem szolgáltak ki!

Mellesleg baromi álságos az egész érvelés a dugódíjról, ugyanis mesterségesen hoztak létre és próbálnak létrehozni folyamatosan egy eddig nem akut problémát, majd persze az elszenvedőit okolják érte és hoppá! Őket is kell jól megbüntetni. Persze csak őket, mert ugye majd lesz egy kiváltságos réteg, aki ugyan követeli a "drága közterület" használatáért fizetést, de persze ő maga egy forintot sem akar ezért fizetni, azt fizessen mindenki más, de főleg azok, akiknek nála több van.

Ez így egy bújtatott vagyonadó, amivel a legminimálisabbnál csak kicsit tehetősebbeket adóztatni, hogy néhány szavazatot behúzzon a fogukat bárkire irigyen csattogtató proliktól meg a totál haszontalan, semmilyen eredményt vagy társadalmi hasznosságot vagy személyes eredményt felmutatni nem tudó, ezért virtue signallingban kiteljesedő hippiktől.
 
M

molnibalage

Guest
Te vetetted fel, hogy fizetni kellene az úthasználatért, meg hogy a közterület, az milyen értékes, fizetni kell érte, én csak megkérdeztem, te mennyit fizetnél akkor érte, hogy használd...
Mondom, ameddig a város felületének kb. 9-10%-a parkoló és út, és a belvárosban 60 centis járdán megy egyes helyeken az ember és azt is el akarták venni, addig még az ötlet is nevetséges, hogy a bringás fizessen az úthasználatért.

De, ha ennyire kötöd a hülyeséget a karóhoz, akkor legyen. Napi kb. 300 HUF. És ez is brutálisan aránytalan lenne.
Az autóforgalommal nincs baj.
Ja, persze, biztos a gyalogátkelőhelyek és a bringások miatt van mindig dugó és nem azért, mert lényegében parkolni sem tudnak már a kocsik, ezért körözgetnek feleslegesen.
Sem környezetvédelmi, sem közlekedési szempontból.
Ezen a ponton elfogott a röhögés. A tartós 70 dB feletti zaj a főutak mentén, a permanens északai zajhatársértés az mind smau ugye?
Általános társadalmi igény, hiszen manapság gyakorlatilag minden családban van legalább 1 kocsi.
Általános társadalmi igény lenne az ingyen sör is.
Akkor próbáljuk ki azt is?
Ez a mindenhova kocsival megközelítés halott ügy.
Főleg egy olyan városban, aminek a magja a személyautó feltalálásra előtt épült.
Amúgy elég vicces, amikor egy háromsávos szélességű utcára mondjuk, hogy szűk, mert abból két sávon autók parkolnak...
LOL
Budapesten a mostani, hívjuk úgy udvariasan, forgalomszervezési megoldás előtt egész tisztességesen lehetett közlekedni, annak ellenére, hogy évtizedek óta elmaradtak a szükséges fejlesztések (minden téren, tehát a közösségi közlekedés terén is, az úthálózat fejlesztése terén stb.) és azok nem követték le a megnövekedett igényeket.
Dehogy lehetett, már a 2000-es években is rendszeresek voltak a dugók. Aztán jött 2008 és nagyhirtelen nem telt annyi embernek és annyi autózásra lett kb. 3-4 év békeév. Aztán 2013 tájától indult a werkli, egyre többen jártak megint kocsival úgy, hogy azok száma is nőtt. Bp és agg. táján van ahol 30%-ot meghaladó személygk. van 2010 óta. Ezzel nincs mit csinálni. Ha a gyök2 fejében az van, hogy neki autója van és jár hogy használja ingyért mindenhol, akkor itt be is lehet fejezni az eszmecserét, mert nincs miről beszélni. Az utcák mérete és áteresztőképessége adott. Ennyit nem bír el. És nem is szabadna engedni. Mert a város az ott lakó emberekért van és nem azért, hogy aki csak arra jár az más kárára aránytalanul közlekedjen.

