Te vetetted fel, hogy fizetni kellene az úthasználatért, meg hogy a közterület, az milyen értékes, fizetni kell érte, én csak megkérdeztem, te mennyit fizetnél akkor érte, hogy használd...
Az autóforgalommal van a baj, tehát azt kell szabályozni.
Az autóforgalommal nincs baj. Sem környezetvédelmi, sem közlekedési szempontból. Az előbbi a többi szennyezőhöz képest elenyésző, az utóbbi pedig bőven kezelhető Budapesten. Általános társadalmi igény, hiszen manapság gyakorlatilag minden családban van legalább 1 kocsi. Budapest pedig se nem Los Angeles 10-15 millió lakossal, 10 sávos autópályákkal és 50 kilométeres agglomerációval, meg 0 tömegközlekedéssel, de nem is az apró, 800 ezres lélekszámú középkoriasan utcaszerkezettel iszonyat szűken beépített Amszterdam.
Budapesten a mostani, hívjuk úgy udvariasan, forgalomszervezési megoldás előtt egész tisztességesen lehetett közlekedni, annak ellenére, hogy évtizedek óta elmaradtak a szükséges fejlesztések (minden téren, tehát a közösségi közlekedés terén is, az úthálózat fejlesztése terén stb.) és azok nem követték le a megnövekedett igényeket.
Ha majd zárt kerékpárutakon nem férünk el, akkor térjünk vissza erre.
Ha majd a meglévő útkapacitáson, hasonló útidőt és biztonságot kínáló mellékutcákban nem férnek el a biciklisták, térjünk vissza dezignált biciklisávokra.. a közgazdasági matek ugyanis egyszerű. Kereslet - kínálat. Biciklisávokra jelenleg nincs jelentős kereslet, és várhatóan nem is lesz, ahhoz Budapest egyszerűen túl nagy, a bicikli mint közlekdési eszköz pedig túl korlátolt képességű, eleve az év felében a használók legnagyobb része nem is használja az időjárási körülmények miatt. Ez tény, statisztika.
Ha visszatérünk arra az alapvetésre, hogy a közterület értékes, gazdásági szempontból közelítjuk meg az úthálózatot, akkor a használatnak értéke van. A használati díjat pedig mindenkinek meg kell fizetnie, nincs kivétel.
Ha valaki többet akar magának lefoglalni belőle, mint amire ténylegesen használ, akkor fajlagosan többet kell fizetnie, ugyanis másoktól veszi el a lehetőséget teljesen fölöslegesen. Ha az 5 fős melós brigád azért ül egy órát egy egész dugóban, ennek fizesse meg az árát az, akinek az érdekében tőle a közlekedési lehetőséget elvették. Ha a leszűkített sávok, idióta lámpaprogramok, értelmetlen "forgalomcsillapítás" miatt a meglévő, de kedvező üzemben haladni nem tudó forgalom károsanyag kibocsátása 2-3 szorosára nő a korábbi állapothoz képest létrehozott mesterséges dugókban, ennekfizesse meg az árát az, aki követeli, hogy így módosuljon a forgalmi rend. Lehet, csak fizesse meg a társadalmi költségét.
Példának okáért, tegyük fel hogy az adott útszakaszon van két sáv, sávonként a fenntartás, építés, közlekedéssel töltött idő (kieső termelőtevékenység), szennyezés stb. költsége legyen 1 millió forint / nap. Ez oszlik el a használók között - ha az adott sávot mindenki használhatja, akkor minden használó egyelően fizessen érte.
Ha tehát a példában átmegy a két sávon naponta 900 kocsi és 100 biciklis, összesen naponta ezren, akkor mindenki fizessen érte 1000 forintot, hiszen a használat joga mindenkit megillet. Viszont ha az adott két sávból csak egyet használhanak gépjárművek, akkor az arra eső 500 000 forintot fizesse meg az áthaladó (kevesebb) 500-1000 autó, tehát 500-1000 Ft / nap (és ebből még le is vonhatjuk az átalányként megfizetett jövedéki, teljesítmény stb. adókat, hiszen azzal már hozzájárultak) a másik sáv kizárólagos használati költségét (szintén 500 000 forint) pedig az a 100 biciklis, aki igényt tart erre a pivilégiumra, hogy kötöttsapiban tekerjen egyedül és közben arról fantáziáljon, hogy ő mennyire progresszív, új típusú ember. Lehet, de ha csak nekik van egy teljes forgalmi sáv, a költsége attól még ugyanannyi, szóval fejelenként 5000 Ft lesz naponként az úthasználat és a hippiskedés költsége. Mert ténylegesen ennyibe kerül a társadalomnak a hobbija azzal, hogy az összes többi közlekedőt ezzel akadályozzák.
