Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Voltál mostanában a városban? Tele van bringásokkal, annak ellenére, hogy az ideálistól még nagyon messze van a bicikliút-hálózat.

Sajnos egész héten. Tegnap azért értem későn haza mert 200 km-t vezettem BP-n és környékén...
Hát mit ne mondjuk, csak robogóból többet láttam, mint biciklisből.
Elektromos rollerosból közel annyit. Szóval legyen külön roller meg robogó sáv is?

Esetleg kérdezd meg a hollandokat és a belgákat, hogy vajon ott is hobbiból közlekedik mindenki bringával.

Remélem tudod miért hívják azt német alföldnek.....
E mellet ez olyan érvelés volt, hogy kérdezd meg a Japánokat, hogy miért néznek polip pornót? Ilyenek és kész :D

Az, hogy kihoztad, hogy a talajnyomás alapján a bringa ugyanúgy rombolja az utakat, epic facepalm.

Ha te ezt olvastad ki abból amit írtam az az epic facepalm.

Én is sokat autózom, de Pestre csak este megyek, vagy ha nagyon muszáj.

Mert te egy úr vagy aki megteheti. Javaslom próbáld ki egyszer ezt az extrém sportot nap közben, úgy, hogy több helyre is mész aznap a városban...
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Sajnos egész héten. Tegnap azért értem későn haza mert 200 km-t vezettem BP-n és környékén...
Hát mit ne mondjuk, csak robogóból többet láttam, mint biciklisből.
Elektromos rollerosból közel annyit. Szóval legyen külön roller meg robogó sáv is?
Ez trollkodásnak feketeöves volt. Ezek sebességük és méretük által is képesek részt venni a normál forgalomban.
Remélem tudod miért hívják azt német alföldnek.....
E mellet ez olyan érvelés volt, hogy kérdezd meg a Japánokat, hogy miért néznek polip pornót? Ilyenek és kész :D
Pest lapos, mint egy asztallap és az agglo nagy része is. Buda nagy része is elérhető bringával.
Ott kell használni, ahol lehet.

Ha te ezt olvastad ki abból amit írtam az az epic facepalm.
Akkor mit akartál írni?

Mert csak talajnyomást hoztad fel, amikor láthatólag még a Newton törvények jelentését sem sikerült megérteni és összekötni a teljesítménnyel. Egy 0.1 kW teljesítményű gép semmiféle kopást nem okoz az aszfalton, betonon vagy térkőn. Egy 10-100-300 kW-os meg igen. Mert azt a teljesítményt az útra viszi át.

Gondolatolvasók meg nem vagyunk, hogy mit akartál mondani...

Tegyek be képeket amiket ma fotóztam a "elkopott" bringautakról és azt, hogy mit művel a forgalom az utakkal?
Mert te egy úr vagy aki megteheti. Javaslom próbáld ki egyszer ezt az extrém sportot nap közben, úgy, hogy több helyre is mész aznap a városban...
Melyik részét nem sikerült megérteni, hogy kinek kéne bringázni, ha megtehetné? Pl. aki Gazdagrétről a Karolina útra is kocsival jár.
Ami azzal sokszor lassabb, mint bringával...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Édes istenem a mechanikai terhelés jellegével sem vagy tisztában.

Az attól van, hogy az autók adott sebességgel deformálják az aszfaltot a tömegükkel és az erővel, amit a gumi kifejt rá.
Ezért van az, hogy 130-as tempó után álljál ki a kocsival és nagyon óvatosan fogd meg a gumifalat. Forró.
Na, akkor tapizd meg egy bringa kerekét. Semmi.

Na az erőből jön az a hő barátom. Tudod, Newton bácsi is megmondta, hogy erő és ellenerő.
A brigna esetén a 0.1 kW adódik át az útfelületnek, a kocsik esetén meg hányszor 10 kW is? Na Az gyilkolja az utat. A bringa meg nem.
Te meg jössz talajnyomással. Beszarok...

De, ha ennyire talajnyomás fétised van, akkor feküdj egy harckocsi alá, az is alacsony.
Oszt látod mit csinál a talajjal haladáskor...

