Ember, akkor szerinted az autód minek adja le azt teljesítményt, amikor hajtod? A levegőnek vagy minek?
Az egyetlen szilárd dolog, amihez kapcsolódik, az abroncsokon keresztül az úthoz. Amikor te mész, akkor az X kW teljesítményből a hatásos telj. az ott adódik le. Erő formájában.
Beszarok, komolyan mondom...
Én is.... Ha nem csúszik meg a kerék indulásnál akkor lényegében nincs kopás. Arról nem is beszélve, hogy a gumi puhább, mint az aszfalt így az kopik jobban.
Csiszológép működése megvan?
Az autó meg hiába 100 KW pl ha abból 10-et ad le amikor elindulsz. Alapjárathoz közel lényegében nincs komoly teljesítmény, a kuplungon keletkezik csúszás, és a felület amin átmegy az erő elég nagy. Az esetek 99%-ában nem csúszol meg, így lényegi kopás sincs.
A való élet alapvető dolgaival nem vagy néha tisztában.....
Ismétlődő igénybevétel? Fárasztás? Anyatechnológia alapjai megvannak?
Mert ez máshol nem jelentkezik ugyebár....
Mit írtam? ERŐ. A gumi hajtogatódik, az nyomja össze a levegőt. Ahhoz erő kell. Amiből hő lesz.
A teljesítményt meg a kocsi adja le.
Ülje le fiam, ez egyes...
Szerintem is ülj le egyes, mert sikerült leírnod neked is, hogy miért írtál veretes hülyeséget az előbb. A felfüggesztés és a gumi csillapít. Erről szól az egész.
Akkor lenne nagy a kopás ha úthengerrel járnál vagy tankkal.
Mindkettő fáj, mert az emberi test nem aszfalt. Ez a nem ideillő példa. Ennek mi köze van az út elhasználódásához? Semmi.
Alapverő, egyszerű hétköznapi dolgokat nem értesz meg néha.
Tehetsz akármennyi betont az aszfalt alá, akkor is el fog deformálódni. Ezért cserélték az elmúlt 20 évben térkőre vagy betonlapokra.
Mintha azt mondanád, hogy ha betont teszel a fagyi alá és akkor nem fog deformálódni.
Ne haragudj, de ez már kabaréba hajlik lassan részedről.
A kabarét te nyomod.
Mérnökként nem eset le, hogy a buszmegállóban a beton lenne a felső réteg is aszfalt nélkül?
Sajnos sokszor azt látom, hogy kevéssé vagy gyakorlatias ember.....
Nagyon egyszerű és evidens dolgokat nem látsz át néha, mert túlgondolod, vagy próbálod úgy hajlítani a mások által elmondottakat, hogy hátha neked lesz igazad....
Van jogsim, kocsi is, a legkisebb késztetést sem érzek a vezetésre.
Van biciklim, a legkisebb késztetést sem érzek a tekerésre.
Amúgy annak, hogy nincs késztetésed a vezetésre, az azért van mert az elmondottak alapján nem megy neked. Ami önmagában nem baj, csak ugye ha nem építed föl a rutint meg a tudást akkor később még rosszabb lesz.
És melyik részét nem érted, hogy nem ezt kell leváltania a bringának....?
Semmit sem kell leváltania! Ez a lényeg! Akinek erre van késztetése az csinálja, vagy rollerezzen vagy robogózzon. Mit bánom én!
De ne akarjuk már megmondani XY-nak, hogy mit
kell csinálnia.... LOL
Sajnos nem. Mert egy kisebb autónak is elég nagy parkolóhely kell és ugyanúgy 1 forgalmi sáv, akkor is, ha nem tölti ki. Ha csak 1% SUV lenne, akkor sem lesz számottevően több hely a városban a forgalomnak.
Tényleg olyan nehéz megérteni? Amikor annyi kocsi van, hogy kvázi kitölti a helyet, akkor kész, ennyi. És exponenciális a dugó rosszabbodása egy idő után.
Ha egy adott útszakasz 10k/óránál-nál áll be, akkor még 7-8k kocsinál még relatíve folyamatos a forgalom. Ezért van az, hogy meglepően kis forgalomcsökkentés tudja a haladási sebességet növelni.
Ha tetszik ha nem autó lesz, és jó okkal lesz még nagyon sokáig.
Egy városi kiskocsi 3,5-4 méter között van. Egy tipikus utazó autó meg 4,5-5 méter között van.
Ez 1 méter difi autónként.
1000/4=250
1000/5=200
Ez 50 autó difi km-enként..... 25%-os különbség.
De szerinted nem számít.... Se forgalomban, se parkolóban.
De azt is ki lehet így számolni, hogy a forgalmi sáv helyére fölfestett bicikli sáv hány autó elől veszi el a helyet!
A robogós, a motoros elfér a kocsi sorok között, a bringás a drótszamárral nem? Neki külön sáv kell?
Nem, a baj az, hogy amikor érvelni próbáltál valahol is, akkor a fizikán szépen elhasaltál...
Én nem úgy látom. Te raksz össze olyan modelleket ahol szándékosan hibásak a kiindulási feltételek , lásd 12 vs. 1400 kg ami valójában 100 vs 1500 kg. Nagyon más arányok!