Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 617
12 779
113
Van jogsim, kocsi is, a legkisebb késztetést sem érzek a vezetésre.
Egy veszélyes és idegesítő feladat, semmi több.

Szerintem cseréld ki az autódat automata váltósra. Felér egy doboz Valeriana relaxal.
Intenzív vitáim szoktak lenni kézi váltó fanokkal, hogy az a vezetés élménye stb. (Amúgy meg leginkább a kanyarodás, az ívek vadászata az.)

Amiben igazuk is van, kivéve ha:
- napi sok órát kell/kellett vezetned
1, Azt is városban
2, Olyan forgalomban országutakon is, amikor szétcsap az ideg a forgalom sűrűségétől, zaklatottságától.


A múltban abszolút jogos volt Európában a kézi váltó:
  • Amikor a legtöbb autó motorja harmatos erejű volt, s azt is felzabálta a buta, örökké kúszó hidrodinamikus 3 sebességes automata, ami nem is volt tekintettel semmire, a motor pillanatnyi erőnlétére se ( hidegüzem, beállítatlanság, elhasználódottság, műszaki hiba stb.)
  • Kisebb volt a forgalom

Manapság, amikor annyira mindent is számítógép vezérel, hogy még egy kommersz kisautóban is elektronika hangolja össze a belső világítások működését, egyszerűen anakronisztikus kézzel/bottal összetologatni a (fogaskerekeket) szinkrongyűrűket.

Tévedés ne essék, én is élvezem a váltogatást technikásan kanyargós vidéki vagy hegyi utakon.
Az ideális, a lehető legszűkebb fordulatszámtartományban tartom a motort, sűrűn váltogatok, dupla kuplungolok gázfröccsel visszaváltáskor, vagy fékezés közben váltok vissza (jó nagyot ejt az Albea váltó) pusztán a sikerélményért, a tökéletességre törekvésért.

Na ez a felhasználói profil a legritkább ma már egy városi, elővárosi autósnál...

Ehelyett én is ötször annyit (munkahét ugye) robotolok a városi araszolásban munkában, munkába/ból reá mene utu.
A bal csípőm már kopott, fáj, a bal térdem is fáj ( nekem ugye ez munkahelyi ártalom), a vezetés élménye meg khm, ilyen közlekedési viszonyok között marginális, s cseppet sem kompenzálja a diszkomfort érzetet.

Eközben meg a mai 6-10 fokozatú dupla kuplungos, hidrodinamikus adaptív vezérlésű, plusz terhelési, domborzati viszonyokat is lekezelő nyomatékváltók olyan profin dolgoznak - ehhez persze a te intelligenciád is kell, hogy tudja, hogy mit akarsz - amire az autósok igen-igen kis százaléka fordít energiát/alkalmas/képes - időlegesen.

Úgyhogy én megrendeltem egy automata váltós autót.
S amíg a lányom meg nem szerzi a jogsit (eddig én nem "engedtem meg" neki), addig az Albea lesz a hétvégi élményautó:eek::confused:;)
Beállítva időpontra:D

Szóval Balázs, nem; nem viccelek, cseréld le az amúgy derék Fábiát (? Jól emlékszem?), s talán meg is fogsz barátkozni a vezetéssel, az autóval közlekedéssel.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval Balázs, nem; nem viccelek, cseréld le az amúgy derék Fábiát (? Jól emlékszem?), s talán meg is fogsz barátkozni a vezetéssel, az autóval közlekedéssel.
Az autó azért van meg, mert apámtól örököltem meg, aki meghalt. Nem azért, mert költöttem volna arra, amit nem használok. Eddig vezetgetni próbáltam a hétvégén, de a tököm is leizzadt közben. oktatóhoz kell menni majd. Valamikor. A hátam közepére kívánok egy autó cserét, ezt is majd valamikor műszakiztatni kéne... A garázsba eddig nem tudtam beállni, mert hát a szoci garázst nem a mai kocsikra méretezték, még a bátyus is lekoccolta egyszer picit a tükröt... 14 éve vezet...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 495
3 946
113
Eddig vezetgetni próbáltam a hétvégén, de a tököm is leizzadt közben. oktatóhoz kell menni majd. Valamikor.

Ezért a mondatért jár a respect részemről. Sok ember még maga előtt sem ismeri el, ha valami nem megy.