Te nem tudod miről beszélsz, ami egy mérnöktől elég gáz.
Kezdjük ott, hogy nem az autó teljesítménye tépi szét az aszfaltott :D
Nem driftelve járnak az emberek!
A sebesség számít, főleg lassításnál, de satufékezni sem szokás amúgy....
Meg városban sem 130-al mész.... 50-el mész maximum, a bringa meg 30-40-et tud. Ez sem nagy difi...
A gumi meg a benne lévő levegő miatt melegszik amely elnyeli az erőket! Pont azért van benne! A gumi gyakorlatilag egy csillapító eszköz.
De ha oda nem illlő falsh példákkal érvelgetős fétised van, mint a legutóbbi 12 vs. 1400 kg, akkor javaslok neked egy gyakorlati tesztet.
Ott van apud kocsija, kérd meg tesódat hajtson át vele a lábfejeden.
Aztán próbáljátok ki biciklivel ;)
Várom a teszt eredményét :cool:

Az alá növő fa és minden más közűmű munka után szétcseszett térkő...
Nem a forgalom

Mint ahogyan közutakat is általában a fagy, a talaj süllyedés és hasonlók tesznek tönkre....

De a többi részén 12 éve ott térkő és csak a talajmozgás miatt van bármi reális kopás. 12+ év után, mert a 2009-es fotón is megvan.
Nézegessed, hogy 12+ év alatt mennyit kopott az út.

Tököl, Aradi utca. Mindig kátyús volt, 2 évente szétesett az egész.
Egyszer újra építették az alapjaitól, normálisan. Azóta nem volt rajta 1 db kátyú vagy nyomvájú sem. kb. 15 éve tart ez az állapot....
Ha valami normálisan van méretezve meg építve, akkor nincs semmi baja.
A személygépkocsi csak annyira teszi tönkre az utat, mint a bicikli a bicikli utat vagy a gyalogos a járdát. Kb. semmenyire.
A gond minden építménynél akkor van ha nem jól van méretezve vagy kivitelezve.
Mint minden az aszfalt is tud kopni, de normál esetben elképesztően sokáig tart a dolog.
De ugye azt sem veszed figyelembe, hogy adott helyen egy bicikli úton elmegy egy nap mondjuk 100 db bicikli. Míg a közúton vagy 5000 autó...
Az említett Aradi úton napi 100-200 autó mehet el. Ez kb. annyi, mint egy átlag bicikli út. Nem is esett szét!


A buszmegálló és az M0 sem viccből nyomvájús, leszarja a talajnyomást.

LOL. Mérnök úr! A buszmegálló nevében benne van a probléma megoldása.
Nincs kellő alapozás--->nagyon nehéz járművek---->nyomvájú.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Ezt csak azt mondja, aki nem próbálta még.

Vidéki gyerek vagyok tudod. Elég alaptalan feltételezés. Gyerekként nagy távokra bicajoztam. Jó bohóckodás amíg nem tudsz autót vezetni.;)
Hobbinak jó, vagy minimális távokon bohóckodni, meg van ennek is a szerpe és a helye. Vidéken, falun belül, simán tudsz tekerni a közúton.
De, hogy egy nagyvároson belül gyorsforgalmi utak lezárt sávjaiban miért jó ez azt nem tudom..... :(

Ja persze, mindig ezt ugrik be, amikor az dugóban álló kocsik mellett és között húzok el.
Egy átlagos forgalmi napon 2011-ben reggel hamarabb értem be bringával Kelenföldre, mint a bátyám kocsival, ha 6:15 után indult el. Csak én ráértem 7:30-kor felkelni...

És megint az egy elemes minta!
Tegnap bementem soroksárra, legyen ez a Start hely.
Innen be a VIII-ba, majd 5 helyre a II kerületbe, majd Újpestre és onnan vissza soroksárra.
Mérjük le melyikünk lesz a gyorsabb ;)
Még napszakot is választhatsz!

Ezt senki nem tagadja. Csak amikor az átlag az, hogy 1,1 ember/autó és csomag semmi, mert csak ingázik, akkor ez a rész kb. a kivétel. Mert az átlag csomag az kb. 1 db táska / hátizsák.

