Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Végigfotózzam a mostani állapotot, hogy ez hogyan néz ki ma?

Nem kell, ismerem. Fotózás helyett ink vezess egy kicsit a belvárosban.

Itt nincs se busz, se 40 tonnás kamoin sem. Mégis akkora kátyúk vannak rajta, mint ide Lacháza kétszer...
Biztos odateleportálódnak.

Ja végül is csak a SOB van ott meg nyolc másik kórház ahol 2 percenként jönnek a mentők…

A forgalom és a időjárás együttes hatása megtette a dolgát. A mellette levő járdákon nincs kátyú...

Az úton látszik hogy 30 éve rendes felújítást nem látott, csak időnként foltozzák változatos minőségben a szockóból megörökölt utat..

Nézd meg a mellette lévő, nagyságrendekkel nagyonb forgalmú Üllőit is és gyere vissza.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 494
59 955
113
Felejtsd el a hanyatló nyugatot.Bár spec német tényleg romlott,csak szeretném ha mi annak a romlott szintnek a negyedét elérnénk végre.....Ami hülyeséget itt a kedves olvtársak összehordanak a hanyatló nyugatrol,az valami eszméletlen.És eszméletlen nagy hülyeség.Persze,van ott is kudarc hely,és vannak kudarc emberek.De Mo-nál jóval nagyobb lakosság és terület-aztán nálunk a cigányok ugyanúgy megcsinálják a dolgokat,csak nem beszélünk rőla.És arányositva nálunk több nagyságrenddel rosszabb a helyzet.
Magyar hivatalnokokat,köztisztségviselőket,meg a komplett hivatali rendszert páros lábbal rugnák ki a p.csába.A komplett magyar államszervezetet szétzavarnák,mint feladatára alkalmatlant.
Kihagytad a NERt, meg, hogy mondjon le azonnal a kormány és végre igazi rendszerváltás kell.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 181
33 400
113
Kihagytad a NERt, meg, hogy mondjon le azonnal a kormány és végre igazi rendszerváltás kell.
Benne van az,csak már elfelejtettél a sorok között olvasni-vagy soha nem is tuttál.MSZMP pártbizalmiknak nem kellett tudniuk....
Ja,és ez már megint csak személyeskedés,mivel a tartalmat nem tudod megcáfolni.Pont.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem kell, ismerem. Fotózás helyett ink vezess egy kicsit a belvárosban.

Nemzetközi szinten pont az a cél minden nagyvárosban, hogy senki se vezessen a belvárosban, kivéve hivatásos sofőröket.
Csak ezt máshol értelmesen oldják meg, nem a két véglet van, hogy szarik bele (Tarlós meg a lopós elődje) és retardált hülyegyerek módjára 20 évet ugrik előre kihagyva a közbenső fokokat (Karácsony).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 933
113
Nemzetközi szinten pont az a cél minden nagyvárosban, hogy senki se vezessen a belvárosban, kivéve hivatásos sofőröket.

A legbelsőbb belváros csendes utcái amúgy ma is már elég erősen forgalom korlátozottak.

Viszont a város elrendezése-földrajza miatt én nem látom megoldhatónak, hogy a városmagból teljesen kitiltsák az áthaladó fogalmat. Ahhoz minimum kéne 2-3 hosszú soksávos alagút keresztbe a városközpont alatt, de az meg irdatlan pénz lenne. (pl. Hegyalja-Rákóczi út kiváltása alagúttal, ill. a Bajcsy-Kálvin tengely)

Egyszerűen vannak olyan útvonalak, amiknél nincs alternatíva, csak a városközponton való áthaladás. Plusz hidakkal ill. elkerülő utakkal lehetne enyhíteni a belváros forgalmát, de az áthaladást kizárni lehetetlen. Nincs infrastruktúra hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55 and nyugger
M

molnibalage

Guest
Nem kell, ismerem. Fotózás helyett ink vezess egy kicsit a belvárosban.
Ez a kommentet soha nem értettem.
Aki nem kocsiban ül, az vak és nem látja a dugót vagy mi...? Nem látja, hogy egy autót lehagy és az nem éri utol vagy mi?
2019-ben valamikor Gellért hegyen voltam SZOMBATON fent és mikor lesétáltunk át és az Erzsébet hídon lehagytunk a kocsikat.

Sétálva.

Valami rendezvény lehetett, de akkor is.
Szóval mióta kell a kormány mögött ülni, hogy lássad a dugót? Semmi óta.