Egyébként tényleg csak gyakorlat kérdése az egész. Te ráadásul hülye sem vagy, szóval az elméleti része nem okozhat gondot.
Javaslom első körben a rutin részét gyakorold forgalom mentes területen, és csak ha tényleg kézben van a kocsi, és minden pillanatban magabiztosan az ura vagy, akkor menj forgalomba. Így sokkal kevésbé fog majd parának tűnni, és biztonságosabb is.

Egy jól működő kiskocsi használati értéke amúgy jóval több, mint a piaci, szóval én nem adnám el.
(és amíg nem használod ki ezt se, addig a csere is felesleges)

A műszaki ha már lejárt, akkor mindenképp a veszélyhelyzet lezárása után max 60 nappal vizsgáztasd.
 
M

molnibalage

Guest
A műszaki ha már lejárt, akkor mindenképp a veszélyhelyzet lezárása után max 60 nappal vizsgáztasd.
Remélem azon nem fognak fennakadni, hogy még apám nevén van- mert hagyatéki azóta sem volt. Meg most nem tudom, hogy akkor szeptemberig lesz-e vészhelyzet-e még.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Remélem azon nem fognak fennakadni, hogy még apám nevén van- mert hagyatéki azóta sem volt. Meg most nem tudom, hogy akkor szeptemberig lesz-e vészhelyzet-e még.

Nálunk is maradt 2 autó, ha jól emlékszem nem lehet velük semmit csinálni amíg hagyatéki nincs meg (normál üzemben már rég túl lennénk rajta...).
Mondjuk mi eladjuk amint lezáródott.

Intenzív vitáim szoktak lenni kézi váltó fanokkal, hogy az a vezetés élménye stb. (Amúgy meg leginkább a kanyarodás, az ívek vadászata az.)

Amiben igazuk is van, kivéve ha:
- napi sok órát kell/kellett vezetned
1, Azt is városban
2, Olyan forgalomban országutakon is, amikor szétcsap az ideg a forgalom sűrűségétől, zaklatottságától.

Maximálisan egyetértek, bizonyos kor/km fölött már nyűg a kéziváltó, nincs az az Isten, hogy visszatérjek hozzá.
 
M

molnibalage

Guest

Jól értem?
Szóval, ha én lennék az első az útszakaszon és látnám, akkor "nem hisszük el, mert senki más nem jelentette"?
Komolyan mondom vicc ez az ország meg a szervei...

Mindeközben a hanyatló nyugaton...

4kqlrVx.png
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 267
33 594
113

Jól értem?
Szóval, ha én lennék az első az útszakaszon és látnám, akkor "nem hisszük el, mert senki más nem jelentette"?
Komolyan mondom vicc ez az ország meg a szervei...

Mindeközben a hanyatló nyugaton...

4kqlrVx.png
Felejtsd el a hanyatló nyugatot.Bár spec német tényleg romlott,csak szeretném ha mi annak a romlott szintnek a negyedét elérnénk végre.....Ami hülyeséget itt a kedves olvtársak összehordanak a hanyatló nyugatrol,az valami eszméletlen.És eszméletlen nagy hülyeség.Persze,van ott is kudarc hely,és vannak kudarc emberek.De Mo-nál jóval nagyobb lakosság és terület-aztán nálunk a cigányok ugyanúgy megcsinálják a dolgokat,csak nem beszélünk rőla.És arányositva nálunk több nagyságrenddel rosszabb a helyzet.
Magyar hivatalnokokat,köztisztségviselőket,meg a komplett hivatali rendszert páros lábbal rugnák ki a p.csába.A komplett magyar államszervezetet szétzavarnák,mint feladatára alkalmatlant.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
Mindeközben szoftverhamisásért 7-10 év vár éppen majd valakire.
Érdekes no...
2 ember haláláért felelős, 50 helyett 130-cal ment, jogsi nélkül, kábszer volt a szervezetében, plusz még vagy kétszer kapták el jogsi nélkül vezetve, plusz megpróbált megkenni egy rendőrt, plusz szilveszterkor illegális bulit tartott veszélyhelyzet alatt... 3,5év. A 4 év is vicc volt már.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
2 ember haláláért felelős, 50 helyett 130-cal ment, jogsi nélkül, kábszer volt a szervezetében, plusz még vagy kétszer kapták el jogsi nélkül vezetve, plusz megpróbált megkenni egy rendőrt, plusz szilveszterkor illegális bulit tartott veszélyhelyzet alatt... 3,5év. A 4 év is vicc volt már.

Sajnos ilyen a jogszolgáltatás az érzékenyített bíráinkkal.