A probléma nem az, hogy 1 ember autóban ül, a probléma az, hogy fölöslegesen erős és nagy autóban ül.
Honnan tudod te, hogy hova megy az az egy ember a kocsival? Honnan tudod napi mekkora távot tesz meg?
Honnan tudod, hogy megjelenhet e izzadtan azon a helyen ahova megy? (Bringázol ilyen időben nem hiszem, hogy nem izzadsz meg)
Honnan tudod, hogy nem e szívbeteg, asztmás vagy izületes stb?
Te csak annyit látsz, hogy 1 autó 1 ember , miért nem bicikliznek, mint én?
Ez itt a probléma. A saját életkörülményedet vetíted ki másokra.
Az emberek egy jelentős része nem csak kényelemből ül kocsiba, hanem azért mert nyomós oka van rá.
Azt amit én, a nekem dolgozók vagy a környezetemben élők csinálnak az nem megoldható biciklivel. Ez ennyire egyszerű.
Ha kirúgod alóluk az autót akkor a mobilitásukat, a szabadságukat, a munkahelyüket, az életüket veszed el tőlük.
Ez az ami itt nincs megértve.

Ne haragudj, de ekkora trollkodás után közel állsz ahhoz, hogy ignoreba csapjalak.
Ezt sem hittem volna...

Idősebb vagy nálam, ne játszad a hópehely generációt.
Ha valakinek más a véleménye akkor letiltod, hogy saját kis kényelmes vélemény buburékodban megmaradhas?
Ez így nagyon gyerekes :)
Nőjjél már föl ilyen téren is , légyszíves ;)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Nehéz járművel nyáron a meglágyult aszfaltot jó alapozás mellett is szét tudják nyomni.

Ez is igaz. De nagy nyáron melegben volt, hogy a cipőm talpának a mintája is benne volt az aszfaltban....
Sajnos az aszfalt ilyen, nagy melegben ellágyúl.
Más kérdés, hogy ez a kocsik/buszok hibája-e vagy törvényszerűség amit nem lehet kikerülni?
Buszmegállót például semmibe sem kerülne lebetonozni...
A közutat sem kötelező patka nélkül építeni....
Az más kérdés, hogyha nyáron kilágyul az aszfalt és bemegy a megrakott nyerges kamaz farönkökkel megpakolva, akkor az szét fogja csapni.
 
M

molnibalage

Guest
Vidéki gyerek vagyok tudod. Elég alaptalan feltételezés. Gyerekként nagy távokra bicajoztam. Jó bohóckodás amíg nem tudsz autót vezetni.;)
Van jogsim, kocsi is, a legkisebb késztetést sem érzek a vezetésre.
Egy veszélyes és idegesítő feladat, semmi több.
De, hogy egy nagyvároson belül gyorsforgalmi utak lezárt sávjaiban miért jó ez azt nem tudom..... :(
Lövésed nincs ezek szerint, hogy hova lehet eljutni Bp-n bringával és mennyi idő alatt... :(
És megint az egy elemes minta!
Tegnap bementem soroksárra, legyen ez a Start hely.
Innen be a VIII-ba, majd 5 helyre a II kerületbe, majd Újpestre és onnan vissza soroksárra.
Mérjük le melyikünk lesz a gyorsabb ;)
Még napszakot is választhatsz!
És melyik részét nem érted, hogy nem ezt kell leváltania a bringának....?
A probléma nem az, hogy 1 ember autóban ül, a probléma az, hogy fölöslegesen erős és nagy autóban ül.
Sajnos nem. Mert egy kisebb autónak is elég nagy parkolóhely kell és ugyanúgy 1 forgalmi sáv, akkor is, ha nem tölti ki. Ha csak 1% SUV lenne, akkor sem lesz számottevően több hely a városban a forgalomnak.
Tényleg olyan nehéz megérteni? Amikor annyi kocsi van, hogy kvázi kitölti a helyet, akkor kész, ennyi. És exponenciális a dugó rosszabbodása egy idő után.
Ha egy adott útszakasz 10k/óránál-nál áll be, akkor még 7-8k kocsinál még relatíve folyamatos a forgalom. Ezért van az, hogy meglepően kis forgalomcsökkentés tudja a haladási sebességet növelni.
Honnan tudod te, hogy hova megy az az egy ember a kocsival? Honnan tudod napi mekkora távot tesz meg?
Honnan tudod, hogy megjelenhet e izzadtan azon a helyen ahova megy? (Bringázol ilyen időben nem hiszem, hogy nem izzadsz meg)
Honnan tudod, hogy nem e szívbeteg, asztmás vagy izületes stb?
Te csak annyit látsz, hogy 1 autó 1 ember , miért nem bicikliznek, mint én?
Ez itt a probléma. A saját életkörülményedet vetíted ki másokra.
Igen, ebben az országban minden autóval járó ember öltönyök kivtelezési vállakozó, futár és asztmás is.

