Van jogsim, kocsi is, a legkisebb késztetést sem érzek a vezetésre.
Egy veszélyes és idegesítő feladat, semmi több.
Szerintem cseréld ki az autódat automata váltósra. Felér egy doboz Valeriana relaxal.
Intenzív vitáim szoktak lenni kézi váltó fanokkal, hogy az a vezetés élménye stb. (Amúgy meg leginkább a kanyarodás, az ívek vadászata az.)
Amiben igazuk is van, kivéve ha:
- napi sok órát kell/kellett vezetned
1, Azt is városban
2, Olyan forgalomban országutakon is, amikor szétcsap az ideg a forgalom sűrűségétől, zaklatottságától.
A múltban abszolút jogos volt Európában a kézi váltó:
- Amikor a legtöbb autó motorja harmatos erejű volt, s azt is felzabálta a buta, örökké kúszó hidrodinamikus 3 sebességes automata, ami nem is volt tekintettel semmire, a motor pillanatnyi erőnlétére se ( hidegüzem, beállítatlanság, elhasználódottság, műszaki hiba stb.)
- Kisebb volt a forgalom
Manapság, amikor annyira mindent is számítógép vezérel, hogy még egy kommersz kisautóban is elektronika hangolja össze a belső világítások működését, egyszerűen anakronisztikus kézzel/bottal összetologatni a (fogaskerekeket) szinkrongyűrűket.
Tévedés ne essék, én is élvezem a váltogatást technikásan kanyargós vidéki vagy hegyi utakon.
Az ideális, a lehető legszűkebb fordulatszámtartományban tartom a motort, sűrűn váltogatok, dupla kuplungolok gázfröccsel visszaváltáskor, vagy fékezés közben váltok vissza (jó nagyot ejt az Albea váltó) pusztán a sikerélményért, a tökéletességre törekvésért.
Na ez a felhasználói profil a legritkább ma már egy városi, elővárosi autósnál...
Ehelyett én is ötször annyit (munkahét ugye) robotolok a városi araszolásban munkában, munkába/ból reá mene utu.
A bal csípőm már kopott, fáj, a bal térdem is fáj ( nekem ugye ez munkahelyi ártalom), a vezetés élménye meg khm, ilyen közlekedési viszonyok között marginális, s cseppet sem kompenzálja a diszkomfort érzetet.
Eközben meg a mai 6-10 fokozatú dupla kuplungos, hidrodinamikus adaptív vezérlésű, plusz terhelési, domborzati viszonyokat is lekezelő nyomatékváltók olyan profin dolgoznak - ehhez persze a te intelligenciád is kell, hogy tudja, hogy mit akarsz - amire az autósok igen-igen kis százaléka fordít energiát/alkalmas/képes - időlegesen.
Úgyhogy én megrendeltem egy automata váltós autót.
S amíg a lányom meg nem szerzi a jogsit (eddig én nem "engedtem meg" neki), addig az Albea lesz a hétvégi élményautó



Beállítva időpontra

Szóval Balázs, nem; nem viccelek, cseréld le az amúgy derék Fábiát (? Jól emlékszem?), s talán meg is fogsz barátkozni a vezetéssel, az autóval közlekedéssel.