Ismerek olyan csövest amelyik múlt hónapban késsel fenyegette a rendőröket, egyet megharapott és megrugdosott, kirúgta a rendőrautó ablakát szer hatása alatt, ügyészség elrendelte az előzetes letartóztatását, gyorsított eljárás, szabadlábra helyezték, mert nem beszámítható...
Már 6-odjára állt bíróság elé, a legelső alkalommal kapott 3 hónapot, azóta mindig elengedik...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Esetleg kérdezd meg a hollandokat és a belgákat, hogy vajon ott is hobbiból közlekedik mindenki bringával.
Na azért itt álljunk meg egy szóra. Népességarányosan nézve mind a 2 ország jobban motorizált, mint mi. Az, hogy a holland nem autózik mindenhova azért van, mert nagyon jól szervezett és a miénknél magasabb szintű a tömegközlekedésük, kiépítettek a biciklis útjaik és drága az üzemanyag. Ettől függetlenül van autójuk, hiszen nem hülyék és pontosan tisztában vannak vele, hogy rengeteg olyan helyzet van amikor az autó sokkal kényelmesebbé teszi az életüket.
Azt is el lehetne kezdeni boncolgatni, hogy sokkal jobb a közút hálózatuk és hatalmas pénzeket toltak a gyorsforgalmi és elkerülő úthálózatba pont amiatt, hogy a településekről elvezessék a forgalmat.

Szóval lehet itt pörögni az autó kitiltásán, csak akkor a másik oldalon meg olyan pénzeket illene betolni a tömegközlekedésbe, bringaút építésbe, elkerülőutak létesítésébe, hogy az itt sanszosan soha nem fog megtörténni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113

Jól értem?
Szóval, ha én lennék az első az útszakaszon és látnám, akkor "nem hisszük el, mert senki más nem jelentette"?
Komolyan mondom vicc ez az ország meg a szervei...

Mindeközben a hanyatló nyugaton...

4kqlrVx.png
Barátom Nógrádban (nedves úton nem látható, amúgy jó burkolaton elbújó) kátyú miatt esett motorral. Jelentős kár a gépben és a ruhában, de személyi sérülés nem történt. Rendőrt meg trélert hívott (a motor nem tudott saját lábán elmenni). Jelentette a közútkezelőnél, és közel félmillió kártérítést kapott, mert sem tábla nem volt a rossz útviszonyokról, sem nem ment gyorsan, stb.

Van amikor fizet a közútkezelő.

Egyébiránt erre való a CASCO, hogy akkor is pénzednél legyél, ha nehéz bizonyítania vétlenséged, stb. Annak is költsége van, mérlegelni kell, hogy megköti-e valaki, vagy sem?
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 358
11 350
113
Azért ennél a beszitálásnál szerintem nem csak ez volt a probléma. Ok, valóban gyorsabban ment, mint a megengedett (így a rendőrségi statisztikában is nyilván gyorshajtás lesz az ok), de attól még nem kellene ebből törvényszerűen is balesetnek lenni. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem volt jó a lakókocsi súlypontja.
Szerintem sokan nincsenek tisztában vele, hogy ennek komoly jelentősége van a vontatmány stabilitása szempontjából. Ha túl hátul van a súlypont, akkor az "tök jó", hiszen könnyű felakasztani a horogra a futót, csak aztán nagy sebességen meg beszitál... Ja, akkor lehet mégsem jó ötlet?
Sokkal jobb, ha inkább nehéz felakasztani a vonófejet, de menet közben stabil a cucc nagy sebességen is. (Persze az sem jó, ha a vonófejnél túl nehéz, mert akkor meg a kocsi orrát emeli, és a kormány hatásossága csökkenhet könnyű autó esetén. Aranyközépút a jó, amúgy meg is van adva, hogy mennyi kg-al kell nyomja a vonóhorgot a futó.)

A másik, hogy egy utánfutó nem egyik pillanatról a másikra kezd szitálásba. Az elején csak nagyon finoman csinálja, aztán fokozatosan erősödik. Az a rossz benne, hogy ha ráfékezel, akkor nagyon gyorsan durvul a szitu, míg ha gázt adsz, akkor javul. Könnyen lehet abba a hibába esni, hogy gyorsítás közben még nem szitál, aztán nagyobb sebességnél elvéve a gázt, már igen. Ha ekkor ráfékezel, na abból lesz az, amit a videón látunk! Nem szabad fékezni! Finoman vissza kell venni a gázt (akár nem is teljesen), és hagyni, hogy a futó légellenállása hasson, és visszalassuljon a vontatmány. Kis szitálást még a kormánnyal lehet követni, és ha finoman csalod vissza a sebességet, simán megúszod. Ha közben olyan lejtő jön, amin gyorsul, akkor megszívtad...