Az emberek egy jelentős része nem csak kényelemből ül kocsiba, hanem azért mert nyomós oka van rá.
  • De, pontosan ezt látom. A bátyám járhatni bringával, napi 2x4,5 km. Inkább ül a kocsiban.
  • Volt munkatársamat ajtótól ajtóig vitte volna a fonódó, nem ő szopik inkább 2x60-90 percet a dugóban és persze káromkodott, hogy minden szar.
  • A másik volt munkatársam 15 perc sétára lakott a Galvani úton, a férje kocsival vitte melóban majd a BME tájára autózott be, úgy 4 km-re.
  • Kispesti munkatárs, notóriusan autóval jár és panaszkodott, hogy 60-70 perc a 9 km út. Mondom ennyit séta tempó erőkifejtéssel letekersz 31-33 perc alatt. De ő csak autózott tovább.
Sajtos és drága "kényelem".

Azt amit én, a nekem dolgozók vagy a környezetemben élők csinálnak az nem megoldható biciklivel. Ez ennyire egyszerű.
Én meg azt látom, hogy felnőtt gyerekkel vagy gyerektelenek is seggüket a kocsiba teszik.
Ha kirúgod alóluk az autót akkor a mobilitásukat, a szabadságukat, a munkahelyüket, az életüket veszed el tőlük.
Ez az ami itt nincs megértve.
Te nem érted meg miről beszéltek még mindig.
Annak kéne tekereni, aki megtehetné.
Amikor én kipróbáltam, akkor mondom nézzük meg.
És aztán pislogtam, hogy ennyi? Ettől félnek az emberek, mondják, hogy lehetetlen. Nevetséges.
Húzzák az ívet, hogy mekkora sportemberek, meg jó egészségben vannak, de bringára ülni, azt már nem. Aztán SUV-ok állnak a fitnessz előtt, hogy odabent fussanak futógépen.

LOL

Idősebb vagy nálam, ne játszad a hópehely generációt.
Ha valakinek más a véleménye akkor letiltod, hogy saját kis kényelmes vélemény buburékodban megmaradhas?
Ez így nagyon gyerekes :)
Nőjjél már föl ilyen téren is , légyszíves ;)
Nem, a baj az, hogy amikor érvelni próbáltál valahol is, akkor a fizikán szépen elhasaltál...
 
M

molnibalage

Guest
Te nem tudod miről beszélsz, ami egy mérnöktől elég gáz.
LOL
Kezdjük ott, hogy nem az autó teljesítménye tépi szét az aszfaltott :D
Nem driftelve járnak az emberek!
Ember, akkor szerinted az autód minek adja le azt teljesítményt, amikor hajtod? A levegőnek vagy minek?
Az egyetlen szilárd dolog, amihez kapcsolódik, az abroncsokon keresztül az úthoz. Amikor te mész, akkor az X kW teljesítményből a hatásos telj. az ott adódik le. Erő formájában.

Beszarok, komolyan mondom...
A sebesség számít, főleg lassításnál, de satufékezni sem szokás amúgy....
Meg városban sem 130-al mész.... 50-el mész maximum, a bringa meg 30-40-et tud. Ez sem nagy difi...
Ismétlődő igénybevétel? Fárasztás? Anyatechnológia alapjai megvannak?
Hát az, hogy az aszfalt hosszútávon szuperviszkózus anyag?
A gumi meg a benne lévő levegő miatt melegszik amely elnyeli az erőket! Pont azért van benne! A gumi gyakorlatilag egy csillapító eszköz.
Mit írtam? ERŐ. A gumi hajtogatódik, az nyomja össze a levegőt. Ahhoz erő kell. Amiből hő lesz.
A teljesítményt meg a kocsi adja le.