Egészen elképesztőnek találom, hogy az magától értetődő, hogy autópályát nem viszünk át egy agglo település közepén, de teljes OK az, hogy csak azért, mert Bp, akkor korlátat teret adjunk az autüforgalomnak.
Ha majd a meglévő útkapacitáson, hasonló útidőt és biztonságot kínáló mellékutcákban nem férnek el a biciklisták, térjünk vissza dezignált biciklisávokra.. a közgazdasági matek ugyanis egyszerű. Kereslet - kínálat. Biciklisávokra jelenleg nincs jelentős kereslet, és várhatóan nem is lesz, ahhoz Budapest egyszerűen túl nagy, a bicikli mint közlekdési eszköz pedig túl korlátolt képességű, eleve az év felében a használók legnagyobb része nem is használja az időjárási körülmények miatt. Ez tény, statisztika.
Ez úgy hülyeség, ahogy van. A budai oldalon levő összefüggős bringasávot annyian használják, hogy évek óta ki lehetne tenni a megtelt táblát. Főleg úgy, hogy a gyalogossokkal össze van eresztve és a E. híd előtt a Rudasnál összeszűkül két ember szélességeűre. A pesti oldalon azért nincs ilyen, mert ott simán nincs összefüggő út... Használhatatlan is. A nagykörúti sáv előtt Pesten nem volt lényegében É-D irányú kerékpáros dedikált út. Aki ismeri a rendszert, az szakaszokról ugrálva és egyes egyirányú helyekenm, ahol mehet bringás tud haladni, úgy ahogy. Mert hivatalosan pl. a Szabadság téren sem lehetne áttekerni bringával... A semmiben ér vége a Petőfi utca...
Ha visszatérünk arra az alapvetésre, hogy a közterület értékes, gazdásági szempontból közelítjuk meg az úthálózatot, akkor a használatnak értéke van. A használati díjat pedig mindenkinek meg kell fizetnie, nincs kivétel.
Nem igaz, ARÁNYOS használat van.
Ameddig egy autó az 1,3-2,5 tonna és egy bringa meg 12 kg, addig miről beszélünk?
Ameddig egy autó n+1 károsanyagot bocsát ki és meg kvázi semmit, addig miről beszélnük?
Ameddig egy autó helyére elfér 6-8 db bringa, addig miről van itt szó?
Ha valaki többet akar magának lefoglalni belőle, mint amire ténylegesen használ, akkor fajlagosan többet kell fizetnie, ugyanis másoktól veszi el a lehetőséget teljesen fölöslegesen.
Mondom, három sávos út van a történelmi városban, abból kettőn parkolnak, egyen megy a forgalom, mellette megy a 60-80 cm-es jára. Na, akkor ki vesz el kitől és mit?

Ha az 5 fős melós brigád azért ül egy órát egy egész dugóban, ennek fizesse meg az árát az, akinek az érdekében tőle a közlekedési lehetőséget elvették. Ha a leszűkített sávok, idióta lámpaprogramok, értelmetlen "forgalomcsillapítás" miatt a meglévő, de kedvező üzemben haladni nem tudó forgalom károsanyag kibocsátása 2-3 szorosára nő a korábbi állapothoz képest létrehozott mesterséges dugókban, ennekfizesse meg az árát az, aki követeli, hogy így módosuljon a forgalmi rend. Lehet, csak fizesse meg a társadalmi költségét.
Semmiféle mesterséges dugó nincsen itten. Ide vezet az, ha mindenki autózni akar és kőagyú módon fel sem fogja, ő maga is csak generálja az egészet, de persze szerinte KG vagy pirézek a hibás, csak ő nem.
Példának okáért, tegyük fel hogy az adott útszakaszon van két sáv, sávonként a fenntartás, építés, közlekedéssel töltött idő (kieső termelőtevékenység), szennyezés stb. költsége legyen 1 millió forint / nap. Ez oszlik el a használók között - ha az adott sávot mindenki használhatja, akkor minden használó egyelően fizessen érte.

Ha tehát a példában átmegy a két sávon naponta 900 kocsi és 100 biciklis, összesen naponta ezren, akkor mindenki fizessen érte 1000 forintot, hiszen a használat joga mindenkit megillet. Viszont ha az adott két sávból csak egyet használhanak gépjárművek, akkor az arra eső 500 000 forintot fizesse meg az áthaladó (kevesebb) 500-1000 autó, tehát 500-1000 Ft / nap (és ebből még le is vonhatjuk az átalányként megfizetett jövedéki, teljesítmény stb. adókat, hiszen azzal már hozzájárultak) a másik sáv kizárólagos használati költségét (szintén 500 000 forint) pedig az a 100 biciklis, aki igényt tart erre a pivilégiumra, hogy kötöttsapiban tekerjen egyedül és közben arról fantáziáljon, hogy ő mennyire progresszív, új típusú ember. Lehet, de ha csak nekik van egy teljes forgalmi sáv, a költsége attól még ugyanannyi, szóval fejelenként 5000 Ft lesz naponként az úthasználat és a hippiskedés költsége. Mert ténylegesen ennyibe kerül a társadalomnak a hobbija azzal, hogy az összes többi közlekedőt ezzel akadályozzák.
Aha, és ez hol van súlyozva azzal, hogy bringás még soha nem cseszett szét tömegével utat, de a szgk. meg igen? Te csak simán darab darabot nézed azt, hogy parkolási területfoglalás és externália (bűz, zaj, por) mennyiben tér el, arra teszel magasról. Amit nem vágok, hogy milyen alapon.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11
M