(Húztam már 1.0 Swfifttel 700 kilós futót, ott 70 felett már a farok csóválta a kutyát, észnél kellett lenni nagyon is... Vszeg a súlypont sem volt jó amúgy, de ezt akkor még nem tudtam. A mostani kocsimmal (1600kg önsúly), jól beállított, szintén 7-800kg-os utánfutót kb. annyival húzok, amennyivel nem szégyellek. Egyszer mentem 140-el is vele, semmi negatív reakciója nem volt (az elszállt fogyasztáson kívül).

Tökéletes leírásodat, vontatási útmutatódat kiegészíteném , hogy az utánfutó keréknyomásának mindkét oldalon egyezőnek kell lennie!
És persze nem árt rakodáskor az oldalirányú terhelés elosztásra is figyelni!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Szerintem cseréld ki az autódat automata váltósra. Felér egy doboz Valeriana relaxal.
Intenzív vitáim szoktak lenni kézi váltó fanokkal, hogy az a vezetés élménye stb. (Amúgy meg leginkább a kanyarodás, az ívek vadászata az.)

Amiben igazuk is van, kivéve ha:
- napi sok órát kell/kellett vezetned
1, Azt is városban
2, Olyan forgalomban országutakon is, amikor szétcsap az ideg a forgalom sűrűségétől, zaklatottságától.


A múltban abszolút jogos volt Európában a kézi váltó:
  • Amikor a legtöbb autó motorja harmatos erejű volt, s azt is felzabálta a buta, örökké kúszó hidrodinamikus 3 sebességes automata, ami nem is volt tekintettel semmire, a motor pillanatnyi erőnlétére se ( hidegüzem, beállítatlanság, elhasználódottság, műszaki hiba stb.)
  • Kisebb volt a forgalom

Manapság, amikor annyira mindent is számítógép vezérel, hogy még egy kommersz kisautóban is elektronika hangolja össze a belső világítások működését, egyszerűen anakronisztikus kézzel/bottal összetologatni a (fogaskerekeket) szinkrongyűrűket.

Tévedés ne essék, én is élvezem a váltogatást technikásan kanyargós vidéki vagy hegyi utakon.
Az ideális, a lehető legszűkebb fordulatszámtartományban tartom a motort, sűrűn váltogatok, dupla kuplungolok gázfröccsel visszaváltáskor, vagy fékezés közben váltok vissza (jó nagyot ejt az Albea váltó) pusztán a sikerélményért, a tökéletességre törekvésért.

Na ez a felhasználói profil a legritkább ma már egy városi, elővárosi autósnál...

Ehelyett én is ötször annyit (munkahét ugye) robotolok a városi araszolásban munkában, munkába/ból reá mene utu.
A bal csípőm már kopott, fáj, a bal térdem is fáj ( nekem ugye ez munkahelyi ártalom), a vezetés élménye meg khm, ilyen közlekedési viszonyok között marginális, s cseppet sem kompenzálja a diszkomfort érzetet.

Eközben meg a mai 6-10 fokozatú dupla kuplungos, hidrodinamikus adaptív vezérlésű, plusz terhelési, domborzati viszonyokat is lekezelő nyomatékváltók olyan profin dolgoznak - ehhez persze a te intelligenciád is kell, hogy tudja, hogy mit akarsz - amire az autósok igen-igen kis százaléka fordít energiát/alkalmas/képes - időlegesen.

Úgyhogy én megrendeltem egy automata váltós autót.
S amíg a lányom meg nem szerzi a jogsit (eddig én nem "engedtem meg" neki), addig az Albea lesz a hétvégi élményautó:eek::confused:;)
Beállítva időpontra:D