Ülje le fiam, ez egyes...
De ha oda nem illlő falsh példákkal érvelgetős fétised van, mint a legutóbbi 12 vs. 1400 kg, akkor javaslok neked egy gyakorlati tesztet.
Ott van apud kocsija, kérd meg tesódat hajtson át vele a lábfejeden.
Aztán próbáljátok ki biciklivel ;)
Várom a teszt eredményét :cool:
Mindkettő fáj, mert az emberi test nem aszfalt. Ez a nem ideillő példa. Ennek mi köze van az út elhasználódásához? Semmi.
Ehhez képest a kátyúzott utat pár nap alatt szétbassza a kocsitömeg, a bringaúton meg nem.
Navajon miért?


LOL. Mérnök úr! A buszmegálló nevében benne van a probléma megoldása.
Nincs kellő alapozás--->nagyon nehéz járművek---->nyomvájú.
Tehetsz akármennyi betont az aszfalt alá, akkor is el fog deformálódni. Ezért cserélték az elmúlt 20 évben térkőre vagy betonlapokra.
Mintha azt mondanád, hogy ha betont teszel a fagyi alá és akkor nem fog deformálódni.

Ne haragudj, de ez már kabaréba hajlik lassan részedről.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Ember, akkor szerinted az autód minek adja le azt teljesítményt, amikor hajtod? A levegőnek vagy minek?
Az egyetlen szilárd dolog, amihez kapcsolódik, az abroncsokon keresztül az úthoz. Amikor te mész, akkor az X kW teljesítményből a hatásos telj. az ott adódik le. Erő formájában.

Beszarok, komolyan mondom...

Én is.... Ha nem csúszik meg a kerék indulásnál akkor lényegében nincs kopás. Arról nem is beszélve, hogy a gumi puhább, mint az aszfalt így az kopik jobban.
Csiszológép működése megvan?
Az autó meg hiába 100 KW pl ha abból 10-et ad le amikor elindulsz. Alapjárathoz közel lényegében nincs komoly teljesítmény, a kuplungon keletkezik csúszás, és a felület amin átmegy az erő elég nagy. Az esetek 99%-ában nem csúszol meg, így lényegi kopás sincs.
A való élet alapvető dolgaival nem vagy néha tisztában.....

Ismétlődő igénybevétel? Fárasztás? Anyatechnológia alapjai megvannak?
Mert ez máshol nem jelentkezik ugyebár....

Mit írtam? ERŐ. A gumi hajtogatódik, az nyomja össze a levegőt. Ahhoz erő kell. Amiből hő lesz.
A teljesítményt meg a kocsi adja le.

Ülje le fiam, ez egyes...

Szerintem is ülj le egyes, mert sikerült leírnod neked is, hogy miért írtál veretes hülyeséget az előbb. A felfüggesztés és a gumi csillapít. Erről szól az egész.
Akkor lenne nagy a kopás ha úthengerrel járnál vagy tankkal.

Mindkettő fáj, mert az emberi test nem aszfalt. Ez a nem ideillő példa. Ennek mi köze van az út elhasználódásához? Semmi.

Alapverő, egyszerű hétköznapi dolgokat nem értesz meg néha.

Tehetsz akármennyi betont az aszfalt alá, akkor is el fog deformálódni. Ezért cserélték az elmúlt 20 évben térkőre vagy betonlapokra.
Mintha azt mondanád, hogy ha betont teszel a fagyi alá és akkor nem fog deformálódni.

Ne haragudj, de ez már kabaréba hajlik lassan részedről.

A kabarét te nyomod.
Mérnökként nem eset le, hogy a buszmegállóban a beton lenne a felső réteg is aszfalt nélkül?
Sajnos sokszor azt látom, hogy kevéssé vagy gyakorlatias ember.....
Nagyon egyszerű és evidens dolgokat nem látsz át néha, mert túlgondolod, vagy próbálod úgy hajlítani a mások által elmondottakat, hogy hátha neked lesz igazad....