molnibalage

Guest
Egy nem létező problémára keresel megoldást. Soha, sehol nem probléma ugyanis a bringát leparkolni, egyszerűen nincs olyan helyzet, hogy a 6-8 bringa nem tudod leparkolni, mert ott parkol egy autó.
Látom nem tetszett megérteni.
A parkoló autók a teljes várost ellepik.
De erről már @Allesmor is írt személyes beszámolót...

Ezért, ha a probléma egyátalán létezne, méltányos és arányos megoldás az is, ha 100-ból 1 parkolóhelyet felszabadítunk mondjuk bringatárolónak.
Ameddig ott tartunk, hogy a MOM Parknál kb. 6 bringát lehet letenni, addig látható, hogy a probléma fejekben van. Pedig ott még lenne hely is, csak nem tesznek ki támaszt. De a Allénál úgy kell vadászni már néha a bringás helyet.
Kocsival sem akadály a parkolás, mert a parkolóhely kérdését kereslet-kínálat elven rendezik a parkolási díjak, illetve azokat kiváltják a magán parkolóhelyek (belvárosban pl. rengeteg mélygarázs épült, ezek biztosítják a szükséges helyet piaci alapon).
Akkor tudnám, hogy a COVID alatt ingyenes parkolás alatt miről sírták tele a YT-t és itt a fórumot is, hogy 40 perc tekergés parkolóhelyet találni...
De, pontosan azok miatt, ugyanis a használati részesedésükhöz képest aránytalan és kizárólagos közúthasználatot követelnek maguknak. A Nagykörút azóta van konstans beállva, mióta beállítottak egy tökéletese felesleges, teljesen hülye módon kialakított biciklisávot az út felületének felén. Miközben a biciklisávot tized-huszadannyian sem használják, mint a mellette lévő gépjárműsávot. 5% kapacitásszükségletre lefoglaljuk a kapacitás 50%-át.
A Körút mindig be van állva, teljesen mindegy, hogy hány sáv van rajta. 2016-ban arra jártam munkába és ugyanúgy nem haladt a forgalom reggel 8:30 magasságban sem.
Ez, valamint a kritikus csomópont felújításokat egy időre katyvaszoló, a helyzetet értelmetlen lezárásokkal súlyosbító kretének hada a városházán az eredendő oka a jelenlegi közlekedési helyzetnek, még most is, nyáron, amikor a lakásság jelentős része itt sincs, iskola sincs. Ősszel, iskolakezdésre, nyaralások végével ez gyönyörű lesz, ha már most ilyen.
Az első COVID alatt mindenki hazahúzott. Lényegében vasárnapi forgalom volt hétköznap. Azóta minden visszatért. Nem azért van dugó, mert lezárás van. Az csak súlyosbította a helyzetet.
Az eszem megáll, hogy egyesek szerint KG és most lett dugó és előtte nem volt. 2018 táján is már az volt, hogy du 16:00 és a Galvani és Szerémi útnál már be volt állva minden. Minden nap. Ez nem valami KG féle hatás...
Hol nincsen semmi hely a bringának? Ne röhögtess.
Nincs dedikált bringaút a főirányokban sem...
Sokan azért nem tekernek, mert a forgalomban nem mernek. Fogalmazzunk úgy, hogy rajtam kívül nem sok bringást láttam még pl. a Budafoki úton...
És már én sem szeretek arra menni inkább kerülök.
Eddig érdekes módon nem volt elviselhetetlen dugó, nem volt mit megoldani.
Ez a legnagyobb kummantás, amit csak létezik.
Évek óta konstans dugó az összes főútvonal csúcsidőben.
A főútvonalakon lehetett haladni, a helyzet alapvetően javulna is rengeteget, mert folynak a vasútfejlesztések, a belvárost végre elkerülhetővé tevő hidak építése.
Dehogy lehetett, a Hungária, Szerémi út folyamatosan minden nap kváz lépésben haladás volt. Tudom, mert n+1 munkatársam arra járt kocsival és meg jót röhögve húztam el mellettük bringával.
Mellesleg baromi álságos az egész érvelés a dugódíjról, ugyanis mesterségesen hoztak létre és próbálnak létrehozni folyamatosan egy eddig nem akut problémát, majd persze az elszenvedőit okolják érte és hoppá!
Eddig nem akut....????
Ezez szerint akkor szerinted 2021-ig BP-nem ismerte a dugót....?????
El nem tudom mondani hányszor araszoltunk vissza bejárás után a céghez. Volt, hogy a Paks-Bp távolság tovább tartott, mint a Bp-határ és az Infopark. Vagy Tiszaújárosból az M3 bevezető volt annyi, mint a Hungária-Galvani úti székház... Nem 2020-ben, 2016-ban..