Mert a behajtó autóhoz parkolóhely is tartozik.
Egy kocsi helyére meg 6-8 bringát teszel le...
A nem behajtó kocsinak parkolóhely sem kell...
Egy nem létező problémára keresel megoldást. Soha, sehol nem probléma ugyanis a bringát leparkolni, egyszerűen nincs olyan helyzet, hogy a 6-8 bringa nem tudod leparkolni, mert ott parkol egy autó. Egy kocsira eső 6-8 bringa! Az arány fordított.
Ezért, ha a probléma egyátalán létezne, méltányos és arányos megoldás az is, ha 100-ból 1 parkolóhelyet felszabadítunk mondjuk bringatárolónak.
Kocsival sem akadály a parkolás, mert a parkolóhely kérdését kereslet-kínálat elven rendezik a parkolási díjak, illetve azokat kiváltják a magán parkolóhelyek (belvárosban pl. rengeteg mélygarázs épült, ezek biztosítják a szükséges helyet piaci alapon).
Nem a parkoló és közlekedő bringák miatt nincs hely a városban.
De, pontosan azok miatt, ugyanis a használati részesedésükhöz képest aránytalan és kizárólagos közúthasználatot követelnek maguknak. A Nagykörút azóta van konstans beállva, mióta beállítottak egy tökéletese felesleges, teljesen hülye módon kialakított biciklisávot az út felületének
felén. Miközben a biciklisávot tized-huszadannyian sem használják, mint a mellette lévő gépjárműsávot. 5% kapacitásszükségletre lefoglaljuk a kapacitás 50%-át.
Ez, valamint a kritikus csomópont felújításokat egy időre katyvaszoló, a helyzetet értelmetlen lezárásokkal súlyosbító kretének hada a városházán az eredendő oka a jelenlegi közlekedési helyzetnek, még most is, nyáron, amikor a lakásság jelentős része itt sincs, iskola sincs. Ősszel, iskolakezdésre, nyaralások végével ez gyönyörű lesz, ha már most ilyen.
Mert ameddig 2x3/4 sávon a kocsik állnak a dugóban és nincs brinágnak semmi, addig én ezt a kérdést legfeljebb trollkodásnak tudom megítélni.
Hol nincsen semmi hely a bringának? Ne röhögtess.
Eddig érdekes módon nem volt elviselhetetlen dugó, nem volt mit megoldani. Most csináltak, konstans egy órás szopásokat 10 perces útvonalokon. Ja, hogy most már dugó van, akkor már adóztassuk is meg ezzel az ürüggyel, miközben az egész szituációt mesterségesen hozta létre ugyanaz, aki most adóztatni akar.
A főútvonalakon lehetett haladni, a helyzet alapvetően javulna is rengeteget, mert folynak a vasútfejlesztések, a belvárost végre elkerülhetővé tevő hidak építése. Ugyanis hiába a mesterséges dugó, az úthalózat szerkezete és a hidak belvárosi koncentrációja miatt még most is messze a leggyorsabbak a klasszikus főútvonalak - Kossuth - Rákóczi tengely, Hungária, Nagykörút, Váci, Szentendrei, M3/5/7 bevezető - Jelenleg egyszerűen ezeknek nincs alternatívája, mert vicces módon a belváros azért áll be, mert jó az infrastruktúrája, míg a külvárosnak megmaradt az 50-es évek szintjén, csak épp nagyságrenddel nagyobb a helyi igény amit nem szolgáltak ki!
Mellesleg baromi álságos az egész érvelés a dugódíjról, ugyanis mesterségesen hoztak létre és próbálnak létrehozni folyamatosan egy eddig nem akut problémát, majd persze az elszenvedőit okolják érte és hoppá! Őket is kell jól megbüntetni. Persze csak őket, mert ugye majd lesz egy kiváltságos réteg, aki ugyan követeli a "drága közterület" használatáért fizetést, de persze ő maga egy forintot sem akar ezért fizetni, azt fizessen mindenki más,
de főleg azok, akiknek nála több van.
Ez így egy bújtatott vagyonadó, amivel a legminimálisabbnál csak kicsit tehetősebbeket adóztatni, hogy néhány szavazatot behúzzon a fogukat bárkire irigyen csattogtató proliktól meg a totál haszontalan, semmilyen eredményt vagy társadalmi hasznosságot vagy személyes eredményt felmutatni nem tudó, ezért virtue signallingban kiteljesedő hippiktől.