2016-ban akkori barátnőmet elkísértem melóba és aztán NK-út mentem a Petőfi hídig majd balra át.
8:30 ő már ment volt. Az már a reggeli csúcs végefelé.
És akkor is én hagytam le a kocsikat, főleg amikor pár szokásos béna / leszarom ember bentragad a kereszteződésben.
Az egyik ilyen túlképzett egyén a villamos sínen volt. Gyorsan előre ment, na akkor meg a Baross utcánál áltt keresztbe mindkét sávnál. És elkezdtem kikerülni, erre az ostoba picsája rámtolatott és majdnem elütött.

2016-ban voltak ekkora dugók.
Ez nem valamiféle új találmány.
Ez lehet szar, és nagyon szar is.
Olyan, hogy az NK-n nincs dugó az max csúcsidőn kívül van.


Ja végül is csak a SOB van ott meg nyolc másik kórház ahol 2 percenként jönnek a mentők…
Na, akkor a fentiek fényében.
Nekem húzód az ívet, aki itt lakik 5+ éve? Aranyos. :D :rolleyes:

A COVID csúcsán nem volt ekkora mentő forgalomnak a közelében sem a hely.

Arra tekerek ki, arra haza, arra sétálok.
Most akkor basszak el 60 percet az életemből, hogy a levideózzam, hogy óránként talán kettő mentőt láthatsz?
A COVID vége óta ha látok egyáltalán mentőt, akkor az már rendkívüli? Hetek óta nem látok mentőt szinte semmit, pedig a zebránál perces mértékben várakozok.

A COVID csúcsán volt, hogy akkor 5 percenkét szirénáztak és volt, hogy HÁROM mentő ment falkában, majd 2 perc múlva még kettő utánuk délre az Üllőin.
Na az durva volt.
Nézd meg a mellette lévő, nagyságrendekkel nagyonb forgalmú Üllőit is és gyere vissza.
LOL, ismerem az Üllőit is. Pontosan látni, hogy azokon a helyeken szarabb az aszfalt, ahol gyorsítanak és megállnak a járművek.
Miért? Mert Newton tudta a dolgát azért...

Azért valahol viccesnek találom, hogy egyesek erőlködve próbálják bizonyítani, hogy a kerékpár nagyobb terherlést jelent az útnak, mint egy autó vagy bármi, ami nagyobb. A sokítz 10 kW-os teljesítmények a tengelyen meg persze nem vivődnek át az aszfaltra és a kocsit Szent Péter csókja gyorsítja ugye? :)

Ezért van az, hogy a buszöblökben felgyűrődött az aszfalt, de előtte és utána valahogy mégsem. Pedig ott is ugyanaz a buszmennyiség megy el.
Gimis koromban Csepelen a Karácsony Sándor utcánál 10 cm-es puklik voltak az öböltban, ahol fékezett és kigyorsított 0-ra és ról a busz. Előtte és utána meg semmi. Nahát... Ott biztos antigravitációs a busz.

Nem értem azt, hogy egy technikai fórmuon mióta lett divat telibeszarni a klasszikus mechanika alapjait is.
Ez engem mélységesen elkeserít.

Nemzetközi szinten pont az a cél minden nagyvárosban, hogy senki se vezessen a belvárosban, kivéve hivatásos sofőröket.
Csak ezt máshol értelmesen oldják meg, nem a két véglet van, hogy szarik bele (Tarlós meg a lopós elődje) és retardált hülyegyerek módjára 20 évet ugrik előre kihagyva a közbenső fokokat (Karácsony).

KG sem ugrott előre semmit, mert nem tud. A két bringasávval nem ugrott 20 évet előre. Ameddig az M0 nincs kész, addig bármiféle radikális forgalomcsillapítás halvaszületett ügy. De hát sajnos nem ezt történik ma sem...

Tavalyi hír volt, hogy helyette valami más út kapott prioritás.
Bár talán végre lesz valami belőle. Csak hát mikorra?

A HÉV és elővárosi vasút fejlesztése is késett 50 évet.
De hát mit várunk ott, ahol 40+ év alatt nem sikerült egy MÁV állomást építeni lakótelepek közelébe és ott húz el a vonat...?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 061
113
Plusz a tömegközlekedéshez annyit, hogy amíg az Akadémia és a Jászai között gyalog lazán lehagyom a kettes villamost (és ennek csak egy rövid része van a régi szar huplis pálya miatt) ne csodálkozzunk, hogy sokan inkább autóba ülnek.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 933
113
Bár talán végre lesz valami belőle. Csak hát mikorra?