200.gif

Őket is kell jól megbüntetni. Persze csak őket, mert ugye majd lesz egy kiváltságos réteg, aki ugyan követeli a "drága közterület" használatáért fizetést, de persze ő maga egy forintot sem akar ezért fizetni, azt fizessen mindenki más, de főleg azok, akiknek nála több van.
Érdekes, hogy egy szolgáltatás túlhasználatáért a fizetés az "büntetés" lett nagyhirtelen.
Ez így egy bújtatott vagyonadó, amivel a legminimálisabbnál csak kicsit tehetősebbeket adóztatni, hogy néhány szavazatot behúzzon a fogukat bárkire irigyen csattogtató proliktól meg a totál haszontalan, semmilyen eredményt vagy társadalmi hasznosságot vagy személyes eredményt felmutatni nem tudó, ezért virtue signallingban kiteljesedő hippiktől.
Hát, erre már tényleg nem tudok mit mondani.
Mindig is tudtam a kommentjeiden, hogy szeretsz autózni, de azért a valóságot ilyen erősen tagadni.
A világ számtalan részén nem valami vadhippi elvből bringáznak és csapják ki az autókat a belvárosból tömegesen.
Azért, hogy élhető legyen a város az OTTÉLŐKNEK.

Amúgy elég "vicces" az, hogy az aggloba kihúzok más és a saját lakhelyüket is sikeresen tönkrevágják mértéktelen autózással.
A lakótelep, ahol laktam, ott most a játszóteret akarja pár elmeháborodott lebontani, hogy parkoló legyen a helyén.
Úgy, hogy az adott lépcsőházhoz tartozó részeknél a homokozó és/vagy fa helyén is autó áll már...

És ez ma a trend.
Nem kell zöld, játszótér sem, parkoló, az kell.
Az agglomerációban is ennyire nincs hely sokszor.

Nem tudom, hogy ezen mentalitáson sírni vagy röhögni kéne...

NBj70Jf.png
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and fulcrum11

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Kocsival sem akadály a parkolás, mert a parkolóhely kérdését kereslet-kínálat elven rendezik a parkolási díjak, illetve azokat kiváltják a magán parkolóhelyek (belvárosban pl. rengeteg mélygarázs épült, ezek biztosítják a szükséges helyet piaci alapon).
Csak a kapacitásuk integrálni kéne egy egységes parkolási rendszerbe, meg azt mondjuk a waze-be, hogy csak annyit nyomjak be, hogy hol van dolgom a belvárosban, és amikor közeledek lefoglal egy szabad helyet nekem egy mélygarázsban automatikusan, és odairányít.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Dehogy lehetett, már a 2000-es években is rendszeresek voltak a dugók. Aztán jött 2008 és nagyhirtelen nem telt annyi embernek és annyi autózásra lett kb. 3-4 év békeév. Aztán 2013 tájától indult a werkli, egyre többen jártak megint kocsival úgy, hogy azok száma is nőtt. Bp és agg. táján van ahol 30%-ot meghaladó személygk. van 2010 óta.
Akkor valóban a jómód eltörlése az egyeteln megoldás! Erre pedig az adók kiválóak!
Amúgy felőlem legyen "dugódíj" a belvárosba hajtásra (de az 1000Ft/órás parkolódíjamból "írhassam le"). Ritkán kell oda mennem, utálom is az egészet, kulturálisan is meg közlekedésileg is az országot rágó rák az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Érdekes, hogy egy szolgáltatás túlhasználatáért a fizetés az "büntetés" lett nagyhirtelen.
Továbbra is azt gondolom, hogy lehet kérni ilyen díjakat, de a jövedéki és egyéb gépjárműhöz kapcsolódó adókban már épp eléggé sarcolnak, és az utat nem az én kiskocsim, hanem a SUV-ok, a tehergépkocsik, és a buszok verik szét... mégis a tehergépjárművek kivételével a kisautósok finanszírozzák az egészet, aránytalan terheket a vállukra véve.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
A világ számtalan részén nem valami vadhippi elvből bringáznak és csapják ki az autókat a belvárosból tömegesen.
Azért, hogy élhető legyen a város az OTTÉLŐKNEK.