Van jogsim, kocsi is, a legkisebb késztetést sem érzek a vezetésre.
Van biciklim, a legkisebb késztetést sem érzek a tekerésre.
Amúgy annak, hogy nincs késztetésed a vezetésre, az azért van mert az elmondottak alapján nem megy neked. Ami önmagában nem baj, csak ugye ha nem építed föl a rutint meg a tudást akkor később még rosszabb lesz.

És melyik részét nem érted, hogy nem ezt kell leváltania a bringának....?

Semmit sem kell leváltania! Ez a lényeg! Akinek erre van késztetése az csinálja, vagy rollerezzen vagy robogózzon. Mit bánom én!
De ne akarjuk már megmondani XY-nak, hogy mit kell csinálnia.... LOL

Sajnos nem. Mert egy kisebb autónak is elég nagy parkolóhely kell és ugyanúgy 1 forgalmi sáv, akkor is, ha nem tölti ki. Ha csak 1% SUV lenne, akkor sem lesz számottevően több hely a városban a forgalomnak.
Tényleg olyan nehéz megérteni? Amikor annyi kocsi van, hogy kvázi kitölti a helyet, akkor kész, ennyi. És exponenciális a dugó rosszabbodása egy idő után.
Ha egy adott útszakasz 10k/óránál-nál áll be, akkor még 7-8k kocsinál még relatíve folyamatos a forgalom. Ezért van az, hogy meglepően kis forgalomcsökkentés tudja a haladási sebességet növelni.

Ha tetszik ha nem autó lesz, és jó okkal lesz még nagyon sokáig.
Egy városi kiskocsi 3,5-4 méter között van. Egy tipikus utazó autó meg 4,5-5 méter között van.
Ez 1 méter difi autónként.
1000/4=250
1000/5=200
Ez 50 autó difi km-enként..... 25%-os különbség.
De szerinted nem számít.... Se forgalomban, se parkolóban.

De azt is ki lehet így számolni, hogy a forgalmi sáv helyére fölfestett bicikli sáv hány autó elől veszi el a helyet!
A robogós, a motoros elfér a kocsi sorok között, a bringás a drótszamárral nem? Neki külön sáv kell?

Nem, a baj az, hogy amikor érvelni próbáltál valahol is, akkor a fizikán szépen elhasaltál...

Én nem úgy látom. Te raksz össze olyan modelleket ahol szándékosan hibásak a kiindulási feltételek , lásd 12 vs. 1400 kg ami valójában 100 vs 1500 kg. Nagyon más arányok!
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem is ülj le egyes, mert sikerült leírnod neked is, hogy miért írtál veretes hülyeséget az előbb. A felfüggesztés és a gumi csillapít. Erről szól az egész.
Akkor lenne nagy a kopás ha úthengerrel járnál vagy tankkal.
Melyik részét nem érted annak, hogy az útra a teljesítmény azon a kis felületen adódik át, ahol a gumi érintkezik az út felületével...?
Ha szerinted ott az a teljesítmény kicsi, amikor haladsz, mert a felfüggesztés vagy más eszi meg, akkor szerintem ezt itt fejezzük be.
Mert max. érintőlegesen van közöd a fizikához...
 
  • Vicces
Reactions: fip7
W

Wilson

Guest
Kína 13 000 kilométer hosszú vasútvonalat építene az Egyesült Államokig

https://www.travelo.hu/tavol/202106....html?utm_source=hirstart&utm_medium=referral

Kína a bolygó egyik legterjedelmesebb és leglenyűgözőbb nagysebességű vasúti hálózatával rendelkezik, mely már az ország távoli szegletein is átível. De az ország most újabb tervekkel rukkolt elő a további terjeszkedés okán, amelyek igen grandiózusnak hangzana, ahová szupergyors vonatokkal közlekedhetnének az utasok.

20210630kina-szupervonat.jpg


A kínai szupervonatok akár 350 km/órás sebességgel is száguldozhatnak Forrás: PublicDomainPictures/Pixabay

Kína olyan nagysebességű vonatokat működtető, nemzetközi vonathálózatot szeretne építeni, amely az ország szárazföldi részén kezdődne, majd Szibérián keresztül felfelé haladna a Bering-szoroson át, ahol a tenger alá bukna, majd keresztezné a kanadai Yukon és Brit Kolumbia sziklás csúcsait, mielőtt megkezdené az útját az Egyesült Államokban.