Legkésőbb a Megyeri-híddal egyidőben meg kellett volna csinálni az északi és ÉNy-i szakaszt is komplettre.
Sőt, továbbmegyek, az egész M0-ást 2x3 sávosra kellett volna tervezni, a déli részen 4sávosra bővíthetően. Mert így ahogy most van, 10-15 év múlva megint kevés lesz a kapacitás. (kivéve, ha a Győr-Szfvár-Kecskemét pálya elkészül addig)

2034? Addigra teljes a ÉNy-i térség ellehetetlenül, ha nem lesz befejezve a nullás...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez a kommentet soha nem értettem.
Aki nem kocsiban ül, az vak és nem látja a dugót vagy mi...? Nem látja, hogy egy autót lehagy és az nem éri utol vagy mi?
2019-ben valamikor Gellért hegyen voltam SZOMBATON fent és mikor lesétáltunk át és az Erzsébet hídon lehagytunk a kocsikat.

Sétálva.

Valami rendezvény lehetett, de akkor is.
Szóval mióta kell a kormány mögött ülni, hogy lássad a dugót? Semmi óta.

2016-ban akkori barátnőmet elkísértem melóba és aztán NK-út mentem a Petőfi hídig majd balra át.
8:30 ő már ment volt. Az már a reggeli csúcs végefelé.
És akkor is én hagytam le a kocsikat, főleg amikor pár szokásos béna / leszarom ember bentragad a kereszteződésben.
Az egyik ilyen túlképzett egyén a villamos sínen volt. Gyorsan előre ment, na akkor meg a Baross utcánál áltt keresztbe mindkét sávnál. És elkezdtem kikerülni, erre az ostoba picsája rámtolatott és majdnem elütött.

2016-ban voltak ekkora dugók.
Ez nem valamiféle új találmány.
Ez lehet szar, és nagyon szar is.
Olyan, hogy az NK-n nincs dugó az max csúcsidőn kívül van.



Na, akkor a fentiek fényében.
Nekem húzód az ívet, aki itt lakik 5+ éve? Aranyos. :D :rolleyes:

A COVID csúcsán nem volt ekkora mentő forgalomnak a közelében sem a hely.

Arra tekerek ki, arra haza, arra sétálok.
Most akkor basszak el 60 percet az életemből, hogy a levideózzam, hogy óránként talán kettő mentőt láthatsz?
A COVID vége óta ha látok egyáltalán mentőt, akkor az már rendkívüli? Hetek óta nem látok mentőt szinte semmit, pedig a zebránál perces mértékben várakozok.

A COVID csúcsán volt, hogy akkor 5 percenkét szirénáztak és volt, hogy HÁROM mentő ment falkában, majd 2 perc múlva még kettő utánuk délre az Üllőin.
Na az durva volt.

LOL, ismerem az Üllőit is. Pontosan látni, hogy azokon a helyeken szarabb az aszfalt, ahol gyorsítanak és megállnak a járművek.
Miért? Mert Newton tudta a dolgát azért...

Azért valahol viccesnek találom, hogy egyesek erőlködve próbálják bizonyítani, hogy a kerékpár nagyobb terherlést jelent az útnak, mint egy autó vagy bármi, ami nagyobb. A sokítz 10 kW-os teljesítmények a tengelyen meg persze nem vivődnek át az aszfaltra és a kocsit Szent Péter csókja gyorsítja ugye? :)

Ezért van az, hogy a buszöblökben felgyűrődött az aszfalt, de előtte és utána valahogy mégsem. Pedig ott is ugyanaz a buszmennyiség megy el.
Gimis koromban Csepelen a Karácsony Sándor utcánál 10 cm-es puklik voltak az öböltban, ahol fékezett és kigyorsított 0-ra és ról a busz. Előtte és utána meg semmi. Nahát... Ott biztos antigravitációs a busz.

Nem értem azt, hogy egy technikai fórmuon mióta lett divat telibeszarni a klasszikus mechanika alapjait is.
Ez engem mélységesen elkeserít.



KG sem ugrott előre semmit, mert nem tud. A két bringasávval nem ugrott 20 évet előre. Ameddig az M0 nincs kész, addig bármiféle radikális forgalomcsillapítás halvaszületett ügy. De hát sajnos nem ezt történik ma sem...

Tavalyi hír volt, hogy helyette valami más út kapott prioritás.
Bár talán végre lesz valami belőle. Csak hát mikorra?