Amúgy elég "vicces" az, hogy az aggloba kihúzok más és a saját lakhelyüket is sikeresen tönkrevágják mértéktelen autózással.
A lakótelep, ahol laktam, ott most a játszóteret akarja pár elmeháborodott lebontani, hogy parkoló legyen a helyén.
Úgy, hogy az adott lépcsőházhoz tartozó részeknél a homokozó és/vagy fa helyén is autó áll már...

És ez ma a trend.
Nem kell zöld, játszótér sem, parkoló, az kell.
Az agglomerációban is ennyire nincs hely sokszor.
Ezt az aggloba kiköltözött belvárosiak által hozott elmebajt aláírom. Gödöllő kertvárosa is rossz irányba változik ettől. Viszont az agglo és a belváros egész más környezet, az agglomeráció lakó-pihenő övezet, a belvárosban pedig rengeteg üzleti és szolgáltató tevékenység koncentrálódik, ezért ott a nagyobb forgalomra számítani lehet.

Vidéken amúgy általános továbbra is a kerékpározás a helyi érdekű ügyek intézésére.
 
M

molnibalage

Guest
Ez megmagyarázza miért kell a 10m-el odébbi rakpartra lemenni kerékpárral feltartani az autóforgalmat.
Hát, én ott kerékpárost nem láttam még. Én is utoljára 2015 nyarán, hétvégén tekertem ott lent. Én inkább kint ott az úton szoktam menni, ha arra van dolgom és elviselhetetlen. Ugrott már elém gyalogos és ütöttem el félig. Többet nem vágyom rá.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 449
20 689
113
Hát, én ott kerékpárost nem láttam még. Én is utoljára 2015 nyarán, hétvégén tekertem ott lent. Én inkább kint ott az úton szoktam menni, ha arra van dolgom és elviselhetetlen. Ugrott már elém gyalogos és ütöttem el félig. Többet nem vágyom rá.
Én kb minden 3. alkalommal amikor arra megyek. Mozaik utca - Margit híd között szeretnek ott menni egyesek, én legalábbis mindig azon a szakaszon találkozom indokolatlan kerékpárosokkal.
 
M

molnibalage

Guest
Én kb minden 3. alkalommal amikor arra megyek. Mozaik utca - Margit híd között szeretnek ott menni egyesek, én legalábbis mindig azon a szakaszon találkozom indokolatlan kerékpárosokkal
  1. Az nem alsó rakpart, mert csak egy van.
  2. Azért, mert a bringaút ott a semmiben ér véget. Tudom, mert jártam arra többször is.

Itt ér véget és aki dél felé akar menni és nem ismeri, az pislog, hogy akkor most merre...?
Tudom, mert amikor én jártam arra először én sem tudtam.
És mivel mögöttem jött az eső kurvára nem kerültem.
Mondjuk hátszéllel kb. 50-es tempót mentem. :)

Erről beszélsz, ha jól értem.

Erre lehet kerülni, csak ezt nekem is meg kellett néznem utólag és az a része is szar, mert aztán macskakőre mész a végén. De legalább forgalommentes. De ezt hogyan találja meg, aki nem ismeri? A HÉV állomás át, át a síneken, aztán amikor utoljára arra jártam még építési terület is volt a Matróz utcánál.

fRlmvgt.png


Szóval megbocsáss, de ahol nincs bringaút, ott hol tekerjen az ember, ha nem ismeri a környéket és 0 infót adnak neki?
Akkor megy, amerre az út viszi.
agy menjen a Szentendreire?
Ja, nem, mert ott sincs semmi...

Az autóknak van a 6+2 sáv ÉD-i irányban, kerékpárút meg semmi.
LOL

Látod, itt tér le az ipse, ez is egy lehetőség. Aztán arra megy, amit mondtam. Nahát...
De aki ezt nem tudja?

Azt hittem, hoy te a belvárosról és az ottani alsó rakpartról beszélsz...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hülye kérdés. Az autóforgalommal van a baj, tehát azt kell szabályozni.
Ha majd zárt kerékpárutakon nem férünk el, akkor térjünk vissza erre.

Mert a behajtó autóhoz parkolóhely is tartozik.
Egy kocsi helyére meg 6-8 bringát teszel le...

Engem, mint gyalogost mocskosul zavar, hogy a közlekedő biciklik felverik a port és foglalják a drága közterületet.
Ki kellene tiltani az összest a városból, járjon mindenki gyalog.