Az először még 2014-ben javasolt projekt (az úgynevezett Kína–Oroszország–Kanada–Amerika vonal) 200 milliárd dollárba kerülne, és négy országot kötne össze, kereskedelmi, gazdasági és turisztikai fellendülést hozva mindegyiknek. A Bering-szoroson átnyúló, víz alatt futó alagút ugyanakkor négyszer nagyobb lenne, mint a Csatorna-alagút, ami a La Manche csatorna alatt fut és Franciaországot köti össze az Egyesült Királysággal, és annál sokkal inkább felszerelt csúcstechnológiával.

A javaslat első megfogalmazásakor a jelentések azt állították, hogy a kínai mérnökök már tárgyalnak Oroszországgal a vonal munkálatainak megkezdéséről, és nagyon bíznak abban, hogy ez lehetséges a jelenlegi technológiával. Kína már 2018-ban jóváhagyta a világ első víz alatti gyorsvasútjának tervét, ami a Sanghaj melletti Ningbo kikötővárosától a keleti partok mentén fekvő Csousan- (Zhoushan-) szigetcsoportig fog tartani. Az új útvonal egy 77 kilométer hosszú, majdnem teljesen újonnan épített vasútszakaszt ölel fel, és magában foglal egy 16,2 kilométeres víz alatti szakaszt is, az építkezések már jócskán haladnak. Egyes vélemények szerint a Ningbo-Csousan vonal egyfajta előzetes próbaüzeme lehet a Kína–Oroszország–Kanada–Amerika vonalnak – írja sz intelligentliving.co.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Melyik részét nem érted annak, hogy az útra a teljesítmény azon a kis felületen adódik át, ahol a gumi érintkezik az út felületével...?
Ha szerinted ott az a teljesítmény kicsi, amikor haladsz, mert a felfüggesztés vagy más eszi meg, akkor szerintem ezt itt fejezzük be.
Mert max. érintőlegesen van közöd a fizikához...

Te meg melyik részét nem érted annak, hogy nem a kerekekre jutó motorerő teszi tönkre az utakat?
A járművek dinamikus súly terhelése romból, ha adottak a feltételek, nem pedig a 10 KW motorterjesítmény a kerekeken....
20,000 km alatt kopik egy átlag gumi 1 cm-t, te meg abban hiszel, hogy ez tépi szét az aszfaltot. LOL.
És én nem értem a fizikát? :D
Nézd meg ezt a videót légyszíves:

De feltételezem a Magyar Közút is hülye a fizikához nem csak én ;)
 
M

molnibalage

Guest
Te meg melyik részét nem érted annak, hogy nem a kerekekre jutó motorerő teszi tönkre az utakat?
A járművek dinamikus súly terhelése romból, ha adottak a feltételek, nem pedig a 10 KW motorterjesítmény a kerekeken....
20,000 km alatt kopik egy átlag gumi 1 cm-t, te meg abban hiszel, hogy ez tépi szét az aszfaltot. LOL.
És én nem értem a fizikát? :D
Nézd meg ezt a videót légyszíves:

De feltételezem a Magyar Közút is hülye a fizikához nem csak én ;)
Mégsem kátyús a bringaút...
De mondom, rajzold fel az erőket...
Ha erre sem veszed a fáradságot és a linkelt videót sem érted meg, akkor én nem tudok segíteni...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 747
113
Ha erre sem veszed a fáradságot és a linkelt videót sem érted meg, akkor én nem tudok segíteni...

Te nem akarod megérteni, a nyílvánvalót. Beismerni meg nem akarod, hogy butaságot mondtál, nincs igazad.
Innentől kezdve részemről zárom a témát, mert fölösleges tovább beszélni erről. Szerintem mindenki unja már...
 
M

molnibalage

Guest
Te nem akarod megérteni, a nyílvánvalót. Beismerni meg nem akarod, hogy butaságot mondtál, nincs igazad.
Innentől kezdve részemről zárom a témát, mert fölösleges tovább beszélni erről. Szerintem mindenki unja már...
Valahol sajnálatosnak tartom, hogy nem érted az alapvető mechanikát sem, de ezt azzal zárod le, hogy felesleges erről beszélni...
 
  • Vicces
Reactions: fip7