A HÉV és elővárosi vasút fejlesztése is késett 50 évet.
De hát mit várunk ott, ahol 40+ év alatt nem sikerült egy MÁV állomást építeni lakótelepek közelébe és ott húz el a vonat...?
Már csak azt nem értem, hogy ezt miért tőlem idézi be...
Mivel én full egyetértek veled.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
KG sem ugrott előre semmit, mert nem tud. A két bringasávval nem ugrott 20 évet előre. Ameddig az M0 nincs kész, addig bármiféle radikális forgalomcsillapítás halvaszületett ügy. De hát sajnos nem ezt történik ma sem...

Tehát mégis előre ugrott 20 évet... :p
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Nem nagyon lehet másképp kiszorítani a belvárosból a fölsöleges autókat, mint kiszorítással. El fog kopni az a dugóért felelős 8-10% a körúton is, és beáll egy új egyensúly. Ezzel a hivatásos és nem kényelmi autózók fellélegezhetnek.

A kiszorítás eleve idegjáték, de most külön szítja is a feszültséget a Karácsony alkalmatlanságát bizonygató propaganda. Amúgy ez volt a faszi programja, ezzel nyert, előre tudni lehetett, hogy megcsinálja. Ki mit várt? Innentől kezdve tényleg csak az menjen arra autóval, akinek muszáj. És ennyi.

Régen még Tarlós arra hivatkozhatott, hogy vannak autóspárti városok, pl. Róma, és nem feltétlenül a kiszorítósdi a jó irány. De Róma is irányt váltott, nincs már igazán autópárti európai főváros.

Épp most olvastam, milyen érvet dobott fel a járvány: covidban meghalt a világon cca. hárommillió ember, és őrült önkorlátozásokba kezdtünk. A légszennyezésbe évi kb. hétmillió ember hal bele, és azon vitázunk, hogyan mehetne TÖBB autó a Nagykörúton.

Minden alkalommal egyre szebben tudom megfogalmazni, hogy lécci miért ne autózzatok feleslegeen és kényelemből. :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
Azt nézve, hogy régen volt bringasáv a Petőfi hídon... :p

Tehát egy ideig visszafejlődni is sikerült...
Jajj.. ez nagyon sok pontban még szarabb dolgokat javasol mint ami van!

petofi-pesti%20lehajto%20javaslat.jpg


Vegyük ezt! kb 2 autóhossznyi úton sorolj ki jobbra úgy, hogy az egyenesen haladó kerékpársávnak elsősége is van, amin át kell vágj, és az erre rendelkezésre álló úthosszt mesterségesen röviden tarsuk: a hídon a külső sávból jobbra soroláshoz gyakorlatilag meg kell állni, a külső sáv dél felé haladó forgalom feltartóztatása miatt gyakorlatilag állni fog a híd teljes hosszában.

szükségesnek tartjuk az építkezés idején kikerült 30-as sebességkorlátozás megtartását.

Olyan bölcssségeket lehet amúgy még emgtudni belőle, hogy:

A Ferenc körút és a rakparti felhajtó kereszteződésében a kerékpársáv nyomvonala nem logikus, míg autóval egyenesen lehet haladni, az ugyanott kerékpározók két éles kanyar megtételére kényszerülnek az új bringasáv miatt. Az éles kanyarok kerékpárral nem bevehetőek.

Ezzel kiküszöbölhető a járda forgalmas, lépcső felőli szakaszán a gyalogos-kerékpáros konfliktusok kialakulása.

Annyira a városba való a kerékpár, hogy csak na, de érdekes módon nekik van mindenkivel folyton konfliktusuk...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 561
113
Minden alkalommal egyre szebben tudom megfogalmazni, hogy lécci miért ne autózzatok feleslegeen és kényelemből. :)
De autózunk! Sőt feleslegesen eszünk meg iszunk is! Meg egy csomó dolgot, amit jónak érzünk. Amíg még lehet, mert mindent "kiszorítanak" a hangos kisebbségek lassanként.

Ti egyétek a bogárburgert és tekerjétek a szobabiciklit.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Nézz német rádiót,tv-t. :)
1az1ben ugyanaz, sőt. :)
Egyiket sem nézem, hallgatom és sokkal nyugodtabb vagyok.
en nem nezek kb semmit, esetleg discoveryt, NG meg hasonlokat.

nem lehet lebeszelni anyamat a hir tvrol, mint ahogy a nenamekat sem a szerb RTS-rol (vucic menn egesz nap) wazze mint a szektasok olyanok.

legalabb nezne vmi felhulye torok sorozatott, annak is jobban orulnek mint az agymosos politikanak. katasztrofa amit a politika es a mediak tudnak csinalni az idosebb emberekkel.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek and ZeiG