Szóval Balázs, nem; nem viccelek, cseréld le az amúgy derék Fábiát (? Jól emlékszem?), s talán meg is fogsz barátkozni a vezetéssel, az autóval közlekedéssel.
Azért a jó automaták borsos árúak. Városban helyváltoztatásra valóban elég, de aki szeret vezetni (épp kanyargós úton, nem amerikai hosszú széles út stílusban), annak kell a duplakuplungos automata, és az igen drága. Az olcsó automatákat nem szeretem, mert pont olyan mint egy SQL lekérdezést optimalizálni, előre ki kell gondolnom 2 másodperccel, hogy mit fog majd a váltó gondolni, és előre le kell padlózni, hogy jókor jól váltson. Pörgősebb forgalomban egy szűk helyre betolakodás kirolásnál/sávváltásnál a budapesti forgalomban, ahol ritkán előzékenyek a pléhcsorda többi tagjai ott engem nagyon zavar a gyösz bérautók lomha váltója.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Maximálisan egyetértek, bizonyos kor/km fölött már nyűg a kéziváltó, nincs az az Isten, hogy visszatérjek hozzá.
Imádok váltogatni, de pl. a múltkor a Mátrában autózva zsírúj Dusteres(?) néni kijön elém a szerpentinre, és végig olyan tempóban (ráadásul kanyarokban 15-20-ig lassítva) megy, ami az én kocsim áttételezésénél a 2.-3. fokozat határán van (néha 1.-es is kell!), hegymenetben a 3. kevés, alul nem nyomatékos a kis szívó benzin motor, a 2. meg forog mint állat, és szeretem a hangját, de 5. perce 4000-4500-ön úgy,h ogy közben azt érzed, hogy szinte egy helyben állsz az kikészít. Autómatával ez nem annyira para, főleg egy sok sebességes duplakuplungossal (ami nem bólint idegesítően mint az olcsó automaták)
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: misinator and BJani

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 601
113
Na azért itt álljunk meg egy szóra. Népességarányosan nézve mind a 2 ország jobban motorizált, mint mi. Az, hogy a holland nem autózik mindenhova azért van, mert nagyon jól szervezett és a miénknél magasabb szintű a tömegközlekedésük, kiépítettek a biciklis útjaik és drága az üzemanyag. Ettől függetlenül van autójuk, hiszen nem hülyék és pontosan tisztában vannak vele, hogy rengeteg olyan helyzet van amikor az autó sokkal kényelmesebbé teszi az életüket.
Azt is el lehetne kezdeni boncolgatni, hogy sokkal jobb a közút hálózatuk és hatalmas pénzeket toltak a gyorsforgalmi és elkerülő úthálózatba pont amiatt, hogy a településekről elvezessék a forgalmat.

Szóval lehet itt pörögni az autó kitiltásán, csak akkor a másik oldalon meg olyan pénzeket illene betolni a tömegközlekedésbe, bringaút építésbe, elkerülőutak létesítésébe, hogy az itt sanszosan soha nem fog megtörténni.
Történik, csak időbe telik.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Na azért itt álljunk meg egy szóra. Népességarányosan nézve mind a 2 ország jobban motorizált, mint mi. Az, hogy a holland nem autózik mindenhova azért van, mert nagyon jól szervezett és a miénknél magasabb szintű a tömegközlekedésük, kiépítettek a biciklis útjaik és drága az üzemanyag. Ettől függetlenül van autójuk, hiszen nem hülyék és pontosan tisztában vannak vele, hogy rengeteg olyan helyzet van amikor az autó sokkal kényelmesebbé teszi az életüket.
Azt is el lehetne kezdeni boncolgatni, hogy sokkal jobb a közút hálózatuk és hatalmas pénzeket toltak a gyorsforgalmi és elkerülő úthálózatba pont amiatt, hogy a településekről elvezessék a forgalmat.

Szóval lehet itt pörögni az autó kitiltásán, csak akkor a másik oldalon meg olyan pénzeket illene betolni a tömegközlekedésbe, bringaút építésbe, elkerülőutak létesítésébe, hogy az itt sanszosan soha nem fog megtörténni.

Nem csak az üzemanyag ára rekord magas, hanem magukon az autókon is az EU legmagasabb jövedéki adója van.

Emellé jön a gyarmati múlt miatt kialakult gazdaságpolitika.
A 300 évnyi leigázás és rabszolgatartás haszonélvezőinek annyi pénze van, hogy nem tud mit kezdeni vele, de, hogy ne vigye ki az országból ezért magas kamatokat kap a bankban levő lekötött pénzére, így neki nem kell sehová sem sietnie, elbiciklizget és kávézgat egész nap, ezzel mutatva milyen haladó szellemű
A munkás meg a hitel törlesztőrészletét leírhatja az SZJA-ból, így önkéntesen rakja magát egy adósságspirálba élete végéig, amibe egy autóhitel vagy belefér vagy nem, így marad neki is a bicikli meg a tömegközlekedés.

A zöld rendszámosok mentesülnek az adók alól és mit ad Isten, lakosságarányosan ők a legnagyobb villanyautó vásárlók Európában.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Sajnos ilyen a jogszolgáltatás az érzékenyített bíráinkkal.

Ismerek olyan csövest amelyik múlt hónapban késsel fenyegette a rendőröket, egyet megharapott és megrugdosott, kirúgta a rendőrautó ablakát szer hatása alatt, ügyészség elrendelte az előzetes letartóztatását, gyorsított eljárás, szabadlábra helyezték, mert nem beszámítható...
Már 6-odjára állt bíróság elé, a legelső alkalommal kapott 3 hónapot, azóta mindig elengedik...
ahogy nekem egy biro mondta anno, nem birom az embereknek tonkretenni az eletet...becsukni hosszu idore stb. akor miert a tokomert vagy biro. meny kapalni.

itt is hasonlo a dolog, ha nem rosszabb is.
 
M

molnibalage

Guest
Szóval lehet itt pörögni az autó kitiltásán, csak akkor a másik oldalon meg olyan pénzeket illene betolni a tömegközlekedésbe, bringaút építésbe, elkerülőutak létesítésébe, hogy az itt sanszosan soha nem fog megtörténni.
50 év késéssel vége dolgoznak a HÉV és MÁV vonalakon is, hogy legyen valami hasonló, ami Münchenben 1972-ben...

Nem csak az üzemanyag ára rekord magas, hanem magukon az autókon is az EU legmagasabb jövedéki adója van.

Emellé jön a gyarmati múlt miatt kialakult gazdaságpolitika.
A 300 évnyi leigázás és rabszolgatartás haszonélvezőinek annyi pénze van, hogy nem tud mit kezdeni vele, de, hogy ne vigye ki az országból ezért magas kamatokat kap a bankban levő lekötött pénzére, így neki nem kell sehová sem sietnie, elbiciklizget és kávézgat egész nap, ezzel mutatva milyen haladó szellemű
A munkás meg a hitel törlesztőrészletét leírhatja az SZJA-ból, így önkéntesen rakja magát egy adósságspirálba élete végéig, amibe egy autóhitel vagy belefér vagy nem, így marad neki is a bicikli meg a tömegközlekedés.

A zöld rendszámosok mentesülnek az adók alól és mit ad Isten, lakosságarányosan ők a legnagyobb villanyautó vásárlók Európában.
Azért ne túlozzunk már. A II. vh utáni gazdasági fejlődése nyugaton nem azért volt, mert 200 éve rabszolgaságot toltak...
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Na azért itt álljunk meg egy szóra. Népességarányosan nézve mind a 2 ország jobban motorizált, mint mi. Az, hogy a holland nem autózik mindenhova azért van, mert nagyon jól szervezett és a miénknél magasabb szintű a tömegközlekedésük, kiépítettek a biciklis útjaik és drága az üzemanyag. Ettől függetlenül van autójuk, hiszen nem hülyék és pontosan tisztában vannak vele, hogy rengeteg olyan helyzet van amikor az autó sokkal kényelmesebbé teszi az életüket.
Azt is el lehetne kezdeni boncolgatni, hogy sokkal jobb a közút hálózatuk és hatalmas pénzeket toltak a gyorsforgalmi és elkerülő úthálózatba pont amiatt, hogy a településekről elvezessék a forgalmat.

Szóval lehet itt pörögni az autó kitiltásán, csak akkor a másik oldalon meg olyan pénzeket illene betolni a tömegközlekedésbe, bringaút építésbe, elkerülőutak létesítésébe, hogy az itt sanszosan soha nem fog megtörténni.

eddig nem akartam beleszolni, mivel nem vagyok odavalosi..

de, 2 hete voltam budapesten, tobb dolgot elrendezni, kb fel varost osszejartam vagy gyalog vagy a tomegkozlekedessel, tobb napon at. es minden ok volt.

es a tomegkozlekedes sokszor csak felig volt teli.
Meg ez is ami van nektek, ez sincs teljesen kihasznalva!!!

Nem lehet olyan is hogy ezek az autosok akik anyira kopkodik a dugot es a polgarmestert annyira autobuzik hogy inkabb otthol maradnak mindhogy hasznaljak a tomegkozlekedest?


+ ket eszrevetel:
1.ahogy nezzem a magyar mediat, ugylatszik a BP polgarmestere talalta ki a dugot, mert mielott o nem lepet hivatalba, olyan a vilagon nem letezet.
2. a BP autosok face oldalat be kellene tiltani. ott annyira menn az uszitas a bicajosok ellen, hogy az mar szemtelenseg ami ott men.